جميلة_حد_الفتنة حياة_حمزه الفصل_الحادي_والعشرون حتي الفصل الخامس والعشرون بقلم رحمه نبيل


 جميلة_حد_الفتنة

حياة_حمزه

الفصل_الحادي_والعشرون حتي الفصل الخامس والعشرون

بقلم رحمه نبيل

‏اللهم أبعد عني كل ضيق، واشرح لي صدري و يسر لي أمري، اللهم أنتَ تعلم ما أخشاه وتعلم مايشغل تفكيري ، ربي خذ بيدي وفرج همي وأبعد عني كُل ما يؤذيني، اللهم انثر الراحة وسط صدري، اللهم ازل عني كل ما يؤلمني وكل ما يهدم راحتي، اللهم أبعد عني شرار خلقك بُعد الأرض عن السماء.♥️🌍


RAHMA NABIL 美心


۝ إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى

النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا

عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ۝ ﷺ.."💚


RAHMA NABIL 美心


اقتربت ساميه من باب المكتب مجددا بضحكه خبيثه ثم طرقت الباب 

نظر حمزه للباب بفزع ثم تحدث لتسنيم / صوتك ده مينطقش بكلمه فاهمه 

هزت تسنيم رأسها بخوف فاخرج حمزه ورق من الخزانه ووضعه امام تسنيم وسمح للطارق بالدخول 

دخلت ساميه وهي تتصنع الدهشة / حمزه انت هنا بتعمل ايه 

حمزه وهو يعتدل في جلسته / احم كنت بوقع شويه ورق يا عمتي 

ساميه وهي تنظر لتسنيم بخبث / والانسه برضو بتوقع ورق 

نظر حمزه لعمته ثم تحدث بثقه / الانسه تبقي حفيده صديق جدي ولهم شغل مع بعض وجدها اتوفي فجات عشان تشوف الدنيا ماشيه ازاي خصوصا انها وحيده من بعد جدها عشان كده جدي أصر انها تقعد معانا فتره لحد ما الأمور تتضبط وكمان تتابع هي شغلها بنفسها 

تحدثت ساميه وهي تدعي عدم الاهتمام واتجهت لتأخذ الادويه من علي المكتب / طيب الله يرحمه جدك يا قمر. 

هزت تسنيم رأسها ببطئ وتحدثت بخفوت / الله يرحمه 

نظرت لهم ساميه ببسمه / طب اسيبكم بقي تكملوا شغلكم 

نهض حمزه ونظر لعمته / لا خلاص احنا خلصنا أساسا تقدري تاخدي الانسه معاكي بره تقعد مع البنات 

ساميه بترحيب مزيف / اكيد تعالي يا قلبي تعالي انتي مش غريبه برضو 

قالت آخر كلماتها بخبث 

هزت تسنيم رأسها ببسمه متوتره / شكرا لحضرتك 

ثم خرجت معها اغلقت ساميه الباب خلفها وهي تنظر لتسنيم بخبث 

بينما القي حمزه نفسه علي المقعد بتعب شعر بشئ يسير علي قدمه  فزع حمزه ورفع قدمه وهو يصرخ / يا مليكه الكلب انتي اطلعي يابت 

خرجت مليكه من أسفل المكتب وهي تضحك بشده / إيه بس  يا حموزي قلبك رهيف يا راجل 

نظر لها حمزه بقرف / طب أسكتي بعد حموزي دي متنطقيش أبدا 

جلست مليكه امامه ثم تحدثت بجديه / كده احنا رمينا الطعم وهما وقعوا واكلوه 

نظر لها حمزه بجديه / الناس دي مش سهله أبدا يا مليكه لازم كل حاجه تمشي مظبوط زي ما خطط ادهم ولحد دلوقتي مش متأكد اذا كانوا فعلا اكلوه ولا لا 

هزت مليكه رأسها وهي تتذكر ماقاله ادهم بعدما عرف الجد بكل شئ وان من تريد تدمير عائلته هي ابنته نفسها 

F. B


سعيد بقلب ينزف / شوفوا انتم عايزين ايه وانا هنفذ 

نظر له حمزه بألم فاكمل سعيد / هي بنتي آه بس إللي يغلط لازم يتعاقب ياما حذرتها من إيهاب ده بس هي غبيه ماشيه ورا قلبها 

مليكه بغموض / وايه اللي أكد لحضرتك انه إيهاب هو الطرق التاني 

ابتسم سعيد بسخريه/ مفيش غيره هو اللي له يد يدمرنا غير انه عبير مش هتتفرعن علينا وتقولنا هروح لابويا من فراغ اكيد إيهاب ظهر تآني في الصوره والمره دي ناوي علي دمار ودمار كبير غير اني اتأكدت من فتره ان ساميه رجعت تقابل إيهاب بس كنت مستني اشوف آخرها ومكنتش متوقع انها توصل لكده 

تحدث ادهم  لكي ينهي حاله الحزم تلك / خير بإذن الله احنا لازم نسبقهم بخطوه في كل حاجه بس كبدايه لازم نوريهم ان خطتهم اللي عشانها دخلت تسنيم البيت اتنفذت تماما

اكمل حمزه كلامه بكل جديه / هتجوز تسنيم 

نظر جده له بتعجب فاكمل حمزه بغموض / ده اللي هنفهمه لعمتي ونخليها تسمعه هنحاول نستدرجها للمكتب وقتها هكون هناك مع تسنيم وهقول اني اتجوزتها عشان هي توصل الكلام ده للطرف التاني مليكه هتقف من غير ما حد يشوفها علي الشباك الصغير اللي في المكتب واول ما تشوف عمتي بتقرب تقولي وهبدأ اتكلم مع تسنيم في الكلام اللي اتفقنا عليه معاها 

مليكه بتعجب / كله تمام بس هي هتيجي إزاي المكتب لازم نستدرجها من غير ما تحس انه متدبر 

نظر حمزه ببسمه لجده / دي بقي مهمه جدي 

هز سعيد رأسه / تمام اعتبرها راحت المكتب 

مليكه وهي تضع يدها علي كتفه ثم تحدثت بمزاح / شوفتني وانا تحت المكتب بزمتك حسيت بيا 

ضحك حمزه بشده وجذب خدها / لا يا ختي محستش بيكي كنتي نسمه ايه الحلاوه دي بس هو كان لازم يعني بهدلتك دي تحت المكتب. 

انتفضت مليكه ثم ذهبت اليه وجذبته من ياقته / أمال كنت عايزني اسيبكم لوحدكم ياشيخ حمزه كنت عايز تبقي في خلوه غير شرعيه ولا إيه اخييييه عليك انت انحرفت ولا إيه يخربيتك 

جذبها حمزه من رأسها وضع جبينه علي جبينها وتحدث بقوه مصطنعه / مين ده يابت اللي منحرف انتي هبله ولا إيه 

تراجعت مليكه في حديثها / معلش ياباشا عيله وغلطت

ضحك حمزه بشده وهو يجذبها لاحضانه بشده ويقبل اعلي رأسها / أنا منحرف آه بس معاكي انتي بس 

ضربته مليكه علي صدره فتأوه بخفوت ثم ضحك بشده علي ملامحها الخجله 


RAHMA NABIL 美心


كان أحمد كعادته يتمسك بميار وكأنها ستهرب منه 

تحدثت ميار بملل / احمد يا حبيبي ابوس ايدك سيبني والله ما هطير 

نظر لها احمد بتذمر وشدد اكثر علي يده / بت انتي اسكتي مش كفايه اللي جاي يطلب ايدك مني ده قال ايه قولت ادخل البيت من بابه واتقدم لحضرتك

ضحكت ميار بشده / الله فكرك اخويا. 

نظر لها احمد بحنق / من ناحيه ايه اخوكي مش فاهم ده عملت ايه يدل اني اخوكي 

ميار وهي تبتسم له /خلاص بقي يا ابو حميد الراجل ميقصدش 

احمد بتذمر / انتي تخرسي خالص لحد ما اعدي من الصدمه دي ماشي 

ضحكت ميار وهي تهز رأسها بيأس عليه

بينما كانت ندي لا تنزع عينها من علي رامي الذي كان يحدث اخاها اغمضت عينها بألم هل انتهي الأمر هل خسرت حب حياتها شعرت بأحد بجانبها نظرت وجدتها سعديه تبتسم لها فابتسمت لها بحزن 

تحدثت سعديه / يا ختي ايه البنات القمر دي مش المعفنة اللي بتتجوز دي بقولك ايه تتجوزي حفيدي طب ده حتي الواد اهبل والله وعبيط بس طيب 

كادت ندي ترد لولا حديث سعديه وهي تقاطعها / استني هوريه ليكي ده الواد قمر والله اصبري 

ثم نادت / رامي واد يا زفت تعالي هنا 

نظر رامي لسعديه وجدها تقف مع ندي فزفر بوجع واستأذن عامر واتجه لهم وهو يستند علي عكازه حتي وقف أمامهم وحدث سعديه دون النظر لندي حتي / نعم يا سوسو عامله دوشه ليه 

سعديه ببسمه وهي تعانق ندي / شوف جبتلك عروسه قمر إزاي مش احسن من البت الخدامه 

نظر لها رامي بنظرات جعلتها تكاد تنفجر في البكاء و هذا تحديدا  ما حدث حينما سمعت كلماته التاليه / لا ياسوسو شكرا انا اساسا خطبت انتي متعرفيش ولا إيه 

سعديه دون أن تنتبه لملامح ندي التي شحبت شحوب الأموات / خطبت من ورايا يا معفن هنقول ايه ما انت واحد.... امممممم 

كتم رامي فمها وهو ينظر لها بشر / اسكتي يا سعديه بلاش فضايح الله يكرمك 

نزعت سعديه يدها من علي فمها وتحدثت / اوعي ياض بعدين فين هي خطيبتك دي مشوفتهاش يعني

نظر رامي لندي التي كانت تقريبا لا تعي مايحدث حولها وأشار لركن في الحفل / هناك اهي

نظرت سعديه لهذا الركن وجدت فتاه جميله جدا بملامح ملائكيه ترتدي خمار وفستان طويل جعلها كالملاك / قصدك اليت القصيره دي 

ضحك رامي عليها وهز رأسه بايجاب فنادت عليها سعديه / بسسسس انتي يابت يا قصيره انتي 

بينما ايه سمعت صوت احد يصرخ نظرت وجدت سيده كبيره تنظر لجهتها وتناديها أشارت لنفسها بمعني انا؟؟ 

سعديه بتذمر / آه يا ختي انتي تعالي هنا يابت انتي 

نظرت لها ايه بتعجب وتقدمت منها بهدوء وجدت رامي يقف معهم فابتسمت له بسمه خجوله وتحدثت / دكتور رامي ازي حضرتك 

نظرت ندي للفتاه نظرات موجوعه ثم تركتهم وركضت للخارج بسرعه وهي لا تري من دموعها بينما رامي نظر لاثرها بألم وسخريه ثم اكمل حديثه مع سعديه 

بينما ندي وقفت في الحديقه في ركن بعيد عن الجميع وهي تشهق بعنف وتبكي بشده لقد خسرته نهائيا كانت تظن انها مع الوقت ستجعله يسامحها ولكن ماذا الان؟؟؟ لقد قام بخطبة فتاه اخري فقدته كليا خسرت الشخص الوحيد الذي دق له قلبها بسبب رغبتها الغبيه في تجربه شئ جديد 

اخذت تبكي بشده /يارب يارب والله موجوعه آوي يارب والله عارفه اني غلطانه بس..... 

صمتت وهي تنفجر اكثر في البكاء 

بينما علي مسافه قريبه كان يقف هو وهو يتألم لبكائها وكلامها يقطع نياط قلبه نظر لها بألم  وهو يهمس / انتي اللي اضطرتيني لكده يا ندي 


RAHMA NABIL 美心


نظر إيهاب وهو يضحك بشده لعبير / امممممم وانتي اخترتي صح لما اخترتي تبقي معايا يا عبير صدقيني هخلص من عيله السعيد ويبقي كل املاكهم ليا هخليكي ملكه 

نظرت عبير له بطمع شديد/ آيوه بس ده هنعمله إزاي واللي اسمها تسنيم دي ليه خلتها تتجوز حمزه. 

إيهاب وهو يتجرع المشروب بشراهه / تسنيم دي بقت كارت محروق أساسا انا بس بستخدمها عشان اعرف ادخل جوا البيت بتاع سعيد وجوازها من حمزه مجرد وسيله لكده غير أن جوازها ده هيخليني احط ايدي واضعف اهم شخص في الحكايه دي 

نظرت له عبير بتعجب 

فاكمل هو بشر / مليكه السعيد 

علت نظرات الحقد والغضب وجه عبير / مليكه؟؟؟ واشمعنا يعني مليكه 

ضحك إيهاب بشده / غبيه يا عبير انتي غبيه آوي، مليكه دي تعتبر نقطه ضعف الكل يعني لو خلصنا منهم نقدر نقول كسرنا حمزه والواد اللي اسمه ادهم اللي متفرعن علينا ده وهنكسر السعيد ذات نفسه اتعلمي لما تلعبي يا عبير تدوري علي حجر الأساس اللي لو حركتيه من مكانه المبني كله يتهد 

نظرت له عبير ببسمه خبيثه / امممم وطبعا لما تعرف ان حمزه متجوز عليها ده هيدمرها 

إيهاب بخبث /ولسه يا بيرو ياقلبي لسه في ورقه مهمه آوي هنلعب بيها عشان نوقع الحجر ده ونكسره ونفتته كمان 

عبير بتساؤل / قصدك ايه 

نظر إيهاب خلف عبير وتحدث بخبث / قصدي ده 

نظرت عبير خلفه وجدت شخص يقف في الظلام دققت النظر ولكن لم تري شئ ولكن خرج هذا الشخص للنور وصدمت عبير مما تري وهمست / ملك 

ملك بشر وخبث/ اهلا يا عبير 

عبير وهي تنظر لوالدها بصدمه/ ملك بس دي اخت مليكه 

ضحكت ملك بشده وهي تجلس وتضع قدم علي أخرى وتحذب كأس إيهاب من يده وتتجرعه بصوره قذره / اممم اختي فعلا،،، اختي اللي دمرتني ودمرت حياتي كلها  بس معلش جه دوري ارد ليها اللي عملته

إيهاب بتفكير وبسمه قذره / مليكه لازم تنتهي بأسرع وقت

ملك بشر وحقد / وانا عندي ليها اللي يكسرها العمر كله 


RAHMA NABIL 美心


هبطت مليكه من النافذه ونظرت لحمزه / الطريق امان يا معلمي 

ضحك حمزه وامسك خصرها وانزلها / طب يلا نطلع عشان محدش يلاحظ حاجه 

خرج كلا من حمزه ومليكه واندمجوا في الجموع بكل هدوء 

كان أسر فقط ينظر لياسمين ولا يرفع عينه عنها بينما هي تبتسم بخجل ولكن قاطع نظراتهم قدوم هند وهي تأتي إليهم مع والدها ويبدو انها مجبره علي ذلك من والدها الذي يسير خلفها 

نظر عم حسين لياسمين ببسمه / مبارك يا ياسمين يا بنتي مبارك يا دكتور بالرفاء والبنين يارب 

نظرت له ياسمين ببسمه صغيره / الله يبارك فيك ياعم حسين 

ثم نظرت بقرف لهند / عقبال هند 

نكز عم سعيد هند التي نظرت لها بحقد /الف مبروك يا ياسمين 

ياسمين وهي تنظر لها بخبث وتنهض لها ثم سكبت عليها كوب العصير الخاص بها وتصنعت الأسف / اوووبس ما أخذت بالي وانا بقوم وقع غصب  عني يا هنوود معلشي يابيبي 

نظرت لها هند بغضب وكادت تصرخ بها لولا والدها الذي امسك يدها وجذبها / حصل خير يابنتي و مبارك تآني يلا يا هند  

ثم سحب هند ورحل بينما نظر أسر لياسمين بيأس / كان لازم يعني اللي عملتيه ده 

ياسمين وهي تجلس وتبتسم / لو معملتش كده كنت هولع والله 

ضحك أسر عليها 

بينما اقترب عامر قليلا من اميره التي كانت تصفق  وهمس لها بما جعلها تكاد تسقط أرضا 

عامر بهمس حنون / عقبال كتب كتابتنا يا اميرتي 

نظرت اميره له بصدمه كبيره ولكن وجدته يسير بعيدا وهو يبتسم بينما هي ابتسمت بخجل  

كانت مليكه تقف بجانب حمزه وتبتسم له وهو يغمز لها ولكن فجأه شعر حمزه باهتزاز هاتفه فنظر به وهاله ما رأي وفتح عينه علي وسعها وظهرت عروق حمراء بعينه اخافت مليكه بشده 

مليكه بخوف / حمزه ما..... 

لم تكمل حديثها حتي كان حمزه ينصرف من امامها بسرعه كبيره 

نظرت له بتعجب وكادت تلحق به لولا رساله وصلت لها جعلتها تقبض علي يدها بغضب ونظرت حولها تبحث عن ادهم ولكن لم تجده فركضت للخارج دون أن ينتبه احد لها وبمجرد ما خرجت من المنزل وجدت يهجم عليها  وجذبها بعيدا  ثم ألقاها بعيدا وهاجمها بلكمه التفت له بسرعه وصدت ضربته وردتها بسرعه شديده بلكمه عنيفه ولم يكد المهاجم ينهض حتي عاجلته بلكمة اقوي وهي تنظر له بشر 

نهض هو بسرعه وانطلق لها وامسكها بعنف من حجابها وصفعها بشده حتي ادمي شفتيها وخلف أثر احمر علي خدها  ورفع رأسها ونظر لها ببسمه وهمس بغل وحقد وهو ينزع نقابها بشر وغضب  / واخيرا يا مولا قد عدت ونهايتك ستكون علي يدي انا 

بصقت مليكه في وجهه ثم استخدمت قدمها لضربه في قدمه فانحني ونظر لها بشر واسرعت هي وامسكت رأسه وهي تضربها بالحائط بقوه وهي تصرخ به / اوووه جاك يا عزيزي انت لا تريد أن تخرج مولا من داخل مليكه 

نظر لها جاك بعدما ابتعد عنها وهو يضع يده علي رأسه بألم / وانا لم اتي لهنا سوي لاخراج مولا والتخلص منها ولا مانع من التخلص من مليكه أيضا بل سيكون شرف لي 

ضحكت مليكه بشده ثم نظرت له وغمزت / اذا هل تريد أن تتحداني يا جاكي 

ابتسم جاك بشر / ولما لا

وفي الثانيه التاليه كان يخرج مسدسه ويرفعه بوجهها 

نظرت له مليكه ببرود شديد وفركت جانب فمها ببرود ثم اقتربت منه وهي تنظر في عينه / هيا يا عزيزي اطلق النار صدقني لو كنت مكانك لكنت أطلقت الان لأنني ان عشت الان سوف تموت انت 

ضحك جاك بشده / اوووه اكثر ما احبه بكي يا صغيره هي شراستك هذه 

ثم تحدث بغموض / لم آتي من امريكا الي هنا لقتلك بهذه السهوله يا صغيره سوف استمتع بكل لحظه عذاب لكي 

ثم اقترب وهمس / وزوجك أيضا 

احتدت نظرات مليكه ونظرت له بشر وهمست له ببسمه مرعبه  / فقط اقترب منه بعدها لا تأتي وتبكي ان أرحمك 

ضحك جاك بصخب وهو يصفق بيده / اوووه واخيرا هناك من جعل مولا تعشق احسده هذا الرجل حقا فقد فاز باكثر القطط شراسه 

مليكه ببسمه وهي تسحب نقابها الساقط أرضا / اذا ابتعد عن هذه القطه حتي لا تنالك اظافرها 

ثم اقتربت منه وصفعته صفعتين متتاليتين / الاولي لأنك لمستني بيدك القذره هذه والثانيه لرؤيتك ما لا يحق لك حتي النظر اليه مجرد نظره صغيره 

ورغم الظلام الذي يصعب الرؤية به  الا ان مليكه كانت تحترق بسبب نزعه لنقابها 

وهمست له بشر / استعد لجحيمك يا جاك

ثم تركته ودخلت للمنزل وهي تضغط علي يدها بغضب بينما شعر جاك بشخص يربت علي كتفه نظر وجدها ملك تضحك بشده / اوووه جاكي العزيز اخبرتك الا تأتي لهنا ولكنك كنت مصر علي ذلك اذا لنري ماذا فعلت بك عزيزتنا مولا

ثم أمسكت وجهه /اوووه لا بأس قريبا سوف تشفي جراح وجهك

ثم اقتربت وهمست له بخبث /و لكن جراح كبريائك لن تشفي أبدا سوي بموت مليكه

نظر له جاك بشر وهمس / قريبا،،،،،،، قريبا جدا سوف نذهب لزياره قبر عزيزتنا مولا

ثم ذهب سريعا بينما ملك نظرت للمنزل بشرود وهمست / نهايتكم كلكم علي ايدي خصوصا الكلب ادهم 

F. B

تم نقل ملك لمصحي لمعالجتها كما اعطي ادهم التعليمات وبقيت هناك ليوم تصرخ وهي تحاول الخروج فدخلت لها ممرضه تعطيها ثياب لتبدلها فنظرت لها ملك بخبث وخلعت قلادتها  الذهبيه / خدي يا...

نظرت لها الممرضه / أنا

هزت مليكه رأسها وهي تري نظرات الجشع في عينها / اها دي هتبقي ليكي

ثم سحبتها / بس بشرط

نظرت لها الممرضه بتعجب فاكملت ملك وهي تجلس تتحدث بخبث / عايزه بس اعمل مكالمه صغننه قد كده

نظرت الممرضه حولها بخوف / بس لو حد عرف...

ملك ببراءه مزيفه / متخافيش انا بس عايزه اكلم ماما وهرجع الفون تآني بسرعه وبعدها السلسله دي كلها ليكي انتي وبس 

هزت الممرضه رأسها وتحدثت / طيب بصي بليل هاجي ليكي واديكي التليفون عشان دلوقتي ممكن اتأذي بسبب الكاميرات دي 

نظرت ملك للكاميرات التي تراقبهم وتحدثت بسخريه / وهو بليل بيقفلوا الكاميرات ويناموا ولا إيه 

الممرضه / لا يا هانم بس بليل الواد أحمد خطيبي هو اللي بيستلم الورديه وبيقعد يراقب فسهل اديكي التليفون من غير وش ومشاكل وانا هقوله كل حاجه 

ابتسمت ملك بخبث وهزت رأسها 

وبالفعل جائت الممرضه واعطتها الهاتف بعد أن أخبرت خطيبها مما سيعود عليهم مقابل هذه المهمه 

اجرت ملك مكالمة وتحدثت بلهفة / جاك ارجوك ساعدني 


غادرت ملك من المنزل وهي تتوعد لهم بكل الشر 


RAHMA NABIL 美心


دخلت مليكه وهي تنظر حولها بتعجب وتبحث عن حمزه كل ما ترغب به الآن هو الارتماء باحضانه لتشعر بالأمان 

لم تجده في أي مكان ولكن فجأه شعرت بأحد يجذبها بعنف نظرت وجدته حمزه تحدثت بخوف  بسبب ملامحه الغاضبة / في إيه يا حمزه براحه طيب فيه إيه 

ولكن حمزه لم يستمع لها وجذبها خلفه 

بينما هي لا تفهم مابه وما هذا العنف الذي يستعمله معها وصل حمزه لشقته فتحها واتجه بها لغرفته وأغلق الباب ودفعها بحده ورفع الهاتف في وجهها وصرخ بغضب / إيه ده 

نظرت مليكه للهاتف وجدته فيديو لها وهي ترقص مع ياسمين بدون حجاب او نقاب وضعت يدها بصدمه علي فمها / والله العظيم يا حمزه كنا ستات بس  

قاطعها حمزه وهو يصرخ / وايه يعني ستات مش يمكن حد يصور وموبايله يقع في ايد اي حد وقتها ايه اللي هيحصل ها ردي 

بكت مليكه وهي تتحدث بسرعه / والله ما اعرف ان كان فيه حد بيصور يا حمزه انا بس كنت فرحانه عشان.... 

لم تكمل كلامها بسبب جذب حمزه لها بشده لاحضانه وهو يربت عليها بحنان شديد يكره نفسه بشده بسبب التسبب في  بكائها دائما...... ما ذنبها هي حتي يخرج غضبه بها هو لم يري امامه عندما وجد هذا الفيديو يرسل له من اميره وعندما وجدها تدخل من الباب ذهب إليها وجذبها خلفه دون أن يشعر وصرخ به وفكره ان احد امسك هاتف اخته التي تتركه في كل مكان ولاي احد وخاصا احمد  تقتله  ولكن عندما رأي دموعها ضعف بشده واه والف آه من دموعها هذه  التي صفعته وبقسوه كان يضمها بشده وهو يهمس لها بحنان / اسف يا مليكه اسف وحياتي عندك خلاص متعيطيش عشان خاطري خلاص 

والله اتعصبت لما شوفت الفيديو وخوفت يقع في ايد حد تاني اميره هي اللي صورته من غير تفكير واحمد علي طول بيمسك فون اميره خوفت يقع الفيديو ويشوفه بالغلط هموت والله  يا مليكه والله لما الفكره دي جات في دماغي لقيت نفسي زي المجنون مش شايف قدامي سامحيني خلاص عارف اني آكتر من مره اتعصب عليكي واطلب تسامحيني بس والله غصب عني 

تعجب حمزه من عدم حديث مليكه فابعدها عنه وهو يتحدث بندم / خلاص يا مليكه اعملي فيا اللي يعجبك بس متزعليش وحياتي عندك

نظر لها حمزه بحزن / طب بصيلي طيب وارفعي نقابك

لم تجيب مليكه فمد يده لينزع نقابها ولكنها أمسكت يده ونظرت له بدموع وهزت رأسها برفض فنظر لها بشك / مليكه في إيه اوعي ايدك 

مليكه بترجي / تعالي ننزل تحت الكل هيلاحظ غيابنا يا حمزه ونتكلم بعد ما الكل  يمشي

نظر لها حمزه في عيونها بدقه /اوعي ايدك يا مليكه اوعي ايدك بقولك 

نظرت مليكه له بخوف فنزع هو نقابها وهو يتعجب هدوئها واصرارها علي عدم نزعه  ولكن صدم حينما رأي اثار ضرب علي وجهها مد يده يمسك وجهها بحنان شديد ثم اخذ يمسد جروحها باصبعه وهو يتحدث بهدوء مخيف ومخيف جدا جدا ثم همس لها بنبره جعلتها ترتعش خوفا / مين اللي عمل كده....... 


استووووب خلص الفصل والفصول الجايه بإذن الله هتكون من نار 🔥 🔥 

مستنيه رأيكم 

دمتم سالمين 

RAHMA NABIL 美心

#بشكر جدا القمر اللي صممت الاغلفه بجد حبيتهم جدا ♥️♥️🔥🔥🔥

#جميلة_حد_الفتنة

#حياة_حمزة

#الفصل_الثاني_والعشرين


RAHMA NABIL 美心


قيام الليل..💛"


من أكثر الحاجات اللي محتاجينها في حياتنا... ومحتاجين ندعي بيها كتير جداً.. هيا الصبر 💛!!!


ندعي أن يرزقنا الله الصبر علي طاعته!

والصبر عن معصيته!

والصبر عند عزائم الأمور!


احتياجك للصبر زي احتياجك للأكل والشرب والله..!!


الحياة كلها هتهون في نظرك لو انت صابر 💛.


مهما أصابك حزن.. أو ابتلاء.. تلاقي نفسك ثابت... بتصبر اللي حوليك... وتلاقي قلبك بيتردد جواه ديما... 


 " إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُم بِغَيْرِ حِسَابٍ " 


وتكون في عز الشدة.. وباصص للسما وسرحان... ياتري هيبقا الأجر ايه...!!! 


مش هتوصل للثبات واليقين ده بسهوله... لازم جهاد شديد 💛


وأكثر عبادة هتعينك علي ده هيا القيام 💛


يللا قوم.. واسأل الله أن يرزقك الصبر والثبات 💛


RAHMA NABIL 美心


‏صلوا على خير العِباد وسلِموا

                                 فصلاتنا ذُخر لنَا ووسامُ.  ﷺ.💞


RAHMA NABIL 美心


كان صوت حمزه رغم هدوءه الا انه كان يسبب الرعب بسبب نبرته التي تحدث بها اخذ يحرك أصبعه في دوائر علي خدها وهو يتحدث بهدوء مخيف جدا / ها يا مليكتي مين اللي عمل كده. 

نظرت مليكه له بخوف من جنونه فحمزه هادئ جدا ولكن عند غضبه يصبح كالوحش ابتلعت ريقها وهمست بصوت مبحوح / حمزه خلينا بس ننزل تحت بعدين يبقي نشوف الموضوع ده

حمزه وهو يقبل خدها بحنان / تؤ تؤ هنتكلم دلوقتي متقلقيش الكل تحت لو فيه حاجه هيكلمونا ها بقي مين اللي عمل كده

ارتعشت مليكه وهي تهمس / جاك

اقترب منها حمزه / مش سامع يا مليكتي قولتي مين

مليكه ببكاء ودموع / جاك بس والله يا حمزه انا مسكتش و...

قاطعها حمزه وهو يمسح دموعها بحنان ويقبل خديها بحنان شديد ثم سحبها لفراشه واجلسها عليه وتحدث / اوعي في يوم تبكي يا مليكه عشان اي حاجه فاهمه

هزت مليكه رأسها بخوف فانحني حمزه لقدمها فسحبتها بتفاجأ فابتسم هو واخذ قدمها ونزع حذائها بكل حنان ثم امسك قدمها ووضعها علي فراشه ونزع حجابها والنقاب وقبل جبينها بكل حنان / نامي ياقلبي تلاقيكي تعبانه من كل اللي مرينا بيه

نظرت له مليكه بتعجب بينما هو يدفع جسدها لكي تستلقي ثم قبل جبينها بحنان وجلس بجانبها وهو يربت علي شعرها بحب / نامي يا مليكه نامي وارتاحي ومتفكريش في حاجه

مليكه وهي تغلق عينها دون شعور / يا حمزه جاك مش

قاطعها حمزه بحنان / اششششش خلاص نامي دلوقتي واما تصحي نتكلم ياقلبي

وبالفعل غرقت مليكه في النوم بعد دقائق قليله وذلك بسبب التعب الذي واجهته في الأيام السابقه نظر لها حمزه ببسمه وقبلها بحنان وأغلق الانوار وخرج من غرفته فتغيرت ملامحه للنقيض تماما

وهبط لاسفل ثم ذهب لوالدته وتحدث لها / ماما مليكه نايمه في اوضتي محدش يصحيها عشان هي مرهقه شويه وانا عندي مشوار مهم هخلصه وارجع علي طول

تحدثت نورا ببسمه / ماشي يا حبيبي بس متأخرش

هز حمزه رأسه وقبل يدها / دعواتك يا ست الكل 

نورا وهي تربت علي رأسه بحنان / حبيبي ربنا يوقفلك ولاد الحلال دايما 

ابتسم لها حمزه بشده واتجه لمكان ادهم فوجده يجلس بجانب رامي فجذبه دون كلمه واحده وخرج به للحديقه ونظر له نظره جعلت ادهم يعلم أن القادم ليس بالهين / عايز اعرف اللي اسمه جاك ده فين بالضبط 


RAHMA NABIL 美心


تحدث إيهاب بعصبيه شديده / أنتم اغبيا ولا إيه إزاي تروحوا ليها لحد البيت وتعرفها انك هنا ورجعت يا غبي كده هنخسر عنصر المفاجأه وهيعملوا احتياطهم 

تحدثت ملك بملل / اسمع يا إيهاب احنا مش بنتشغل عندك وافتكر ده كويس احنا هنا زينا زيك 

إيهاب بسخريه / آه وده معناه بغبائكم تضيعوا كل حاجه 

تحدث جاك وهو يجلس بملل / مابه هذا العجوز لما يصرخ هكذا 

ضحك إيهاب بشر / حسنا يا ذكي سنري من هو العجوز عندما يعلم حمزه ما فعلته بزوجته يا غبي لقد ايقظت وحشه سوف يقتلنا جميعا يا غببببببببي 

صرخ بآخر كلماته بهياج شديد / سوووووف يقتلنا

تحدث جاك بملل / لما انت خائف هكذا 

صرخ إيهاب بعدما نفذ صبره / لما انا خائف هكذا؟؟؟ حسنا سأنتظر إجابتك انت علي هذا السؤال بعدما ينتهي منك  HRS 

ضحك بسخريه بعدما انهي كلامه 

بينما تسآل جاك بتعجب / ومن هذا ال  HRS

ضحك إيهاب وهو يصفق بيده بجنون / اوووه يا عزيزي هذا هو موتك وموتي لقد فتحت الجحيم علينا انظر حولك هل تري ما حدث لي انظر 

نظر جاك حوله لهذا المكان المدمر تقريبا الذي يشبه الخرابة ونظر له بملل 

فاكمل إيهاب / هذا كله من فعل يد حمزه انا اختبأ هنا مثل الجرذان بسببه هو حمزه ليس بالشخص الهين الذي يظهره للجميع بل هو وحش قذر وسوف تعلم هذا جيدا حينما تقابله بنفسك 

نهض جاك وصرخ به وهو يرفع أصبعه في وجه ايهاب / اسمع يا هذا انا لست جبان مثلك لاخاف هذا الحقير حمزه لذا اعلم مع من تتحدث هل فهمت 

ثم تركه ورحل تحت ضحكات إيهاب الصاخبه / اذا سنري من هو الجبان حينما تأتي الي محمل علي اكتاف رجالك يا صغير 

بينما جاك غضب وبشده وصعد لسيارته واتجه للمنزل الذي قام بتأجيره وهو يزفر بضيق ويحدث نفسه بعدما نظر خلفه لسيارات الحراسه الخاصه به  / هو لا يمكنه ان يؤذيني أبدا اللعنه علي هذا العجوز يريد اخافتي فقط 

ثم ضحك بسخريه واكمل طريقه لمنزله 


RAHMA NABIL 美心


دخلت ندي للمنزل مجددا وهي تنظر حولها بتشوش من كثره البكاء وكان خلفها رامي فاقترب منها بهدوء وتحدث بخفوت / ليه يا ندي ليه عملتي كده 

انتفضت ندي بخوف ونظرت خلفها وجدته ينظر لها بعتاب ونظرات خيبه بها /رامي انا.... 

هز رامي رأسه /مش محتاج اسمع حاجه يا ندي مش محتاج اسمع حاجه صدقيني انا مش عارف حتي ليه بعاتبك لحد دلوقتي ندي انتي كسرتي كل حاجه فيا وعمري ما هسامحك عليها 

بكت ندي مجددا / هتصدقني لو قولتلك انا مش عارفه ليه عملت كده رغم اني طول عمري وانا معرفتش غيرك ولا حبيت غيرك مش عارفه ازاي طاوعت شيطاني رامي والله العظيم ما حصل حاجه هو مرتين بس كلمته بعدين حسيت بغلطتي وكنت عايزه اقوله يبعد عني بس انت جيت وقتها يا رامي انا مش.... 

قاطعها رامي بسخريه / مش محتاجه تبرري اي حاجه يا ندي بعدين الكلام معدش ليه فايده خلاص انا دلوقتي واحد خاطب وعندي خطيبتي بنت محترمه جدا عمرها ماكلمت شاب ولا بصت في وش شاب بيكلمها 

نظرت له ندي بألم فاق التحمل هل هو يهينها الان ويعايرها بخطيبته المبجله نظرت ندي في عيونه بنظره لوم علي حديثه وتحدث ببسمه قتلته / اممممم لاحظت فعلا ربنا يكرمكم يارب عن اذنك 

ثم تركته وتحركت بجمود لم تبكي لم تذرف دمعه واحده سارت ببطئ شديد بينما هو نظر في اثرها وهو يسب نفسه ما الذي قاله للتو غبي غبي هو غبي كبير كيف يقول لها هذا هل وصل به الغضب لاتهامها او معايرتها بفتاه اخري 

لم يشعر بشئ سوي بايه التي تحدثه / دكتور رامي... رامي 

انتبه لها رامي / ها نعم يا ايه. 

ايه ببسمه / مفيش بس كنت بقولك اني همشي عشان هشام ميزعقش 

رامي وهو يهز رأسه / تمام اعتذري منه بالنيابه عني تحبي اوصلك. 

هزت ايه رأسها برفض / لا شكرا لحضرتك هشام مستني بره سلام عليكم 

رامي /عليكم السلام 

نظر رامي لها وهي تسير هل حقا يراها افضل من ندي والجواب كان معروف لا يوجد فتاه في نظره افضل منها رغم كل شئ 

خرج من شروده علي ضرب سعديه له / بقي يا معفن تسيب خطيبتك تمشي لوحدها مع هشام انت ايه ياض اهبل 

نظر لها رامي يغيظ / آه يا سعديه ايدك تقيله يا ستي هشام ده يبقي اخوها الله يسامحك هو أنا ناقص 

سعديه بسخريه / خلاص يا خويا وانا اعرف منين انه اخوها 

رامي بتذمر / تسألي يا سعديه تسألي يا حبيبتي مش تكون ايدك سابقه لسانك كده 

سعديه / خلاص يا خويا قولنا خلاص 


نظر راشد بملل لعامر الذي يسير خلفه منذ بدايه الحفله / يابني بقي سيبني في حالي 

عامر باصرار / طب قول موافق وانا اسيبك 

راشد وهو يزفر بملل / يابني البنت لسه في ثانويه وقدامها امتحانات ومواويل وانت عايز تكتب عليها انت مالك كده يا عامر 

عامر بتذمر / ياعمي والله مش هعطلها أبدا صدقني انا بس حابب أقرب منها آكتر ويكون مفيش حرمانيه في الموضوع 

زفر راشد / مكنتش اعرف انك زنان كده كنت فاكرك عاقل 

عامر بإلحاح / طب وافق وانا مش هزعجك أبدا  ها بقي قولت ايه 

راشد وهو يضرب كف علي كف / قولت لا اله الا الله عوض الله علي عقلك يابني 

اقترب منهم راضي وهو يتحدث بتعجب / فيه إيه يا راشد مالك 

راشد بتذمر / شوف ابنك يا راضي عايز يكتب كتابه علي اميره قبل ماتخلص ثانوي 

عامر وهو يبرر لوالده / يا حاج والله ما هعطلها أبدا والله بص هذاكرلها كمان انا كنت علمي زيها هذاكر ليها اي حاجه بس جوزوهالي 

ضحك راضي بشده / خلاص بقي يا راشد هيفضل يزن ده ابني وانا عارفه دماغه جذمه من صغره 

عامر / مقبوله يا حاج بس جوزوني اميره 

تحدث راشد لاخيه / يعني انت شايف كده 

راضي وهو يضحك / شايف ونص ومتقلقش عامر كبير كفايه عشان يعرف ايه اللي ينفع وايه اللي مينفعش

تحدث راشد بقله حيله / طب هسألها واشوف رأي أخواتها 

عانقه عامر بشده وهو يقبله / حبيبي يا راشد والله 

ابعده راشد / اوعي ياض ده انت طلعت فظيع يخربيتك 

ضحك عامر بشده وهو يفكر ان موعد اقتران اسم محبوبته باسمه اقترب كثيرا 

ولكن في وسط تفكيره لاحظ شرود اخته ووقوفها وحدها اقترب منها بتعجب وتحدث / ندووش مالك ياقلبي 

نظرت له ندي بشرود وهمست بدموع / عامر انا وحشه اوي 

اقترب منها عامر بتعجب وربت علي رأسها / فيه إيه يا قلبي مالك وليه الدموع دي 

ارتمت ندي في أحضانه وهي تشهق بعنف وتبكي بشده بينما هو فزع بشده علي اخته وضمها الي صدره بشده وهو يحاول تهدئتها ولكن دون فائده / مالك يا ندي حد زعلك احكيلي مش انا اخوكي حبيبك

ندي بندم شديد / أنا اسفه يا عامر سامحني انا خنت ثقكتكم كلكم انا.... 

قاطعها عامر وهو يجذبها بعيدا عن الضوضاء ويجلسها بجانبه /فيه إيه يا ندي احكي ياقلبي متخافيش 

نظرت له ندي بخوف وهي تبتلع ريقها /........ 


RAHMA NABIL 美心


تحدث ادهم وهو ينظر لحمزه بدقه / وانت عايز تعرف جاك فين ليه 

حمزه بجمود / مش لازم تعرف انا بس عايز اعرف هو فين تقدر تساعدني او لا 

ادهم وهو ينظر له بتقييم / يعني إيه مش لازم اعرف هو مش احنا مع بعض في الموضوع ده ولا ايه 

حمزه / الموضوع ده شخصي. 

ادهم بحاجب مرفوع / موضوع شخصي؟؟؟ بينك وبين جاك،،،،، ده ايه ده؟؟؟؟ 

حمزه وهو يزفر بضيق / هتقولي ولا اجيب مكانه بنفسي 

تحدث ادهم وهو يمسح وجهه بغضب مكتوم / هو موجود في أمريكا مع رجالتي

ضحك حمزه بسخريه / يؤسفني اقولك ان هو هنا في مصر وان رجالتك معرفتش تتحكم فيه

نظر له ادهم لثواني ثم اخرج هاتفه بهدوء يسبق العاصمه / مرحبا ماكس..... نعم افهم ذلك ولكن لدي  سؤال لك..... أين هو جاك...... حقا ومتي كنت تنوي اخباري

ثار ادهم بجنون / يا غببببي جون هنا في مصر انتم اغبيااااااااااء جميعكم اغبيااااااااااء

صمت يستمع للطرف الاخر ثم ضحك بسخريه / لا عزيزي فقط عشر دقائق ان لم تجد لي مكانه داخل مصر سوف اقتلكم جميعا...... لايهمني كيف؟؟ تتبع حسابه المصرفي او ابحث خلف السكرتير الخاص لا يهمني اي شئ فقط اريد خط سيره منذ وطئت قدمه القذرة ارض مصر هل فهمت ماكس نفذ ماقلت

ثم اغلق الهاتف وارجع شعره للخلف بغضب ونظر لحمزه بحده / الحيوان ده عمل ايه

تحدث حمزه بهدوء مرعب /لمس حاجه مش بتاعته

نظر له ادهم بعدم فهم لثواني ثم فتح عينه بغضب جحيمي / مليكه

هز حمزه رأسه ببرود مخيف

بينما ادهم صرخ بحده / ابن ال....... الو....... ورحمه ابويا لكون مندمه ابن ال........ الكلب

زفر بضيق يشعر بنفسه يختنق من شده انفعاله بينما حمزه هادئ هدوء مخيف / لو وصلت ليه انت مش هتدخل أبدا يا أدهم

استدار له ادهم بحده / ده مستحيل الكلب ده انا اللي هعلمه الأدب

تحدث حمزه ببرود / متخلنيش اندم اني طلبت مساعدتك

زفر ادهم بضيق / طيب اخلص منه وانا هاخده أعلمه الأدب

حمزه وهو يهز رأسه برفض / تؤ تؤ هسيبه يرجع لكلابه عشان يعرفوا هما فتحوا ايه علي نفسهم اضرب المربوط يخاف السايب 

ادهم وهو ينظر لحمزه / اوك انا فعلا بدأت اخاف منك

ابتسم حمزه له بطريقه مرعبه ولكن قاطع نظراتهم هاتف ادهم الذي تلقي رساله بها كل المعلومات عن جاك فتحدث لماكس / مرحبا ماكس هل انت متأكد من هذه المعلومات...... امممم حسنا ولكن هذا لا يغفر لكم خطأكم ماكس

ثم اغلق الهاتف ونظر لحمزه / واحد من رجاله جاك وقع بلسانه قصاد شويه فلوس وعطانا عنوانه

هز حمزه رأسه وانطلق لسيارته بسرعه كبيره بينما ادهم ينظر له بغباء فصرخ به حمزه / هتفضل واقف يلا

ادهم وهو ينطلق له ويتحدث في هاتفه / الو يا رفعت خد الرجاله وحصلني علي العنوان اللي هبعته ليك عايزك تحاوط المكان كله يا رفعت فاهم


RAHMA NABIL 美心


نظر عامر بصدمه لندي وهو مازال لم يستوعب ما تقوله أين أخطأ هو هل اهملها هو دائما كان يخبرها انها صديقته وليست اخته فقط نظرت له ندي بخوف وتحدثت بهمس / عامر انا اسفه بس والله انا عرفت غلطي و....

قاطعها عامر وهو ينهض / خلاص يا ندي خلصنا من الموضوع ده ادخلي جوا دلوقتي

خافت ندي اكثر فهدوء عامر مخيف اكثر من غضبه / عامر وحياتي عن....

تحدث عامر وهو يجز علي أسنانه / قولت علي جوا وهاتي موبايلك ده

نظرت له ندي برعب وضغطت علي هاتفها / يا عامر... 

عامر بهدوء يكاد يتصدع / هاتي فونك وادخلي جوا 

مدت ندي يدها بالهاتف بخوف شديد واتجهت للداخل وهي ترتعش خوفا ولكن أثناء دخولها اصطدمت برامي الذي توازن بصعوبه علي عكازه ونظر لها بملل كاد يتجاهلها لولا نظرتها المرتعبه تلك وارتعاش جسدها ذلك فتحدث بلهفه لم يجاهد حتي لاخفائها / ندي مالك انتي كويسه 

رفعت ندي عينها الذابله من كثره البكاء له وتحدثت بجمود / قولتله كل حاجه 

نظر لها بعدم فهم / قولتي لمين وقولتي ايه مش فاهم. 

تحدثت ندي ببكاء / قولت لعامر كل حاجه 

فزع رامي بشده /قولتي لعامر؟؟ طب وهو عمل ايه 

ابتسمت ندي بوجع / المشكله انه معملش المشكله انه معملش 

لم يفهم منها رامي اي شئ لذا تركها وذهب يبحث عن عامر ولكن لم يجده في أي مكان فخرج يبحث عنه خارجا وجده يجلس علي مقعد في الحديقه وهو ينظر امامه بشرود فاقترب منه وتحدث بهدوء / عامر 

رفع عامر رأسه له فصدم رامي من عيونه التي كانت حمراء وبشده رامي بشفقه / عامر ندي م.... 

قاطعه عامر وهو مازال يلوم نفسه قبلها علي مافعلت / الغلط كله غلطي انا 

اشفق رامي بشده عليه فجلس بجانبه وربت علي كتفه / متقولش كده يا عامر انت عمرك ماقصرت معاها كلنا كنا شايفين انت بتعامل ندي إزاي بس هي صغيره ووارد تغلط كده 

نظر له عامر بألم ووضع وجهه بين يديه / أنا غلطت في حق اختي كان لازم اخد بالي اكثر منها الله اعلم لو مكانتش فاقت في الوقت المناسب كان ممكن يحصل ايه ليها كان مين اللي ممكن يرضي انه يرتبط بيها لو كان الواد ده اذاها انا بس كل اللي زعلان عليه أن اختي كانت هتضيع مني انا... 

صمتت قليلا لا يعرف ماذا يقول يشعر انه تائهه كثيرا فقاطع رامي أفكاره وهو يخبره بما صدمه اكثر واكثر /........... 


RAHMA NABIL 美心


وصل حمزه وادهم لمنزل جاك تحدث ادهم وهو ينظر للمنزل / هنستني هنا لحد ما رجالتي توصل بعدين ه.... 

لم يكمل كلامه حتي وجد حمزه يهبط من سيارته ويتجه لمنطقه قريبه من سوره المنزل ونظر حوله ثم قفز عاليا وامسك بالسور وتسلقه بكل سهوله وقفز للجانب الاخر 

بينما ادهم فقط يشاهد وهو يفتح فمه ببلاهه / أنا قولت اني بدأت اخاف من الواد ده 

ثم هبط سريعا وحاول اللحاق به 

بينما كان حمزه يسير بكل برود في المنزل وكأنه يملكه فقد كان يختار المكان الذي يخلو من الحراسه ويسير به حتي وصل لمكان به مواسير تؤدي للطابق الثاني قفز عليها وأخذ يتسلق بهدوء حتي وصل لاحدي النوافذ فدخل منها بكل هدوء وجد نفسه في غرفه بها تلفاز ومقاعد فاخره فخرج منها لممر طويل ونظر حوله وجد حارسان يسيران في الممر فدخل للغرفه مجددا واختبأ ولكن وقع نظره علي ما جعله يبتسم بسمه مرعبه

كان الحارسان يسيران ذهابا وايابا في الممر ولكن فجأه وجدوا من يخرج عليهم من أحدي الغرف ويقذف في وجههم السائل الأبيض في مطفأه الحريق ولم يكد احد منهم يفتح عينه حتي كان حمزه يضربهم بالمطفأه علي رؤوسهم بشده وغضب شديد ثم نظر لهم باستخفاف واخذ احد الاسلحه ووضعها في ثيابه ثم اخذ يقتحم الغرف كلها واحده تلو الاخري حتي فتح أحدي الغرف 

وجد بها جسد علي الفراش ابتسم ببرود ثم دخل وأغلق الباب جيدا خلفه واقترب من الفراش ونظر له ببرود وهو يفكر في الف طريقه لتعذيبه بينما جاك كان ينام بكل هدوء حتي شعر بانفاس بجانبه ففتح عينه بانزعاج وجد احد يقف بجانبه فظنه احد حراسه فتحدث بانزاعاج / انت ماذا تريد 

ولكن لم يسمع رد منه لذا نهض بانزعاج واضاء الانوار بجهاز التحكم عن بعد ونظر لهذا الشخص بانزعاج ولكن سرعان ما تغيرت ملامحه عندما لاحظ انه ليس احد رجاله / هيييي من انت وكيف دخلت لهنا 

سحب حمزه احد المقاعد وجلس ببرود / من انا فأنا الجحيم الذي القيت نفسك به بغبائك وكيف دخلت لهنا فالأمر سهل جدا فأنا لم أجد احد يمنعني 

انتفض جاك من علي فراشه وكاد يصرخ فوجد المقعد الذي كان يجلس عليه حمزه يصطدم به بحده فصرخ بوجع كبير بينما حمزه نظر له وتحدث ببرود مرعب / صدقني لقد أخطأت كثيرا بما فعلته 

زحف جاك للخلف برعب وهو يصرخ به / ايها المجنون ماذا فعلت

ثم تحسس رأسه التي كانت ما تزال تعاني من قتاله مع مليكه / آآآآآآه يا غبي من انت وماذا تريد 

اقترب منه حمزه بدون كلمه وجذبه بحده ثم امسك رأسه وضربها في المعدن الخاص بالفراش بشده بينما جاك يصرخ بألم شديد/ اتركني ايها الغبي 

ولكن حمزه لا يستمع له ثم اخذ يلكمه بحده وغضب وفقط مايراه امامه هو دموع زوجته بينما جاك من كثره الضرب لم يعد يشعر بشئ واغشي عليه من كثر الوجع وحمزه لا يتركه فقط يضربه بحده اكثر ثم نظر حوله بجنون وهو يبحث عن شئ حتي وقعت عينه علي أحد التحف المعدنيه فذهب واخذها ثم ضرب يده بها بشده وهو يتذكر انه لمس بهذه اليد زوجته ثم القي مابيده  ونظر له ببرود وبصق عليه وخرج ببرود وقابل ادهم في الممر الذي فزع من هيئته / يخربيت جنونك عملت ايه.

حمزه ببرود وبسمه هادئه / اتناقشنا بكل هدوء وعقلانيه 

نظر ادهم لظهره وفم مفتوح ولم يفق سوي علي صوت مساعده 

رفعت / ادهم باشا هنعمل ايه دلوقتي 

نظر ادهم له بتذمر / وهو خلي حاجه نعملها ماشاء الله الواد جزار نضف يابني اي حاجه ومتخليش اي اثار تدل علي اقتحام 

ثم سار خلف حمزه وهو يضرب كف علي كف 

وهبط وجد رجاله تولوا امر رجال جاك فخرج للسياره وجد حمزه يجلس بها ببرود فصعد وتحدث وهو ينظر امامه / أنا بقيت اخاف منك 

ضحك حمزه بصخب وهو ينطلق بسيارته / لا متخافش ياباشا احنا في جنب واحد 

ثم غمز له واخذ يصفر باستمتاع 

ادهم بسخريه / ماشاء الله الغزاله رايقه اهي أمال واحنا جايين كنت هتاكلني ليه 

حمزه بهدوء / لا كنت مكبوت شويه 

ادهم بسخريه / والكبت خرج الحمدلله

حمزه بضحك / اها خرج الحمدلله 

نظر له ادهم بقرف / ده انت عيل مرعب يخربيت برودك يا اخي 

بينما حمزه كان يضحك علي تذمره منه طوال الطريق 


RAHMA NABIL 美心


انتهي الاحتفال بأسر وياسمين وغادر الجميع منزل الحاج سعيد ماعدا أفراد العائلة فقد تجمع الجميع وجلسوا يتحدثون عن الحفل الذي انتهي بدون اي مشاكل أو هذا ما يظنون 

كانت اميره تنظر لعامر الذي يظهر عليه الشرود والحزن أيضا ألمها قلبها وبشده عليه تري ماذا حدث ليحزن هكذا 

بينما ندي كانت فقط تنظر أرضا فهي تخجل ان ترفع عينها في احد 

وأسر وياسمين يتبادلون نظرات حب خفي يحاول كل منهم لجم مشاعره حتي يتبين له مشاعر الاخر 

بينما احمد نهض واخذ يد ميار وتحدث / هروح اوصل ميار 

ثم أشار لها برأسه واخذها وخرج وهو يهمس لها بشئ جعلها تضربه / يا قليل الادب 

احمد بحنق وهو يدفعها / قليل ادب؟؟؟ طب امشي يا ختي قدامي 

في الداخل تحدث سعيد وهو ينظر حوله / فين حمزه ومليكه وكمان ادهم مش باينين 

دخل حمزه وهو يبتسم بهدوء ومشاغبه / أنا اهو يا سعيد ياقلبي ايه وحشتك

ابتسم سعيد وهو ينظر له / اكيد ياغالي يابن الغالي انت بتوحشني علي طول 

ثم نظر له هو وادهم / كنتم فين كده ومليكه فين مش شايفها من بدري 

نظر حمزه لوالدته وهو يتحدث / مليكه كانت مرهقه شويه فنامت 

تحدث أسر بفزع /تعبانه من ايه هي كانت كويسه في كتب الكتاب 

حمزه ببسمه وهو يتجه لاعلي / إرهاق عادي متقلقش انت يا أسر افرح انت بس بياسو وسيب مليكه عليا عن اذنكم هروح اشوفها 

ابتسم سعيد وهو يري لهفه حفيده وحبه الظاهره للجميع 

بينما حمزه كان يصعد بسرعه كبيره فقد اشتاق لها كثيرا اخرج مفتاحه ودخل للشقه ثم توجه لغرفته مباشره وجدها كما تركها مازالت نائمه فدخل وتوجه لفراشه ونظر لها بعشق كبير وابعد عن وجهها خصلات شعرها وهو يبتسم بحنان ثم خلع حذائه وتمدد بهدوء بجانبها وضمها لاحضانه بعشق كبير وهو يقبل رأسها فاستيقظت هي ونظرت له بدون وعي ودفنت نفسها اكثر في أحضانه وهمست بدون وعي / بحبك يا حمزه 

حمزه ببسمه وهو يقبل رأسها / وحمزه بعشقك يا مليكتي 

ثم اغمض عينه وذهب في نوم عميق وهو يبعد اي افكار عن رأسه ويفكر فقط انها الان بين زراعيه تنام مثل الملاك وهذا كافي له............. 


كان الجميع يتحدث ببسمه فتحدث عامر وهو يقاطعهم وينظر لندي نظرات جعلتها تبتلع ريقها بوجع 

عامر بجمود لوالده / بابا رامي طلب ايد ندي وانا موافق 


RAHMA NABIL 美心


استوووووب خلص الفصل وقربت نهايه قصتنا صراعات وأسرار هتنكشف وصدمات كتيره هتحصل ولكن حبهم اقوي واقري من اي عاصفه 

تابعوا اخر فصول روايه جميله حد الفتنه

دمتم سالمين

RAHMA NABIL 美心

#جميلة_حد_الفتنة

#حياة_حمزة

#الفصل_الثالث_والعشرين 


. جعل الله يوم الجمعه لكم نوراً ، وظهره سروراً ، وعصره استبشاراً ، ومغربه غفراناً ، وجعل لكم دعوة لا ترد ووهبكم رزقاً لا يعد وفتح لكم باباً إلى الجنة لا يسد.


شيخٌ بيثربَ يهوانا ولم يرنا،

هذِى هداياهُ فينا لم تزل جُدُدا..


هو النبىُّ الذى أفضى لكلِ فتىً،

بأن فيهِ نبياً إن هو اجتهدا.

💞


رفعت ندي نظرها بفزع لها يطلب يدها هي ومنذ قليل كان يهينها هل هي تحلم ام ماذا،،،،، لحظة ماذا عن خطيبته هل يمزح معهم الان؟؟؟ نظرت له وجدت نظراته غامضه بشكل مخيف بما يفكر هل يفكر في الزواج بها وتعذيبها عند هذه الفكره انتفضت بفزع فنظر لها الجميع بتعجب بينما عامر ينظر لها نظره تتحداها ان ترفض هزت ندي رأسها رافضه هي أخطأت نعم ولكن الا يكفي هذا العقاب الذي نالته منه ومن أخيها ماذا يريد بعد نظرت له بنظرات لم يفهمها هو او هيئ له ان رأي نظره لوم علي ماذا تلومه الان هل

خرج الاثنان من شرودهم وهم يستمعون لكلمات عامر وهو يتحدث للجميع / وكمان لو فيه موافقه من الكل فرامي حابب يكتب علي ندي معايا انا واميره

كانت اميره تنظر لندي وهي تري ردة فعلها ولكن توقفت وهي تسمع كلمات عامر عن عقد قرآنهم ماذا هل يمزح هذا

نظرت لوالدها الذي لم تتغير ملامحه اذا فالجميع يعرف ذلك ما عداها هي

اقترب راشد منها وهمس لها بحنان / لو مش موافقه ممكن نأجل الموضوع

نظرت له اميره لثواني ثم ابتسمت بخجل ونظرت أرضا بينما هو فهم من ذلك انها توافق فابتسم عليها واكمل عامر كلامه / ها يا جدي رأي حضرتك ايه

نظر الجد لندي ورامي بدقه وعلم من نظراتهم بوجود شئ بينهم / الأول خليهم يقعدوا مع بعض ويتفاهموا بعدين نشوف رأيهم هما الأول

نظر رامي لندي فتحدث عامر وهو ينظر لها نظرات جامدة / ندي قومي مع رامي

نهضت ندي باقدام ترتجف وبشده ثم اقتربت من رامي الذي ذهب له أسر واسنده لمقعد قريب من الجميع ولكن معزول قليلا جلس رامي وعاد أسر لمكانه نظر رامي وحد ندي تقف وتفرك يدها بتوتر فتحدث بهدوء / اقعدي يا ندي

جلست ندي بوهن وتحدثت مباشرة / ليه؟؟؟

تحدث رامي بسخريه / اكيد مش عشانك عشان عامر اللي اول مره في حياتي اشوفه مكسور تخيلي انتي بغبائك عملتي ايه كسرتي ضلع الأساس بتاعنا فكان لازم اتصرف

رفعت ندي عينها بدموع وسخريه / فقررت تضحي وتكون الشاب البطل اللي ضحي عشان صاحبه وتتجوز اخته ال...

لم تكمل كلامها فزجرها هو بحده / اياكي تنطقي كلمة زيادة انتي فاهمه

ندي بسخريه /ليه مش حضرتك اللي قولت كده ولا انا غلطانه

اخذ رامي أنفاسه بغضب / ندي بطلي تلعبي معايا انتي فاهمه، وقتها مكنتش واعي بقول ايه

صمتت ندي قليلا ثم تحدثت / طب و خطيبتك

نظر لها رامي بغموض قليلا / ملكيش دعوه بيها

صدمت ندي من رده ونهضت سريعا وهي تتحدث بعصبيه / وأنا مش موافقه يا دكتور شكرا علي شهامه حضرتك بس انا مغلتطش ولا حاجه عشان اكون معيوبه واضطر اني اتجوزك مجبوره

نظر لها رامي بهدوء مخيف / انتي فعلا مغلتطيش ومش مضطره تتجوزيني بس ياتري عامر شايف نفس الحوار..... عامر شايف انه غلط وقصر معاكي شايف نفسه هو اللي غلطان محمل نفسه الغلط

تنهد بوجع / عامر ميعرفش انا هتجوزك ليه هو مفكر اني بحبك

ندي بسخريه / لا وانت الشهاده لله الحب هيفط من  عينك

زفر رامي بضيق / بت انتي اخلصي هتطلعي بره تقولي انك موافقه فاهمه ولا لا

ندي وهي تربع يدها امام صدرها بعناد / وان قولت لا هتعمل ايه

رامي ببسمه خبث / ولا حاجه يا قلبي عامر هو اللي هيعمل

نظرت له ندي بتعجب فنهض وعرج إليها ثم همس لها ببعض الكلمات التي جعلتها تفتح فمها بصدمه / انت واحد وقح انت إزاي تفكر كده أساسا

ابتسم رامي وهز كتفه بعدم اهتمام / اختاري يا الجواز يا آل.....

ثم صمت لتعلم هي ما يقصده فجزت علي أسنانها / ماشي يا رامي عايز تتجوزني يبقي تستحمل بقي اللي هيحصل

ثم خرجت وهو خلفها يبتسم بخبث وتحدثت هي / بابا انا موافقه

في نفس الوقت كان الجميع مبتسم وسعيد ويتحدثون بفرحه كبيره  تحدث رامي بمزاح / إيه هو خبر جوازي مفرح آوي كده

تحدث راشد بلهفه / ام فاروق فاقت

أسر بلهفه / هروح اقول لحمزه

امسكه ادهم / لا سيب ادهم هو مرهق بكره نبلغه بده دلوقتي احنا نروح ونشوف الأمور وصلت لايه معاها


RAHMA NABIL 美心


كان حمزه ينام وعلي وجهه بسمه واسعه وهو يضم معشوقته لقلبه ابتسم وهو يشعر بلمسات مثل الفراشات علي وجهه فتح عينه ببسمه وهو يري مليكه تنظر له وتلعب في لحيته تحدثت بنبره ناعسه قليلا / لحيتك جميله اوي يا حمزه

ابتسم حمزه ثم اطلق ضحكه صاخبة عليها واقترب وهو يقبل جبينها وتحدث بهدوء وهو يقبل عينها بحنان /صحيتي ليه كنتي كملتي نوم

مليكه بمشاغبه / معرفش بس حسيت براحه رهيبه كده وحاجه بتقولي بت يا مليكه الواد الحليوة جوزك نايم جنبك فايه قولت استغل الفرصه واعاكس فيك.

رنت ضحكة حمزه في الغرفة بشده وهو يضمها بشده ثم قبل رأسها / يابت يخربيتك هتموتيني بسكته والله يا ناس علي البسكوت ده

ضحكت مليكه بشده ودفنت وجهها في صدره وهي تضمه بشده وتهمس له بجديه / بجد والله حسيت براحه رهيبه وانا نايمه فاستغربت وصحيت لقيت نفسي في حضنك

ابتسم حمزه عليها وهو يداعب خصلاتها / يعني حسيتي براحه في النوم قومتي صحيتي من النوم المريح عشان تعرفي ايه الراحه دي

ضحك بخفوت / انتي هبله يا مليكه ولا إيه

نظرت له مليكه بتذمر  فلمح هو علامه خدها التي تركت أثر احمر فمسد عليها بحنان وقبلها / بتوجعك

نظرت له مليكه وهي تهز رأسها برفض / لا والله مش بتوجعني خالص انا اساسا اول ما لمسني اتجننت علي إللي خلفوه ومسكت راسه طقشتها في الحيط ابن النتنه ده

رغم غضبه مما حدث لها إلا أنه ابتسم بخفوت / طقشتيها

هزت رأسها / أمال أصل اللي زي جاك ده صنف من الزواحف اما كنتش فعصته ميسكتش النوع ده بينضرب بالشبشب آخره أساسا

ضحك حمزه بشده وهو يبعدها عنه / اوعي يا معفنه انتي ايه فعصتيه دي يخربيتك انتي ازاي دكتور لا وجوايز وجو الا ماشوفنا معاكي قطنه حتي ده انتي اخرك اول ما حد يتعب في البيت تكتبيله بنادول وجبرت علي كده

نهضت مليكه ووقفت علي الفراش ووضعت يدها في خصرها / انت بتتريق عليا طب علي فكره بقي انا دكتور كبيره اوي لعلمك يا بابا

غمز لها حمزه / منا واخد بالي والظاهر مش كبيره في الطب بس

نظرت له بتعجب / قصدك ايه 

نهض حمزه من علي الفراش وهز كتفه وهو يقلد حركاتها وهو يضحك / والرقص يا أبلتي هيهيهيهي

خجلت مليكه بشده ونظرت له بتحذير / حمزه

تحدث حمزه بحاجب مرفوع / إيه يا ابله مليكه هو احنا ملناش نفس نشوف الحجات دي ولا احنا أخرنا حضن بقي

رفعت مليكه حاجبها بتعجب من حديثه / هو إنت شارب يا حمزه ولا إيه،،،، إيه كلامك ده

اقترب منها بسرعه فهبطت من الفراش واتجهت للجانب الاخر بسرعه بينما هو نظر لها وتحدث بمزاح / من الغلب يا ختي بقالنا قد ايه كتابين الكتاب الا ماشوفت هزت كتف حتي ولا جيتي تقوليلي حمزه يا حبيبي هات بوسه ايه يابت انتي انا قولت عايزها متدينه ومحترمه بره البيت بس لكن جوه عايزها عربجيه

ضحكت مليكه بشده وهي لا تتحمل ملامحه المتذمره وسقطت أرضا وهي تمسك معدتها من كثره الضحك فاستغل هو الفرصه وجذبها ورماها علي الفراش ونظر لها لها ببسمه وغمز لها / لا قلبي المسكين مش هيتحمل الضحكه دي رفقا بقلبي يا جميلتي

نظرت له مليكه ببسمه كبيره ومدت يدها ومسدت علي وجهه بحنان وهمست له / حمزه

همهم حمزه / هممممم

مليكه وهي تنظر لعينه وتمسك يده وتقبلها ثم وضعتها علي قلبها / خليك جنب قلبي دايما لان بينبض عشانك انت وبس يا حمزه ده ( وهي تشير لقلبها) من غيرك يموت يا حمزه

نظر حمزه لعيونها وهو ينهض ويستند علي الفراش ويجذبها لمكانها الدائم بجوار قلبه /قبل ما اتجوزك كنت مفكر أن جدي هيجوزني ملك وانا لما شوفتها محستش باي حاجه ناحيتها حاولت اقنع قلبي يتقبلها ويحبها وقعدت اقوله فين وعدك انك تحب زوجتك ايا كانت هي مين بس ده ( أشار لقلبه) رفض واعترض وقال لا مش هي دي اللي مستينها من زمان بس اول ما لمحتك يوم كتب الكتاب قلبي اتنفض وكان عايز يجري يضمك ويصرخ باعلي صوت خلاص لقتها لقيناها حياه حمزه زي ما كنت دايما بقول انتي يا مليكتي انتي حياه حمزه وعمره كله بعشقك يا مليكتي.

نظرت له مليكه ببسمه وهي تتنهد براحه / وانا اكتر يا حمزه.


RAHMA NABIL 美心


دخلت ملك لمنزل جاك بسرعه بعدما تلقت منه مكالمه بحثت بكل مكان لم تجد أثر لحراسه او اي شئ فقط هدوء مخيف يعم المكان اتجهت لغرفته بالاعلي ولكن صدمت حينما دخلت ووجدت هيئته المدمره وهو ملقي أرضا تأوه جاك بشده وهمس / مولا ساعديني 

ركضت له ملك وحاولت ان تجعله ينهض ثم اتجهت به للفراش وهي تهمس له بشفقه / هل حمزه من فعل بك ذلك 

جز جاك علي أسنانه بغضب وصرخ / هذا الحقير اقسم انني سأجعله يتذوق العذاب 

نظرت له ملك بلوم / ما كان علينا الذهاب لمليكه وانت ما كان يجب أن تلمسها فحمزه يعتبرها شئ خاص به أي انه ممنوع اللمس من ايا كان وانت بكل غباء تذهب وتضربها في منزلها فلتشكر ربك انه لم يقتلك او يحرقك حيا

صرخ جاك وهو يحاول ان يتحرك / اصمتي هل اتيتي لهنا لمساعدتي ام لتسمعيني هذا الهراء 

نظرت له ملك بسخريه / انتبه لحديثك يا جاكي فأنت تحتاج لي كما احتاج انا لك

همس جاك ببغض لنفسه / صبرا يا ملك لحين انتهي من هذه الحقيره مليكه التي تسببت بسجني واجبرتني علي الزواج بحمقاء مثلك وبعد أن انتهي منها سوف اتفرغ لكي. اخرجته ملك من افكاره الشيطانيه / اذا بماذا تفكر 

جاك بخبث / بهديه لعزيزتنا مولا. 

نظرت له ملك بتعجب / لم افهمك 

ابتسم جاك بسخريه / ومنذ متي وانتي تفهميني انتي حمقاء يا ملك لطالما كنتي هكذا ولكنك كنتي تحاولين التذاكي ولكن الجميع يعرف انكي مجرد حمقاء لا تضاهين ربع ذكاء اختك

نظرت له ملك بغضب شديد واغمضت عينها بحقد فاكمل وهو يتجاهلها / سوف اعطيكي هديه توصليها لمولا

نظرت له ملك بتعجب / اي هديه تلك 

جاك ببسمه شريره / ذكريات مولا الغاليه وايامها الذهبيه كلها معي كنت احتفظ بها لحين احتاج إليها والان حان وقتها سوف اجعلها تخفض رأسها خجلا للبقيه المتبقيه من حياتها القصيره 

نظرت له ملك ببسمه شريره/ اذا حان الوقت لتخرج كنزك الغالي 

هز جاك رأسه وهمس بشرود  / نعم حان الوقت..... 


علت ضحكات إيهاب بشده وهو يشير بأحد رجاله الذي آتي وأخبره بما حدث لجاك بالرحيل ونظر لعبير التي تبتسم بسخريه 

بينما إيهاب نظر لكأسه بشرود / خلاص يا ابن السعيد قريب آوي قريب آوي 

ثم نظر لعبير / إيه يا بيرو يا قلبي مش ناويه ترجعي بيتك بقي 

نظرت له عبير بتعجب / انت عايزني ارجع ولا إيه بعدين أنا لو رجعت ممكن يعملوا فيا حاجه 

ضحك إيهاب بشده / وانتي فاكره انهم حاليا فاضيين ليكي او لغيرك حاليا عيله السعيد عامله زي الفرخه اللي مدبوحه وبطلع في الروح بترفص بدون هدف يعني مش شايفين حواليهم ولا مركزين بعدين انتي لو مروحتيش هيفوتك عرض كبير لحبيبه قلبك 

نظرت له عبير بتعجب / قصدك سندس 

ضحك إيهاب بشده / للدرجه دي مش طايقه البنت بس عشان عيونك دي بعد ما اخلص هندمها انا قصدت مليكه 

نظرت عبير بتعجب / مالها مليكه 

تحدث إيهاب ببسمه /قريب هتشرفنا هنا 


RAHMA NABIL 美心


في صباح يوم الجمعه تجمعت النساء كالعاده في المطبخ تتحدثن 

ياسمين وهي تتدلل علي سعديه / اوووف خدي ياسوسو قطعي انتي الطماطم أصل الدبله بجد مصعبه الموضوع

نظرت لها سعديه بقرف ورمتها بخفها وهي تسبها / دبله مين يابت يا مصديه قومي يا حيوانه انتي اغسلي الأطباق وجهزي السفره 

ضحكت نورا / براحتها ياسوسو لسه حته الرجاله مارحتش الجامع 

ياسمين وهي تتحسس كتفها الذي المها بشده من خف سوسو / خفي ايدك شويه يا أخت سعديه مش مسابقه نشان هي ااااه يا كتفي هتسيب علامه دي خلي بالك 

أمسكت سعديه السكين / تحبي نسيب علامه في وشك كمان

ابتعدت ياسمين وتحدثت ببراءه / إيه ياسوسو هو الحقد وصل معاكي لكده طبعا هتموتي من إمبارح لاني كتبت كتابي وانتي أيوب ام سعاد شقطته منك 

نهضت سعديه وركضت لياسمين فصعدت ياسمين سريعا  علي الطاوله في المطبخ وهي تصرخ بها / اهدي يا سعديه مكنتش ساعه صفا بنهزر فيها منا ياما أخدت منك دبش 

سعديه وهي تنظر حولها / اصبري عليا بس

ياسمين وهي تصرخ / بتدور علي أسياخ دي ولا ايه اهدي الله يكرمك ياست منك ليها متتكلموا هتقتلني

بينما الجميع يغرق بالضحك 

لم تكد سعديه تقترب من ياسمين حتي وجدت ياسمين من يحملها علي كتفه نظرت برعب وجدته أسر يغمز لها 

تحدثت سعديه / اسفوخس علاقه قذره واحد استغفر الله والخدامه دي اخرتها يا معفنه انتي مش كفايه لميناكي من الشوارع واول ما تلاقي واحد يلمك تجري وراه 

ثم اتجهت وهي تنوي ضربها علي اغاظتها فقد كانت ياسمين ترفع يدها وهي تغيظ سعديه بخاتم خطبتها 

عندما رأت ياسمين سعديه وهي تتجه لهم صرخت باسر / اجرررررررررري يا اشررررف 

ركض أسر بسرعه وهو يحمل ياسمين علي كتفه وسعديه خلفهم بالمكنسة وهي تصرخ بينما الجميع انفجر ضاحكا 

دخل حمزه للمطبخ وعينه تبحث عنها فقد استيقظ اليوم وجدها اختفت من جانبه فعلم انها هبطت للاسفل 

وجد حمزه الجميع يضحك بشده فنظر لهم بتعجب / دامت يارب الضحكه بس فيه إيه 

نورا بضحك وهي تعود لانهاء الطعام / لا أبدا حوار كل جمعه سعديه  وياسمين 

هز حمزه رأسه واتجه لمليكه التي كانت تقطع الخضار 

اقترب منها وهمس لها / عايزك شويه يا مليكه 

نظرت له مليكه ببسمه تعجب /عايزني؟؟؟ في حاجه ولا ايه؟؟؟ 

 حمزه ببسمه / لا بس كنت عايز.... 

 ‏لم يكمل كلامه بسبب صراخ سعديه التي دخلت وجدته مقترب منها ويتهامس معها 

 ‏ سعديه بصراخ / استغفر الله هو أنا همشي المكم يا معفنين ولا إيه يارب عفوك يارب 

 ‏نظر لها حمزه وضحك بخفوت وبسمه / إيه يا سعديه بس ماتسبيني اخد راحتي بقي

 ‏سعديه بتذمر وهي تتجه للطاوله /راحتك يا خويا خليني ساكته ده انا شايله كتير والله ومش راضيه اتكلم 

 ‏ضحك حمزه وكاد يتحدث لولا صوت احمد من الخارج / يلا يا حمزه عشان الصلاه. 

 ‏نظر حمزه لمليكه ببسمه / هرجعلك تآني 

 ‏هزت مليكه رأسها ببسمه حنونه وذهب حمزه وهو ينظر لسعديه بتذمر ثم غادر الرجال وأكملت النساء اعداد الطعام 


RAHMA NABIL 美心


كانت نظرات ندي لا تهبط من علي ملامح رامي الذي جلس قبالتها بينما حمزه كان ينظر بشك لملامح مليكه فهي منذ استيقظت وهي شارده بشكل مريب 

بينما أسر كان يستمر هو وياسمين باغاظه سعديه 

وعامر استمر بخطف نظرات سريعه لاميره التي تخجل حتي ان ترفع نظرها له 

وادهم آه من أفعاله فنظراته بمقدورها ان تذيب الجليد

نظر حمزه للجميع بعدم رضي وهمس لادهم وعامر / عينك يا حبيبي منك ليه غضوا بصركم مينفعش كده 

تنحنح ادهم بحرج / بعتذر بس.... 

قاطعه حمزه ببسمه / خلاص يا كازانوفا لما تتجوزوا ابقي بص بس كده مينفعش انا هكتفي بتحذيرك مره واحده 

لوي ادهم فمه بتذمر بينما عامر لام نفسه علي ما فعله 

انتهي الغداء وجلس الجميع يتحدث ويضحك في الصالون نظرت ساميه لهم بسخريه ثم تسحبت دون أن يشعر بها احد وقامت بالترتيبات النهائيه  التي عليها القيام بها وبين الأحاديث والبسمات صمت الجميع عندما وجدوا الشاشه الكبيره التي تتوسط الصالون تعرض فيديو لفتاه ترقص بطريقة مستفزه ودون ملامح واضحه أبدا فقد كان التصوير في اضاءه الملهي الليلي الخافته في بدايه الأمر نظر سعيد للتلفاز وصرخ بهياج / إيه قله الادب والقرف ده من امتي بنتفرج علي حجات زي دي في البيت ثم أشار لعامر / اقفل الزفت ده 

نظر حمزه أرضا سريعا وهو يستغفر ربه علي هذه المشاهد السيئه ثم نظر لمليكه ولاحظ ارتعاش جسدها ومحكاتها للأموات وايضا جحوظ عينها فزع حمزه مما يحدث لها امسك يدها برعب / مليكه مالك 

انتبه الجميع لها وتوقف عامر الذي كاد يغلق التلفاز وهو ينظر لها بتعجب

بينما حمزه صرخ برعب / يا أسر تعالي شوفها مالها 

ركض أسر لها وامسك يدها وهو ينظر لها برعب / مالها مالها مليكه يا قلبي مالك 

صرخ به حمزه بجنون / هو إنت مش دكتور اتصرف

نظر له أسر بتوهان وهو لا يعي شئ وكأنه طفل لا يعرف شئ كاد رامي يقترب منها ليري هو ما بها فالواضح من ملامح أسر ان خوفه كبير لن يمكنه من فعل شئ ولكن توقف رامي عن التحرك عندما سمع شهقات تصدر من الجميع نظر للشاشه حيث ينظر الجميع ففتح عينه بصدمه بل صاعقه واخفض عينه سريعا كما فعل باقي الرجال فهم يعلمون ان ردة فعل حمزه لن تكون بالهينه أبدا اذا لمح احد ما يعرض والذي لم يكن سوي مشاهد لمليكه وهي تقوم بافعال تخجل الان من تخيلها حتي فقد كانت ترتدي ثياب قصيره جدا وترقص علي العمود بشكل فج وايضا في منتصف الساحه تقوم بحركات غير واعيه 

لم يري حمزه اي شئ فقط كان ينظر لها بخوف حتي لاحظ جحوظ عينها علي الشاشه وشهقات النساء والهمهمات التي تتعالي 

رفع عينه بشك ونظر وياليته لم ينظر ياليته لم يري ما يعرض امامه 

كانت عيون الجميع مسلطه علي الشاشه بصدمه كبيره علت الأصوات والشهقات الجلسه بينما حمزه وكأن احد اخرج الوحش من داخله فمن امامه الان علي الشاشه هي زوجته قبل توبتها بثيابها القديمه وهي تتراقص في احدي الملاهي الليله وهي لا تشعر باحد بينما مليكه تشعر انها بحلم تتمني لو انه كذلك ثواني وكانت الصور تعرض بالتتابع وصوره لبعض الشباب وهم يحاولون لمس مليكه وصور لها برقصات مستفزه

خرجت ملك من الظلام وهي تصفق وتضحك بشده / اوووه الفنانه هنا ياااه يابنتي عليكي ده انتي كنتي عظيمه

ثم نظرت حولها وهي تهتف/ واظن دلوقتي الكل عرف مين هي ربه الصون والعفاف مليكه هانم وايه هو أصلها

نعم فهذه خطتها للانتقام منها علي مافعلته معها حيث خططت لاستغلال تجمع العائلة وعرض كل تسجيلاتها القديمه التي احتفظت بها بكل خبث

ثواني وكان الجميع يري حمزه وهو يحطم الشاشه لاشلاء صغيره وهو يصرخ بالجميع / بسسسسسسسسسسسسس

ثم حول نظره في جميع الرجال وهو يتأكد اذا كان أحد لمح زوجته ولكن..... صمت وهو يشعر بداخله يحترق 

نظر لملك التي تحاول إخفاء خوفها واقترب منها حتي وقف علي بعد مناسب لتسمعه وتحدث بنبره جعلتها تكاد تفقد الوعي من الرعب / قوليلي علي سبب واحد يخليني أرحمك 

ملك محاول إظهار قوتها /انت المفروض تشكرني علي فكره اني كشفت حقيقتها قدامك وقدامكم كلكم مليكه مش ملاك زي مالكل مفكر لا دي شيطان دي عاي..... 

صرخ حمزه بنبره مخيفه / بسسسسسسسسسسسس مسمعش صوتك لو مفكره ان القرف اللي آنتي بتعمليه ممكن يغير رأيي في مراتي ولو بمقدار سنتي فأنتي اكيد غلطانه وغلطانه آوي كل اللي انتي بتعرضيه بعشم ده انا اعرفه اقولك علي الكبيره 

اقترب قليلا مع حفظ المسافه بينهم وهمس بصوت لم يصل لاحد سواها / اعرف كل حاجه عنك وعن جاك 

ثم ابتعد وهو يتأمل شحوب وجهها وارتعاشها ولكن تحدث / بس انا مش زيك مش هفضح بنت لاني عارف ربي وديني كويس انا هكتفي أحذرك بس..... حاليا 

قال آخر كلماته بنبره جعلت ملك تدرك ان القادم سئ وجدا 

ابتعد عنها حمزه ونظر للجميع ووقف في المنتصف وهو يصرخ بصوت هز جدارن قلوبهم قبل جدارن المنزل / مليكة زوجتي واي كلمه مهما كانت صغيره تمسني قبلها واي حاجه في حقها معناها انها بتيجي علي كرامتي انا مليكه هتفضل مكانتها في البيت هي هي من غير ولو سنتي تغيير هتفضل هي الملاك اللي دخل حياتي هتفضل هي زوجتي اللي كل ركعه هشكر ربي عليها هتفضل هي نعمه هقعد حياتي كلها اشكر ربي عليها اللي حصل ده اعرفه مراتي عمرها ما خبت حاجه عني وانا فخور بيها واوي كمان فخور ان ربنا رزقني بزوجه زيها قدرت تتحول من إللي انتم شوفتوها لمليكه اللي عرفتوها انا هفضل عمري كله رافع راسي بيها 

صمت وهو يتنفس بحده ثم قال بهدوء مريب / اي نظره تتوجه لزوجتي من اي حد حتي لو بالغلط انا هاخدها واسيب البيت ده 

توقف وهو ينظر في الوجوه المحيطه به حتي سمع صوت جده برزانه وهدوء / خلصت خلاص كلامك. 

نظر له حمزه ولم يجيب فتحدث سعيد / هقول كلمتين وبعدها ما اسمعش حد يفتح الموضوع  ده ولا حتي يفكر فيه بينه وبين نفسه مليكه حفيديتي واي كلمها تمسها تمسني انا كمان مليكه هي مليكه اللي عرفناها كلنا واي حد هيحاول يقرب منها هيشوف مني اللي عمره ماشافه 

كان يقول كلماته وهو ينظر جهه ملك التي نظرت لهم بحقد شديد 

اكمل سعيد بحزم وصرامه / بعد اللحظه دي كله يمحي من دماغه اللي حصل وميفكرش حتي فيه مليكه  مكانتها متغيرتش وهتفضل زي ما هي كلامي واضح. 

صمت هو ما قابله من الجميع حتي ضرب بعصاه بحده شديده وصرخ بهم / قولت كلامي واضح ولا لا 

تحدث الجميع / واضح يا حاج 

نورا وهي تبتسم لحمزه / يابني مليكه دي بنتي قبل ما تكون مراتك ليه تفتكر ان ممكن نظرتنا ليها تتغير في يوم من الايام بسبب اي حاجه. 

استغلت ملك الحوار الدائر هذا واشارت لساميه التي تفهمت الأمر وغطت خروجها 

بينما تحدث سعيد وهو يرحل لغرفته / اول واخر مره اسمع حد يقول انه هيسيب البيت لما اموت يبقي اعملوا كده 

كاد حمزه يتحدث فرفع سعيد يده / مش وقته يا حمزه شوف مراتك الأول 

ثم رحل لغرفته برفقه زوجته فاطمه بينما نظر حمزه حوله وهو يبحث عن مليكه فمنذ بدايه هذا الشئ القذر وهي لم تنطق ولم يسمع صوتها تلفت حوله وهو يبحث عنها ولكن لم يعثر عليها قفز قلبه من محجره فزعا ان تكون فعلت شئ في نفسها 

تحدث يفزع /ماما فين مليكه هي كانت هنا

نظرت نورا بجانبها بينما نظر الجميع وهم لا يجدونها 

تحدث أسر بتوهان / هي كانت قاعده هنا من شويه 

لم يستمع حمزه له فهو ركض للخارج كالمجنون وافكار كثيره تتزاحم في رأسه يشعر ان احد يقبض علي رقبته ويمنع عنه الهواء 

لحق به باقي الشباب ليبحثوا عنها بينما ادهم نظر لهم بشرود وصعد لسيارته واجري اتصال هاتفي / أرسله لي 

ثم قاد سيارته بهدوء مرعب يجعلك ترتعش خوفا من ملامحه 

بينما الباقي كانوا يبحثون عنها في كل مكان وحمزه علي حافه الانهيار يشعر بعالمه يتلاشي من حوله فهي عالمه الوحيد ملجأه الوحيد 

استمر البحث عنها ساعات وساعات كان حمزه فيها يزداد جنونه. 

توقف حمزه امام الحاره بعد ساعات من البحث استند برأسه علي مقود السياره وهنا انفجر باكيا يتذكر ملامحها حينما رأت ما حدث يشعر بألمها يشعر بالوجع لأجلها يتذكر نظره الانكسار في عينها بكي وبكي بشده بكي وجع نصفه الاخر يبكي خوفا ان يخسرها يبكي برعب من فكره تركها له لربما ظنت انه سيخجل منها لذا رحلت 

كان يبكي بشده حتي سمع صوت هاتفه نظر له بعيون حمراء لايري جيدا فتح الهاتف وسمع صوت خالد / حمزه احمد بلغني باللي حصل عايزك تجيبلي صوره لزوجتك وانا هدور عليها بطريقتي بلاش ميري لأنهم هيرفضوا ياخدوا اي إجراءات قبل  24 ساعه 

صمت يستمع رد حمزه بصوت مبحوح ضعيف /مراتي يا خالد 

تصدع قلب خالد لانكسار صديقه / هترجع يا صاحبي متخافش هترجع 

تحدث حمزه وهو يقود سيارته للمنزل / تمام دقايق واجيلك 

ثم اغلق الهاتف واتجه لمنزله كاد يدخل ولكنه تراجع ودخل من الباب الخلفي ناحيه الدرج الداخلي فهو لا يحبذ فكره ان يواجهه احد الان صعد وهو يكاد ينهار مجددا فكره انها لن تعود تقتله وتطارده بضراوه 

كان يسير وهو يستند علي الدرج ودموعه تهبط بشده فنظراتها المكسوره لن تتركه يعيش بسلام كاد يصعد لشقتها ولكنه تذكر انه حصل من قبل علي صوره لها ففضل الذهاب لشقته لمعرفته بعدم وجود احد بها الان دخل بهدوء واتجه لغرفته بوجع وهو يحاول ان يتماسك لأجلها

ولكن بمجرد ان فتح غرفته وجدها امامه نعم تجلس علي فراشه الخاص تضم قدمها لصدرها وتبكي بشده وما اسوء هكذا مشهد لم يشعر بنفسه سوي وهو يركض لها ويجذبها بعنف نظرت له بصدمه وخوف من ملامحه وفي ثواني كانت صفعته تهبط وبشده علي وجهه نظرت له بصدمه وهي تضع يدها علي خدها لم يعطها فرصه للتفكير وجذبها بعنف لاحضانه وهو يكاد يطحن جسدها به بينما هي جامده لا تعي ما حدث ولم تفق من هذا سوي علي اهتزاز جسده بعنف ثانيه واخري حتي علمت انه يبكي فزعت لهذه الفكره وسقطت دموعها وهي تحاول أبعاد رأسه عنها بينما هو متمسك بها بشده الساعات السابقه كانت مرهقه له وبشده الأفكار كادت تفتك برأسه 

 هي همست له ببكاء / حمزه اوعي تضعف عشان خطري خليك قوي 

بينما هو وكأنه تخلي عن قوته التي يظهرها فهو في احضانها طفل خائف فقدان والدته لا يخجل ان يبكي امامها أبدا ا يخجل ان يرمي أحزانه في احضانها

تحدث وهو يضمها/ افتكرتك سيبتيني يا مليكه الفكره دي موتتني وكسرتني اوعي تعمليها تآني يا مليكه 

ضمته مليكه وهي تربت علي ظهره بينما تستمر دموعها بالهبوط / بعد الشر يا حمزه بعتذر اسفه اسفه والله اسفه  بس خوفت ت..........

قاطعها حمزه وهو يمسك وجهها وينظر بعينها بقوه / هقولك كلمتين يا مليكه تسمعيهم كويس اوي عشان المره الجايه مش هيكون قلم بس لا ده انا هكسر رقبتك ورجلك الاتنين عشان متعرفيش تتحركي من جنبي تآني 

نظرت له مليكه بحزن وهي تضع يدها علي خدها مكان صفعته 

حمزه وهو يحاول الا يضعف / متحاوليش مش هتأثري فيا انا شوفت ساعات جحيم بسبب تسرعك وغبائك ده فاسمعي يابنت عمي اللي هقوله 

نظرت له مليكه بحنق وهي تمسح دموعها فاكمل وهو يحاول الا يتأثر بملامحها / احنا لسه قدامنا طريق طويل ناس كتير حاقده علينا ناس عايزه تدمرنا مش من اول عائق في طريقنا تتخلي عني يا مليكه لازم اي حاجه تحصل نواجهها سوا يا مليكه مش كل واحد يسيب التاني يقوم بنفسه ويسيب التاني لا احنا هنمسك في ايد بعض ونقوم و.....

توقف حمزه هو يري نظراتها اليه فزفر / انسي كل الهبد اللي قولته ده وتعالي عشان انا تعبان وانتي وحشتيني 

نظرت مليكه وجدته يفتح زراعه لها فضمت نفسها له وهي تتلمس الأمان لكم شعرت بالوحده والألم في الساعات الماضيه

ولكن الان تشعر بالراحه الشديد

تحدث ادهم بهدوء / بكره هنروح نشوف ضرتك فتجهزي كده 

نظرت له مليكه بصدمه وشرار /ضرتي

حمزه وهو يهز رأسه بجديه / آيوه يا مليكه ضرتك ام فاروق القلب والعقل هروح اشوفها بكره بشوق كل العشاق 

ضربته مليكه علي صدره وهي تعود لاحضانه / بدأت اغير بجد من ام فاروق. 

ضحك حمزه بشده عليها ثم 

أخذها وتسطح وهي ما تزال في احضانه اغمضت عينها تناشد الراحه والأمان بينما هو كان يربت عليها بحنان وهو يشرد في القادم فهذا الاختبار كان  صعب جدا واوشك علي خسارته

تنهد بتعب وهو يمد يده ويخرج هاتفه ويرسل رساله مقتضبه لأحمد انه وجد مليكه ثم اغلق هاتفه كليا واغمض عينه بتعب ثم جذبها اكثر لاحضانه ويده تتلمس خدها باعتذار وحنان وعشق وهو يتنهد ويعلم بأن القادم ليس هين أبدا ولكنه سيواجهه بكل قوته طالما يعلم أن اليوم سينتهي في احضانها


RAHMA NABIL 美心


كان إيهاب ينظر بسخريه لجاك وملك التي كانت تشتغل غضبا

تحدث إيهاب / اغبيه مش بتعرفوا تتصرفوا بس معلش الضربه اللي متصبش تهوش

نظرت ملك له بملل/  سيبك من اللي حصل هنعمل ايه في اللي جاي

سمع الجميع صوت يأتي من الخلف / أنا اقولك يا لوكا هنعمل ايه

نظر الجميع بفزع وجدوا ادهم يقف أمامهم بكل برود وهيبه واتجه لهم ثم جلس وهو يضع قدم علي قدم ويخرج مسدسه ويضعه امامه ثم نظر لايهاب ببسمه بارده  / هنتفق اتفاق ايه رأيك

نظر له إيهاب بتعجب وصدمه كيف وصل لمكانه وكيف تجاوز حرسه

اكمل ادهم ببرود وهو ينظر لملك / امممم حلو عرضك يا ملك اللي عملتيه في البيت 

لم تكد تجيبه حتي وجدت رصاصه تمر بجانب رأسها مباشره فصرخت برعب بينما هو قلب عينه ببرود وأعاد نظره لايهاب / كنت بقول ايه آه نتفق ايه رأيك تفكك من حوار الانتقام والطار وبلا بلا بلا بلا وتشيل أفكارك دي من دماغك وانا اوعدك موتك هيكون سهل مهو في كل الحالات هتموت فتموت بهدوء ولا تموت موته زيك

نظر له إيهاب بملامح غاضبه علي حديثه / انت جاي لمنطقتي وبتهددني انت غبي ولا إيه حكايتك 

كان إيهاب يتحدث وهو ينظر خلفه لنقطه ما وفي الثانية التاليه كان أحد رجاله يضع سلاحه علي رأس ادهم في نفس الوقت الذي رفع ادهم سلاحه في وجهه إيهاب وباليد الاخري اخرج مسدس اخر ووضعه علي رأس ملك

فالوضع كان كالتالي

احد رجال إيهاب يصوب مسدسه لرأس ادهم وادهم يصوب مسدسيه علي إيهاب وملك وجاك يتراجع للخلف محاولا للهرب بينما عبير تعود للخلف خوفا ان يطالها شئ

تحدث ادهم ببروده / بدأ العد التنازلي....... 

 


RAHMA NABIL 美心


استووويل أظن مفيش دلع كده للفصل طويل اهو تعويضةعن الغياب وشكلي هرقد ليومين بسببه 😂😂😂😂♥️♥️

مستنيه رأيكم 

دمتم سالمين 

RAHMA NABIL 美心

#جميلة_حد_الفتنه

#حياة_حمزة

#الفصل_الرابع_والعشرين


ﻭ ﻻ ﺗَﺘْﺮُﻙْ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪِ ﻳَﻮْﻣﺎً

      ﻓَﻤَﺎ ﺃﺣْﻠَﻰ ﺍﻟﺼَّﻼﺓ ﻋَﻠَﻰ ﻣُﺤَﻤَّﺪ

  ْﺷِﻔَﺎﺀٌ ﻟِﻠﻘُﻠُﻮﺏِ ﻟَﻬَﺎ ﺿِﻴَﺎﺀٌ

             ﻭَ ﻧُﻮﺭٌ ﻣُﺴْﺘَﻤَﺪٌ ﻣِﻦْ ﻣُﺤَﻤَّﺪْ💚


RAHMA NABIL 美心


كانت نظرات ادهم بارده لدرجه مخيفه

ابتسم إيهاب له بخبث / نزل سلاحك يا أدهم باشا عشان مش من مصلحتك.

ابتسم ادهم بسخريه ووجه مسدسه بدقه لجبهه إيهاب وتحدث بجمود / ابويا وامي الله يرحمهم اخر حد فضلي من بعدهم هي جدتي والله يرحمها برضو مليكه وعندها جوزها يحميها

ثم نظر بشماته لجاك / حتي اسأل جاك عليه

ثم أعاد نظره لايهاب / يعني من الاخر خاف من إللي مستبيع كل حاجه معنديش حاجه اخاف عليها ولا اندم ولا ازعل عليها يعني بمجرد ما الرصاصه من مسدس الاخ اللي ورا دي تخرج هتكون انت وملك حبيبتي عند اللي خلقكم واظن مش محتاج اقول امثالكم هيحصل ليهم ايه

ارتعشت أوصال إيهاب لثواني ولكن اخفاها وتحدث وهو ينظر لادهم / انت عايز ايه

ادهم وهو يشير بعينه للرجل خلفه / خلي كلبك الاول ينزل سلاحه عشان نتكلم بروقان كده

نظر إيهاب للرجل ان يهبط سلاحه ثم أعاد نظره لادهم وتحدث / نزل انت كمان سلاحك

نظر له ادهم ببرود ووضع سلاحه في جيبه مجددا وتحدث / من الاخر كده يا إيهاب اللي في دماغك ده تطلعه وتبعد عن مليكه وحمزه والا قسما بربي لاسيب شياطيني تولع فيكم واحد واحد وزي ما قولت مش هيهمني حاجه انت فاهم

تحدث ادهم بغضب / اسمع انت انتقامي من عيله السعيد انت متعرفش عنه حاجه خليك بره الموضوع وانا مش همسك باي حاجه بس ابعد عن أي حاجه أظن ده عرض كويس

ضحك ادهم بملئ صوته / آه بجد انت دمك خفيف آوي

ايه يا باشا انت مفكرني هنا عشان خايف منك منا لسه قايل اني مستبيع والله ومش هامنني اموت ولا اعيش بس قبل ما اموت هاخد روحك معايا عشان انضف البلد من امثالك

ثم نهض وأغلق زر الجاكت وامسك مسدسه ونظر له ببرود / يبدو أن مش هتوصل لاتفاق وانك مصر تكمل في جنونك ده تمام جدا نتقابل يا إيهاب

ثم وبكل برود اطلق النيران علي يد جاك ونظر له ببرود / فكر تقرب من مليكه تآني وقتها هتكون الرصاصه في نص دماغك انا جيت انهارده مخصوص عشان خاطرك وعشان خاطر ملك حبيبتي 

ثم نظر لملك / ولا إيه يا مولا 

ارتعبت ملك من هيئته وعادت للخلف وهي ترتجف / مش انا ده ده جاك هو اللي صور كل حاجه وساميه هي اللي جهزت كل شئ في البيت انا بس نفذت معملتش حاجه 

ضحك ادهم بشده / امممم مصدقك يا لوكا ياقلبي تعرفي ليه.... لأنك اغبي من انك تعملي حاجه زي دي لوحدك

ثم نظر لايهاب وابتسم بغموض / استمتع بالعرض يا إيهاب

ثم تركه ورحل ببرود وخرج وجد رجاله يقفون ويأمنون له الطريق وصعد لسيارته وهو يجري اتصال باسر ويسأله فعلم منه انهم وجدوا مليكه فابتسم براحه

بمجرد ما شاهد فعلة ملك جن جنونه وعلم ان من فعل ذلك لم يكن سوي الحقير جاك لذا كان لابد أن يخرج غضبه به وايضا يحاول ان يحيد إيهاب عن هدفه ولكن لم يقبل إيهاب اذا فليتحمل النتيجه

ابتسم بخبث وهو يتخيل ملامح إيهاب عندما تصله هديته


عند إيهاب كان يسير ذهابا وايابا بغضب كيف وبكل سهوله يقتحم منزله ويهدده هكذا شوف يقتله يقسم بذلك ثواني وسمع رنين هاتفه نظر للشاشه وزفر بضيق / نعم اخلص عايز ايه لو صفقه جديده مش....

صمت قليلا وهو يحاول ان يستوعب ما يحدث هذا غير معقول هذا ليس صحيحا ثواني وكان يصرخ بجنون / ادهمممممممممممممممممممممم هقتلللللللللللللللللك اقسم بالله لعذبببببببببببك


بينما ادهم كان يبتسم بشده وهو يتخيل رده فعله عندما يعلم بانخفاض اسهمه للحضيض وخسارته لجميع اوماله التي سرقها قديما من عائله السعيد وايضا احتراق مخازنه لم يترك له ادهم قرش واحد لم يتبقي له فقط سوي منزل او اثنين لوي ادهم فمه بتذمر كان يجب أن يدمرهم أيضا ولكن لا بأس ليفرح بهم الان قبل أن يعرضهم للبيع وهو سيأخذهم بابخس الأثمان

ضحك ادهم بشده وهمس / احيانا بخاف من نفسي


RAHMA NABIL 美心


صفعه هوت علي وجهها جعلتها تنظر له بعيون جاحظه وتصرخ به / انت اتجننت ولا إيه بتمد ايدك عليا يا محمد

محمد بكره وقرف / للأسف اتأخرت كتير اوي يا صفيه هانم غلطت لما اخترتك زوجه وام لاولادي وغلطت لما اعتمدت عليكي في تربيتهم وغلطت لما سيبتك معاهم لوحدك

ثم صرخ بهياج / غلطت لما فكرت ان صفيه هانم بنت بياعه الطعمية هتبقي ام لعيالي نسيت انك واطي.... وهتفضلي طول عمرك كده طبعا ما هي شبعه بعد جوع بعد ما كنتي بتقعدي بضفار علي أول شارعكم تبيعي طعميه بقيتي سيده المجتمع الراقي صوفي هانم اكيد من حقك تعملي كل اللي عملتيه والفلوس تعميكي

صرخت به صفيه تحافظ علي ما تبقي من كرامتها الوهميه / اخرررررس يا محمد انا صوفي هانم رئيسة اكبر جمعيات حقوق المرأه انا صوفي هانم اللي الكل بيتزاحم عشان بس يقابلني

محمد وهو يضحك بجنون /بس كل ده منين يابنت بياعه الطعميه يا معفنه

نظرت له صفيه بغضب شديد لاهانتها

بينما محمد كان في داخله يعلم انه مخطأ بذكره لماضيها لم يتربي علي هذا ولكن هي تستحق أخرجت اسوء مابه تحدث بها بندم / ضيعتي نفسك يا صفيه وضيعتي عيالك حرام عليكي شايفه آخرة تربيتك بنتك بتفضح اختها

صفيه بسخريه / وحضرتك كنت فين وانا بضيعهم ها حضرتك كنت فين وانا بدمر عيالي

جلس محمد علي المقعد بتعب وهو يضع رأسه علي كفه بندم / كنت غبي فكرت اني لما اسافر واجمع فلوس آكتر هكون بسعدكم وببني عيله سعيده مش محتاجه لأي حاجه

نظرت له صفيه بسخريه / ومفكرتش ان العيله دي كانت محتاج لزوج،،،، لاب، كنت فين وكل يوم عيالك بيكبروا يوم عن يوم كنت فين وهما بدأوا يمشوا او يتكلموا كنت فين وهما تعلموا يقولوا بابا ويبصوا ميلقوش باباهم زي باقي الأطفال ها رد عليا كنت فين من ده كله وفي الاخر جاي تلومني لاني شوفت نفسي زي ما انت عملت لا يا محمد فوق انا وانت زي بعض

محمد وهو ينهض بصراخ / أنا مش زيك اوعي تقولي اني زيك انا كنت ببعد عشانكم عشان مخليش حد فيكم يحتاج حاجه بس انتي يا صفيه انتي كان عندك ايه غير النوادي والمجتمعات والخروجات ها اتكلمي كنتي بتعملي ايه غير انك تخرجي وتسيبي عيالك للمربيه بسببك انا كنت حاسس اني مش متجوز ولا عندي حد يستناني بغبائك وجشعك خلتيني احس بالوحده

صفيه بتكبر / وانت متجوزتش ليه طالما حسيت بالوحده آه صحيح نسيت تلاقي مفيش واحده استحملتك غيري

ابتسم محمد بخبث / ومين قالك اني متجوزتش غيرك

نظرت له صفيه بخوف / قصدك ايه

محمد وهو يقترب منها ويهمس بشر / قصدي زي ما فهمتي يا زوجتي العزيزه انا متجوز ومش بس كده ومخلف منها كمان اقولك علي الكبيره بقي انا متجوزها بعد جوازي منك بأسبوع واحد بس

شحبت ملامح  صفيه وكادت تنهار وهمست بصدمه / متجوز عليا

ضحك محمد بشماته بها / آه يا صوفي هانم متجوز ست ونعم حبيتها وحميتها بروحي وحافظت عليها وخلفت منها اول أولادي يعني هي أم البكري يا ام العيال بس للاسف كانت من الصعيد وهربت لأنهم كانوا هيجوزوها واحد كبير في السن قابلتها وحاولت اني اساعدها بس هي كانت ست محترمه رفضت راجل غريب يستضيفها ولأنها عجبتني طلبت منها الجواز وهي للأسف مكنش عندها حل تآني يا انا ياالراجل اللي في البلد عندهم وفعلا اتجوزتها بعد جوازي منك بأسبوع حسيت بالندم آوي اني بخدعك بس اعمل ايه كان قلبي بدأ يميل ليها بعد ما سفرنا أمريكا رجعت واخدتها وخلتها تعيش في فيله جنبنا وبعدها عرفت انها حامل قبل ما انتي تحملي في أسر وجابتلي  علي الدنيا أجمل طفل شافته عيني بس للاسف الراجل اللي كان هتتجوزه كان في أمريكا عشان صفقه فبلغ أهلها وجم في يوم قتلوها اليوم ده كان معايا ابني اللي عنده تلات سنين وكنت بره رجعت وشوفت اسوء مشهد ممكن اشوفه في حياتي وللأسف لقيتهم كانوا لسه هناك وشافوني انا وابني أخدته وهربت بيه لآخر حته في العالم وديته أسبانيا لواحد صاحبي كان محروم من الخلفه هو ومراته وقولتله يحافظ عليه زي ابنه وانا هاجي واخده

لما رجعت هنا لقيتهم عرفوني وعرفوا كل حاجه واجهوني وانا انكرت كل حاجه وقتها عرفت ان لو ابني رجع هخسره هو كمان زي أمه فخليت صاحبي يجيبوا ويجي يعيش جنبنا عشان يكون تحت عيني مكنتش بخلي صاحبي يصرف عليه جنيه واحد حتي المناسبات اللي كان لازم الاب يحضر فيها كنت انا بروح معاه بحجه ان والده مش فاضي وكل ده وأهل مراتي كانوا مراقبني ومستنين ظهور  ابني كان نفسي اقوله اني ابوه وانا شايفه بيكبر قدام عيني وعدت سنين وبسبب تأخر الخلفه عندك خلفتي أسر وقتها حسيت ربنا بيعوضني ويطبطب عليا بس برضو مهما مر الوقت بيفضل ابني البكر له مكانته حبيته آكتر من نفسي بس للاسف كنت خايف في يوم اخده في حضني واقوله اني ابوه فياخدوه مني ومرت السنين وأهل مراتي مبقتش اعرف عنهم حاجه بس برضو وقتها مقدرتش اصارح ابني اللي كان بقي شاب اروح واقوله ايه سامح ابوك اللي رماك لناس غريبه لانه مكانش قادر يحميك احط عيني في عينه ازاي كملت حياتي من  غير ما اتكلم كلمه وانا من جوايا بتقطع علي بعد ابني عني وجيت علي نفسي وكملت حياتي عشانه وعشان اخواته كنت بزود في نصيبه في كل الصفقات عشان اعدل بينه وبين اخواته في الفلوس، دعيت ربنا يكونوا عيالي زي عيال اخويا بس للاسف انتي فشلتي يا صفيه فشلتي

صفيه بجمود غريب / مين هو ابنك

نظر لها محمد قليلا وطال صمته وكأنه يفكرثم القي قنبلته / ادهم يبقي هو ابني البكري

صمتت صفيه وطال صمتها لدقائق ودقائق ثم انفجرت ضاحكه بشكل مريب نظر لها محمد بتعجب وهي فقط تضحك بضخب / ااااااااه يا مسكين انت

ثم اقتربت منه وهي تسخر منه / وعمال نازل فيا محاضرات إزاي اكون ام مثاليه وانت.... انت رميت ابنك وقال ايه عشتان الطار آه صعبت عليا

صمتت تتبين ملامحه / انت اب فاشل يا محمد اب فاشل درجه أولي إزاي ترمي ابنك لصاحبك لا وبعد ما الخطر مشي خوفت تواجهه يعني مش فاشل لا وجبان كمان وياتري مين ابنك

صمتت ثم انفجرت ضحكا / ادهم ادهم اللي الكل عارف جبروته وان اللي يغلط معاه بيفعصه ومش بيهمه هو مين

ثم قالت وهي تزيد جروحه /عندك حق لو انا مكانك هخاف برضو انا وانت اسود من بعض يا محمد بل أنت اسود مني انت ايه يا أخي جبل استحملت ابنك يكون قدامك ينادي غيرك بابا ويجري عليه وانت مجرد صاحب والده ياجبروتك طب خد الكبيره بقي ابنك البكري كان هيتجوز اخته الصغيره

نظر لها محمد بفزع / لا لا ادهم عمره ما فكر كده في مليكه انا دايما كنت باخد بالي من الموضوع ده عمره ما يفكر كده انا متأكد

ضحكت صفيه بشده وصفقت وهي مستمتعه بقلب الطاوله عليه / منا مش قصدي مليكه انا قصدي ملك

صدم بل كاد يموت جراء الصدمه وسقط علي المقعد بتعب شديد ونظر لها وعينه جاحظه / ادهم بيحب ملك

ابتسمت هي بخبث لم تكن ستقول انه يحبها ولكن ما الضير من قول ذلك حتي تجعله يتوجع اكثر بما فعله في أولاده فهي علمت من أسر بعرض ادهم للزواج بملك لمساعدتها نظرت لمحمد الذي وكأنه كبر سنوات علي سنوات عمره / اها وكان هيتجوزها من وراك كمان أسر قالي انه كان مصمم يكتب كتابه عليها بعدين هيقول للعيله شايف ابنك البكر اللي بتتفاخر بتربيته كان عايز يعمل ايه

هز محمد رأسه بشده ونهض وصرخ بها ودموعه تهبط / انتي كدابه يا صفيه كدابه ابني عمره ما يعمل كده ده تربيتي انا من وقت ماصاحبي مات وهو كان مراهق انا اللي ربيته وزرعت فيه اخلاق بيت السعيد ابني عمره ما كان هيعمل كده أبدا أنا متأكد

نظرت له صفيه بشماته / أنا مالي انت بتزعق فيا ليه أسر اللي قالي كده انت عايز تصدق ماشي عايز تعمي عينك عن حقيقه ابنك اللي عمال تتفاخر بيه اللي امه أساسا واحده وس..... خطافه و....... آآآآآآه

لم تكمل بسبب صفعه محمد وهو يصرخ بها / انتي طالق برررررره يا صفيه اطلعي بره انتي طاااالق والست اللي كنتي بتتكلمي عليها دي ضفرها برقبتك يا صفيه اطلعي مش عايز المحك

صفيه بصدمه / بتطلقني يا محمد بتطلقني انا بعد كل السنين دي

محمد بجحود / للأسف اتأخرت آوي كان لازم اطلقك مع أول مره اتجبرتي فيها اطلعي برررررره بيتي ارجعي لاصلك يا صفيه مش هتشوفي مني شلن واحد برررررره

نظرت له صفيه بصدمه ثم هتفت  وكأنها لا تعي شئ / طلقتني

امسكها محمد من زراعها بشده واخرجها خارج شقتهم والقاها ونظر إليها وهو يتذكر كل ما فعلته معه ومع أولاده يتذكر ضربها لابنائه يتذكر تجبرها وجحودها يتذكر كل ما افسدته / مش عايز المحك

ثم اغلق الباب بعنف وسقط أرضا وهو يبكي ما فعله لقد ابعد طفله الحبيب عنه ولم يكتفي بهذا بل ترك أطفاله الصغار لهذه المرأه المجنونه كان يراها وهي تضرب أبنائه بعنف خاصا مليكه التي كانت لا تعجبها تصرفاتها تحدث معها وهي كانت لا تجيبه فقط تنفذ ما برأسها لم يتحمل ما يحدث

فتح الباب لم يجدها فهبط بسرعه كبيره واصطدم باخيه ولكن لم يهتم فزع راشد من هيئه أخيه الصغير / محمد مالك

ولكن محمد لم يجيب وانطلق لوالده وفتح المكتب بسرعه فوجد والده يجلس مع فاطمه فركض له وهو يبكي كما كان يفعل وهو صغير بكي وهو يصرخ / بابا ساعدني ابوس ايدك عيالي عيالي انا غلطت

نهض سعيد بفزع هو وفاطمه وذهب لابنه وامسكه من كتفه وهتف / مالك يا محمد مالك يابني

نظر له محمد وبكي بشده كالطفل وكان راضي وراشد قد وصلوا

محمد ببكاء وانهيار وهو يسقط أرضا ويصرخ / ضيعت عيالي بغبائي ابني وبنتي ضاعوا انا اللي ضيعتهم كنت عايز اسافر عشان ابني حياه ليا بس كنت بهدها بغباء ابوس ايدك يا حاج ساعدني ابوس ايدك عيالي بيضيعوا مني ساعدني

بكي راضي بشده علي حاله أخيه المنهار

بينما راشد يضم والدته التي كان بكائها علي صغيرها يقطع القلوب انحني سعيد وجذب ابنه الصغير ونظر في عينه / متخافش طول منا جنبك يابني ربك كريم آوي بس انت اهدي وقولي فيه إيه


RAHMA NABIL 美心


كانت صفيه تسير وهي غير واعيه خرجت من المنزل وكادت تخرج ولكن وجدت سياره تقترب من المنزل ابتسمت بحقد وغل / وديني لاقلبها علي دماغك يا محمد

انطلقت صفيه للسياره ووقفت امامها وتحدثت / ادهم عايزه اتكلم معاك شويه

تحدث ادهم بتعجب وهو يغلق سيارته / معايا انا وده من امتي ده انتي مش بتطقيني

صفيه بغلب وتمسكن / مكنش بأيدي يابني ابوك اللي كرهني فيك اعمل ايه وانت ابن ضرتي عايزني احبك وانا كنت خايفه تشارك عيالي في ورثهم وانت أساسا عندك ورث من ابوك أو اللي كان عامل نفسه ابوك يعني انت تاخد آلأتنين وانا عيالي يشحتوا

تزاحمت الأمور في رأس ادهم ونظر لها بعدم فهم / انتي بتقولي ايه ابويا مين اللي كرهك فيا وضرتك مين وورث مين انتي مخبوطه في رأسك يا صوفي هانم ولا إيه

صفيه بنبره خبيثه / ابوك محمد يا أدهم ابوك كان عايز يكتب كل حاجه ليك عشان انت البكر قال يعني كده بيعوضك انه رماك لحد غيره عشان يربيك لأنك ابنه من واحده أساسا سمعتها كانت أعوذ بالله يلا ميجوزش عليها غير الرحمه بس......

قاطعها صراخ ادهم بشده وهياج / اخررررررررسي اخررررسي

كانت سندس عائدة من الخارج ورأت مايحدث فارتعبت من ملامحه

اقترب ادهم من صفيه وهمس لها بصوت جعلها تندم علي ماقالته / والدتي دي اشرف من عينتك كلها والدتي االي بتتكلمي عليها دي احسن من مليون واحده زيك الجذمه منها بدسته من عينتك وانا وانتي عارفين كويس انا قصدي ايه ولا نسيتي لياليكي الحمرا وعروضك ليا اننا نقضي وقت حلو مع بعض ها

انسحبت الدماء من صفيه وشعرت ان الارض تميد بها فاكمل ادهم / ووالدي يبقي صالح انتي فاهمه هو ابويا محمد مش ابويا

كانت سندس تقف قابلتهم وهي ترتعش خوفا من حديثهم ونبرته لمحها ادهم فاغمض عينه بغضب لك يكن يحب أن تري منه هذا الوجه أبدا فصرخ بها / ادخللللي جوا يا سندس

ارتعبت سندس ودخلت وهي تركض فشعرت بأنها اصطدمت بأحد نظرته وجدته حمزه وبجواره مليكه الذين كانوا علي وشك الذهاب لام فاروق حاف حمزه كثيرا من ملامح سندس / مالك يا سندس حصل حاجه

سندس وهي تشير للخارج برعب / ادهم

لم يفهم حمزه شئ فنظر لها / ماله

سندس بارتعاش وهي تنظر لمليكه التي كانت تنظر لها بدقه/ هو وأم مليكه برة كانوا.....

صمتت وهي تبكي برعب مما سمعته لم تتوقع ان تكون والدة مليكه بهذه القذاره وايضا ان ادهم ابن عمها

تركها حمزه بعدما يأس من حديثها وخرج هو ليري ماذا هما وخلفه مليكه بينما خرج الجميع من المكتب علي صوت بكاء سندس وسمعوا ماقالته فتحدث محمد برعب / صفيه عملتها وهتبعد ابني عني عملتها بس والله ما هسكت ليها

صك ركض وخلفه الجميع يحاولون تهدئته

خرج حمزه الحديقه الاماميه وجد ملامح ادهم مرعبه وصفيه ترتعش بخوف في نفس الوقت الذي دخل به أسر للمنزل وركض لادهم وهو يصرخ به / فيه إيه يا أدهم بتصرخ في امي ليه كده

ادهم بجنون وهو يصرخ به / اخررررررس محدش يتكلم كلكم كادبين كلكم وامك دي واحده........

شعر ادهم بصفعه تسقط علي وجهه بحده نظر وجدها مليكه وهي تنظر له بعيون حمراء / دي امي اللي اتكلمت عليها دي

وضع ادهم يده علي وجهه وهنا هبطت دموعه ولأول مره يتصدع جليد ادهم وتحدث وهو يفرد زراعه / طب اسمي يا مليكه بقي الست الوالده الشريفه دي عملت ايه الست سيده المجتمع الراقي كانت كل ليله بتروح لديسكو سمعته وس .....  وبتقضي هناك سهراتها طبعا مش محتاج اقولك كانت بتعمل ايه

ارتشعت مليكه من حديثه فاكمل هو دون أن يراعي اي شئ / ومش بس كده والدتك المحترمه آكتر من مره كانت بتعرض نفسها عليا ودلوقتي ال..... جايه تقول اني امي انا كانت مش محترمه لا وخدي الكبيره بتقول ان عمي محمد هو ابويا

قاطعهم صوت محمد الباكي / بس هي مكدبتش يا بني انا ابوك

نظر له ادهم وضحك بصخب وهو يصفق / حلو حلو اوي يابابا

ثم نظر له بسخريه / طب وايه لقيت صاحبك من غير عيال فصعب عليك فاتبرعتله بيا معلش اصلي مش لاقي مبرر للموضوع ده لو افترضنا انك ابويا اصلا

تحدث محمد / والله العظيم انا ابوك واللي حصل هو....

قص عليه محمد كل ما حدث تحت شهقات الجميع وصدمه مليكه وشفقه حمزه علي ما تعرض له عمه وابن عمه

وحاله أسر الذي كان لا يعي ما فعلته والدته وكان ينظر أرضا بخجل وهو يتمني لو تبتلعه الأرض من الخجل

هز ادهم رأسه ببكاء وهمس بوجع / امي.....

صمت لا يعرف ما يقول والدته ماتت وهو لا يتذكرها والدته قتلت علي يد عائلتها

هز رأسه يرفض ما يحدث ونظر لمحمد بدموع وعدم تصديق / انت مفكر الفيلم الهندي ده هيمشي عليا لا انا ابويا هو صالح صاحبك وامي هي الست الطيبه امينه غير كده معرفش انت كداب كدااااب

ثم اخذ يصرخ بجنون / انت كداااااب ده انا..... انا كنت هتجوز اختي انت مستوعب انت كنت هتعمل ايه 

محمد وهو يهز رأسه ببكاء / لا لا يابني انا كنت هقولك وقتها 

صرخ ادهم بجنون / كنت هتجوزها من غير ما اقولك كنت هتجوزها اول ما دخلت المستشفي عشان اساعدها تعدي محنتها لولا أسر رفض 

صرخ بجنون / لولا أسر رفض كنت هتجوز اختتتتتي انت مستوعب انت عملت ايه 

بكت مليكه بشده علي أخيها ونظر لحمزه تطلب دعمه فضمها بحنان وهو يعي حالتها وهمس لها / روحيله يا مليكه مفيش غيرك هيقدر يفهمه او يهديه 

ارتعشت مليكه بخوف من ملامح ادهم فشجعها حمزه وهو يدفعها له ويطمئنها انه بجانبها 

اقتربت مليكه له وهي تراه يبكي وهو ساقط أرضا وينتحب بشده ويهتز جسده وهو يصرخ بكلمه امي ومن غيرها نتذكر في أكثر لحظاتنا ضعفا من غيرها تحضر عندما تضيق بنا الدنيا 

اقتربت منه مليكه وجلست أرضا ثم وبدون مقدمات جذبته لاحضانها وهي تبكي وهو بمجرد ما ضمته ضمها بشده وهو يبكي بشده / امي يا مليكه اتقتلت وابويا رماني وانتي.... انتي اختي انحرمت من كل حاجه في حياتي حتي الناس اللي ربوني ماتوا وسابوني كله بيسيبني يا مليكه كله بيسيبني 

بكت مليكه بشده وهي تضمه / اهدي ياقلبي اهدي كلما جنبك انا هنا وأسر وبابا وكلنا هنا بص للجانب المشرق انت ليك عيله كبيره بتحبك 

رفع ادهم عينه لها وقد كانت حمراء بشده فوجد أسر ينحني أرضا وينظر له باسف وبكاء مثل الطفل / ادهم مش هتسامح اخوك الصغير انا اسف اني زعقت و... 

قاطعه ادهم وهو يجذبه لاحضانه هو ومليكه ويريت عليهم هكذا هو ادهم حتي في أصعب أوقاته وضعفه يكون الضهر والسند للجميع ففي اللحظه التي كان من المفترض أن يجد هو حضن يضمه كان هو هذا الحضن للاخرين 

نظر حمزه لهم ومسح دموعه ونظر للجميع وتحدث / سيبوهم لوحدهم الكل يدخل 

بينما سندس كانت منهاره علي حالته فاقترب منها حمزه وضمها وجذبها للداخل وهو يخبر الجميع بالدخول وبالفعل دخل الجميع بيفسحوا لهم المجال بينما محمد نظر بسخريه فلم يجد صفيه اكيد شوف تختفي بعدما تعرت حقيقتها امام الجميع 

نظر لأولاده وادهم يضمهم اليه بحمايه ووعد نفسه انه لن يستسلم سيعيد عائلته كلها باحضانه 


RAHMA NABIL 美心


بينما ادهم كان يضمهم بوجع وكأنهم اخر ما تبقي له بالحياه اغمض عينه بألم وهو يعد نفسه ان قريبا ستكون ملك أيضا باحضانه سيعيدها مهما كان الثمن حتي لو اضطر للموت في سبيل استعادتها سيعيد اخته لاحضانه 

كان أسر يبكي بشده ما سمع يبكي قهر وحزن كيف تفعل والدته ذلك كيف يحرمهم والدهم من اخيهم الكبير كيف عاشوا حياه مخدوعين بهذه الطريقه كيف 

كانت حاله مليكه لا تقل عن حاله أسر فهي مازالت في صدمه والدتها 

شدد ادهم علي أجسامهم ومازالت دموعه تنزل بشده وتحدث بهمس وصل لهم / طول عمري بعتبركم اخواتي اللي حصل ده مغيرش مشاعري ليكم ولو سنتي كنتم ومازلتم اخواتي اللي اغلي من حياتي بس إللي اتغير هو اني اقدر وبكل سهوله احضن مليكه قدام حمزه ومن غير ما يتكلم 

ضحكت مليكه من بين دموعها وهي تعلم انه يقول ذلك ليهون الأمور عليهم وهو اكثر من يحتاج لان يهون احد عليه 

اشتدت احضان ادهم عليهم وهو يغمض عينه بوجع 

بينما من الأعلي كان حمزه يقف علي سطح المنزل وهو ينظر لهم ببسمه حزينه / بكره كل حاجه هتتصلح وده وعد مني. 

ثم انتبه علي أحضان ادهم ومليكه فتحدث بحنق / هو الواد ده لزق فيها ولا إيه لا وكل شويه يشدها اكثر هولع فيك يا أدهم الكلب بس تفوق من إللي انت فيه وهنفخك ثم هبط وتوجه للباب الخارجي الذي ركن عنده سيارته البارحه وصعد بها متوجها الي المشفي وهو يهمس بمزاح /جايلك يا ام فاروث جايلك يا عشقي الأول جايلك يا معذباني 

دقائق وكان يصف سيارته امام المشفي واخذ الحقائب التي ملئها بالطعام والثياب لها ودخل بفرحه كبيره جدا واتجه بغرفتها وطرق الباب تحسبا ان تكون بوضع لا يجوز رؤيته فسمع  صوت فتاه غريب فكرمش ملامحه بتفكير ودخل وهو يضع وجهه في الأرض وهو يتحدث بخفوت/ السلام عليكم

رد الجميع السلام وسمع صوت ام فاروق الحنون / حمزه يابني اخيرا جيت

رفع حمزه نظره لها وابتسم بشده وتحدث بمشاغبه / حبي حبي حبي كده يا ام فاروق يهون عليكي حمزه يعني ده انا كنت بجهز فرحي عليكي يا شيخه كده تكسري قلبي قبل فرحنا 

ضحكت ام فاروق بضعف / يووه جتك ايه ياواد ياحمزه لسه اهبل زي ما انت. 

نظر لها حمزه بحنق/ انا اهبل يا ام فاروق اخص عليكي 

سمع صوت بجانبه / واد يا حمزه مالك يا ولا من ساعه ما دخلت وانت نازل كلام في ام فاروق ولا أكننا موجودين 

نظر حمزه لها فضحك بشده / ام سعاد عيب عليكي يا ام سعاد ما انتي عارفاني مش بمسك نفسي قدام ام فاروق قلبي 

تحدثت ام سعاد / طيب يا خويا تتهني بيها آه صحيح قبل ما تدخل كنا هناكل يلا بسم الله مد ايدك 

حمزه ببسمه / لا بالهنا والشفا انتم انا مليش نفس 

ام سعاد وهي تشير خلفه لفتاه / يعني هتكسف سعاد بنتي طب دي صينيه البطاطس دي مش هتدوق زيها في حياتك كلها

انفجر حمزه ضاحكا / ياااااه صينيه البطاطس الاسطورية واخيرا بركه يا ختي وروينا كده

ثم مد يده واخذ معلقه والتقط قطعه بطاطس وتذوقها سرعان ما انكمشت ملامحه / احم ايه ده البطاطس عسل اوي 

ام سعاد وهي تتحدث بفخر/ طبعا مش سعاد اللي عملتها. حمزه بجديه/ لا حرفيا البطاطس عسل 

ام سعاد / يووووه يابني خلاص كسفت البنت شايف وشها احمر إزاي 

حمزه بضحك/ يا ام سعاد البطاطس مسكره عسل انتم عاملينها بسكر ولا إيه 

اتفحرت ام فاروق ضحكا علي ملامح ام سعاد ومشاكسه حمزه لها ومشاغبته وها قد عاد حمزه الطفل مجددا 


RAHMA NABIL 美心


 نظر إيهاب لساميه بدقه / اممممم ده الدنيا باظت آوي في البيت ودي فرصتنا عشان نضرب ضربتنا قبل ما يفوقوا لينا خصوصا ان وقعة ادهم جات في وقتها بالضبط وديني لكون مندمه علي إللي عمله واخليه يبكي بدل الدموع دم وعداوتي مبقتش مع عيله السعيد بس لا وكمان بقي مع الحيوان اللي اسمه ادهم 

 ‏ساميه بسخريه / طب ما ادهم بقي من العيله يا إيهاب واللي حصل ده مكسروش بالعكس هيديه قوه انه يساعدهم آكتر لان دول عيلتي 

 ‏القي إيهاب الكأس من يده وهو يصرخ / ورحمه ابويا لكون مخلي عيله السعيد كلها تركع وهي بتطلب عطفي اني اقتلهم وريحهم من عذابي 

 ‏تحدثت ساميه وهي تنظر له بعموض /هتعمل ايه 

 ‏ايهاب بحقد وغضب / هدمرهم كلهم بضربه واحده 

 ‏ ساميه /مليكه 

 ‏ضحك إيهاب بشده وهز رأسه / هبعت ليها هديه هتعحبها آوي 

 ‏ثم اخرج هاتفه واجري اتصال / نفذ 


RAHMA NABIL 美心


كان حمزه عائد من المشفي وهو يقود السياره ويقود وهو يفكر بمليكه يجب أن يعود لها ليسندها لي هذه المحنه ثواني ولاحظ سياره تتبعه منذ خروجه من المشفي نظر بدقه وجد احد منها يخرج من النافذه ويخرج ويصوب سلاحه علي سياره حمزه لم يستوعب حتي..


RAHMA NABIL 美心


استووب  خلص الفصل يارب يكون عجبكم يارب ❤️ ❤️ ❤️ 

دمتم سالمين

RAHMA NABIL 美心

#جميلة_حد_الفتنة

#حياة_حمزه

#الفصل_الخامس_والعشرون


يارب ميعديش إنهارده إلا و إحنا حاسين بشعور الأيه دى "فَاستَجَابَ لَهُ رَبُه " ♥️🌍


‏صَلَاةُ اللهِ مِلءَ الأَرضِ تَترَىٰ

عَلَيكَ وَتَرتَقِي مِلءَ السَّمَاءِ


نَبِيٌّ حَازَ عِندَ اللهِ قَدرَاً

وَمَن كَمُحَمَّدٍ فِي الأَنبِيَاءِ 💚


نظر حمزه لمرآه السياره بدقه ولاحظ ان هناك سياره تتبعه منذ خرج من المشفي لم يهتم للامر في البدايه ولكن وجد انها مصره علي قطع طريقه والاصطدام به من الخلف بعنف زفر حمزه وكاد يتوقف ليصرخ به ولكن وجد احد يخرج من نافذه السياره ويوجه مسدسه له

وفي ثانيه كان حمزه ينحرف بسيارته بطريقه أثارت ضجيج وتذمر باقي السائقين قاد حمزه بسرعه كبيره في عكس الاتجاه حتي كاد يتعرض لحوادث عديده

نظر خلفه وجد السياره تلحقه فابتسم ببرود وضغط اكثر ليسرع بينما خلفه في السياره كان أحد الرجال يتحدث/ بسرعه اخلص الحقه ليهرب مننا

تحدث للذي يقود بخبث / تؤ تؤ انا سايبه بمزاجي

تحدث الاخر بتعجب / احنا هنهزر لو الواد ده مماتش احنا اللي رقبتنا هتطير

تحدث رفيقه وهو يشير لمكان بعيد / أنا بس عايز ابعده عن الزحمه والعربيات عشان نشتغل علي نضيف هطلعه علي الطريق الصحراوي وهناك نتصرف معاه فهمت يا غبي

ابتسم الاخر بخبث / ده انت دماغك الماظ يخربيتك

بينما حمزه كان فقط يفكر في الإبتعاد عنهم وعندما وجدهم يبطئون نظر لهم بشك هل استسلموا بهذه السهوله لا يعتقد ذلك

نظر امامه لطريقه وابتسم بسخريه والان فهم بماذا يفكرون يريدون ان يبتعدوا به عن السيارات الاخري وفي ثانيه كان حمزه ينحرف بسيارته ويغير اتجاه مجددا وقاد سريعا حتي أصبح مقابل السياره التي تلاحقه ولكن عكس الاتجاه مر حمزه بحانبهم ثم غمز لهم وهو يضحك بشده وانطلق بسيارته بسرعه كبيره وهو يتخطاهم صرخ أحدهم بهياج / آه يا شيطان يا ابن ال....... الواد ده ايه يخربيت كده

تحدث الاخر بتفكير / اتصل بعشري وقوله الهدف قرب منك

نظر له صديقه بتعجب فابتسم الاخر بخبث / عشري مستني عند نهايه الطريق الفرعي بعربيه هو ورفاعي قوله الهدف في طريقه ليك

صرخ الاخر باعجاب/ يخربيت دي دماغ يا أخي هات دماغك ابوسها

ابعده الاخر بانزعاج / اخلص اتصل بيهم قبل مايهرب وابعت ليهم مواصفات العربيه بتاعته

فعل الرجل الثاني ما أمره به الأول 

وبالفعل عند مفترق طريق فرعي يؤدي للطريق الرئيسي الذي يقود به حمزه كانت تقف سياره من النوع الجيب تنتظر سياره حمزه التي اخذت مواصفاتها

بينما حمزه كان يحاول الوصول لعامر وهو يتحدث / الو عامر بقولك اسمعني الأول بس في طريق المستشفي  وانا راجع من...... 

توقف حمزه وتوقف الزمن وهو يشعر بسياره تخرج من شارع جانبي وتصطدم به من الجانب وبشده 

انتفض عامر وهو يصرخ / حمزه حمزه انت سامعني حمزه 

نهض احمد وتحدث بارتعاش وخوف / فيه إيه يا عامر 

نظر له حمزه برعب وركض للخارج تحت ضجيج الجميع الخائف كان عامر يركض مثل المجنون وخلفه احمد يصرخ احمد الذي كان يرتعش خوفا / حمززه ماله يا عامر اخويا ماله 

انتفضت مليكه التي كانت تجلس بالحديقة مع ادهم وأسر وتحدثت بتوتر وهي تري عامر يركض للخارج / عامر ماله حمزه يا عامر اتكلم 

لم يجب عامر ودموعه تهبط بشده فهو سمع صوت اصطدام شديد وصوت حمزه وهو يتلو الشهاده برعب 

يشعر بقلبه يتصدع من الرعب علي اخيه 

وققت مليكه في وجهه وصرخت به بنبره مخيفه / حمزززززه ماله يا عامر جووووزي حصله ايه 

همس عامر برعب / كان بيكلمني وقالي انه في طريق المستشفي وراجع وفجأه...... 

مليكه برعب / فجأه ايه انططططططق جووووزي حصله ايه 

امسكها ادهم / اهدي يا مليكه 

مليكه بجنون وهي تبعد يده ولا تعي شئ / جوزي حصله ايه 

عامر ببكاء / سمعت صوت حادثه وعربيات وصوت حمزه وهو بيتشاهد سمعت همسه المرعوب صوته الخايف وهو بيقول الشهاده 

احمد بانهيار / اخويا........ 

عامر ببكاء وأمل  والعائلة كلها خرجت خلفهم / مش عارف هو فين معرفش حصل ايه يمكن مش هو يمكن الحادثه جانبه صح الحادثه جنبه مش هو 

نظرت له مليكه بهدوء مخيف ونظرت لادهم وتحدث بهدوء مخيف / ادهم عايزه جوزي 

نظر لها ادهم بهدوء / طب اهدي وانا.... 

قاطعته مليكه وهي تتحدث بحده / عايزه جوزي اتصل باي حد اعمل اي حاجه واعرفلي هو فين دلوقتي عايزه جوزي يا أدهم

مسح ادهم وجهه بشده ثم اخرج هاتفه واجري بعض الاتصالات وعاد لها / بعت رجالتي تمشط طريق المستشفي كله وتشوف لو حصل حادثه ولا حاجه اهدي 

في نفس الوقت دخل رامي والذي كان عند الطبيب  ليفك جبيرة قدمه ومعه ياسمين وسعديه 

تحدث رامي وهو يري تجمع الجميع بالخارج / هو فيه إيه 

لم يجب احد بينما كانت مليكه صامته بشكل مخيف حتي صرخت فجأه بهياج / ااااااااااه 

لم تتحمل تقسم انها حاولت ولكن الأمر لم يعد محتمل لقد زاد الحمل والوجع عند هذا الحد انهارت وهي تصرخ اكثر / ااااااااااه ياااااارب 

نظر لها الجميع برعب بينما أسر ركض لها وجذبها بعنف لاحضانه وهو يحاول تهدئتها حتي هدأ ارتعاش جسدها و بعد مرور دقائق 

آتي اتصال لادهم من احد رجاله فانصت الجميع بجديه فتحدث ادهم / اتأكدت انه هو تمام تمام اتولي انت كل حاجه عندك لحد ما اجي 

اغلق الهاتف ونظر للجميع وعلي وجههم نظرات متلهفه وخائفه تحدث بهدوء وهو ينظر لاخته /هو كويس وفعلا للأسف حصل ليه حادثه واتنقل لاقرب مستشفي اللي هي  فيها ام فاروق 

لم يكد يكمل كلامه حتي وجد مليكه تركض لسيارته وهي تجذبه خلفها بعنف وتصرخ به / وديني هناك بسرعه يلا

لم يكد ادهم يجيب حتي وجدها تصعد لسيارته وتنظر له بشر فانطلق لها وقاد سيارته وخلفه باقي الشياب والعائلة كلها الجميع مرعوب قلوبهم تكاد تخرج من مكانها من كثره الخوف 

وهنا واخيرا سقطت دموع مليكه بشده وهي تتخيل

إصابته تتخيل خوفه في لحظات وعيه الاخير 

‏تحدث ادهم بهدوء وحنان / خلاص يا مليكه رفعت قالي انه كويس صدقيني.

‏بكت مليكه وهي تنظر له بعدم تصديق / انت بتكدب عليا عشان ابطل عياط صح 

‏مسح ادهم علي وجهه بضيق وأسرع بسيارته تحت بكائها المستر 


بعد مرور دقائق وصل الجميع المشفي هبطت مليكه من السياره بسرعه كبيره وركضت للداخل وخلفها ادهم وأسر واحمد الذين وصلوا قبل الجميع كانت تركض في الممرات وهي لا تعرف أين تذهب كانت  تبكي بتشتت تبكي مطالبه بحضنه الان وصوته يهمس لها أنه بخير وان كل شئ سيكون بخير تريده وبشده تريد الشعور بروحها مجددا 

شعرت بيد ادهم تجذبها لاحد الاتجاهات فسارت معه وهي ترتعش بخوف وذهب بها لاحد الغرف فنظرت له بتعجب من المفترض أن يذهبوا لغرفه العمليات نظرت له وتحدثت بلهفه / ادهم رايح فين حمزه في العمليات تعالي..... 

لم تكمل كلامها بسبب سماعها لصوت حمزه المولول / كله منك انت وصينيه البطاطس بتاعتك يا ام سعاد 

آه ياشبابك يا زينه شباب الحاره ام سعاد المره الجايه هتجيب أجلك  يا حبيبي والتالته تابته  ياخويا آه ياني ياما اقول عليكي ايه يا ام سعاد اقول ايه عماله تقولي طول بعرض آه ياني آه يا مسكين ياللي بقي طولك عرضك وبقي عرضك ارنفاعك آه يا خويا ام سعاد المره الجايه هتتفحم بسببها وشي القمر اتشوه 

لم يفق حمزه من تذمره سوي علي صوت رامي وهو يتحدث بغباء / هو مين اللي عمل حادثه لا مؤاخذه هو فين الحادثه دي 

نظر حمزه لهم ببسمه غبيه /اهو يا خويا اصلي لقيتك هتفك جبس رجلك قولت طلاق تلاته ما يحصل لازم حد يتجبس في بيتنا فقولت من باب التغير بقي اجبس ايدي

عشان الرجل بقت موضه قديمه 

زفر عامر براحه وهو يصرخ به / يا أخي يلعن..... 

صمت وهو يضم شفتيه بغيظ / ادعي عليك يحصل فيك ايه اكتر من كده 

حمزه بمزاح / وتدعي ليه بس استني اول ما اقوم ام سعاد تديني قصيده مدح ترقدني مكاني تاني. 

ام سعاد بتذمر / انت بتتريق ياض طب ده مفيش حاجه سندتك وقوتك في الحادثه دي زي صينيه بطاطس البت سعاد بنتي عارف لولاها كنا طلعناك مطحون من العربيه 

حمزه وهو يضرب يده السليمه بيده التي تحتوي علي جبيره بحركات مثل النساء الكبيره / يا ختي بلا وكسه بصينيه البطاطس اللي بتذليني بيها من يوم ما اتولدت سعاد دي معموله بسكر دي لزقت في سقف بقي وكنت هبعتلها فرقه إنقاذ تنزلها خليني ساكت بس مش عايز اتكلم 

ضحك احمد بشده بعدما تجاوز صدمته / لا والنبي تتكلم يابني 

حمزه بجديه / خلاص يابني دي أسرار ناس برضو يعني مثلا ممكن ادهم يكون حابب يتجوز سعاد ولا حاجه ويغير رأيه 

نظرت ام سعاد لادهم ببسمه واسعه / قصدك الواد القمر اللي طول بعرض وعنده عضلات ده 

نظر لها ادهم بتعجب ثم حول نظره لحمزه وهو يتحدث / طول بعرض.؟؟؟

حمزه بضحك / معلش أصلها بتحب الأبعاد الهندسيه آوي 

ثم نظر لام سعاد / اهو ده بقي يا ام سعاد مقولكيش  طول بعرض بارتفاع بحجم بكتله باي مصطلح هندسي تحبيه وايه كمان مريش وهيجيب بطاطس لسعاد كتير وسكر عشان تعمل صواني بطاطس كتير ومش كده وبس المعلم بوشكاش محفوظ بيضحي الواد زي ما انتي شايفه كده أمور وعيون زرقه وعضلات وحاجه اللهم صلي علي النبي وهيبه كده تهد جبال وعليه عقل ماشاء الله يتوزن بدهب وكمان يبقي اخو المدام يعني ابن عمي وقريبي

ام سعاد ببسمه وسعاده / يا خويا ابن عمك ولا ابن خالتك اهي حاجه من ريحتك وخلاص اما اروح انادي البت سعاد تشوفه دي هتفرح آوي

ضحك حمزه بشده وهو ينظر لملامح ادهم المصدومه مما يحدث بينما انفجر الجميع ضحكا علي حمزه وحديثه / واخيرا لعنة ام سعاد وسعاد هتترفع من عليا واعيش بسلام اقترب منه ادهم بغضب / يا أخي اتوكس اتوكس انت تخلص منها وتلبسها ليا

ضحك ادهم بشده وحشره / ولد انت اوعي تقرب  انا تعبان آه اديني بقولك اهو 

ثم تسطح بألم اكثر وهي يقول /آه يا ني تعبان

ثم نظر لهم/ يلا اطلعوا بره وسيبوني ارتاح

تحدث أسر بتذمر / يا أخي أنت عديم الدم ده حنا كنا هنموت من الرعب عليك ومليكه كانت هتموت من الخوف 

انتفض حمزه بسرعه مما جعله يتأوه وهو ينظر حوله فهو لم يلمحها او يسمع صوتها / مليكه هي فين مجتش ليه

تحدث أسر وهو ينظر للخارج / هي جات بس بره 

حمزه / طب اطلعوا يلا وخليها تدخل ولو حد جه قوله اني تعبان ومش هقدر اشوف حد 

ضحك الجميع عليه وخرجوا وبالفعل ثواني وكانت مليكه تدخل وعينها متعلقه به همس حمزه باسمها / مليكتي 

وفي ثواني كانت مليكه تركض له برعب وخوف 

اندفعت مليكه لاحضانه بعنف مما جعله يتألم بشده ولكن ضغط علي شفتيه ليكتم تأوهه الشديد وضمها اليه بضعف رغم الآمه الشديده 

بكت مليكه بشده وتحدثت / اللي بيحصلنا  ده عمل سفلي او لعنه فراعنه لا يمكن يكون حسد أبدا يا حمزه لا يمكن. 

انفجر حمزه ضاحكة وهو يضمها اليه قدر ما استطاع بسبب يده ثم همس / اشششش انا بخير والله بخير متقلقيش 

هدأت مليكه تحت همساته  التي استمر حمزه ببث الأمان بها والحنان ثم تحدث بعد صمت طويل/ تعرفي ايه اللي كنت بفكر فيه وقت الحادثه

ورغم ارتعاش اوصالها همست بصوت ضعيف / في إيه

ابتسم حمزه وهو يرفع وجهها له وينظر لها بعشق / كنت بحمد ربنا جوايا ميت مره اني مستنتكيش او اني اخدتك معايا ربنا يعلم لو كنتي معايا كان ايه اللي ممكن يحصلي انا وقتها لو مكنتش مت من الحادثه كنت هموت من الرعب عليكي من اول ما العربيه اتخبطت فيا حمدت ربنا انك فضلتي في البيت واني سيبتك ومشيت لوحدي الحمدلله يا مليكه والله كنت هموت ليها لو كنتي معايا واتخدشتي خدش واحد

رفعت مليكه وجهها له ونظرت له بمشاعر لا يمكنها التحكم بها ولأول مره تقترب منه وتقبل خده بحنان وحب

صدم حمزه مما فعلته وشعر بقلبه يصارع للخروج من صدره ولكن تفاجأ من شعوره بسائل دافئ علي وجنته ابعد وجهها عنه وجدها تبكي فضمها بشده فتحدثت هي بدموع / كنت هموت يا حمزه من غيرك كنت هموت انا عايشه ليك حياتي كلها انت محورها انا مليش حاجه اعيش ليها في الدنيا اوعي تسيبني يا حمزه في يوم والله اموت

ضمها حمزه ببسمه عاشقه / طول ما فيا نفس وربنا كاتب ليا عمر عمري ما هفكر اني ابعد ولو لثانيه وواحده يا مليكه قلبي ودنيتي

نظرت مليكه لعينه بأمل وهي تربت علي لحيته ببسمه /هنعدي كل ده وهنقعد سوا نضحك علي المشاكل دي كلها واقولك  فاكر لما عملت حادثه وطلعت بدراع مكسور

ضحك حمزه بشده عليها وهو يضمها اكثر / هو انتي كان عندك امل في حاجه غير كده.

مليكه بحنق / أنا قولت اجي الاقيك في العمليات وانا أفضل واقفه بره وانا بصرخ وابكي واقول حمزه لا اوعي تسيبني وشويه ألاقي الدكتور خارج وهو حاطط وشه في الأرض ويقولي بعتذر بس هو وصل متأخر ومقدرناش نلحقه اقوم انا بقي مصرخه صرخه عاليه تخليني اشرب يانسون لأسبوعين واقع في الأرض وأفضل اقول يااااارب ياااااارب بعدين مره واحده اسمع صوتك في وداني وانت بتنادي عليا اروح رافعه عيني لاوضه العمليات ببطئ كده وفجأه والكل كان بيحاول يقومني ازقهم كلهم بقي واجري بالسلو موشن واصرخ واقول حمززززززززه وادخل ألاقي الممرضه بتحط الملايه علي وشك اقوم زقاها واصرخ بجنون بقي لا حمزه مامتش حمزه عااااايش حمزه عايش واروح اجري علي جثتك وأفضل ارزع فيها واهبدك في السرير واضربك بقي وأنا بصرخ واقول انت وعدتني متسبنيش يا حمزه ليه تخلف وعدك انت جباااااان قوووووم قوووم ياحمزه وبعدين اروح مرميه عليك اكتم نفسك وتشتغل في الخلفيه اغنيه ( كده كده ياقلبي يا حته مني يا كل حاجه حلوه فيا،،، كده كده تسيبني وتمشي

وبعد أن كانت متأثره وهي تقص القصه وتبكي بتأثر علي الاغنيه صرخت وهي تردح وتكمل الاغنيه / يعني إيه يعني خلاص انا مش هشوفك تآني

حمزه برعب وهو يعود للخلف / يابنت المجنونه

اكملت مليكه / مش هلمسك مش هحكيلك عن حاجه تعباني ياقليل الأصل

ثم عادت مليكه للتأثر وهي تكمل / وفي عز ما انا مرميه علي صدرك وكاتمه علي نفسك وببكي وانا بسمع صوت الست شيرين في وداني بقي تروح دمعه تتدحرج علي خدي ثم تسقط علي خدك وإذ فجأه

صرخت مليكه بآخر كلمة فعاد حمزه للخلف وهو يرفع حاجبه ويظن انها جنت تماما

فاكملت هي / إذ فجأه يظهر السر الإلهي وتفتح عينك وتقولي.......

قاطعها حمزه وهو يتحدث بسخريه / اوعي من علي صدري يا عجله عشان كتمتي نفسي صح؟؟؟؟ 

نظرت له مليكه بتحذير / اسكت يا حمزه وسيبني اكمل مش كفايه جيت لقيتك لافف دراعك بشاش وحطمت القصه اللي رسمتها وانا جايه في العربيه

حمزه وهو يكرمش ملامحه بتعجب وينظر للجبيره في يده  / بشاش؟؟؟

اكملت مليكه وهي تتجاهل سخريته / تقوم انت فاتح عينك كده براحه وتقول بهمس عاشق متيم ومهووس وهائم ومحب و.... 

حمزه بمقاطعه / حيلك حيلك يا ستي ايه كل ده 

مليكه وهي ترفع اصبعها / اخر مره هقول سيبني اكمل يا حمزه المره الجايه هحقق حلمي وادخلك العمليات ماشي 

هز حمزه رأسه وهو يبتلع ريقه 

فزفرت هي بضيق وهي تكمل / كنا فين آه تروح انت بقي بهمسه عاشق متيم مهووس وهائم ومحب و وواقع لشوشته 

كانت تتحدث وتعيد الكلام بعناد وهي تعد علي يدها كل الصفات لمجرد العناد معه وتكمل  / تقولي بصوت فاض عشقا لملاكك الحبيب الذي كدت تفقده للابد 

حمزه بسخريه في نفسه / يا عنيا 

مليكه وهي تكمل / تقولي مليكه حبيبتي ياااااه يا مليكه وحشتيني اوي اوي حاسس اني مشوفتكيش من سنين 

حمزه ولم يستطع ان يمسك لسانه / ومجبتش سبح ومسك معايا مهو انا كنت في الحج بقي هو ايه اللي وحشتيني دول هما كام ساعه عمي اللي غبتهم 

ضربته مليكه / تصدق انك شخص منعدم الاحساس يعني انا بشاركك أحلامي 

ضحك حمزه بشده عليها وهو يدفعها بقرف / غوري يابت ايه جو المسلسلات ده،،،، ده بدل ما تحمدي ربك اني كويس جايه زعلانه ان أحلامك الأوفر متحققتش 

نهضت مليكه وهي تنزل نقابها وتعدل ثيابها / أنت الخسران أساسا وعلي فكره ده شغل روايات مش مسلسلات يا عديم الرومانسيه انت مبتشوفش البطل ده في الروايه بيبقي حاجه ايه يااااه جمال هيبه وطول بعرض 

حمزه بحاجب مرفوع / طول بعرض هي أم سعاد خرطت عليكي 

مليكه وهي تكمل بهيام / والا اما يشوف البطله راجل بيقرب منها يروح ضربها قلم ويمسك رأسها يضربها في الحيطه كده لحد ما يجلها ارتجاج في المخ بعدين يروح عطيها القبله اللي هي ويقولها وهو بيبص ليها بعشق انتي ليا انا وبس انتي فاهمه ليا 

ثم نظرت لحمزه بملل وسخريه / بزمتك انت عمرك ضربتني في الحيطه ها عمرك 

حمزه وهو يجاريها / هو لسه بس انا ضربتك بالقلم وعندي استعداد اكمل المشهد معاكي هنا انا رأيي نبدأ بالبوسه تعالي بقي 

ابتعدت عنه مليكه بتذمر / بعد ايه بقي ده انت حتي يا جدع عمرك ما انتقمت مني وحبستني في محزن وجلدتني وعذبتني وتيجي تضربني عشان مش عايز تضعف وتحبني

حمزه وهو ينظر لها بتعجب / اعذبك واجلدك ايه يابنتي جو العبيد وكفار بني قريضه دول ده ناقص احط صخره كبيره عليكي وانتي تصرخي احدٌ احد 

نظرت له مليكه وهي تبتعد / اتريق اتريق اصلك أساسا متعرفش الرومانسيه 

حمزه وهو يتحدث بها بصوت مرتفع مصدوم / رومانسيه مين يابنتي اللي انتي بتقوليه ده مصارعه حره مش رومانسيه أبدا يخربيتك تعالي هنا  يابت روايات ايه اللي فيها القرف ده خدي هنا 

ركضت مليكه بعيدا عنه / وانت مالك بقي روايات ايه مش انت أساسا راجل معندكش ذرة رومانسيه يا جاحد يابو قلب حجر

حمزه وهو يضرب كف علي كف / بقي انا اللي كل حاجه ابتسم واضمك واطبطب عليكي وأفضل اضم فيكي لما هكسر ضلوعك دي ودايما امسح دموعك وأفضل اقرألك قرآن لحد ما تهدي واتكلم معاكي بحنان وحب وفي الاخر انا مش رومانسي عشان مش بطفي سجايري تحت باطك ولا برمي مايه نار علي وشك ايه هما غيروا كتالوج الرومانسيه أمتي أصل أنا الصراحه قديم مش متابع رومانسيه من ايام رومانسيه مُحمد وعائشه 

ابتسمت مليكه بشده واقتربت من فراشه وامسكت يده السليمه بحنان وقبلتها قبله طويله أودعت بها كل حبها وعشقها واحترامها لهذا الرجل ثم فتحت عينها ونظرت في عينه بعشق تعدي حدود العقل عشق صافي وتحدثت بهمس وهي تنظر له / ربنا يديمك ليا يا حمزه يارب يديمك سند وأب واخ وصديق وابن وزوج وكل حاجه ربنا يديم ليا حنانك وحبك وقلبك الأبيض ده،،، قلبك اللي يقدر يسامح بكل سهوله مش ضعف لا دي قوه قوتك في طيبتك وحنيتك قلبك اللي قدر يتجاهل كل الماضي الخاص بيا بقرفه ومشاكله وعكس المتوقع بدل ما تسيبني وتسمعني كلام يموتني شدتني لحضنك وطمنتني انك عمرك ما هتسيبني ولما خرجت بدون نقاب وجيت اتعصبت عليا واول ما شوفت خوفي اتبدل لندم وحنان وشدتني لحضنك تعتذر رغم اني انا اللي غلطت ويوم الفيديو اللي كان مع اميره رغم كل عصبيتك مقدرتش تستحمل دموعي وقعدت تراضيني وكأنك انت اللي غلطت حتي يوم اللي حصل مع ملك وخوفك اللي عيشته لدرجه انك بكيت وفي الاخر جيت لقيتني في اوضتك الا انك كان عندك كل الحق في القلم اللي ضربته ليا وصدقني انا لو مكانك وعشيت خوفك ده انا كنت موتني بس انا وقتها مكنتش بفكر أبدا يا حمزه  

شددت مليكه علي يده / طول الوقت كنت انت الدفي وانت السند وانت الحنان حبك ده ملوش مثيل يا حمزه حبك ده بيكون مره واحده في العمر حمزه انت حنانك وحبك يتدرس في كتب والله من اللي بشوفه واسمعه يعني القصص اللي كنت بكلمك عليها من شويه دي موضوع الضرب والاهانة والتعذيب وغيره عارف الموضوع بقي منتشر بشكل كبير في الروايات دي ومش كده وبس دي ممكن توصل ان البطل يغتصب البطله وفي الاخر تسامحه وترجع عادي حمزه بشوف بنات بتتمني انه حد يحبها كده يعذبها ويبهدلها ويطلع عين اللي خلفوها وفي الاخر يحبها ميعرفوش ان الحب قبل ما يكون مشاعر فهو حنان وأمان وسند وقلب يضمك وقت خوفك وايد تمسح دموعك وقت حزن ووش يضحك ويشاركك ضحكتك وقت فرح للأسف هما ميعرفوش ده كله لان معندهمش حمزه ولا حب زي حب حمزه ولا قلب صافي وابيض زي قلب حمزه ولا حنان زي حمزه 

ابتسم لها حمزه وهذه المره امسك هو يدها وقبلها بعشق وتقدير لهذه الزوجه التي رزقه الله / وهما لو عندهم مليكه ولا براءه مليكه ولا ضحكه مليكه ولا مشاغبه مليكه ولا جمال مليكه ولا طيبه مليكه ولا حنيه مليكه كانوا هيعذبوهم أشك في كده ياقلبي 

تعرفي يا مليكه مشكلة معظم الشباب اللي بيدور علي حب انه دايما بيدور علي قصه حب اسطوريه يحكي الكل فيها بيدوروا علي حب روميو وجوليت او عنتره وعبله او قيس وليله بس هما نسيوا ان فيه قصه حب اكبر واعظم من كل ده وان لما ندور ندور علي حب مُحمد وعائشه الرسول يا مليكه كان من أكثر رجال الأرض رومانسيه وحبا للسيده عائشه صلي الله عليه وسلم كان قدوه في كل شئ حتي الرومانسيه والحب رغم كل اللي الرسول كان بيواجهه الا ان ده مكنش مانعه يحب السيده عائشه ويدللها تعرفي كان بينادي السيده عائشه ويدللها ويقولها ( يا عائش) عشان كده اللي بجد عايز حب يدور عن حب محمد وعائشه عن حبهم اللي حتي الان لم يذكر التاريخ له مثيل 

ادمعت عين مليكه تأثرا / حمزه 

ابتسم لها / قلبه 

مليكه ببسمه وهي تهمس له / بحبك. 

حمزه وهو يضمها اليه بحنان وعشق / وانا بحبك وبعشقك 

ابتسمت مليكه وهي تشدد عناقه بعيدا عن يده المصابة واستمروا هكذا لدقائق حتي قاطعهم طرق الباب فابتعد حمزه وهو ينزل نقاب مليكه ويعدل حجابها الذي أظهر بعض خصل شعرها وهو يتحدث / لحظه لو سمحت 

بعدما انتهي ابتسم لها وقبل خدها من فوق النقاب ثم اذن للطارق بالدخول فدخلت العائلة كلهم وخلفهم رامي وهو يضحك / بص عطلتهم علي قد ما قدرت والله 

ضحك حمزه وهو ينظر لوالدته التي تركض اليه وتضمه بحنان / حبيبي حصلك حاجه عملت الحادثه دي ازاي بس انت دايما بتسوق براحه 

ابتسم حمزه وابعدها عنه وهو ينظر لوجهها بحب / والله ياست الكل انا بخير هو بس كام جرح سطحي في وشي وايدي متجبسه وبس 

ثم نظر للجميع الذين انهالوا عليه بالاسئله فتحدثت مليكه وهي تقطع حديثهم / طب حمزه هرجع انا البيت اجيب لبس ليا وليك عشان ابات معاك انهارده 

نورا برجاء / لا انا اللي ابات معاه انهارده يا مليكه 

مليكه ببسمه / يا ماما يا حبيبتي مينفعش عشان ضهرك هتنامي فين بس

حمزه بحزم / وانتي كمان يا مليكه مش هتابتي هنا الدكاتره والممرضين هيفصلوا داخلين خارجين وانت كل شويه تفضلي تنزلي النقاب احمد او رامي او اي واحد من الشباب هيباتوا هنا ومفيش بنت او ست هتفضل هنا 

كادت مليكه تتحدث وتعترض فقاطعها حمزه بنظره تعلمها / خلص النقاش يا مليكه 

صمتت مليكه بحزن وهي تنظر له وانقضت الليلة واصبحت الساعه العاشره فغادر الجميع وبقي احمد بعد شجار مع الجميع بأن يجلس هو وعاد الباقون مع وعد بالعوده غدا 

صعدت مليكه لسياره ادهم وعادت معه وهي تحمد ربها ان هذا اليوم انتهي علي خير وبدون حزن بينما ادهم كان يتمتم بضيق علي أم سعاد وابنتها اللتان لم تتركاه منذ خطت قدمه للمشفي ضحكت مليكه علي ملامحه بشده 

ووصل الجميع للمنزل وعندما دخلوا ذهب كل واحد لغرفته بينما مليكه صعدت مع أسر لشقتهم ورغم بسمتهم الا ان الجرح الذي خلفته والدتهم التي وعدوا أنفسهم بعدم التفكير به مازال ينزف وبشده اتفق أسر مع مليكه ان يجد لوالدته شقه قريبه منهم مع أعطائها مبلغ شهري فمهما فعلت ستظل والدتهم لم يتخطي اي منهم الأمر ومازال ما حدث صباحا يعاد أمامهم دخل أسر لغرفته بدون كلمه واحده واغمض عينه وسقطت دموعه بألم وجرح كبير في كبريائه ورجولته لقد اساءت والدته لهم جميعا وليس لنفسها فقط لم يشعر بنفسه سوي وهو يحمل الهاتف ويتحدث فسمع صوت ياسمين من الجهه الاخري / ابعدي يا سعديه يا حبيبتي ابعدي عني بدل ما ابعدك من الدنيا كلها خليني اعرف اتنيل اتكلم

زفرت ياسمين بضيق ثم تحدثت / الو يا أسر

ولكن لم تسمع رد فقط شهقات هي كل ما تسمع تحدثت بفزع وخوف / أسر انت بتعيط 

ابتعدت ياسمين ودخلت لغرفتها وهي تتحدث بفزع شديد / أسر بالله عليك رد ريحني 

لم تسمع شئ سوي علو شهقاته اكثر وصوت بكائه 

بكت ياسمين دون وعي ودون حتي معرفه ماذا يحدث فقط تبكي لبكائه تبكي لوجع قلبها لأجله 

تحدث أسر من بين شهقاته العالية / كسرتني يا ياسمين كسرتني ودمرتني حرمتني امي حرمتني اني ارفع عيني في عين ابويا واقوله عايز امي حرمتني شعور اني يكون ليا امي كسرتني بالقوي طول عمري حاسس نفسي يتيم من غير ام او اب بس علي الاقل كنت بصبر نفسي واقول كفايه أنهم موجودين جانبي كنت بضحك علي نفسي بس دلوقتي خلاص يا ياسمين كسروني وجرحوني وبقيت يتيم بالمعني الحرفي يا ياسمين كسروني يا ياسمين. 

كان يبكي ويشكي لها وكأنه طفل يشكي لأمه ما يحدث وياسمين فقط تبكي بشده وهي لا تعلم ماذا تقول هي لا تفهم شئ سوي ان الامر متعلق بوالديه اخذت ياسمين تحاول تهدئته انها بجانبه ستكون والدته ان اراد ولكن فقط يتوقف عن البكاء 

بينما أسر كان يستمع لها بدموع وألم حتي هدأ بكاءه مع الوقت واخذ يستمع لها ويهدأ حتي هدأ تماما وصمت وذهب في نوم عميق بينما ياسمين نظرت للهاتف وبكت بشده فشعرت بسعدية بجانبها تجذبها لاحضانها بحنان وهي تربت علي ظهرها / متعيطيش يا بنتي انا هخليه يصلح غلطته ويتجوزك هو مفكر عشان انتي خدامه معفنه ملكيش أصل ولا فصل يبقي هيفلت بعملته ونسيبه لا ده احنا حتي الكلاب بنحن عليها يبقي مش هنحن علي الخادمين بتوعنا 

ضحكت ياسمين من بين دموعها وهي تضم نفسها لاحضان سعديه اكثر وتهمس لها / يمكن مقولتش كده من قبل بس شكرا ياسعديه عن كل ثانيه وقفتي جنبي فيها وكنتي حضن ليا وسند وأم 


RAHMA NABIL 美心


كانت مليكه بغرفتها تجلس علي سجاده الصلاه وهي ترفع يدها وتدعي الله بدموع ان يهدأ قلب أخيها ويدخل الراحه لقلبه وان يديم لها كل حبيب وصل لمسامعها صوت بكاء أخيها فازدات دموعها بشده وهي تهمس / ربنا يسامحك يا ماما يارب ربنا يسامحك ويغفرلك

سمعت مليكه صوت رنين هاتفها فامسكته وجدت رساله وصلت لها فتحتها وجدتها من ملك وبها صوره لسياره حمزه المدمره ومكتوب اسفلها ( دي بس مجرد رد فعل وقرصة ودن عن االي هيحصل ليكم لو عايزه تتجنبي اللي ممكن يحصل ليكم تعاليلي علي العنوان ده......ولو اتأخرت هتعتبر دي دعوه اني انهي حبيب القلب خالص) 

نظرت مليكه للرساله بشر ثم ألقت الهاتف بعنف وركضت وارتدت ثيابها وفتحت خزانه والدها وأخذت مسدسه الخاص وخبئته في ثيابها وخرجت اخذت مفتاح سياره أسر الذي القاه باهمال علي الطاوله فور دخوله أخذته وخرجت بسرعه كبيره دون حتي تردد كان الغضب يقودها اذا المتسبب في ذلك هو ملك سوف تقتلها هذه المره صعدت للسياره وقادتها بعنف لهذا المكان البعيد وبعد ساعه وصلت وهبطت من سيارتها وجدت ملك تقف بجانب سيارتها بكل برود فركضت لها بسرعه مخيفه وقبل ان تعي ملك شئ جذبتها مليكه  بعنف من شعرها والقتها أرضا وصرخت بها / خلاااااااااص كل فرصك عندي خلصت يا مللللللك خلاااااااااص جبتي اخررررك

ثم ضربت رصاصه بجانب رأسها وهي تنحني وتهمس بجانب رأسها / حمزه لا يا ملك سامعععععععععة حمزززززة لاااااااااااا

صرخت مليكه وهي ترفع مسدسها في هذه المنطقه النائيه في وسط الظلام بملك / خلاااااااص يا ملك خلاااااااص النهايه انكتبت يا ملك وانا اللي هكتبها بأيدي دي انا سامحتك كتير وكنت الطيبه بس طالما دور الطيبه مش نافع فميش مانع اكون انا الشرير  في القصه دي يا ملك

نظرت لها ملك الملقيه أرضا بارهاق وضحكت بشده / مهما حاولتي هتفضلي مليكه الطيبه الهبله اللي الكل ضحك عليها اضربي يا مليكه اضربي انا مش خايفه

نظرت لها مليكه بعيون تطلق شرار /للأسف انتم اللي قتلتوا مليكه بايدكم ودلوقتي بقي استعدوا للجحيم اللي فتحتوه علي نفسكم

لم تكمل مليكه ما تقوله فوجدت نفسها محاطه بعدد كبير من الرجال نظرت لهم بسخريه وصرخت وهي تصفق وتضحك مثل المجنونه / اووووووه آتنين او.... من بعض اجتمعوا برافو يا ملك يا اختي اتنقلتني من مرحله القذاره لمرحله الوس.....

ثم بصقت عليها وصرخت وهي تدور حول نفسها / ايهااااااب يا ايهااااااب يا اسيوطي اطلع وواجهني بدل ما انت بتستخبي ورا رجالتك

ثم صرخت بجنون / اطلع يا ايهااااااب اطلعععععععععع 

سمعت صوت صفقه من خلفها وصوت ضحكات كريهه / اوووه برافو يا مدام مليكه عرفتيني بسهوله يااااه مبهور بيكي والله عنده حق حمزه يموت عشانك ست بميت راجل وشرسه زيك يدفع عمره عشانها. 

ابتسمت مليكه بطريقه مخيفه وأطلقت رصاصه بذراعه فصرخ بألم شديد وصرخت هي بهياااااج / قسما بربي لاوريك جهنم علي الارض. 

صرخ إيهاب برجاله وهو يمسك زراعه / امسكوها انتم بتتفرجوا عليا يا اغبيه انتم 

اقترب رجال إيهاب من مليكه بسرعه فصرخت بهم / اقسم بربي االي هيقرب مني لكون مفرغه المسدس في دماغه سامعيييييييين 


RAHMA NABIL 美心


استووووب دلع بعد كده مفيش ضحك وضحكتكم عياط وعيطنا اكشن وشوفنا رومانسي وعيشنا يبقي ايه عايزه تفاعل يا جماعه الخير والله بفرح لما اقرأ كومنت ليكم رغم اني مش برد بسبب ظروف مذاكرتي بس والله بفرح جدا بكل كلمه بتشجعوني  بيها. وهنا اقول بدأت رحله النهايه مع حمزه ومليكه وعشقهم 

دمتم سالمين 

RAHMA NABIL 美心

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇👇👇👇


من هنا



Enregistrer un commentaire

Plus récente Plus ancienne