رواية ذبول الفصل الثالث بقلم أميره محمد محمود

 رواية ذبول الفصل الثالث بقلم أميره محمد محمود 

رواية ذبول الفصل الثالث بقلم أميره محمد محمود 


بارت3 🔥

_ براء خرج بسرعه من الأوضه علي صوت ليلي ، دخل عندها المطبخ لاقاها ماسكه ايديها وبتصرخ 


_ بلهفه : مالك ي ليلي اي عمل فيكي كدا ؟

_ ليلي كانت بتعيط ومقدرتش ترد عليه 

_ طيب تعالي 


_ خدها ودخلها أوضتها وحط جمبها علبة الإسعافات وخرج 

_ ليلي رمت علبة الإسعافات ع الأرض ونامت علي السرير وهيه ماسكه ايديها وبتعيط 


_ براء خرج لوالدته كان لسه هيتكلم معاها بس قالت 

_ بخبث : مالها مراتك ي حبيبي أي اللي حصلها 


_ بشك : مش عارف ي امي انا كنت جاي أسألك 

_ لوت بوقها : وتسألني انا ليه متسأل مراتك 


_ براء سابها ودخل عند ليلي لقاها نايمه مكانها ومعالجتش ايديها ، راح عندها ولسه هيمسك ايديها

_ لو سمحت ابعد عني 

_ طيب سيبني اعقملك جرحك 


_ دمعه نزلت منها : ملوش لزوم جرحي عمرة م هيطيب

_ لو حابه انا ممكن اخدك انتي والولاد ونعيش ف بيت تاني 


_ انا بالنسبه لعيلتك دخيله ، الله اعلم هفضل هنا قد اي ، عشان كده مش عايزة ابعدك عنهم 

_ قبل م يرد عليها الجرس رن ، طلع يفتح وكانو أهلها 

_ ابتسم : اتفضلو 


_ دخلو قعدو بعد م سلم عليهم بس ام ليلي عماله تتلفت هنا وهنا علي بنتها ، براء لاحظ ده 

_ هقوم انادي علي ليلي 

_ قالت بلهفه: هيه فين وانا هدخلها 


_ حاضر اتفضلي معايا 

_ خدها ودخلت عند ليلي وقفل عليهم الباب وخرج 

بقلمي أميرة محمد محمود

___________________

_ فوزيه قاعدة ف اوضة ادم وفريده ، ادم بيبصلها بغضب ف هيه فهمت اللي بيدور ف دماغه ، قربت منه وطبطبت علي ضهرة بخبث 


_ مالك ي ادم ي حبيبي متضايق ليه 

_ بغضب طفولي : عشان انتي لسعتي ايد ليلي 


_ بخبث : مكنتش اقصد ي حبيبي 

_ الولد بعد عنها واتكلم بعصعبيه : لا انا هقول لبابي عليكي ي تيته 


_ زعقت فيه : اسمع يلا أن نطقت بحرف واحد ل ابوك هضربك 

_ ادم خاف منها وقعد علي السرير يعيط ، فريده دخلت قعدت جمبه ومستغربه عياطه 

_ ادم ماله ي نيته

_ البيه اخوكي زعلان علي ست ليلي 


_ عارف ي ادم ليلي دي عايز تاخد مكان ماما ، عشان كده بابا جابها هنا 

_ بعياط : لا انا بحبها ومش بحب ماما لانها مش بتيجي تشوفنا 


_ اي اللي بتقوله ده ماما بتحبنا بس بابا مش بيرضي تخليها تشوفنا 

_ بزعيق : لاااا انتي كدابه واطلعي برااا 


_ بس ي ولاد بتتخانقو ليه ؟

_ انتي مش شايفه يتيتا بيقول اي ؟


_ بخبث : معلش ي فريده دا لسه طفل صغير انما انتي كبيرة وعاقله وعارفه هوة بيعمل كده ليه 


_ بكرة : انا بكرها اوي ي تيتا ومش هقبل انها تعيش معنا 

_ براڤو عليكي 


_ فريده سكتت  ، وفوزيه ابتسمت بخبث عشان قدرت توقع بينهم 

بقلمي أميرة محمد محمود

______________________

_ ليلي قامت حضنتها : ماما وحشتيني اوي 

_ بعياط : وانتي كمان ي قلب امك عامله ايه جوزك لمسك ؟؟


_ قعدت علي السرير : لا ي ماما انتي عارفه جوازنا جه ازاي ، دا غير أنه لسه ميعرفش انا مخبيه عنه أي ؟؟

_ امها لسه هترد عليها شافت الحرق اللي ف ايديها: ي مصيبتي مين اللي عمل فيكي كدا ؟


_ مفيش ي ماما انا دخلت اعمل اكل ل ادم ابن براء وحرقت أيدي غصب عني


_ وانتي مالك انتي تعمليله اكل بتاع اي ؟

عجبك اللي حصلك ده وانتي لسه عروسه جديده ؟


_ ي ماما ي حبيبتي الولد طلب مني اعمله اكل وبصراحه بقي انا حبيته اوي 

_ بقولك اي ببنت بطني انا مش مطمنه عليكي ف البيت ده تعالي معايا ؟


_ بدموع : انا تعبت ي ماما والله تعبت حسي بيا بقي ، انا سني دلوقتي سسبعه وعشرين والناس مش سيباني ف حالي حتي بعد م اتجوزتك ف ارجوكي متضغطيش عليا انتي كمان 


_ امها حضنتها : متزعليش مني يبنتي اصلي خايفه عليكي ، ومش عايزاكي تتعزبي 


_ متقلقيش ي ماما انا كويسه 

_ لازم تقولي لجوزك قبل م يعرف من اخ وة 

_ ابتسمت بقلق : حاضر 


_ فجاءة سمعوا صوت عالي من برا 

_ طلعوا من الأوضه لقوا فوزيه بتزعق بصوت عالي 


_ بشخيط : انتو اي اللي جابكم هنا 

_ براء بإحراج :. ماما عيب كدا 


_ امشو اطلعوا برااا ، مش كفايه بنتكم جات خربتلنا حياتنا ،

_ ام ليلي : انتي بتقولي اي وليه انتي 

_ ماما ارجوكي كفايه كده


_ يلا ي ام ليلي نمشي من هنا 

_ لا مش هنمشي انا عايزة افهم هيه بتعاملنا كدا لي؟


_ فوزيه قربت من براء ورفعت صباعها ف وشه وقالت : ي تري مراتك الحلوة قالتلك انها مش بنت ؟؟؟

_ اييييه 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا

إرسال تعليق

أحدث أقدم