رواية لؤلؤ الصعيد الفصل السادس عشر بقلم الكاتبة أية علي الشربيني حصريه وجديده


رواية لؤلؤ الصعيد الفصل السادس عشر بقلم الكاتبة  أية علي الشربيني حصريه وجديده 


ردت نجات بشر وقالت : 

زين جوي جوي 


في مكان أخر تجلس لؤلؤ في غرفتها ودق الباب دخل منه أخيها فهد وقال : 

خيتي ميتا هنعود لشركه اتوحشت شغلي جوى 


ردت وقالت : 

خلعت جلب خيتك ياخوي يوم ما ولاد المحاريج دول خطفوك هتعود لشركه يبجا بالحرس غير اجده لا فهمت عاد 


رد بحب وقال : 

فهمت ياخيتي خلاص خلي الحرس ياجو واني هجهز خلجاتي 


ردت وقالت بهدوء : 

ماشي بس اصبر يومين اجده واني هروح امعاك 


رد وقال : 

ماشي ياخيتي 


في مكان اخر تجلس نعمه مع قمر وقصت عليها ما حدث بينها وبين نجات ومندور حتي ضحكت قمر وقالت : 

اجده هتجننوها ياحبيبتي واجده هتحطك ابراسها ونجات مثل الأفعي سمها جاتل 


ردت نعمه بخوف وقالت : 

خابرة اجده ياابلة قمر بس اني عحب مندور جوى والله حنين عليه وعوضني عن كل حاجه حصلتلي 


ردت قمر وقالت : 

شايفه الحب في عينيكي ياحبيبتي وخابرة زين ان هو عيحبك كمان 


ردت نعمه بالهفة وقالت : 

هو جالك اجده 


ردت قمر بحب وقالت : 

لا بس باين جوى السعادة عليه عتعرفي مندور من قبل ما يتجوز نجات كان كيف دلوجت كانت الابتسامه متفرجوش واصل وانتي رجعتهالو وكمان هترجع اكتر وهيكون راسك ابراسها لو خلفتي وكمان خليكي مع الكبيرة ياقوت هي واعره وقوية بس حنينه جوى بس نجات معرفتش تكسبنا كليتنا 


ردت نعمه بحب وقالت : 

هي كيف امي حتي لو عملت فيه كل الا عاوزة هي امي 


اتاهم صوت من الخلف يقول : 

وانتي كيف ورد وقمر يابتي 


ذهبت لها نعمه وقبلت ايدها وحضنتها فجأه انتصدمت ياقوت من فعلتها حتي قالت نعمه : 

حضنك حلو جوى ياماي 


حضنتها ياقوت جامد وذهبت قمر ليهم وحضنتهم كلهم وقالت : 

وانا كمان هحضنها معاكي 


اما في الاعلي كانت نجات تغلي بزيادة 


في مكان أخر وبتحديد في غرفة جومانه دخلت اتسحبت بهدوء وخرجت بعد دقائق وذهبت 


اما في الأسفل يجلس سلطان المنشاوي وقال : 

فرح نور الدين السبوع الجاي 


فرح نور الدين وقال : 

اخيراً يابوي 


ضحك الجميع وقال سلطان : 

وقصي هنجوزة مع نور الدين كمان 


انصدم قصي وجومانه من سعادتهم وكان هناك نار في عين أمل ونجات حتي قال قصي : 

ياجدى عتتكلم جد والله ما مصدق 


رد سلطان بضحك وقال : 

ارجع في حديدى عاد 


رد وقال : 

لا ياجدى ونبي ما صدقت 


رد سلطان وهو ينظر لجومانه : 

عاوز اتحدد مع والدك يابتي 


ردت عليه بحب وقالت : 

ماشي ياجدى 


فرحت قمر وحضنت جومانه تحت نظرات أمل الحارقة فزاد الحقد والغضب 


في منزل نوح ابو زهران يجلس وقال : 

فرح ميادة السبوع الجاي 


فرجت ميادة وفاطمه ولكن فتحية وبنتاها ظهر علي ملامحهم الغضب 


حتي قال نوح : 

سلطان حدد يوم الفرح واتفجنا وكمان هيتجوز قصي ابن دياب مع عمه 


ردت فتحية وقالت : 

ولد قمر اياك 


رد وقال : 

ايوة شاب محترم هيتجوز صحبه خيته 


ردت وقالت : 

ايوة شفتها اهناك عقبالك يااسد ياولدى ونظرت ل ابنتها حتي لحظ نوح واضاف وقال : 

أسد هيفرحني جريب اني متأكد حفيدى جلبه رج صوح ياولدى 


رد وقال : 

ان شاء الله ياجدى دعواتك 


ذهب نوح وجلس الجميع حتي قالت سعدية : 

عاوزة ترمحي من اهنية ياميادة مخابرش علي ايه 


ردت ميادة وقالت : 

علشان امشي من وشكم يابو منك ليها متعرفوش تفرحولي 


ردت فتحية وقالت : 

ونفرح علي ايه وانتي جفلتي ٣٠ بايرة يعني 


حزنت ميادة حتي اتاهم صوت كرعد يقول : 

اتحشمي يامره منك ليها عمتيميادة خط أحمر وانتي يامرت جدى خدى بناتك وارمحي علي اؤضتك معوزش كيد نسوان اهنية 


جاءت تتحدث سعدية اخرسها أسد بصوته القوي وفرو من أمامه فالجميع يهابة ويخافة 


في مكان اخر وبتحديد في لبنان يجلس والد جومانه وزجته وابنته الثانية من زوجته نفين وتدعي ابنته جاسمين حتي قال والد جومانه ويدعي رأفت : 

ماشي جومانه يعني انتي قرارتي وبدك ياه 


ردت جومانه وقالت : 

ايه ابي بيدى ياه بحبه كتير وهو كتير محترم وعايلته كتير امنحين 


رد وقال : 

خلاص راح احكي جدو ونحدد موعد وننزل علي مصر 


وقفل مع جومانه حتي قالت نفين : 

كيف راح يصير هيك رأفت هتتجوز بمصر 


رد وقال : 

نفين هي اختارت وهيك بتريحك انتي من يوم ما اتجوزتك وانتي ما بتحبيها اتركيها تشوف حياتها هلا 


ردت جاسمين وقالت : 

راح نروح معك ابي 


رد وقال : 

راح انقرر في الغد حبيبتي 


في مكان اخر وبتحديد في غرفة جومانه فتحت باب غرفتها ودخلت انعمت بحمام دافئ وذهبت علي السرير وامسكت هاتفها وظلت تقرأ في رواية علي الفيس بوك 

وبتحديد رواية غيرتني صعيدية للكاتبة أية علي الشربيني حتي قالت : 

هو الا صعيدى من عشق صعيدى صارت حياتها كلها حب بحب كتير حبيته لقصي وبدي اعيش معه قصه حب مثل رهب وحازم بس بعيد عن حد يحقد علينا مثل هايدى 


في غرفة أمل تجلس وهي مش علي بعضها حتي خرجت وذهبت ل امها وقالت : 

تفتكري هنرتاح كدة 


ردت بشر وقالت : 

هترتاحي يابتي متخافيش عاد وقصي هيكون معاكي انتي 


ردت ب سعادة وقالت : 

نفسي اووى ياماي 


ردت وقالت : 

ان شاء الله يابتي عقبال نعمه ما اخلص منيها 


ردت وقالت : 

ومستنية ايه ياماي 


ردت وقالت : 

بخططلها يابتي اصبري بس 


امسك هاتفة وطلب رقمها جتي قالت بحب : 

مو نمت ولا عم بتفكر 


رد وقال : 

بفكر في اليوم الا هكون معاكي في 


ردت برقة وقالت : 

وانا كمان بدي اكون معك حبيبي وتضل تحبني كيف رهف وحازم 


رد وقال : 

مين رهف وحازم 


ردت وقالت : 

ابطال رواية غيرتني صعيدية حبيبي للكاتبة أية علي الشربيني 


رد وقال : 

ياستي كلها روايات سيبك من القصص الفارغه دى 


حتي شهقت أية وقالت : 

قصص فارغه ايه يااستاذ قصي انت ناسي نفسك ان انا الا عملتك وخليتك تحب جومانه وكمان خليت سلطان المنشاوي بجلالة قادرة يوافق بلاش تغلط احسن اسخطك قرد يالا 


رد وقال : 

انتي مين ياحجه 


ردت وقالت الكاتبة أية : 

انا ياسيدى الكاتبة ليك شوق في حاجه 


رد وقال : 

لا لا خلاص احنا اسفين ياصلاح 


ردت جومانه وقالت : 

بدي ياكي تخلينا عشاق علطول ياكاتبتي المفضلة 


ردت اية وقالت : 

علشان خاطرك ياجوجو هخليكم روميو وجوليت 


رد قصي وقال : 

هي راحت فين دى مشيت 


ردت جومانه وقالت : 

لا تستخف فيخا حبيبي دى تقدر تشيلك من الرواية كلها اعقل حبيبي بقا 


رد وقال : 

مجنونه وتعملها 


في غرفة قمر ودياب قال دياب : 

ما مصدجش ان قصي هيتجوز عقبال لؤلؤ ياقمر بتك واعره ومتخافش واصل ودة مجلجني عليها 


ردت قمر وقالت : 

بتك وارثه من ابوك وجدك يادياب والكبير كان من صغرها بيحكيلها ومخابرش انها كانت عتخزن القوة جواها بس متخافش عليها بتك بميه راجل 


رد وقال : 

نفسي جوي افرح بيها 


ردت وقالت : 

جريب ياحبيبي متجلجش 


حتي اصدرت صرخه هزت ارجاء منزل سلطان المنشاوي انفزع الجميع وذهبه جميعهم عبر الصوت ليفتح قصي غرفتها وينصدم حين رأي جومانه تقف فوق السرير وتنظر علي الارض وتصرخ وفجأة 



الفصل السابع عشر من هنا



بداية الروايه من هنا





🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا






Post a Comment

Previous Post Next Post