رواية شقراء الصعيد نهاية الجزء الاول الفصل العشرون والاخير بقلم الكاتبه سلمي خالد حصريه وجديده
بعد مرور ٥ سنوات زياد نايم علي السرير حس بحاجه عماله تفعص ف وشه وتشده من شعره وتحط صوابعها الصغيره ف مناخيره وتتنطط عليه
فتح عنيه وكانت بنته الجميله ليليان إللي كانت تشبه مامتها هنادي بنوته جميله عندها ٤ سنين كانت بتتنطط علي زياد علشان تصحيه
ليليان :اصحي بقي يا سي بابي عاوزه أفطر
فتح زياد عنيه واخدها ف حضنه قالها ا مال مامي فين
![]() |
ليليان بزهق مامي صحت مش لقيتها ويلا بقي قوم عاوزه أكل كتير
طبعا زياد مش عارف فطارها ده عبارة عن إيه فتح التلاجه لقي طبق فيه رز وطبق تآني في فراخ
قلها حسخنلك رز وفراخ
حطت أيديها في وسطها و قالت استغفر الله العظيم هو مفيش راجل يعرف يعمل حاجه في طفله ف للدنيا حتفطر رز وفراخ
طبعا زياد علي الرغم إنه مبسوط من طريقه كلام بنته إللي نصه غلط عمل نفسه زعلان وقالها
اومال الاطفال بياكلو إيه يا ست لي لي
ردت ليليان كورن فليكس يا سي بابي هو إنت مش عارف حاجه خالص هو طبعا مش عارف يجيب الحاجه دي منين
بصت ليليان عليه وقالتله طبعا محتاس ومش عارف مكان اللبن والكورن فليكس قالتله
علبه اللبن ف التلاجه و شاورتله علي مكانها حطها هنا وشاروتله علي الكوبايه وتتحط هنا قاصدها علي الميكرويف وتلف دق شاورت علي المؤشر وقالتله لحد ما يجي علي ٤
هو باصص ومندهش من حفظها لاماكن الحاجات
نيجي بقي للكورن فليكس فتحت هي درج قريب منها وطلعته قالتله لما اللبن يخرج حطه علي الكورن فليكس
حطلها الفطار وقالها طيب وأنا متعرفيش حاكل إيه
مطت ليليان شفايفها وقالتله مش عارفه أخد معلقه واكل حته من أكل لي لي وقالها الله حلو حعمل لنفسي طبق
قآلتله لا كل رز وكوكو وغمزتله ب عنيها بشقاوه
ضحك آلأتنين
رن التليفون
آلو
إيه.
مالها هنادي
إيه بتولد ط ط طيب أنا جاي حالا
جري راح لوالدته وقالهم هنادي بتولد أنا مش عارف أعمل إيه وعمال بيلف حوالين نفسه ولسه حيجري والدته ضحكت وقالتله حتروح كده بالبيجامه غير هدومك الأول
لسه حيروح يلبس خبط ف هشام هو كمان جاي جري الحقوني فريده بتولد أعمل إيه
الصريخ جاي من عاند فريده نزلوها كانت عماله تصرخ فيه وتقوله الله يخربيتك إنت السبب أنا بكرهك يا هشام
وطي عليها وقالها بمكر هو أنا عملتلك حاجه ما كلو كان بمزاجك
علي صوت فريده وراحو المستشفى إللي فيها هنادي وكل واحد طبعا عاند مراته
شويه وكانت العيله كلها كانت ف المستشفى ولي لي طبعا معاهم
شدت جدتها من هدومها وقالتلها هو أنا حيبقي عاندي أخ
ابتسمت وقالت لا أخ واخت
ابتسمت لي لي ابتسامه طفوليه جدا وقالتلها بجد
هو البيبي بيجي إزاي ضحكت الجده وقالت لزياد رد علي بنتك وقولها البيبي بيجي إزاي
ارتبك زيا وقالها بنحط سكر تحت السجاده بالليل نصحي الصبح نلاقي البيبي
رفعت لي لي وقالتله هو أنا صغيرة علشان تضحك عليا مش ماما بتيجي هنا والدكتور معاها وبعد شويه مش كتير بيخرج ومعاه البيبي
بصلها وتنح وقالها إنتي عرفتي الكلام ده منين
ردت لي لي من التليفزيون يا بابي
ردت الجده شوف ياخويا جيل اليومين دول جيل آخر زمن شوف البت
ضحكو آلأتنين الدكتور طلع وقالهم حمد الله على سلامه المدام يتربي ف عزكم وبص لهشام وقاله ربنا رزقك ببتونه زي القمر
بعد كام يوم روحو علي البيت
ف يوم كان الجو جميل صحيت هنادي بدري كان الجو جميل نزلت اتمشت شويه وهي داخله الاوضه لقت زياد لسه نايم ارتاحت جمب منه وفضلت تبصله
قالها أنا ضعيف وممكن مستحملش فتح عنيه بنوم وقالها اومال فين الأولاد
قآلتله مامتك مصره يبقو معاها عاوزانا نرتاح منهم شويه إحنا بقالنا زمن سهرانين معاهم مش بنام كويس ومعاها فريده و آيلا بنتها والداده
بصلها كده بصه لئيمه وقالها والله إمي دي ست محترمه حاسه ب ابنها وغمزلها غمزه خطفت قلبها فضلت تضحك وضحكته هي دي الضحكه إللي أسر بيها قلبها
وقالتله بس بقي يا زياد عيب كده
رد عيب إيه بعد عيلين آنتي لسه بتتكسفي يا بيضه لا دا أنا لازم اقولك كلمه سر
خلاص بقي عيب نسيب الحلوين مع بعض علشان إحنا ناس مؤدبين
عاش الكل ف سعادة و استقرار
إنتهت قصتي لكن لا تنتهي محبتي
اتمني تكون الحكايه عجبتكو❤️❤️❤️❤️❤️❤️
رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا
رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا
رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا
رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا
رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا
رواية اللعب مع الشياطين من هنا
رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا
❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺
الروايات الكامله والحصريه من هنا
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق