ما بين الانتقام والعشق~ يوكا ~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ البارت الحادي والثلاثون حتي البارت الاربعون كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~

البارت الحادي والثلاثون حتي البارت الاربعون

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

نروح عند حور وادم /.


تدخل / ام حور الغرفه تصدم عندما تلاقي حور نايمه في حضن ادم وعارينين  خالص تتسع عيونها وتخجل من شكلهم 


حور / تفتح عيونها ببطء تلاقي نفسها في حضن ادم تبص تلاقي امها واقفه قدومها ومصدومه من منظرهم تكسف حور وتخبي نفسها بالملايه 


رغد / بحزن يخساره يا حور يا خساره 


حور / ماما استني 


رغد / انتي عارفه الحيوان ده عدوك مش لاقيه غير ده يا حور اللي قصد يعمل كده معاكي عشان يقهر ابوكي 


ادم / يبدأ يصحي ويلاقي ام حور في وشه وينظر الي حور اللي نفسها الأرض تشق وتبلعها 


ادم / انا عايز افهمك حاجه 


رغد / بقرف هشش مش عايزه اسمع منكم حاجه قومي البسي حاجه استري بيها نفسك وانا تحت وعايزه اتكلم معاكي وتنزل رغد وتنزل دموعها معاها ..


حور / مصدومه يقرب منها ادم انا عمري ما هتخلي عنك يا حبيبتي اوعي تفكري اني هسيبك بعد اللي حصل بينا أنا اعتبرتك مراتي وانتي دلوقتي مراتي اوعي تكسفي وتكسري انا وانتي هنكون مع بعض انا حبي ليكي ذاد بعد امبارح اللي هيه احسن يوم في حياتي كلها لان عرفت قد اي انتي واثقه فيا فهمه ويحضن وشها


حور / تهز راسها فهمه 


ادم / يطبع قبله علي جبينها انا جنبك وعمر ما حاجه تمنعني من اني اكون جنبك 


حور / بس امي اللي شافته مش سهل 


ادم / انا هحاول اتكلم معاها 


حور / تخبئ جسمها بالملايه وتقوم تخش الحمام تأخذ شاور وتنزل دموعها لانها خايفه علي مشاعر امها كان ادم لبس هدومه ونزل الي رغد 


ادم / مدام رغد انا فعلا بحب بنتك واللي حصل بينا أنا مستعد اتجوزها حالا 


رغد / بعض اللي حصل ده استحاله اخليك تجوزها انت كذاب كنت عايز تكسر منصور بعملتك دي 


ادم / صدقيني ابدا انا فعلا بحب حور 


رغد / كذب قول انك كنت عايز تنتقم منها اعترف 


ادم / انا فعلا كنت عايز تنتقم منها واكسرها كانت وسيله اني انتقم من ابوها وكنت بقرب منها وفي كل مره كان في دماغي الانتقام وبس كنت عايز اقهره زي ما ابويا اتقهر بسببه كنت عايز اشوفه وهو بيموت وكنت فعلا بستعمل حور انها تكون الهدف لكن انا 


تنزل حور وتسمع كلام ادم وتصدم حور تقرب منه وتسقف برافو عليك يا ادم كان دورك حلو اوي تصدق انك فعلا كان ممكن تكون ممثل لاني صدقتك بكل سهوله ومش بس كده سلمت ليك نفسي انا غبيه وتضرب حور نفسها بجد برافو عليك تعبت اوي في كذبك عليا وخداعك عليا بجد كان دورك جميل اوي وكنت عبقري في جرحي واني اصدقكك انا غلطانه لاني كنت غبيه 


ادم / استني اكمل كلامي 


حور / تشاور بأيدها هشش اي هتكمل كذب عليا خلاص بقا انت معجون بمياه كذب انت اي قولي انت اي الكذب اي في دمك عايز تكمل كذب خلاص يا ادم اطلع برا اطلع برا حياتي وانا هستحمل غلطي اطلع برا اطلع برا حياتي مش عايزه اشوف وشك اطلع برا قلبي وخد كل اللي يفكرني بيك انا طلعت ليك مجرد وسيله انتقام عشان تحقق رغبتك في الانتقام من أبي ومني  وانا كنت غبيه اوي وصدقتك 


ادم / حور انا فعلا 


حور / اخرس بقا مش عايزه اسمع منك اي حاجه مش عايزه اسمع منك اي كذب تاني انا سمعت بودني محدش قالي عارف لو كان حد فيهم قالي كده مكنتش هصدقهم لكن انا سمعتك بنفسي وانت بتقول أن انا وسيله انتقام عشان تحقق رغبتك انا يا ادم معقول حبي ليك كان رخيص اوي عندك بالشكل 

ده معقول انت كنت مش همك مشاعري واني ممكن أتوجع 


رغد / تفرح لما تلاقي أن بنتها سمعت الكلام 


ادم / اسمعيني بس 


حور / اطلع برا حياتي اطلع برا 


ادم / حور بهستريا ماما خليه يطلع برا 


رغد / اطلع برا بالذوق بعد اذنك 


ادم / حور ارجوكي اسمعي 


حور /. تنهار بقوة كذبت عليا ليه وتعيط بحرقه اطلع برا اطلع برا وحور لم تقدر تقف على قدميها وتقع حور وتترمي بضعف وتحط أيدها علي وشها وتبكي بقوة وحرقه 


ادم / يقرب من حور وينزل الي مستوي حور انا فعلا بحبك يا حور والله العظيم بحبك 


حور / اخرس انت كذاب انت اكيد عايز تكمل انتقامك مني كلامك كله كذب يا ادم وتنهار وتشد أيدها من ايد ادم امشي بقا ارجوك 


ادم./ يمسكها بقوة تعالي معايا انا استحاله ابعد عنك هاتي ايدك في أيدي وصدقيني عمرك ما تندمي 


حور / هو انا لسه هندم.انا ندمت خلاص 


ادم /. حور والله انا


حور /. تفقد توازنها 


ادم /. يمسكها بخوف حور حور 


رغد / بخوف بنتي انت السبب لو حصل حاجه لبنتي مش هسيبك في حالك انت فاهم 


ادم /. بجنون حور انا والله بحبك وكل كلمه حب طلعت مني كانت حقيقه كل كلمه طلعت مني كانت فعلا من قلبي يا حوريتي وكل اللي حصل بينا كان من حبي اليكي .واللي حصل امبارح مش عشان انتقم لا لاني كنت عايز احس انك ليا اوعي تصدقي اني ممكن اجرحك انتي بذات انا اجرح نفسي وانت لا انا مستعد اتكسر الف مره وانتي لا انا وعدتك أن عمري ما اتخلي عنك ياروحي ليه جايه تصدقي كنت اسمعي باقي الكلام كنتي استني كنت هقولها بس انا حبيتها من كل قلبي يا حورررررررر 


رغد /. بطل كذب بقا اطلع برا 


ادم / مش هسيبك يا حبيبتي 


رغد /. تمسك تلفونها بأيد مرتعشه وترن علي دكتور العيله ويجي الدكتور وادم كان ماسك في ايد حور بخوف 


الدكتور /. حد.يساعدني اطلعها فوق الغرفه بتاعتها 


ادم / يشيلها ويطلع بيها هو الغرفه 


الدكتور / انتظروا برا بقا 


يخرج / ادم مع رغد ورغد تبص عليه بقرف امشي قبل ما تفوق لأنها لو فاقت وانت لسه هنا حالتها هتدهور امشي لو بتحبها 


ادم / تنزل دموعه بخوف عليها هطمن عليها ولو قالتلي همشي والله بس اطمن عليها بس ارجوكي 


تسكت رغد 


يخرج الدكتور 


ادم / بخوف مالها 


الدكتور /. انهيار عصابي جامد وياريت بلاش حد يضغط عليها ممكن تخش في غيبوبه لو حد.ضغط عليها وحالتها هتكون سيئه جدا 


رغد / سمعت اتفضل امشي 


ادم / اشوفها وامشي طيب 


رغد / انت مش بتفهم 


ادم / يدخل لحور ويمسك أيدها وتنزل دموعه علي أيدها والله بحبك يا حور انا مقدرش اكمل حياتي من غير انتي اصبحتي جزء كبير اوي في حياتي اصبحتي حياتها كلها فعلا يا حوريتي انا حبيتك بجد مكذبتش عليكي في حبي ليكي انا كل كلمه مني كانت صدقه وحقيقه انا بحبك فعلا يا حور 


حور /. تنزل دمعه من عيونها وهيه نايمه يمسح ادم ذلك الدمعه انا مقدرش اشوف دموعك مقدرش انا اهون عندي اموت ولا اشوف دموعك وتكون بسببي لا مقدرش اتحمل ده مقدرش


حور /. تفتح عيونها ببطء شديد  وبصوت ضعيف ادم 


ادم / بحب عيون ادم من جواه 


حور / تفوق وتتعدل بسرعه في جلستها انت بتعمل اي هنا اطلع برا اطلع برا وسبني خلاص انسي أن كان في حد في حياتك اسمه حور انسي اني دخلت حياتك انسي اني في يوم كنت معاك انسي اني امبارح امبارح اللي كنت غبيه فيه وصدقتك انسي انا هستحمل غلطي ده انا بكرهك اوي 


ادم / بحزن بس انا والله بحبك 


حور / تنهار اطلع برا وسبني 


ادم / يفتكر كلام الدكتور خلاص انا همشي تخش ام حور بسرعه وخوف علي بنتها 


رغد / اطلع برا 


ادم / عيونه متعلقه في حور ويخرج من الغرفه وهو عيونه علي حور وينزل تحت يركب سيارته ويلاقي نفسه رايح الي بيت كمال ينزل ادم بضعف ويخبط تفتح إليه الشغاله 


ادم / بضعف كمال هنا 


الداده / اه يابني اتفضل يدخل ادم ويقعد علي الاريكه بضعف ويسند دماغه ويبص الي السما وتنزل دمعه هاربه من عيونه 


ينزل كمال ومعاه تسنيم اول ما كمال وتسنيم يشوفوا ادم بالحاله دي يجروا عليه 


تسنيم / ادم مالك فيك اي 


ادم / انا خسرتها خسرتها 


كمال /. قصدك حور 


ادم / يردد نفس الكلمات خسرتها مقدرش اعيش من غيرها غيابها يعني موتي وبعدها عني عذاب مقدرش اعيش من غيرها مقدرش احس انها ضاعت من ايدي مقدرش اعيش من غيرها ابدا ده بعدها عذاب 


كمال / وتسنيم بحزن حصل اي لكده 


ادم / عرفت الحقيقه بس عرفت الحقيقه مش كامله ويحكي ادم كل شي 


تسنيم / بحزن هيه في صدمه بس 


ادم / انا خايف تكون دي النهايه وتبعد عني ومقدرش اشوفها مره تانيه خايف اوي يا كمال خايف اخسرها كده خلاص خايف اوي وتنزل دموعه بكل وجع وصدق


تسنيم / ترتب علي كتف ادم وتأخذه في حضنها صدقني هيه فتره بس تنسي فيها الموضوع عشان تقدر تسمعك انما دلوقتي مش هتقدر لأنها موجوعه ومجروحه منك اوي مش هتسمعك استني عليها شويه لحد ما تستوعب وتفتكر حبك ليها لان في فراق ما بين الحب ولعب بالمشاعر وده بيبان وده بيبان لان العيون مش بتكذب يا ادم كل حاجه ممكن تكذب اللي عيونك ونظره عيونها ليها لسانك ممكن يقول كل حاجه وتكون كذب لكن عيونك استحاله تكذب العيون بتفضح صاحبها العيون بتقول كل الحقيقه اللي لسان مش قادر يقولها هيه بس محتاجه انها تفوق من الموضوع ده انا لو مكانها كنت هعمل اكتر من كده لو مكانها كنت قلبت الدنيا هيه مصدومه أن الشخص اللي قلبها دق ليها طلع مخادع مش قادره تصدق انها كانت مجرد خطه وهدف عشان توصل لرغبتك 


كمال / يرتب علي ادم هيه عندها حق الموضوع صعب الدماغ تقبله لما تعرف أن حبيبك كان كل هدفه يكسرك ويدمرك صعب لما تعرف انك كل ده كنت مخدوع بتحس انك ولا حاجه بتحس بالضعف وبتكون عايز تهرب من العالم كله وتقفل علي نفسك وتشكي همك لنفسك قدر انها مصدومه انت لو مكانها وعرفت كده كنت هتعمل اي 


ادم / كنت هتجنن كنت هكون في حاله صدمه 


تسنيم / يبقي لازم تمسك نفسك وان شاء الله تستوعب وتقدر تكلم معاها


كمال / واحنا هنساعدك 


ادم./ ازاي 


كمال / فرح جميله ومراد مش اخر الاسبوع ده 


ادم / اه 


كمال / نخلي جميله تعزم حور ونحاول نعمل حاجه تخليكم تكلموا مع بعض


ادم / بحزن يارب انا مش مستعد اخسر حب حياتي وتنزل دموعه وتكون اول مره تنزل فيها دموع ادم بعد موت أبوة 


نرجع عند حور 


حور / كانت في حاله صدمه ومش قادره تصدق كانت صاحيه لكن كانت في عالم تاني ومش حاسه بأي حاجه 


رغد / تحزن علي حال بنتها


رغد / حبيبتي بلاش تعملي في نفسك كده 


حور /. تنزل دموعها سبيني لوحدي يا ماما سبيني لوحدي مش عايزه حد جنبي انا بكرهكم بكرهكم كلكم مش عايزه حد جنبي سيبوني في حالي بقا وتقوم حور وتكسر كل حاجه بجنون وتنزل دموعها بحرقه وتفضل تكسر كل شئ قدومها 


حور / تقف قدوم المرايا اللي اتكسرت وتبص لنفسها في المرايا بقرف غبيه ازاي عملتي في نفسك كده ازاي ازاي ضيعتي نفسك مع انسان مخادع انا بكرهك يا ادم بكرهك وتمسك حور زجاجه العطر وترميها علي المرايا وتنزل المرايا علي الارض تمسكها رغد 


رغد / حبيبتي اهدي مينفعش كده 


حور/. في حاله انهيار عصابي شديد ومش في وعيها انا لسه كنت معاك وكنت في السماء طلعتني سابع سما ونزلت علي جدور رقبتي وتغلق عيونها بوجع 


الام / بحزن ترتب علي شعرها وتأخذها في حضنها 


حور / بصوت ضعيف خلي ليله تيجي يا امي محتاجه وجود ليله جنبي 


رغد / بحزن حاضر تقعد حور وتمسك السلسله اللي ادم كان جايبها ليها وتبص عليها بحزن وانتي كمان اي كذبه تيجي تقلع السلسله أيدها متقدرش تقلعها وتبوس السلسله انا وعدتك اني عمري ما اقلع ذلك السلسله لا عمري ما اقدر اعمل كده وتنزل دموعها علي السلسله 


رغد / تتصل علي ليله وليله اول ما تسمع أن حور تعبانه تيجي بسرعه وتدخل جري علي حور 


ليله / حور حبيبتي مالك وتمسك وشها ليه كل ده مالك ياحبيبتي 


حور / ماما سبيني لوحدي بعد اذنك 


رغد / تنزل بحزن 


ليله / مالك ياحور ليه كل الدموع دي فيكي اي ياروحي 


حور / طلعت مضحوك عليا طلعت في وهم كبير صدقته وعشت فيه طلعت في كذبه طويله طلعت وسيله انتقام طلعت ولا حاجه طلعت موهومه فيه طلعت بحب قلب عمري ما حبني عرفت انهارده أن كان مضحوك عليا عرفت انهارده أن انا رغبه انتقام مش اكتر يا ليله 

عرفت ان عمره ما حبني ولا قلبه حس بيا يا ليله عرفت اني كنت غبيه وسلمت لي نفسي بسهوله كده وتنزل دموع حور بغزاره 


ليله / تتوجع من كلام حور وتحضنها وترتب علي شعرها هشش ياحبيبتي مافيش اي حاجه كل حاجه هتكون كويسه بس لازم نكون أقوياء انتي نسيتي كلامك ليا نسيتي انتي قولتيلي اي ان احنا بنكمل بعض ولو حد فينا ضعف التاني يقويه وان مش من قاموسنا الضعف وان احنا ايد واحده وطول ما احنا مع بعض محدش يقدر يهزمنا صح يا حور ليه جايه تغيري كلامك وتكوني ضعيفه ده انا اخذت القوه وحان الوقت اللي انا اقويكي ومسبكيش لضعف ياروحي 


حور / لم ترد تبص ليله عليها تلاقي حور نامت نتيجه الانفعال والانهيار اللي كانت فيه تعدل ليله حور وتغطي حور كويس وتتطمن أنها نامت وتنزل الي رغد حتي تفهم الموضوع 


رغد / اي 


ليله / نامت من كتر الانفعال والعياط


رغد / تقعد بحزن انا اول مره اشوف بنتي في الحاله دي 


ليله / ممكن افهم حصل اي 


رغد / تحكي كل شئ 


ليله / لا الكلام ده غلط ادم بيحب حور وانا متاكده من كده انا شوفت كلمه بحبك دي في عيونه قبل ما لسانه يقولها لا هو بيحبها ممكن فعلا كان عايز ينتقم لكن وقع في شر أعماله في مثل بيقولك اوعي وانت بتلعب بيها تحبها وتقع فيها لان قلوبنا معلهاش جمرك وقلوبنا مش بأيدينا في لحظه غير متوقعه هتلاقي أن قلبك مش ملك ليك وملك  حد.تاني من غير ما تحس 


رغد / لا هو إنسان زباله وكذاب 


ليله / انتي سمعتي منه 


رغد / لا 


ليله / يبقي مينفعش تحكمي عليه كده من غير ما تسمعي


رغد / اقفلي علي الموضوع ده وبلاش تكلمي مع حور عليها خليها تنساه 


ليله / تتكوين الدموع في عيونها هو النسيان بسهوله كده تصدقي ياريت فعلا يكون النسيان سهل كده ياريت فعلا الواحد ينام ويصحي يلاقي نفسه نسي الشخص اللي في باله ده في ناس بتفضل طول عمرها عشان تنسي ومتنساش ازاي النسيان بسهوله كده ازاي تقولي كده وانتي مجربه الحب انتي ازاي ام شوفي راحه بنتك فين واعمليها وتنزل دموع ليله بغزاره علي حال حور وعلي حالها 


رغد / تتوجع من كلامها وتأخذ ليله في حضنها 


ليله / انتي عارفه أن طول عمري محرومه من حضن امي والصراحة انا دائما في وجودك عمري ما حسيت اني محتاجه امي لانك كنتي زيها 


رغد / أنا مامتك احكيلي مالك 


ليله / وبناتك الاتنين يا امي موجوعين اوي بناتك الاتنين بيموتوا علي قيد الحياة اه اه ياربي اه ترتب رغد علي شعرها بعد الشر عنكم يا حبايبي 


___&______________________________________


نروح عند منصور 


منصور / يفتح البريد ويكون إخطار من الشركه أن ممكن في اي لحظه الشركه تقع ويتم افلاسهم


منصور / يحط ايده علي قلبه ومش قادر يستوعب كل المصائب اللي جت علي دماغه 


منصور / اي يارب كل المصايب دي كل اللي عملته طول السنين دول يروح مني في غمضه عين 


يرن تلفون منصور وتكون رغد عشان تحكي اللي حصل 


منصور/ بسرعه الوو يا رغد اتكلمتي معاها 


رغد / تحكي كل شئ


منصور / بخوف انا جاي حالا ويقوم منصور يركب عربيته ويفضل سرحان ويروح يشوف بنته وتكون حور لسه نايمه ومش حاسه بأي حد خالص 


ويفضلوا كلهم جنبها بخوف وحزن عليها 


___________________________________


نروح عند يوسف 


يوسف / يفتح الدرج حتي يأخذ برشامه صداع ولكن يشوف ويتصدم 


يوسف / يلاقي برشام منع الحمل في الدرج وتتسع عيونه ويكون في حاله ذهول عقله مش قادر يستوعب معقول تأخذ برشام منع الحمل لدرجه دي مش عايزه تكون ام مني مش عايز ابني يكبر جواها معقول مش بتحبني معقول انا كنت غلط وابدأت الأفكار السيئه في دماغه لدرجه حس أنه عايز يضرب دماغه في الحيط من كتر التفكير والصداع تخرج مايا من التواليت وهيه بتنشف شعرها وتقرب من يوسف اي يا حبيبي مالك.


يوسف / مش مستوعب يلف ليها ويقول بصوت مليان حزن ممكن افهم اي ده 


مايا / تتسع عيونها وتبص علي الشريط البرشام اللي في ايده وتلجل في الكلام انا 


يوسف /. انتي اي انا اتخدعت فيكي ولا اي الحكايه مش عايزه تبقي ام مني مش عايزه تكوني ام لدرجه دي مش بتحبيني 


مايا/. لا يا يوسف انت فاهم غلط.استني افهمك 


يوسف / افهم اي انك مش عايزه ابن مني إنك مش قابله وجودي في حياتك اصلا افهم اي ان انا اتخدعت فيكي وان انتي اصلا مبتحبنيش قوليلي افهم اي .بعد اللي شوفته ده لو مش عايزه حياتك معايا اتفضلي يا مايا ومش همنعك بس انا شكلي كنت غلط من الاول 


مايا /. تقرب من يوسف وتمسك وشه بين أيدها بحبك 


يوسف / ضربات قلبه تتسرع ذلك الكلمه قادره تخلي البركان اللي جواه يهدأ كلمه منها قادره تخليه في عالم اخر لان حبها محتل قلبه وعقله 


مايا /. اوعي تفهم غلط اوعي تفهم اني بعمل كده لاني مش عايزه ابن منك وبخبث لا ياروحي انا عايزه اعيش حياتي معاك الاول وبعدين افكر في اني اكون ام انا مش مستعده اكون ام دلوقتي عايزه حبنا يكبر اكتر وبعدين افكر اني اجيب بيبي لكن مش معني كده اني مش عايزه منك بيبي لا ياروحي انا مستنيه اليوم اللي اكون شايله حته منك جوايا وبتكبر جوايا لكن خايفه اول ما يجي البيبي تنسي وجودي زي باقي الأزواج بعد الخلفه. يبدأوا يزهقوا من بعض عرفت ليه 


يوسف / بنبره عشق ده مش مبرر يا مايا انا عمري ما ازهق منك.ولا مستني حبك يكبر لان اصلا حبك في قلبي كبير وبالعكس البيبي ده هيقربنا من بعض اكتر لأنه كفايه أنه هيكون منك وحته منك وهشوفك كل يوم وهو بيكبر جواكي ويحط أيدها علي بطنها هيكون عايش هنا جواكي وهيبقي حته مني منك هيكمل حبنا وده هيكون دليل حبنا اوعديني انك مش هتخدي البرشام ده 


مايا /. بارتباك مش هخده 


يوسف /. اوعديني 


مايا / يووه وعد 


يوسف /. يبتسم ده انا مستني اللحظه اللي تقوليلي فيها انك حامل وفي حته مني جواكي بلاش تحرميني من الإحساس ده بلاش تفكري في كلام فارغ لان لو كان في ما بينهم حب من الاول عمرهم ما كانوا بطلوا يحبوا في بعض لأن الحب مش بسهوله يروح واللي عايز يبطل يحب حد مش هيستني بيبي عشان يبطل يحب لا الحب مش بسهوله كده الحب اكبر من كده 


مايا / صح عندك حق


يوسف / يشدها عليه كفايه انك بعيده عني بقالك فتره وانا مشتاق لك اوي مشتاق اني اسكن حضنك وانسي فيه كل حاجه مشتاق لمسه ايدك النعمه اللي بتخلي قلبي في عالم تاني 


مايا / تبتسم وانت كمان وحشتني


يوسف / يمرر ايده علي وشها ويبص عليها بحب انا بحبك يا مايا 


مايا / اممم عارفه 


يوسف / بحزن اي 


مايا / بابتسامة صفرا بموت فيك 


يوسف / يبتسم بلاش تحرميني من وجودك جنبي 


مايا/ تبتسم انا كنت تعبانه بس 


يوسف / وهو بيتنفس في وشها بحب أن شاء الله انا وانتي لا 


مايا / بعد الشر عنك ياروحي


يوسف / أن راضي اتعب من اجلك المهم انتي تكوني كويسه لاني مقدرش اشوف حبيبتي تعبانه وانا مش في أيدي حاجه اعملها 


مايا / تبتسم وبمكر انا لازم انسيك اي زعل بينا 


يوسف / ازاي بقا 


مايا / بدلع كدهوو وتطبع قبله رقيقه علي شفايفه بحب 


يوسف / يحس أن قلبه هيقف من لمساتها النعمه زيها ويبوس أيدها انا بتنفس حبك حبيبتي ويحضنها بحب وينسي اي حاجه هيه عملتها ويشيلها علي ايده بحب وينزلها علي السرير ويفضل يقابل وشها برقه وحب 


_______________________________________


نروح عند جميله ومراد 


جميله / مشغوله بترتيبات فرحها وفي النواقص يرجع ادم البيت بوش حزين والخوف مسيطر عليه وحاسس بالخوف علي محبوبته بعد ما شافها في ذلك الحاله 


جميله / تلاحظ حزن ادم


جميله /. مالك ياحبيبي 


ادم./ يغلق عيونه وتنزل دمعه هاربه من عيونه انا غبي غبي ويضرب الحائط بأيده بقوة 


جميله / تمسك ادم مالك فيك اي  


ادم /. حور 


جميله /. بقلق وخوف مالها حور فيها حاجه 


ادم /. خسرتها خسرتها خسرتها يا جميله انا مقدرش اعيش من غيرها هيه هترجعلي صح هترجع لحضني امبارح كان اجمل يوم في حياتي معاها وانهارده انا حاسس اني في كابوس طويل ومش عايز يخلص والدقيقة بتمر في بطئ شديد اوي وعايز اشوفها واطمن عليها عايز قلبي يطمن عليها ويحس بالامان ويأخذها جواه حضنه ويرتاح من التفكير وبصوت موجوع حزين ..انا بحبها فعلا مش مجرد وسيله 


تنزل دموع جميله / علي حال اخوها هيه عرفت الحقيقه 


ادم /. بحزن عرفت بس عرفت غلط مسمعتش لآخر مسمعتش اني هقول اني وقعت في حبها وأنها اقتحمت حياتي وقلبي وتفكيري الكام ساعه دول وحشتني فيهم اوي وحاسس أنهم سنين طويله مش عايزه تمر وعقرب الساعه واقف 


جميله / تضم اخوها بحب وترتب عليه هتسامحك لأنها بتحبك هيه زعلانه منك بس بس هتشوف هتسامحك وهترجع تاني لقلبك وهترجع قلبك نبضه 


ادم./ بجد يا جميله 


جميله / بجد يا ادم الحب مش سهل كده والفراق صعب 

انك تبعد عن حد بتحبه بتحس أن يومك مالوش طعم والوقت بيمر بي بطئ شديد والوقت واقف وبتكون محتاج مجرد كلمه حتي تكون امل بالنسبه ليك الفراق اصعب شعور في الدنيا لما تحس ان مره واحده أن اللي بتحبه اختفي من حياتك  


ادم / يحس بوجع في قلبه لدرجه ان قلبه عاوز ينزف وجع 


ادم./ محبش يكسر فرحه أخته وبابتسامه باهته وعروستنا الحلوة خلصت كل حاجه ناقصه 


جميله /. انا هأجل الفرح 


ادم / لو عايزه تفرحي قلب اخوكي خلي فرحك في معادك.ده الواد قرب يحمض


جميله / تبتسم 


ادم./ فهمه ياست البنات وبعدين عايزك.تعزمي حور وتفضلي وراها لحد ما تيجي عشان اقدر اتكلم معاها واقولها كل اللي في قلبي 


جميله /. بابتسامة حاضر 


يمر الوقت والوقت بالنسبه لي ادم واقف يطلع تلفونه ويتصل بليله 


ليله / كانت قاعده جنب حور وبترتب علي شعرها شافت المتصل ادم 


ليله / بصوت واطي الوو يا ادم 


ادم / بصوت ظاهر عليه الم وكسره القلب 


ادم / حور كويسه 


ليله / بحزن علي صديقه عمرها وعلي صوت ادم اللي يوجع القلب 


ليله / حور من ساعتها نايمه نتيجه الانفعال والانهيار اللي كانت فيها حور حالتها صعبه اوي يا ادم انا مش قادره اشوف صاحبتي كده 


ادم / برجاء ارجوكي عايز اشوفها ساعديني اجاي اشوفها خمس دقائق وامشي 


ليله / يصعب عليها حال ادم حاضر تعالي واقولك تعمل اي وانا احاول ابعد اللي عندي عن غرفه حور 


ادم / يبتسم انا جاي حالا يقوم ادم بسرعه ويسوق بسرعه جنونيه ويوصل قدوم المزرعه ويتصل علي ليله أعمل اي 


ليله / غرفه حور بتبص علي الجنينه ممكن تدخل من الشباك هفتح ليك الزجاج 


ادم / يقرب من الغرفه وتفتح إليه ليله 


ادم./ شكرا


ليله / خمس دقائق مش اكتر 


ادم / حاضر تخرج ليله وتلهي أهل حور عن غرفه حور يقرب ادم من حور ويطبع قبله علي جبينها بوجع ويتأمل وشها الحزين رغم أنها نايمه لكن ظاهر عليه ألم والحزن 


ادم / بحب واشتياق وحشتيني حوريتي انا الوقت مش عايز يمر عليا حاسس اني بقالي سنين بعيد عنك حاسس بالاشتياق ويلمس شعرها ويأخذ نفس عميق حتي يسكن رائحه شعرها نفسه وأنفه 


ادم./ انا بجد.بحبك مش كلام بحبك اوي يا حور 


حور / كانت نايمه ومش حاسه لكن عقلها كل تفكيره في ادم.حتي وهيه نايمه وبتحلم بيه 


حور / وهيه نايمه انا بحبك اوي يا ادم والثانيه في بعدك سنين طويله اوعي تبعد عني 


ادم / تلمع عيونه من الفرحه بس عندما يتأكد أنها نايمه يظهر عليه الحزن ويعرف أنها بتحلم لكن قلبه فرح انها بتحبه وقلبها وعقلها مشغول بيه 


ادم./. يمسك ايدها ويحضنها اوعدك.اني عمري ما اسيبك أو ابعد عنك حوريتي ويخدها في حضنه 


حور / تبدأ صوتها يعلي وتنهار وهيه نايمه 


ادم./. بخوف حور 


حور / عياطها يزيد وادم يحس بحركه.من قرب الغرفه ويعرف أنهم سمعوا صوتها يخرج ادم.من الشباك وقلبه مشغول لكن ستخبي حتي يقدر يطمن عليها تقوم حور مره واحده ادم ادددم 


يخشوا الكل 


ليله / تقرب منها 


حور / انا حاسه اني هنا حاسه بقربه مني انا حاسه أنه حضني ومشي ادم ادم وتنهار حور 


ليله / بتوتر اكيد حلم 


منصور / ورغد يبصوا لبعض بحزن علي حاله بنتهم 


حور / بانهيار بوجع سيبوني لوحدي اطلعوا برا مش عايزه حد فيكم جنبي مش عايزه حد فيكم اه ياربي ليه كده يارب انا ذنبي اي فإني بنتك يا استاذ منصور ذنبي اي اني قلب حب الشخص اللي بيكرهني ذنبي اي اني قلب دايب فيه ذنبي اي اني بنزف دلوقتي عارفين يعني قلبي بينزف انا بكرهكم بكرهكم سيبوني لوحدي وفي حالي انتو محدش فيكم بيحبني كلكم بتحبوا نفسكم وبس حتي حبيبي اللي انا مقدرش اعيش من غيره طلع اكبر وهم وكذبه في حياتي زيكم كده صح يا منصور بيه وانتي يا مدام رغد 


ليله / تحضن حور حبيبيتي عشان خاطري اهدي 


حور / تضرب في ضهر ليله انا كنت مخدوعه فيه ليه ليه كنت غبيه قوليلي ليه كده يا ليله وتصرخ حور انا الهبله اللي فكرتك راجل وحبيتك انا الهبله اللي بتموت من وجع قلبها وتحط أيدها علي قلبها مش قادره اتنفس حاسه اني بتخنق وروحي بتتطلع حور صوتها يبدأ يضعف مره تلو الآخرة وترجع تنام


كان الكل نزل دموعه علي حال حور 


ادم / انهار من كلامها وجسمه اترمي علي الارض ويضم رجله وتنزل دموعه في صمت وكلامها عمال يردد في عقله وانه مش قادر يكون جنبها دلوقتي ويفضلوا الكل في حاله حزن


________________________________&&_


ويمر يومين وحور لسه نايمه 


يخرج الدكتور من عندها 


الكل / يجري عليه 


الدكتور / هيه في حاله هروب من الواقع 


الكل /. ازاي 


الدكتور / يعني المريض أما يتعرض لصدمه جامده بيكون عايز يهرب من الواقع وبكده بيهرب بالنوم وتسمي غيبوبه مؤقته عايز يهرب من الواقع ومش قادر يحارب الواقع فا يفضل مستسلم لنوم بس هيه أن شاء الله كام ساعه وتفوق وتكون احسن اديتها حقنه مهدا


تفوق حور من النوم تخش تأخذ شاور حتي تفوق لما تدري كام من الوقت ظلت غايبه عن الوعي لكن فاقت حاسها بالنشاط وعايزه تكون اقوي وتظهر قدوم الكل بالقوه وتجهز حور وتزين نفسها وتتطلع جميله رغم الحزن اللي مالي قلبها وشكلها ونزلت حور من غرفتها الكل اتسع عيونهم اول ما شافوا حور 


يوسف / يجري علي اخته هو وليله انتي كويسه 


حور / بقوة انا حاسه براحه وحاسه اني كنت نايمه كتير اوي بس بقيت احسن مالكم زي ما يكون في ميت يلا بينا يا ليله ورانا شغل ولا عاجبتك القعده ياست ليله 


ليله / ويوسف / فاهمين حور انها بتخبي لكن من جواها منهارة


الام والاب / انتي كويسه 


حور / بتفكير وانا من امتا كنت مش كويسه يلا بينا يا ليله 


ليله / يلا ياقلب ليله 


تخرج حور مع ليله 


ليله انا عارفه انك مخبيه 


حور / بقوة تؤ انا اهوه مش عايزه اتكلم عن الموضوع ده 


ويمر الايام ادم يشوف حور من بعيد لبعيد حتي لا تنهار 

وجميله تتطلب من حور تحضر فرحها 

بعد عده محاولات توافق حور


ويوم فرح جميله تصبح في غايه الجمال بمعني الكلمة وكانت فعلا اسم علي مسمي


يأخذها العريس وينزل بيها الي القاعه وهما في فرحه لا تتوصف 


يقعدوا علي الكوشه 


حور / تيجي لكن يجي معاها أحد تخش حور وهيه بكامل اناقتها وجمالها كانت حور لبسه فستان أسود بيلمع شفاف من عند الصدر وكانت سايبه شعرها يأخذ حريته وكانت جميله وحور بتخبي اشتياقها لي ادم كانت عايزه تلمحه بس كانت مشتاقه جدا وقلبها حزين لكن ماسكه نفسها وتخش القاعه وتسرق الأنظار ادم يشوفها وقلبه يدق بقوة لكن عندما يشوف معاها يتحاول وشه ؟


ياتري مين معاها ؟


وياتري حور هتسمع ادم ولا لا ؟


وهتسامحه ..ولا لا ؟


______________________________________ 


نروح عند يوسف / 


يوسف / عامل جوا رومانسي الي مايا حتي أما ترجع يفرح قلبها .كانت مايا برا في النادي 


يوسف / مظبط كل حاجه ويقعد يستني مايا وكان متفق معاها لا تتأخر حتي يتعشوا مع بعض ولكن ؟


ياتري اي مصير مايا ويوسف ؟


ياتري هو غلط ولا لا ؟


خلصت الحلقه يووكا


عايزه اعرف رايكم يهمني ياحبايبي يوكا 


بقلمي يوكا⁦♥️⁩ مع قصه ما بين الانتقام والعشق مع أحداث جديده مشوقه

`البارت ( ٣٣+٣٤). من قصه ما بين الانتقام والعشق` يوكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح عند حور / تدخل حور من باب القاعه الفرح كان حلو جدا وهادي 


حور /. تدخل مع شخص الفرح وكانت حور جميله فعلا برغم الحزن اللي محدش عرفه غيرها بس اللي بتحاول تخبئ علي كل الناس إنما قدوم نفسها اضعف خلق الله كانت حور لبسه فستان اسود بيلمع وكان مبين شده بياضها وجمالها الهادي البرئ 


حور / كانت مشتاقه إلي ادم وكانت تشوفه أو تلمحه عشان كده وافقت تيجي الفرح بس خايفه انها تتضعف قدومه لان حبها اكبر من كل ده وكلمه من قادره تخليها تنسي كل اللي فات وتصدقه هو وبس كانت حور بدور علي ادم بعيونها الخضراء اللي كانت كلها حزن وألم 


ادم / شاف حور وكان مشتاق ليها اول ما شافها حس أن قلبه هيقف وأنه مش قادر يقف 


كمال / الفرصه اهيه لازم تستغل الفرصه دي يا ادم 


تسنيم / لو قدرت تستغل الفرصه اعمل زي ما اتفقنا يا ادم 


ادم./ بوجع والم ونبره عاشق حزين مجروح يارب خليك معايا انت اللي عالم بشده حبي إليها قد اي وأنها كل حياتي فعلا 


حور / كانت عماله تدور بعيونها ولكن مش شايفه ادم تقرب حور من العروسه وتحضنها وبابتسامه باهته حزينه الف مبروك يا اجمل عروسه ملاك في الابيض 


جميله / تبتسم وتبص لحور بحزن وتحضنها وانتي طالعه جميله اوي 


جميله / تهمس لحور لو ليا خاطر عندك.اسمعي اخويا مره واحده بس وبعدين اختاري 


حور / بعدين الكلام ده 


جميله / عشان خاطري بن حور صدقيني مش هتندمي خلي قلبك المره دي هو اللي يحكم 


حور / الف مبروك ياحبيتي احب اعرفك إياد 


إياد /. الف مبروك 


حور / الي مراد خلي بالك من عروستنا الحلوة مفهوم 


مراد / يبتسم دي في عيوني وفي قلبي 


حور /. بابتسامة وانا واثقه في ده اكيد 


مراد / يبتسم 


حور / تبص في أنحاء الفرح وعيونها لما تقع علي ادم 


جميله / تشدها وتقرصها طالما مش عايزه تسمعي منه ليه عيونك عماله تدور عليه باشتياق كده 


حور / تبلع ريقها بصعوبه هاه لا انا بشوف الفرح وبجد جميل 


جميله / مش عليا الكلام ده تعالي جنبي هنا عشان تقدري تشوفي حبيب القلب بجد يا حور اسمعي مني واسمعي كلام ادم.مره واحده بس وبعدين اختاري اذا كنتي عايزه تفضلي معاه ولا لا 


حور / وقفت جنب جميله لانها فعلا مشتاقه لحبيب قلبها ومن ساعه اللي حصل مش بتشوفه رغم أن ادم كان بيشوفها كل يوم وكان بيتفق مع ليله وكان بيخش يشوفها هيه كانت حاسه ان هو جنبها اول ما تفوق من النوم كان ادم بيخرج وكانت بتفكر نفسها بتحلم 


جميله / حركي وشك واحده واحده وقلبك بس اللي هيحس بمكانه فين


حور / قلبها فضل يدق بسرعه من شده دقات قلبها حسيت ان قلبها هيخرج أغمضت عيونها وحركت وشها وقلبها قالها اهوه حبيب قلبك اجري عليه احضنيه قوليلو انك من غيره مش عايشه تفتح حور عيونها وتتقابل عيونهم في نظره طويله فيها كل المشاعر مشاعر الحب والاشتياق والندم والجرح والحزن كانت نظره قتله جدا 


ادم / قلبه فضل يدق بقوة كان عايز يجري عليها يقولها انتي الحب واول حب ده انتي اول دقه قلب ليا واول ما قلبي اتحرك من مكانه كان ليكي ده انتي اللي انا بموت فيها ومش قادر علي بعدك.عني بعدك عذابي وقربك راحتي ارجعي ورجعي روحي معاكي ..كانت عيون ادم بتقول كده 


حور / تتكوين الدموع في عيونها وتنظر الي ادم لو انت بتحبني بجد ليه ضحكت عليا وهمتني بيك ليه مقولتش الحقيقه ليه سكت ليه معترفتش بغلطك ليه وجعتني وانا من اول ما عيني شافتك قلبي داب فيك حبيبي 


ادم / نظر لها كانت عيونهم اللي بتكلم مش هما صدقيني بحبك ولو فكرتي غير كده لا انا بحبك فعلا مش كلام وبس يا حوريتي 


إياد / كان واقف شاف نظراتهم حس بنار الغيره بتجري جواه 


ادم / عينه جت علي إياد وي وشه أصبح احمر من الغضب وعض علي شفايفه بغل 


حور / شافت نظرات الغيره اللي في عيون ادم من إياد أما شافه ابتسمت بخبث ..


حور / افرحي يا عروستنا الليله ليلتك انتي وحققي كل اللي نفسك فيه 


جميله / تبتسم هفرح بجد لو سمعتي كلامي 


حور / بلاش تتضغطي عليا يا جميله 


جميله / عشان خاطري مش انا اختك 


حور / أيوة طبعا اختي 


جميله / يبقي من حقي اقولك الصح وتسمعي كلامي انسي أن ادم اخويا لان فعلا ادم بيحبك بجد هو الأول كان عايز ينتقم لكن بعد ما عرفك ومن اول ما عرفك وهو أصبح قلبه ليكي صدقيني 


حور / تتنفس بصعوبه ونبي يا.جميله بلاش ضغط علي اعصابي مش هقدر استحمل انا ظاهره قويه وانا جوايا ضعف كبير وصوت حور ضعيف بلاش تكلمي في الموضوع ده دلوقتي انا محتاجه راحه راحه قلب انا اول ما ارتاح هستوعب وهقدر اسمع انما دلوقتي لا مش هقدر استحمل ولا اسمع صدقيني انا ماسكه نفسي بصعوبه 


جميله / وليه تمسكي نفسك ما هو حبيبك والعتاب حلو اتكلموا مع بعض وكل واحد يقول اللي في قلبه يا حور 


حور / تسرح في كلامها هشوف متشغليش بالك انتي 


جميله / عايزاني اكون مبسوطه انهارده ومش اعكنن علي المسكين ده 


حور / تبتسم طبعا 


جميله / اوعديني انك انهارده تكلموا مع بعض وتسمعي كلامه 


حور / جميله ارجوكي 


جميله / تمط شفايفها بحزن ويظهر عليها الحزن الليله اضربت لان بالي هيفضل مشغول 


حور / تحزن لأنها مش عايزه حد يكون حزين وفي نفس الوقت مش عايزه حد يضغط عليها 


جميله/ تلوي وشها 


مراد / يلا نرقص ياروحي 


جميله/ بتمثيل مش هرقص يا مراد وافضل ساكت لحد ما الفرح يخلص وتغمز لي 


مراد / يفهم ويمثل معاها بس انهارده الليله بتاعتنا 


جميله / اسكت خالص 


حور / تحزن اوعدك يا جميله بس اوعديني انك تفرحي كده


جميله / بجد وعد انهارده تكلموا 


حور / بنفذ صبر وعد 


جميله / تنطط من الفرحه 


حور / يا مجنونه البيبي 


جميله / تحط أيدها علي بطنها كفايه اني مش حرمتك من حاجه وهتشوف امك وهيه بتجوز


حور / تتضحك بقوة 


وتيجي ليله مع فهد

 ويباركوا لعرسان 


وتيجي رقاصه عشان العرسان والاحباب 


مراد / يأخذ عروسته ويطلع علي الاستيدج ويبدأ يرقص بجميله وهو مش قادر يصدق نفسه 


إياد / ممكن نرقص 


حور / لا ماليش نفس عينها تيجي في عين ادم تلاقي نار الغيره في عيونه 


حور/ وماله يلا بينا نرقص 


إياد / بفرحه يمسك ايدها ويطلع بيها ويحط أيدها علي ضهرها الذي كان عاري من الفستان ويقربها منه 


حور / تتضايق لأنها مش عايزه حد غير ادم يلمسها وعمر حد يقدر يعمل كده بس كانت عايزه تشوف الغيره في عيون ادم 


ادم / اول ما شاف ان ايده عماله تلمس ضهرها جز علي أسنانه بقوة 


كمال / اهدي يا ادم 


ادم/ انت مش شايف مقرب منها ازاي 


كمال / معلش اهدي 


اياد / يقرب حور منه أكثر ويلمس شعرها 


ادم / يتجنن حور كانت لسه هتشيل ايده مع عليها شافت ادم بيقرب منهم وهو وشه كله غضب 


حور / تبتسم في سرها 


ادم/ يشد حور من إياد 


إياد / يشدها منه كانت بترقص معايا انا يعني مينفعش اللي انت عملته ده 


ادم / وهيه بتاعتي انا ومش من حقكك ايدك اللي عايزه قطعها تلمس حاجه بتاعت ادم توفيق 


حور / تكتم ضحكتها من غيرته والشراره اللي طالعه من وشه 


إياد / يمسك دراع حور 


ادم / يتعصب ويضرب اياد كذا بوكس لدرجه إياد يقع علي الارض 

فهد يطلع يبعدهم عن بعض 


ليله / تمسك حور اللي وشها اتحول اما ادم عمل كده 


حور / بغضب انت ازاي تعمل كده 


ادم / عاجبك لمسات ايده دي


حور / اه ملكش دعوه انا مش اخصك 


ادم./ لا تخصيني لانك مراتي 


الكل / يتسع عيونه من ذلك الكلمه 


حور / تتوتر انت مجنون مافيش اي حاجه من دي 


ادم / يقرب منها وبحركه غير مفاجاه يشيل حور علي كتفه 


حور / بجنون نزلني يا ادم 


ادم / لا عن اذنكم يا جماعه الكل يضحك عليه بقوة 


ليله / تتضحك ودعيت أنهم يفهمون الموقف وتقدر تستوعب 


إياد / يجي يقوم عشان يلحق حور فهد يحط رجله ويكعبل إياد ويرجع يقع أحد ما ادم خرج من الفرح وهو شايل حور 


حور / بغضب انت شايل انبوبه نزلني 


ادم / بهمس عشان خاطري اهدي 


ويحط حور في العربيه تيجي حور تنزل يقفل العربيه حور تضرب العربيه بغضب 


ادم / مسك ايدها وباسها ممكن اقولك انك وحشتيني اوي اتكلم بنبره عاشق مشتاق فعلا الي محبوبته 


حور / تبلع ريقها بصعوبه لان صوته عزف علي اوتار قلبها وتسكت 


ادم / حور انا فعلا بحبك صدقيني 


حور / بوجع وصوت حزين انت كذاب واسكت بقا مش عايزه اسمع حاجه وتشاور بأيدها وتنزل دمعه هاربه من عيونها وهيه باصه في عيونه ذلك الدمعه كأنها خنجر غرس في قلب ادم أتوجع جامد عندما شاف دموعها وضعفها وحس بالذنب لانه السبب 


ادم / يحضن وشها وتنزل دموعه بصدق وحيات كل دمعه نزلت منك انا فعلا بحبك وحياتك عندي اللي عمري ما احلف بيها كذب اني قلبي عايش بيكي صدقيني والله مش بكذب عليكي انا فعلا الاول كنتي وسيله انتقام لكن أما حسيت انك ممكن تتضيعي مني ولما حسيت اني بحبك كنت الاول بداري وقول لا مش بحبها دي البنت اللي عايز انتقم منها استحاله اقع في شر اعمالي واحبها واموت فيها لكن الكل كان شايف حبي ليكي والكل قالي قولها لأنها مالهاش ذنب كمال وتسنيم قدروا يقنعوا فيا وفعلا انا بحبك لما قولتلك الكلمه دي كانت حقيقه مش كذب فاكره أما قولتلك انا عايز اقولك حاجه 


حور / تهز راسها


ادم / أما ساعتها قولتلك بموت فيكي كنت عايز اقولك كل حاجه بس كنت خايف أفقدك بعد ما لقيتك انا اول مره قلبي يحب ويعيش اول مره احس بالحب واني فرحان فعلا وانا جنبك كنت بحس انك امي واللي حصل بيني وبينك مش عشان انتقم لا انا فعلا اعتبرتك مراتي فعلا واللي حصل ده لاني عايزك ليا وبتاعتي مش عشان اكمل انتقام والله من ساعه ما حبيتك انا شيلت فكره الانتقام منك انتي لكن فاكره انتقامي من ابوكي لسه موجوده بس والله حتي انا معملتش حاجه لي انا حاسس ايدي متربطه كل ده عشانك انتي يا حور انا كل يوم كنت باجي اشوفك علفكرة


حور / انا كنت حاسه يعني كان صح 


ادم / أيوة بس كنت خايف اعرفك اني جنبك اول ما تفوقي كنت بجري بسرعه وكنت بفضل واقف وشايف دموعك وانتي بتنادي علي اسمي كنت عايز اخدك جواه حضني بقوة وقولك اني جنبك فعلا مش حلم اسف حبيبتي اديني فرصه 


حور / تنزل دموعها انا مصدومه يا ادم حس بيا ارجوك 


ادم / يبتسم والله العظيم حاسس بيكي وبقولك اني بحبك ومستعد منك اي حاجه وهفضل ماسك فيكي بردوا لان محدش يبعد عن مراته بسهوله كده 


حور / تلاقي نفسها بتترمي جواه حضن ادم وتبكي بوجع 


ادم / يحضنها باشتياق وشغف ومشاعر كتير مختلطه كلها شوق وحنين لبعض 


حور / تبص في عيونه أنا مكنتش عايشه في بعدك عني حبيبي مكنتش عايشه كنت بموت بالبطئ والله انا بحبك اوي واللي بيحب حد ميقدرش يزعل لكن اهلي مش عايزين العلاقه دي 


ادم / احنا قدومهم لحد ما الأمور تهدأ نعمل نفسنا بعيد عن بعض واول ما الأمور ترجع كويسه هجري عليهم واطلبك منهم 


حور / كفايه انك جنبي بس انا فعلا مش هعرفهم اني معاك بس اكيد اياد راح قالهم 


ادم / والحل 


حور / تبتسم هتصل اقولهم اني هبات عند ليله 


ادم / بابتسامة يحضن أيدها ويطبع قبله في ضهر أيدها بحب 


حور / تتصل بامها وتقولها انا هبات عند ليله ورغد توافق عشان عارفه حور متعلقه بليله قد اي وتتصل علي ليله تقولها لو امي كلمتك تقولها اني عندك وليله تفرح لما تعرف أنهم رجعوا لبعض 


حور / اي رأيك كده 


ادم / والله وحشاني اوي يا حوريتي 


حور / تحضنه بقوة وحشني حضنك اللي بحس فيه بالامان والراحه وحشني صوتك الدافئ اللي بيعزف علي اوتار قلبي وحشني لمسه ايدك النعمه اللي كلها حنان وحب 


ادم / يبتسم عندي ليكي مفاجاه 


حور / بحب وصوت مليان بالحب حتي المفاجآت دي وحشتني حاسه اني بقالي سنين بعيده عنك 


ادم / يفضل ماسك أيدها انا عمري ما ابعد عنك تاني وعد حبيبيتي 


حور / وعد حبيبي 


ادم / يسوق بأيد والايد التانيه حاضن بيها ايد حور 


حور / حاسه انها بتحلم وقلبها هيقف وفرحانه ومش قادره تصدق نفسها ويوصل ادم قدوم مكان ويقوم يفتح باب العربيه الي حور وحور تمسك في ايده 


حور / احنا فين 


ادم / المزرعه دي هديه من كمال و تسنيم  لينا لو رجعنا لبعض نيجي هنا 


حور / تبتسم بجد مافيش منهم 


ادم / اه ياروحي وحشتي قلبي اوي  يا حوريتي 


حور / تبتسم وانت وحشتني اوي اوي يا ادم انت مش متخيل انا كان فيا نار عامله ازاي انت مش عارف انا كنت بموت ازاي 


ادم / يحط ايده علي شفايفها وينطق بحزن / اسف حوريتي لكن انا كنت حاسس بيكي وكنت بتألم من اجلك انتي حبيبتي انا اسف انتي كنت السبب في زعلك وانك تكوني حزينه بسببي اسف اوي يا حوريه قلبي انا عارف انك اتعذبتي وأنك كنتي منهاره وانا كنت بموت لما بشوفك كده كنت بموت الف مره في اليوم وانا بعيد عنك ومش قادر المسك ولا اقولك انا جنبك اهوه وينظر في عيونها بنظرات غريقه بالحب انا بحبك اوي والله العظيم انا مش بحس اني عايش غير وانتي جنبي وبين ايديا ياروحي وبعد اللي حصل ما بينا اصبحتي جزء كبير وغلاوتك أصبحت أكثر لأن اصبحنا واحد وحياتنا واحده 


حور / تنزل دموعها من كلام ادم اللي اثر فيها وأصبح قلبها دايب فيه أكثر 


حور / انا بحبك اوي بس انا خايفه يا ادم طالما بابا رفض حاجه انسي أنه يوافق 


ادم / بقوة وحب مستعده تكوني معايا ونتحدي العالم كله واحنا أيدينا في ايد بعض مستعده أننا نعيش ونموت من أجل بعض مستعده لحرب اللي هنوجهها يا حوريتي مستعده تحطي ايدك في أيدي ونعدي كل الحدود واحنا حبنا بيكبر أكثر ومافيش وجود لي زعل أو الحزن أو حتي الفراق مستعده نعيش انا وانتي. بس حتي لو لوحدنا طول عمرنا 


حور / بنبره حب رهيبه وشوق وعشق مستعده اموت عشانك مستعده ارمي الدنيا كلها والمقابل اكسب جنه حبك وأيدي هتكون في ايدك ومسكت في ايد ادم بحب 


ادم / باس أيدها ياها يا حور طمنتي قلبي انا كنت خايف اوي 


حور / تبتسم طالما قلبي دايب فيك انسي أن ممكن ابعد عنك لان حياتي هتكون مالهاش ستين لزمه يا ادم.


ادم / يحضنها بقوة بحبك اوى يا حور 


حور / بموت فيك 


ويدخل ادم مع حور الي المزرعه وتكون المزرعه مليانه بالشموع في كل حته وفي كل مكان وقلب ملفوف بالشموع وطاولة مليانه ورد في كل حته ..والطريق في بلونات ملونه 


حور / تبتسم انت اللي عملت كده 


ادم / كان عندي امل اني هشوفك انهارده وهخدك هنا وهقولك كل اللي في قلبك ..ادم يشغل نور احمر هادي ..


حور / تبتسم ياها يا ناس بحبه لموت 


ادم / يأخذها في حضنه ويرتب علي شعرها ويا عالم انا بعشقها هو في كده في الدنيا 


حور / تحس ان روحها رجعت ليها من تاني وان الدنيا مش سايعه فرحتها وعايزه تقول باعلي صوت انا اسعد واحده في الدنيا لان روحي رجعت ليا 


ادم./ ينظر لها بكل معاني الحب وبكل صدق وبكل نظرات مليانه بالاشتياق. وحب شديد 


حور / تبادل ادم النظرات ويقعدوا علي الطاوله وعينهم في عيون بعض بشده وكأنهم خايفين يبعدوا عينهم عن بعض ثانيه 


___________________________________________


نروح عند العرسان 


مراد / يأخذ جميله ويطلع الجناح اللي كمال اديهم لي هديه في الفندق بتاعه وتذاكر سفر الي جزر المالديف 


يشيل / مراد جميله ويطلع الغرفه ويفتح الباب برجله ويدخل الغرفه التي كان السرير مرسوم عليه قلب كبير بالورد وبلونات كتير ..وكانت الغرفه تأخذ القلب ينزل جميله برقه علي السرير كانت جميله متعلقه في رقبته 


مراد / واخيرا حلم السنين اتحقق


جميله / تبتسم واخيرا 


مراد / اولا يلا نقوم نصلي عشان نبدا حياه كلها بركه رب العالمين 


جميله / تبتسم يلا 


يقوم مراد بجميله ويصلي بيها ويخلص يحط ايده علي دماغها ويقولها بارك الله ليا فيكي ياروحي 


جميله / تبتسم وفيك ياروحي بارك ليا فيك


مراد / يقوم ويقوم جميله ويبوس دماغها بحبك اوى انا مش مصدق أن واخيرا انتي جنبي وانك لبسه الفستان الابيض ده ليا انا انا مش مصدق خالص ياها اخيرا انا كنت منتظر اوي اللحظه دي كنت مستعد ادفع عمري كله بس كنتي تكوني جنبي وربنا محرمنيش منك وفعلا حقق حلمي اللي فضلت احلم بيه طول عمري انك تكوني عروستي والأبيض ده يكون ليا انا 


جميله / تبتسم حلمك اتحقق وانا وانت اصبحنا جنب بعض اهوه 


مراد / يبتسم ويحاوطها بأيده وينطق بكل حب ..بحبك يا عروستي من كل قلبي 


جميله / تبتسم بحبك يا عريسي من كل قلبي


مراد / يحضنها ومش مصدق نفسه أن ربنا استجاب إليه وسمع منه وأصبح جنب البنت اللي عشقها من كل قلبه 


جميله / انا مكنتش متخيله أن ممكن احب تاني واعيش بس انت كسرت كل الحواجز دي يا مراد 


مراد / يبتسم المهم أن واخيرا حلي وحلمك اتحقق وأصبح حقيقه 


مراد / يلف ضهر جميله ويلمس ضهرها ويفتح ليها سوسته الفستان 


جميله / تحس ان قلبها هيقف من لمساته دي وتتوتر جدا وتحس انها مش في وعيها 


مراد / يطبع قبله ريقها علي ضهرها 


جميله / جسمها يترعش وضربات قلبها تزيد ويقع الفستان علي الارض يشيلها مراد ويدخل الغرفه وينزلها بحنان ويقابل فيها ولم يفصل قبلته عنها قد اي كان مشتاق ليها ..طول السنين دي كان بيحلم بوجودها جنبه طول السنين وهو نفسه في اللحظه دي .. ويروحوا الي عالمهم الخاص بالحب والحنان والاشتياق 


____________________________________________


نروح عند يوسف 


يوسف/ يفضل قاعد أكثر من ثلاث ساعات مستني رجوع مايا  عشان يتعشوا مع بعض في جوا هادي ورومانسي وينظر الي السفره بحزن 


يقوم / يوسف وينزل الجنينه ويفضل يمشي بحزن ياتري اي اللي بيحصل انا كنت غلط ولا اي .لا ده اختياري ولازم اتحمل نتيجه اختياري دي انا اللي اختارتها من وسط كل الناس وقلبي وقع فيها لكن اي التغير المفاجئ ده انا مش قادر اصدق ان دي البنت اللي حبيتها وعشقتها مش قادر اصدق كده بجد 


يوسف / يلاقي نفسه يركب عربيته ويروح قدوم بيت مايا يطلع ويخبط تفتح ليه ام مايا 


الام / بقلق خير يابني مايا كويسه 


يوسف / بوجع انا اللي مش كويس انا ملقتش حد اتكلم معاه ولو اتكلمت مع امي هتقولي انت اللي اختارت جاي تشتكي ليه دلوقتي


الام / خش يابني وقولي مالك 


يدخل / يوسف ويقعد  وتقعد جنبه ام مايا 


الام / احكي مالك 


يوسف / انا عارف انها بنتك بس انا حسيت انك زي امي وعايز احكي معاكي 


الام / بابتسامه زي ماهيه بنتي انت ابني 


يوسف / بابتسامة مايا اتغيرت اوي يا امي انا مش قادر اصدق ان دي مايا اللي حبيتها كل حاجه فيها اتغيرت اوي مش عارف ليه كده .ويحكي ليها كل شئ 


الام / بحزن حتي معايا يابني اتغيرت اوي مبقتش تسأل ولا تشوفني 


يوسف / بحزن انا حاسس اني كنت غلط 


الام / مش عشان بنتي بس ممكن تكون في حاجه مزعلاها 


يوسف / والله انا لو عليا عايز افرش ليها الأرض ورد 


الام / متاكده من ده لو حاسس انك كنت غلط انت من حقك تختار وانا مش هزعل ده كفايه تقديرك ليا 


يوسف / لا انا بحبها وعمري ما هبعد عنها وهفضل وراها لحد ما اعرف مالها 


الام / بابتسامة ربنا يهدي سركم يابني 


يوسف / يارب معلش صدعتك معايا انا هقوم امشي 


الام / بابتسامة ماشي يابني يقوم يوسف وتحزن الام لان مش عايزه حياه بنتها تبوظ 


يركب عربيته ويرجع الفيلا وهو داخل يلاقي مايا نازله من العربيه بتاعتها تقرب منه مايا بابتسامة كنت فين ..


يوسف / ينظر لمايا بوجع مين فينا اللي مفروض يسأل السؤال ده ..


مايا / انا كنت بتمشي بالعربيه 


يوسف / مش اتفقنا أننا نتعشا مع بعض


مايا / اوبس نسيت 


يوسف / نسيتي وينظر لها ولا يهمك يلا خشي عشان الجو برد عليكي 


مايا / تبتسم يلا وتمسك في دراع يوسف تخش الفيلا ويطلعوا الغرفه بتاعتهم 


مايا / واوو حلو اوي الجو ده كتير هادي 


يوسف / يبتسم انا لو بأيدي عايز اعملك كل حاجه حتي تكوني سعيده 


مايا / تبتسم بحبك يا چو وتطبع قبله رقيقه علي خده


يوسف / مجرد لما بيشوف ابتسامتها ونظره عيونها بينسي كل حاجه .بينسي كل الوجع والم وبيسرح فيها 


مايا / مالك ياروحي تعبان 


يوسف / يبتسم لا ياحبيبتي طول ما انا شايفك قدومي انا كويس عشان كده بلاش تغيبي عن عيوني 


مايا / تحضنه وانا جنبك 


يوسف / يبتسم وفي سره مش حاسس انك جنبي 


مايا / بغمزه مش وحشتك 


يوسف / انتي وانتي معايا بتوحشيني اصلا ..


مايا / اومال اي 


يوسف / اخاف اقولك كده تقوليلي تعبانه ومش وقته الكلام ده 


مايا / تبتسم لا انا كويسه 


يوسف / وهو بيلمس شعرها ويتنفس بقوة انا بحبك اوي والله 


مايا / تبتسم وانا بحبك اوي وتطبع قبله علي شفايفه 


يوسف / يقربها منه أكثر ويقابلها بكل حب وشغف ومشاعر كتير 


___________________________________________ 


في صباح يوم جديد علئ الابطال ومعني صباح يوم جديد يعني صباح مليان بالأمل والتفاؤل / 


نروح / عند حور تصحي من النوم تلاقي نفسها كانت نايمه في حضن ادم تبتسم وتبوسه بحب 


ادم / يفتح عيونه يا اجمل صباح في الدنيا 


حور / تبتسم يلا قوم عشان نفطر مع بعض 


ادم / طول ما انا شايف وشك الحلو انا شبعان جدا 


حور / تبتسم وطول ما انت جنبي مش عايزه حاجه من الدنيا 


ادم / يقوم ويتعدل في جلسته ويحضن وشها مش عايزك تتحركي من جنبي لانك بتوحشيني 


حور / وانا جنبك بس يلا قوم خد شاور عشان تفوق وانا هشوف الفطار الموجود هنا 


ادم / يبتسم حاضر ويقوم يدخل يأخذ شاور وتنزل حور تدور علي حاجه في الثلاجه وتعمل فطار بسيط وتحطه علي الطاوله ينزل ادم ويقرب منها بابتسامة بسيطه كلها حب 


حور / الفطار جاهز يقعد مع حور ويفطروا مع بعض ..وعيونهم في عين بعض ..ويلبسوا ويخرجوا حتي يتمشون مع بعض وهما ماسكين ايد بعض تقرب منهم ست ماسكه ورد تأخذ ورد لبنت الجميله دي 


ادم / بابتسامة عايز كل الورد ده عشان البنت الجميله دي 


ويأخذ الورد كله منها 


الست / تحبوا اقرأ ليكم حظكم 


ادم / مالناش في الكلام ده 


حور / استني لما نسمع هتقول اي 


تتطلع الست بعض الودع وتحطه وتفضل توشوش فيهم 


حور / اي الطريقه دي 


الست / انا بقرا بطريقه زمان وبالودع بتاع البحر 


حور / تبتسم ظهر قدومك اي 


الست / تبلع ريقها بصعوبه وبحزن ..يظهر قدومي ؟


ياتري هتقول اي ؟


وياتري حياه حور وادم اي ؟


ممكن يكون في فراق مره تانيه ولا لا ؟


_________________________________


انما العرسان سافروا الي جزر المالديف وبدأوا شهر العسل بتاعهم ؟


نروح عند مايا ..تحس ببعض التعب الشديد ..وتقوم تلبس وتنزل تحت ..تحس ان روحها غمه عليها وبطنها فيها وجع شديد؟


مايا / انا هروح لدكتور ..وتخرج تركب سيارتها وتروح الدكتور ؟


الدكتور ..يتم الفحص عليها ؟


مايا / خير ؟


الدكتور ؟


_________________________________________


نروح عند منصور ..يخرج ويروح الشركه بتاعته يلاقي المحامي بتاع الشركه في المكتب 


منصور / خير ..يا استاذ قاسم 


قاسم / حضرتك كنت عايز اقولك حاجه مهمه 


منصور / خير 


قاسم / اي 


ياتري هيقول اي ياريت توقعات حلوة 


خلصت الحلقه يووكا 


احب اعرف رايكم اي وتوقعاتكم عن القصه وإبطال القصه ؟ يوكا 


بقلمي يوكا *آلبنت مـشـ هتحبگ مـن شـگلگ .. هتحبگ مـن غيرتگ عليهآ .. خوفگ عليهآ .. آهتمـآمـگ بيهآ .. حنيتگ .. وآنهآ تشـوف فيگ آبوهآ وتحس مـعآگ بآلآمـآن☺♥*

وصلت♥👌🏻

~البارت (٣٥+ ٣٦) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح عند حور 


حور / اي بقا شوفتي اي قدومك وتبتسم 


الست / تحزن لكن تخبئ حزنها وتنظر الي حور في سكه جواز قدومك وعريس زي العسل وراجل جدا 


ادم / يبتسم ويرمي الخاتم بين الودع 


حور / تلمع عيونها من الفرحه 


ادم / بابتسامة يأخذ الخاتم وده خاتم زواجنا تقبلي تكوني عروستي 


حور / تبتسم اقبل ياحبيبي وتحضن ادم بفرحه 


الست / تدعي ليهم بالفرحه 


ادم / يعطي بعض النقود الكثيره الي الست ويمشي هو وحور بعد ما يمشي 


الست / بحزن للاسف يابنتي هيطول انتظارك كثير والايام الصعبه علي الباب ..لكن ستفتاح الابواب لكن بعد عذاب طويل هتنتظر كثير المسكينه وتحزن وتلم الحاجه وتمشي 


حور / تبص علي الخاتم وهو في أيدها وتلمع عيونها من الفرحه 


حور / انا بحبك اوي يا ادم 


ادم / بحب وانا بموت فيكي يا عيون ادم.من جواه 


حور / تبتسم انا مش مصدقه نفسي والله 


ادم / اوعدك يا حوريتي اني هعمل كل اللي في أيدي حتي اشوفك سعيده وفرحانه من قلبك واشوف البسمه على وشك الحلو ياروحييييييييييييييي بحبك اوي وحب ليكي بيكبر يا حوريتي انتي سحرتي قلبي وسحرتي كل حاجه فيا بعيونك يا حبيبتي 


حور / تبتسم اوعدك أن الخاتم والسلسله دي طول عمري هفضل لبسهم عمري ما اقلع حاجه منهم مهما حصل بينا اي مهما كان اي هفضل لبسه اي حاجه منك .لكن الخاتم للاسف طول ما انا في البيت هقلعه اول ما اخرج هلبسه 


ادم / يبوس أيدها أن شاء الله الأمور في اقرب وقت هتكون كويسه وانا وانتي نعيش مع بعض الي النهايه ومع طفلنا اللي هيكون جميل زي امه الحلوة 


حور / تبتسم انا عايزه ولد ويكون كله انت يكون جميل زي أبوه وراجل زي أبوه كده وعيونه تشعلق اي حد ..والبنت تكون هتموت عليه 


ادم / يبتسم والله كنتي وحشاني اوي وكلامك وحشني ونظره عيونك وكل حاجه منك 


حور / تبتسم كان اسبوع لكن كان يعتبر سنين طويله والساعه كانت واقفه وبتمشي بي بطئ شديد اوي كنت عايزه انام واصحي الاقي نفسي جواه حضنك كنت عايزه افتح عيوني علي نظره عيونك .كنت عايزه ايدك تحضن ايدي وقلبك يحضن قلبي اه يا ادم كانت فتره عذاب ربنا ما يبعدنا عن بعض ابدا 


ادم / اه يا حوريتي كل يوم بيمر كان بيمر وانا قلبي بينزف لان مكنش في أيدي حاجه اعملها ليكي .كنت عايز اعمل اي حاجه واكون جنبك بس أن شاء الله هنفضل مع بعض طول العمر 


حور / تبتسم وبصوت رقيق بحبك اوي 


ادم / بصوت دافئ يلمس قلب حور ويخليها تحس بالامان  بحبك اوي يا حوريتي لو ثانيه بعدتي عني تاني مش عايز عمري 


حور / تلمس شفايف ادم هشش بعد الشر عنك ده انا اموت وراك 


ادم / يبتسم انتي واثقه فيا صح 


حور / أنا عمري ما وثقت في حد زي ما وثقت فيك واديتك عمري كله 


ادم / يبتسم يعني هتفضلي دائما واثقه فيا 


حور / أيوة طبعا انا عارفه اني حكمت عليك من غير ما اسمع منك كويس بس حط نفسك مكاني اني احس اني كان مضحوك عليا كان صعب اوي الشعور ده 


ادم / يبتسم عارف وكنت عذراك  يا حبيبتي 


حور / تبتسم يلا عشان اروح اغير واروح الشغل عشان محدش منهم يشك فيا 


ادم / يبتسم يلا ويركب العربيه وحور معاه 


ادم / اوصلك لحد البيت 


حور / بحزن بلاش انا هنزل هنا 


ادم / ينفخ بحزن امري لله ياستي 


حور / تبوسه من خده بحبك 


ادم / تؤ مش هصلحك كده 


حور / تخجل وتطبع قبله رقيقه علي شفايفه بحب 


ادم / يشدها جواه حضنه ويستنشق رائحتها ويغلق عيونه 


حور / تحس انها ملكه العالم كله وهيه جواه حضنه 


ادم / يلا عشان لو فضلتي اكتر من كده هخدك وامشي 


حور / تبتسم انا عن نفسي معنديش اي مانع بس اهوه حكم القوي وتتضحك 


ادم / يبتسم فتره وتعدي 


حور / يارب تعدي مبحبش اعمل حاجه من ورا اهلي 


ادم / يبتسم عارف حبيبتي 


حور / تبتسم لي بحب هتوحشني 


ادم / هشوفك تاني انهارده 


حور / أن شاء الله 


ادم / يبتسم طب يلا يا حوريتي 


حور / تنزل من العربيه وتحدف إلي ادم قبله في الهواء يبتسم ادم عليها لأن كل حركه منها بتخطف قلبه  وتروح حور الفيلا وهيه طائره من الفرحه وادم يمشي ورجعت الابتسامه علي وشه والفرحه ويروح الشغل وطول ما هو ماشي عيونه وي وشه بيبتسموا لوحدهم 


حور / تخش تقابل امها في طريقها 


رغد / بابتسامة انتي كويسه يا حبيبتي 


حور / بابتسامة هادئه اه يا امي القعده مع ليله فديتني كتير 


رغد / تبتسم علي كده خليكي معاها علطول 


حور / تكتم ضحكتها ياريت 


رغد / خليها تيجي تقعد معانا هنا 


حور / لا انا حابه اقعد معاها انا 


رغد / اللي يريحك انتي عارفه أن غلاوه ليله من غلاوتك عندي 


حور / طبعا لأن مافيش زيها 


رغد / عندك حق بنت جدعه كان اخوكي اخذها بدل البنت اللي خدها دي اللي من ساعه ما اتجوزوا مجتش قالتلي اخبارك ايه ولا شوفت وشها كان يوسف نازل وسمع كلام امه 


حور / معلش يا امي انتي عارف ان هو بيحبها وانتي حبيها عشان هو بيحبها من قلبه وانتي عارفه القلب يا امي اللي بيختار بلاش تزعلي يوسف أو تزعليها 


رغد / حاضر يابنتي 


يوسف / بابتسامة يا صباح الجمال علي اجمل اخت وام في الدنيا 


حور / تبتسم وتحضن اخوها چو وحشني 


يوسف / بشك في أخته لان عيونها بتلمع من الفرحه وكلها حيويه 


يوسف / حبيبتي انتي بخير 


حور / جدا جدا 


رغد / ربنا يخليكم لبعض 


يوسف وحور / يارب 


يوسف / تعالي نقعد في الجنينه يا حور نتكلم مع بعض 


حور / عارفه أن اخوها شك يلا بينا يا چو 


تخرج حور مع يوسف الجنينه ويقعدوا قدوم حمام السباحة ويحطوا رجلهم في المياه ويضحكوا مع بعض 


يوسف / قوليلي بقا ياستي امبارح كنتي مع ادم مش مع ليله صح 


حور / تبتسم الصراحه ولا بنت عمتها 


يوسف / لا ابن خالتها 


حور / انا بقول كده بردوا يبقي مع ليله 


يوسف / بغمزه عليا الكلام ده 


حور / انا فعلا كنت مع ادم أمبارح 


يوسف / انا عارف ان ادم بيحبك فعلا مش كلام انا عارف هو ممكن يكون فعلا فكر في الانتقام ولكن وقع في حبك زي ما كنت بفكر أن اتسلي شويه مع مايا وللاسف وقعت في حبها ومتأكد من أنه بيحبك واوي كمان 


حور / تبتسم عارفه بس انت شايف بابا رافض وماما 


يوسف / بتحبيه صح 


حور / محبتش حد غيره 


يوسف / يبقي لازم تفضلي ماسكه في حبك بأيدك واسنانك


حور / تبتسم عمري ما هسيبه اصلا ده انا مصدقت لقيته 


يوسف / يبتسم وكل حاجه هتكون احسن اللي خلي امي توافق علي مايا هيخليهم يوافقون علي عم ادم 


حور / تبتسم خايفه يرفضوا اوي يا يوسف 


يوسف / بابتسامة قولي يارب 


حور / ترفع أيدها الي السماء وبأعلي صوت يااااااارب 


يوسف / مجنونه وعينه تيجي علي الخاتم اللي في أيدها 


يوسف / لا وكمان لبستي خاتم الزواج من ورايا 


حور / تتوتر نسيت اشيله كويس انك قولتلي وتقلع الخاتم وتحطه في الشنطه 


يوسف / يبتسم عليها الحب يصنع المعجزات فعلا 


حور / وانت اخبارك ايه مع مايا 


يوسف / يبص الي السماء ويتنفس الصعداء / مش عارف


حور / يعني اي مش عارف 


يوسف / يعني مش عارف انا كنت غلط ولا اي 


حور / تنظر الي اخوها بحزن حصل حاجه 


يوسف / مايا بعدت عني اوي الفتره الاخيره 


حور / ممكن في حاجه مزعلاها 


يوسف / بكسره يمكن 


حور / محبش اشوف اخويا كده 


يوسف / رغم أنها جنبي لكن مش حاسس انها جنبي زي الاول اي غيرها في شهرين كده 


حور / انا هتكلم معاها 


يوسف / بجد 


حور / اه ياعم ما تجيبها اللي بناتها 


يوسف / يبتسم انتي احلي اخت 


حور / وانت اجمل اخ يلا قوم كده وبلاش زعل واحلق دقنك اللي كبرت دي فين يوسف الواد الوسيم 


يوسف / يبتسم حاضر 


حور / هطلع اغير واروح الشركه 


يوسف / وانا كمان 


حور / يبقي يلا بينا نروح مع بعض وتتطلع حور تغير هدومها وتلبس بنطلون جينز وعليه تشيرت ابيض وتسيب شعرها طويل وتحط بعض الميك اب البسيط وتأخذ الشنطه بتاعتها وتلبس حذاء مناسب مع الطقم وكانت جميله وبسيطه جدا 


يوسف / يلبس بنطلون جينز عليه قميص ويلبس عليه جاكيت قط صغير وكان وسيم جدا وينزل كانت حور مستنيه يوسف تحت 


يوسف / يالهوي علي قمر اختي 


حور / تبتسم لا وسيم جدا يعني أيوة كده 


يبتسم ويخرجوا يركبوا عربيه واحده تركب حور جنب يوسف في العربيه ويوصلوا الشركه مع بعض وكل واحد يروح مكتبه 


______________________________________


نروح عند منصور 


المحامي / قاسم عايز حضرتك في موضوع مهم اوي 


 منصور / خير يا قاسم 


قاسم / الشركه في خطر واحنا في ازمه ماليه جامده وممكن في اي لحظه الشركه تنهار ويتم إفلاسها في اي لحظه 


منصور / ميقدرش يستحمل الخبر انت بتقول اي 


قاسم / في حل واحد


منصور / اي هو 


قاسم / دخل شريك معاك الشركه لحد ما تقف علي رجلها من تاني احسن كده الشركه هيتم إفلاسها خلال اسبوع 


منصور / ينزل عليه الكلام كالصاعقة كل اللي عملته في سنين عمري هيتهد 


قاسم / ده الحل يا منصور بيه 


منصور / واجيب منين شريك دلوقتي 


قاسم / ننزل خبر في الجرائد 


منصور / هعمل اجتماع الاول واشوف رأي المديرين اي واخد راي عيالي 


قاسم / في اسرع وقت ممكن


منصور / هعمل اجتماع حالا 


قاسم / انا عارف أنه خبر صعب عليك لكن اكيد الفتره دي تعدي والشركه هتقف علي رجلها من تاني 


منصور / بحزن أن شاء الله هعمل اجتماع حالا يمسك تلفونه بأيد مرتعشه ويتصل علي السكرتيرة بتاعته حالا تجمعي الكل في اجتماع مهم 


السكرتيرة اؤمر حضرتك وتبلغ الكل والكل يروح غرفه الاجتماعات 


حور وليله ويوسف قاعدين جنب بعض وبعض المديرين ويدخل منصور وهو مخنوق مش طايق نفسه ومعاه المحامي قاسم 


ويقعد / منصور انا جمعتكم انهارده لان الشركه بتعاني بأزمه ماليه صعبه وممكن الشركه يتم إفلاسها في اي لحظه 


الكل / يتسع عيونه من ذلك الخبر 


حور / ترد ازاي يا ابي وكان في سيوله كتير في اخر فتره 


منصور / انا دخلت مشروع وحطيت كل السيوله في 


يوسف / طب اي الحل في الحالات اللي زي دي 


قاسم / في حل عشان كده عملنا اجتماع نأخذ رايكم 


ليله / اتفضل قول الحل 


قاسم / يدخل شريك معانا في الشركه لفتره مؤقته ونعمل عقد بكده لحد ما تقف الشركه تاني علي رجلها 


ليله / طب هو حل حلو لكن نضمن منين أن الشريك ده مش يطمع في الشركه ونحمي الشركه ازاي 


حور / فعلا عندها حق 


قاسم / دي شروط هنعملها في العقد والبنود 


يوسف / طيب مافيش مانع في الحل ده لازم ننقذ حال الشركه 


قاسم / يبقي نعمل اعلان في الجرائد 


الكل / موافقين

ويعملوا اعلان في الجريده 


___________________________________


نروح عند ادم يدخل الشركه ويكون قاعد فهد ومهتم بحاجه في ايده 


ادم / يقرب منه خير يا فهد 


فهد / شوفت اللي حصل 


ادم / يقعد شكله موضوع مهم 


فهد / جدا شركات منصور 


ادم / مالها 


فهد / متعرضه الي الإفلاس 


ادم / يتسع عيونه ده بجد 


فهد / اه الشركه في النازل 


ادم / وهما بيفكروا في اي 


فهد / شريك لشركه 


ادم / جميل اوي 


فهد / بتفكر في اي 


ادم / بفكر في …؟ 


فهد / فكره طب وحور 


ادم / يبتسم عندما يفتكر حور مافيش اي حاجه تزعل حور 


فهد / يبتسم يبقي نعمل كده لكن بي ؟


ادم / اكيد طبعا 


فهد / يبقي نجهز الترتيبات 


ادم / اه دلوقتي في خلال ساعه يكون وصل 


فهد / يبتسم حاضر 


ياتري ادم عايز يعمل اي ؟


______________________________________


نروح.عند مايا


مايا / خير يا دكتور في حاجه خطيره أو حاجه 


الدكتور / بابتسامة مبروك يا مدام هتكوني ام


مايا / تتسع عيونها انت متأكد


الدكتور / افندم 


مايا / ازاي انا بأخذ منع الحمل 


الدكتور / ساعات كتير ستات بتحمل عليه ممكن تكوني نسيتي أو حصل لغبطه في المواعيد ..


مايا / تصدم 


الدكتور / انتي معاكي اطفال ومش عايزه 


مايا / لا انا لسه عروسه يعتبر بقالي ثلاث شهور متجوزه 


الدكتور / يستغرب من رد فعلها الغريب 


مايا / شكرا وتقوم وتنزل تركب عربيتها وتفضل سرحانه وتروح الي امها 


الام / تبتسم وتحضن بنتها وحشتيني اوي 


مايا / تقعد علي الاريكه بحزن 


الام / مالك فيكي اي انتي تعبانه 


مايا / انا حامل 


الام / تتسع عيونها من الفرحه ومش تصدق نفسها وتزغريط من قلبها 


مايا / انتي فرحانه اوي 


الام / تنظر الي بنتها نعم 


مايا / انا مش عايزه اطفال دلوقتي مش عايزه اكون ام دلوقتي مش مستعده اني اكون ام 


الام / نعم ياختي ليه أن شاء الله جوزك مش لاقي يأكل ومش مستعده تكوني ام  ليه  مستنيه تكوينوا نفسكم ده في ناس تتمني النعمه دي وانتي بتقولي عليها مش عايزه دلوقتي استغفري ربك في ناس بتفضل طول عمرها تتمني تكون ام وفي ناس بتفضل تلف علي الدكاتره علي امل واحد في المئه وانتي بتقولي مش مستعده في ناس مستعده تتدفع كل ما تملك عشان يكونوا ام وانتي مش عايزه النعمه اللي ربنا انعم عليكي بيها في اي مالك حالك معوج ليه ..ده انتي معاكي راجل خساره فيكي يا ست هانم حرام عليكي اللي انتي بتقوليه قومي استغفري وصلي اوعي تعترضي علي قضاء ربنا ..هو انا شكلي معرفتش اربيكي فعلا 


مايا / يا امي بس 


الام / مافيش بس والله جوزك خساره فيكي معرفش هو حب فيكي اي وعلي خيبه اي ده الف بنت تتمني تكون مكانك ضيعي جوزك من ايدك واقعدي اضحكي بعدها فوقي لنفسك بدل ما افوقك انا 


مايا / ماما انا مقولتش حاجه انا بقول مش عندي استعداد اكون ام وبفكر انزل البيبي 


الام / تفقد اعصابها وتتضرب بنتها كف عايزه تموتي روح بريئه مالهاش ذنب لا انتي اصبحتي عايزه تربيه من اول وجديد اشحال مكنتيش واخده يوسف عن حب كنتي عملتي فينا اي هاه 


مايا / تصدم أن امها مديت أيدها عليها اول مره امها تتضربها 


الام / دلوقتي تقومي تفرحي جوزك بخبر حملك ده انتي فهمه يا هانم 


مايا / ماشي يا ماما 


الام / يابنتي انا خايفه علي مصلحتك صدقيني انتي معاكي نعمه في ايدك واللي بيجي علي النعمه بتروح منه فوقي لنفسك فين مايا الرقيقه البسيطه اوعي تكون الفلوس عميت عينيكي وقلبك يا مايا انتي طول عمرك عينك مليانه فهمه انتي لازم تفوقي 


مايا / يا ماما انا خايفه اوي مش مقدره خوفي ليه 


الام / وخايفه من اي بقا 


مايا / مش عارفه في احساس خوف جوايا خايفه بعد ما اكون ام اخسر يوسف أو اخسر نفسي 


الام / اي الكلام ده مش منطقي 


مايا / تنزل دموعها انا مش عارفه انا خايفه ليه خايفه مقومش من الولادة خايفه بعد ما اكون ام هو يبطل يحبني ونعيش مع بعض عشان الاطفال وبس 


الام / انتي مش أول وآخر واحده هتكون ام وتولد 


مايا / ومش أول وآخر واحده حصلها حاجه في وهيه بتولد 


الام / ليه نقدم الوحش ربنا اللي بيكتب لينا كل ده 


مايا / ونعم بالله انا عايزه اعيش انا ويوسف فتره حب كبيره الاول وبعدين افكر اكون ام عايزه حبنا يكبر أكثر 


الام / يا هبله ده اول ما يعرف كده هيتجنن من الفرحه وبالعكس حبه ليكي هيزيد مش هيقل لأن الأطفال بتقربكم من بعض اكثر لانه منك ومنه بلاش يا مايا اللي بتفكري فيه ده مافيش احلي من احساس الامومه احساس بمنتهي الجمال والفرحة اول ما تشوفي ابنك قدوم عيونك كده بتحسي احساس حلو اوي احساس انك ام ده مش يتوصف اصلا 


مايا /, عارفه لكن انا بجد معنديش استعداد دلوقتي 


الام.  بغضب مش بقولك أصبح حالك مائل 


مايا. /, انا غلطانه اني جيت اتكلم معاكي يعني 


الام. / ياحبيبتي اسمعي مني 


مايا. /,= هفكر يا امي انا ماشيه 


الام. =روحي فرحي جوزك 


مايا. = امم اوك وتقوم مايا تركب العربيه بكل غضب وتوصل الفيلا تدخل تقعد في الصالون وبعديها يوصل يوسف 


يوسف. = يبتسم ويقرب منها يبوس دماغها 


مايا. = عايزه اتكلم معاك 


يوسف. = يقعد جنبها ويلعب فى شعرها قولي ياروحي 


مايا. = يوسف انا بتكلم بجد بطل 


يوسف. = يتعدل ويربع في جلسته اهوه ياستي اتكلمي 


مايا  = بهدوء انا حامل 


يوسف. = بدون استوعب واي المشكله ياروحي 


يوسف. =/0 تتسع عيونه انتي قولتي اي 


مايا. = قولت اني حامل 


يوسف. = يقوم ويشد مايا يلف بيها بجد مش مصدق انا هكون اب يا ناس 


مايا. = بهدوء بس انا مش عايزه البيبي دلوقتي 


يوسف. = يبعد عنها ويتحول وشه من فرحه الي حزن 


مايا = ارجوك افهمني وقدر موقفي 


يوسف = بكسره نفس شكلي حمل تقيل اوي عليكي 


مايا = ارجوك خليني انزل البيبي 


يوسف .= يتصدم من رد فعلها وكلامها انتي بتقولي اي 


مايا .= يوسف ارجوك 


يوسف = مصدوم انتي قراراتي بالنيابة عني بجد يا خساره 


مايا = بكره هنزل البيبي


يوسف .= ينظر ليها بكسره وحزن اعملي اللي تعمليه ويطلع يجري يركب عربيته ويفضل سائق ومش عارف رايح فين ولا هيروح فين حتي ودموعه بتنزل منه وعمال يفتكر كلامها وأنها حتي البيبي مش عايزه وجوده يفضل سائق ويلاقي نفسه راح قدوم بيت شخص ما ينزل من عربيته ويطلع يخبط ويفتح لي 


ليله. = باستغراب يوسف انت كويس 


يوسف = لا مش كويس يا ليله خالص 


ليله = بقلق ادخل طيب ويدخل يوسف ويقعد ويسند دماغه علي الحائط ودموعه بتنزل منه 


ليله. = تقعد جنبه وهيه أيدها بتترعش وقلبها بيدق بقوة 


ليله = مالك يا چو 


يوسف = انا تعبان اوي يا ليله اوي 


ليله = بخوف وبتلقائيه أن شاء الله انا وانت لا 


يوسف = ينظر لها لدرجه دي بتحبيني 


ليله = تتخض اي وتتوتر حب اي هاه انت اخويا 


يوسف = انا عارف انك بتحبيني لكن عرفت متأخر اوي ليه اتأخرتي كده يا ليله ليه مقولتيش ليه سكتي ليه عملتي فيا وفيكي كده 


ليله. = تتفتح في البكاء بغزاره كنت خايفه اوي ترفض حبي وانا عارفه أن عمرك ما كنت شايفني زي ما انا شايفاك كنت خايفه اخسرك لو قولت كنت خايفه صدقني 


يوسف = وانا كنت عارف انك عمرك ما هتفكري فيا مع انك اول حد جي في بالي لكن قولت انك استحاله تبصي لإنسان بتاع بنات زيي وصايع ياريت حد فينا كان اتكلم 


ليله. = تبلع ريقها بصعوبه مبقاش ينفع الكلام ده خلاص ربنا يهنيك في جوازك يا يوسف 


يوسف = بكسره جواز اي اللي بتكلمي عليه ده 


ليله. =/0 جوازك من مايا 


يوسف = وفين مايا اللي حبيتها 


ليله = دموعها بتنزل منها موجوده 


يوسف = تؤ دي تشبه مايا بالشكل انما الروح لا 


يوسف = ليه عيونك بدمع انتي مينفعش تنزل دموعك علي واحد زيي 


ليله = تفتح في البكاء اكتر مش قادره تصدق أن هو عرف لكن بعد اي مش قادره تصدق انه جنبها وأنه هو كمان كان حامل مشاعر اعجاب بيها وكل ما تفكر في ده تنزل دموعها اكتر 


يوسف = ارجوكي بلاش عياط 


ليله = انت جيت ليه يا يوسف اي اللي جابك هنا 


يوسف = معرفش لقيت نفسي تحت بيتك وطالع معرفش انا جيت ليه وازاي 


ليله = بدموع ارجوك قوم امشي أنا مش هقدر استحمل وجودك جنبي 


يوسف = تنزل دموعه علي حال ذلك البنت اللي حبيته بجد وهو كان غبي اوي 


يوسف = وانا مستهلش دمعه من عيونك 


ليله = تحط أيدها علي وشها وتنزل دموعها عارف كام.مره اتمنيت تكون جنبي عارف كام مره دعيت من قلبي تكون ليا عارف قد اي كنت مستنيه نظره عيون منك عارفه انا كنت مستعده اعمل اي علي امل صغير منك عارف انا حبيتك قد اي عارف انا كنت بموت ازاي .عارف انا منهاره من ساعه جوازك منها قد اي عارف انا بعمل نفسي قويه ازاي.  عارف اني بموت كل يوم قبل ما انام عارف اني ما يوم بدعي ربنا ينزع حبك من قلبي كما زرعه عارف انا حياتي بقيت اي انت جيت ليه ..امشي يا يوسف ..انا بموت وكل ده بسببك وبعد ما عرفت مبقاش فيه حاجه اخبيها ..مع اني مكنتش عايزه اخليك تعرف ..

انا اللي غبيه اما حبيتك يا يوسف العيب في قلبي وتتضرب في قلبها طلعه من قلبك بقا وارحم نفسك يا قلبي وتنهار ومش عارفه هيه بتقول اي 


يوسف. = أتوجع من كلامها وحس أنه فعلا كان وحش وأنه ازاي كان اعمي قدوم كل ده يلاقي نفسه بيشدها جواه حضنه وتنزل دموعه هو الآخر علي حالهم ..


ليله = تحضنه بقوة وتفضل تضرب في ضهر يوسف ..عارف حضنك ده كنت بحلم بيه قد اي واني اكون جواها وبعدين اموت عارف انا شوفت اي في حياتي 


يوسف = يرتب علي شعرها ..اهدي يا مايا 


ليله = تزق يوسف بقوة انا مش مايا انا ليله 


يوسف = يلعن نفسه اسف يا ليله مكنتش اقصد 


ليله = تشاور بأيدها اللي بتترعش .. اسف مش كده ممكن اعرف اسف علي اي ولا اي انت شايف اسف دي علي اي بظبط علي الحب اللي حبيته ليك 

ولا علي جرحك ولا علي اي ولا اي ياريت كلمه اسف كانت تمحي كل ده ..ليله بقوة وتمسح دموعها وتتضحك من وسط انهيارها ..سوري چو انت جاي حزين وازيد عليك الحزن قولي بقا يا اخي اللي اتربيت معاه مالك 


يوسف = يتصدم منها ومن قوتها ازاي بعد الانهيار ده بتتضحك كده ولا كأن شئ يكن 


يوسف = يفضل ينظر لها جاي هنا احكي معاكي لانك من واحنا صغيرين قادره تخليني اطلع من اي هم أو حزن 


ليله = تبتسم اي رأيك نلعب كوتشينه وتحكي 


يوسف = يبتسم عليها ولسه مصدوم منها نلعب كوتشينه منلعبش ليه 


ليله = تعمل اتنين كوب كابتشينو وتجيب الكوتشينه وتحطها ويقعد يوسف قدومها ويبداوا العب ..ويحكي يوسف كل اللي حصل وفعلا ليله قدرت تخلي يوسف احسن كتير ويخرج من اللي هو فيه 


يوسف. = كان عندي حق لما جيت هنا لاني عارف انك انتي قادره تخرجيني من كل الزعل ده 


ليله = تعالا كل يوم ياعم وملكش دعوه 


يوسف = يبتسم ماشي 


ليله. = نتعشا مع بعض 


يوسف = اشطا 


تقوم ليله تجهز كل حاجه وتعمل الاكل 


يوسف = ايده تيجي علي دفتر الذكريات بتاعها يفتح الدفتر ويقرا كذا صفحه ويتوجع قلبه ويحط الدفتر بسرعه ويشوف صورته اللي متعلقه في غرفتها وجنبها ويرجع يقعد مكانه وهو حزين مكنش يعرف انها بتحبه اوي كده واتمني لها تنسي حبه وتعيش حياتها 


ترجع = ليله بالاكل ويأكلون مع بعض ..وتشيل ليله الاكل ترجع تلاقي يوسف نام علي الاريكه 

ليله = تسرح فيه وتفضل باصه عليه وتقعد جنبه وتسرح فيه كنت نفسي في اللحظه دي من زمان اوي تفضل تتأمل فيه وتلاقي نفسها نامت دماغها وقعت علي ايد يوسف 


____________________________________________


نروح عند العرسان يوصلوا الي جزر المالديف ويروحوا مكان في غايه الروعه ..جزيره كبيره ويأخذها مراد ويركب يخت يوصلهم الي ذلك الجزيره تنزل جميله وهيه ماسكه في ايد مراد 


مراد / يبتسم ويمسك فيها تصدم جميله اول ما تشوف جمال ذلك الجزيره لأنها مثل الخيال فعلت سبحان الله 


جميله / تلف حاولين نفسها يسلام اي الجمال ده هو في جمال كده 


مراد / ده جمال عيونك حبيبتي 


جميله / تبتسم المكان جميل اوي 


مراد / يقرب منها ويلمس شعرها ويقول بحبك اوي يا جميلتي 


جميله / وانا بحبك اوي يا مراد 


مراد / يحضنها ويفضل يلف بيها أنا مش مصدق نفسي يا ناس أن حبيبت قلبي بين ايديا ومعايا انا مش مصدق وبأعلي صوت بحبك يا جميله من كل قلبي 


جميله / تبتسم بموت فيك يا مراد 


مراد / انا اتعديت الحب اصلا ويشيل جميله ويخش بيها زي خيمه ..وكانت متجهزه بكل حاجه سرير صغير وطاوله لكن كانت متزوقه وكان فعلا المكان خيال 


وينزلها علي السرير 


جميله / تبتسم وتنظر في عيونه 


مراد / معلش ياروحي بقا ده اشتياق سنين طويله 


جميله / تبتسم ولا يهمك ياروحي 


مراد / يبتسم ويطبع قبله رقيقه علي شفايفها بحب 


_____________________________________


نرجع الي حور ومنصور في الشركه يوصل ليهم ايميل أن عميل قابل كل طلباتهم وموافق وهيدخل بنسبه عاليه جدا 


منصور / اي رأيك يا حور 


حور / انا شايفه أن البنود في الايميل كويسه وهما موافقين علي طلبتنا 


منصور / اقبل 


حور / اه وبعدين دي شركه جديده في السوق ودخلت معانا شكلها عشان يكون لشركتهم اسم وتتعرف 


منصور / عندك حق 


حور / اقبل وبكره نعمل اجتماع رد عليهم أن الاجتماع بكره وانك وافقت وامضي العقد 


منصور / يبتسم ويمضي العقد بكره الاجتماع 


حور / أن شاء الله عن اذنك يا ابي انا وتقوم تنزل تركب عرببتها وترن علي ادم 


ادم / بحب انتي فين 


حور / في السياره 


ادم / طيب هقبلك في المزرعه 


حور / هروح لحد ما تيجي توصل حور قبل ادم الي المزرعه اللي كمان اديها هديه ليهم تدخل حور تظبط المكان وتجهز سفره صغيره علي قدهم وتحط بعض الشموع وتشغل ميوزك رومانسي هادي وتقعد حور يوصل ادم ويدخل يلاقي حور قاعده يقرب منها ويحضنها من ضهرها اتأخرت عليكي 


حور / تبتسم حتي لو اتأخرت مستعده أنتظرك طول عمري


ادم / يبتسم ويبوس أيدها وحشتيني اوي 


حور / تبتسم وانت كمان اوي 


ادم / بحبك 


حور / وانا كمان بحبك ياحبيبي 


حور / يظهر عليها الحزن 


ادم / مالك 


حور / الشركه بتاعتنا 


ادم / مالها 


حور / تحكي كل شئ الي ادم 


ادم / أن شاء الله ترجع احسن من الاول 


حور / تبتسم أن شاء الله تعالا نأكل مع بعض انا هموت من الجوع 


ادم / ده انا اموت وانتي لا 


حور / ولا انا ولا انت 


وتقوم حور وادم يأكلون مع بعض ويقضوا بعض الوقت مع بعض في حب شديد ويروح حور بعدها ويرجع هو المزرعه يقعد فيها 


وينام وهو فرحان من كل قلبه 


وحور / ترجع لها الروح مره تانيه 


_____________________________________ 


يمر اليوم وفي صباح يوم جديد علئ لابطال وأمل جديد 


حور / تجهز هيه ومنصور حتي يوصلوا الشركه عشان الاجتماع 


يخشوا صاله الاجتماعات والكل في انتظار ذلك الشريك يتفتح الباب ويخش ؟


ياتري مين 


واي مصير الابطال ؟


_____________________________________


نروح / عند مايا 


تقوم تروح العياده حتي تسقط البيبي 


الدكتور / انا هكشف عليكي لآخر مره يمكن تفكري وتغيري رأيك ..


يبدأ يعمل سونار ليها 


مايا / بفضول ممكن اشوف انت شايف اي 


الدكتور / يعمل الشاشه حتي مايا تشوف طفلها 


مايا / تنظر الي الشاشه جامد ومتعرفش مالها 


الدكتور / صحه البيبي حلوة لسه عند قرارك ؟


مايا ..انا ؟


ياتري هتقول اي ؟


____________________________________


نروح عند ليله 


يوسف / يحلم ويكون بيحلم بمايا 


يوسف / يحس في شئ علي ايده يبص ويشوف ليله مايا


يوسف / مايا حبيبتي انا بحبك اوي ليله تفتح عيونها 


يوسف / يقرب ليله منه عارفه انا بحبك قد اي يا مايا بحبك اوي 


ليله / تحس بخنجر غرس في قلبها انا مش مايا 


يوسف / مش سامع اصلا ويمرر ايده علي وشها ويلمس شفايفها انا مقدرش اعيش من غيرك اصلا يا حبيبتي 


ليله / تحاول تبعد يوسف عنها لكن متعرفش 


ليله / يوسف فوق 


يوسف / وحشتيني اوي ليه كل ما اقرب منك تبعدي عنك مش وحشتك زي ما وحشتيني 


تنزل دموع ليله من كلام يوسف ولأنه لدرجه دي بيحب مايا وشايف أنها مايا 


ليله / انا مش مايا اسمع فوق 


يوسف / يشدها عليه انتي مايا حبيبتي 


ليله / يوسف انا ليله افهم بقا 


يوسف / يفضل يلمس شفايفها مقدرش يوم يعدي من غير. ما اشوفك مقدرش مش ابدا يومي بيكي محتاجك اوي 


ليله/ تنهار انا ليله ليله 


يوسف / كل ده مش شايف انها ليله شايف أن دي مايا 


يوسف / يشدها عليه أكثر ويتحكم في مسكته ليها تحاول تبعد عنه يمسكها بقوة خليكي جنبي متبعديش عني 


ليله / بصوت ضعيف من كتر بكائها ابعد عن يوسف اللي هيحصل مينفعش ابدا ابعد عني ارجوك 


يوسف / يحط ايده علي شفايفها هشش متكلميش خليني احس بيكي انك جنبي 


ليله / يوسف انا مش مراتك مايا


يوسف / من غير ما يحس يطبع قبله علي شفايف ليله 


ليله / بتنزل دموعها ومش في أيدها حاجه لأنها هتيجي اي قدومه 


وفجاه ؟


تخلص الحلقه يووكا 


رايكم اي وتوقعاتكم بقا يا حلوين يوكا 


بقلمي يوكا⁦♥️⁩

~البارت (٣٧+٣٨) من قصه ما بين الانتقام والعشق بقلمي يوكا~ ( yoka) 


نروح عند يوسف وليله 


يوسف/ انا بحبك اوي يا مايا ليه مش حاسه بيا وبالحب اللي جوايا ليكي 


ليله /. تنهار وبدموع انا ليله ليله ليله يا يوسف مش مايا ابعد عني بقا ارجوك 


يوسف / يلمس شفايفها هشش حبيبتي خليني احس بيكي انك جنبي 


ليله / بدموع من كلامه لدرجه دي بيحبها يوسف فوق 


يوسف / يطبع قبله علي شفايف ليله من غير ما يحس 


ليله / قلبها يقف من قوة الدقات والتوتر 


ليله / يوسف انا ليله اسمعني ارجوك 


يوسف / تيجي علي زراير فستان ليله يفتح اول زرار ليله / تزقه بقوة من عليها وتضربه بالقلم يفتح يوسف عيونه بدهشه ويفوق 


ليله / تخبئ نفسها وتنزل دموعها  انت ازاي كنت عايز تعمل كده انت ليه مش عايز تسيب حاجه حلوة ليك في قلبي ازاي اللي كان هيحصل ده كان هيكون نصيبه 


يوسف / مش مستوعب هو عمل اي 


يوسف / هو في حاجه حصلت بيني وبينك 


ليله / بدموع لا محصلش لاني مكنتش هقبل بده انت مكنتش في وعيك لكن انا كنت في وعيي انا مش مايا مش مايا انا ليله عارف يعني ايه يعني سبني بقا 


يوسف / انا اسف يا ليله من كل قلبي 


ليله / بعد اللي كان هيحصل ده كلمه اسف كانت هتعمل اي ممكن تقولي مش كل حاجه نغلط فيها ينفع فيها الأسف يا استاذ 


يوسف / بجد انا كنت بحلم وكنت شايفك انك 


ليله / تحط أيدها علي دماغها عارفه انك كنت شايف أن مايا لكن انا مش مايا انا ليله 


يوسف / بحزن من نفسه ومن وجع ليله ومن انهيارها اللي مقدرش يستحمل يشوفها بالشكل ده 


يوسف / يلمس ايدها وحياتك عندي انتي غلاوتك عندي كبيره اوي يا ليله 


ليله / أيوة عارفه أن غلاوتي من غلاوه حور ارجوك سبني وارحمني بقا انا بموت شايف ده بينزف وتشاور علي قلبها بحزن ده بينزف كل يوم لما بتخيل انك نايم في حضنها لما اتخيل انك في حضن بنت غيري ده بينزف وكأن غرست في قلبي خنجر بارد لا عايز يخليني اموت ولا عايز يخليني اعيش انا كام ليله في بعدك عني اتعذبت كام يوم اتمنيت انام واصحي الاقي كل ده حلم يا يوسف صدقيني انا تعبانه ارحموني بقا 


يوسف / ليله انا مقدرش اشوفك كده مقدرش اشوفك حزينه ويكون بسببي مقدرش اشوفك موجوعه بسببي انا مستهلش أن انتي بذات تعملي كل ده عليا لان انا اللي كنت اعمي أما مشوفتش حبك اللي عيونك واشتياقك اللي في كل كلمه منك انا معرفش ازاي كنت اعمي عشان كده انا مستهلش انا عرفت ليه ربنا بيعمل فيا كده ليه دلوقتي عشان يأخذ حقك يا ليله يأخذ حق عذابك وحرقه قلبك اللي بسببي انا عارف اني جرحتك اوي لكن انا فعلا اسف بجد 


ليله / تنظر لي بقوة وتحزن خلاص يا يوسف الكلام مبقاش لي اي لزمه خلاص انت العيب مش فيك هو العيب في قلبي مش فيك انت انت ملكش ذنب انا عمري ما شوفت منك حاجه تخليني احبك لكن قلبي خاني اعمل اي 


يوسف / لان محدش قلبه في ايده قلوبنا مش بأيد حد فينا يا ليله 


ليله / عارفه عشان كده قلبي اتكتب عليه يحب وتخلص الحكايه من قبل ما تبدأ اصلا 


يوسف / وانا قلبي اتكتب عليه أنه يكون مخدوع في البنت الوحيده اللي قلبي وقع فيها 


ليله / لازم نتوجع عشان نتعلم الدرس 


يوسف / لكن الوجع بيكون اوي 


ليله / عشان مش نغلط نفس الغلط مرتين..يخبط الباب 


ليله / هشوف مين تروح ليله تفتح تلاقي فهد 


ليله / بابتسامة صباح الخير 


فهد / باشتياق وحشاني علفكرة 


ليله / تبتسم وتخجل شكرا اتفضل يدخل فهد واول ما يشوف  يوسف  يحس بنار الغيره 


فهد / شكلي جيت في وقت مش مناسب 


ليله / لا يا فهد انت تيجي في اي وقت 


فهد / يبتسم تسلميلي يا ليله 


يوسف / يفضل يبص علي فهد ونظرات عيونه اللي بتأكل ليله ويحس احساس غريب 


يوسف / انا همشي انا


ليله / ببرود ليه ما تخليك معانا 


يوسف / لا وقت تاني 


ليله / ببرود تمام يمشي يوسف ويركب عربيته ويرجع الفيلا وهو حزين 


فهد / مالك يا ليله 


ليله / اه يا فهد انا تعبانه اوي 


فهد / هو عملك حاجه زعلتك 


ليله/ لا معملش لكن انا موجوعه 


فهد / يرتب علي أيدها انسي بقا يا ليله 


ليله / بدموع بحاول ادعيلي أنساه بقا 


فهد / أن شاء الله شوفي اللي قدومك اكيد في حد منهم بيتمني يشوفك فرحانه وعايزك جنبه 


ليله / لا انا استحاله ادخل حد تاني قلبي 


فهد / يتوجع خالص 


ليله / خالص ومش عايزه حد يأخذ امل فيا لاني عمري ما هقدر احب مره تانيه 


فهد / ليه ممكن لو فرصه تقدري تحبيه 


ليله / استحاله لا انا جربت حظي في الحب واستحاله إقرار نفس الغلط تاني 


فهد . مش كله زي بعض ومش الحب جرح وفراق 


ليله / انا قفلت قلبي خلاص 


فهد / يعني ولا صفر في المئه انك تفتحي قلبك 


ليله / عايزه تخلي فهد ميخدش امل فيها ولا تحت الصفر حتي 


فهد / بحزن ويظهر عليه الحزن ماشي يا ليله 


ليله / تشرب اي 


فهد / انا جيت اطمن عليكي وامشي لان ورايا شغل 


ليله / انا كويسه متقلقش عليا 


فهد / يارب دايما وينزل يركب عربيته بحزن شديد يعني اول ما قلبه يدق ينتهي من قبل ما يعرف معني الحب 


فهد / شكل فعلا مافيش امل لازم اعمل حدود لقلبي من انهارده ومتعلقش بيها اكتر 


ليله /. تدخل عرفتها وتتفتح في نوبه بكاء شديده وتحضن المخده وتفضل تعيط ومتقدرش تروح الشغل 


____________________________________________


نروح عند مايا 


مايا / انا ممكن اشوف انت شايف اي 


الدكتور / يعدل الشاشه الي مايا ده البيبي النقطه السوداء دي 


مايا / تبتسم هو ده ده نقطه 


الدكتور / لانك لسه في الأول 


مايا / انا عايزه اسمع نبضه ممكن 


الدكتور / النبض مش هيبان دلوقتي لانك في الاول بس وماله نجرب ويشغل النبض 


مايا / ضربات قلبها تزيد وتحس قلبها هيخرج 


الدكتور / لسه عند قرارك


مايا / ممكن صوره البيبي 


الدكتور يبتسم ينفع صوره إيكو اه ويطبع صوره الجنين وتأخذ مايا الصوره انا غيرت رايي 


الدكتور / يبتسم عشان كده طلبت اعمل لك سونار قبل ما تعملي كده 


مايا / تبتسم شكرا عن اذنك وتنزل مايا تركب وتحس انها فرحانه تحط أيدها علي بطنها مقدرتش انزل حته جوايا وتبتسم وتوصل الفيلا تدخل الغرفه تلاقي يوسف قاعد حزين واول ما يشوفها يقوم 


مايا / استني انا لسه جايه من عند الدكتور 


يوسف / يتوجع قلبه وخلاص خلصتي 


مايا / اه خلصت 


يوسف / يغلق عيونه بوجع 


مايا / خلصت من فكره اني انزل حته مني ومنك وابننا لسه جوايا 


يوسف / يتسع عيونه بفرحه لا تتوصف 


يوسف / انتي بتكلمي بجد.يعني انتي منزلتيش ابننا 


مايا / سمعت نبضه وشوفته ازاي كنت هعمل كده بعد كل ده ازاي هو انا معنديش قلب لدرجه دي 


يوسف / يحضنها بقوة ويفضل يلف بيها يا ناس انا هكون بابا انا هكون اب يعني انا هكون بابا خلاص مش مصدق 


مايا / تبتسم وانا هكون ام لا مش مصدقه 


يوسف / من انهارده مش عايز اي تعب انتي تفضلي قاعده علئ السرير وكل حاجه تيجي لحد عندك 


مايا / تبتسم وتحط أيدها علي بطنها شايفه بابي حنون ازاي وخائف علي امك 


يوسف / ده انا اشيلك فوق دماغي يا مايا انتي متعرفيش انا بحبك قد اي 


مايا / انا بحبك اوي واسفه عن الحصل مني ليك 


يوسف / يبتسم انا لما ببص في وشك اصلا بنسي كل شئ يا مايا انتي متعرفيش انتي اي بالنسبه ليا والله الحب دي كلمه قليله في حقكك اصلا يا مايا 


مايا / تحضنه انت مافيش منك يا يوسف 


يوسف / تعالي نفرح امي وابي 


مايا / تمسك في ايده وتنزل معاه 


يوسف / لا مينفعش تلمسي الأرض برجلك ويشيل مايا وينزل بيها ويحطها في الصالون 


يوسف / بصوت عالي ياست الكل تعالي شوفي اسمعي 


رغد / تقرب منه اي يا يوسف 


يوسف / يفضل يلف بأمه هيكون عندك حفيد 


رغد / بفرحه اي 


يوسف / مايا حامل 


رغد / تبتسم للاسف مش بعرف ازغريط 


يوسف / ازغريط انا ويزغريط يوسف والكل يضحك عليه 


رغد / تقرب من مايا وتلمس شعرها الف مبروك وان شاء الله تقومي بالسلامه 


مايا / تبتسم أن شاء الله 


رغد / لازم تأكلي كويس وفواكه كتير عشان حفيدي يطلع زي الحصان 


مايا / تبتسم وتحط أيدها علي بطنها ياعيني ياعيني علي الدلع يسلام 


رغد / ويوسف يضحكوا 


يوسف / عايز مايا ترتاح علي الاخر 


رغد / اكيد يابني 


يوسف / يبوس امه من جبينها  ربنا يخليكي ليا ياست الكل 


مايا/ ولينا يا امي 


رغد / تبتسم الف مبروك انتو مش عارفين انا فرحانه ازاي ليكم فرحانه من كل قلبي مش مصدقه اني هكون تيته 


مايا / تبتسم ربنا يخليكي 


يوسف / يشيل مايا علي ايده خلي الداده تجهز اكل لي مايا وتجيبه فوق ويطلع يوسف بمايا وينزلها علي السرير 


مايا / تبتسم هتعود علي الدلع ده 


يوسف / اتعودي من حقكك 


مايا / خلاص اوعي تشتكي بقا 


يوسف / يبتسم لا عمري


مايا / تبتسم بتحبني 


يوسف / كل يوم بحبك اكتر 


مايا / يعني عمر ما حبك يقل 


يوسف / لا بيزيد بس 


مايا / تبتسم وانا بحبك اوي يا يوسف 


يوسف / يحضنها بحب بحبك اوي ومن كل قلبي 


مايا / تبتسم هشش طفلنا يسمعنا 


يوسف / رفع حاجبه من دلوقتي هيسمعنا اومال لما يجي هيعمل اي 


مايا / تتضحك بقوة 


تخبط الداده بصنيه اكل كبيره عليها اكل كثير وحليب وفواكه 


مايا / هو في عزومه هنا ولا اي 


رغد / من وراهم الاكل ده كله ليكي انتي بس مش عايزه نقطه اكل مهمتك يا يوسف 


يوسف / يبتسم وراها لحد ما تأكل ده انا هزغط فيها زي البطه 


مايا / كل ده لوحدي 


رغد / اه 


مايا / طب تعالي كلي معانا انا ويوسف 


رغد / تقعد جنبهم 


مايا / كده بقا نفسي تتفتح صح يا نونو 


يوسف / يضحك تؤ كده هغير 


مايا / من ابنك 


يوسف /. لو هيخدك مني اه طبعا 


رغد / تضحك عليهم ربنا يسعدكم يارب


مايا / ويوسف يارب 


ويأكلون مع بعض ويوسف يأكل مايا بأيده وهو فرحان فرحه لا تتوصف 


____________________________________


نروح عند حور ومنصور في الشركه 


حور / ومنصور قاعدين وفي انتظار العميل 


حور / تحس ان قلبها بيدق بقوة وفي سرها بدق ليه هو مش موجود دلوقتي يتفتح الباب ويخش العميل كان لبس نظاره علي وشه وحاطط ايده في جيبه بغرور وي وقار 


حور / ترفع عينها بي ببطء شديد. وقلبها بيدق بقوة وسرعه رهيبه 


ادم / يقلع النظره من علي عيونه ..ويبتسم الي حور 


حور / كان عندك حق ياقلبي دق اي القمر ده 


ادم / يقرب منهم 


منصور / قاعد مصدوم انت بتعمل اي هنا 


ادم / انا صاحب شركه 


منصور / تتسع عيونه انت


ادم / اه شركتي الجديده بتاعتي انا مش قولتلك اخذت اول خطوه في فتح شركات ابي ولما شركتي تكبر هفتح شركات ابويا العالميه ويقعد ادم علي كرسي المدير ويحط رجل علي رجل حور حاسه قلبها هيقف 


ادم / عاوز يفضل يبص عليها وقلبه عمال يدق جدا لكن يمسك نفسه ونظرات عيونه حتي لا تفضحه 


حور / تكتم فرحتها لكن استغربت هو ليه مقلش أن هو الشريك 


منصور / انا مش موافق 


ادم / تمام الشرط الجزائي اللي في العقد يدفع لانك مضيت العقد 


منصور / في سره يا ابن الا بتستغل اني مش معايا سيوله تكفي الشرط الجزائي


ادم / ينظر لي منصور بتحدي ويتكلم الي باقي المديرين انا موافق علي كل البنود انا عليا السيوله مين موافق ومعايا الكل يرفع ايده وحور من ضمنهم الا منصور قاعد بيكتم غضبه 


ويخلص الاجتماع  ويخرج الكل ماعدا حور ومنصور وادم 


منصور / اول ما يكون معايا فلوس الشرط الجزائي هرميهم في وشك 


ادم / وانا مقولتش حاجه عن اذنكم لما اشوف مكتبي في الشركه 


ويخرج ادم ومنصور هينجنن منه 


حور / مالك 


منصور / انتي مش واخده بالك


حور / ولما يكون عدوك قدومك احسن ما يكون بعيد عنك 


منصور / عندك حق 


حور / كبر دماغك اعتبره عميل عادي 


منصور / كله عشان الشركه 


حور /. عارفه أن شاء الله الفتره دي تعدي 


حور / هروح مكتبي تخرج حور وتخش المكتب اول ما تقفل الباب تلاقي حد بيشدها 


حور / مجنون ممكن افهم اي ده 


ادم / اسف كنت عايز اعملها ليكي مفاجاه 


حور / تصطنع الحزن كان لازم تقولي 


ادم / مقدرش علي زعلك والمفاجأة مينفعش تتقال 


حور / تبتسم عارف انا قولت اي عشان اخلي ابي يهدا 


ادم / يبتسم امم اخمن


حور / قول 


ادم / عدوك قدومك احسن ما يكون بعيد عنك 


حور / تبتسم صح 


ادم / انتي ناسيه أننا بقينا روح واحده 


حور / بتعمل اي في المكتب بقا 


ادم / سألت عليه وجيت هنا عشان اشوفك وحشتيني 


حور / احنا اتفقنا علي اي مش هينفع تشوفني هنا مع اني فرحانه انك جنبي 


ادم / يبتسم هخرج ياستي بس شوفي انتي ناسيه اي الاول 


حور / بغباء اي 


ادم / مش وقته غباء ويشاور علي شفايفه 


حور / تتسع عيونها هنا 


ادم / اه 


حور / مجنون اخرج 


ادم / تؤ مش قبل القبله 


حور / تقرب منه وتطبع قبله مرحه وتبعد بسرعه 


ادم / مع انها صغيره بس يلا اهوه اصبر نفسي لحد ما اشوفك 


حور / تتضحك بقوة يلا برا 


ادم / هروح اشوف مكتب ليا ادم يشوف المكاتب ويأخذ مكتب إياد يدخل ادم المكتب ويشيل حاجات اياد من الغرفه ويقعد  ويحط رجل علي رجل 


يدخل / إياد يلاقي ادم 


إياد / بغضب بتعمل اي في مكتبي وازاي تشيل الحاجه بتاعتي 


ادم / اسال منصور بيه واطلع برا مكتبي 


إياد / ازاي يعني 


ادم / انا مديرك الجديد اتفضل 


يخرج إياد بغضب يروح مكتب منصور ويحكي 


منصور / يتعصب معلش يا إياد شوف مكتب تاني 


إياد / ازاي يعني 


منصور / يعني هو أصبح شريك معانا 


إياد / بغضب مش هسيبه في حاله ويخرج من المكتب بغضب ..ويشوف مكتب اخر وهو بيلعن في ادم 


وكل منهم يشوف شغله 


____________________________________________


يمر اليوم ويجي المساء 


ادم/ يروح الي حور المكتب بتاعها 


حور / بحب  وتنظر إليه بحب شديد ياها لو اشوفك في كل حته كده 


ادم / يبتسم الصراحه مش قادر اقعد علي اعصابي وانتي جنبي ومش عارف اشوفك عشان كده اخذت المكتب بتاع إياد لانه قريب منك 


حور / تتضحك اخذت مكتب إياد عشان تكون جنبي ولا عشان تحرق دمه 


ادم/ دائما فهماني صح 


حور / طبعا ياقلبي 


ادم / ياقلب قلبك يلا بقا مشتاقلك 


حور / تبتسم اشحال ما كنت جنبك اليوم كله 


ادم / يبتسم شوفتك لكن مش جنبي مش عارف اشوفك ولا اقولك حتي وحشتيني 


حور / طب يلا امشي انت وانا هاجي وراك 


ادم / يبتسم يلا امري لله ويمشي ادم ينزل يركب عربيته وبعديها بشويه حور تنزل وراه وتركب السياره بتاعتها يشوفهم إياد ويتوعد إلي ادم 


إياد / والله هتشوف هعمل فيك اي ويخطر في باله خطه 


حور / تمشي ورا ادم اللي يروح المزرعه حتي لا يشوفهم أحد وهما مع بعض وينزل من السياره 


حور / توصل بعده وتنزل من العربيه تلاقي ادم بيحضنها من ضهرها 


حور / تبتسم حبيبي 


ادم / ياقلب وعقل حبيبك 


حور / تبتسم مجنون 


ادم / تعالي معايا عندي ليكي مفاجاه تمسك حور في ايد ادم.


ادم / يبتسم ويروح معاها 


حور / مفاجاه اي بقا 

ادم./ بلاش استعجال 


حور / تبتسم اصل المفاجآت بتاعتك مشوقه جدا 


ادم / يبتسم اهيه المفاجاه 


حور / تتسع عيونها من الفرحه خيل 


ادم / اه ياستي دي هديه مني ليكي لان عارف حبيبيتي بتحب الخيل قد اي 


حور / تبتسم وتحضنه جميله اوى 


ادم / دي عيونك هما الحلوين عشان كده شايفين كل حاجه حلوة


حور / تبتسم وتحضنه مش عارفه اقولك اي ده انت كل يوم بتخلي قلبي يعشقك زياده اه يا ناس مش قادره اتحمل كل ده يا حبيبي قلبي فرحان بوجودك جنبي يا روحي ربنا يديمك في حياتي ويخليك ليا 


ادم / يرتب علي شعرها وبحب بحبك حوريتي من كل قلبي بحبك حب معرفش ازاي حبيتك كده لكن قلبي اصبح مجنون بيكي شويه الناس هتقول عني مجنون حور 


حور / تبتسم بحب وانا مجنونه ادم 


ادم / يبتسم يلا نجرب الخيل مع بعض 


حور / بحب يلا بينا يطلع ادم حور ويركب معاها وتمسك حور في ادم بكل حب ويفضلوا يمشي بذلك المهره 


حور / تحس ان قلبها طاير من الفرحه طول ما هيه جنب ادم بتحس انها في عالم تاني بتحس أن الدنيا مش سايعه فرحتها وحبها لي ادم 


حور / ازاي 


ادم / يقف ازاي اي 


حور / تحضنه من ضهره ازاي حبيتك كده ازاي قلبي بقا ليك مجنون ازاي عقلي انت فيه وازاي صورتك في عيني ازاي لما بكون معاك بكون مرتاحه وفرحانه انا بحس وانا معاك اني مش في الدنيا بحس اني في السماء اه يا ادم بجد انا مجنونه بيك اوعي يا ادم تبطل تحبني اوعي تخليني افقد كل ده خليني دائما اميرتك خايفه حاجه تحصل تفرقنا عن بعض 


ادم / يبوس أيدها اوعدك ياروحي انك دايما اميرتي اللي بعشقها وعمري ما ابطل احبك بالعكس كل يوم هحبك أكثر وعمري ما ابعد عنك اموت لو بعدت عنك انا لقيت نفسي لما عرفتك لقيت كل حاجه في قربك مني 


حور / تبتسم بحبك اوي يا نور العين انت بجد خيال فوق الوصف 


ادم / يبتسم وانا بحبك يا نن عيني من جواه انتي اميرتي وحبيبتي وبنتي انتي دنيتي وامي وكل ما ليا في ذلك الحياه اه قلبي مجنون بيكي بحبك يا حور العين 


حور / تبتسم بحبك يا قره عيني 


ادم / ينزل وينزل حور من علي المهره حور تلمس المهره جميله اوى 


ادم / دي بقا حور 


حور / انت سميت المهره علي اسمي 


ادم / يبتسم اه حور 


حور / تحضنه مش بقولك انت فوق الخيال انت اي 


ادم / بحب انا لو عليا عايز اجبلك الدنيا كلها عايز احقق كل احلامك عايز دائما افرح قلبك ياحبيبتي اه بحبك لموت بحبك لدرجه لا تتخيل ولا احد حب بيها 


حور / تغلق عيونها وتبتسم وتفتح دراعتها وتلف أيوة بحبه بحبه وتفضل تلف 


ادم / يشدها عليه وينظر في عيونها بحب واشتياق 


حور / تنظر لي بحب شديد 


ويخشوا جوا يقعدوا علي الاريكه 


حور / تيجي نتفرج علي فيلم 


ادم / يبتسم تعالي 


حور / نعمل فشار وعصير 


ادم / نعمل يخشوا المطبخ 


ادم / يشوف حور متلغبطه يضحك عليها انا هعملك احلي فشار انتي بس تفرجي عليا ويشيل حور ويحطها علي المطبخ ..ويبدأ بعمل فشار وعصير 


حور / عماله تتأمل في ادم بكل حب لكن قلبها يتوجع مره واحده وتحس بخوف تحس لو بعدت عنه ممكن يحصل فيها اي 

ده اسبوع وكانت عايشه بالاسم اومال لو بعد عنها أي هيحصل فيها 


ادم / سرحتي في اي يا حوريتي 


حور / فيك 


ادم / فيا ليه بقا 


حور / اكيد هتكون اب بيأخذ العقل 


ادم / يبتسم وانتي هتكوني ام في منتهي الجمال 


حور / تبتسم هفضل متشعلقه كده كتير 


ادم / يبتسم انا اقدر وينزلها ادم 


حور / تفضل تبص عليه باشتياق وحب وعيونه مليانه حب ولمعه الحب ويقعدوا قدوم Tv  ويشغلوا فيلم تسند حور دماغها علي كتفه وتحضنه بأيدها ويتفرجوا علي الفيلم مع بعض بكل حب 


يخلص الفيلم حور جميل اوي الفيلم ده 


ادم / يبتسم لانك جنبي واجمل بنت هيه اللي بتتفرج عليه 


حور / تبتسم وتنظر في الساعه اوه اتأخرت ومش عايزه شك لازم امشي 


ادم./ يحزن عايزك جنبي 


حور / معلش ياحبيبي 


ادم / بحزن يلا ويركب العربيه مع حور ويوصلها تنزل حور وتدخل الفيلا وترمي نفسها علي السرير وتفضل سرحانه وصوره ادم قدوم عيونها وتبتسم كل شويه لحد ما تنام 


ادم / يرجع ويدخل غرفته ويرمي نفسه ويبص الي السقف وتفضل صوره حور قدوم عيونه يبتسم وينام 


__________________________________________


انما ليله من ساعه ما يوسف مشي وهي نائمه وكأنها بتهرب في النوم لكن وشها حتي وهيه نايمه حزين موجوع ودموعه هاربه نزله من عيونها وهيه نايمه 


ويمر اليوم علي الكل وفي صباح يوم جديد علئ لابطال 


________________________________________


نروح عند حور تجهز وتنزل الشركه وتقابل ادم في طريقها تبص عليه بحب وتدخل مكتبها واول ما تخش تحط أيدها علي قلبها اه ياقلبي بطل دق هتقف وتبتسم 


تخش ليله علي حور 


ليله / بابتسامة وحشاني 


حور / بحب انتي اكتر ياروحي 


ليله / تبتسم اي بقا عملتي اي 


حور / تحكي كل شئ الي ليله 


ليله / بفرحه لصديقه عمرها وتفرح جدا اخيرا الحمد لله


حور / تبتسم واخيرا 


حور / تلاحظ أن ليله حزينه وشكلها باهت 


حور / وانتي مالك 


ليله / تبتسم ماليش 


حور / عليا الكلام ده 


ليله / تحزن وتحكي كل شئ 


حور / باستغراب يوسف اخويا جالك امبارح 


ليله / اه 


حور / وقالك كل ده 


ليله / تبتسم بكسره ده كل اللي حصل 


حور / معلش يا حبيبتي 


ليله / ياستي هو اصلا مش فارق معايا 


حور / احاول اصدقك 


ليله / تبتسم المهم دلوقتي لازم تختار مودل مناسبه 


حور / طب يلا بينا يروحوا الغرفه اللي فيها المودل 


ويجي ادم بعدها 


حور / تبص الي ادم من تحت لتحت يبص عليها ادم بحب 


ادم / انا شايف دي مناسبه وشها جديد وشكلها جديد 


حور / تغير والله 


البنت / انت اللي وسيم جدا يعني 


حور / تغضب ويصبح وشها احمر من كتر الغضب 


ادم / يبتسم عليها 


حور / امم انا شايفه أنها حلوة 


ادم / وانا مش بتكلم عن جمالها انا بتكلم انها شكل جديد. لان انتي عارفه أن مافيش حد يقدر ينال اعجابي 


حور / تبتسم في سرها بحبك 


ادم / في سره بموت فيكي 


البنت /. تغير 


ادم / خلاص موافقين عليكي 


البنت / شكرا جدا يا وسيم 


ادم / يبتسم مافيش داعي لشكر 


حور / بغضب كان في وراك حاجات مهمه يا استاذ ادم صح 


ادم / اه صح ويمشي ادم وهو مبتسم علي غيره حور عليه 


حور / تنظر لبنت من فوق لتحت وتمشي 


يقرب منها إياد / اهلا 


البنت / بابتسامة اهلا 


إياد / عاجبك مش كده 


البنت / اه وسيم جدا اوه اخذ قلبي


إياد / بابتسامة تحبي تخدي عنوانه 


البنت / احب طبعا هو ده يترفض


إياد / يضحك لا طبعا ازاي خدي 


البنت / تأخذ عنوان ادم وهيه مبسوطه واوو ميرسي كتير 


إياد / لا العفوا 


البنت / تخرج وهيه مبسوطه 


حور / تدخل مكتب ادم زي المجنونه 


ادم / يبتسم وبهدوء في حاجه ولا اي تقرب منه حور وتمسكه من قميصه عاجبتك اوي 


ادم  يضحك علي حركه حور تؤ مش دي اللي تعجبني 


حور / تمسكه من رقبته بمرح عارف لو عينك جيت علي غيري هعمل فيك اي 


ادم / اي يا شرس انت


حور / هخنقكك يا ادم فاهم عيونك دول ليا انا بس عشان تشوفني انا بس 


ادم / يبتسم لو عيني شافت غيرك انا مش عايزها اصلا 


حور / تبتسم بحبك 


ادم / بموت فيكي يا مجنونه 


حور / انت عصبتني وتضربه في قلبه بمرح 


ادم / لا بعد اذنك ده مكان حبيبتي كده حبيبتي تتألم.


حور ..وحبيبتك من حقها انها تعمل اي حاجه هيه عايزاها لانك بتاعها 


ادم / يشدها عليه وبصوت مليان بالحب بحبك اوي اوي


حور / تنظر في عيونه بموت فيك يا ادم 


ادم / يطبع قبله رقيقه علي شفايفها 


حور / يالهوي احنا في الشركه سلام هشوفك زي كل يوم وتتطلع تجري وتحط أيدها علي قلبها واتنفست بقوة 


ادم / يبتسم عليها ويقعد يشتغل شويه 


ويمر الوقت ادم يروح ..ويوصل المزرعه ويظبط الدنيا والجو عنده حتي تيجي محبوبته 


يقعد / ادم يسمع خبط علئ الباب يروح يفتح يتصدم عندما يشوف ؟


____&_________________________________ 


نروح عند حور 


حور / تخلص شغلها بسرعه وتيجي تخرج يدخل إياد 


إياد / يقعد ببرود اخبارك.اي 


حور / تجز علي أسنانها بخير وانت 


إياد / بخير جدا 


حور / عن اذنك ورأيا مشوار مهم 


إياد / ببرود عايز اقولك حاجه مهمه 


حور / مش وقته 


إياد / حتي لو قولتلك أنه بخصوص ادم 


حور / تلف إليه قول سمعني 


إياد …؟ 


ياتري هيحصل اي معاهم 

البارت (٣٩+٤٠) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا ⁦♥️⁩

بقلمي يوكا⁦♥️⁩

تفاعل حلو بقا عشان مش ازعل منكم يا احلي فانز انتو عارفين أن زعلي وحش وأنا بحبكم ومبحبش حد يزعل مني 


نروح / عند ادم كان قاعد منتظر حور يسمع خبط علئ الباب يقوم ادم يفتح وبيحسب حور ..


ادم / يفتح الباب ويتصدم عندما يشوف ذلك البنت 


ادم / بجمود خير 


البنت / طب ممكن ادخل 


ادم / ليه 


البنت / ادخل طيب 


ادم / بنفذ صبر اتفضلي 


البنت / تدخل وتقعد في الصالون 


ادم / عرفتي عنواني منين وعايزه مني اي 


البنت / فاعل خير عايزه اي منك ده بقا الصراحه انا معجبه بيك جدا يعني 


ادم / يقوم يقف سوري انا مش بتاع الكلام ده 


البنت ( تلمس ايد ادم ليه متعصب كده ممكن نتكلم براحه من غير عصبيه 


ادم / اتعصب براحتي ثانيا انا مش بتكلم ..ثالثا لو في حاجه في الشغل اقدر اتكلم معاكي غير كده لا يا انسه 


البنت / انا اسمي رقيه 


ادم / وانا مش عايز اعرف 


رقيه / ليه بقا 


ادم / هو كده انتي مش بتفهمي 


رقيه / ممكن كوب مياه طيب ولا شكلك بخيل 


ادم / بنرفزه اللهم طولك يا روح ويقوم يجيب كوب ماء لذلك البنت 


تأخذ منه الكوب وهيه بتأخذ الكوب يقع عليها وتغرق مياه 


رقيه / بصدمه امشي كده ازاي 


ادم / يجز علي أسنانه وفي سره كملت 


رقيه / ممكن ادخل التواليت طيب 


ادم / اتفضلي في الطابق العلوي 


رقيه / تتطلع الي الطابق العلوي وتخش التواليت تقلع البلوزه اللي كانت لبسها تلاقي قميص ادم متعلق تلبسه 


_______________________________________


نروح عند حور 


إياد / عايز اتكلم معاكي 


حور / تنفخ بقوة افندم انا مش فاضيه دلوقتي 


إياد / حتي لو قولتلك بخصوص ادم


حور / تلف إليه خير 


إياد / يقوم يقف قدوم حور عارفه حبيبك مع مين دلوقتي


حور / بعدم فهم مين 


إياد / البنت اللي كان عمال يعاكس فيها المودل 


حور / تتسع عيونها انت كذاب 


إياد / لو مش مصدقه هيه عنده دلوقتي


حور / لا طبعا كذب ازاي يعني 


إياد / ببرود معرفش بقا عن اذنك ويخرج إياد وخلي حور وشها يتحول وتقول لا طبعا كذاب ادم مش كده وتركب عربيتها وهيه عماله تقول حبيبي عمره ما يبص علي بنت غيري أبدا ..وكانت حاطه أيدها علي قلبها وخايفه يكون كلام إياد صح وصلت حور المزرعه ونزلت من العربيه وتمشي خطوه وترجع خطوه من الخوف أنه يكون صح لحد ما توصل قدوم الباب تخبط حور وايدها بتترعش وقلبها بيدق بقوة 


يفتح / ادم اول ما يشوفها يتوتر ويخاف تفهم غلط


حور / تدخل اول لما تلاقي مافيش حد تبتسم وتترمي في حضنه كنت واثقه أنه كلامه غلط 


ادم / يحضنها هو مين يا حبيبتي 


حور / إياد أن ذلك البنت عندك هنا 


ادم / يتوتر هاه تنزل البنت من غير ما تأخذ بالها من حور معلش بقا لبست القميص بتاعك 


حور / تبعد عن ادم وتنظر لي بقوة


ادم / لسانه يتربط أنها تفهم غلط وكل حاجه ترجع تتضيع تاني 


حور / تنظر الي البنت بقرف لا شكلي  انا اللي كنت غلط وتتطلع حور تركب عربيتها وتفضل تضرب في الدركسيون بقوة ادم يطلع وراها ولم يلحقها 


ادم / يرجع إلي البنت وبغضب شديد شوفتي حصل اي بسببك 


رقيه / انا اسفه مكنتش اعرف انك مرتبط انا مش بأخذ حاجه بتاعت حد ومكنتش اعرف انك مرتبط بحور بجد اسفه لكن استاذ إياد اديني العنوان بتاعك وانا كنت بحسب أن مافيش حد في حياتك بجد اسفه انا ممكن اتكلم معاها وافهمها الحقيقه 


ادم / يقعد علي الاريكه بضعف وكسره انا ما صدقت رجعنا لبعض من تاني هنرجع نخسر بعض تاني 


رقيه / تقعد جنب ادم بجد انا اسفه مكنتش اعرف وانا هتكلم معاها وان شاء الله تسمع مني وتفهم الحقيقه 


ادم / بعد اذنك امشي من هنا 


رقيه / اسفه مره تانيه وتخرج بحزن وترجع بيتها وتدخل انا عمري ما اتمني أن علاقه حد تبوظ بسببي لازم افهم حور كل حاجه عشان حرام شكلهم بيحبوا بعض اوي وانا محبش اكون سبب خراب بين حد 


نرجع عند / حور 


حور / تفضل ماشيه بالعربيه ودموعها بتنزل منها ..شكلي انا اللي كنت غلط وكنت هبله اوي ليه كده يا ادم انا عمري ما كنت اتخيل انك تعمل فيا كده ليه يا ادم ..انا بحبك اوي لكن انت خاين خاين يا ادم وتسوق حور وتروح الي ليله تخبط حور بضعف علي الباب 


ليله / تفتح الباب واول ما تشوف حور في ذلك الحاله تخاف وتسند حور مالك يا حبيبتي 


حور / تسند علي ليله وتقعد علي الاريكه بيخوني يا ليله 


ليله / مين ده 


حور / ادم 


ليله / تتسع عيونها لا ادم مش يعمل كده 


حور / شوفتها نازله من عنده ولبسه القميص بتاعه يا ليله هو ليه عمل فيا كده ليه يا ليله 


ليله / انتي عرفتي منين انها عنده احكيلي الموضوع من الاول كده 


حور / تحكي ليها كل شئ وهيه منهاره 


ليله / يا هبله الموضوع مكشوف اهوه اكيد اياد اللي عمل كده طب هو عرف منين انها رايحه لي وبعدين مش المفروض انتي كنتي رايحه لي ادم هو ادم كان غبي أنه يجبها وهو عارف انك انتي جايه 


حور / تسرح في كلام ليله  هاه عندك حق 


ليله / انتي سمعتي من ادم 


حور / لا ملحقتش انا شوفت المنظر حسيت ان هيغمي عليا أما لقيتها نازله لا وكمان لبسه قميصه حسيت ان الدنيا أصبحت سوده في عنيا ومقدرتش اتلم علي اعصابي قولتله انا شكلي انا اللي كنت غلط وطلعت جريت جري ورايا لكن كنت أنا مشيت بالعربيه بسرعه جنونيه 


ليله / انتي لازم تسمعي منه بلاش المشاكل الهبله دي تخليكم تضيعوا بعض وتخسروا بعض انا عارفه انه كان صعب انك تشوفيها لا وكمان لبسه قميصه لكن ادم مش بتاع الكلام ده يا حور ادم انسان محترم وعينه عمرها ما ترفعت علي حد لو حد بيتكلم معاه بتكون عيونه في الأرض وبجد هو انسان كويس جدا 


حور / تمسح دموعها انا لازم اسمع منه بكره 


ليله / تبتسم يابت ده انتي روحك. فيه 


حور / انا بموت فيه يا ليله انا من غيره مش عايشه والله انا من غيره هكون جسد بلا روح والله انا الفتره اللي كنت بعيده عنه كانت عذاب بالنسبه ليا يا ليله لكن اتوجعت لما شوفت كده 


ليله / ترتب علي كتفها بحب لا ياحبيبتي الفتره دي خلصت وربنا ما يكتبها عليكي تاني ولا علي غيرك يارب انسي الفتره دي 


حور / مش هنبعد عن بعض تاني صح 


ليله / لا ياحبيبتي مافيش بعد ما بينك وبينه تاني خلاص 


حور / يارب انا اصلا مقدرش يعدي يومي من غيره بكون ناقصه حاجه لو مشوفتش نور عيني 


ليله / تبتسم بحب الي حور عقبال لما اشوفك عروسه لي ولبسه الفستان الابيض معاه وتكونوا مبسوطين وتجيبوا نونو حلو زي امه كده 


حور / تبتسم وتحضن ليله وعقبال ما تعيشي حياتك انتي كمان وتنسي اللي فات ده وتحبي من جديد 


ليله / تأخذ نفس عميق ..لا خلاص انا مش هحب حد تاني خلاص قلبي اتقفل علي يوسف وبس انتي عرفتي أن الحب صعب يتنسي بسهوله انتي عارفه مش اي حد القلب هيدق لي 


حور / لو احنا مدناش فرصه لقلب عشان يدق عمره ما يدق طول ما انتي قافله أبواب قلبك بكل المفاتيح ازاي هيتفتح ويدق 

ازاي هيدق وانتي مش مديه قلبك حتي فرصه يتنفس ممكن تقولي ازاي ..القلب يتفتح ومافيش منك محاوله انك تكسري قفل واحد عشان يتفتح 


ليله / عندك حق يا حور بس صعب 


حور / انا عارفه انه صعب لكن خلاص يا ليله مافيش امل واحد في المئه ..هو هيكون اب بعد فتره قليله خلاص مايا حامل 


ليله / تتوجع عارفه أنه هيكون اب وانا مقولتش حاجه مقولتش اني عايزاه اصلا انا كل اللي قولته اني عمره ما هحب غيره انا في كل لحظه بتمني لي السعاده والفرح من القلب بتمني لي يكون مرتاح وسعيد ومبسوط يا حور عمري ما اتمنيت لي يوسف حاجه وحشه ده انا بقول لو هيمسه ضر يمسني اضعافه ..


حور / ده الحب الحقيقي فعلا حتي لو حبيب قلبك بعيد عنك بتتدعي لي يكون مرتاح حتي لو مش معاكي .


ليله / تبتسم اكيد هيكون بيبي حلو هيطلع زي عمته 


حور / تبتسم وممكن يطلع زي عمته التانيه 


ليله / تبتسم ليه لا محظوظ عنده اتنين عامه 


حور / تنظر الي ليله وقلبها يحزن علي صديقه عمرها وتتمني ليها السعاده وان قلبها يرجع يدق من جديد 


ليله / هتباتي معايا 


حور / اه طبعا 


ليله / يسلام تعالي غيري هدومك ونعمل حاجه نأكلها خفيفه 


حور / تبتسم ماليش نفس والله 


ليله / تقوم وتشد حور يلا وتتدخل المطبخ وتجهز ليله واجبه خفيفه وحور تقف وتسرح تفتكر لما ادم حطها فوق المطبخ وكانت عماله تتفرج عليه 


ليله / أصبح الطعام جاهز 


حور / تبتسم يلا بينا شكله طيب جدا 


ليله / تبتسم ويقعدوا يأكلون مع بعض لكن حور كانت عماله تلعب في الطبق وسرحانه لان قلبها مع حبيبها مش معاها حتي روحها معاه هيه موجوده جسد لكن بلا روح 


ليله / القمر هيفضل يلعب في الطبق كتير 


حور / انا اكلت والله مش قادره 


ليله / خلاص ياستي مش هرخم عليكي بس كلي السندوتش ده من ايدي بس 


حور / امري لله هاتي وتأخذ السندوتش من ليله وتأكل السندوتش 


ليله / بالهنا ياقمر 


حور / تبتسم تعالي نخش ننام لاني مش قادره افتح عيوني 


ليله / يلا بينا تخش حور الغرفه بتاعت ليله وينامون جنب بعض ..وكل واحد قلبه مشغول بحاجه ..وتفكيرهم  في مكان آخر 


يفضلوا كده لحد ما يروحوا في ثبات عميق


نرجع الي ادم / يطلع الغرفه بتاعته ويحضن المخده  اللي كانت حور بتنام عليها ويفضل سرحان طول الليل لحد ما يتعب من التفكير وينام وقلبه موجوع خايف 


____________________________________________ 


نروح عند جميله ومراد في جزر المالديف 


جميله / كانت نايمه علي كتف مراد وبتتأمل فيه بحب شديد 


مراد / هتفضلي تبصي عليا كده  كتير 


جميله / الصراحه عايزه ابننا يطلع شبهك انت 


مراد / يبتسم وي ويحط ايده علي بطنها بحب / ابننا لازم يطلع جميل مثل امه الجميله 


جميله / عارف انا مستغربه اوي 


مراد / مستغربه اي 


جميله / اللي احنا فيه أن ربنا مش حرمك مني وبردوا في الاخر أصبحت ملك لي مع اني كنت متجوزه  والنصيب رجع جمعنا من تاني 


مراد / يبتسم عارفه ليه لانك لو نصيبك في حاجه مهما راحت ولفت ومشيت بلاد ورجعت من بلاد ونصيبك فيه هيكون ليكي . اومال ليه بيقولوا نصيبك هيصيبك يعني مهما عملت لو نصيبك في حاجه هتكون ليك لو الدنيا كلها وافقت قدومكم ونصيبك في حاجه هتكون ليك لو كله مانع العلاقه دي ونصيبك معاها هتكون ليك لان ربنا بيدبر لينا كل حاجه وبيقولنا متشلش هم حياتك مكتوبه وكل شئ من عند الله خيرا لينا يا جميلتي وانتي اجمل خير من عند ربنا 


جميله / تبتسم انت كلامك يلمس القلب بجد كلامك جميل اوي 


مراد / يبتسم ده مش كلام ده حقيقه يا جميلتي بحبك اوي واكبر حاجه انك اجمل هديه بعتها القدر ليا يا جميله 


جميله / تبتسم انت اجمل قدر في الدنيا كلها 


مراد / بتحبيني يا جميلتي 


جميله / أصبحت اتنفس حبك وكأن مافيش غيرك اللي كان في حياتي انا نسيت كل العذاب اللي كان في حياتي اول ما دخلت حياتي ونورت حياتي انا أصبحت حياتي كلها سعاده عندما دخلت فيها انا فرحانه اني عرفتك ودخلت حياتي انا فرحانه بوجودك في حياتي ياروح قلبي 


مراد / يحضنها بقوة بحبك اوى اوى اوى يا جميله وبأعلي صوت انا عايز اقولك اني مجنون بيكي يا جميلتي ويشيل جميله ويفضل يلف بيها 


جميله / يا مجنون الواد يقول اي ابوه مجنون 


مراد / لا يقول  إن أبوه بيعشق امه وبيموت فيها   


جميله/ تبتسم وأمه بتموت في أبوه.جدا يعني 


مراد / يبتسم ويحضنها بحب ياها انا مش مصدق نفسي كل يوم بقوم من النوم بخاف بكون حلم وافوق منه اول لما بشوفك جنبي قلبي بيرتاح اوعي تغيبي عن عيني لحظه حبيبتي 


جميله / تدفن راسها في حضن مراد انا جنبك ولا لحظه اكون بعيده عنك بحبك اوي يا حبيبي 


مراد / بموت فيكي ياحبيبتي 


__________________________________________


وفي صباح يوم جديد علئ الابطال 


نروح / عند ليله وحور 


ليله / تصحي من النوم قبل حور كانت حور نايمه وضامه نفسها كانت نايمه مثل الاطفال 


ليله / تتضحك عليها وتقوم تعمل فطار وترجع لحور 


ليله / حور يا حور 


حور / امم 


ليله / انتي لسه هتقولي امم يلا قومي ورانا شغل يا ماما 


حور / بنعس سبيني شويه 


ليله / تشد حور من رجلها يلا 


حور / بنفذ صبر قومت 


ليله / تتضحك عليها يلا


حور / تقوم وهيه عينها بتقفل من النعس 


ليله / شكلك مسخره فينك يا ادم تشوف حبيبتك عامله ازاي 


حور / دماغي وجعاني اوي 


ليله / تعالي نفطر واعملك كوب قهوه يفوقك 


حور / ماشي ويفطرون مع بعض ويشربوا قهوه و يجهزوا نفسهم تنزل حور مع ليله ويوصلوا الشركه وتخش حور الشركه بكل غرور ولم تنظر لي احد وتخش مكتبها علطول 


حور / يظهر عليها الحزن لم تلاقي نفسها عايزه تشوف ادم يخبط الباب 


حور / تنظر في ملف ادخل 


رقيه / تدخل وبابتسامه بسيطه صباح الخير


حور / ترفع وشها ويظهر عليها الغضب هو انتي وتقوم تقف اطلعي برا مكتبي 


رقيه / ممكن اتكلم معاكي 


حور / لا مش ممكن 


رقيه / لو سمحت انتي فهمه الموضوع غلط 


حور / غلط ازاي بقا 


رقيه/ اولا انا كنت معجبه جدا بيه وكنت بحسب أنه مش مرتبط قولت اتعرف عليه ولقيت استاذ إياد بيقولي عاجبك قولتله الصراحه اه قالي العنوان بتاعه اهوه ورحت إليه فتح ليا ومكنش عايز يدخلني وبعدين هو مكنش عايز وجودي وحكايه القميص وقع عليا مياه ودخلت التواليت ومكنش في قدومي غير القميص بتاعه اسفه جدا هو بيحبك اوي علفكرة وبيموت فيكي وانا مبحبش أكون سبب خلاف بين حد 


حور. = تبتسم بجد 


رقيه = اه وتعطي حور شنطه 


حور. = اي ده 


رقيه = ده القميص بتاعه 


حور = تبتسم وتأخذ القميص شكرا 


رقيه = المهم مش عايزه يكون في زعل بسببي يعني حد يكون معاه حتت القمر دي ويبص ليا ازاي يعني 


حور = تنظر في الأرض بإحراج تسلمي 


رقيه = عن اذنك انا 


تخرج رقيه بعديها بشويه يدخل ادم وهو خايف ومتردد 


حور = تعمل نفسها زعلانه ولم تنظر إليه افندم 


ادم = انا والله عمري ما ابص ولا اشوف غيرك ولا عيني تلمس عين حد غيرك 


حور.= تكتم ضحكتها خلصت خلاص 


ادم = يقع قلبه من ذلك الكلمه هيه اي اللي خلصت 


حور = تنظر الي ادم اللي عيونه كلها خوف من أنها تبعد أو تقول خلصت الحكايه 


حور = تقوم تقف وتقرب من ادم وتنظر إليه والي عيونه اللي كلها خوف 


ادم = حور انا 


حور .= تحط أيدها علي شفايف ادم هشش خلص الموضوع خلاص انا بحبك اوي 


ادم = ترجع إليه روحه ويتنفس براحه وانا بموت فيكي 


حور = رقيه حكتلي كل شئ 


ادم = انا مقدرش اخونك مقدرش اشوف غيرك مقدرش قلبي يحس بغيرك ولا يحب ولا يشوف غيرك انتي النبض لقلبي انتي الروح لروحي انتي مثل الاكسجين اللي بتنفس بيه انتي اكسجيني وحياتي ونبض قلبي وكل ما يحمل قلبي ليكي يا حوريتي ازاي اشوف غيرك ازاي اخونك وانا معايا اجمل حوريه علي الارض 


حور = تنظر لي بكل حب انا اتصدمت يا ادم مكنتش مصدقه لكن أما شوفتها لبسه قميصك قلبي مشي من مكانه قلبي ساعتها نزف 


ادم = يلمس شفايف حور وبصوت رجولي دافئ / عمري ما اشوف غيرك يابنت قلبي 


حور : تبتسم اه من حبك يا ابن قلبي 


ادم ! بابتسامة ينفع كده امبارح يعدي عليا من غير ما تكوني جنبي 


حور ! امبارح بالنسبه ليا مكنش عايز يعدي اصلا 


ادم ! انتي انا  يا حور 


حور ! وانا انت يا ادم 


ادم ! بابتسامة بحبك 


حور ! وانا كمان يلا علي شغلك 


ادم / يبتسم حاضر ويخرج ادم وهو مبسوط ويشوف شغله 


حور / قلبها يرتاح وتحس انها روحها رجعت من تاني ويشوفوا شغلهم 


___________________________________________


نروح عند يوسف 


يوسف / يصحي قبل مايا وينزل يجيب ليها الفطار ويحط ما بين الفطار بعض الورود ويطلع الي غرفه مايا 


يوسف / يقعد جنبها ويلمس شعرها حبيبتي 


مايا / بنعس نعم 


يوسف / يبتسم يلا عشان تفطري 


مايا / لا انام شويه 


يوسف / تؤ مافيش نوم لقد تم الحكم 


مايا / تبتسم وتتعدل في جلستها وتحط أيدها علي بطنها شايفه يا بنتي ابوكي مش عايز يخليني انام ازاي عشان مش تزعلي من ماما 


يوسف / بابتسامة تؤ بنوتي الحلوة مثل امك انا مقدرش لكن عايز امك تأكل كويس عشان انتي تكوني كويسه وتكوني حلوة زي امك 


مايا / تتضحك وتقرص يوسف من خده خلاثي عليه مسمسم وحلو يا ناس انا عايزاكي تكوني حلوه زي ابوكي ونفس عيونه الخضراء 


يوسف / يبتسم تؤ تكون حلوة زيك 


مايا / لا تتطلع نفس عيونك ماليش فيه ونفس شعرك المصفر ده يالهوي ده انا اتغرغر بيها كل يوم 


يوسف / يبتسم بغمزه ما عندك ابوها اهوه اتغرغري بيه معنديش اي اعتراض علفكرة


مايا / تبتسم اتلم احنا مش لوحدنا 


يوسف / يبص يمين ويسار فين اللي معانا ده 


مايا / تشاور علي بطنها 


يوسف / ياحظك يا يوسف من دلوقتي بتقول كده اومال لما تشرف بنتنا أو ابننا هتعمل اي 


مايا / تتضحك علي يوسف بقوة 


مايا / أيوة اتلم من دلوقتي عشان لما يجي طفلنا تكون متعود علي النظام 


يوسف / بحركه غير مفاجاه يصبح فوق مايا ويلمس شعرها


مايا / تتضحك بقوة تؤ كده عيب 


يوسف / يخطف منها قبله طب وكده 


مايا / تتضحك وتزق يوسف وسع عشان جعونه الله 


يوسف / الله امك هتأكلني يابني 


مايا / وشها يحمر من الضحك عندك اعتراض يا بيبي 


يوسف / يمط شفايفه ويدعي الحزن تؤ ياقلب بيبك 


مايا / سي كيوت 


يوسف / بلاش المعاكسه دي عشان انا قلبي لا يتحمل وممكن انقض عليكي وانسي وجود ابننا اللي لسه مشوفتش وش امه 


مايا / تدمع عيونها من الضحك من منظر يوسف المضحك وعلي اي تعالي نأكل يابنتي 


يوسف / يحط الاكل جنبها ويأكل مايا بأيده بكل حب 


مايا / الاكل في نكهه مختلفه 


يوسف / اي 


مايا / نكهه حبك ولمسه ايدك 


يوسف / يبوس أيدها بحبك اوي 


مايا / وانا كمان 


_________________________________________


نروح عند كمال وتسنيم 


كمال وتسنيم قاعدين يشربون القهوه مع بعض 


تسنيم / انا بتمني افرح بحور وادم انهارده قبل بكره 


كمال / اه والله ياريت لكن انتي شايف الوقت مش مناسب 


تسنيم / انا عندي فكره لكن في وقتها 


كمال / اي 


تسنيم / نخطبهم لبعض 


كمال / اه والله ياريت حلو 


تسنيم / لكن في وقتها حلو 


كمال / يبتسم اكيد ويبوس ايد تسنيم 


تسنيم / تبتسم وجودك جنبي بالدنيا وما فيها 


كمال / انتي اللي وجودك جنبي حياه يا تسنيم 


تسنيم / تبتسم بحبك من كل قلبي


كمال / بموت فيكي ياروحي 


___________________________________________

تمر الايام عليهم والكل حياتهم سعيده وترجع جميله من شهر العسل ..ويكونوا مبسوطين كلهم .لكن طبعا ليله زي ما هيه علي حالها 

وحب ادم وحور بيكبر اكتر وأصبح عشق الجنون 


انما مايا حالتها الصحية أصبحت في النازل خالص  لكن يوسف شايلها من علي الارض شيل 


____________________________________________


بعد مرور عده اشهور  


نروح عند مايا ويوسف 


مايا/ تقوم من النوم وتأخذ نفسها بصعوبه وي وشها اصفر وتقوم ترجع وتتوجع من بطنها جامد 


يوسف / يصحي بقلق حبيبتي مالك في حاجه 


مايا / تخرج انا كويسه 


يوسف / انتي من ساعه الحمل وانتي في الحاله دي 


مايا / عادي تعب الحمل متقلقش 


يوسف / لا لازم نروح لدكتور 


مايا / ما انا كشفت كذا مره وقالي اعراض الحمل عادي 


يوسف / نروح عند دكتور تاني وثالث قومي يلا 


مايا / بتعب مش قادره اروح حته 


يوسف / بخوف عليها انا هساعدك خليكي قاعده ويلبس مايا ويلبسها الحذاء بتاعها ويشيلها علي ايده 


مايا / انا أصبحت تقيله بسبب الحمل بلاش تتعب نفسك 


يوسف / وانا راضي بتعبك ويركبها العربيه بتاعته ويوصل قدوم المستشفى ويدخل بيها الي الدكتور ويتم فحصها 


يوسف / بخوف هيه كويسه مش كده مافيش حاجه خطر 


الدكتور / ينظر في الأرض وينطق ؟


ياتري مالها ?


______________________________________________


نروح عند حور وادم 


حور / متعرفش ليه كمال وتسنيم عزمنا 


ادم / لا 


حور / تبتسم يلا هنعرف دلوقتي يروحوا المكان اللي تسنيم وكمال عزمين فيها ادم وحور ..


كمال / اهلا بالشباب 


حور / تبتسم اهلا بيك 


تسنيم / نورتي ياحبيبتي 


حور / تبتسم عايزه اعرف سبب العزومه دي اي 


تسنيم / ليه الاستعجال اطلعي غيري هدومك فوق في الغرفه  هتلاقي فيه فستان هيعجبك جدا 


حور / تبتسم لا انا متشوقه 


ادم / وانا اكتر 


كمال وتسنيم يزقوا حور وادم اطلعوا غيروا هدومكم وتعالوا  


حور تبتسم وتتطلع الغرفه وادم يطلع غرفه وتلبس حور الفستان وهيه مستغربه ولكن كانت جميله جدا ادم يلاقي بدله جميله ويلبسها ويصبح جميل وي وسيم هو الآخر 


وينزلوا تحت وحور وادم يتقابلوا وكل منهم يبصوا الي الآخر بشغف وانبهار 


حور / تقرب من ادم وادم يقرب منها وتقف قدومه ..اي الجمال ده 


حور / تبتسم عيونك الحلوين 


كمال / من وراهم مش وقته حب ويأخذهم كمال الي مكان وينزلوا يخشوا المكان ويتصدموا عندما يشوفوا ؟


ياتري اي ؟


__________________________________________


نروح عند جميله 


جميله / تقوم من النوم وتفضل تتوجع 


مراد / مالك يا جميلتي 


جميله / اه مش عارفه حاسه اني روحي بتروح 


مراد / بخوف اي 


جميله / تصويت وصوتها هز الجدار اه ..


مراد ...بتوتر تعالي نروح المستشفى شكلك بتولدي ؟


من يرييد البقآآء سيظل معگ حتي لو گنت اسوأ من في الارض♥🙂✌من يريد البقاء بجنبك وطريقك كله شوك هيمشي عليه عشان يوصلك يابنت حواء


خلصت الحلقه يووك

بقلمي يوكا أية امير يوكا

يتبع 

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇👇👇👇


من هنا



Post a Comment

Previous Post Next Post