انا تالين دكتوره عندي عندي ٢٤ سنه شعري طويل واسود وعيوني بني ومش قصير سيكا عايشة لوحدي بعد ما اهلي اټوفو


انا تالين دكتوره عندي عندي ٢٤ سنه شعري طويل واسود وعيوني  بني ومش قصير سيكا عايشة لوحدي بعد ما اهلي اټوفي في حدثة من وانا عندي ٥ سنين وكلهم ماټو معدا انا ومعرفش فين اهلهم عيشت في ملجا لغيت ١٨ وخرجت روحت بتنا  شغال في مستشفي كبير وفي يوم



= دكتوره تالين المدير عاوزك في مكتبه 
- حاضر روحي انتي 
- نعم ي دكتور عز 
-=تعالي ي بنتي في حالة عاوزك تسمكيها 
- حضرتك عارف اني ماسكة حلات كتير 
= انا عارف بس الحالة دي مشفتش انسب منك ليها 
- حاضر ي دكتور 
= انتي عارفه اني بعتبرك بنتي وبثق فيكي هبعتلك التقرير علي مكتبك وبلغيني بقرارك اتفضلي 
- انا بعز حضرتك جدا وتحت امر حضرتك في اي حاجه ان شا للله اكون قد الثقة دي بعد اذنك
خرجت من عنده وانا خاېفة مقدرش روحت علي مكتبي وفتحت التقرير 
عمر
فهد الدسوقي 
اټصدمت من الاسم لانه من اشهر رجال الاعمال ف البلد 
٢٨ سنه حصلتله حدثه ادت الي دخلوه في غيبوبه لسنتين 
قفلت وروحت للمدير 
- حضرتك انا قريت عنه الحدثة بتعته علي الانترنت 
[[system-code:ad:autoads]]بصلي وقال 
= دا اهم مريض هنا ي تالين دا صاحب المستشفي 
اټصدمت ازاي مااخدتش بالي من الاسم 
= تالين انا معتمد عليكي   
= حاضر ي فندم ربنا يقدرني اي المطلوب مني 
= معني كده انك موافقة 
- اه ي فندم 
= تما ربنا معكي ي بنتي  المطلوب منك انك هتبداي من انهارده هتروحي البيت وتشوفيه وهتفضلي معه لغيت ان شا الله ما يبقا كويس والللي معكي هديهم لدكتور تاني 
- ممكن العنوان 
= اتفضلي 
روحت وصلت عند الفيلا  فيلا اقل ما يقال عنها انها تحفة روحت عند بودي جرد مش راضين يدخلوني قالي استني هسال الهانم الكبير ودخلت  وكانت احلي واحلي من جوا دخلت وقعدت استنها تنزل لفت نظري صوره كبيرررر لشاب باين عليها الهيبة و القوة  فوقت ع صوت ولدته 
ببتسمة حنونة بس حزينه 
= اتفضلي ي دكتورة 
- شكرا ي طنط
= طنط دي اي ي حبيبتي قوليلي ي ماما لو تحبي 
دمعت ڠصب عني لاني عمري ما قولتلها 
= مالك ي حبيبتي خلاص مش عاوزه بلاش اكيد مش هكون في مقام ماما اكيد قمر شبهك بتفكريني بواحده كنت اعرفها 
[[system-code:ad:autoads]]- الله يرحمها ي ماما 
اخدتني في حضنها مكنتش مش  عاوزه اطلع منه 
= شكلنا هنكون صحاب 
- ههههههه انا اطول 
=حبيبتيي تعالي اوريكي فهد
روحت معها 
اول مدخلت اټصدمت 
ال2

فجاة الاوضة او الجناح با الاصح كلها اسود في اسود والشبابيك متقفلة والاوضة ع قد ماهي حلوه عقد ماهي كتئبة وباهتة ومن غير روح لفت نظري الشاب اللي نايم علي السرير والاجهزة متوسلة منه من كل حتي قربت اكتر لسرير كان شب اللهم بارك بجد كان احلي واحلي من الصورة اللي تحت كان رموشة طويلة وكثيفة اكنها بتحرص عيونه ملامحة الرجولية محليه ودقنه اللي مزينه وشه فوقت من سرحاني علي صوت مامته
-بغمزة اي في اي عارفه اني ابني حلو بس مش لدرجة السرحان دا كله
بكسوف وتوتر
– هه لا اه اي
= ههههه بهزر
بصتلها واستغربت اي اللي يخليها تهزر وتضحك وابنها با الحالة دي
اخدت بالها اني سرحت فيها
بدمع
= متستغربيش انا لازم افضل اضحك واهزر علشان لو فضلت ابكي و افضل مكتئبة هتعب انا ست كبيرة ي بنتي مش

هستحمل وانا ام مفيش ام بتبقا مبسوطة با اللي ابنها في دا انا قلبي بيتقطع كل ما اشوفه كده بحس اني روحي بتنسحب مني مقدرش مقدرش اضعف عشانه قلبي بيتقطع ١٠٠ حتة كل لم اشوفه كده بتمني ١٠٠ مره ابقا مكانه انا
وهو لا
عيط علي كلامها
– انا اسفة والله بس استغربت
بتمسح دموعها
= مفيش حاجه ي بنتي حقك تستغربي انا هنزل بقا اشرف علي الاكل خلي بالك منه دا حتة من قلبي ربنا يجعل علي ايدك الشفا
ونزلت وسبتني
حسيت اني مخنوفة من الاوضة كده فا قومت افتح اشبابيك مني الله هيتعمل مني بطاطس محمرة مسك اسكتي بقا اعملي وانتي ساكته طب احنا جاين مش نلعب اوف انا مالي با الاوضة بس لا ابدا مقدرش هو الاخ دا كان بيقعد فيها ازاي
بصتله
– انا اسفة ي اخ بس مش هقدر افضل في جو الړعب دا اعذورني ماشي انا عارفه انك هتعذرني صح وانت قمر كده
قعدت جنبه
شكلك وراك بلاوي طب هو انت نايم بقالك كتير طيب رديت علي نفسي انتي متخلفة ي مسك هيرد عليا مثلا مني الله انا اشطر دكتورة انتي انا محصلتيش اشكر كتوت حتي قومت اشوف حالته واكشف عليه استغربت مااشرت جسمه كويسة هو ليه لغيت دلوقتي في غيبوبة نزلت تحت
-ماما فاطمة
ا=يوه ي حبيبتي
– هو اي اللي حصل لستاذ عمر
= ملامحها اتغيرت للحزن و……..

ال3

هقولك ي بنتي عمر كان شخص ناجح جدا في شغله وكان ليه اعداء كتير جدا كان بيحب بنت معه ف الجامعة وسبته لاننا كنا فقرا ورجعت لم بقا ليه مكنته ف البلد
بس رجعت علشان فلوسه لغيت لم عرفت تخليه يحبها تاني ازاي وكانت متفقه هي وصاحبه علي انهم يموته ويخدو املاكه ويموتني معه وضبرو ليه الحدثة و بوظو فرامل العربيه وحاولو ېموتوني انا كمان بس ربنا ستر وبعته دكتور تباعهم كان بيديلو ادوية تموته بس لحقنه قبل ما ېموت بس لسه ف جسمهو قصرت عليه علشان كده هو لسه في غيبوبة بس
بصتلها وانا مصدمه ومستغربه اي الحقد دا اي القرف دا بجد صاحبه وحبيبته
– طب هما فين دلوقتي
= معرفش اختفوه من سعتها ربنا يبعدهم عننا
حاولت اغير الجو
بصوت واطي
– اقولك سر
بصوت واطي
=قولي سر
عليت صوتي مره واحده
– انا فتحت الشبابيك اللي بقالها ١٠٠ سنه دي متفتحتش وقررت اغير الوان الاوضة
پصدمة
= انتي عملتي كده بجد دا مش بعيد يقوم من الغيبوبة يموتك ويموتني وينام تاني
-ليه هو فيها اي
عمر بيكره ان الشبابيك تتفتح وان بيحب يقعد ف مكان كله اسود ف اسود
ضحكت
_اي ي ماما هو مصاص دما ولا حاجه
ضړبتي بخفة
= بت نتقوليش علي ابني حبيبي كده
مره واحده عيونه دمعت بعد ما كانت بتضحك

-مالك ي امي
= وحشني ي مسك وحشني اوي دا حتة من قلبي دا من ريحت حبيبي
-وعد هيرجع هيرجع صدقيني
قلبت بهزر بغمرة
– وبعدين حبيبك الله الله دا باين ان عمو كان جامد بقا
بكسوف وبتهرب
= بس ي بت روحي شوفي بتعملي
-ههههه اهرب اهرب ي جميل
طلعت اشوف عمر واديته العلاج ف المحالول وكشفت عليه وقصت كل حاجه حالاته مستقرة اللي حد ما
عدت شهور وهو بيتحسن والدوا وبيروح من جسمه بس ببطي شديدة اتعلقت بيه جدا جدا حسيته ابني انا اللي بعمله كل حاجه اتعود كمان علي المكان جدا واللي ف معرفش هقولها يس شكلي شكلي حبيته باجي احكيله كل حاجه بعيطله واضحك واشتكيله وبحكيله اللي مفرحني واللي مزعلني حاسه بيسمعني معرفش ازاي بس شكلي حبيته شبه مېت !!!!!!!؟
ف يوم حبيت اعرف عمر اكتر استذنت من مامته ونزلت مكتبه اللي ف البيت كان المكتب منظم اوي وريحت بيرفيم بتعته معبية المكان زي اوضته بظبط حسيت با الامان لمجرد اني شميت راحته
كان ف صور كتير متعلقة علي الحيطة ليه هو وشخص وصوره واحده كان كان هو وبنت !

اضايقت لم فهمت انها اكيد حبيبته القديم اتغظت اوي من مجرد التفكير ف الموضوع شلت الصوره وقلبتها هلي وشها وبصتلها بنتصار وانا عارفة اني اټجننت اكيد

لفت نظري ورق علي المكتب بصيت فيهم بكل فضول بس بس طلع ان ف حاجات كتير غلط فيهم وان واضح ان في حاجه مش كويسة ابدا بتحصل طلعت برا المكتب ورحت لماما فاطمه
– ماما هو الورق اللي جوا دا مين بيجيبه بما ان عمر احم استاذ عمر ف غيبوبه من زمان ضحكت عليا

دا احمد سكرتير عمر وهو االلي ماسك كل حاجه لغيت لم عمر يقوم بسلامه
-اممم
حسيت اني مش مرتاح اكتر في حاجه غلط في الموضوع وانا لازم اعرفه
ومره كنت قاعده في البلكونه بشرب قهوة في جو الشتا الجميل دا بعد ما عملت كل حاجه لعمر واديته الادوية .لقيت مره واحد …….

ال4

مره واحده لمحت شخص بيحاول يخش الفيلا
فضلت مراقبه لغيت لم فعلا عرف يخش الفيلا اول لم لقيته دخل الفيلا طلعت اجري ع طول اشوف عمر لقيته بخير طلعت من اوضته وقفلت الباب با المفتاح واخدت المفتاح ولقيت فازة سنتها علي الباب علشان لو حاول يفتح الباب اسمع الصوت وتكسر
نزلت براحة لغيت لم وصلت للمطبخ اخدت سکينه وفضلت ادور علي الشخص اللي دخل الفيلا علي الرغم ان الفيلا مترشقة حرس من كل نحية الا نن جوا !
فضلت ادور لغبت لم سمعت صوت نغوشة في مكتب عمر
اتكلمت براحة
-ياربي اي الفيلم الهندي اللي انا في دا اوف لا وكمان بروح اهلي معايا سکيني هه علي اساس انه لو جيه جنبي هعمله حاجه بيها دانا خاېفه اعور بيها نفسي حتي
قربت براحة من الباب لغيت لم لقيت شخص في المكتب وبيلعب في الورق وبيحاول يفتح الخذنة !! فتحت الباب علي طول لقيتها اتفجع وبصلي مره واحده ما كنش باين غير عيونه ومره واحده لقيته بيقرب عليا
-لا لا بقولك اي مفناش من كده
لا ونبي متقتلني
حيت اصوت راح حاطط ايدو ع بوقي وضړبني بحاجه علي راسي
صحيت لقيت نفسي علي الارض وماما فاطمه بتفوقني
فتحت عيوني افتكرت عمر
طلعت اجري علي فوق وهي بتجري وراي بس بفرق السن كانت هي لسه علي السلم وكنت انا خلاص وصلت الاوضة معرفش وصلت ازاي لقيت عمر بخير بس ملامحة مضايقة ومكشرة مشفت عليه وانا حقيقي بمنع نفسي ان يغمي عليا لقيته كويس بس ضربات قلبه سريعة نره ولخده لقيت مامته ورايا
بتحبيه لدرجاتي
بدمع
-فوق متتخيلي
=بس انتي متعملتش معه ولا تعرفيه
– معرفش يس لقيت نفسي بحبه بحبه اوي
اخدتني ف حضنها وفضلت اعيط
= كنت قلبي هيقف لم شوفتك علي الارض ي مسك حسيت بعجز مكنتش عاوزه اخسرك كفاية قلبي بيتقطع عليه من لم ډخلتي هنا حسيت انك ختة مني واني عاوفكي بتفكريني بحد بحبها
– انا بحبك اوي و الله
=وانا ي حبيبتي
يلا روحي اوضتك ارتاحي لغيت بم يحضرو الفطار واحكيلي اي اللي حصل
-حاضر
روحت اوضتي غيرت بس مقدرتش ارتاح ابدا
تزلت تحت ف المكتب يمكن الاقي حاجه تعرفني مين دا واي اللي جابه وكان بيدور ع اي
بدور في درج المكتب لقيت صوره ببص فيها لقيتها بنت صغيرة ركزت في دي دي انا 

ال5
دي دي انا افكار كتير جت في بالي نزلت جري
پخوف وتوتر ومشاعر كتير مخطالتة
-ماما فاطمة هي هي مين دي
بصت للصورة وضحكت بحزن
=دي تالين بنت اختي وحبيبت عمر
اټصدمت بس لازم اعرف
-امال هيي فين
=كانت مع اميرة اختي وجوزها خالد عملو حدثة بس هي مامتش معهم ومعرفش هي فين عمر ما كنش بيعنل حاجه غير بيدور عليها
پصدمه
-ايه
سبتها وطلعت اجري يعني انا بنت اختها يعني اي عمر كان بيحبني انا روحت علي البحر ابكي لان لقيت علتي ولا ابكي علي القدر ولا ابكي علي فرحتي ان عمر بيحبني
روحت بعد وقت طويل

=اي ي مسك جريتي وسبتيني وروحتي فين ومش بتردي
بتعب
-متخفيش انا كويسة
=طب لي اللي حصل وشك انخطف ليه لم عرفتي انها بنت اختي
بتنهيد
-ماما انا تالين
=ههه هو انا قولتلك انتي امينة ماانا عارفة انك تالين
بدموع
ي ماما انا تالين بنت اختك اميرة
-اي
واغمي عليها
بخضة وخوف
-خالتو ماما يوووووه
نديت علي حد يشلها معايا وطلعنا اوضتها وكشفت عليها
-ياااه علشان كده كنتي بتشبهي عليا وانا حسيت اني اعرفك لصحي بقا في كلام كتير عاوزه اقولهولك وحاجات اكتر عاوزه اعرفه
فاقت بعديها بساعتين
=ت ا لين
-ماما انا اهو انتت كويسه صح ردي عليا
= انا كويسة انتي عرفتي ازاي كنتي فين ي تالين كلبنا عليكي الدنيا
-انا كنت عايشة ف ملجا وعارفة ان بابا وماما ماټو وكنت عارفه بتنا فين ولم خرجت من الملجا روحت
اخدتني في حضنها بدموع
=وحشيني ي تالين بقيتي شبها احساسي مكدبش لم حسيت انك شبها وفكرتيني بيها
-ربنا يرحمها ييارب حاولت اغير الموضوع علشان منعيطش كلنا
-بس بس انا زعلانه منك
=ليه بس منين ابن المش محترم كان بيبحبني ومنين حبيبته القديمة ومعرفش اي
-ي شيخة ابو فصلانك

=عمر كان متعلق بيكي جدا حتي من كتر ماهو كان متعلق بيكي طلب ايدك من بابكي بطريقة عفوية وضحكنا كلنا وابوكي ادله وعد انكم لم تكبرو هتتجوزو عمر لم عملته الحدثة دخل ف حالة اكتئاب وتعب ع الرغم ان لسه صغير بس فاهمه
فضل يدور عليكي فقدنا الامل اننا نلاقيكي وانا اللي طلبت منها يوقف انه يدور ويحاول يفتح قلبه لحد ع قد ماحبها ع قد ماهي معرفتش توصل لمكانك ف قلبه ولم سرتك كانت بتجاب كانت عيونه بتلمع ويحكي ذكريات ما بنكم هو بيحبك اوي هو محبش التانيه هو اعجب بيها واخد بكلامي
بسمعها بدمع ع كل حاجه حصلت وانه طلع بيحبني بجد
كنت لسه هرد
قالتلي
=خلاص البي فات عدي
اخدتني ف حضنها
=كنت بحبك جدا وانتي دكتورته
دلوقتي بعشقك وانتي دكتورته وبنت اختي وبنتي ومرات ابني
-وانا بحبك جدا
بستني
=قومي يلا ارتاحي
-حاضر
وقومت
روحت ع اوضت عمر وكشفت عليه لقيته حالته بتتطور للاحسن واديته الادوية

وقعدت جنبه
عمر انت طلعت بجد هو كنت دايما كنت بحلم بولد صغير شبهك وانا مش فأهمه ولا عارفة دا مين طلعت انت القدر دا غريب اوي لعب لعبته معنا بس المرادي كان في حظي وواقف معايا حبيتك وانا صغير وعشقتك وانت كبير
فضلت اكلمه واحكيله وموه اعيط ومره اضحك لغيت لم نمت صحيت الصبح
لقيتني نايمه علي دراعه وحد شادد علي ايدي ومره واحده ………….😁

ال6

لقتني نايمه علي دراعه واحد شادد علي ايد بصتله ولقيته شادد علي ايدي
وبيحاول يفتح عيونه بصعوبة فتحها وغمضها تاني انا من الصدمة متحركتش بعديها استوعبت وقومت كشفت عليه لقيت انه طبيعي وكويس جدا جدا وف اي لحظة ممكن يفوق نزلت تحت بجري
-ماماما ماما ماما ي ماما
كانت بتقرا قران
=استغر الله العظيم ف اي بس ي بنت المجنونه
بدموع فرحة
-ماما عمر فاق وغمض عيونه تاني معني كده ان ف اي لحظة هيفوق
=الحمد الله الحمد
وطلعت جري فوق تشوفه
نور عيوني وفضلت تبوس فيه من اي كل وشه وايدو يااه ي عمر وحشتيني ي نن عيوني
وفضلت جنبه تقرا ف قران مره واحده حد خبط
-دكتورة تالين في شخص عاوزه الست كبير تحت
-مين
=استاذ حاتم سكرتير عمر بيه
-طيب ماشي خليكي اتتي ي امي وانا هنزله
=اه ونبي ي بنتي شوفيه انما انا مبفهمش منه حاجه
بوست راسها ونزلت
-نعم
=رفع راسه اټصدمت هي هي نفس العيون الحرامي
فوقت ع علي صوته
واتكلم بتوتر
=فين فاطمه هانم

-انا دلوقتي بدلها هي بترتاح شوية نعم
-احم انا باجي كل شهر اوريها وافهمها الشغل واوريها الاورقات والفوتير بتعت الشركه اه كله الا الامانه
=اه طبعا طبعا انت هتقولي سيب الورق وانا هشوفه بدلها
-بصلي پغضب
مينفعش لازم الست الكبيرة
-وانا بدل خالته اي مش عجبك
=خالتو؟!
-ايوه خالتو متعرفش اني تالين بنت اختها
=اي انتي جيتي ازاي دا عمر نا كنتش بيسيب حتة من غير ميدور فيها
-اهو بقا النصيب
= اه طبعل طبعا
بخبثة امال عمر بايه عامل اي
بحزن مصتنع
-خالته بتسوا جدا وشكله مش هيفوق دلوقتي
بفرحة حاول يداريها
=بجد اقصد اه ان شا الله يبقا كويس
-ان شا الله قول يارب
=هه طب استاذن انا بقا
-مع ابسلامه
طلعت حكيت لخالته كل حاجه واني مش هعرف حد ان عمر بيتحسن خوف عليه لحد يعمله حاجه ومحكتلها ان هو هو الشخص اللي حاول يموتني ويسرق المكتب
=يخبر ازاي دا كان دراع عنر اليمين
-اهو بقا ي خالته
=طب هتعملي اي
ببتسمة خبيثة
-هتشوفي
قومت اديت لعمر العلاج والدوا اللي كان ف جسمه راح منه بنسبة كبيرا جدا شبه اتعدم
-اما قوليلي ي خالتو ي عسل
بضحكة
ا-مم عاوزه اي ي بكاشة خشي ف الموضوع ع طول
=احكيلي علي عمر ومعاملته معايا واحنا صغننين
-عمر انتي كنتي فاكره انه جوزك وكنتي تفضلي تقولي ف كرت عاوني ي اتو

زي ما كنتي بتسمعي ما كنتي بتسمعي مامتك بتقول لبابكي
-احيه ي خالته انا كنت لعمل كده وابو كده كمان
هو كان بيحبك اوي كان معنبرك حتة منه لم حد كان بيزعقلك لم بتعملي حاجه غلذ كان بيقافله ويتعصب علي الرغم من صغر سنه ويقول ماحدش ليه دعوة بتاليني
كان هو الي ببعاملك كل حاجه
بضحكة وخبثة
مكنتيش بتنامي غير ف حضنه
ي خبر ي خالته
بكسوف وتوتر

 

 

خلاص بقا ي خالنه مش عاوزه اعرف حاجه
وطلعت اجري ع الجنينه اقعد مع نفسي شوية
هو بجد كان بيحبني طب هو لم هيفوق هيتقبلني
طب هيفرح
وهل هيحبني تاني ولا خلاص كده
طب انا بحبه 😞
طب اطلع اديلو حقنة هوا واحقن نفسي وراه واخلص من دا كله يمكن يطلع ب
لم يصحي ميحبنيش
يوووووه بقا لم اطلع اشوف قرة عيني عامل اي
مش سهل برضوا عمر دا بيحشني ف ثانية الا ثانية اكيد خااتو كانت نحله علشان تخلف العسل دا كله بس بس اسكتي يخربتني بعد سراع مع نفسي
قعدت جنبه
-كده اي يعني كنت بنام ف حضنك ي خبر ازاي كنت قليلة الادب كده الله مانت اكيد كنت قمر برضوا كده وانت صغير وكنت واقعة ف غرامك برضوا تالين فوقي بقا ولمي نفسك هوووف طب وربنا اكيد كنت جامد فضلت احكيله كل حاجه لغيت لم نمت
صحيت لقيته ……..لقته بصصلي
تاليني ❤

ال7
=تاليني
كان باصصلي ف عيوني عيونه انا عارفها لا انا حافظها اكنها بتحضني كل يوم ولا اكن لسه شايفه من زمن بعيد كانت تايهة ومبلمة
-انت انت عارفني
سبته وطلعت اجري ع تحت
-ماما ماما ماما
= يخربيتك هطع الخلف بسببك ف اي
بنفس مقطع من الجري
-ما ما عمر فاق
=اي
وطلعت تجري ع فوق
طلعنا لقنه فاتح عيونه وباصص لفوق
بدموع
=عمر
ببتسمة
=وحشتيني ي امي
جريت عليه وفضتلت تبوس فيه وتحضنه
فضلت واقفة بعيد
اتفرج عليهم بفرحة وحزن عليهم
كان بيحاول يقوم معرفش
جريت عليه
-براحة اهدا كل حاجه هتبقا تمام

كشفت عليه تحت نظراته الغريبة
-طيب بص دلوقتي بما ان حضرتك كنت ف غيبوبة لمده سنتين وو
=اي سنتين
-ايوه ي استاذ عمر
=ازاي وشغلي وحياتي مين ماسك شركتي اكيد فلست
-مدير اعمال حضرتك هو اللي ماسك الشركة
بعصبية وحزن
=وانا هفضل قاعد كده
جسمك عضلاته رخت فاان شا الله هنبدا علاج الطبيعي وهتبقا كويس
=طيب ينفع نبدا من بكرا
-اكيد
=شكرا ي دكتورة ااااا
= اي ي عمر معرفتهاش دي
بصتلها وبرقت
= احم دي الدكتورة متبعة حالتك
-تالين اسمي تالين
=شكرا ي ي تالين
استغربت ان قال اسمي ع طول با الابتسامة دي
استاذنت وخرجت ونزلت تحت ف الجنينة
وخليت شخص ينادي خالتي
=ف اي ي تالين ليه مخلتنيش اقوله انك تالين بنت اختي ومعشقته
-انا نفسي ھموت واقوله بس مينفعش مينفعش ي خالتو دلوقتي لازم اقوله ف الوقت الماسب
=ليه ي بنتي ليه مش دلوقتي
-لاني خاېفة من معاملته معايا خاېفة يكون حب اطفال ي خالته ويكون كان بيدور عليا عشانك و علشان انا بنت خالته بس
=ي حبيبتي از
بمقطعة
-خالتو علشان خاطري هقوله بس مش دلوقتي
بستسلام اخدتني ف حضنها
=طيب ي بنتي عارفة اول ما شفتك حسيت انك هتكوني السبب بعد ربنا انه يرجع
خرجت من حضنها
-خالتو
=نعم ي حبيبتي
بمدموع
-انا خاېفة اوي يطلع مش بيحبني

 

 

 

=مظنش بس ان شا الله ربنا يقدملك اللي ف الخير واتاكدي اني ابني لسه بحبك ومش حب اطفال دا ابني وانا عارفه
-طيب انا هطلع اشوفه بقا واديله الدوا
ضخكت
=اطلعي ي حبيبي
طلعت وانا متوتر جدا
خبت
سمح اني اخش
-احم عامل اي دلوقتي
بصلي بصته برضوا الغريبة بس فيها امان وبتسم
= الحمد الله
-طب حاسس با دلوقتي
=حاسس اني عضلاتي منملة ومش قادر احرك اي حاجه ف جسمي
-معلش كل حاجه هتبقا تمام
ادتله الدوا وقومت مره واحده قال
=ع فكره انتي رغاية اوي
وضحك
اټصدمت وتوترت وحسيت بسخونية بتطلع من خدودي
-هه اي
بغمرة
=كنت سمعك ……

ال8

بغمزة 
=كنت بسمعك 
-احيه 
وطلعت اجري

اه ياني يخربتني لازم يعني اعمل فيها سومة العاشق وافضل احكي واطلع كل اللي جوايا يعني ماكتم جوايا لغيت ما اموت واخلص احيه ع الكسفة ابص ف وشه ازاي دلوقتي

طب اخبي وشي ازاي اتنقب طيب احيه عليا وع لساني

روحت اوضتي ونمت  

صحيت الصبح اضريت اني اروحله اديلو الدوا واكشف عليه

-احم صباح خير

ببتسمة اول ما شفني بخباثة

=صباح النورر اي جويتي ليه مش متعود عليكي ساكتة كده

-ممكن سوال

=اتفضلي

-احم انت سمعت كل حاجه كل حاجه

بضحكة بخبثة

=طب عاوزاني مكنتش سمعت اي وانا هعمل اني مسمعتش

-هه اه انت بدات تتحسن

=امم بتغيري الموضوع بشياكة صح

-اه عاوزه اكلم حضرتك ف موضوع

اتكلم بجدية عكس اللي كان عليه من شويا اكنه اتبدل

=اتفضلي

-مش هتقول لحد ان حضرتك فوقت

=ليه انا عاوزه اتابع شغلي اللي بقالي سنتين سايبهم

-ما دا السبب

=ازاي

-بص حضرتك دلوقتي كان مدير اعمالك بيجي هنا كل يوم يجيب الورق بتاع الشركة وبحكم ان مامتك مش هتفهم ف شغل فا بينصب عليها انا اه درست طب بس افهم ف الحسابات و شغل الشركات شوية

پصدمة

=اي دا داعي اليمين ازاي يعمل كده

- اهو اللي حصل لازم ميعوفش ان حضرتك فوقت

بنبرة حزينه

=طب ممكن تسبيني لوحدي شوية

-مقدرش مقدرش

=بصلي بهتمام ليه متقدريش

-عشان ب.... احم علشان صحتك

=بصلي بصة غريبة اه صحتي

بنظرة غريبة

-هو انتي اهلك فين احكيلي عن حياتك

اتوتر اوي

=هه انا اهلي ميتين

-احم انا اسف اني فكرتك

=لا ابدا

-طب هو احنا اتقبلنا قبل كده حاسس اني اعرفك

اتوترت وخدودي احمرت

بضحكة وتوهان

=شكلك حلو اوي وانتي مكسوفة

-احم شكرا

ضحك

-طب خلاص خلاص متكسفيش مش قصدي بس بجد انتي حلوه اوي

دخلت مامته ف الوقت دا

=اي يحبيبي عامل اي يعيوني انهارده

=الحمد الله ي امي كنت قاعد بتكلم مع دكتورتي شوية

بضحكته الخبيثة برضوا

=اه ي قلبي كان وحشني ضحكتك دي اوي يبني

-احم طيب خالتو اقصد طنط انا نزلة اشوفهم بيحضرو الكل ولا لا

نزلت كنت بهرب بمعني اصح من عيونه

نزلت وقعدت ف الجنين بشوية وجت الشغالة ندهتني علشان الفطار

يا حلاوا دا قاعد معنا وقدامي كمان

كان كل شوية كان عيونه محوطاني وحاسة بيبصلي وانا وشي ف الطبق

قطع السكوت

=قال يماما متعرفيش حاجه عن تاليني ما جلكيش اي اخبار عنها وكان بيبصلي

اول مسمعت السيرة فضلت اكح اداني مايه

= اشربي ي ماما اشربي

وبيضحك

-هههه لا ي حبيبي لسه

=اصل انا جالي

بصناله احنا الاتين پصدمة و .........

ال 9
بصينا لبعض پصدمة
-اي ها جالك خبر ازاي
=تاليني انتي فاكره اني بطلت ادور عليكي حتي لم وعدت ماما بكدة مقدرش
لقيته قرب بكرسي المتحرك اللي قاعد عليه وجيه قدامي ومسك ايدي
= كنت حاسس اني اعرفك من اول مفتحت عيوني حتي من قبل مااعرف انك بنت خالتي وانا اول مبصيت ف عيونك عرفت انك هي تاليني حتي لو شكلك اتغير شوية عيونك زي ماهي قادرة تخطفني زي اول مره لم حطوكي بين ايديا لم اتولدتي وبصيت ف عيونك وحبيتك وسميتك تالين وانا بحبك من قبل مااعرف يعني اي حب كنتي حب طفولتي ومراهقتي وشبابي ازاي اقدر معرفكيش حتي لم حاولت انساكي بواحدة معرفتش وجت منها وهربت وطلعت خاينه متقصرتش لاني محبتهاش كنت معها لمجرد انها ست حلوة ليها مركزها حبيت شكلها بس وانا ف الجامعه ورفضتني علشان كنت فقير وعدت نفسي اكون اغني وانجح من عيلتها كلها انا محبتهاش انا عمري معرفت احب حد غيرك حتي قبل مااعمل حدثة كنت بدور عليكي ولم فوقت عينت حد يجيب معلومات عنك وعرفت انك تاليني ع الرغم اني كنت متاكد انك هي من اول ما فتحت عيوني متسبنيش تاني كنت تايه من غيرك عمورك كان وحيد من غيرك 😞❤

كنت سامعه ودموعي سبقاني ع خدي بمشعر كتير فرحة مش سعاني وحزن علي حالنا وكل حاجه انا بحبه اوي
-عمورتي وحشتني اوي مكنتش بتفرقني ف احلامي
=عمورتك غرقان ف حبك وكان وحيد من غيرك
باس ايدي ببتسمة ټخطف قلبي وترحله
مامته ببتسمة
= احم احم نحن هنا احترموني حتي
هو بضحكة
=ي امي بقا حرام عليكي انتي اكتر واحده عارفه انا اعتذبت ازاي ف بعدها من وانا صغير لغيت قبل الحدثة سبيني احب فيها بقا
=حب ي خويا حب يكشي تفلح ووتجوزو بقا
وشي احمر

= هههههههه قريب ي امي قريب
-احم طب انا طالعة اوضتي اعمل حاجه اللي مش عارفها هه ماشي
وطلعت اجري
سمعت صوت ضحكته اللي هز المكان وقلبي اولهم
=اهربي اهربي
فضلت قاعده ف اوضتي هل بجد في حد يحبني كده دا اكتر من اللي انا بتمنه قد اي يارب عوضك حلو اووووووووي عن كل حاجه حصلتلي ف حياتي رزقتني بحب عمر وجمعتني بيه تاني هو وخالتو
جيه ساعت الغدا ونزلت
=اي ي بطتي كل دا كنتي فين ها
بغمزة
-مكنتش بس بقا ي عمر هطلع تاني والله
=خلاص خلاص ههههههههه بلاش خدودك اللي بتحمر دي
-يوووه بقا
=خلاص ي حبيبتي انا اسف حقك ع قلبي
نزلت خالته الله الله
-هو كل شوية بقا الاقي عصفير الحب دول قدامي ولا اي
-متخليكي شوية فوق كمان ي ماما كان لازم تنزلي ههههههه
=اه ي ابن ***بقا مش عاوزني انزل ي حيوان بعينك مش هسبهالك تعالي اقعدي هما جنبي. يعيون خالته
قومت من جنبه وطلعتله لساني وقعدت جنبها
= بقا كده
قولت انا وهي ف نفس واحده
=اها
وضحكنا
واخدتني ف حضنها
=لا لا بقولك اي سبتها بمزاجي تقوم من جنبي وتروح جنبك لا بس مش لدرجة تحضنيها قدامي فاكره زمان
=اتادب ي ولاهتغير عليها مني فاكره ي خويا
بضحك
= معلش ي امي ف المواضيع دي معنديش امي
-ثانيه واحده زمان اي هو اي اللي كان بيحصل
=دا دا كان راجل عجوز متنكر ف شكل عيل صغير ولا كان بيخلي حد يمسكك ولا ياكلك وشربك ولا يحضنك ولا حتي يبوسك غيرو
-نعمممم ي خويا دا ليه دا ان شا الله هو حلال ليك وحرام ليهم
پصدمة
=الله واكبر سوكا بانت من اولها وانا اللي كنت قاكرك رقيقة
واه حرام ليهم وحلال ليا انتي تاليني انا بس
-هه
=ي بنتي اتهدي بقا هو كل لم اكلمك كلمه خدودك تحمر
-عمر كمل اكل واسكت ها واسكت
=وعمورتك يهون عليكي
-😒😒
خلاص باكل اهو وانا ساكت بلاش البصة دي
بصيت ف طبقي وسكت وضحكت
عدت شهور وعمر بيتحسن جدا جدا ورجع يمشي ع رجليه ورجع شغله وشركته وطرد مديرر اعمله دا بعد ما اتكد ان فعلا نصاب و بيسرق من فلوس الشركة والجو مش بيخلي من كلامه اللطيف وافعاله اللي اتخليني ادوب في اكتر واكتر وف عز حزني منه بيعرف يراضيني ويهنش عليه انام زعلانه منه واني رقم واحد ف حياته واني اول اولوياته وانه ف غز شغله واشغاله بيسب كل دا ويفضالي ويكلمني
جماعه انا بحبه اوي الحب حلو لو من الطرفين وخصوصا لو حبيتي راجل راجل بجد مش اشباه الرجال اللي مفيش اكتر منهم مفيش احسن من ربنا يعوضك براجل يحبك ويعملك ع انك بنته قبل حبيبته ويرعي ربنا فيكي ويعوف ازاي يشيلك من حزنك ويعوف ازاي من اقل كلمة منه ف غز زعل وخصام يعرف يراضيكي حتي لو انتي الغلطانه متهونيش ع قلبه
كنتي غلطانه لغيت لم بكيتي بقا خو الغلطان علشان بكيتي ع حزنه 😂 والله احنا كائنات هبله بس اللي يفهمنا ويعرف ازاي يتعامل معنا كلنا فينا الطفله والعقله والكبيرة والمجنونه والطيبة والۏحشة و المراة القوية اللي محدش يقدر يكسرها وللضعيفة كل دول بيبقا فينا الشاطر اللي يعرف يتعامل معنا والله الحنية علراجل بتكسب ف غز الحزن والخصام مش اللي بيكابر ومش شايف نفسه غلطان
عمر كان بيعرف يراضيني حتي لو انا الغلطانه كانت الحياه حلوه جدا لغيت ما ف يوم ……..🤔

البارت العاشر

وف يوم .. كان عمر في الشركة

وكنت قاعدة في الجنينة

=ست تالين

-نعم ي دادة

ف واحده عاوزكي برا وبتقول انها مرات عمر بايه

ا-يه!!!!طب طب خليها تيجي

جت ويارتها ما جت كانت هي نهي اللي كانت معه ف الصوره اللي شوفتها اول مجيت

-اي دا انتي نوسة ناني اه اه نهي نهي صح

=اي دا انتي طلعتي تعرفيني يعني وفرتي عليا كتير واثبتيلي ان معرفش ينساني و حكالك عني

-ههههههههههههه مش قادرة ههههههههههه مين اللي ينساكي هو مش فاكرك علشان ينساكي اه ثانية ثانية انتي فاكرة ان هو بينساكي بيا ههههههههه ضحكتيني انتي اللي حاول ينساني بيكي حتي ف دي معرفتيش

=ينساكي ينساكي ازاي انتي مين بظبط

ببتسمة مستفزة

-تالينه🤐😉

=تا اي ازاي انتي رجعتي ازاي وليه لقاكي ازاي

-ازاي صدفة وقدر ربنا ليه بقا متخصكيش بس هقولك علشان ماليش مكان غير جوا قلبه دا مكاني

حاولت تغير الموضوع وتداري توترها

=انا بقا مراته

-مرات مين ي عنيا معلش

=مرات عمر حتي شوفي

تطلعتلي قسيمة

انا متصدمتش لاني كنت متوقعة منها كده بس انا واثقة ف عمر متهزتش بس كنت زهقانه فا قولت العب شوية واضحك لغيت لم عمر يرجع من الشغل

بتمثيل

-اي دا مستحيل دا بيحبني انا

=اهو اديكي شوفتي بيحب مين واظن ان مينفعش تفضلي ف الببت مع عرسان جدداد امشي من بيتي

-انا فعلا ماليش مكان هنا

وطلعت اجري ع فوق

طلعت ضحكت ضحك لغيت لم قولت ي بس واتصلت بعمر

-اي حبيبي خلصت ولا لسه

= اه ي حبيبي خلصت وف الطريق اهو

-طب احم عمورتي

=احم وعمورتي عاوزه اي ي تالين الډخلة دي انا عارفها ف اي

-بص مينفعش اقول بس انا زهقانة وهلعب لغيت لم تيجي اوكي فا لم تيجي متصدقتش اللي هعمله

=ف اي انا مش فاهم حاجة متقلقنيش

-مفيش بس اسمع كلامي بس

بزعيق

=تالين متعصبنيش بدات اقلق ف اي

-ي عمر مش هعرف اقول لم تيجي واسفة ع اللي هعمله متزعقش

قفلت ف وشه ع طول

ي صغيرة ع المۏت ي لوزه دا مش يفتكر انك تالينه ولا حاجه دا هيقتلك يلا هي مۏته ولا اكتر انزل بقا اشوف بنت المبقعة دي بتعامل اي

نزلت لقتها حاطة رجل ع رجل وبتشرب قهوة

ف سري

الهي تقف ف زورك ي بعيدة دا كويس ان خالته مش هنا كانت جبتك من شعرك اللي فرحانه بيه دا وهو شبه سلك الموعين

شافتني

=اي ملمتيش لبسك ليه

بعياط مصتنع

-عاوزه اعرف منك حاجه

=ها ارغي خلصيني حبيبي اكيد شوية وراجع من شغلو عاوزه اطلع البس واستقبله

كنت ف اللحظة دي ھموت واجبها من شعرها بجد

-هو اتجوزك ازاي وامتي وفين

=هه وانتي مالك اتجوزني امتي ولا ليه وفين المهم ان بيحبني انا واتجوزني

بزعيق

=اي اللي بيحصل هنا

اټخضيت اتمنيت الارض تنشق وتبلعني قبل ما هو يبلعني

-بقا اتجوزتها ي خاېن بتكدب عليا ي عمر وطلعت بتنسها بيا حرام عليك

عمر بصلي پصدمة

فا غمزتله

=اقعدي انتي بس ع جنب وفقلك

جواز مين وزفت مين واي اللي راجع البتاعة دي مش كنتي غورتي وهربتي انتي وو اللي كان اكتر من اخويا الله يرحمه بقا

پصدمه

=انت انت عرفت منين انه ماټ

=هه وانتي فاكره اني نايم ع وداني لا وفاكره انكم ضحكتو عليا سبتكم بمزاجي كان ممكن اوديكم ورا الشمس انتم الاتين وانتي عارفة ما حبتكيش حاولت انساه بيكي معرفتش ماحبتكيش كنتي ست شيك ومركز زوجة مناسية ومنستش

انك رفضيتني زمان وخليتك تكوني معايا دلوقتي علشان اوريكي عمر اللي رفضيته زمان دلوقتي بقا اي معرفتيش حتي تبقي ربعها ماحدش قدر ولا يقدر يبقا زيها انتي واحده مغرورة وتقرف وانا عمري ما يشرفني اني اتجوز واحده زيك اهو اللي هربتي معه باعك وسابك وماټ ف الاخر اخرجي برا بيتي متجيش جنب مراتي تاني لانها اغلي ما املك ومش مستعد اخسرها تاني اخرجي برا بيتي وليا حساب معها انها تسمح با الاشكال دي تخش هنا

-الله وانا نالي ي لمبي كنت عاوزه اتسلي والعب شوية واضحك  

پصدمة

=تضحكي تضحكي ازاي دا اتجوز !!!

-هه وانتي فاكره اني صدقتك انا سبتك تهبلي بس علشان كنت عاوزه العب واضحك عليكي شوية كنت زهقانه

=انتي بتقولي اي مستحيل عمر عمر انا بحيك متسبنيش ي عمر هي محبتكش انا اللي حبيتك متسبنيش

=اخرسي اسيرتها حتي متجيش ع لسانك اخرجي برا بيتي ومتجيش هنا تاني لو رجعتي مش هيكفيني غير موتك

وتطردها برا

بزعيق

-تالين

بيدور عليا احيه اروح فين واجي منين ھتموتي ي سوسو اعمل يالهوي دا جي

وجبني من قفاية

=لو حلفتلك اني مش قصدي اقفل ف وشك وكنت عاوزه العب شوية مش هتصدق صح

-دا انتي نهارك مش فايت انهارده بقا بتقفلي ف وشي وانا خاېن

= قطع لسان اللي يقولك عليك كده دانت سيد الرجالة

-اي بهز معكي سيد اي مبتهزرش

=مين ي اختي

- بهزر اوووف ي عمر سيب الشاكت انتي قافش حرامي

=اللي اي ي اختي شاكت انتي تعليم مجاني ي بت مش منظر دكتورة دي وربي ف دكتوره قصرة كده

-عمر مسمحلكش متجرحش مشعييري واحساسي انا مش قصيرة

=باااااس تلوث سمعي بقا واخدت بالي فعلا انتي مش قصرة انتي مش موجوده اصلا

-بس ي عمود نور انت

=بقا انا عمود نور طب وربنا ماانا سيبك

وطلع يجري ورايا

=انا عيلة انا اسقة متخد شع كلامي

-لازم تتنفخي علشان تظبطي

بااااااااس اي اللي بيحصل هنا

-خالته وحشتيني

اي اللي بيحصل هنا وماسكها من قفها شبه الفار مبلول كده ليه

با براء

=ي ماما مش عاوزه تتجوزني يضريكي

-تا اي مين فين اي اللي بيحصل

لولولولوووووولي

=دا يوم الهنا مش عاوزه ازاي بس دا دايبة ف دابديبك دبدوب دبدوب 😂

-خالتو بقا سبيني اتقل

-وانت اااااااا

لفيت ولقيته راكع ع رجليه وف ايدو دبلة شكلها حلو اوي اوي

=تاليني تتجوزيني تقبلي تبقي مراتي وتبقي شريكة حياتي زي ما انتي ا وبنتي اللي ربتها وامي التانية وحبيبتي تقبلي تشركيني بقيت عمري تقبلي تبقي معايا ف الۏحشة قبل الحلوه تقبلي تبقي وتيني تبقي الاقرب ليا من نفسي تقبلي تكوني ام اولادي وبير الاسراري واماني اتعذبت ف بعدك كتير متعذبنيش اكتر استحملتيني وانتي متعرفيش انه انا حبتيني وانا مش موحوز ف الحياه اصلا حبيتي واحد شبه مېت خفتي ع فلوسي ومالي اخدتي بالك من امي وانتي متعوفيش انها تقربلك اصلا بصالة متمنتش حاجه ف حياتي من ربنا غيرك ف كل صلاه وراكعة وانك ترجعي لحضني وتبقي ليا

دمعت لا دمعت اي عديت الدموع دي بمراحل عيطت عوض ربنا حلو اوي

-موافقة ❤

اخدني ف حضنه كان هو اماني حضڼي جامد اكني ها اهرب

بس كده ي عيوني وجيتو انتم وماليتو حياتنا

ماما هو انا هلاقي حد يحبني زي ما بابا بيحبك كده

-اكيد ي بحر

=بتعملي اي ي تاليني باس راسي واخزني ف حضنه

-ماما كنت بتحكيلي قصتكم

بصلي بحب الدنيا كله ف عيونه

=الحكاية لسه مخلصتش ي بحر لسه بحبها زي الاول واكتر ربنا بعتهالي هدية تاليني وبعديها بعتالي انتي و عهود و ريان  

بحبك ي عمورتي ❤
احببت شبة مېت
THE END



حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا




إرسال تعليق

أحدث أقدم