البارت الحادي والستون حتي البارت السبعون ملكت الأسد بقلم فاطمه حسن

 


البارت الحادي والستون حتي البارت السبعون 

ملكت الأسد

بقلم فاطمه حسن 


ندي قامت بقرف من غير ما ترد عليه ودخلت الحمام

حازم مسح على وشه بتعب

وبص ع التليفون لاقه نرمين بترن 

حازم قفل الفون ف الوقت دا خرجت ندي 

ندي بهدوء . أنا عايزه امشي مش عايزه افضل هنا

حازم .لاا .مفيش خروج من هنا 

ندي .وأنا مستحيل افضل معك في مكان واحد

حازم بضيق .ندي أنا مش عايزه اعمل تصرف مش هيعجبك 

ندي قامت قدام حازم بغضب وقالت وهي بتمسك السكينه اللي ف طبق الفاكهه.عندي امو*ت ولا اكون معك ي حازم

حازم قام بخوف .اهدي يندي اهدي 

حازم حاول يقرب منها

ندي بغضب وهي بدوس ع أيدها اكتر.ابعد صدقني لو قرب هقت*ل نفسى

حازم بص ع الد*م اللي طلع من أيدها وبعدين رجع لي ورا بهدوء

حازم بخوف .اهدي اهو أنا مش هقرب وفكري ف ابنك قبل ما تعملي حاجه لو حصل حاجه هو هيم*وت علطول 

ندي .هنم*وت أنا وهو .ولا نعيش معك 

حازم .هعملك اللي عايزه .بس انك تسيبي الفيلا لاا 

ندي فضلت تبص ع حازم بغضب 

حازم . أنا مش هقرب منك ومن الاوضه دي طول ما انتي فيها

ندي .انت كداب

حازم بهدوء بق يقرب منها.صدقني مش هقرب منك أبدا ومش هضايقك تاني بس اهدي 

حازم سحب منها السكينه

ندي بصت ع حازم بتعب ومره واحدة وقعت في حضنه

حازم شالها بتعب وحطها ع السرير

حازم . أنا آسف ع كل دا صدقني اسف . أنا آسف

حازم بسها وسبها وخرج

عند هشام ومراد

هشام وصل المستشفى

هشام دخل الأوضه لاقه أسد نايم على السرير .هشام ردك اي ي أسد باشا

اسد بهدوء وهو لسه مغمض عينيه.هرجع بس دا مش معني اني هرجع لي ملك 

هشام بسخرية .يكون احسن ملك لازم تكون مع حد احسن وانضف منك

اسد متكلمش ف الوقت دا دخل مراد 

هشام .يلا ي مراد علشان نرجع

مراد.مع الاسف يعمي الدكتور قال لازم بفضل لحد بكره ع الأقل

هشام.طب وملك وروح.انت لازم ترجع 

مراد.مش هينفع اسيبكم أنا هفضل هنا وروح وملك معهم دكتوره متخافش

...

عند روح وملك قاموا من النوم

روح قامت بتعب بس متكلمتش

ملك . أنا هطلع اخد دش وبعدين انزل 

روح بابتسامه.وانا كمان وبعدين ننزل نعمل اكله حلوه اي رأيك

ملك بحماس .ماشي 

روح طلعت هي وملك وكل واحده دخلت أوضتها 

روح دخلت تاخد دش

وبعد ما خلصت حست بوجع جامد 

روح وقعت ع الأرض بوجع 

روح حلو تقرب من الباب مش قادره

روح بوجع .حد يلاقني .ااه بطني 

روح بصت لاقت نفسها بتنزف 

روح فضلت تعيط بوجع لحد ما أغمي عليها

...

عند ملك خلصت ونزلت تحت بسرعه علشان تشوف روح مقلتهاش 

ملك فضلت قاعده لحد ما زهقت وطلعت تشوفها

ملك.روح .روح 

....

ملك .روح 

ملك خبطه ع الباب بتاع الحمام محدتش بيرد

ملك فتحت الباب تتأكد أنها مش موجوده بس ..

ملك بصوت عالي.رررررروح 

ملك طلعت تجري ع الدكتوره.روح بسرعه تعالي

الدكتوره طلعت هي والممرضه بس وشالها من ع الأرض

الدكتوره.لازم تروح المستشفي بسرعه اطلعوا الإسعاف

ملك والدكتورة لبسو روح لحد ما عربيه الإسعاف وصلت وطلعوا ع المستشفى

...

عند مراد

كأن قاعد قلقان

هشام.قولتك ارجع 

مراد .مش هينفع اسيبكم اطمن يعمي أنا كويس .هروح اتصل اطمن عليهم 

مراد حاول يكلمها محدتش بيرد 

عند روح كانت وصلت المستشفي ودخلت العمليات

وملك قاعده تعيط برا مش عارفه تتصرف

بعد ساعات الدكتوره خرجت 

ملك بسرعه .هي كويسه مش كده

الدكتوره.الحمدلله 

ملك بخوف .والطفل 

الدكتوره.مع الاسف الطفل مات البقاء لله.بعد اذنك 

ملك فضلت تعيط بحزن

ملك لاقت روح خرجه ودخلوا اوضه عاديه

...

عند مراد كان هيتجنن بيحاول يكلم اي حد مفيش حد بيرد خالص 

هشام بص عليه وقال.ي ابني انزل وأنا بكره هنكون عندك 

مراد .أنا آسف .بس لازم انزل 

هشام .طمني اول ما توصل 

مراد مشي بسرعه وركب العربيه وطلع ع المطار

بعد شوي مراد وصل وركب الطياره ...

...

عند روح بعد شوي فاقت

ملك بحب .انتي كويسه

روح بتعب.ايوهة

روح حطه أيدها ع بطنها بوجع .اي اللي حصل

ملك بحزن .حصل نزيف

روح بخوف من الرد.والجنين

ملك ...

روح.حصل اي ي ملك قولي

ملك بحزن . الجنين مات ربنا يرحمه 

روح فضلت ساكته مكنتش عرفه تعملي ايه مكنتش عارفه هي زعلانه أنه ومات ولا فرحانه أنها خلاص خلصت منه

روح . ملك معلشي أخرجي براا

ملك.بس 

روح بتعب .أخرجي براا ارجوكي

ملك خرجت بحزن 

....

عند مراد بعد ساعات وصل  الفيلا 

مراد طلع ع فوق علطول يشوف روح كان حاسس أن ف حاجه غلط 

مراد دخل الاوضه.روح .روح 

مراد دخل الحمام انصدام من الد*م اللي ع الأرض

مراد نزل بسرعه

لاقه الخدامه كنت لسه هتتكلم

مراد بغضب .اي اللي حصل

الخدامه بخوف .الهانم تعبت ي بيه ورحت المستشفى

مراد.انهي هانم

الخدامه بخوف .روح هانم 

مراد بصدمه.انهي مستشفي 

الخدامه . مستشفي***

مراد طلع ركب العربيه وهو مش واعي 

بعد شوي مراد وصل وسأل ع روح ف الإستقبال وطلع بسرعه

ملك كانت قاعده برا تعيط

مراد لاقه ملك كده قرب منها بسرعه.روح 

ملك بحزن.جوا.هي بقت احسن

مراد أخيرا قدر يتنفس

ملك .بس الجنين مات

مراد بصت بجمود قدامهه.الحمدلله أنها بخير .

مراد سبها وعمل تلفون وبعدين رح تاني 

ف الوقت جت ممرضه

مراد.روحي ي ملك علشان نطمن على اللي بطنك لحد ما نروح 

ملك .بس 

مراد.يلا يملك

ملك مشيت مع الممرضة

ومراد دخل الاوضه لاقه روح نايمه بهدوء 

مراد قرب منها واتكلم ف ودانها.صدقني هاخد منك اغلي حد ع قلبك وهحرق قلبك 

روح فتحت عينها وبصت عليه بتعب.

مراد بغضب وهو بيقرب منها.صدقني اللي حصل عمره ما هيعدي يروح واللي عملتي ف ابني هتعيش عمرك كله انتي واهلك تتدفعي حقه 

روح بتعب . أنا معملتش حاجه

مراد مسكها من شعرها بغضب.والله يروح لتندمي

مراد سبها بغضب 

روح فضلت تعيط بوجع

ف الوقت دا دخلت الدكتوره

الدكتوره رحت عند روح بسرعه .ملك ف حاجه بتوجعك

روح بتعب .مش عايزه حد هنا اخرجوا برا .

الدكتوره.حاضر بس اهدي .

الدكتوره بصت ع مراد.استاذ مراد اتفضل معايا

مراد خرج معها بغضب 

الدكتوره برا.انا مجبتش اجي جانبها لأنها ف وقت صعب وصدمه بعد ما عرفت أن الجنين نزل 

مراد ابتسم بسخرية.عندك حق 

الدكتوره.ممكن تتفضل معايا اتكلم مع حضرتك شوي 

مراد رح معها المكتب 

الدكتوره وهي بتقعد . أنا اسفه على اللي حصل وأنه حاجه صعبه.بس حضرتك لازم تكون مع المدام الفتره الجايه لأن اللي حصل مكنش سهل إحنا قدرنا ننقذ حياتها بصعوبة

مراد بصلها بستغرب.

الدكتوره.طب حضرتك مش فاهمني لأنك مكنتش موجود.المدام اتعرضت لنزيف شديد وكمان لفتره طويله

مراد افتكر الدم اللي كان ف الحمام 

مراد.ومن اي السبب 

الدكتوره.المدام الرحم بتاعها صغيف ومع الأسف مكنتش تعرف كان ادوايه  لازم تاخدها وكمان أنها تتحرك كتير حته لو حركه بسيطه

مراد كان بيسمع بصدمه

الدكتوره.مرات حضرتك رجعت من الموت الله واعلم لو اتاخرنا شوي كان حصل اي . ياريت حضرتك تكون جانبها الفترة دي

مراد قام بغضب وكل الفكره اللي فى دماغه أنه هيخسرها.وانتي كنتي بتعملي اي.انا كنت جايبك ليه

الدكتوره.استاذ مراد 

مراد بغضب.انتي المسئول قدامي وكل حاجه أنا هعرف اتصرف معكي ازاي فيها

مراد خرج ورح اوضه روح لاقها نايمه

مراد فضل يبص عليها بهدوء كان رافض فكره أنها تبعد عقله مكنش مستوعب الفكره

مراد خرج لاقه ملك خلصت 

مراد.خليكي هنا هشوف نقدر نمشي ولا لاء

مراد دفع الفلوس وسال 

مراد قرب من روح وشالها

روح فتحت عينها بتعب وبصت ع مراد ورجعت نامت تاني ع صدره

مراد بصلها بحزن ونزل هو وملك 

مراد ركب العربيه وطلع ع الفيلاا

بعد شوي مراد نزل وشال روح وطلع بيها

مراد.روحي ارتحي يملك

ملك . وروح

 مراد . أنا معها

مراد دخل الاوضه وحطها ع السرير

وقرب منها يبص ع ملامحها.

مراد بسها.مش عايز غيرك انتي مالكي انتي فاهمه

البارت 62

مراد بسها.مش عايز غيرك انتي مالكي انتي فاهمه

مراد غيرلها هدومها وفضل قاعد جانبها 

...

عند ملك فضلت قاعده حطه أيدها ع بطنها بحزن .

زعلانه اوي ع اللي حصل لي روح بس مراد كأن معها كان خايف عليها لكن احنا معندناش حد. اسد سبنا ومشي كلهم فاهمين اني مش فاهمه وبيعاملوني ع اساس اني طفله ثم أكملت بسخرية.ما أنا كده فعلا بردك بعد ما اتعلمت وفهمت مش قادره أنسي ملك القديمه.تعرف أنا لسه بحب اسد لسه بحبو بعد اللي عملو وأنه سبنا ومشي بس مش قادره افهم ليه انا عملت اي .إحنا دلوقتي ملناش غير بعض

ملك مسحت دموعها وقامت غيرت هدومها ورحت تنام 

....

عند حازم وصل عند نرمين 

نرمين فتحت الباب بسرعه وحضنت حازم بسرعه 

نرمين .وحشتني 

حازم دخل وقفل الباب.انتي اكتر 

.....

عند ندي 

فاقت من النوم لاقت نفسها لوحدها 

ندي فضلت تعيط بوجع .ليه ي ندي ليه عملك اي حلو هو علشان تحبيه ليه كده 

ندي فضلت تعيط بوجع 

...

عند حازم ونرمين

نرمين وهي بتتكلم فى ودان حازم .تعال عايزه اقولك كلمه سر جوا 

حازم بهدوء.مش هينفع لازم امشي 

نرمين بضيق .انت لسه جي 

حازم .ندي حامل ولازم اكون معها .صدقني هعوضها وقت تاني 

حازم مشي   

نرمين فضلت وقفه هتموت من كتر ما هي متعصبه

نرمين مسكت تلفونها واتصلت على..

نرمين .انت فين 

......

نرمين.تعال أنا مستنيك 

.....

نرمين بخبثه . سلام

هنشوف اخرتها اي يست ندي اخرتك ع أيدي 

...

عند حازم رجع تاني ع الفيلا بتعب 

حازم طلع وقف قدام الباب

حازم خبط ع الباب

ندي مسحت دموعها وقالت.ادخلي 

حازم بهدوء.دا أنا 

ندي اتصدمت لأنها افتكرتها الخدامه

ندي قامت فتحت الباب واستغربت اكتر أنه مش مقفول بمفتاح 

ندي .نعم 

حازم .احبيت اطمن عليكي بس انتي كويسه 

ندي بهدوء .ايوه 

حازم.احم أنا هكون ف الأوضه اللي جانبك لو احتاجتي اي حاجه قوليلي ثم أكمل .متخافيش أنا عند وعدي ومش هضايقك ولا هدخل الاوضه دي تاني 

ندي بقرف وهي بتشم البرفان.عندك حق ما أنت خلاص مش محتاج تتدخل الأوضه دي تاني طالما عندك اوضه تانيه 

ندي قفلت الباب ف وشه بغضب وجريت ع الحمام وفضلت ترجع 

حازم كان وقف مصدوم منها

حازم دخل الاوضه بتاعته بغضب قبل ما يفقد أعصابه 

حازم قالع هدومه وهو بيقلع شم ريحه القميص وافتكر لما نرمين حضنته 

حازم رمه القميص بغضب ودخل اخد دش ورح ينام 

....

عند روح فاقت لاقت مراد قاعد بيبص عليها بهدوء 

روح شهقت بخوف وهي بترجع لورا 

روح بعيط وبدون وعي .لاا أنا معملتش حاجه والله معرفش اي اللي حصل

مراد استغربها وخاف عليها 

روح كانت في عالم تاني من كتر الخوف وكل تفكرها ف كلام مراد والحلم اللي شافتو وازاي مراد كأن بيعذبها هي وامها 

روح بعيط .أنا معملتش حاجه والله معملتش حاجه

مراد قرب منها

روح وهي بتحاول تبعد .لاا .لاا 

مراد مسكها بسرعه قبل ما تقع من ع السرير.اهدي خلاص 

روح فضلت تعيط

مراد حضنها جامد واتكلم بهدوء .خلاص اهدي مش هيحصل حاجه مش هعملك حاجه خالص بس اهدي

روح فضلت تعيط ف حضن مراد لحد ما رحت ف النوم 

مراد حطها ع السرير بهدوء وبسها من راسها بحب.صدقني حته لو عايز مش هقدر 

مراد اخدها ف حضنه وكلام الدكتوره بيتردد ف دماغه أنها رجعت من الموت 

مراد حضنها بتملك .حته الموت مستحيل ياخدك مني 

مراد دفن رأسه ف رقبتها ونام

....

عند هشام كأن قاعد لسه ف المستشفي 

جوا عند أسد

كان قاعد بيفكر ف ملك 

اسد .مالك مش سابتها بمزاجك خلاص انسها مستحيل ترجعوا تاني 

بس هتقدر ي أسد ع بعدها 

اسد كان ف صراع مع نفسه لحد ما نام 

....

تاني يوم الصبح

عند روح ومراد

روح قامت من النوم بتعب لاقت مراد ف حضنها 

روح جسمها فضل يترعش   بخوف 

روح حاولت تقوم بخوف 

مراد قام بضيق من الحركه 

روح بصت ع مراد بخوف 

مراد بحب . صباح الخير

روح بخوف .صباح النور

مراد قرب منها بس هي رجعت لورا بسرعه 

مراد بضحك .ف اي هو أنا هعضك قربي 

روح .....

مراد .قربي بقولك 

روح قربت بخوف .

مراد قرب منها وبسها وفضلت يتعمق معها لحد ما سبها .كده صباح النور

هنزل اجبلك الفطار ثم أكمل بتحذير.اياكي تقومي من ع السرير انتي فاهمه.اياكي 

مراد قام بسرعه وفتح الباب ونزل 

روح فضلت مصدومه مش فاهمه اي اللي بيحصل 

روح بصدمه .ف اي معقول ميكونش عرف .ازاي والمستشفى معقول يكون حلم ومراد مقالش حاجه ومجرد تخيلات من اللي حصل

روح فضلت مسكه راسها بتعب وهي بتحاول تفهم مالو 

روح اتكلمت معقول بيعمل كده علشان ....

ف الوقت دا الباب اتفتح ودخلت ملك بسرعه 

ملك بحب . عامله ايه

روح . الحمدلله.شكرا من غيرك مكنتش عارفه هعمل ايه.انا حسيت بيكي

 ملك .أنا كنت خايفه عليكي اوي الحمدلله انك كويسه 

ف الوقت دا دخل مراد بمرح عكس طبعو

مراد.واحلا فطار لي احلا اميرات اتفضلو 

ملك ابتسمت بمرح.شكرا ي مولاي 

روح كانت بتبص ع مراد بصدمه وهي فاتحه بوقها 

مراد عمل نفسه بيجب حاجه من جانبها وقال ف ودانها بصوت واطي .اقفلي بوقك بدل ما اعمل دا بطريقتي الخاصة وقدام ملك وبعدين غمزلها بوقحه

روح قفلت بوقها بسرعه 

مراد فضل يضحك عليها بصوت عالي

ملك .ف اي 

مراد.مفيش خليكي انتي ف الاكل 

مراد قرب من روح وبق يأكلها وهي بتاكل بهدوء من الصدمه 

ملك كانت بتبص عليهم بحزن

ملك وهي بتحاول تمسك دموعها.انا هقوم اروح اوضتي 

مراد.خليكي معنا 

ملك .معلش 

ملك مشيت 

مراد شد روح وخلها قاعده ف حضنه واتكلم . تحبي نخرج كلنا

روح . الجنين مات

مراد أستغربها

روح بصت ع مراد الساكت . ايوه الجنين مات انت لو مش عارف

مراد قرب منها اكتر وحط أيده ع رأسها.روح انتي كويسه

روح بغضب .لا مش كويسه انت بتعمل كده ليه مش علشان اي

مراد .اهدي أنا عرف أن الجنين مات إحنا اتكلمنا ف المستشفي انتي نسيتي 


البارت 63

مراد.اهدي أنا عرف أن الجنين مات إحنا اتكلمنا ف المستشفي انتي نسيتي

روح وهي بتمسك رأسها بتعب .امال بتعمل كده بتعمل كده ليه 

مراد قرب منها بحب واتكلم بصوت واطي.مش ممكن علشان بحبك 

روح فتحت عينها بصدمه 

روح .اكيد بحلم أنا ف حلم اكيد دلوقتي هفوق.هفوق دلوقتي

مراد كان قاعد يبص عليها بهدوء وهي بتكلم نفسها 

مراد.معقول كنت ...خلاص ي مراد دا ماضي انت حد تاني دلوقتي

مراد قرب منها واتكلم .انتي بتكلمي نفسك 

روح مره واحده سحبت السكنيه من الطبق اللي جانبها وحطه ع رقبته

مراد بخوف مصتنع.مالك ي بنتي اهدي كده 

روح .انت مين 

مراد.انا مراد والله اهدي بس 

روح .انت كداب 

مراد مره واحده مسك أيدها وسبحها ف كانت تحته 

مراد.مش قولتك اهدي 

روح اتوترت وخافت منه .

مراد دفن رأسه ف رقبتها واتكلم.اهدي ي بنتي بق .خايفه ليه هي أول مره اقربلك 

روح .ابعد عني لو سمحت 

مراد سبها بهدوء.اهو يستي .أنا هروح اشوف ملك اجي الاقيكي جاهزه

روح بخوف . جاهزه لي اي 

مراد بغضب مصتنع .اكيد مش حاجات عيب بطلي قلت اداب بق .

مراد مشي وروح فضلت فتحه بوقها 

روح . قصده ...

روح وشها احمر ف الوقت دا الباب اتفتح تاني 

مراد.فاهمتي دا انتي قليله اداب بجد ثم أكمل بخبث.بس الحاجات التانيه دي موجوده بردك لو عايزه وبعدين غمزلها بوقحه

روح بغضب . أطلع برا

مراد خرج وهو بيضحك .

مراد.الماضي رح وعمره ما هيعود مش هفضل اسير ليه طول عمري 

مراد مسح ع وشه بتعب وبعدين دخل لي ملك الاوضه بعد ما خبط ع الباب

مراد.اجهزي يختي يلا 

ملك .ليه 

مراد.هنخرج شوي يلا 

ملك .بس 

مراد مسكها من ودانها .بنت اسمعي الكلام يلاا

ملك بوجع .حاضر .حاضر 

مراد سبها وخرج وهو بيضحك عليها.اسد عذبك كتير. ي ملك أنا هعوضك عن كل دا وهكون اخ وسند ليكي

مردا دخل الاوضه تاني لاقه روح لسه قاعده.مقومتيش ليه 

روح بضيق .مش عايزه

مراد قرب منها بخبث وقال .عندك حق أنا عندي حاجات كتير احسن وبق يلعب ف ازرار هدومها 

روح بتوتر .ان.انت .

مراد.اي موافقه مش كده

روح .لا .مش عايزه

مراد.اممم قدمك خيارين لتقومي تلبس بسرعه.او هقوم أنا أعمل كده بس بعد حاجات تانيه

روح قامت بغضب بعد ما شافت الإصرار اللي فيه 

روح اخدت هدومها ودخلت الحمام.واحد سافل وقليل الاداب .

مراد ابتسم بنصر ورح يلبس هو كمان

جوا ف الحمام

روح لبست وفضلت تبص ع نفسها ف المرايا

روح .طب بيعمل كده ليه اي اللي حصل من يوم يتغير كل دا اااه لو افهم بس 

مراد بقلق.انتي كويسه 

روح .....

مراد.روح انتي كويسه 

روح فاقت على الصوت وقالت . ايوه ثانيه واحده

روح مسحت وشها وخرجت 

مراد.يلا 

....

عند حازم وندي

ندي صحيت على صوت الباب 

ندي بنوم . مين

الخدامه بحترام .الفطار جاهز تحت ي هانم وحازم بيه مستنيكي تحت 

ندي بهدوء .حاضر 

ندي قامت وجهزت وبعدين نزلت لاقت حازم قاعد ع السفره

حازم .اتفضلي 

ندي قعدت.انت مش قولت ملكش دعوه بيا تاني

حازم بهدوء.فعلا أنا مقربتش من الاوضه أو منك. أنا بس حبيت تخرجي من الاوضه وتشمي هوا كده احسن ليكي

ندي بصوت واطي سمعو حازم .مهتم اوي 

حازم متكلمش 

الخدامه جابت الفطار.  

حازم كان بياكل بهدوء وبعدين بص ع ندي 

حازم .انتي كويسه .الاكل مش عجبك 

ندي بغضب من كلامه .القعده معك هي اللي مش عجبني 

ندي قامت وطلعت عطلول 

حازم ضرب السفره بغضب

رح اتشخرت 

حازم قام وخرج وطلع ع الشركه 

فوق ندي كانت بتبص ع حازم اللي ركب العربيه ومشي 

ندي فضلت قاعده ف الأوضه بملل لحد ما جعت 

ندي نزلت وفضلت تاكل 

بجوع 

الخدامه وهي بتبص ع كميه الاكل اللي اكلتها . حضرتك عايزه حاجه تاني 

ندي اتكسفت من نظراتها.لا شكرا .روحي انتي 

ندي قامت بكسل وطلعت فوق لكن قبل ما تتدخل اوضتها بصت ع اوضه حازم بتوتر وبعدين فتحت الباب ودخلت

ندي بصت ع الهدوم اللي ع الأرض بغضب وفضلت تتدوس عليها.فرحان بيها وكنت ف حضنها خليها تنفعك المقرفه دي 

ندي قاعده ع السرير بغضب وهي مش طايقه نفسها.

....

عند أسد كان ف الطيار وهو وابو بعد ما خلص إجراءات الخروج كلها 

....

عند مراد ورح 

خرجوا من الأوضه 

واخدو ملك ونزلوا ركبوا العربيه

مراد هو بيطلع بي العربيه .تحبو ترحوا فين 

ملك بحماس .الملاهي 

مراد كشر.لاا طبعا انتي حامل وروح لسه تعبانه 

روح كانت قاعده ساكته 

مراد . هنروح اول حاجه مطعم. ناكل وبعدين نشوف عايزين ترحوا فين

مراد طلع ع المطعم

بعد شوي نزلوا ودخل 

صاحب المطعم . مراد بيه اهلا بيك.  اتفضل 

مراد دخل بهدوء وهو حطط أيده ع وسط روح 

روح بصت لي مراد بغضب بس متكلمتش

بعد ما قعدوا وطلبوا الاكل 

مراد كان بياكل وهو بيبص ع روح اللي بتلعب باالاكل 

مراد.مش بتاكلي ليه .تحبي اطلبك حاجه تاني 

روح بضيق .لا شكرا . أنا عايزه امشي مش كفايه كده 

ملك بحزن .ليه .دا احنا لسه جاين 

مراد بحزن مصتنع.ايوه حرام عليكي دا احنا لسه جاين .حته علشان ملك

روح بصت ع مراد بعصبية علشان عرفه أنه بيعمل كده علشان توافق 

مراد ابتسم لها بخبثه 

ملك .ها يروح هنفضل شوي كمان مش كده 

روح بحب . أيوه وبعدين بصت ع مراد .بس علشانك انتي 

مراد مقدرش يمسك نفسه وضحك .

ملك.ف أي

مراد.لا مفيش كملي أكلك 

بعد ما خلصوا مراد اخدهم ومشي 

ف العربيه 

ملك . هنروح فين 

مراد.الملاهي يستي 

ملك بفرحه .بجد 

مراد.ايوه كلمت الدكتوره وقالت طالما اللعاب سهله ومفهش حركة كتير عادي 

ملك كنت فرحانه اوي 

وبعد شوي وصلوا 

ملك اول ما نزلت لاقتها فاضيه 

ملك افتكرت أسد وافتكرت لما عمل كده 

عند مراد بص ع ملك لاقها بتحاول تمسح دموعها

مراد ب ابتسامه . أنا معكي .

مراد مسك أيدها بدعم ليها

روح كانت بتبص عليهم بهدوء كان جواها مشاعر غربيه

بين أنها فرحانه اد ايه مراد طيب مع ملك وبيحاول يساعدها ومع زلك عايزه تكون زي ملك عايزه يعملها زيها 

روح فاقت على صوت مراد .انتي كويسه 

روح بهدوء . ايوه

......

عند نرمين 

كانت قاعده ع السرير وهي فرحانه وبتفتكر اللي حصل 

فلاش باك

بعد ما حازم ماشي 

جي خالد 

خالد .اي مش خايفه من حازم يرجع تاني 

نرمين وهي بتقعد ع رجله .لا مش خايفه وسيبك منه دلوقتي

خالد .خير 

نرمين بخبثه .ندي 

خالد . الدكتوره.مالها 

نرمين .مش عايزها هي أو اللي في بطنها يشوفو النور تاني

خالد بسخرية.وانتي فاكره حازم بيه هيخلي حد يقرب من ابنه معقول. دا ابن عمه اهو اللي كان بيكر*ه وكان بيفكر ينتقم منه ازاي  بسبب الحادثه رجع يحبه تاني تخيلي ابنه بق 

نرمين بغضب .ما كل دا بسبب أنا قولتك تتأكد أنه مات وانت معرفتش تعمل حاجه وجيبلي واحد غبي زيك ثم اكملت بس مش مهم الايام جي كتير .اهم حاجه دلوقتي ندي تخلص عليها

خالد . وأنا هستفاد اي لما تموت 

نرمين بخبثه وهي بتقوم تقف .تعال جوا وأنا اقولك 

نرمين سحبت خالد ع الأوضه وبعدين...........

باك 

نرمين.بكره اخلص منك يست ندي ويكون حازم ليا لوحدييي

.....

عند ندي 

جابت مقص وقطعت الهدوم اللي كان لبسها 

ندي فضلت تعيط .ليه بتعمل كده ليه انت قولت انك بطلت تحبها .عملتك اي

ندي قامت بتعب بس حاسه بوجع ف فضلت قاعده ع السرير لحد ما رحت ف النوم

......

عند حازم

كان بيشتغل وهو بيفكر ف حاجه

حازم كان بيحاول يخلص شغلو بسرعه عايز يشوف ندي 

ف الوقت دا تلفونه رن وكانت نرمين 

نرمين .الو 

حازم .ازيك ي نرمين وحشتني 

نرمين بحزن مصتنع.لو كده كنت جيت 

حازم بهدوء.نرمين ندي حامل ولازم اكون جانبها الفتره دي مش هعرف اخلص ثم أكمل.نتكلم بعدين علشان عندي اجتماع دلوقتي.سلام 

نرمين .سلام 

..

عند نرمين

نرمين بغضب .حامل .حامل .ما انت لو بتجي كان زماني حامل زيها ثم أكملت بس مش مهم 

نرمين اتصلت على خالد تاني 

بعد شوي وصل خالد 

خالد .اي ي نرمين مش كل شوي تكلمني حازم لو عرف اللي بينا هيحصل كارثة

نرمين . أنا عايزه ولد 

خالد.نعم يختي 

نرمين.تعال بس 

وبعدين........

....

عند مراد وروح وملك 

ملك كانت بتلعب وهي مبسوطه

مراد .مش هتلعبي

روح بضيق .لاا 

مراد بخبثه قرب منها.ايوه عرف انك مضايقه انتي كنتي عايزه تلعبي اللعاب كبار بس لما نروح هنلعب أنا وانتي 

روح وشها كله بق احمر .ا.انن.انت سافل وقليل الاداب أنا مش بحبك 

مراد.وانا بموت فيكي 

روح بصدمه .قولت اي

مراد قرب منها.انا بموت فيكي 

روح كانت لسه هترد بس ملك جات وسحبت روح 

روح رحت مع ملك ومره واحده نسيت كل حاجه وفضلت تلعب مع ملك وتتضحك 

مراد كان قاعد يبص عليها بحب هما الاتنين 

لحد ما خلصوا لعب بعد ماتعبوا 

ركبوا العربيه

مراد كان بيسوق وهو بيبص عليهم اللي رحوا ف النوم من اول ما ركبوا العربيه

بعد شوي مراد وصل الفيلا 

مراد شال ملك الاول وطلع بيها لفوق ودخلها الاوضه

مراد طلب من الخدامه أنها تساعد ملك تغير هدومها

ونزل جاب روح ودخلها الاوضه وحطها ع السرير بهدوء

مراد غيرلها هدومها ودخل يغير هو كمان 

مراد خرج وبعدين قرب منها.روح .روح 

مراد كان بيلعب في شعرها

روح فتحت عينها بتعب وبعدين دخلت ف حضن مراد ونامت

مراد ابتسم عليها وشدها ليه اكتر ونام 

....

عند اسد وهشام 

كانوا وصلوا 

ف العربيه

اسد بتعب . اطلع ع شقه الزمالك

السواق.تحت امرك 

هشام بهدوء.والفيلا بتاعتك والفيلا بتاعتي رحوا فين 

اسد . الفيلا بتاعي أنا مش هدخلها تاني واظن حضرتك عارف مينفعش عندك ليه 

هشام .ملك مش عندي ملك عند مراد 

اسد ف نفسه.مراد ابن ***ماشي يمراد ماشي

هشام بهدوء.تحب تستريح الأول ولا نطلع ع المحامي عطلول.

اسد بستغراب.محامي اي.

هشام . علشان تمضي ع أوراق الطلاق اظن كده احسن 

...

رواية ملكت الأسد الحلقة الرابعة والستون


هشام . علشان تمضي ع أوراق الطلاق اظن كده احسن

اسد بصدمه .اي

هشام .مالك مصدوم ليه.اظن حرام اوي نحبسها

اسد . نعم. نحبسها

هشام .ايوه .لما تكون مش عارفه هي متجوزه ولا مطلقه كده ظلم ليها . وطالما انت مش عايزها تتطلقها احسن ثم أكمل.غيرك عايزها ي أسد بيه

اسد بعصبيه .هشام بيه .اظن الموضوع دا انت ملكش دعوه بيه دي مراتي وأنا حر أطلقها اخليها براحتي

هشام .براحتك كده كده أنا عارف هعمل ايه

اسد نزل من العربيه بغضب بعد ما السواق وقفها

اسد طلع الشقه وهشام بص عليه بسخرية وبعدين مشي

….

عند حازم

نزل من العربيه بتعب وبعدين طلع ع فوق

حازم بص ع باب اوضه ندي بتردد

حازم لنفسه .بلاش يحازم بلاش احسن

حازم دخل اوضه بهدوء بس …

وقف مصدوم وهو شايفها نايمه ع سريره

حازم قرب منها وحط أيده ع وشها بهدوء وابتسم

حازم قرب منها وبسها وبعدين

حازم .ندي .ندي

ندي ….

حازم .ندي

ندي فتحت عينها لاقت حازم قريب اوي منها

ندي قامت بسرعه وبحركة سريعه .انت بتعمل اي هنا .ثم اكملت بعصبية.ازاي تتدخل الأوضه تاني انت وعدني ما انت لو را…

حازم قطعها بهدوء مميت.دي اوضتي

1.2.3.

ندي فضلت وقفه بتحاول تستوعب أنها لسه ف الاوضه

ندي افتكرت أنها نامت وبصت ع الهدوم المتقطعه لسه في الأرض بتحاول تفهم ازاي نامت

حازم بهدوء .اتفضلي برا

ندي بصت عليه لاقت وشه جامد

ندي خرجت بسرعه ودخلت اوضتها

ندي بغضب .غبيه .غبيه . ازاي تعملي كده هيقول عليكي اي دلوقتي

ندي قعدت وبعدين افتكرت هي قالت اي وكانت هتقول اي

عند حازم

غمض عينه بغضب بيحاول يتحكم في نفسه .اهدا يحازم اهدا

حازم رح اخد دش

بعد شوي خرج لبس بنطلون بس ورح ع السرير ورمه نفسه عليه ورح ف النوم

عند ندي

ندي .أنا لازم اعتذر أنا غلطت فيه وهو معملش حاجه

ندي قامت وخرجت ورحت عند الباب وخبطت بهدوء

ندي وهي بتخبط براحه اوي علشان متتدخلش .شكله نام أو مشغول اجي ف وقت تاني احسن

ندي كانت هتمشي بس وقفت لما افتكرت أنه ممكن يكون بيكلم نرمين

ندي فتحت الباب بسرعه لاقته نايم

ندي ابتسمت ع شكله وأنه نام بسرعه كده

ندي قربت منه بهدوء ومسحت ع شعرو

واتكلمت بصوت واطي .اعمل ايه معك .مش كفايه هرمونات الحمل عليا

ندي قربت منه وبسته بهدوء وبعدين خرجت

بعد ما خرجت حازم ابتسم وهو لسه مغمض عينيه ورح ف النوم

…..

عند اسد طلع الشقه وبق يكسر كل حاجه بغضب

اسد طلع التلفون واتصل ع مراد

مراد بنوم .الو

اسد بصوت عالي.قدامك خمس دقائق وتكون عندي انت فاهم . أنا ف شقه الزمالك وأقسم بالله ي مراد لو اتاخرت لتكون اخرتك ع ايدي

وقفل السكه ف وشه

مراد بص ع التلفون بخوف مصتنع .دي اخرت اللي يمشي وراك يعمي

مراد قام ولبس وخرج علطول ركب العربيه وطلع ع الشقه

بعد شوي مراد وصل

وطلع فوق وخبط ع الباب

اسد فتح الباب بغضب .ادخل

مراد بخوف مصتنع .مالك فيه اي

اسد مسك مراد من هدومه.دلوقتي حالا تقولي متفق ع اي انت وبابا

مراد.مش فاهم

اسد بغضب.مرراد

مراد.يعم معرفش.ف اي الاول

اسد.بابا عايزني اطلقها . وبعدين ثانيه واحده كده.انت مقولتليش ليه أن ملك بقت قاعده عندك

مراد بهدوء .مجتش فرصه

اسد ضرب مراد ببوكس ف وشه .نعم يخويا

مراد مسك وشه بضيق.اعملك اي مش كنت متزفت تعبان وبعدين انت مضايق ليه ما طلقها وخلاص

اسد .نعم

مراد بهدوء.كده احسن طالما انت مش عايز تعيش معها حرام عليك خليها تعيش حياتها

اسد بسخرية.والله دا هشام بيه اثرر فيك اوي

مراد بهدوء.اسد دا الاحسن وعمي بيتكلم صح ثم أكمل بخوف .سيف طلب ايد ملك من عمي وهو وافق

1.2.3

اسد وقف بيحاول يستوعب الكلام.

اسد.وافق ع اي . علشان مش فاهم

مراد بخوف اكتر .احم ع أنه ممكن يجي يخطبها

اسد.وهي لسه ع ذمتي

مراد بلا مبالاة مصتنعه .يعم عادي ما انت هطلقها

أسد كسر المرايا اللي قدامه بعصبية.مراد اياك تلعب معايا اللعبه دي أنا ساعتها هنسه انك صحبي

مراد.اعملك اي انت عايز اي مممكن افهم ولا عايزها تكون معك ولا مع غيرك بطل بق انت اناني ليه كده

اسد بدهشة.اناني

مراد.مالك مستغرب ليه .انت سبتها ف وقت مكنش لازم تبعد فيه وعادي سافرت ومسالتش فيها وهي حامل ومحدتش اتكلم وجي دلوقتي زعلان

اسد بضعف.غضب عني

مراد بهدوء .طالما صعب اوي كده طلقها خليها تشوف حياتها ممكن يكون سيف احسن ليها

اسد .لو طلبت منك تبعد عن روح هتبعد . لو جيت وقولتك سوري ي مراد ف واحد طلب ايد مراتك هتبعد

مراد اتعصب من مجرد الفكره.اسد متحاولش تغير. الكلام انت عارف كويس اوي اني غيرك

اسد بسخرية.بجد .لو أنا لازم ابعد عن ملك ف انت كمان لازم تعمل كده

مراد بهدوء وهو حاول يتحكم في أعصابه .أسد لي اخر مره هقولك حالتي غيرك .أنا بحبك وعايزها جانبي و..

اسد قطعه .وهي .ثم أكمل بقسوة ونسي هو بيكلم مين.وهي ي مراد عايزه اي أنا وأنت عرفين كويس أن لو روح قدامها خيار مش هتكون معك هتبعد اي مراد.ثم أكمل بسخرية.بطل ي مراد تكون اناني بق وسبها خليها تشوف حياتها مع حد بتحبه

مراد بصوت عالي.اسسسسد

اسد ابتسم بسخرية

مراد بص ع أسد وخرج من الشقه علطول

بعد ما مراد خرج أسد قعد ع الكرسي بتعب وكلام مراد بيلف ف دماغه

عند مراد

ركب العربيه وطلع ع الفيلاا

وكل تفكيرو أن روح مع اول فرصه هتمشي

بعد شوي مراد وصل وطلع بعصبيه

عند روح

كانت قاعده ع السرير بتقرا كتاب

ف الوقت دا مراد فتح الباب بعصبية

روح خافت ورجعت لورا .

مراد حاول يتحكم في نفسه علشانها

مراد.ممكن اتكلم معكي

روح بخوف . ايوه.اتفضل

مراد بضيق .ف اي خايفه ليه كده .

روح بصوت واطي.اسفه

مراد قاعد ع السرير قدامها .انتي عايزه تتطلاقي

روح .م.مش .ف.فاهمه

مراد.يعني عايزني اسيبك .ثم أكمل بحزن.عايزه تسبني

روح غضب عنها فرحت .انت بجد هتعمل كده .

مراد اتعصب لما لاقها فرحانه

مراد مسكها من كتفها بسرعه وقوه .انت مش هتسبني مش لازم تعملي كده.

روح بوجع.مراد

مراد كان بيضغط عليها اكتر وهو مش وعي .انتي مش هتعملي زيها

مراد سحب روح ف حضنه واتكلم.ارجوكي أنا محتاجك جانبي.هي سبتني

روح حاولت تبعد عن مراد بوجع .مراد سبني

مراد شدها اكتر واتكلم .لييييه أنا بحبك والله بحبك.انا عرف اني ظالمتك بس خلاص كله حاجه هتتغير صدقني أنا مش هخلي الماضي بتاعته ي اثر عليا

روح .ه.هي مين

مراد بوجع .ماما ثم أكمل بسخرية. صوفي هانم كنت متعلق بيها زي اي طفل ما متعلق ب امه لحد ما بابا مات لاقتها سبتني ثم أكمل بوجع كنت مجرد طفل مكنتش بشوف كانت مخليني مع شوي خدامين متعرفيش كانوا بيعملوا ايه كان كل يوم ضرب انت متخيله طفل بينضرب ع حاجه عايز حاجه أنا بس كأن عندي 6سنين مكنتش بشوفها غير كل فين وفين ولم كبرت وبق عندي 18سنه ترجعت وقالتي أنها كانت مع اللي بتحبه وان اهله كانوا غضبوها ع بابا

ثم أكمل بسخرية.تعرفي أنا مزعلتش وفرحت أنها رجعت

بس هي رجعت علشان حبيب قلبها مات فضلت حزينه عليه ومفكرتش فيا ولما فاقت قولت خلاص يمراد هتعيش معها بس عملت راحت اتجوزت تاني

روح كانت بتسمع مراد بحزن

مراد قرب منها اكتر ومسك وشها.انا مش مريض صدقني صدقني أنا بحبك الظروف بس اللي مكنتش مناسبه.مكنش حد يقدر يقف قدامي ومره واحدة الاقي بنت بتتضربني ورفضني كان تحدي اني اكسرك بس أنا بحبك ومش عايزه اخسرك

مراد.انتي بتحبني مش كده

روح كانت ساكته مش عارفه تقول اي

مراد بعصبية وهو بيضغط اكتر عليها.ردي عليا انتي بتحبني مش كده

روح .أنا خايفه . كفايه

روح فضلت تعيط

مراد حضنها بتملك.شششش انتي ف حضني اهدي يقلبييي

مراد اخدها ف حضنه وناموا

تاني يوم الصبح

ندي قامت بدري وقرارات أنها هتنزل تفطار مع حازم علشان تتاسف ع اللي حصل

ندي لبست ونزلت ملقتش حازم

ندي لخدامه.امال فين حازم

الخدامه بحترام . حازم بيه خرج من بدري ي هانم وشكله كان مستعجل

ندي بضيق .ماشي

ندي طلعت تاني فوق تاني وهي بتفكر في أنه ليه خرج بدري كده ومستعجل ع اي

عند حازم

كان ف العربيه

حازم نزل من العربيه ودخل المستشفي بسرعه بخوف

حازم دخل اوضه الكشف

حازم .نرمين مالك ي حبيبتي

الدكتوره.حضرتك مين

نرمين بسرعه وخبثه.دا جوزي

الدكتوره.الف مبروك المدام حامل

حازم بصدمه .اي .حامل .

عند روح صحيت من النوم بتعب بصت ع مراد اللي نايم بهدوء

روح قامت دخلت الحمام

اخدت دش تريح أعصابها

روح لفت فوطه ع جسمها وقفت قدام المرايا تبص ع أيدها وع صوابع مراد اللي معلمه عليها وع لونها اللي اتغير

روح وهي بتكلم نفسها.اعمل اي دلوقتي.انا تعبت كل حاجه ضغط عليا.مش قادره اسيبو بعد اللي قالو ثم أكملت بسخرية.ع اساس أنه هيسمحلي أنا تعبت ي مراد تعبت معك

ف الوقت دا الباب اتفتح بعنف

روح شهقت بخوف

وقبل ما تتكلم كان مراد بيمسكها بلهفه .انتي كويسه

روح بخوف .ايوه ف اي

مراد.امال مش بتردي ليه بقالي ساعه بخبط ومش سمع صوت خوفت يكون حصلك حاجه

روح .احم اسفه كنت سرحانه شوي

مراد بص ع أيدها .اي دا

روح . دا أنا وقعت

مراد قرب منها اكتر وبق يبص ع أيدها بغضب.وقعت اي دا ايد ح……ثم أكمل بوجع .دي ايدي مش كده

روح بحزن .أنا عرفه أنه مكنش قصدك

مراد شدها براحه وجاب مراهم وحطه ع أيدها

مراد.اجهزي ممكن

روح بخوف . ليه

مراد.شوي وهتعرفي

روح .ماشي

مراد نزل دخل المكتب وطلب …..

عند حازم

اخد نرمين وخرج من المستشفى ركبوا العربيه

حازم .ازاي دا حصل

نرمين.هو اللي أزاي انت مش فاكر ولا ايي

حازم …..


يتبع…

رواية ملكت الأسد الحلقة الخامسة والستون


حازم .لا فاكر .فاكر كويس اوي

نرمين بطيبه مصتنع . احم أنا هعمل ايه يعني انت فاهم

حازم .متخافيش ي نرمين أنا هتجوزك هنطلع على الفيلا بس والماذون هيكون هناك

نرمين ابتسمت بشر.

…..

عند مراد كان مع المحامي

المحامي.الورق جاهز اي مراد بيه

مراد بهدوء.نص ثرواتي

المحامي . ايوه ي مراد بيه .بس انت متاكد

مراد.ايوه

مراد وقع ع الورق

المحامي .كده فاضل الهانم بس توقع ونسجله ف الشهر العقاري ويكون عندها نص ثرواتك قانوني

مراد بهدوء.اتفضل انت

مراد طلع لاقها قاعده ع السرير.يلا

روح قامت .ع فين

مراد ابتسم بحب وبسها من راسها .هعمل حاجه صح من اول ما شوفتك

مراد أحدها ونزل ركبوا العربيه وطلعوا ع الشهر العقاري

مراد.كان ممكن اخلص الورق دا من البيت بس حبيت اجي أنا وانتي سوا

روح .ورق اي وأحنا رايحين فين

مراد.اصبري

بعد شوي وصلوا ومراد نزل من العربيه وسحبها ودخلوا

المحامي .اتفضلي وقعي هنا

روح.اي دا

مراد.وقعي ي روح

روح بضيق .مش لازم اعرف

روح بصت ع الورق وانصدمت

روح بصدمه .نص ثرواتك

مراد. امضي وأنا هفهمك

روح بغضب .مستحيل امضي ع الهبل دا

مراد بصوت عالي.روح قولت امضي

روح مسكت القلم بخوف ومضت

مراد ابتسم بحزن عليها وع خوفها منه

مراد سحبها بهدوء وركب العربيه

مراد.الف مبروك

روح بضيق .روحني لو سمحت

مراد .ف حد بق مليونيرا وزعلان كده

روح بضيق .ايوه أنا أنا مش عايزه فلوسك

مراد بحب .خلاص دي بقت فلوسك هي كانت فلوسك من الاول كل الفكره أنها بقت باسمك

مراد.جاهزه لمفاجأة التانيه

روح استغربت.مفاجاه اي تاني

مراد طلع بعربيه

وبعد شوي وصلوا

دخلوا لاقه مأذون

مراد بهدوء.ابدا ف إجراءات الطلاق ي شيخ

…..

عند حازم وصل الفيلا هو ونرمين

حازم بهدوء .خليكي هنا

حازم طلع خبط ع باب ندي

ندي فتحت الباب .

ندي بستغرب.حازم خير

حازم بهدوء .مش عايزك تنزلي تحت خالص لو اي حصل انتي فاهمه

تحت نرمين طلعت بخبثه ع السلم لحد ما شافت حازم بيكلم ندي

عند ندي

ندي .ليه يعني ف اي

ف الوقت دا دخلت نرمين ف الحوار

نرمين بتعب مصتنع.حازم أنا تعبانه اوي مش قادره

ندي بصت ع حازم بصدمه .

نرمين بخبثه .أنا سمعت انك دكتوره ممكن تشوفني مالي ارجوكي بسرعه اصلي حامل وخايفه ع الوالد

ندي كانت وقفه مش عارفه تتكلم ومش فاهمه حاجه

ندي بخوف يكون اللي ف دماغها صح .ح.حامل

نرمين وهي بتقرب من حازم .ايوه حامل .من حازم حبيبي ودلوقتي هنتجوز

ندي فضلت تهز ف رأسها وهي مش مصدقه . مستحيل.مستحيل

حازم قرب منها.اسمعني انتي مش فاهمه حاجه دي كدابه

نرمين بصدمه.حااازم

حازم قرب من ندي بحب .اهدي يقلبي اهدي

ندي كانت بتعيط وهي مش قادره

حازم بسرعه سبها وضرب نرمين بقلم

ندي وقفت عيط بتحاول تستوعب اي اللي حصل

نرمين بغضب.اي اللي انت عملتو دا انت اتجنتت

حازم بسخرية.انتي اللي عبيطه مكنتش فاهم انك غبيه اوي كده

نرمين بصدمه.اي

حازم سبها وقرب من ندي . انتي كويسه يقلبي

ندي بصت ع حازم.ف اي اي اللي بيحصل

حازم بحب مسك. اهدي وبلاش انفعال ع اي حاجه تسمعها علشان الولد

نرمين كانت بتسمع اللي بيقولو بجنون .انت بتحبني أنا

حازم بسخرية.فاكره اني ممكن ارجع احبك بعد اللي حصل ثم أكمل أو بعد ما حاولتي تقتلي ابن عمي

نرمين بجنون.ايوه حاولت اقتلو لاني كنت بحبك انت زمان وجي المغرور ابن عمك كان عندو فلوس اكتر منك اغراني بفلوسه و جريت ورا الفلوس بس كنت عايزك. انت اللي سافرت وسبتني ولما رجعت كان لازم تكون معايا بس انت رفضتي علشان واحد مغرور زي أسد واهو اي اللي حصل رفض يصدقك وبق عدواك بس انا لسه بحبك انت هو اللي فرقنا

كان لازم يموت

يموزم بقرف .انتي واحده مقرفه .اوي تكوني فاكره اني رجعت علشان أنا كانت متاكده انك اللي حاولتي تقتلي أسد وكل مكالماتك اتسجلت وعند الحكومه أنا مممكن اخلص عليكي بس انا أنصف بكتير من اني المس واحده زيك

ندي قربت منه بسرعه.انت بتهزر اكيد بتهزر وابنك

حازم بسخرية.لسه مصر أنه ابني مش ابن خالد مثلا احب اقولك أن خالد سباقك ع السجن

حازم مسكها من شعرها.ودا لمجرد التفكير ف انكم تلمسوا ابني أو مراتي

ندي شهقت بخوف .

حازم ضم ندي ليه بحب

نرمين.انت كداب وخاين وبعدين بصت لندي.اللي بيقول أنا بقرف المسها كان ف حضني اول يوم وصلنا في مصر كأن ف حضني .خانك شكلو زهق منك وزي ما خانك معايا هيعمل مع غيري

ندي افتكرت اليوم دا

حازم بغضب . ادخلوا

ف الوقت دا.دخل ضابط ومع عساكر

الضابط.خدوها

حازم بغضب.مش عايزها تشوف النور تاني

الضابط خدها ومشي

حازم اتنفس أخيرا

حازم بص ع ندي وقرب منها

ندي بعيد عنه بعيط .عندها حق زي عملت معها ممكن تعمل مع غيرها

حازم بحب .لا مش عندها حق لأن ملمستهاش

ندي فضلت تبص ع حازم

فلاش باك

بعد ما نرمين سحبت حازم ع جوا

اول ما دخلوا وقربوا من السرير رح نرمين وقعت ع السرير ورحت ف النوم

حازم بص عليها بقرف

وخرج

حازم .كان لازم القرف دا يعني

وليد صاحبه بضحك .مالك يعم وهو انت هتعمل حاجه بجد

حازم بضيق .انت هتهزار

وليد.حازم دا لازم لأنها لما هتقوم هتشك ازاي نامت او اي اللي حصل لكن لو عملنا كده ممكن الموضوع يمشي اكتر كده كده المفعول مش طويل

حازم لخدامه.خشي قلعها هدوامها

الخدامه.تحت امرك

بعد ما الخدامه خلاصت حازم دخل وقلع هدومه هو كمان ونام جانها

حازم كان بيحاول يفوقها عشان تفتكر اي حاجه

باك

حازم .وبس كده وهي لما فاقت شكت بس أنا اقنعتها

حازم بحب .مكنش هينفع اقولك اي حاجه بس صدقني أنا عمري ما هلمس واحده من بعدك

ندي مسحت دموعها.اخرج بب

حازم بهدوء مصتنع. أخرج برا فين ي هانم خلاص مفيش الكلام دا ثم قرب منها بخبثه .هروح مشوار صغير واجي نشوف موضوع البوس وهرمونات اللي بيحصل وأنا نايم دا

ندي اتكسفت ومعرفتش ترد

حازم . خليكي زي ما انتي لحد ما ارجع بق

حازم بسها وخرج عطلول

حازم نزل ركب العربيه وطلع ع شقه الزمالك بتاعت أسد

بعد شوي وصل

حازم نزل وطلع ع فوق علطول

بعد ما رن الجرس

اسد فتح الباب وقبل ما يتكلم كان حازم ضربوا ببوكس ف وشه

اسد بص عليه بشر

حازم بسخرية.مع الاسف عندي حاجات تانيه اهم منك دلوقتي.وطلع الفون ورمه ع أسد اسمع دا ي اسد بيه

حازم مشي عطلول قبل ما اسد يتكلم

….

عند ندي

كانت فرحانه

بس قرارات أنه تعاقب حازم ع اللي عملو

ندي وهي بتلمس بطنها .بحبك ي حازم


يتبع…

رواية ملكت الأسد الجزء السادس والستون


رواية ملكت الأسد

رواية ملكت الأسد


عند حازم نزل وركب العربيه وطلع ع الفيلاا بسرعه

بعد شوي حازم وصل

ندي لما سمعت صوت العربيه قامت بسرعه وطلعت شنطتها وعملت نفسها انها هتمشي

حازم طلع ع فوق علطول لاقه بتجهز الشنطه

حازم بمرح عكس طبعو .اي يقلبي إحنا هنسافر ولا اي

ندي بجمود مصتنع.لاا أنا هروح عند ماما كفايه

حازم .طب ما نجيب ماما هنا احسن اي رأيك

ندي بجمود. لاا أنا هروح لوحدي .طلقني

حازم بمرح.حاضر يقلبي

حازم رح وقفل الباب بهدوء

ندي بخوف مصتنع .انت بتعمل اي

حازم وهو بيقلع القميص .في شوي مواضيع مهم اوي لازم نتكلم فيها قبل ما تمشي

ندي بتحذير.لو قربت مني

حازم وهو بيقرب اكتر.ايوه هتعملي اي

ندي .ا..انا.انا.انا هعمل

حازم بضحك وهو بيحط أيده ع وسطها.ايوه هتعمل ايه بق

ندي بصت عليه بغضب وحاولت تبعد

حازم وهو بيقرب من ودانها.بحبك

ندي بتوتر .ها

حازم بحب .بحبك واسف ع كل لحظه ضاعت وأنا عايش ف ماضي وحابس نفسه فيه بس خلاص كل دا ماضي .إحنا هنبدا من جديد أنا وانتي وبعدين ابتسم وهو بيحط أيده ع بطنها.وابننا

ندي فضلت ساكته

حازم بحب .عارف اني ظالمتك كتير وكنت اناني

ندي بسرعه . وحيوان

حازم .ماشي يستي وحيوان ومغرور بس كل دا ماضي أنا بس عايز فرصه نبدا من الاول ممكن

عند مراد وروح

روح بصدمه.اي

مراد قرب منها.مش قولتك هعمل حاجه صح من اول ما شوفتك

روح فضلت ساكته

مراد ابتسم وقال .اتفضل ي شيخنا

الشيخ.فاكر تاني ي ابني أن ابغض الحلال عند الله الطلاق

مراد.اتفضلنا ي شيخنا

روح .وأنا مش عايزه

مراد.روح

روح بغضب.قولت اني مش عايزه ولا دي كمان هتعملها غضب .أنا مش عايزه

مراد حضنها بتملك وحب

الشيخ.احم. بعد اذنكم أنا

الشيخ مشي ومراد لسه حضنها.

مراد بحب .صدقني هعوضك عن كل حاجه كل حاجه حصلت هنمسحها.

عند اسد

بعد ما حازم ماشي

مسك الفون بضيق وفتح التسجيل

اسد كان بيسمع بهدوء كل حاجه وبعدين رمه الفون ع الأرض وبص ع نفسه

اسد .اهو بق معك إثبات أن حازم معملش حاجه لسه بردك مش مصدق

الانعكاس.مغرور واناني وهتفضل طول عمرك كده وحيد ي أسد

اسد بغضب.انا مش كده أنا مش اناني

الانعكاس.بجد كانت عرف أن حازم مش هيعمل كده كنت متاكد بس انت حبيت تعيش دور المظلوم. كنت مقهور أنها كانت بتحبه كرامتك مسمحتش مش كده

اسد بتعب .كنت مصدق أنه مستحيل يعمل كده ف أخوه بس مكنتش قادر اللي حصل مكنش قليل. ي كرامتي أو رجولتي كنت عايز دليل مكنش هقادر اسمحو

الانعكاس.وبعد اللي سمعته لسه هتنكر .

اسد .لاا.لازم اعتذار

الانعكاس.لسه ف ناس لازم تعتذرها لسه ف ناس بتظالمها .لسه ظالم ي أسد لسه اناني لسه اناني ي أسد لسه

اسد . كفايه.كفايه

اسد مس التحفه ورمها ف المرايا راح انكسرت مليون حته

مش عارفه اي الافوره دي بس اهو…

اسد طلع الفون بتاعه واتصل ع حازم

..

عند حازم وندي

ندي بهدوء.مواقفه بس هتكون اخر فرصه

حازم بحب .اخر فرصه ثم أكمل بخبثه .تعالي بق اقولك…

ف الوقت دا الفون رن

اسد بسرعه.حازم أنا محتاج اشوفك لازم نتكلم

حازم وهو بيبص ع ندي .اسف جدا ي أسد باشا بس انا عندي حاجه مهمه جدا مش هينفع اتاخر عليها

اسد افتكر أنه بيعمل كده علشان مش عايز يشوفه .أنا عرف انك….

حازم قطعو .ي ابني افهم بق متكونش حمار كده بقولك عندي حاجه مهمه

اسد ابتسم بعد ما فهم . لاا كده اسيبك أنا.شد حيلك

حازم بخبثه .عيب عليك

حازم قفل السكه

ندي .انت كنت بتكلم مين . وحاجه اي المهمه اللي عندك

حازم وهو بيشلها.وهو فيه اهم منك دلوقتي

ندي وهي بتحاول تنزل .نزلني.بقولك

حازم نزلها ع السرير.اهو يقلبي

ندي بتحذير.انت هتعمل ايه.عارف ي حازم لو قربت مني

حازم بخبثه قرب منها واتكلم بصوت واطي.انتي مش عايزني اقرب منك ثم أكمل بحزن .أنا آسف بعد اذنك

حازم عمل نفسه هيقوم

ندي مسكته بسرعه .أنا مكنتش اقصد

حازم بخبثه.طالما كده تعالي بق

وبعدين….

عند ملك

كانت قاعده ف الأوضه بحزن

ملك كانت حاسه انها وحيده

ملك بحزن.كلهم هيسبوني مفيش حد يفضل معايا غيرك مش كده

تحت

مراد بخبثه.متجي اقولك ع كلمه سر

روح بتوتر . مراد.

مراد.تعالي بس

روح بخوف . أنا مش عايزه

مراد بص ع خوفها منه واتكلم .خلاص ي قلبي براحتك . تحبي نخرج طيب

روح وهي بتحط شعرها ورا ودانها بتوتر . ايوه.يكون احسن

مراد.احم .طب هجيب ملك معنا علشان متفضلش لوحدها

روح.طبعا لازم ناخدها

طلعوا ع فوق ودخلوا الاوضه علطول

ملك مسحت دموعها بسرعه

مراد.ي يست ملك .بتعملي اي

ملك .عادي قاعده

مراد .طب يلا اجهزي هنسافر

روح وملك ف نفس الصوت. بجد

مراد.ايوه هنغير جوا ونجي علطول يلا اجهزي واحنا هنجهز الشنطه،ونجي

مراد ورح دخلو الاوضه

روح .انت مقولتش أننا هنسافر

مراد.علشان مكنش هنسافر بس ملك زعلانه ف قولت نغير جوا وكمان سمعت أن الزعل غلط ع البيبي

وبعدين قرب منها.مش عايزه تحبي بيبي

روح بخوف وهي بتبعد .يعني اي

مراد .مالك يقلبي .اهدي . أنا بسالك عادي

روح.انا قولت مش عايزه دلوقتي

مراد.خلاص ي روح مفيش مشكله وقت متكوني مواقفه

مراد سبها ورح يجهز الشنطه بهدوء

روح مسحت ع وشها بتعب

مش قادره لسه بتخاف منه لسه فاكره اللي حصل كل حاجه من اول ما لمسها غضب لحد ما كانت هتموت ف الحمام والضرب والاهانه كل دي حاجه مش قادره تنسها

روح وهي بتبص ع مراد .مش قادره ي مراد صعب

مراد لاقها سرحانه .روح روحتي فين

روح فاقت ع صوت مراد.كنت بتقول حاجه

مراد بهدوء . لاا روحي غيري هدومك وأنا هجهز الهدوم

روح بهدوء.ماشي

روح دخلت الحمام وغيرت هدومها وبعد شوي خرجت كان مراد خلص

مراد اخدها وخرجوا اخدو ملك ونزلوا ركبوا العربيه وطلعوا ع الساحل

….

عند اسد

بعد ما قفل مع حازم نزل ركب العربيه وطلع ع…..

بعد شوي اسد وصل

اسد دخل

الشخص .اتفضل حضرتك

اسد بهدوء .عايز اتعالج

الدكتور .اول طريق ف العلاج انك تعترف انك عندك مشكله وحضرتك واضح اوي انك معترف ف العلاج مش هيكون صعب .اتفضل احكلي عنك وعن حياتك

أسد بعصبية.انا مش احكي انا جاي اتعالج

الدكتور بهدوء . والمفروض اعالج من أي .أو اعالج ازاي وأنا معرفش فين المشكله

اسد بضيق .عايز تعرف اي

الدكتور.اللي عايز تقولو أنا مش عايز اعرف حاجه معينه اللي هتقولو هسمعو

اسد . مش بحب اتكلم عن حياتي مكنش حد يعرف عنها حاجه غير ورد ورد دي ماما هي الوحيده اللي كان ليها الحق أنها تعرف وتسأل عن اي حاجه لحد ما مات كنت وحيد وحاسس اني السبب ف موتها لحد ما اتجوزت ملك كانت أول واحده احس معها بشعور بعد ماما كانت دايما عايزها معايا كنت عايزها متشوفش حد يغير بس مكنتش قادر اقول كنت الوحش اللي بتخاف منه لحد ما قرارات اقول بس الموضوع مطولش وحصل ….

الدكتور.لو مش عايز تقول خلاص

اسد بهدوء .أنا هقول عايز اخلص من كل حاجه

اسد قالو كل حاجه حصلت

اسد . أنا مش اناني .أنا بحبها

الدكتور بهدوء .صعب .كلامك عكس بعضه.ف مجتمعنا الشرقي لو حصل حاجه زي دي بيكون ف نوعين .نوع بيرفض الزوجه وان مينفعش تكون لسه مراتي بعد اللي حصل .حته لو غضب ودا نوع جاهل ودا كتير ف البلد اللي بيحطوا الحق ع الست بس مع أنه ممكن يكون بسبه وأنه شخص ضعيف مقدرش يحافظ ع مراته ويحميها ونوع تاني .اللي بيكون عندو التفكير والعقل الكافي علشان يفهم ويكون جانب زوجته ف الوقت دا .لكن انت رافض تكون جانبها ورافض تسبها

اسد بضعف.صعب .

الدكتور .انت مع الاسف مش بتحبها انت موهوم بكده

اسد بنفعال .أنا مش صغير علشان تقولي موهوم

الدكتور.طالما كده مش عرف تاخد قرار ليه .انت عايش ف عذاب طب وهي .اي تفكيرها اي حياتها .انت قولتي أنها طفله وتفكيرها كده .ازاي مش جانبها وبتقول انك بتحبها

اسد . كفايه.محدتش حاسس اللي بحس بيه انت مش مكاني ولا هما مكاني

الدكتور.واحنا كمان مش مكان ملك وحاسين بيها انت عايز تكون المظلوم الوحيد .انت لو كنت عرفت تحميها صح مكنش حصل كل دا.انت السبب ي اسد وهي اللي بتتحمل نتجيه اخطاك

اسد . كفايه.بق كفايه

الدكتور.دا كلام لازم تسمعه لازم تفهم انك مش المظلوم ف الموضوع دا

اسد .اعمل ايه.غضب عني

الدكتور.مش لازم ترجع لها خليك جانبها خد فرصه قرب لو لاقتك رفضها .ف يكون الحل الوحيد انك تسبها. ياريت متكونش اناني المره دي كمان ي أسد

اسد بص عليه بهدوء وقام اسد نزل ركب العربيه وطلع ع الشقه وهو بيفكر ف كلام الدكتور

بعد شوي وصلوا اسد دخل قلع القميص ورح ف النوم عطلول من كتر التفكير

عند مراد وروح وملك

كانوا ف العربيه

مراد.تحبوا تسمعوا حاجه

روح وهي بتحط أيدها ع بوقها.لا أنا عايزه انام .مش كنا روحنا بطياره احسن

مراد.لاا كده احسن .ولا اي يملك

ملك .اه أنا اصلا بخاف من الطيارات

روح بنوم.عايزه انام

مراد وقف العربية .وبسها من خدها

ملك اتكسفت وروح كمان علشان عمل كده قدام ملك .

مراد.انزل اركبي ورا احسن وانتي ي ملك تعالي هنا

روح نزلت هي وملك وعكسو

روح بصت ع مراد وملك

وان شكلهم حلو مع بعض

روح كشرت ومسحت الموضوع دا بسرعه من دماغها

عند مراد طلع حلويات كتير

مراد بمرح.يلا يستي نعيش

ملك بفرحه.احسن مراد ف الدنيا

مراد وملك كانوا قاعدين يهزرو وياكلو

روح مكنتش قادره تنام كانت مغمض عينها بس

روح وهي بتكلم نفسها.انتي بتفكري ف اي دي مراته صاحبه وهو بيحبها زي أخته وملك طفله .انتي غيرانه ع مراد ولا مالك ي روح

روح فتحت عينها

مراد كان بيبص عليها ف المرايا كل شوي ولما فتحت عينها سألها .انتي كويسه الصوت عالي مش كده

روح بتعب . لاا ابدا بس مش عارفه أنام

مراد .كلها كام ساعه وهنوصل

روح فضلت قاعده مستنيه أنه يقولها تعالي اقعدي قدام بس هو مقالش

ملك كانت لسه قاعده بتاكل لحد ما قالت بنوم .أنا تعبت

وعايزه انام

مراد وقف العربيه بمرح.هنشتغل بق .تعالي يروح جانبي

روح نزلت وملك رجعت ورا وعلطول رحت ف النوم

مراد ابتسم ع شكلها

روح كانت بتبص ع مراد وهو بيبص ع ملك ومبسوط بضيق

مراد .روح انتي بتروحي فين

روح .ها . موجوده في حاجه

مراد.لاا ابدا ي قلبي بقولك كلي حاجه

روح .لا مليش نفس

مراد مسك أيدها بحب وكان بيسواق ب التانيه

شوي وروح رحت ف النوم

بعد كام ساعه وصلوا

مراد صاحها من النوم بهدوء

مراد .يلا ي قلبي وصلنا

روح قامت بتعب ومراد نزل شال ملك

مراد .هطلعها وهنزل اجيب الشنط . تعالي

مراد طلع بيها ع فوق

وروح كانت بتبص عليهم

مراد حط ملك ع السرير بهدوء وخرج

فتح اوضه ودخل هو وروح

مراد.هنزل اجيب الشنط علشان مفيش حد هنا

مراد نزل وروح دخلت تاخد دش

مراد حط الشنط ورح ع السرير ورح ف النوم بهدومه

روح خرجت لاقت مراد رح ف النوم فضلت تبص عليه بهدوء وقرب من السرير ونامت هي كمان

تاني يوم الصبح

عند حازم وندي

حازم قام من النوم وفضل يبص عليها وهي نايمه ف حضنه بحب

حازم وهو بيحاول يقومها .يلا بق ي كسلانه اي دا

ندي ….

حازم . فضل يبوسها

لحد ما قامت

ندي .اوف بق

حازم .هي دي صباح الخير

ندي بنوم .أنا تعبانه وعايزه انام

حازم بخبثه .ليه يقلبي ما انتي نايمه من امبارح

ندي وهي لسه نايمه. بطل قلت اداب ي سافل

حازم ضحك عليها وحضنها بتملك .


يتبع…

رواية ملكت الأسد الحلقة السابعة والستون


حازم ضحك عليها وحضنها بتملك

ندي علطول رحت ف النوم تاني

حازم فضل يلعب ف شعرها وهو مبسوط حاسس أنه اخيرا ارتح

حازم قرب منها وبسها من راسها بحب ونام تاني .

….

عند مراد وروح

مراد قام بتعب بص لاقه روح نايمه

بص ع هدومه وقام ياخد دش

بعد شوي مراد خرج من الحمام وفتح الباب بهدوء ونزل

مراد نزل لاقه ملك قاعده ب بتتفرج على التلفزيون

مراد بستغرب.قومتي امتا يستي ملك

ملك وهي لسه مركزه في الكرتون .من بدري

مراد بضحك . وأنا اللي قولت مش هنشوفك غير بعدها بيومين من التعب

ملك .طب يلا جعانه أعملي اكل

مراد بهدوء وهو بيقرب منها.حاضر انتي تومري

مراد مسكها من هدومها.انتي ي بت اتعدلي

ملك بخوف مصتنع . مالك ي مراد أنا بهزر معك والله

مراد.ايوه كده .يلا اتفضلي ع المطبخ نشوف هنعمل ايه

مراد لف علشان يدخل المطبخ

ملك . مراد

مراد بصلها.اي

ملك حضنت مراد .شكرا

مراد ابتسم.انتي زي اختي ي ملك وأنا هفضل علطول جانبك يلاا بق يستي

ف الوقت دا روح كانت نزله على السلم وشافت ملك وهي بتخرج من حضن مراد

روح نزلت بهدوء

كان مراد دخل المطبخ مع ملك

روح دخلت بعدهم .صباح الخير

ملك .صباح النور

مراد قرب منها وبسها من خدها.صباح الخير ي حبيبتي

ملك حاولت تشغل نفسها ف اي حاجه

مراد وهو بيجهز الفطار

قومتي بدري يعني

روح بعصبية.اي مكنتش عايزني اقوم ولا اي

مراد استغربها . لاا مش قصدي كان قصدي أنك كويسه يعني قولت انك تعبانه وهتفضلي نايمه كتير.ف خوفت انك تكوني تعبانه علشان كده قومتي

روح بهدوء مصتنع .أنا كويسه بعد اذنك

روح قامت بسرعه وطلعت ع فوق

روح بعد ما دخلت.مالك .مالك ف اي انتي بتفكري ف اي مستحيل مراد يكون كده

روح دخلت الحمام غسلت وشها وبصت ع نفسها ف المرايا

الانعكاس.هتفضلي تقولي كده كتيرر

روح . ايوه مراد مستحيل يعمل كده

الانعكاس بضحك .انتي عرفه كويس أن مراد مستحيل يعمل كده . انتي غيرانه من ملك كان نفسك مراد يعملك كده اول ما شافك كان نفسك يكون حنين كده عليكي .انتي مش خايفه من مراد انتي خايفه من ملك خايفه تحبه

روح .لاا . لاا ملك مش كده .ملك بتحب جوزها

الانعكاس.جوزها هو فين جوزها دا .ما دا اللي مخوفك أن ملك مش كده بس الحب ملهوش سلطان انتي خايفه ع ملك زي ما خايفه منهاا …

خايفه ملك تحبه لانه ب اللي بيعملو دا يتحب فعلا .انتي مبسوطه بمراد بس لسه خايفه من الماضي خايفه اللي حصل يحصل تاني .فوقي احسن يضيع منك

روح فاقت على صوت الباب

مراد.روح انتي كويسه

روح مسحت وشها وخرجت

مراد بقلق.انتي كويسه

روح . ايوه

مراد.متاكده

روح . ايوه

مراد.طب تحبي اجبلك الفطار هنا هيكون احسن

روح.لاا أنا عايزه افطار تحت مع ملك

مراد.طب يلا

مراد مره واحده شالها

روح شهقت بكسوف .انت بتعمل اي نزلني

مراد بحب .حاضر

مراد اخدها ونزلوا

مراد نزلها بهدوء

وبعدين فضلوا ياكلوا

مراد بمرح .هااا تحبو ترحوا فين.ولا ننزل المايه الاول

ملك قامت بحماس .يلاا ننزل

مراد.في مايوه جوا البسي

روح بضيق وصوت عالي مره واحده.ازاي يعني عايزها تلبس مايوه وانت موجود يمراد

مراد بستغراب.مالك يروح أنا كنت لسه هكمل واقول إنه اسلامي

روح بخجل .ا.انا اسفه

مراد . لاا عادي.يلا يملك

ملك دخلت بسرعه تغير

مراد .وانتي

روح.مليش مزاجك

…..

عند اسد

كان ف العربيه ف طريقه لي فيلا مراد قرار أنه يسمع كلام الدكتور

بعد شوي اسد وصل ونزل من العربيه بس

البواب .أسد باشا نورت

اسد هز رأسه وكان لسه هيدخل بس .

البواب.محدتش موجود مراد باشا اخد الهوانم ومشي سافر

اسد ركب العربيه بعصبية ورح اتصل ع مراد

عند مراد

كان ف البسين هو وملك

مراد كان قاعد يعلم ملك ازاي تعوم

روح قاعده تبص عليها

مراد لما سمع صوت الفون

مراد.ملك امسكي هنا وزي ما علمتك هشوف الفون بس

ملك بحماس .بسرعه

مراد ضحك عليها ورح يشوف الفون لاقه أسد

مراد قفل الفون خالص .خلينا نلعب شوي

عند اسد .بص ع الفون بغضب .ماشي يمراد ماشي

اسد طلع ع الدكتور

بعد شوي وصل ودخل من غير ما يستنا حته

الدكتور بص عليه بهدوء .خير ي أسد باشا ف حاجه وبعدين بص ع السكرتيرة.روحي انتي

اسد بغضب .اللي هعملو دا مش صح مش صح

الدكتور بهدوء .ليه

اسد.كده هرجع استغلها تاني أفرض مقدرتش استحمل هسبها تاني انت قراراتك غلط

الدكتور .دا مش قراري دا قرارك انت .

اسد مسك رأسه بتعب .اعمل ايه مش عايز اكون اناني تاني مش عايز

عند مراد

مراد رجع لملك تاني وفضل يعلمها

روح قامت مره واحده وقالت بتوتر . أنا عايزه انزل المايه

مراد بص عليها وبعدين ع ملك.ملك اطلعي كلي اي حاجه لحد ما ننزل ماشي

ملك .ماشي

مراد وملك طلعوا من ألمايه

مراد مسك ايد روح .تعالي

مراد اخدها وطلعوا ع فوق ودخلوا الاوضه

مراد سبها ورح فتح الدولاب وطلع مايوه بكيني اسود

مراد.غيري بسرعه وتعالي

روح بتوتر وكسوف وهي بتبص عليه.اي دا أن .أنا عايزه مايوه زي بتاع ملك

مراد متصنع الغباء.ليه يقلبي ما هو حلو اهو

روح بغضب . لاا طبعا مستحيل البس دا.انا عايزه البس زي ملك

مراد بحب .يقلبي ملك مش هينفع تلبس دا علشان أنا موجود لكن انتي عادي .مفيش حد وكمان الفيلا بعيد عند اي حد خالص ومفيش حد يقدر يقرب من هنا وانا مش هسمح بكد اصلا

روح بسرعه .طب وانت

مراد بهدوء.المشكله فيا يعني .شكلك نستي اني جوزك ثم أكمل.انا اسف مفيش غير دا بعد اذنك

مراد فتح الباب ونزل بضيق

نزل لاقه ملك قاعده بتاكل

مراد لنفسه.اهدا ي مراد حته علشان ملك انت جي علشان تغير نفسيتها مش تنكد عليها حرام عليك تكونوا كلكم عليها

مراد.كفايه اكل بق انتي اي

ملك بضحك وهي لسه بتاكل .انت بتبص ف شوي الاكل بتوعي

مراد .دول شوي دا انتي هتخلفي وحش ع كده

ملك .اعوذ بالله منك

مراد وملك فضلوا يضحكوا

فوق

روح سمعتهم

روح بضيق .مضايق مني لكن تحت يفضل يلعب ويضحك ماشي

روح بصت ع المايوه

وقامت لبستو

روح بصت ع نفسها بكسوف .لاا اكيد مش هنزل كده

لكن لما سمعتهم بيضحكو وسمعت صوت المايه

روح لبست قميص من بتوع مراد ونزلت تحت

مراد كان بيلعب ف المايه لحد ما لاقه روح نزله ولبسه القميص بتاعو

مراد فضل مركز معها

روح بصت ع مراد وقلعت القميص ونزلت المايه

روح كانت عاملها نفسها مش شايفه مراد

عند ملك قرارات أنها تتطلع من المايه وتسبهم لوحدهم

ملك . أنا تعبت كفايه كده.هطلع اغير هدومي

ملك طلعت ع فوق

روح بصت ع ملك بتوتر .كان لازم تتطلعي دلوقتي

مراد قرب من روح.غيرتي رأيك يعني

روح وهي بتعوم بعيد عنه .عادي كانت عايزه انزل المايه ومفيش حاجه البسها

مراد رجع قرب تاني .مالك بتبعدي ليه

روح وهي بتبعد .انت اللي بتقرب اوي ف اي

مراد حصرها في الزوايا.المايوه تحفه عليكي كنت متأكد أنه هيطلع كده ع جسمك

روح اتكسفت وحاولت تبعد شوي ..

عند اسد

الدكتور .صدقني دا الحل الوحيد انت فكرت فيها فكرت قبل ما تعمل حاجه انت مش اناني كل الفكره عايز حد يدلك مش معني انك شخص كبير وناضج أو مشهور انك مش محتاج مساعد

اسد.كلهم شايفني غلط .كلهم سبوني

الدكتور .بعكس هما بيحاول يفهموك هما معك يمكن الطريقه غلط .انت شايف نفسك وحيد .طب ملك اي وضعها هما لازم يكونوا جانب ملك اكتر هي محتاجه دا اكتر منك .انت شخص كويس وأنا متأكد انك هتعرف تاخد القرار الصح

اسد .مراد اخدها ومشي

الدكتور .كويس عندك وقت اهو تفكر في كل حاجه

اسد قام وقبل ما يخرج .شكرا

اسد خرج ورح ع الشركه

بعد شوي اسد وصل

وأول ما دخل

اسد .ابعتلي ياسين

السكرتيرة.تحت امرك

بعد شوي دخل ياسين

ياسين بحترام .تحت امرك

اسد .عايزك تبيع شقه الزمالك وكمان الفيلا وتجهزلي شقه تانيه لحد كمان ما تجهزلي فيلا تكون جاهزه من كله ف اسرع وقت انت فاهم

ياسين.تحت امرك

ياسين مشي

اسد .لازم امسح الماضي من كل حاجه

اسد مسك الورق ورح يشتغل

عند ملك

كانت طلعت من الحمام وهي بتمسح شعرها وبعدين بصت ف المرايا

شوفتو عمو مراد كويس ازاي

لسه فاكرني ملك بتاعت زمان

هو كويس وطيب بيحاول يعمل اي حاجه تساعدني أنه بحبه اوي ثم أكملت .ياريت كان بابك زيه

ملك مسحت دموعها ورحت ع السرير ورحت ف النوم علطول

تحت

مراد دفن رأسه ف رقبتها

روح بكسوف .مراد ابعد

مراد سبها وبق يسحبها من أيدها وفضلوا يعوموا مع بعض

روح كانت مبسوطه

بعد فتره مراد وروح تعبوا ف طلعوا من المايه

روح لبست قميص مراد وطلعت فوق ومراد وراها

روح دخلت تاخد دش ومراد دخل اوضه تانيه

ف الحمام

روح ضربت رأسها بغضب .اي تتدخل الحمام علطول من غير الهدوم

روح لفت فوطه ع جسمها وخرجت

لاقت الاوضه فاضيه

روح فتح الدولاب واول ما فتحته كان مراد بيدخل

روح بتوتر وهي بتحاول تجيب هدومها بسرعه .اصلي نسيت اجيب هدوم

مراد قرب منها ودفن رأسه ف شعرها.طب اهدي

روح وهي بتحاول تبعد .ماشي بس ابعد

مراد بحب .انتي جميله اوي كلك جميله

مراد شالها وحطها ع 

روح بتوتر . مراد

مراد هو مش ف وعيه .أنا بحبك ارجوكي اديني فرصه

مراد قرب منها وبسها

لحد ما سكتت

روح بهمس .مراد.ابعد

مراد كان عرف أنه لو بعد دلوقتي مستحيل تخلي يقرب تاني

مراد بحب .بحبك وبعدين……

عند حازم وندي

حازم قام من النوم اخد دش ونزل جهز الفطار وطلع

حازم .ندي يلاا ندي

ندي فتحت عينها وقفلتها تاني .

حازم بخبثه .لو مقومتيش أنا هشيك زي ما انتي وانزل بيكي كده

مره واحده ندي اتعدلت

حازم . شاطره ي ناس .بسرعه بق

ندي بكسل .ما تخليني نايمه بق ثم أكملت برجاء.شوي صغيرين

حازم .لاا كفايه وبعدين بسها.هنزل أنا ولا اساعدك وبعدين غمزلها

ندي .برا ي حازم

حازم خرج وهو بيضحك

بعد شوي ندي نزلت بعد ما اخدت دش ولبست لاقت الفطار جاهز

حازم .قاعد وقعدها ف حضنه وبق يأكلها بحب

حازم وهو بيحط أيده ع بطنها. هنسمي اي حبيب بابا

ندي مره واحده اضيقت.افرض بنت

حازم بحب .اه لو كانت بنت هيكون عندي اتنين ندي وبعدين أكمل بضيق.ومحدتش هيقرب منها

ندي غضب عنها ضحكت ع حازم ثم أكملت بخجل . افتكرتك ممكن تزعل لو بنت

حازم بحب .أنا بحب اللي منك وبعدين مالها البنت .أنا اطول يكون عندي ملاك صغير ف البيت

ندي كانت مبسوطه وحضن

ندي بدموع.مترجعش حازم بتاع زمان أرجوك

حازم بحب .مفيش حازم بتاع زمان تاني

حازم قام .تعالي نتفرج على فيلم احسن بدل النكد بتاعك دا

ندي .قصدك اي

حازم بسرعه.لاا ونبي هي مش ناقصه تعالي وانتي ساكته

حازم اخدها ف حضنه وشغلو فليم

ندي كانت واخده طبق الفشار ف حضنها ومبسوطين

….

عند اسد

كان لسه ف الشغل وبيحاول يكلم مراد بس مردتش

أسد بهدوء .خلاص ي اسد اديها فرصه تشم نفسها

اسد رجع اشتغل تاني

بليل

حازم بص ع ندي اللي راحت ف النوم

حازم قام بيها وطلع ع فوق

حازم حطها ع السرير بحب

ونزل تحت

دخل المكتب يشتغل على شوي ورق

..

عند اسد خلص شغل

وطلع ع الشقه الجديده

اسد دخل وبص عليها بهدوء

وبعدين دخل نام علي طول

تاني يوم الصبح

عند مراد وروح

روح فتح عينها لاقت نفسها ف حضن مراد

روح زقت مراد بسرعه

مراد قام .ف اي انتي كويسه

روح بعيط.عمىرك ما هتتغير

مراد حاول يقرب منها.مالك بس

روح بعيط.قولتك مش عايزه أنت مش بتفهم .انت وعدني انت خلفت بوعدك

مراد مسكها من أيدها.انا مخلفتش بحاجة أنا لو اجبرتك علشان كنت عايز اثبتلك اني اتغيرت وانتي وانتي مكنتيش رافضه واظن انتي عرفه دا كويس

مراد قام دخل الحمام وقف الباب جامد

روح فضلت تعيط مكنتش عرفه بتعيط ليه

بعد شوي مراد خرج وقال بهدوء.اجهزي هنرجع القاهره دلوقتي

مراد خرج ورح خبط ع باب ملك وقالها.

ونزل جهز العربيه

بعد شوي نزلت ملك وروح وركبوا العربيه وفضلوا طول الطريق ساكتين

ملك .مراد هو ف حاجه

مراد بجمود .لاا ي ملك مفيش

ملك.طب رجعنا بدري ليه دا احنا لسه جاين

مراد بهدوء مصتنع.معلش يملك عندي شغل بس ف اقرب وقت هنرجع تاني

..

عند اسد

قام من النوم فتح التلفون

اسد ابتسم وقال.ف الطريق


يتبع…

رواية ملكت الأسد الحلقة 68


عند اسد ابتسم وقال .ف الطريق

اسد رح كلم مراد لاقه تلفونه لسه مقفول . ماشي ي مراد ماشي

اسد قام اخد دش ولبس هدومه

ورح ركب العربيه وطلع ع الفيلاا بتاعت حازم

….

عند حازم

قام من النوم مسك رأسه بتعب لاقه نفسه لسه نايم ف المكتب

حازم.ازي نامت كده

حازم كان لسه هيقوم لاقه ندي دخله ومره اتفتحت ف العياط

حازم بخوف قام بسرعه.مالك يقلبي بس اهدي وقفل الباب

ندي .انت روحت فين طول الليل قاعده مستنيك مقدرتش أنام

حازم مسك رقبته بتعب .معرفش ازاي نامت هنا .كنت بشتغل ع شوي اوراق ونامت

ندي بعيط.انت بطلت تحبني مكنتش عايز تفضل معايا مش كده

حازم لنفسه.اه الهرمونات وهنشتغل بق ف النكد

حازم .اي اللي بتقولي دا بس ي ندي يحبيبتي

ندي .امال مقولتليش ليه انك عندك شغل

حازم .يقلبي انتي كنتي نايمه معقول هقومك علشان كده

ندي كانت لسه هترد بس الباب بتاع خبط

الخدامه.حازم بيه أسد بيه برا وطلب يشوف حضرتك

حازم بهدوء .خمس دقائق وجي .شوفي يشرب اي لحد ما اجي

ندي بصت ع حازم بفضول ونسيت الموضوع .هو انت قولتلو

حازم بحب .ايوه .يلا اطلعي على فوق لحد ما اشوفه

ندي بسرعه.ليه .أنا عايزه اجي معك.انا عارفه انكم المفروض تكونوا لوحدكم بس حبه اكون معك

حازم بص عليها من فوق لتحت.كده

ندي بصت ع هدومها

ندي اتكسفت.نسيت خالص .هطلع اغيرى بق

حازم .طب يلا

ندي طلعت ع فوق بسرعه

وحازم خرج برا

لاقه اسد قاعد بيشرب قهوه بهدوء

حازم .نورت ي أسد باشا

اسد قام مكنش عرف يبدأ ازاي أو يقول اي يقول إنه اناني

حازم بسخرية.اي ي اسد هي كلمه اسف صعبه اوي كده

اسد .ف رايك كلمه اسف كفايه ع اللي حصل

حازم ابتسم بهدوء. بنسبالي أنا كفايه.كفايه مشاكل كفايه حقد لحد هنا .أنا عايز ارجع تاني وسطكم عايز ابني أو بنتي يجي يلاقي ابوه وعمه بيحب بعض . أسد أنا تعبت الماضي كان هيخسرني حبي وحياتي .

اسد حضن حازم بسرعه .وحشتني اوي يصحبي

حازم حضن أسد هو كمان.

ف الوقت دا نزلت ندي . احم احم

اسد بعد وقال .ألف مبروك مع انها جت متاخره

ندي قربت منها وقفت جانب حازم .شكرا . ملك عامله ايه

اسد بهدوء .هتكون كويسه قريب

ندي .مش فاهمه .هي حصلها حاجه

اسد.لا ابدا .أن شاءالله نتكلم وافهمك كل حاجه وبعدين بص ع حازم .أنا لازم امشي

حازم .ليه ي ابني خليك شوي

اسد .معلش هجيلك وقت تاني .بعد اذنكم

اسد مشي بسرعه وركب العربيه وطلع ع فيلا مراد بعد شوي وصل

اسد دخل جوا

الخدامه بحترام.اسد بيه مفيش حد هنا

اسد .روحي جهزلي الفطار وآه اطلبي دكتور

الخدامه يستغرب.تحت امرك

اسد بشر .ماشي يمراد

بعد شوي الخدامه حطط الفطار ومشيت

اسد فضل ياكل بهدوء واستمتاع

عند مراد وروح وملك

كان مراد مزود السرعه

ملك .ف اي يمراد

مراد وهو بيبص ع روح.لاا ي ملوكه مفيش حاجه

ملك .امال مزود السرعه ليه

مراد بسخرية.علشان نوصل اصلاا احسن يكون حد مضايق أنه معي

ملك.انا مش فاهمه

مراد.مش مهم ي ملاكي

روح كانت بتبص عليه بغضب وضيق .

روح وهي بتكلم نفسها.اوف هيفضل بق يلقح بكلام ع اساس أنه مش غلطان وبعدين فضلت شوي ساكته .هو غلطان بجد

روح اتوترت وبصت قدامها حاولت تشيل الموضوع دا

مراد فضل يزود السرعه علشان يوصل اسرع وقت

بعد ساعات مراد وصل

وأول ما دخلوا لاقوا أسد قاعد بيتفرج ع التلفزيون ببرود

اسد بسخرية.اهلا مراد بيه

مراد بتوتر .اطلعوا ع فوق

ملك كانت بتبص ع اسد

اسد تبعها لحد ما اختفت هي وروح

اسد بشر.ممكن كلمه ي مراد ف المكتب

مراد بتوتر.ف.في .مكتب

اسد سحب مراد ودخل المكتب.

اسد بشر.بق أنا اكلمك تقفل ف وشي .لاا وتاخدها من غير ما اعرف كمان

اسد قرب منه وضربو بي البوكس ف وشه.شكلك وحشك ضربي ولا اي

مراد بوجع .أه .اي يعم الغباء دا

كنت عايزها تغير جوا شوي وتبعد عن الارف اللي هنا

اسد. تعرف لولا أني عرف أن دا قصدك وان عرف انت كنت فين كنت موتك .أنا هلطع اتكلم معها اياك حد يدخل عندنا لو حصل اي

اسد طلع من غير ما يسمع ردو

فوق..

ملك كانت قاعده ف اوضتها بتوتر

كانت خايفه وفرحانه ومتوترة مشاعرها كانت متوترة

ملك شهقت لما لاقتو بيفتح الباب وبيدخل

…..

عند روح كانت غيرت

وفضلت قاعده تفكر في اي اللي هيحصل مع أسد وملك دلوقتي وان ملك ممكن تمشي

روح لنفسها.انتي فرحانه ليه

لاا مش فرحانه ولا حاجه عادي

تحت ..

مراد مسك وشه بوجع وبعدين طلع ع فوق

مراد دخل لاقها قاعده سرحانه

عند اسد

قرب منها بحب . عامله ايه

ملك وهي بترجع . أنت.انت

اسد .دا أنا أسد مالك ي ملك

ملك بجمود مصتنع .أبعد انت اي اللي رجعك مش انت مشيت وقولت مش هتقدر

اسد بحب .مقدرتش ووحشتني

ثم أكمل.ممكن تقربي أنا مش هعمل حاجه صدقني أنا بس هتكلم معكي

ملك قعده.وانامش خايفه منك

اسد ابتسم عليها لانه عرف انها مرعوبه .

أسد قعد جانبها ومسك أيدها.

ملك حاولت تسحب أيدها بس أسد مسكها .اهدي بق

اسد اخدت نفس وبعدين اتكلم .أنا قولتك كل حاجه ظهرتك أسد .قولتك الماضي بتاعي كان عامل ازاي وليه كنت بعمل كده معكي واني اتغيرت فعلا بسببك كنت نور ليا كانت حياتنا كويسه كانت مبسوط اني بقت معكي لحد أسد غمض عينه.لحد ما حصل اللي حصل مقدرتش استحمل أن حد يغير لمسك وكمان اسد مرضيش يكمل .

ملك كانت هتكلم .

اسد قطعها.خليني أكمل .أنا بقت اروح لدكتور عايز امسح اسد القديم .مش عايز اكون اناني تاني ابدا ي ملك .أنا عايز ارجعلك.خدي وقتك وشوفي انتي عايزه اي ثم أكمل بخوف أنه يخسرها.حته لو عايزه تبعدي عني كمان هكون معكي ف دا كمان

ملك بهدوء.شكرا .ممكن تتفضل

اسد ابتسم عليها.مبسوط بتغير اللي حصلك حته لو مش ف صلحي ي ملاكي

اسد قرب بسها من راسها وخرج علطول

اول ما خرج

ملك فضلت تعيط بوجع

وكل ليله اسالك يا الله

ماذا فعلت من احسان لتكرم علي وتعطيني قطعه من السماء تنير قلبي وروحي

فاني والله لشاكرا على نعمه قدمتها لي فادمتها علي❤️.


يتبع…

رواية ملكت الأسد الحلقة 69


عند مراد وروح

مراد دخل لاقها سرحانه

مراد بص عليها وبعدين دخل الحمام

روح فاقت على صوت الباب

روح.معقول دخل وأنا مخدتش بالي

جوا ف الحمام

مراد كان بيبص ع وشه بضيق .ي ابن ****

مراد خرج

روح اول ما شافتو.اي دا

مراد.مفيش

روح قربت اكتر علشان تتأكد.ازاي انت حد ضربك

مراد بغضب.قولت مفيش.

روح رجعت لورا بخوف.خلاص أنا أسفه

مراد اخد نفس وحاول يتكلم بهدوء.ملهوش لازمه الخوف دا كله أنا معملتش حاجه لكل دا

روح ..

مراد قرب منها بهدوء.المفروض انكي سمحتني أو أني هاخد فرصه حته .لكن أن شايف عكس كده.انا كنت هسيبك وهبعد عنك وانتي رافضتي ف ليه بق كل دا عايز افهم اعمل ايه تاني

روح فضلت ساكته

مراد .دا اللي اتوقعتو* أنا هسافر كام يوم ممكن تجهزي شنطتك علشان تروحي لمامتك

مراد سبها وخرج يشوف ملك

مراد دخل بهدوء عكس النار اللي جوه

مراد بحب.اي ي ملك هانم

ملك.ف رأيك أسد اتغير

مراد استغرب من طريقة كلامها

ملك كانت بتتكلم بهدوء عكس طبعها

ملك كملت.فى رأيك ممكن يبعد عني تاني ويسبني ف نص الطريق زي ما عمل قبل كده

مراد كان ساكت ومش عارف يقول ايه

ملك قربت منه بدموع.قولي ي مراد قولي الحقيقة انت عرف كل حاجه عن أسد قولي أنا هفهم صدقني هفهم والله أنا مبقتش ملك بتاعت زمان

مراد قولي هو هيسبني تاني مش كده

مراد بخوف . اهدي يملك اهدي

ملك بعيط أكتر.لاا أنا عايزه اعرف ه…

ومره واحدة أغمي عليها

مراد لحقها بسرعه قبل ما تقع

مراد شالها وحطها ع السرير بسرعه

مراد طلع التلفون واتصل طلب دكتوره

مراد حط أيده ع شعرها بحزن وهو قاعد جانبها.صدقني أنا مش عارف اعملك اي .

ف الوقت دا دخلت روح

مراد بص عليها ورجع بص ع ملك تاني

روح كانت مضايقه وقربت منهم.

هي مالها

مراد مردتش عليها

ف الوقت دا الخدامه طلعت وقالت إن الدكتوره وصلت

الدكتوره دخلت ومراد خرج هو وروح

مراد كان قلقان عليها.

وروح كانت بتبص عليه بهدوء

بعد شوي الدكتورة خرجت

مراد بسرعه .عامله ايه

الدكتور مريم .اهدا يمراد .هي كويسه مفهاش حاجه مجرد شوي ضغط مش اكتر . يآريت بس تبعد عن الانفعالات الفتره دي وتابع مع الدكتوره بتاعتها

مراد .هي هتفوق امتا

مريم .ف اي وقت اطمن

مراد.شكرا ي مريم مش عارف اقولك اي

مريم .متقولش كده احنا جيران ي مراد ف اي وقت تعوزني هكون موجوده

مريم مشيت

ومراد دخل اطمن ع ملك وبعدين خرج

مراد .اتصل ع أسد

روح كانت لسه وقفه ومراد بيتعامل ع أنها مش موجوده


عند اسد كان ف الطريق لفيلا ابوه بس

اسد .خير يمراد

مراد بغضب .تعال حالا ع الفيلا عايزك

اسد وقف العربيه مره واحده.ملك

مراد.اخلص ي أسد .سلام

اسد لف بسرعه ورجع تاني

بعد شوي اسد وصل وطلع ع فوق علطول

اسد فتح الباب لاقها نايمه

اسد كان هيدخل بس مراد مانعو

مراد .تعال

مراد اخد أسد ودخلو المكتب .

اسد .ف اي مالها ملك أنا كنت عندها وكانت كويسه

مراد.انت عايز اي دلوقتي ممكن افهم . أنا زهقت منك ومن غباءك

اسد .حصل اي لكل دا

مراد.رجعت ليه مش قولت مش عايزها وتولع هي واللي ف بطنها

مش قولت خلاص ي اسد رجعت تاني ليه

اسد بتعب . تعبت.انتو ليه فاكرني وحش .أنا بحبها والله بحبها الموضوع كأن صعب عليا كنت بين نارين مش عارف اقرب أو ابعد .مراد أنا بحبها أنا روحت لدكتور علشانها صدقني يمراد أنا بحاول اقبل الطفل

مراد كان هيتكلم بس ساكت بااسف.اسد انت اخويا وملك زي اختي ومش قادر اشوفك بتعذبها أو بتتعذب انت كمان

اسد.خلاص يمراد مفيش عذاب تاني كفايه لحد كده .أنا خياراتها واللي هي عاوزه هيكون

مراد.ربنا يهديك يصحبي

مراد خرج هو واسد بس

روح .ملك عايزك فوق ي أسد

اسد بص ع مراد وطلع ع فوق

بسرعه دخل لاقه قاعده ع السرير بتعب.انتي كويسه

ملك بهدوء . ايوه اتفضل عايزه اتكلم معك

أسد قعد جانبها.لو تعبانه بلاش دلوقتي أنا ف اي وقت هكون عندك

ملك بسخرية.مش عايز تسمع رأي ف موضوعك

اسد بتوتر .لاا طبعاا عايز .بس

ملك بهدوء قبل ما يكمل .أنا موافقه ارجع

اسد كان مصدوم بيحاول يستوعب هي وفقت بجد

اسد.انتي موافقه بجد

ملك . أيوه بس مش علشانك علشان ابني .مش عايزه يكون من غير اب

اسد سكت بحزن.

ملك .أنا ليا شروط

اسد بهدوء.موافق عليهم

ملك .مش تسمعهم الاول

اسد .مش مهم أنا موافق

ملك قامت .اتفضل برا لحد ما البس

اسد.حاضر

اسد نزل تحت لاقه مراد وروح واقفين مستني اي اللي هيحصل

مراد .اي اللي حصل

اسد .هتشوف دلوقتي

مراد أستغرب

مراد .اي اللي حصل ما تقول

اسد فضل ساكت بيبص ع السلم

مراد بص لاقه ملك نزله ع السلم

مراد .هي رجعه معك

اسد .ايوه

بعد ما ملك نزلت مراد قرب منها

مراد .ملك انتي لو مش عايزه تمشي صدقني محدتش هيقدر ياخدك من هنا

اسد كان بيبص ع مراد بس مكانش مضايق

كان في جزء مطمن أنه لو حصلو حاجه ملك هتكون ف امان مع مراد

ملك بحب .متخافش يمراد .

ملك حضنت مراد بحب .شكرا

مراد كان لسه هيرفع أيده

رح أسد سحبها.كفايه كده

مراد ضحك على اسد

ملك حضنت روح واتكلمت بصوت واطي.مراد بيحبك اوي خلي بالك منه

روح .خلي بالك من نفسك

ملك هزت راسها ومشيت مع أسد

اسد ركب العربيه وطلع ع الفيلاا الجديده

بعد شوي وصلوا

ملك نزلت وانبهارت بشكل الفيلا

ملك .احنا فين هنا

اسد .دي الفيلا بتاعتنا الجديدة

ملك بستغراب.والفيلا القديمة

اسد بهدوء .كانت مع الماضي

ملك متكلمتش ودخلت

اسد اخدها وطلعوا ع فوق

أسد.في هدوم ليكي هنا غيري واستريحي شوي

ملك بهدوء . وانت

اسد .أنا اي

ملك .فين اوضتك

اسد .هتكون فين يعني اكيد دي

ملك .لاا ما أنا مش عايزك ف الاوضه ياريت تشوف اوضه تانيه

اسد ابتسم غضب عنه .حاضر حاجه تاني

ملك اتعصب لما اتكلم ببرود كده .لاا شكرا

اسد خرج من الاوضه ودخل الاوضه اللي جانبها .اه يملك شكلك هتتعبني

…..

عند حازم وندي

كانوا ف العربيه

ندي بضيق .هو كان لازم نروح عند الدكتوره النهارده أنا كنت عايزه أنام مش كفايه معرفتش انام بسببك

حازم بخبثه .اكيد اتعودي ع حضني اللي يشوفك زمان ميشوفكيش دلوقتي

ندي ضربته ف صدره .لم نفسك

حازم .لما نروح نشوف الموضوع دا سوا

بعد شوي وصلوا وحازم اخدها ودخلو علطول

الدكتوره.اهلا حازم بيه اهلا ندي هانم

حازم.اهلا بيكي

الدكتوره.اتفضلي معايا ي ندي هانم

ندي دخلت اوضه الكشف

وبعد شوي الدكتورة خرجت وطلبت من حازم يدخل

الدكتوره.الجنين كويس الحمدلله حته ندي هانم صحتها كويسه

حازم .هو ولد ولا بنت

الدكتوره.لسه مش دلوقتي ي حازم بيه .بس ممكن نسمع دقات قلبه

حازم كان بيسمع دقات قلبه وهو فرحان ومبسوط

ندي كانت بتبص ع حازم وهي فرحانه ومستغربه ازاي حياتها اتغيرت كده

بعد شوي حازم وندي خرجوا

حازم بحب بعد ما ركبو العربيه.تحت نروح ناكل ف اي مطعم

ندي .ونشرب مانجا

حازم بحب.ونشرب مانجا

حازم طلع ب العربيه ع المطعم

بعد شوي وصلوا

وحازم نزل هو ندي وطلبوا اكل

ندي كانت بتاكل بجوع وحازم كان بيبص عليها

ندي رفعت عينها وهي بتقول . احم اصلي كانت جعانه

حازم .طب مقولتيش ليه

ندي .اصلنا فطارنا سوا قبل ما ننزل اتكسفت اقولك اني جعانه تاني

حازم . اتكسفت.ندي انتي حامل وطبيعي تاكلي كتير مش فاهم فين المشكله

ندي…

حازم .كملي أكلك يندي كملي قال اتكسفت قال

ندي .أنا شبعت خلاص

حازم طلب المانجا وبعدها ماشيوا

….

عند مراد

كان بيجهز شنطه السفر

وروح كانت قاعده تبص عليه بهدوء

مراد.اجهزي هوصلك قبل ما امشي

روح .أنا هفضل هنا

مراد .براحتك

مراد مشي من غير ما يتكلم تاني

مراد نزل ركب العربيه وطلع ع المطار

روح كانت بتبص عليه

بدموع.

بعد شوي مراد وصل ونزل ركب الطيار وطلع ع أمريكا

….

عند اسد

اخد دش ولبس هدومه ورح عند ملك

اسد خبط ع الباب

محدتش كأن بيرد

اسد .ملك .ملك

اسد فتح الباب بخوف لاقها خرجه من الحمام وهي لفه فوطه ع جسمها

ملك وهي بتفتح الدولاب.متعرفش أن عيب تفتح الباب من غير ما حد يقولك

اسد كان بيحاول ما يبصش عليها.انا اسف بس خوفت تكوني تعبتي تاني

ملك بعد ما طلعت هدومها.اانا كويسه .كنت عايز حاجه

اسد كان مستغربها وأنها ازاي مش مكسوفه منه.احم .لاا كنت هقولك الاكل جاهز

ملك .هغير وهنزل وراك

اسد .ماشي

اسد قفل الباب.ونزل ع تحت علطول وهو بيحاول يبعد شكلها من دماغو

ملك اول ما قفلت الباب مسكت قلبها.اه كانت همو*ت

ملك لبست بسرعه ونزل ورا

لاقتو قاعد ع السفره

اسد .اتفضلي

ملك قعدت من غير ما ترد

ملك بدأت تاكل بهدوء

اسد كان متابعها

ملك وهي لسه بتاكل .هتفضل تبص كده كتير ولا اي

اسد بوقحه .أصل ف حاجات لازم ابص عليها

ملك مره واحده فضلت تكح جامد

اسد قام بسرعه وشربها مايه.اهدي

ملك .أنا كويسه ابعد

اسد رح قاعد وهو بيحاول يكتم ضحكته عليها وأنها لو عملت ايي هتفضل ملك

ملك خلصت وقامت تتطلع ع فوق

اسد بسرعه .استني .

..

عند مراد بعد ساعات وصل

السواق .ع الفندق يمراد بيه

مراد.اطلع الاول ع ****

مراد كان مغمض عينيه بيفكر في روح

بعد شوي مراد وصل

ونزل واول ما دخل ابتسم بسخرية

صوفي.اهلا اهلا .لسه فاكر انك عندك ام

مراد .اي دا بجد هو أنا عندي ام

صوفي بغضب .انت ليك عين تتكلم.ازاي تتجوز ومن غير ما اعرف اي نستني ولا جي بعد المده دي كلها

مراد متخافيش هعزمك أن شاءالله ف الطلاق

صافي .ومالك فرحان كده ليه .اكيد مراتك اللي طلبت الطلاق ما هو اكيد مش هتقدر تستحمل دماغك وعندك كتيرر

مراد قرب منها بدموع وصوت عالي.اه هي اللي طلبت الطلاق علشان مش قادره تعيش مع أنسان مريض زي ثم أكمل بغضب اكتر .كل دا بسببك .خسرتني طفولتي وحياتي ودلوقتي الانسانه الوحيده اللي حبتها .

مراد بضعف .عملتك اي أنا مكنتش بحب ادك طب أنا كنت وحش علشان يحصلي كل دا هاااا قوليلي عملتك اي ردي علياا .طب اانا عملت اي علشان اعيش من غيرك .قوليلي .سبتني لشويه خدامين مكنتيش تعرفي عني مكنتيش تعرفي بيعملو فيا اي

صوفي كانت أول مره تشوف مراد كده

صوفي .أنا…

مراد قطعها بهدوء.متقوليش حاجه كفايه.احب اشكرك انك دمرتني احب اشكرك ع حياتي اللي باظت بسببك .شكرا اوي ي صوفي هانم

مراد رح يمشي وقبل ما يخرج.انا مش عايز اعرف عنك حاجة واتمني طول حياتي معرفش عنك حاجة.اعتربني موت دا لو الأمر يهمك اصلا

مراد خرج بهدوء

وصافي فضلت تبص عليه

مراد طلع ع الفندق واول ما دخل الجناح نام علطول..

عند حازم وندي

كانوا وصلوا البيت

حازم بص لاقها نامت

رح شالها وطلع بيها ونزلها ع السرير بهدوء

حازم غيرلها هدومها ونام جانبها

….

عند اسد .خليكي شوي

ملك .شكرا أنا عايزه انام

ملك طلعت ع فوق علطول

وفضلت قاعده ف الاوضه

تحت أسد بص ع السلم بتعب ورح يلعب رياضه

….

عند روح كانت نامت من كتر العيط

بعد شهرين

من غايب مراد

عند روح كانت قاعده تعيط

روح .أنا بكره*ك .بكره*ك ي مراد

روح قامت بصت ع جسمها وشكلها بحزن

مش قادره تنكر أنها بتحبه ووحشها بس مش عارفه تعمل اي متعرفش عنه حاجه

عند حازم وندي

كانت حياتهم مستقره وعايشين ف سعاده

عند اسد وملك

كانت حياتهم مستقره شوي

كان الطول الفتره اللي فاتت أسد بيعامل ملك بهدوء وحب

وملك كانت فرحانه بس مش بتقول دا

ملك وهي بتاكل . لسه مفيش جديد عن مراد

اسد بتعب .لاا بحاول اعرف هو فين

ملك .روح صعبانه عليا اوي ثم أكملت بسخرية.ومشاء الله انت ومراد وخدين من بعض

اسد فهم قصدها بس متكلمش

ملك مره حاسه بوجع

اسد.في اي

ملك .مفيش دا وجع وبيروح عادي

اسد سكت لانه عمره ما رح معها عند الدكتوره بس كان بيتعبها من بعيد

ملك قامت مره واحده

اسد قام هو كمان وقرب منها.مالك لو تعبانه نروح لدكتورة

ملك بحماس.بص

ملك مسكت اسد وحطتها ع بطنها بسرعه

اسد حس بحركه الجنين

ملك بحماس .اول مره تكون جامده كده

اسد سحب أيده بهدوء .بعد اذنك

اسد خرج وركب العربيه

ملك كانت بتبص ع اسد بحزن مش فاهمه ماله ليه مش مبسوط

اسد فضل يلف بعربيه شوي وبعدين طلع ع هشام

بعد شوي اسد وصل

اسد .فين بابا

الخدامه.ف المكتب

اسد دخل لاقه هشام قاعد بيقرا كتاب.

هشام بحب .تعال ي أسد مالك

اسد قرب من هشام بوجع وحضنه وفضل يعيط بوجع.تعبان ي بابا .تعبان

هشام بحب .مالك ي ابني احكلي

اسد.بحبها ومش قادر ابعد ولا اقرب مش قادر احب الطفل ومش قادر ابعد عنها .أنا تايهه ي بابا

هشام خرج أسد من حضنه بتوتر

هشام بتوتر .ف حاجه لازم تعرفها بس قبل ما تعرفها.انا عرف أنه كان عاقب قوي بس كان لازم يحصل

اسد كان بيبص ع ابوه .

هشام طلع تسجيل كاميرا المراقبه

اسد كان بيشوف كل حاجه بصدمه

اسد بصدمه.م.ملك .ملك .ح.حامل ف.ف ابني.انا

هشام.ا.ايوه

. أسد.انت كنت عرف .كنت عرف وسبتني اتعذب شهرين كل يوم اجيلك احكيلك عن العذب اللي أنا بشوفه.وانت كنت عرف وساكت

هشام .غضب عني.كانت لازم اتاكد انك مش بتلعب تاني مكنتش عايز اخسر ملك وحفيدي

اسد خرج من غير ولا كلمه

وركب العربيه وطلع بسرعه

اسد رح عند الدكتور

بعد شوي وصل ودخل كا العاده زي الاعصار

الدكتور بتعود .اهلا ي أسد

اسد بجنون.ابني طلع ابني

الدكتور.اهدا كده وفهمني

اسد حكلو كل حاجه

الدكتور.وانت هتعمل ايه

اسد .ازاي قدر يشوفني بتعذب ازاي .مش قادر

الدكتور بهدوء.اللي اعرفو أن مراتك فضلها كام شهر وتولد

مش كده

اسد هز رأسه

الدكتور.اسد ربنا بعتلك فرصه

الماضي اتقفل ي أسد وانت اتعلمت منه كفايه لحد كده روح لمراتك وافضل معها وعوض وكفاية لحد كده

اسد بتعب .وبابا مش قادر

الدكتور .عمل اللي كان مفروض يتعمل الطريقة صعبه بس خلاص اللي حصل حصل

روح لمراتك ي أسد كفايه

اسد قام وركب العربيه وطلع ع الفيلاا

بعد شوي وصل

ونزل طلع ع فوق بسرعه

اسد فتح الباب لاقها نايمه

قرب منها وحط أيده ع بطنها بخوف وتوتر

اسد حس بحركه الجنين.

اسد بهمس.هعوضك عن كل يوم مقدرتش اكون معك فيا

ملك صحيت من النوم على لمس أسد ليها

اسد حضنها بسرعه وفضل يعيط جامد .

ملك بخوف .مالك ي اسد

اسد .أنا بحبك اوي يملك

ملك بعيط .انت بتعيط ليه .انت كويس

اسد مسح دموعها.كويس طول ما انتي وبعدين حط أيده ع بطنها بحزن.وهو كويسين

اسد برجاء.خليني أنام ف حضنك ي ملك

ملك فتحت أيدها واسد دخل في حضنها بسرعه ونام

ملك فضلت تمسح على شعره .

عند روح

سمعت صوت عربيه

روح جريت تشوفه

ايوه هو .مراد رجع ….


يتبع…

رواية ملكت الأسد الحلقة 70


عند روح

سمعت صوت العربيه

روح جريت تشوفه

ايوه مراد رجع

روح طلعت تجري ع تحت

مراد نزل من العربيه ودخل هو بيدور عليها بعينه لاقها نزله تجري ع السلم

روح نزلت وقفت قدامه

روح رحت عنده ومره واحدة كان فيه قلم نزل ع وشه

مراد غمض عينه

روح بعيط.ا.انت اكتر . انسان حقير شوفته في حياتي. أنا بكره*ك ي مراد بكره*ك

مراد كان ساكت

روح قربت اكتر وهي بتتضربه ف صدره .ليه عملت كده ليه

مراد كان سيبها

روح مره واحده دخلت ف حضنه واتكلمت بعيط

روح بعيط.ش.شهرين وأنا .معرفش عنك حاجة

وأنا حاسه أن ف حاجه

وبعدين ضربته ف صدره.شهرين وأنا خايفه يكون حصلك حاجه بسببي سبتني اتعذب يمراد ليبيه .أنت ليه كده ليه اناني كده يمراد ليه

روح فضلت تعيط

مراد رفع رأسها واتكلم بوجع.الشهرين اللي وجعينك دول .أنا خسرت فيهم امي ي روح

فلاش باك

بعد ما مراد رح الفندق ونام

عند صوفي

قعدت ع الكرسي بتعب ..عرفه أنها ظالمت مراد بس هي كانت متاكده أن مراد بيحبها كانت عرفه أن مراد لو عملت اي هيفضل يحبها بس طلعت غلطانه خسرت مراد واتصرف بطريقه غلط بس جي تقول دا بعد اي

صوفي فضلت تعيد كلام مراد لحد ما أغمي عليها

صوفي..صوفي …

شالها بسرعه وطلع بيها ع المستشفى

بعد ما وصلو

كريم جوز صوفي وهو صاحب المستشفي دي من مصر ولكن عاش حياته كلها هنا

كريم بسرعه .دكتور

اخدها بسرعه لكن بعد شوي خرج دكتور

.إحنا اسفين الحاله ماتت

كريم بصدمه .اي

..الدكتور .الحاله مريضه قلب وجلها ساكته قلبيه

كريم سكت بحزن

كريم .ابدا اجراءت الدفن يعمر

ف كان كل اللي ف المستشفي دي مصرين أو من اصوال عربيه

عمر.البقاء لله .تحت أمرك

كريم اتصل ع حد

كريم .عايز معلومات عن مراد ابن صوفي .عايز اعرف هو فين

…تحت امرك

كريم دخل وبص ع صوفي بحزن وبعدين خرج

بعد ساعات

الرقم رن تاني .

كريم .عرفت هو فين

..هو هنا ف أمريكا ف فندق **

كريم ركب العربيه وطلع ع الفندق بسرعه

بعد شوي وصل ونزل

كريم .اوضه مراد جلال كام

رقم **

كريم طلع وخبط ع الباب

مراد كان نايم بتعب

كريم خبط تاني بغضب

مراد قام بتعب فتح الباب

مراد بضيق علشان هو عرفه .نعم

كريم دخل واتكلم بهدوء. أنا مكنتش أتمنى ابدا أول كلام يكون بينا ف حاجه زي دي بس شد حيلك ي ابني .البقاء لله

مراد مسك الباب بجمود مصتنع .ف مين

كريم .مامتك تعيش انت

مراد بهدوء مصتنع.هبدا إجراءات نقالها لمصر

كريم .بس هي هتتدفن هنا .هي اللي كانت عايزه كده

مراد متكلمش ودخل غير هدومه ورح معاا

مراد كان وقف قدامها مكسور مكنش عرف يقول أو يعمل اي

بدات إجراءات الدفن وتم دفنها

باك

مراد بدموع.الشهرين دول كانت بتعالج فيهم من نوبات الغضب اللي كانت بتجلي. بعد اللي حصل مكنتش عايز اذيكي وأنا مش واخد بالي كنت حاسس اني بموت كان ف نار ف قلبي يروح

مراد بدموع.انا وحش اوي كده يروح ها .دي حته قالت إنها عايزه تتدفن هناك مش عايزه تكون جانبي يروح حته بعد ما ماتت

مراد كان بيعيط بوجع قلب .أنا وحش اوي كده علشان ربنا يعقبني روح كانت لسه محتاجها كل كلمه قولتها من ورا قلبي بس هي بردك سبتني ومشيت ي روح أنا بقت وحيد ي روح

روح كانت بتعيط بوجع عليه اول مره تشوفه كده

مراد مسكها أيدها.ا.انتي.انتي كمان هتمشي مش كده.

روح بعيط كانت بتهز رأسها.لا.لاا أنا جانبك

مراد كان بيعيط بوجع اكتر .أنا تعبان اوي يروح تعبان

روح بعيط .اهدا ي حبيبي أهدأ

مراد أنفاسه انتظمت

روح كانت قاعده تبص عليه بوجع وهي بتحاول تكتم دموعها ع شكله

روح وهي لسه ع الأرض.

ندهت ع الخدامه اللي استغربت شكلهم.اطلبي حد من الحراس يساعدني اطلعو فوق بسرعه

الخدامه رحت وجت هي واتنين من الحراس اللي شاله مراد وطلعوا فوق

الحراس حطه مراد ع السرير ونزلو علطول

روح طلعت التلفون واتصلت على هشام

هشام بحب .ازيك ي حبيبتي عامله ايه دلوقتي

روح بعيط .ب.بابا .مراد.تعال .لازم تكون هنا

هشام قام بسرعه.اهدي يقلبي .أنا مسافه السكه وهكون عندك

هشام طلع وركب العربيه

هشام .اطلع على فيلا مراد بسرعه

ف الطريق هشام اتصل ع أسد

عند اسد وملك

كان أسد نايم ف حضن ملك

وملك لسه قاعده تلعب ف شعره

التلفون فضل يرن

ملك .أسد . اسد

اسد ….

ملك .أسد قوم التلفون بيرن

اسد فتح عينه بنوم .ومسك التلفون

لاقه ابوه

اسد مكنش هيرد بس التلفون مكنش راضي يسكت

اسد .نعم ي بابا

هشام بقلق.عايزك تلبس وتحصلني ع فيلا مراد . تقربيا مراد حصلو حاجه

اسد قام بسرعه.حاضر .حاضر سلام

ملك بخوف .في اي ي أسد

اسد .مفيش .اهدي انتي وخلي بالك من نفسك

اسد خرج علطول من غير ما يغير هدومه حته

عند هشام

كان وصل ودخل علطول

هشام .فين روح

الخدامه.فوق مع مراد بيه

هشام .مراد

هشام طلع ع فوق بسرعه

كانت روح خرجت من الاوضه ع الصوت

روح جريت حضنت هشام .

هشام .ف اي

روح بعيط . م.مراد . تعبان اوي ي بابا

هشام.اهدي بس حصل اي .

روح حكتلو كل حاجه

هشام بحزن.لا حول ولاقوة إلا بالله.هو فين

روح .نايم جوا

هشام دخل الاوضه لاقه مراد نايم .

هشام بص عليه بوجع .ع شكله اللي اتغير ع وزنه اللي نزل

هشام مسك ايد مراد .اخدتك تعيش معاياا كبرت مع ابني وكانت زيه بضبط يمكن ضيعت سنين كتيره وانت مش معايا .انت ابني أنا يمراد مش بس ابن صحبي . بس ابني اللي ربتو وكبر ف بيتي مش ضعيف كده .أنا جانبك كلنا جانبك

تحت أسد كان وصل وطلع ع فوق علطول

دخل لاقه أبوه مسك أيد مراد وحطه أيده ع شعره

اسد .ف اي .ماله مراد

هشام .امه ماتت

اسد بكره كان دايما بيكرهه ع اللي عملتو ف مراد .دي مش امه .امه هي ماما ورد الله يرحمها

هشام .مش وقته الكلام دا ي اسد أرجوك مراد تعبان ومش حاجه تتعبو اكتر..أنا هفضل هنا جانبه لحد مايكون احسن

اسد .أنا هروح اجيب ملك وهفضل معكم

اسد مشي

هشام.تعالي ي بنتي .خلي يرتح شوي

روح.لاا أنا هفضل جانبه

هشام خرج وسبهم لوحدهم.

روح قربت من مراد وهي بتحط أيدها ع وشه .مش متعوده عليك كده.ارجوك بلاش تكون كده

روح قربت من مراد وبسته بهدوء

روح فضلت مسكه ايد مراد وقاعده جانبه

عند اسد كان وصل عند ملك لاقها قاعده بتوتر

ملك بسرعه .اي اللي حصل

اسد.مراد تعبان شوي

ملك.ماالو .كان فين كل دا

اسد.طلعي البسي الاول وهنتكلم ف السكه هنروح نفضل عنده فتره

ملك بخوف ع مراد .اسد في اي .مراد حصلو اي .

اسد .بقلق عليها.اهدي ثم أكمل .امه اتوفت وهو كان بيحبها ثم أكمل بقسوة معرفش ع اي ف تعب شوي اطلعي يلا

ملك طلعت تلبس وبعد شوي نزلت

اسد وملك ركبوا العربيه وطلعوا

ملك بحزن.مراد صعبان عليا اوي .حرام اللي بيحصلو دا

اسد بحزن ع صديقه واخوه.كله بسببها.هي السبب ف كل دا

ملك .اسد هي ماتت.

حرام عليك

اسد مسح وشه بتعب

بعد شوي وصلوا

وملك جريت حضنت هشام

اسد .مراد فاق

هشام .لاا اطلع مع مراتك خليها ترتاح شوي واحنا قاعدين لحد ما يفوق

عند مراد وروح

مراد كان بيحلم بيها

مراد وهو بيهز رأسه.لا ارجوكي لااا خليكي . أنا آسف . صدقني اسف مكنش قصدي

روح هزت مراد . مراد مراد

مراد قام بسرعه وهو بيعرق وبيتنفس بصعوبة

روح وهي بتحط أيدها ع ضهره.حلم يقلبي دا حلم

روح شربت مراد مايه .انت كويس

مراد هز رأسه.

روح حضنت مراد مراد رفع أيده وضمها جامد

روح .بهمس .إحنا معك

مراد كان دفن رأسه ف رقبتها ورجع نام تاني …

روح فضلت معه طوال اليوم

.

بليل

هشام .اطلع نام ي اسد هو مش هيقوم دلوقتي

اسد قام بهدوء وطلع لاقه ملك نايمه بسبب الدواء اللي بتاخدو اخدها ف حضنه ونام.

..

عند هشام اطمن ع مراد وروح ورح نام هو كمان

….

عند حازم وندي

كانوا ميعرفوش اي حاجه عن اللي حصل


تاني يوم الصبح

مراد فتح عينه بتعب لاقه نفسه نايم ف حضن روح

مراد اتحرك علشان يقوم من جانبها.

روح فتحت عينها بنوم.

روح قامت.انت كويس

مراد بهدوء .اه . شكرا

مراد قام ياخد دش بس اول ما قام كان هيقع روح بسرعه رحت عنده .تلاقيك دايخ من قلت الاكل . تعال

روح كانت مسكه أيده لحد الحمام

روح .أنا هستنك هنا ماش

مراد هز رأسه ودخل

روح نزلت بسرعه وطلبت منهم يعملو الفطار

وطلعت علطول

روح فضلت وقفه قدام الباب

جوا

كان مراد بيبص ف المرايا

ومره واحده ضرب أيده فيها جامد

روح سمعت الصوت دخلت بسرعه

كان مراد موطي رأسه وأيده بتنزل دم ع الأرض والمرايا كلها ع الأرض

روح بخوف وهي بتقرب منه .انت عملت اي.وريني

روح سحبت مراد بخوف وخرجت من الحمام

روح جابت علبه الاسعافات الاوليه.

روح كانت بتتكلم مع مراد كأنها بتكلم طفل .ليه كده

روح كانت بتعمل ايه وهي بتتكلم .انت كده مش بتوجع نفسك بس أنت كده بتوجعنا كلنا .بابا هشام واسد وملك وأنا

روح رفعت راسه بحب .إحنا كلنا بنحبك.يمراد

مراد نزل رأسه تاني بهدوء

روح بحماس .يلا البس علشان ننزل نفطار بابا تحت واسد وملك ثم اكملت بوقحه مصتنعه .ولا تحب اساعدك

مراد.شكرا أنا مليش نفس انزلي افطاري انتي

مراد دخل غير ورح نام

روح عيونها اتملت دموع

روح نزلت تحت

هشام .مراد قام ي روح

روح بدموع وهي بتحكي كل حاجه.

اسد بهدوء .أنا هطلع اشوفه

اسد دخل الاوضه لاقه مراد قاعد ع السرير سرحان

اسد .كونت معروف من زمان اني متهور والعصبي وان مراد هو اللي علطول عاقل وهادي اللي بيفكر قبل ما يعمل الحاجة.اول مره يكون مراد هو المتهور

مشيت واختفت من غير ما نعرف كانك ملكش أهل .متصلتش حته تقولنا ع اللي حصل واستحملت لوحدك مع أنك دايما موجود معايا .ومشاء الله رجعت نسخه عجوزه.

مراد أنا الوحيد اللي فاهمك وعرف أن كرهك لمامتك كان مجرد كلام من لما كنا صغيرين كنت بسمعك بتعيط علشانها.مكنتش قادر اتكم معك علشان أن مش فاهم ازاي بتحبها لسه بس مش دا المهم .انت علطول كونت وقف جانبي حته لما امنا ماتت كونت انت الاقوه

دلوقتي جي دوري علشان اعمل اللي عليا .

مراد كان لسه بيبص قدامه وساكت

اسد مسكه من هدومه بغضب .ولا اتعدل ورد عليا أنا مش بكلم نفسي .ثم أكمل.ولسه حسابك معايا ع موضوع الفيديو

مراد عينيه اتملت دموع وحضن اسد وفضل يعيط

اسد بمرح وهو بيحضنه.عيطي يختي عيطي

اسد زق مراد.كفايه بق دا انت عيل ملزق بصيح

مراد ابتسم وهو بيمسح وشه

اسد .يلا يصحبي

اسد اخد مراد ونزل بهدوء

روح قامت بسرعه لما لاقتو نزل

اسد .يلا يجماعه علشان هموت من الجوع

كلهم فهموا أنه بيعمل كده علشان مراد

كلهم راحوا ياكلوا

مراد كان قاعد يلعب ف الطبق ومكلش خالص

روح كانت بتبص عليه بحزن .

روح رفعت المعلقه ع بوقه

روح بكدب . خليني أكلك أنا علشان ايدك

مراد.انا

روح وهي بتحط الاكل ف بوقه.حاضر هاكلك

كلهم ضحكو غضب عنهم

روح فضلت تاكل مراد

مراد كان بياكل علشان ميكسفهش

بعد مده خلصو اكل

اسد .تحبوا نخرج شوي

ملك .ايوه .اي رأيك يمراد

مراد .معلش ي ملك .رحوا انتو أنا تعبان شوي

مراد طلع ع فوق بهدوء

ورح طلعت ورا

مراد اقعد ع السرير

روح رحت اقعدت ف حضنه بتوتر .كانت عايزه اقولك ع حاجه

مراد بص عليها مستينها تكمل .

روح قربت من مراد واتكلمت ف ودانه.انا طلعت بحبك

مراد كان بيبص عليها بهدوء واتكلم . شكرا انك بتحاولي تساعدني .مع اني معملتش حاجه واحده حلوه ليكي علشان تعملي كده وتفضلي معايا بس ارجوكي بلاش تقولي كده تاني

روح زقت مراد ع السرير واتكلمت.انت مش بتفهم ليه .أنا بحبك .كانت مش قادره انسه اللي حصل واللي عملتو بس فكره انك مش موجود مش معايا دي وجعتني واللي وجعني اكتر اني شوفتك كده ومقدرش اعمل حاجه ثم قالت بغضب.تعرف ي مراد لو فكرت تمشي تاني او تسبني أنا هقت*لك يمراد سمعني

مراد كان مذهل منها

روح قربت منه وبسته واتكلمت بصوت واطي خالص قريب من ودانه.مرادانا عايزه بيبي

روح بصت ع مراد اللي كأن مصدوم

روح ضحكت على شكله

مراد سحبها وبعدين……

تحت

كانوا قاعدين

ملك .اطلع اشوف روح

اسد بهدوء .لاا خليكي إحنا هنمشي أصلا

هشام .ومراد

اسد.انا عرف أنا بقول اي ي بابا.يلا

هشام ركب العربيه وطلع ع الفيلا بتاعتو وبردك أسد عمل كده

بليل

مراد صحي من النوم لاقه روح نايمه ف حضنه شعرها نزل ع وشها

مراد رفع شعرها بهدوء .اه يروحي

روح صحيت على لمست مراد.

روح بكسوف.مساء الخير ثم أكملت بصدمه.بابا هيقول اي دلوقتي

روح كانت رايحه تقوم .بس مراد مسكها من اهدي . مالك كده

مراد اتعدل يشوف الساعه كام لاقه رساله من اسد

مراد ابتسم غضب عنه

روح .في اي

مراد.لاا مفيش .هما مشيوا

روح.بس بابا قال إنه هيفضل كام يوم علشانك

مراد.ما هما مشيوا علشان بردك

روح .مش فاهمه

مراد سحبها.تعالي وأنا هفهمك

….

ومع مرور الأيام

كان مراد خرج من حزنه

وبق احسن

وبق هو ورح عايشين ف سعاده

وبعد شوي

ملك كانت ف غرفه العمليات

اسد كان وقف برا متوتر

هشام .اهدا بق

اسد كان رايح جي يبص ع الاوضه لحد ما سمع صوت طفل من جوا

بعدها الدكتوره خرج.الف مبروك

اسد بسرعه .ملك عامله ايه

الدكتوره.كويسه اطمن دلوقتي هتخرج

ممرضه خرجت بولد .

اسد مسكه فرحه وخوف واذن في ودانه

اسد . نورت ي أستاذ ياسين

حازم .بدل ما تمسعي حازم اخص .قبلني بق لو خدت بنتي

حازم قام بوضع أيده ع بطن ندي

اسد.بكره نشوف

مراد.الف مبروك ي صحبي .

اسد .الله يبارك فيك

مراد بص ع روح اللي كانت زعلانه بحب .

اسد دخل لملك.الف مبروك يقلبي

ملك ابتسمت.هو فين ي أسد

اسد.مع بابا ثانيه واحده

ملك شالت ياسين بحب .دا حلو اوي ي أسد

.اسد ابتسم عليها

بعد مده ملك خرجت وكل واحد رح الفيلا بتاعتو

عند مراد وروح

مراد بحب بعد ما دخلو.ملهوش لازمه الزعل دا كله

روح بدموع.انا نفسي اكون ام يمراد .يقلبي دي حاجه بتاعت ربنا .وان شاء هتكوني . وبعدين هو أنا مش مكفيكي

روح حضنت مراد بحب.انا بحبك اوي

مراد شالها.لاا كده لازم اقولك كلمه سر

روح ضحكت بكسوف..

وبعد اسبوعين

كانوا ف المستشفي ونفس المشهد تاني لكن كان حازم

وبعد فتره سمعو صوت طفله

حازم حضن اسد بحب

اسد.الف مبروك

الدكتوره خرجت وهي معها طفله زي الملاك

مراد.هتسميها اي

حازم بهمس . فريده.لانها هتكون فريده من نوعها

روح كانت وقفه جانب مراد ومره واحدة تعبت

روح بتعب .مرا..

وقبل ما تكلم الجمله كانت وقعت في حضن مراد

مراد شالها بخوف.روح .روح

اسد . دكتوره بسرعه

مردا شالها ودخلها اوضه الكشف

بعد شوي الدكتورة خرجت

مراد بقلق.مالها ي دكتوره

الدكتوره.اطمن هي أول فتره كده

مراد.فتره اي

الدكتورة.الف مبروك المدام حامل ف الاسبوع الاول وحصل اغما عادي من مجرد الضغط

مراد .ح.حامل

الدكتوره.ايوه ألف مبروك.تقدر تشوفها دلوقتي زمانها فاقت

مراد دخل بسرعه يشوفها لاقها بتفتح عينها بتعب

مراد قرب منها

روح .حصل اي يمراد

مراد بحب.حصل انك هتكوني احلا ماما ف الدنيا

روح بصدمه.اي

مراد .انتي حامل ألف مبروك يقلبي

روح حضنت مراد وفضلت تعيط.انا حامل ي مراد.حامل

تمت

علشان انتم غاليين عليا و دخلتم عندنا هتلاقو كل اللي محتاجينه  روايات حصريه وجديده كامله حملو التطبيق ده 👇👇👇👇


التحميل من هنا



إرسال تعليق

أحدث أقدم