القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شقراء الصعيد الفصل الثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم الكاتبه سلمي خالد حصريه وجديده

رواية شقراء الصعيد الفصل الثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم الكاتبه سلمي خالد حصريه وجديده 


شقراء الصعيد - بداية العاصفه 

النهارده أول يوم في الشغل لهنادي صحيت بدري جدا اتجهزت ولبست لبس فورمل جدا بنطلون اسود وبلوزة من الحرير النبيتي وحذاء بكعب عالي لونه اسود وحاطه ميكب خفيف جدا لكن كان مخلي شكلها زي الملاك نزلت علي السلام رايحه علي السفره علشان نفطر قبل ما تروح الشغل كل الناس ظهرت عليهم علامات الرضا علي هدومها لأنها كانت في قمة الاحتشام إلا آتنين واحد طبعا زياد إللي هايم في جمالها وفي نفس الوقت غضبان لأن كل الناس حتشوف حبيبته آيوه حبيبته دلوقتي بس أتأكد إنه مش بس بيحبها لا دا عاشق ولهان مشاعره عكس بعضها مش عارف يكتم غضبه وغيرته وف نفس الوقت مش قادر ينكر أنو فرحان من وجودها معاه وبينه وبين نفسه حالف يقتل أي حد يبصلها بس

طبعا من غير ما أقول الشخص التاني إللي حيموت من الغيظ بنت العم لازم طبعا تحط التاتش بتاعها واتكلمت من غير تفكير


بنت العم:مش أنا قولت إنها حتفضحنا إيه الهباب إللي إنت متنيله لابساه ده يلا قومي جتك غوره اخلعي الزفت ده واترزعي ف البيت و....


لسه حتكمل كلامها ده لقت رمزي من وراها بيقولها إنت بتكلمي مين كده مين دي إللي حتفضحنا مش عاوز انبهك إن إنت إللي فضحتينا من كتر مشاكلك إللي ملهاش أول من آخر تآني مره مسمعش صوتك ليها أب واخ لو شاف حاجه مش صح حيقولها مش مستنين حضرتك  وبصوت هز البيت كله فاهمه ولا تحبي أفهمك بطريقه تانيه واعرفي إن إللي مصبرني عليكي بس هو عضم التربه آكتر من كده لا


طبعا هي سامعه الكلام ده ومش عارفه تنطق بصت لهنادي ورمزي بصه كلها حقد وغل وقالت لازم تبدأ لتنفيذ خططها باقصي سرعه علشان تخلص من الكابوس ده


خلصو فطار وراحو علي الشغل دخلت هنادي الشركة بتاعت العيله وحواليها هاله من الوقار والهيبه علي الرغم من صغر سنها لكن كان ليها هيبة جامده جدا


الكل فضل باصص الملاك إللي داخل عليهم وبيسألو مين القمر دي لا دي أحلي من القمر


وزياد حيموت من الغيره وكل ما يقرب حد يسلم عليها يبقي عاوز يقتله يقلع عينه يعمله عاهه يلمس أيديها ليه دي كلها علي بعضها ملكي ليا لواحدي وإللي كان بيمنعه هشام إللي كان ملاحظ جدا وحاسس إللي إبن عمه حاسس بيه


كانت كلها ثقة وواضح جدا إنها فاهمه بتعمل إيه وده كان مفرح رمزي وفاروق جدا حسو إنها فعلا شخص يعتمد عليه وفعلا الشركة كسبت كتيىر لوجودها معاهم


وهما خارجين من الشركة واحد من المهندسين وقف مع هنادي يسالها علي بعض التفاصيل الخاصه بالعمل هو طبعا بيتلكك علشان يكلمها بس هي مكنش ف دماغها كل إللي كانت بتفكر فيه الشغل وبس وطلب منها ف وسط الكلام رقم تليفونها واديتهولو إللي كان شايف الموقف من بعيد زياد إللي كان حيطق من الغيظ هشام واقف جمبه بيهديه ويقوله إن دا عادي ومتنساش إنها عاشت بره وإن الكلام ده عادي جدا وإللي نازل علي زياد مش قادر استحمل مش قادر خلاص حموت


خلصو شغل وراجعين علي البيت الكل دخل فاضل هنادي وزياد وهشام إللي كان بيركن العربية وف لحظه كان زياد ماسك هنادي من دراعها اتخضت هنادي جدا


زياد:ممكن أعرف إيه إللي حصل النهادره ده


هنادي :مش فاهمه ايه إللي حصل


زياد:مياعتك ومياصتك مع إللي يسوي وميسواش وبعدين تدي المهندس رقمك بتاع إيه دا أنا إبن عمك مش معايا رقمك لا دا فعلا واضح إن بعد كده ملكيش خروج من البيت أنا مش حفضل مسيطر علي نفسي كتير


هنادي:فيه إيه كل ده كلام وبعدين أصلا وإنت مالك إنت آه إبن عمي لكن مش ولي أمري أنا حره نفسي أعمل إللي أنا عاوزاه خليك ف حالك يكون افضل


هنادي دخلت البيت وراحت اوضتها لكن مش قادره تنكر إنها ف حت جدا إن إبن عمها غيران عليها دا واضح جدا لكل الناس مش هي بس لأنها كمان معجبة بيه لكن قررت متتسرعش لازم تفكر شويه وتتأكد فعلا إنه بيحبها ودا إللي اتأكدت منه النهارده


كل ده كانت بنت العم شايفاه وسمعاه ضحكت ضحكه صفره وقالت شكلها احلوت والفضيحة إللي مخرجتش أمك بيها حخرجك آنتي بيها


بدأت بنت العم بتنفيذ خططتها الوقحة


دخلت هنادي حمام اوضتها اتأكدت بنت العم إنها في الحمام دخلت اوضتها واخدت تليفون هنادي وبعتت رساله لزياد


(زياد أسفه علي إللي أنا قولته من شويه إنت عاندك حق وعلشان اصالحك تعالالي الاوضه دلوقتي متتأخريش)


طبعا زياد أول ما شاف الرساله فط ونط وكان جوه الاوضه عاند هنادي بس ملقاش حد فجاه سمع بره الاوضه أصوات عالية


الحقو يا أهل البيت البت الفاجره جابت الواد الاوضه يلاهوي


زياد مش فاهم حاجه بيفتح الباب لقي رمزي وهشام وفاروق والبيت كله وده صادف خروج هنادي من الحمام الكل مصدوم محدش فاهم حاجه هنادي مش عارفه كل دول بيعملوا إيه في اوضتها وزياد معملش حاجه وبرضه مش فاهم حاجه وكل إللي ف البيت مش لاقين مبرر لوجود زياد ف اوضه هنادي وكمان البنت بالبرنس طبعا الوحيدة إللي فاهمه الحربايه بنت العم إللي متتسماش إللي بتضحك ف الخباثه شمتانه


دخلت بنت العم الاوضه ضربت هنادي علي وشها وقالت الفجر ده منين من امك أكيد آه يا فاجره يا بجحه وإنت يا زياد مكنتش أتوقع إن إنت يطلع منك كل ده دا إنت العاقل الطيب


الكل مندهش لكن فاروق أتدخل بحكمته المعروف وقال يلا كله يطلع بره خلصت الليله


بنت العم:إيه يا عمي إنت حتعدي إللي إنت شايفه ده دي لازم تخرج زي ما هيه كده بإللي هي مش لابساه ده ولسه بتشدها مش شعرها


فاروق:الكل يطلع بره هنادي وزياد نص ساعة وتكونو تحت ف المكتب


حاضر يا جدي


الكل خرج فضلت فريده مع هنادي ف الاوضه بتعيط مش فاهمه أي حاجه خالص زياد جه أزاي هنا والناس دي كلها جت وعرفت أزاي بوجود زياد ف الاوضه


فريده :أنا متأكده إن الحكايه دي فيها سر بس لازم اعرفه النهارده قبل بكره أنا متأكده منك ومن أخويا


لبست هنادي ونزلت لقت زياد ف اوضه المكتب مع الجد


يا تري حيحصل إيه فاروق حيتصرف إزاي مع هنادي وزياد


بنت العم حاسه بآيه دلوقتي بعد إللي عملته


موقف رمزي وهشام من إللي حصل


 ❤️❤️❤️❤️

15=شقراء الصعيد - يوم العذاب  15/

دخلت بنت العم علي هنادي الاوضه بشكل همجي وشدتها من شعرها وجرجرتها وراها وقالتلها خلاص يا حلوه أيام العز والبغدده خلصو انجري ورايا

الكل كان نايم محدش حس بأي حاجه

اخدت بنت العم هنادي اوضه قديمه في الجنينه محدش بيدخلها ريحه العفن والرطبه بتوضح إنها اوضه محدش بيدخلها ن سنين ضربتها علي دماغها لأن هنادي مش مبطله مقاومة ربطتها علي كرسي وكممت بؤها وكانت دماغ هنادي بتجيب دم من كل حتة ولما بدأت هنادي تفوق سمعت صوت مرعب بيقولها هنا بقي محدش يتوقع أبدا إنك تكوني موجودة وضحكت ضحكه مرعبه

ضربتها علي وشها وقالتلها أنا حخلص القديم والجديد عليكي وحاخد حق سنين عمري إللي أمك أخدتها مني وفضلت تضرب فيها لحد ما أغمي علي هنادي مر يوم و آتنين وتلاته وهنادي مش موجوده وعلشان فريده ف الجامعة وعندها إمتحانات والجدة تعبانه مش بتنزل ومرات ابنها معاها بتراعيها علشان كده محدش أخد باله من اختفاء هنادي

الحاج فاروق كان عاوز شويه ورق ف خلي زياد يرجع البلد يجيبه وحصلت حاجه فعلا أنا مش قادره اصدقها

شاف زياد بنت العم وهي بتخرج من الاوضه إللي ف الجنينه هو عارف إن الاوضه دي مقفوله من زمان ومحدش بيدخلها سألها ولما ارتبكت لمعت في دماغها فكره شيطانيه إنها تكره الاتنين ف بعض سكتت كده شويه ولما صوته علي

اتلجلحت شويه وقالتله إمبارح كنت معدية من اوضتها و سمعتها بتكلم واحد وبتتفق معاه انهم يهربو سوا ولما شوفتها واخده شنطتها وماشيه ضربتها وحبستها هناك وكنت داخله اشوفها أحسن يكون حصلها حاجه

جن جنون زياد ودخل الاوضه أول ما شافها كان باين عليها التعذيب بصلها ورفع وشها من شعرها وقالها بتهربي يا فاجره وفضل يضرب فيها لحد ما أغمي عليها وكانت بنت العم فرحانه بإللي بيحصل مشي زياد سافر عاند جده وعدي أسبوع لحد ما الجماعة فاضل علي مجيهم يومين قررت ابنه العم إن يبان أن حصل شكله حادثه

جرجرت هنادي من شعرها وطلعتها علي السلم العالي ورمتها من عليه شكل هنادي وهيا طايره ف الهوا كان يزعل لكن بنت العم كانت طايرة من الفرح وقلبها كان بيرفرف من السعاده

قعدت تصوت الحقوا الحقوا هنادي وقعت من علي السلم الكل اتلم علي صوت الصريخ كانت هنادي قاطعه النفس الاسعاف جت ودوها المستشفي كان الدكتور مستغرب من حاله هنادي من شكلها  مستحيل بس تكون وقعت بس من علي السلم أكيد في حاجه غلط

ف نفس اليوم كانت فريده في الجنينه بس كانت حته ضلمه شويه سمعت حد بيتكلم في التليفون مشيت ورا الصوت لحد ما سمعت إللي مكنش عمرها تتوقع تسمعه سمعت بنت العم بتتكلم مع واحد علشان يروح المستشفي عاند هنادي يفصل الأجهزة علشان تموت وبتضحك مع الشخص ده وبتقول أنا عملت إللي كان نفسي فيه من زمن دلوقتي شفيت غليلي وف نفس الوقت محدش يقدر يعرف إن أنا إللي عملت كده إلا زياد إللي أقنعته إنها كانت حتهرب علشان كده حبستها هههه أهبل لألأ خلاص اصلا كفايه كده شوهت سمعتها وحموتها خلاص كده أنا عملت إللي أنا عاوزاه

كتمت فريدة شهقاتها وجرت بسرعه لبست هدومها وخلت السواق بسرعه يوصلها المستشفي

كان الشخص اللي كلمته خلاص حيفصل الاجهزه لكن سمع صوت بره الاوضه قدر يهرب بسرعه دخلت فريده وباتت مع هنادي في المستشفي

تاني يوم فاروق وأولاده وأحفاده رجعو من السفر وعرفو إن هنادي وقعت من علي السلم وفي المستشفي جريو عليها مخضوضين

الدكتور الحمد لله بقت أحسن هيا نايمه من اثر الادويه

أخد الدكتور هشام علي جمب وقاله إن مستحيل ده بس تكون هنادي وقعت من علي السلم بس لكن أكيد اتعرضت لتعذيب رهيب لكن لازم تعرفو إللي حصل ده بسرعه ومن غير ما حد ياخد باله

قعد هشام يفكر حيعمل إيه ويتصرف إزاي حط أيده الاتين علي راسه من كتر التفكير محسش إن فريده قعدت جمبه بتطبطب عليه

بصلها هشام بصه حزينه مش عارف يقولها إيه حكالها علي إللي الدكتور قاله وكانت مفاجئته إن فريده مش مستغربه سكت شويه وقالها اوعي تكوني عارفه حاجه ومخبيه عليا سكتت شويه و حكيتله علي سمعته امبارح سمة واتعصب روح البيت ودخل اوضه زياد

مسكه من ياقة قميصت وفضل يضرب فيه ويقوله أنا كنت غلطان لما فكرت إنسان ممكن يكون أمين علي أختي غلطان إني ف يوم اعتبرتك أخويا سمعت فريده أصوات عاليه جايه من اوضه أخوها جرت وراحت لقت هشام واخوها بيتخانقو وزياد بيقوله هي لو مش فاجرة مكنش حصلها كده صرخت فريده وقالتله لا متقولش كده إنت مضحوك عليك قعدته وحكيتله اللي شافته وسمعته فضل ماسك دماغه ويقول طيب والصور والرساله إللي بعتتهالي

ضحكت فريده وقالتله طبعا متفبركه واللي متصور معاها ده بنت عم أبوك ماجراه علشان توقع بينكم وتشوه سمعتها والرساله أكيد برضه ليها أيد فيها برضه الاحداث مش متركبه أنا لقيت تليفون هنادي تحت ف نفس الوقت إللي اتبعتلك فيه الرساله و هنادي كانت في الحمام

سمع زياد الكلام ده وكان نزل علي دماغه مايه ساقعه من صدمه إللي سمعه واتكد منه ونزل علي الارض بركبه وفضل يعيط ندمان علي إللي عمله وقاله معاها أسف أنا أسف يا نور عيني من كتر حبي ليكي مكنتش متخيل أي حد يحبك غيري أنا أسف فضل يعيط لحد ما نام

في المستشفي عاند هنادي هنادي فاقت لكن كل إللي نازل عليها أنا عاوزه امشي من هنا أنا لازم أسافر كفايه كده مش قادره استحمل وفضلت تبكي ورمزي واخدها ف حضنه وقالها أنا إللي أسف أنا إللي سيبتك لواحدك أنا أسف يا حبيبتي

عدي أسبوعين و هنادي خرجت من المستشفي فضلت أسبوع ف اوضتها مش عاوزه أي حد لا تسمع ولا تتكلم مع أي حد واول ما حست إنها بقت كويسه كلمت شركه الطيران وحجزت بعد يومين بدأت بتخضير شنطها ف اللحظه دي دخل زياد بعد مافضل يخبط ومكنتش بترد عليه خاف أحسن تكون عملت حاجه ف نفسها

دخل واتصدم من شكل الشنط

زياد:أنتي رايحه فين

هنادي مش بترد ومكمله

زياد بعصبيه بقولك رايحه فين ولسه حيمسكها من دراعها بعدت عنه وجسمها كله اترعش زعل من نفسه جدا لأن دي هنادي حبيبته دلوقتي كارهاه ومش طايقه تبص ف وشه عنيه دمعت وقالها آنتي مش حتروحي ف أي حتة إحنا فرحنا كمان يومين

هنادي:دا ف أحلامك أنا ماشيه وحجزت الطياره واوعي تنسي إللي عملته معايا أنا أصلا ولا يوم ف حياتي حقدر انسي إللي إنت عملته وكل ما اجي أفكر أحب حد علي طول حفتكر إللي إنت عملته معايا لان خلاص لعد إللي عملته معايا مبقاش في مكان لأي حد جوه قلبي 💔💔💔 مبقاش فيه غير كل كره ليك ويله إطلع برة مش عاوزه أشوف وشك لأخر يوم ف عمري........

إيه إللي حيحصل بعد كده

عاوزه أعرف توقعاتكم

فاروق حيعمل إيه ادام رغبه هنادي ف السفر حيقدر يمنعها ولا لا

ليكم مني كل الشكر علي متابعتكم ❤️❤️❤️❤️


الفصل السادس عشر والسابع عشر من هنا




رواية شقراء الصعيد من هنا


رواية وتبقي لي كامله من هنا


نوفيلا الراهب كامله من هنا


رواية العشق الأخير من هنا


رواية زينه من هنا


غاردينيا من هنا


رواية الجميله والوحش من هنا


رواية دكتور نسا من هنا


رواية آصرة العزايزه من هنا


رواية رحلة قدر من هنا


رواية ليالي الغول من هنا


رواية لعنة الإرث من هنا


رواية متمرده عشقها الشيطان من هنا


رواية عذرا لقد نفذ رصيدكم من هنا


رواية لعبه بين يديه من هنا


رواية نار قلبي وانكسار فؤادي من هنا


رواية قاصره في قلب صعيدي من هنا


رواية ملياردير الصعيد من هنا


رواية وتبقي لي من هنا


رواية عشق الحور من هنا


رواية طلاق غيابي من هنا


رواية اغتصب روحي من هنا


رواية غصن من هنا


رواية بلا ذاكره من هنا


رواية عودة الذئاب من هنا


رواية الجامحه والبدوي من هنا


رواية الحب والخطيئه من هنا


رواية جبرونا عالزواج من هنا


رواية لعبة الحب من هنا


رواية لما القلب بحب من هنا


رواية إبن الصعيدي من هنا


رواية مالم تخبرنا به الحياه من هنا


رواية بائعة الخضار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية غريق علي البر من هنا


رواية اللعب مع الشياطين من هنا


رواية كم من قلوب احرقت


رواية جمعتهم الاقدار من هنا


رواية مشكله عائليه من هنا


رواية لي نصيب من إسمي من هنا


سكريبت بنت الشارع من هنا


رواية طريقي كامله من هنا


رواية أحببت مربية ابنتي كامله من هنا


❤️🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺❤️💙🌺


الروايات الكامله والحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺     


تعليقات