رواية لؤلؤ الصعيد البارت السابع عشر بقلم الكاتبة أية علي الشربيني حصريه وجديده


رواية لؤلؤ الصعيد البارت السابع عشر بقلم الكاتبة أية علي الشربيني  حصريه وجديده 


حتي اصدرت صرخه هزت ارجاء منزل سلطان المنشاوي انفزع الجميع وذهبه جميعهم عبر الصوت ليفتح قصي غرفتها وينصدم حين رأي جومانه تقف فوق السرير وتنظر علي الارض وتصرخ وفجأة 


تحرك ثعبان كبير اتجاه السرير لتسقط جومانه مغشي عليها من المنظر ليسرع قصي ويرمي بالمفرش علي الثعبان ويحمل جومانه خارج الغرفة واصدرت صوتها القوي وقالت لؤلؤ : 

يارعد 


طلع رعد ورفعت لؤلؤ المفرش ونظرت لتلك الثعبان وقالت : 

كيف الجنش دة يدخل البيت 


رد رعد وقال : 

يابوي دة جرسته واعره جوى ياكبيرة بالموت بس غريبة الحنش دة بيكون بس في اماكن مقطوعه زى الجبل وكمان الحنش ميدخلش مكان مرتب 


ردت وقالت : 

وسع وامسكت السلاح وضربت الحنش وقالت : 

شيله من اهنية 


شاله رعد وذهبت لؤلؤ بعد أن بحثت في الغرفة عن شئ تاني وذهبت الي غرفة قصي وقالت : 

اهدى ياجومانه خلاص جتلته بس جوليلي ايه الا حوصل 


ردت جومانه بخوف وقالت : 

ما بعرف شئ كنت بحاكي قصي بالتلفون وبعد هيك سكرنا جيت احط تلفوني بجمب التخت لقيت هي الثعبان رافع راسه لعند التختت ما حسيت غير وانا بصرخ بس طتير شكله بشع كتير خوفت 


ردت لؤلؤ وقالت : 

متقلقيش خلاص جتلته وهم بيجلولك حاجتك في اؤضه تانية متخافيش 


ردت جومانه وقالت : 

كتير خايفه ما بدي ادخل اي مكان بدى اكون فايقة 


ردت لؤلؤ وقالت : 

بينجله حاجتك عندى هتنامي عندى وانا معاكي 


ابتسمت لها وخرجت لؤلؤ ونظرت الي ارجاء البيت حتي نزلت ورأها جدها وقال : 

اطمنتي يابتي 


ردت وقالت : 

ايوة ياجدى 


دخلت أمل غرفة قصي وقالت : 

هي لساتها خايفة جولها دة حنش عادى يعني هتتجوز واحده عتخاف جوى ياقصي 


رد قصي وقال : 

والحنش دة مسمعتيش ان سام ولا مشفتهوش عاد روحي ياامل اؤضتك 


ردت وقالت : 

وهتنام اهنية ولا ايه ياولد عمي 


اتاهم صوت من الخلف يقول : 

ما هي هتبجا مرته بس هي هتنام امعاي ياامل متجلجيش ياله ادخلي انتي اؤضتك ولا مخايفش من الحنش 


ردت وقالت أمل : 

لا مخافش اخاف ليه منيه 


ردت وقالت لها بهمس : 

صوح نسيت عاد حنش هيخاف من حنش كيف يعجل دة ارمحي من اهنية يابت نجات 


بلعت أمل ريقها وذهبت ل أمها وقصت عليها ما حدث حتي خافت نجات وقالت : 

حد شافك ياحزينه حديد لؤلؤ ميريحش 


ردت وقالت : 

لا ياماي محدش شافني اني دخلت وحطيت السلة وفتحتها واول ما شوفت الحنش جريت لانه كبير جوى وشكله عفش 


ردت وقالت : 

ربنا يستر يابتي 


في صباح يوم جديد استيقظت جومانه بغرفة لؤلؤ وغيرت ملابسها ونزلت 


رحبه بيها حتي قال سلطان : 

كيفك يابتي دلوجت 


ردت وقالت : 

امنيحه ياجدو ما فيني شئ 


جلسه يفطره حتي قال قصي : 

لؤلؤ ميبناش اجده 


رد سلطان وقال : 

امبكرة ياولدى وراحت الأسطبل 


فطر الجميع وذهب دياب ومندور علي المزرعه وسلطان معهم وياقوت جلست هي وقمر ونعمه دخلت عليهم بالشاي ونظرات نجات تشتعل بالغضب حتي دخلت نعمه المطبخ وذهبت وراءها نجات وبخت سمها وقالت : 

اياك فاكرة انك انتصرتي اني هعيشك بجحيم يابت المركوب 


ردت نعمه وقالت : 

اجفلي خشمك الزفر دة يانجات اياك فاكرة اني هسمحلك تهنيني اياك بعدى اجده لاني مطيجاش وجفتك 


وتركتها نعمه ونجات تستحلف لها زيادة حتي طلعت غرفتها وغيرت ملابسها ونزلت وقالت : 

ياكبيرة هروح اطول علي اماي في الدار 


ردت ياقوت وقالت : 

روحي يابتي 


ذهبت نجات والغضب عميها حتي رأت أم الخير في وشها ونظرت لها أم الخير وقالت : 

وشك كله حزن وفي جلبك الأنتجام صوح 


نظرت لها نجات وقالت : 

وسعي يامره ياخرفانه من جدامي 


ردت ام الخير وقالت : 

وليه يابتي اني رايدة مساعدتك مفيش غيرو الشيخ زغلول ابن نجفه 


ردت نجات وقالت : 

مين دة معرفوش 


ردت ام الخير وقالت : 

دة راجل واصل جوى جوى ويجرا الطالع ويعملك الا انتي عاوزة تشتكي الا واجعك وكاسر نفسك يجبلك حجك بسهولة 


لمعت اعين نجات وقالت : 

ماشي تعالي وديني واشوف بعيني 


وذهبت نجات مع ام الخير وقصت نجات عليها عن نعمه وذهبت ام الخير بها ل زغلول ووصله ودخلت أم الخير وبعد دقائق دخلت نجات واول ما دخلت قال : 

ادخلي يانجات يابت صفية 


ردت نجات وقالت : 

انت عتعرف اماي 


رد وقال : 

الشيخ زغلول عارف كل حاجه تحبي لجولك انتي جايه ليه 


ردت وقالت : 

عتعرف حج 


رد وقال : 

رايدة الانتجام يابت صفيه نعمة بت سيدة اخدت جوزك وجوزك حبها وهجرك عاوزة الانتجام صوح 


لمعت عينها وقالت : 

بركاتك ياشيخ زغلول ايوة عاوزة اعمل ايه 


رد وقال : 

اول حاجه لازم تنفذي طلبات الأسياد 


ردت وقالت : 

كل الا تحتاجه هنفذو اطلب 


وطاب منها مبلغ وتركته وذهبت 


عدت فترة وجومانه رجعت القاهرة والجميع جلست قمر ونعمه مع بعضهم حتي قالت نعمه : 

هجوم اشوف الكبيرة تشرب شاي امعانا 


ردت قمر وقالت : 

تعالي نروح انشوفها مع بعض 


قامت نعمه حتي سقطت مغشي عليها 


انصدمت قمر ونجات الواقفه وقالت : 

معجول زغلول بدء بس كيف اني اديته فلوس بسيطه والباجي بتصرف فيهم لسه 


جاءت ياقوت علي صوت قمر وقالت : 

مالها نعمه يامري حوصل ايه ياقمر 


ردت قمر وقالت : 

والله ياعمتي جايين عندك ولجيتها وجعت فجأة 


ردت ياقوت وقالت : 

ارمحي اتصلي بالدكتور بسرعه 


اتصلت قمر وجاء الدكتور وكشف عليها وقالت ياقوت : 

مالها يادكتور 


رد ب ابتسامه وقال : 

هي كويس جدا بس بلاش الحركه الكتير الايام دى المدام حامل الف مبروك ياكبيرة 


فرحت ياقوت وقالت ب سعادة : 

تسلم ياولدى واعطه فلوس بزيادة من فرحتها وخرج لطبيب ودخل دياب ومندور وسلطان بخضه وقالوا : 

هو في ايه الدكتور كان اهنية ليه 


ابتسمت ياقوت وقالت : 

لا الحمدلله طمنا نعمه مرتك تعبت فجأة بس 


اتخض مندور وقال : 

مالها ياماي اني سيبها زينه 


ردت ياقوت ب سعادة وقالت : 

مفيش ياولدى مبروك مرتك حامل 


فرح مندور والخبر وقع علي نجات كالصاعقة وسلطان امر بضرب النار من فرحته ودياب بارك ل اخوة والكل فرح بالخبر 


في غرفة نعمه تجلس ومعاها قمر وفرحتها ودخل مندور وهو يقول : 

مبروك ياحبيبه جلبي مش عاوزك تتحركي وتسمعي الكلام 


ردت قمر وقالت : 

متخافش ياخوي نعمه في عيوني 


رد مندور وقال : 

واني خابر انك هتخلي بالك منيها ياخيتي 


والجميع عرف بحمل نعمه ونزلت لؤلؤ الصعيد وهي حامله هداية لنعمه ودخلت غرفتها وقالت : 

مبروك يانعمه دى هديتك ودى حجات لنونو 


فرحت نعمه وقالت : 

عقبالك ياكبيرة اني مبسوطه جوى اني عايشة معاكم 


ردت لؤلؤ وقالت : 

انتي زي خيتي يارب يجومك بسلامه ياحبيبتي


اتي صوت احد من الغفر يقول : 

ياكبير ياكبير الحج ياكبير 


طلع كل الا بالقصر ونظرت له لؤلؤ وقالت بقوة : 

في ايه ياوكل ناسك انت دهدي عتزعج ليه 


رد وقال وهو يلتقط انفاسة وقال : 

المطاريد ياكبيرة سرقة البيوت الجبلية واستولو علي غنماتهم كمان والخلج كليتهم عيصوتو وينبو حظهم 


اصدرت صوت قوي وقالت : 

يارعد 


اتي رعد وقال : 

اومرك ياكبيرة 


ردت وقالت : 

ؤوح ل روبرت وجولة يجهز الرجالة 


اتاها صوت اخر يقول : 

الحج ياكبير 


ردت لؤلؤ بغضب وقالت : 

في ايه في يومك الاسود دة جول الا عندك ياواكل ناسك 


رد وقال وهو يتنفس بصعوبة : 

حامد كامل الجبالي اعتدى علي بت حسانين واخد شرفها والراجل حالته شينه جوى والبت هتجتل نفسها خلاص صابهم العار ياكبيرة وولد الجبالي ابوة وجده عينكرو والواد فص ملح وداب 


امتلكها الغضب وتحولت معالم وجهها وقالت بصوت قوي 



الفصل الثامن عشر من هنا




بداية الروايه من هنا




🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹




اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا






إرسال تعليق

أحدث أقدم