رواية قلب وصخر بقلم شيماء رمضان الفصل الاول حتى الفصل العاشر حصريه وجديده

رواية قلب وصخر بقلم شيماء رمضان الفصل الاول حتى الفصل العاشر حصريه وجديده

رواية قلب وصخر بقلم شيماء رمضان الفصل الاول حتى الفصل العاشر حصريه وجديده

في مكان مظلم شبه المخزن وفيه حشرات وفيران  يوجد بنت مربوطه ومرميه علي الارض سنها لا يتخطي 20 عاما وجسمها كله كدمات من اثار تعذيب حست حاجه ماشيه علي جسمها فضلت تصرخ 

. الحقوني ارجوكم انا معملتش حاجه يا صخر الحقني انا بريئه معملتش حاجه 


. دخل عليهاشاب طويل وعريض ملامحه رجوليه وقمحي الون تعابير وشه جد ومكشر 

. عامله هيصه ليه وقرب منها ونزل لمستواها ومسك شعرها وبفحيح انا مش قولت تبقي زيك زي الفيران والحشرات دول ياقلب 


قلب. بدموع وانهيار صخر انا قلب حبيبتك ياصخر متصدقهمش انا معملتش حاجه صدقني 


صخر. اصدقك اصدق اي دي امي  بنفسها الي قالت وشوفت بعيني اخر الكلام صوت مسمعوش وبص عليها بشمئزاز وقال علشان بقرف من صوتك 

وسابها وخرج 


. قلب بدموع وحيات كل كلمه جرحتني بيها لما تعرف الحقيقه هعذبك ضعف العذاب الي ورتهولي ياصخر 

وكملت كلام وقالت صخر كنت مفكره انك جيت عوض جميل ليا لكن طلعت اكبر عذاب ياصخر 


فلاش باااااااك من سنه 


في بيت متوسط الحال  بنت بتمسح الارض بفرشه ودموعها بتنزل علي الارض حسره علي حالها هي خادمه في بيت ابوها بعد وفاه امها ابوها اتجوز واحده كان فاكر انها هتحب بنته قلب الي طلع بيها من الدنيا لكن بعد الجواز حاله اتغير بقا يسمع كلامها في كل حاجه ومبقاش له اي شخصيه قدامها بقا ضعيف قدام جمال مراته ودلالالها 


قلب قامت وقفت بعد ماخلصت مسح الارض وقالت بتعب 


قلب انا خلصت كل حاجه ياخالتي 

مرات ابوها واسمها سميحه 


سميحه وهي بتحط منوكير في ظوافرها وقالت غسلتي المواعين وشطبتي المطبخ 


قلب بتعب ايوه 


سميحه وهي بنفس الوضعيه وطلعتي اكلتي الطيور الي علي السطوح ونظفتي تحتهم 


قلب ايوه ياخالتي 


سميحه طيب ياختي اعملي الفطار قبل ماتمشي 


قلب عملته وحطيته علي السفره 


سميحه طيب ياختي غوري من وشي معرفش جامعه ايه الي ابوكي ماسك فيها دي 

قلب مشيت من قدامها من غير جدال عشان عارفه لو جادلتها هيحصل اي لبست فستان اسود باهت وغسلت وشها وسرحت شعرها الاسود الطويل وبصت في المرايا 

قلب بنت بيضه وعيونها واسعه ولونهم يشدك متعرفش تحدد لونهم ايه خدودها وردي وشفايفها منفوخه نوعا ما طولها متوسط وجسمها متناسق 

بصت لنفسها برضا وخدت شنطتها ونزلت جري قبل ماتسمع حاجه من مرات ابوها نزلت جري علي السلم قابلها اخو مرات ابوها اسمه حمزه قفل عليها الطريق وقال 


حمزه مستعجله كده ليه ياقمر 


قلب بقرف اسمي قلب مش قمر ووسع لو سمحت عايزة الحق المحاضره 


حمزه حقك يادكتوره بس هتيجي وحياتك لتيجي لحزومتك 


قلب مشيت بسرعه بعد مازقت ايده الي مانعها تنزل 


ركبت تاكسي ووصلت قدام الكليه نزلت جري علي المحاضره 


قلب مكنتش مصاحبه حد خالص في حالها لابعد حد قلب دخلت وقعدت وحمد ربنا ان الدكتور لسه مدخلش 


.مش دي البت الي اسمها قلب 


، ايوه هي يامعلم 


.قمر بس شكلها نكته بفستانها الباهت ده . 

دول شله شباب بيتكلمو مع بعض دخلت بنت لابسه لبس فاضح اكتر من يكون ساتر وحاطه ميكب اووفر اووي مغطي ملامحها اصلا اتكلمت بمياعه وقالت 

البنت انتو بتتكلمو في اي ياشباب 


. علي قلب طبعا 


البنت انتو زؤقكم بيئه اووي كده ليه وضحكه بمياعه معرفش دي هتبقا دكتوره ازاي السنه الجايه بمنظرها ده 


قلب كانت سامعه الكلام ودموعها نازله بصمت لكن اتفاجئو بلي بيقول للبنت اطلعي بره 


البنت نعم انت بتكلمني انا تبقا اي انت عشان تقول اطلع بره 


. ابقا الدكتور الجديد صخر المنياوي  وسمعت كل كلمه قولتيها علي زميلتك 


وراح قدام المدرجات ومسك المايك وقال اقدم لكم نفسي الدكتور صخر المنياوي دكتور الماده الجديد عايز افهمكم ان الطب احترام وقيم احنا مهمتنا نخفف الالم علي الناس نخففه بكلمه حلوه واسلوب راقي وبشطارتنا في المهنه طبعا علشان كده الانسه الي كانت بتتكلم علي زميلتها وحش تتفضل بره المحاضره 


البنت انت اتجننت انت متعرفش انا مين 

صخر بعصبيه خفيفه ولا عايز اعرف اتفضلي اطلعي بره ومحرومه من دخول المحاضره بتاعتي بره 


البنت خرجت وهي متعصبه جدا وبصت لقلب بغضب ونفس البصه لصخر وخرجت 


المحاضرات خلصت وقلب واقفه لوحدها مستنيه تاكسي عشان تروح لقت اثنين راحين عليها 

. الاول الحلو واقف لوحده ليه 

التاني ماتيجي نوصلك ووو

قلب الصخر 2


قلب بصت لهم بخوف وبدئت ترجع لورا 


قلب برعشه انتو عايزين مني اي ابعد عني لو سمحت 


الاول. هنتسلي شويه وهتاخدي الي فيه النصيب 


قلب ضربته بلقلم انت حيوان 


الاول. داانتي نهار ابوكي اسو.د رفع ايده وضربها قلم ونازل بلتاني علي وشها لقي الي مسك ايده 


صخر. انت ازاي تسمح لنفسك تمد ايدك عليها 


التاني. وانت مالك انت كنت المحامي بتاعها ولا ايه 


قلب اتخبت ورا صخر بطريقه تلقائيه من خوفها منهم 


الاول سيبها البت دي خطيبتي وبربيها 


صخر بص لقلب هزت دماغها بلا 


صخر قال امشي بلزؤؤق احسنلك 


التاني لو ممشيناش هتعمل ايييه 


صخر بص لبعيد وقال ولا حاجه خالص وضر. به بدماغ خلاه يقعومسك ايد التاني كسرهاله وشاور للجارد جهم 


الجارد امرك ياصخر باشا 


صخر خدو العيال دي لعلاء بيه وعرفوه الي حصل خليه يروقهم لحد مااروحله 


الجارد بحترام تحت امرك ياباشا 


قلب خرجت بهدووء من ورا صخر وقالت والدموع لسه متجمعه في عيونها 


قلب انا مش عارفه اشكرك ازاي علي الي عملته ده هنا وفي المحاضره 


صخر بابتسامه لما لمح لون عيونها الي مش مفهوم لونه ايه بظبط وقال 


صخر بتوهان هوا عيونك دي لونهم ايه 


قلب بربشت اكتر من مره وقالت ببلاهه هه هما لونهم مختلط 


صخر بنفس النبره الحنينه والتوهان يعني ايه مختلط 


قلب بربكه يعني بتبقا اقرب لون للبس الي بلبسه 


صخر غريبه فعلا وفاق وقال احم وكمل بنبره جاده تعالي اوصلك 


قلب بتوتر متشكره لحضرتك هاخد تاكسي 


صخر مش بعيد كلامي اتفضلي يادكتوره اوصلك مبحبش النقاش الكتير 


قلب ركبت فعلا معاه وهي ساكته ومتوتره ومتعرفش ليه قلبها بيدق كده طول الطريق صخر بيبص لها من وقت لتاني وقلب نفسالشئ 


ضخر احم معرفتش اسمك ايه 


قلب بصوت واطي قلب 


صخر اييه علي صوتك 


قلب احمم قلب اسمي قلب


صخر لنفسه قلب الصخر 


قلب ايوه علي جنب هنا متشكره جدا لحضرتك 


صخر ده واجبي خدي بالك من نفسك 


قلب بكسوف حاضر بعد اذنك 


وطلعت جري علي فوق وهي فرحانه قابلتها سميحه من علي الباب بكرباج 


قلب بخوف في ايه 


سميحه بقا انتي يابنت الو... #"$&تزعلي اخويا وتخليه يطلع زعلان الصبح داانا من الصبح مستنياكي بتكلميه بقرف ليه يااختي ورحمه امك الغاليه ياختي لاجوزك له 


قلب بدموع لا مستحيل لو هموت فيها 


سميحه انتي بتقولي فيها هتموتي فعلا 

ونزلت فيها ضرب في الوقت ده صخر بيبص جنبه لقي شنطة قلب مسكها ورجع تاني وقرر يطلع يرجعهالها 


قلب عماله تصرخ وتستغيث صخر بره الشقه سامع صريخها محسش بنفسه غير وهوا كاسر الشقه وداخل جوه شادت قلب من تحت ايد مرات ابوها 


صخر بصوت عالي انتي ازاي تمدي ايدك عليها بطريقه دي انتي مين انتي 


سميحه بكذب انا امها انت الي مين وازاي تتهجم علينا كده بنتي بربيها 


صخر بنتك ازاي وانتي سنك قريب منها نكدب ولا ايه قلب حصلك حاجه 

قلب الحمد لله ووقعت مغمي عليها 


سميحه شوفي كهن البنات وانت تطلع مين ياشجيع السيما تكونش عشيقها 


صخر وقلب بين ايده ورحمه ابويا لهدفعك التمن غالي 


سميحه خافت وقالت بخوف انا بربيها دي زي بنتي 


صخر وهوا شايل قلب قال.. 


يتبع تشجيع عشان كل ده قلب بتفتكر الي حصل الروايه دي حسب تفاعلكم هتبقا طويله او هخلصها بسرعه لو معجبتكوش كل واحد يحط عشر ملصقات حلوين زيه عشان افرح وانزل الي بعده علي طول 

قلب الصخر 3


صخر وهوا شايل قلب بصلها بشر خلاها تخرس خالص ومشي 


سميحه بقت قاعده مستنيه ابو قلب وهي بتاكل في نفسها 


صخر راح علي المستشفى  ودخلها غرفه الكشف وفوقو قلب 


قلب بدئت تفوق. ااه انا فين 


صخر بهدووء في المستشفى متقلقيش انتي بخير 


عند سميحه جوزها رجع فضلت تعيط 


سميحه. بدموع مزيفه يافضيحتك ياابوقلب هتودي وشك من الناس فين ياخويا يالهوي 


ابو قلب اي يالوليه انتي اتجننتي فضيحه اي دي انطقي في ايه 


سميحه بولوله  بنتك بنتك ياخويا بنتتتتك 


ابو قلب ماتنطقي بدل مااديكي خبطه واخلص منك 


سميحه هنطق ياخويا هنطق بنتك المحروسه جت وجايبه معاها واحد معرفش ماشيه معاه ولا سلمتله نفسها 


ابو قلب بنفعال انتي بتقولي ايه يامجنونه اناي قلب بنتي انا مستحيل تعمل كده دي تربيه المرحومه 


سميحه برفعه حاجب ومتعملش كده ليه بقا اهو خدها علي المستشفى وروح هتلاقيه معاها 

ابو قلب انهي مستشفي دي 


سميحه وانا اي عرفني اتصل بلمحروسه علي موبايلها مهو المحروس خد شنطها في ايده وهوا شايلها علي دراعه كده قدام الخلق احنا خلاص اتفضحنا تلاقيها طلعت حامل ولا حاجه 


ابو قلب بعيون بطلع شر اتصل وحد من التمريض رن عليه وعرفه العنوان 


قلب بعد شويه لقت صخر داخل عليها 


قلب بتكشيره هواانا هخرج امتي من هنا 


صخر بابتسامه وهدووء راح قعد علي كرسي قدامها وقال 


صخر مش هتخرجي دلوقتي عندك انميا وشويه مشاكل بسبب سوء التغذيه 


قلب بس انا مبحبش قعدة المستشفيات 


صخر بستغراب امال هتبقي دكتوره ازاي 


قلب محبش ابقا مريضه فيها 


صخر ضحك بصوت عالي وقال طيب يومين كمان وهتخرجي ياستي هقوم دلوقتي امر علي المرضي وهجيب اكل واجي علشان جعان 


قلب ببتسامه ماشي 

جه يمشي وقفته وقالت دكتور صخر 


صخر لف وشه لها وقال نعم 


قلب بدموع متشكره جدا علي كل حاجه عملتها ليا انا معرفش من غيرك كنت عملت ايه 


صخر قرب منها تاني ومسك ايديها وقال ليه الدموع العيون دي مينفعش تنزل دموع ابدا وبيقرب عليها وكان فاصل بنهم كام سنتي بس وهيكمل ويقول قلب انا بح


دخل عليهم ابو قلب زي الطور الهايج 


ابو قلب الله الله ده كلام سميحه صح بقا 


قلب بخضه وصخر بعد عنها بسرعه 


قلب بابا افهم الموضوع ارجوك ومتتسرعش 


ابو قلب افهم هوا انا بقا فيا دماغ اسمع انا قتلك واغسل عاري بايدي وارتاح منك ومن عارك  

وبيرفع ايده عليها مسك ايده صخر 


صخر هتعمل اي ايااك تمد ايدك عليها بنتك كان مغمي عليها عشان ا


ابو قلب قاطعه وقال اخرس انت كمان مش عايز اسمعلك صوت ليك عين بعد مامرمطت شرفي تمسك ايدي وتتكلم كمان 


صخر بعصبيه ياحاج افهم بقا بنتك كانت مراتك بتضربها بلكرباج ولو مش مصدق شوف جسمها وانا دكتور في الكليه عندها ولقيت شباب بيديقوها ووصلتها عشان محدش يتعرض لها تاني 


قلب والله يابابا ده الي حصل حتي شوف  

وبينت دراعها لابوها وكان وارم جدا 


ابو قلب بشك انتو بتتكلمو بجد ولا ايه وازاي تضربك هوا انا كنت مت ضربتك ليه 


قلب بدموع عشان اخوها بيقف علي السلم ومنعني انزل وزقيته ونزلت 


صخر بص بغضب وسكت 


ابوقلب حقك عليا يابنتي انا هتصرف معاها وهجبلك حقك متقلقيش وانت ياابني حقك عليا متزعلش والف شكر علي وقفتك مع بنتي قلب دي حته مني 


صخر ده واجبي ياحاج قلب هترتاح يومين هنا وبعدين هتخرج 


ابو قلب ماشي ياابني وانا هروح اعرف الوليه دي ازاي تضربك 


ابو قلب مشي من المستشفى وركب تاكسي لحد بيته وطلع وهوا بيتوعد لها ازاي تضرب بنته هي مكنتش بتحكيله حاجه عشان سميحه بتذودها ضرب فتح بابا الشقه وداخل سمع صوت سميحه 


سميحه هههههههههئ ياواد اتلم بقا اهو زمانه موتها وارتحت منه ومن بنته 


ابو قلب بصدمه وقرب من الباب وفتحه برق اول ماشاف مين الي معاها وفي لحظه كان واقع 


ياترا مين معاها وحصل وقلب هتفضل تفتكر طول القصه ولا هتفوق هنعرف كل ده البارت الجاي واسفه لتاخير 

قلب الصخر 4


قلب فاقت من ذكرياتها علي جردل مياه ادلق عليها 


قلب بشهقه صخر حرام عليك ارحمني 


صخر بقسوه وغضب الرحمه مش ليكي علي قد حبي ليكي علي قد مابقيت اكر. هك واقرف منك مبقتش اطيق اشوفك اصلا انتي متنفعيش تبقي انسانه انا ازاي ازاي انخدعت فيكي انخدعت بوشك الملاكي ده ازاي انخدع في البراء دي وكمل بوجع وصوت عالي ازاااي 


قلب بتعب انا معملتش حاجه صدقني وكملت بوجع يفوق وجع جسمها بكره تعرف الحقيقه ووقتها هتندم ومش هسامحك مهما ندمت 


صخر بستهزاء لما بكره يجي فكريني 


وسابها وخرج من المخزن علي علي الفيلا لانها كانت في محزن جنب الفيلا طلع على غرفته واترما على السرير وغمض عيونه بتعب 


نرجع للي حصل لابو قلب زمان 


ابو قلب فتح الباب ومن الصدمه لجمته ووقع وهوا مش مصدق الي شاف الي  مراته بتخونه معاه 


ابو قلب بزهول ازاي ازاي ياولاد الك.. لب ده انتو اكتر من الك. لاب اااااه 


ووقع علي الارض 

كل ده وسميحه باصه له ببرود وقالت للي معاها قوم امشي وانا هتصرف 


قام مشي بسرعه من غير  اي رد 


سميحه ببرود اعصاب قامت وجابت مخده وحطتها علي وشه وقعدت فوقها وقالت 

سميحه تصدق انا كنت مستنيه الحظه دي من زمان عشان اخل. ص منك واهي جت من عند ربنا يلا سلام ياجوزي العزيز وكملت بغل مع السلامه ياسجني الي اتسجنت فيه بسبب الفقر والحوجه من دلوقتي خلاص بقيت حره واوعدك هاخد بالي من قلب بنتك وكملت بفحيح اوعدك هد. مر حياتها مش هسيبها تعيش زي البشر ابدا ابدااا 


في المستشفى قلب وصخر خارجين من المستشفى وراح يوصلها بيتها 

صخر سايق براحه  خالص زي مايكون مش عايز يوصل 


صخر قلب 


قلب بكسوف نعم 


صخر انا بحب اكون صريح من الاخر انا هتجوزك مش هقولك بحبك والشغل ده بس بوعدك هتبقي مراتي مش باخد رأيك انا ببلغك 


قلب وشها احمر بقا بلون الفراوله وقالت طيب اديني فرصه اتكلم 


صخر لا مفيش فرص انا هروح دلوقتي اتقدملك وهنقرا الفاتحه وهقدم الشبكه ونكتب الكتاب بقا 


قلب بضحك حيلك حيلك اي السرعه دي 


صخر ببتسامه تسحر مش كنتي بتقولي بسرعه شويه 


قلب لا انا قصدي علي سرعه العربيه مش الجواز 


صخر طيب بذمتك مش مستعجله تبقي قلب الصخر اصلا بقيتي قلب الصخر اصلا 


قلب بكسوف طيب يلا سرع شويه عشان نوصل 


صخر ايوه عشان الحق اتقدم بسرعه 

وضحكو هما الاثنين 


وصلو لقو لمه عند البيت وناس بتضرب كف علي كف وصوت سميحه بتصوت وتولول 


قلب بخضه بابا وجريت علي جوه لقت ابوها علي الارض ومتغطي وسميحه بتصوت وتقول ابوكي مات بحسرته من عملتك السوده يافاج. ره 


واحده ست جارتهم ياما تحت السواهي دواهي البت عامله مؤدبه وهي ماشيه علي حل شعرها 


ست تانيه دي امها كانت ست محترمه 


جارتهم واحنا اي عرفنا يمكن كانت زي بنتها 


صخر عيونه اتحولت للاسود من الغضب برره كله بره 


الله مين ده ياسميحه علشان يعمل كده 


سميحه ده عشيقها ياختي 


صخر قرب عليها وقال صوتك لو طلع هد. فنك جنب ابو قلب فاهمه وكنل بصوت عالي وقال قلب تبقا مراتي بموافقه ابوها والي هيتكلم كلمه عنها هخ. لص عليه فاهمييين 


قلب كانت بتعيط في صمت علي ابوها وفضيحتها الي مرات ابوها عملتها والجيران الي ماصدقو يجيبو سيرتها 


صخر قرب عليها ومسك ايديها وقال لها قومي ادخلي غرفتك جوه 


قلب بصت عليه ودموعها لسه نازله ودخلت 


صخر عمل الاجراءات وبعد ماخدو المستشفى وعرفو ان جاله جلطه وبعدها سكته قلبيه وتمت الدفن وصخر رجع عند قلب يطمن عليها لقي ماذون قاعد وبيكتب كتابها 

قلب الصخر 5


صخر راح علي بيت قلب واول ماراح لفي الباب مفتوح وفيه ماذون قاعد وسميحه وثلاثه رجاله كمان 


صخر في اي بيحصل هنا 


سميحه وقفت وقالت اظن مالكش دعوه بينا تاني وكتر خيرك لحد كده اتفضل بره 


صخر قرب عليها وقال انتي لسهمتعرفيش مين هوا صخر ولا جربتي غضبي انطقي والاهدفنك مكانك 


سميحه قالت بخوف حااولت تداريه هوا اي اصله ده طيب بنكتب كتاب قلب بنت جوزي الله يرحمه علي اخويا حمزه 


صخر عيونه اتحولت للاسود من الغضب وقال انتو مجانين قلب تتجوز اخوكي وبعد ماابوها مالسه مدفون انتو ايه


سميحه مالكش دعوه  هي راضيه 


قلب سمعت صوت صخر فضلت تذووم بصوت مسموع 


صخر فين قلب 


سميحه بتجهز جوه لكتب الكتاب


حمزه انا ساكت من الصبح عشان اشوف اخرك ايه اي ياجدع انت انت كنت من بقيت اهلنا بتسال ومحموق اووي مالكش دعوه بمراتي 


صخر بغضب مراتك انتو كتبتو الكتاب 


سميحه لا لسه بس هيحصل يلا هوينا 


صخر من غير كلام دخل غرفه قلب بس اتصدم لما لاقاها مربوطه وفيه علامات ضرب علي وشها 


صخر جري عليها بلهفه وقال قلب حبيبتي عملو فيكي اي الكلاب دول انا همحيهم من علي وش الدنيا 


قلب بعد مافك الرباط الي علي بؤها قالت بتعب الحقني ياصخر هيجوزوني غصب عني وكملت بدموع هما هما السبب في موت بابا انا سمعتهم وكمان حمزه قال لها لما اتجوزها واشبع منها هسبهالك هتعملي فيها الي عايزاه كانت عايزه تقتلني 


صخر شال قلبوقال متخفيش انا جنبك ومفيش بشر هيقدر يمسك وانا معاكي 


خرج بقلب بره وعيونه بطلع نار من الغضب والمنظر الي شاف حبيبته عليه 


حمزه وقف قدامه وقال رايح فين هي وكاله من غير بواب نزل مراتي


صخر قال بهدوء امرك انزلها حاضر وفعلا نزل قلب وقعدها علي كرسي 


حمزه ابتسم بانتصار وقال شاطر بره بقا علشان انا عريس يلا امضي ياقلب 


صخر قال مش لما امضي انا الاول وقام ض. ربه في دماغه والشهود الي كانو قاعدين شافو كده جريو علي بره بلمأذون وصخر كنل علي حمزه وسميحه جايه تقرب صخر قال انا مبمدش ايدي علي واحده ست ارجعي عشان متكونيش اول واحده اعمل معاها كده 


حمزه واقع علي الارض ومفيش نفس من الي حصله وصخر راح بهدوء شال قلب وهي بتترعش من الخوف وخرج 


وسميحه جريت علي حمزه تفوقه قوم قوم تك خيبه ده كومك زي شوال البطاطس قوم 


صخر طلع على البيت عنده ودخل بقلب 


كانت قاعده امه ست خمسينيه لكن مش مريحه خالص وقاعده بنت اختها بنت من الي متعرفش ملامحهم من مساحيق المكياج الي علي وشها ولبسها فاضح جدا امه اسمها نرجس 


نرجس مين دي ياصخر الي شايلها علي ايدك انت شكلك اتجننت بتجيب بنات البيت كمان 


صخر دي مراتي ياماما ولو سمحتي بلاش كلام هنزل افهمك 


بنت اختها اسمها سالي 


سالي مراتك ازاي ياصخر وانا 


صخر قولت هطلعها وانزل اتكلم لانها نامت من التعب 


طلع نايمها في سرير ونزل 


نرجس هي حصلت تتجوز من غير امري خلاص مبقاش عندك كبير بعد موت ابوك وسالي الي بتحبك دي 


صخر انا مبحبش حد وموعدهاش بحاجه 


سالي عن اذنك ياخاتلو انا ماشيه 


صخر بسلامه 


نرجس استني رايحه فين 


سالي مروحه مش هقعد اتهان اكتر من كده بس اوعدك ياصخر انت بتاعي وليا ومش هتكون لغيري لو بلعافيه 


صخر حتت بت ساقعه ياساتر 


نرجس اي البرود ده البنت بتحبك 


صخر دي بتحب فلوسي بس عندها ابنك جوزيهاله 


نرجس بتوتر وانت ايه مش ابني الكبير 


صخر مع اني اشك في ده بس اه ابنك بس اظن هتليق بسي يونس اكتر هما شبه بعض 


نرجس صخر انت كتبت عليها فعلا 


صخر هكتب اليله ياامي 


نرجس علي جثتي 


صخر لا هكتب ومش علي جثتك ولا حاجه وكمل بتريقه يلا النادي منتظرك انا حطيتلك شويه فلوس حلوين اصرفي ياياامي 


وسابها ومشي 


نرجس اصرف مااهو انا هصرف بس كله هاخد منك كل حاجه 


فوق عند قلب صحيت لقت صخر قاعد جنبها 


صخر عامله اي دلوقتي 


قلب فضلت تعيط 


صخر مسك وشها ومسح دموعها وقال عارف ان الي مر عليكي مش شويه بس خلاص كل حاجه انتهت ومحدش هيقرب منك وكمل بمرح عشان يخفف عليها ده النهارده هتبقي مراتي وبكره هنعمل فرح وبعده هنسافر شهر عسل 


قلب بصت له باسغراب وقالت فرح 


صخر ايوه طبعاً لو انتي متعملش ليكي احلي فرح مين هيتعمله 


قلب وبابا ياصخر ده لسه وقامت معيطه 


صخر قلب ياحبيبتي بابا هيبقا مبسوط وهوا شايفك فرحانه ولو علي الي عمل فيه كده هياخد. جزائه صدقيني بس مش وقته 


قلب طيب نستني شويه 


صخر يابنتي نستني ايه انا مستعجل يلا اجهزي بسرعه عندك فستان اهو البسي وحصليني علي تحت الماذون مستني 


قلب بصتله بزهول انت بتتكلم جد 


صخر طبعاً بتكلم جد 

وسابها تجهز ونزلت فعلا كانت زي القمر 


الماذوون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير 


صخر قرب علي قلب وقال مبروك ياقلب الصخر 


قلب بكسوف وفرحه الله يبارك فيك 


عدا اليوم بنظرات كره من نرجس الي محاولتش تقرب من قلب ولا حتي تكلمها وتاني يوم كان صخر جهز الفرح وعملو فرح خيالي وخد قلب وسافرو شهر العسل 


نرجس قاعده وبتشرب سيجارة وسالي قاعده جنبها 


سالي انا معرفش اي الهدووء ده ياماما 


نرجس هشششش اخرسي لحد يسمعك انا خالتك مش امك 


سالي قالت بسخريه اه فاهمه ياخالتي  معرفش سكتي ليه لحد مااتجوزها وبقا لغيري مش وعدتيني انه ليا 


نرجس هيبقا ليكي بس اصبري وسبيني اشوف هعمل ايه 


سالي انتي لسه هتشوفي انا شوفت وقررت واول مايرجعو من شهر العسل هتصرف هوا يونس راجع امتي 


نرجس النهارده ليه 


سالي هقولك وهوا موجود 


عند صخر وقلب وصلو فندق في باريس وصخر شايل قلب وهي بلفستان وحطها براحه علي السرير 


صخر اخيرا ياحلم حلمته سنين 


قلب سنين ايه انت لسه عارفني من اسبوع 


صخر  بس يافصيله انا عارفك من سنين من وانتي في ثانوي 


قلب بجد 


صخر ايوه بجد من يوم ماخبط فيا وجريتي وانتي مستعجله  وانتي دخلتي قلبي مشيت وراكي عرفت عنك كل حاجه انا بحبك ياقلب الصخر 


قلب معقول بتحبني كل ده وانا معرفش


صخر واحده زيك هتعرف ازاي وانتي مفيش وراكي غير الدراسه وبس وقرب عليها وقال بقولك ايه 


قلب بتوهان ايه 


صخر تعالي نجيب سمير 


قلب بعدم فهم  سمير مين  


صخر ابننا 


قلب فهمت وقالت اه ياقليل الادب 


صخر مسكها من وسطها وقال وسافل كمان 


صخر كان بيحاول يسعد قلب علي قد مايقدر وينسيها الي شافته في حياتها وقلب بقت تعشق صخر 


في القاهر قاعد شاب ابيض وعيونه سوده وسيم نوعا ما وسالي قاعده ونرجس 


سالي فهمتو هتعملو ايه 


يونس فهمت بس قلب دي تستاهل يعني 


سالي اطمن حلوه يعني  صخر حبها هتكون عامله ازاي 


يونس خلاص تمام 


يونس يبقا ابن نرجس بس من راجل تاني 


نرجس الي هنعمله ده لو اكتشفه صخر هتبقا نهايتنا 


سالي اطمني مش هيعرف حاجه 


رجعو من السفر وصخر دخل وفي ايده قلب وكانو السعاده واضحه عليهم لقي يونس قاعد ونرجس وشه قلب وقال السلام عليكم 


يونس وعيونه علي قلب عليكم السلام مش كنت تستنا اخوك يرجع واحضر فرح اخويا 


صخر قال  معلش الحكايه جت بسرعه 


يونس خد صخر بلحضن وقال مبروك ياخويا ونظراته علي قلب الي خافت من نظرته 


يونس ساب صخر وراح علي قلب وقال مبروك ياعروسه صخر عرف يختار 


صخر قال لفلب اطلعي فوق ياقلبي وهحصلك 


قلب هزت دماغها وطلعت لفوق 


صخر يونس قلب مراتي حط تحت مراتي دي خطوط كتير عشان الي هيعدي الخطوط دي هدمره 


يونس انت اخويا ياجدع عيب ده حتي انا الكبير دي اختي ياصخر عيب 


صخر تمام ماما خليهم يطلعو الغدا فوق 


نرجس اي العروسه لسه الحنه علي رجليها ولا ايه 


صخر اه لسه عروسه بقا 


صخر طلع لقلب ولاقاها قاعده متوتره 


صخر مالك في ايه 


قلب انا خايفه ياصخر مامتك نظراتها كلها كره ليا واخوك نظراته وحشه جدا انا خايفه ومش عايزه افضل هنا 


صخر قلب ياحبيبتي ده بيتي ومحدش يقدر يقرب منك ياريت تهدي شويه ولو علي امي بكره تحبك 


الباب خبط والكل وصل 


صخر يلا عشان جعان جداا 


قلب لا مش جعانه 


صخر حط معلقه رز في بؤها قال مفيش حاجه اسمها مش جعانه يلا 


اكلو وبعد فتره كان صخر داخل من بره لقي قلب واقفه ويونس محاوطها بايده وقلب زقته وطلعت فوق من غير ماصخر تشوفه 


صخر اي الي بيحصل ده يايونس 


يونس صخر حبيبي دي كانت هتقع مش اكتر سندها 


صخر طيب واكار من موقف زي ده والي جنن صخر انها مكنتش بتحكيله ولا بتبررله الي بيشوفه لحد ماالشك دخل قلبه فعلا من تكرار التصرفات دي مره يلاقيهم واقفين يتكلمو والتوتر واضح علي قلب وكل مره اول مايشوفهم قلب بتمشي من قدام يونس والغريب انها ماكانتش بتشوف صخر نرجس كانت بتعامل قلب حلو جدا قدام صخر لكن كانت بتعاملها وحش جدا صخر كان فاهم ان نرجس خلاص حبتها وفي يوم كان راجع من بره وملقاش حد طلع علي فوق سمع صوت مكتوم دخل لقي قلب عريانه ويونس فوقها يونس انتفض وقال 


يونس صخر انا اخوك هي الي اغرتني وجابتني لحد هنا صدقني 


صخر واقف ثابت وقلب بصه للفراغ ولا اكنها موجوده اصلا مش بتعمل اي ردت فعل 


صخر مش مصدق الي شايفه ودمعه نزلت منه علي المنظر وراح لقلب ضربها وقال لها ليه ليه عملتي كده داانا حبيتك طيب هوا وسخ وانا عارف  مش جديده عليه لكن انتي ليه عملتي كده انا مش مصدق اكيد فيه حاجه غلط ونزل عليها باقلام انطقي دافعي عن نفسك ساكته ليه 


كل ده وقلب مبتعملش حاجه غير دموع من غير صوت دخلت نرجس وقالت ده الي كنت خايفه منه جبتها من الشارع انا شوفتها اكتر من مره بتقرب من اخوك وهوا بيصدها ومكنتش بتكلم 


صخر بصدمه معقول اكون مغفل اووي كده معقول انخدعت في وشك ده قناع وشدها علي تحت وهي زي ماهي شبه عريانه ورماها في المخزن ولبسها حاجه وبدء يعذبها زي ماشوفنا في اول الروايه 


صخر نايم على السرير ومغمض وبيفتكر كل لحظاتهم مع بعض والسعاده الي كانو فيها قطعت عليه تفكيره سالي داخله عليه 


سالي انسي ياصخر انا بحبك وعارفني كويس وعارف اصلي وقربت منه بدلال وووو


قلب الصخر 6


سالي قربت علي صخر وبدلع قالت انسي ياصخر انت عارفني وعارف اصلي تعال نتجوز مش هتلاقي حد يحبك زيي 


صخر بتفكير قال صح ياسالي كنت مغفل لما حبيت واتجوزت غيرك قولي لامي تجهز القرح هيبقا الخميس الجاي 


سالي بفرحه بجد ياصخر 


صخر بجمود امال بهزر يلا 


سالي جريت بفرحه وصخر نزل لقلب المخزن 


قلب كانت زي ماهي متبهدله بتبكي علي حالها وعلي حياتها  

دخل عليها صخر وهي اتخضت خافت يضربها تاني 


صخر اي انتي خايفه كده ليه انا بس جاي اقولك خبر حلو هيفرحك 

وقرب عليها اكتر ونزل لمستواها وقال اصل هتجوز وقولت لازم تباركيلي ونفس الوقت مش عايز اسيب علي ذمتي زباله زيك 


قلب بدموع هتتجوز ودموعها نزلت مطر وقالت خلاص حكمت ونفذت من غير ماتسمعني اصلا 


صخر مش عايز كلام كتير عشان موسخش ايدي بد. مك قلب 


قلب بصتله وسط دموعها وفي لحظه سرح في عيونها الي دايما كانت بتسحره فاق ورجع لجموده وقال انتي طالق تقدري تمشي من هنا عايز ابدء علي نظيف 


قلب قامت وقفت بعد مافكها ومسحت دموعها بقوه وقالت 


قلب بكره تندم وتبكي علي كل دمعه نزلتمني وكل وجع اتسببت فيه من غير ماتسمعني هتبكي بدل الدموع د. م ووقتها مش هكون موجوده عشان اشمت فيك بس انا هسيب انتقام ربنا اشد وهسيب حقي لربنا 


وخرجت تجر برجليها من التعب النفسي والجسدي وخرجت بره الفيلا كلها من غير ماتبص عليها تاني بقت دموعها تنزل والرؤيا بقت مشوشه من الدموع وبقت تفتكر مواقف معاه والي سميحه عملتو فيها كانت فاكره ان خلاص الدنيا هتسيبها في حالها لكن جت الدنيا كسرتها تاني وسط شرودها جت عربيه فرملت قدامها في اخر لحظه وقلب اغمي عليها زي الي بتهرب من الواقع 


نزل الي راكب العربيه  هحط صورته في البارت 


. يادي اليله الي مش فايته يالهوي انا ملمسكتيش يابنتي بتتلككي ولا ايه 

وبقا يقلب فيها ويفحصها لقي اثار ضرب وعنف ودموع وقال لا دي شكلها حكايه بقا وشالها في عربيته وطلع علي بيته حطها علي السرير وانتظرها تفوق 


قلب كانت وهي نايمه شايفه امها 


قلب ماما خديني معاكي ياماما انا تعبت من بعدك اووي 


ام قلب لا ياحبيبتي لسه ليكي حق خديه من اي حد اذاكي وانا وبابا راضيين عليكي خليكي قويه يابنتي 


قلب ماما ماما روحتي فين وقامت صرخت ماما 


. اهدي اهدي انتي بخير 


قلب اااه  انا فين 


. انتي في بيتي 


قلب بخضه وبتتفحص نفسها الحمدلله ساليمه واتكلمت باستغراب بس انت مين 


. انا اسمي ادم والي خبطك وبلا فخر مهندس قد الدنيا 


قلب ضحكت 


ادم ايوه كده اضحكي ارتاحي وفيه هدوم بتاعت امي اهي غيري وهجيلك تاني 


قلب غيرت هدومها وخرجت من الغرفه ملقتش حد فحصت المكان ولقت المطبخ كانت جعانه جدل ومردده تعمل ولا ومن الجوع قالت هعمل اكل بقا والي يحصل يحصل وفتحت الثلاجه وبدئت تعمل فطار 


عند صخر بعد ماقلب مشيت كان مش طايق نفسه وعمال يكسر في كل حاجه وقعد في الارض بتعب وفضل يبكي ليه ياقلب لييييييييه 


عند قلب كانت اندمجت في الاكل وكانت الريحه ماليه الشقه 


كان في ست خمسينيه دخلت الشقه 

. بسم الله الرحمن الرحيم اي الريحه دي يالهوي ليكون عفريت  الواد ادم مبيعرفش يعمل شاي حته بس عفريت بيعرف يعمل اكل ريحته جميله 


دخلت تتسحب واول مادخلت المطبخ صوتت وقلب كمان صوتت والاثنين واقفين يصوتو قدام بعض 


صخر بعد ماكسر الدنيا وانهار وكل حاجه وهدي لقي سالي جياله 


سالي اي ياصخر الي بتعمله ده كل ده ليه دي خاينه متستاهلش 


نرجس كمان دخلت وراها الاوضه وقال ايوه عامل في نفسك كده ليه عشان مين منا قولت لك دي من الشارع


صخر بصوت عالي وعصبيه بسسس مش عايز اسمع صوت حد بره يلا بره  


سالي بخوف والفرح ياصخر 


صخر باستهزاء فرح اي انتي هبله انتي فاكره ان انا ممكن اتجوزك انتي 


سالي بغيظ امتل قولت ليا الصبح انك هتتجوزني 


صخر تؤتؤ انتي صدقتي ولا ايه انا مش هتجوزك ولا بفكر اتجوزك 


سالي علي الاقل انا احسن من ست قلب الي خانتك مع اخوك 


صخر بغضب اداها بلقلم وقال لها بفحيح اسمها مايجيش علي لسانك احسنلك 


سالي انت بتضربني انا ياصخر 


صخر بقوه انتي  اول ست امد ايدي عليها ومتخلنيش اعمل اكتر من كده غووري من وشي


نرجس وسالي جريو من قدامه 


يونس شافهم ضحك عليهم وقال عاملين زي الفراخ قدامه 


سالي بغيظ وانت بتبقا قدامه اي اسكت خالص احسن والله اقوله وانت حر بقا 


يونس مسكها من شعرها هتقولي اي داانا كنت اقص لسانك وبعدين انتي ناسيه انها فكرتك من الاول 


عند قلب بعد ماصوتو في وش بعض 


ام ادم انتي مين عفريته ولا ايه ولا جنيه طالعه تعملنا الاكل وبتحب تعمل اكل 


قلب بضحك لا انا مش عفريته 


ام ادم بخوف ولا جنيه 


قلب ولا جنيه 


ام ادم امال ايه 


قلب انا ابقا 


ادم دخل ماما حبيبتي جيتي امتي 


ام ادم لهفته بلقلم 


ادم اي ده ياماما ده السلام الجديد ولا ايه 


ام ادم بقا اروح اشوف اختي يومين ارجع الاقيك جايب ستات البيت 


ادم فين دول الستات دي 


ام ادم اهي قدامك اهو 


ادم لا ياماما دي مش ستات 


ام ادم بعصبيه امال رجاله ياابن الهبله 


ادم ياماما متشتميش نفسك بقا دي خبطها النهارده واغمي عليها جبتها هنا لحد ماتفوق بس 


قلب بكسوف من الموقف انا اسفه اني عملت اكل وكده اصل كنت جعانه 


ام ادم ياحبيبتي تعالي في حضني انتي كويسه وبعدين اسفه اي انا كمان جعانه والاكل ريحته تجوع 


ادم وبعدين... 

قلب الصخر 7


ادم وبعدين هناكل ولا هتفضلو تحضنو كتير كده 


قلب قالت اتفضلو وانا هجيب الفطار واجي 


ام ادم هساعدك 


قلب لا ارتاحي انتي وانا هجهزه انا كنت خلصت اصلا 


ادم وامه راحو قعدو وقلب حطت السفره وقعدو يفطرو 


ادم قلب من فضلك بعد الفطار ممكن اتعبك وتعملي شاي. وتجبيه البلكونه عايزك في موضوع 


ام قلب روحو يابنتي وانا هعمل الشاي 


قلب لا ياطنط مينفعش انا هعمله 


ام ادم لا هعمله وبعدين اي طنط دي قولي ياماما ممكن ولا ايه انا حسيت انك بنتي والله 


قلب بدموع والله وانا حبيتك وكتير عليا اني اقولك ياماما 


ام ادم وانا اطول يبقا عندي بنت عسل كده يلا روحي للواد ادم وانا هجبلكم الشاي 


قلب حاضر ياماما 


ادم قاعد في البلكونه وقال تعالي ياقلب 


قلب قعدت نعم 


ادم ممكن اعرف حكايتك وليه كنتي مبهدله كده واي الجروح دي كلها 


قلب باحراج من حقك تعرف وهحكيلك كل حاجه 


ادم لو مش حابه تحكي خلاص 


قلب لا هحكي انا امي اتوفت وبابا اتجوز عشان يجبلي واحده 


تاخد بالها مني كانت بتتلذذ انها تضايقني بس انا كنت مصممه 


اني احقق حلم امي وادخل طب لحد ماقالبت صخر و.................حكت ازاي قابلت صخر والي حصل 


كله ........................... وكملت بدموع بعد مااتجوزنا اخوه كان كل مايشفني يضايقني الغريبه انه كان يفضل يضايقني لحد 


ماصخر يشوفنا واحنا واقفين مع بعض وفي ليله لقيت ام صخر 


جايبه عصير ليا وقالت ده عصير فرش اشربيه استغربت لانها 


مش مهتمه بيا ولا معتبراني مرات ابنها قولت يمكن تكون 


حبتني او بتحاول تقرب مني شربته بعدها حسيت ان جسمي 


كله بينمل ومبقتش قادره  ارفع ايدي ولا اتحرك اصلا بس 


مفتحه خرجت ولقيت يونس اخوه دخل عليا وانا حتي مش 


عارفه اتكلم ولا انطق ولا اتحرك وبدء يقلعني هدومي وكملت 


بدموع ووكان بيتقرب مني بس صخر دخل وقف مزهول شويه 


ويونس قاله ان انا الي اغريته وانه ندمان وانا السبب لو هوا 


كداب ادافع عن نفسي واكذبه صخر بصلي وانا كانت دموعي 


بس الي نازله فضل يضرب فيا وانا مش عارفه اتكلم ولا ادافع 


عن نفسي لما لساني بدء يفك فضلت اصرخ واحاول احكيله 


وهوا مش سامع اصلا بيضرب فيا وقال اديتك فرصه تتكلمي 


قدامه مقدرتيش تنطقي وطلقني وقال انه هيتجوز ومينفعش واحده زييي تبقا مراته وعلى اسمه 


ادم يااه انتي اتحملتي كتيرر وظلم كبير اووي ولا يهمك انتي 


من النهارده مسؤله مني واوعدك هتظهر برائتك وهخليه يندم 


ام ادم واقفه بلشاي تسمع ودموعها نازله علي العذاب الي شافته 


قلب 


ام ادم تعالي ياقلب امك 


قلب جريت علي حضنها وقلب انهارت في العياط 


قلب سبتيني ليه ياماما اتعذبت بعدك الدنيا داست عليا انا ماليش حد بعدها 


ام ادم انا جنبك ومش هسيبك وادم معاكي اعتبريه من النهارده اخوكي الكبير 


قلب بجد انا ربنا بيحبني عشان ربنا رزقني بيكم 


عند صخر مبقاش يروح الشغل حياته يعتبر وقفت بخروج قلب منها بس كان بيروح الكليه علي امل انه يشوف قلب هناك لانها رغم الي حصل وحشته 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ادم يلا ياقلب عشان تروحي كليتك 


قلب بتوتر وخوف لا مش عايزه اروح ممكن يشوفني هناك 


ادم قلب هوا طلقك وانا روحت جبت ورقه طلاقك صح 


قلب صح 


ادم يعني مالوش اي صفه يتعرضلك ولا يعملك حاجه كفايه انك رفضي تعملي محضر فيه 


قلب ادم عشان خاطري بلاش اروح هناك مش مستعده اشوفه 


ادم بياس خلاص بلاش تروحي بس اهدي شويه خلاص 


بعد فتره كان صخر خلاص عرف ان قلب مبقتش تظهر في الكليه وبقت حياته روتينيه نرجس جت له وقالت 


نرجس انت هتوقف حياتك عليها انت لازم تتجوز سالي 


صخر موافق اعملي الي عايزاه 


نرجس. بفرحه  بجد ياصخر 


صخر مبقتش تفرق معايا سالي من غيرها 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ادم قلب ياقلب 


ام ادم مالك ياواد داخل بزعبيبك ليه 


ادم قلب فين 


قلب انا اهو ياادم في ايه 


ادم هجزي الباسبور بتاعك عشان هنسافر 


قلب هنسافر فين 


ادم فرنسا هتكملي تعليمك هناك عشان همسك فرع الشركه هناك  وانتي هتكملي الكليه هناك 


قلب بس ياادم هسافر معاك ازاي بس 


ادم ازاي ايه هو انتي قاصر هتسافري وهتاخدي شهادتك من هناك وهترجع اكبر دكتوره 


قلب بدموع انا مش عارفه ارد جمايلك ازاي 


ادم قرب منها ومسك وشها وقال جمايل ايه الي بتقولي عليها دي مش قولنا انتي ملزمه مني من النهارده 


ام ادم هنسافر امتي  


ادم بعد اسبوع باذن الله 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


بعد مرور خمس سنوات 


صخر انتي انسانه مستهتره العيشه معاكي بقت لا تطاق 


سالي بلا مبالاه عايز اي ع الصبح 


صخر مسك ايديها جامد وقال انتي تردي عليا عدل 


سالي زقته وقالت انا قرفت منك فلوسك وخسرتها مبقاش حيلتك غير الفيلا ومبقتش بتاعتك بقت بتاعتي يعني  في لحظه ارميك بره 


صخر بتعب يعني ايه الفيلا بتاعتك من امتي انا مكتبتش حاجه ليكي 

وفجأه وقع علي الارض

قلب الصخر 8


سالي سابت صخر علي الارض مرمي وخرجت تقابل عشيقها 


صخر بدموع ده ياترا ذنب قلب كنت ظالمها ولا كانت خاينه 


يونس دخل عليه وشاله من الارض نيمه علي السرير 


يونس اي الي وقعك علي الارض كده ياصخر 


صخر يونس قول الحقيقه ريحني قلب خاينه ولا لا 


يونس انا قولتلك كتيررر بعد ماامي نرجس ماتت وعرفتك كتير 


وانت كنت اعمي مش مصدق غير سالي وبس ياصخر نرجس 


كانت مرات ابوك الي هي امي الله يرحمها ويسامحها بقا عملت 


الخطه دي مع سالي عشان تسيب قلب وتتجوز سالي وناخد 


فلوسك كلها لكن الي فوقني موت امي بلبشاعه دي ان كلاب 


تاكلها ومحدش يلحقها ده فوقني ان. ده ذنب قلب وعرفتك لكن 


انت مصدقتنيش وصدقت سالي اني حاولت اعمل معاها زي 


قلب وانها شريفه ودافعت عن نفسها  لكن للاسف انت اعمي ياصخر 


صخر عندك حق انا اعمي يايونس اعمي ومغفل قلب اتعذبت 


بسببي مسمعتهاش لما قالت مظلومه وهتندم وانا اهو ندمت 


خلاص بس بعد ايه بعد ماقلب راحت 


يونس طيب قوم معايا اخرج من ضعفك ده هنكشف وهتتعااج وهنعرف فيك ايه 


صخر بيحاول يحرك رجله مش عارف يحركها 


صخر يونس انا رجلي زي ماتكون مش موجوده الحقني يايونس انا رجلي وقفت 


يونس بخضه وحب اخوي ازاي حركها معايا كده حرك ياصخر 


صخر بدموع خلاص كده كملت بقيت مشلول كمان 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

ادم قلب ياقلب يلا بقا يابطيئه هانم 


قلب انا خلاص جهزت اهو وماما كمان جاهزه 


ادم طيب يلا بينا


ركبو العربيه ووصلو للمطار قاعدين منتظرين معاد الطائره 


ادم مسك ايديها وقال بحان مش عايزك تخافي اطمني


قلب انا كنت نسيته ليه ارجع تاني وافوق 


ادم مش اتكلمنا قبل كده ولا ايه 


قلب ايوه بس 


ادم مفيش بس وبعدين انتي نازله الدكتوره قلب اخصائية اوعيه دمويه وجلطات لازم تبقي واثقه من نفسك 


قلب انا واثقه الحمدلله والفضل يرجع ليك انت 


ادم. انا معملتش حاجه غير واجبي 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


صخر يونس خده علي المستشفى وعرفو ان جاله شلل نصفي 


صخر بعصبيه ودموع خلاص بقيت عاجز يايونس ربنا خد حق قلب 


يونس اهدا ياصخر هتبقا بخير باذن الله هروح لدكتور وهشوف الحاله ايه 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


قلب نزلت القاهره واستلمت الشغل علي طول في المستشفى 


مدير المستشفى. احنا لينا شرف ان حضرتك يادكتوره تبقي عندنا 


قلب الشرف ليا انا يادكتور شكرا 


المدير طيب ممكن تستلمي اول حاله ليكي هنا 


قلب ياريت 


المدير. طيب الممرضه هتوديكي علي غرفه الحاله الي هتابعيها 


عند صخر كان في غرفته وندم الدنيا كله علي الي عمله في قلب وبيفتكر ايامهم مع بعض في الحظه دي دخلت قلب وقربت من السرير وهي باصه في ورقه وقالت ان شاء الله بسيطه وهتقدر ت. وقطعت كلامها لما لقت صخر هوا الي علي السرير


قلب صخر انت 


صخر بزهول ودموع قلب انتي بقيتي دكتوره شوفتي انتقام ربنا كبير ازاي 


قلب بجمود حصلك ايه ياصخر 


صخر زي ماانتي شايفه جالي شلل بقيت عاجز وسالي السبب 


قلب باستغراب سالي مراتك ازاي 


صخر حكالها كل افعال سالي وموت مرات ابوه واعتراف يونس 


قلب بدموع اخيرا ظهر اني شريفه مش قولتلك هتندم بس للاسف مكنتش اتمني ان ده يبقا عقابك وكملت بجمود متقلقش هتخف باذن الله 


صخر مسك ايديها وقال انتي الي هتعاجيني ياقلب 


قلب بجمود دكتوره قلب من فضلك وهعمل واجبي تجاهك 


صخر سامحيني ياقلب اهم من علاجي  وبدموع قال انا اتعذبت كتير سامحيني 


قلب ربنا هوا الي بيسامح سيب الايام تعاج جرحي بعد اذنك هنبدء علاج من النهارده بعد اذنك 


صخر بندم وصريخ يارب انا ندمان خليها تسامحني يارب وراضي باي حاجه لو هموت بس تسامحني 


عند سالي كانت في في سرير مع واحد وبيغضبو ربنا 


عشيقها حبيبتي كنت عايز فلوس 


سالي قربت عليه وقالت كل فلوسي تحت امرك ياحبيبي مفيش حاجه تغلي عليك ابدا 


العشيق بنظرت شر بس انا عايز حاجه اكبر من الفلوس بشويه وطلع ابره وغرزها في كتفها 


 قلب الصخر 9


العشيق بنظره شر بس انا عايز حاجه اكبر من الفلوس وطلع ابره وغرزها في كتفها 


سالي فقد الوعي في الحال 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


عند صخر 

يونس دخل علي صخر لقاه بيعيط جري عليه وقال بلهفه 


يونس. صخر مالك بتعيط ليه حصل اي حاسس بحاجه 


صخر بتعب هيحصل اي يايونس اكتر من كده عارف مين الي كان عندي 


يونس باستغراب مين يعني 


صخر قلب يايونس قلب  هي الدكتوره الي هتعالجني 


 يونس باستغراب قلب اي رجعها بس  


صخر بندم كويس انها رجعت يمكن تسامحني 


يونس بتوتر هقابلها ازاي بس ولا هواجها ازاي وانا كنت السبب في كل حاجه 


صخر بحزن لا مش انت لوحدك انا عملت الي اكتر منك انا موثقتش فيها انا عذبتها وطلقتها انا مستاهلش انها تعبرني بس عشمي في ربنا كبير انها تسامحني 


يونس بيطبطب علي كتف صخر وقال اهدي اكيد هتسامحك اهدي 


قلب كانت في مكتبها ومنهاره من  العياط وكانت بتكلم نفسها 


قلب لا ياقلب انتي مش ممكن تضعفي ابدا انتي قويه بس انا افتكرت كل الي عملو فيا ده عذبني عذاب محدش يتحمله ابدا لا انا هبقا اقوي من كده وهأدي واجبي وبس لكن هوا زيه زي اي مريض عندي 


قطع كلامها مع نفسها خبط الباب 


قلب مسحت دموعها وقال ادخل 


يونس دخل وهوا باصص في الارض 


قلب وقفت وبرقت وقالت انت اي جابك هنا اطلع بره 


يونس عندك حق تعملي اكتر من كده بس انا مش طالب انك تسامحيني طالب انك تسامحي صخر هوا عمل كده من حبه ليكي والله سامحيه 


قلب انت ازاي ليك عين تيجي هنا وتقف قدامي وتطلب اني اسامحه كمان انا هنا الدكتوره بتاعته وبس ومطمعوش في حاجه غير كده ابدا 


يونس بندم كل واحد ازاكي خد جزائه نرجس الكلاب كلتها صاحيه وللاسف سالي الي رمتها لهم وصخر اهو زي مااانتي شايفه وانا الندم بياكل قلبي بس صدقيني انا معملتش فيكي حاجه واظن انك كنتي حاسه بده وان سالي الي قلعتك هدومك 


قلب اخرس بقا مش عايزه افتكر اليوم ده ابدا اسكت 


يونس انا مش عايزك تعالجي اخويا انا بس عايزك تسامحيه قبل اي حاجه واكيد قلبك الطيب هيسامحه 


وسابها وخرج 


قلب قعدت علي الكرسي تاني وبقت تفكر في كلامه 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

عند سالي فاقت لقت نفسها مربوطه علي سرير وعشيقها قاعد يبصلها بشر 


سالي اي ده في اي انت بتعمل كده ليه 


عشيقها (احمد) عذا. بك هيبدء متستعجليش 


سالي بفزع  احمد انا بحبك ومستعده اعملك كل الي عايزه فلوسي وكل حاجه بس بتعمل كده ليه 


احمد بثبات هقولك واحكيلك من الاول انا احمد مختار صابر  الاسم مشدكيش شويه مفكركيش بحد 


سالي بزهول  وبرقت لا انت اخو مصطفى 


احمد بغضب ايوه مصطفى الي حبك ووقعتيه فيكي وبعدين سبتيه بعد ماهتي فلوسه وخلتيه يدمن المخد. ران عارفه حصله ايه اخويا قتل نفسه بسببك دمرتيه وعشتي حياتك ولا افتكرتيه حتي 


سالي احمد اسمعني انا معملتش حاجه هوا الي ادم. ن لوحده انا ماليش ذمب 


احمد لا انتي السبب وهدفعي التمن دلوقتي وطلع ازازه 


سالي لا انت هتعمل ايه اي الازازه دي 


اخمد لا لسه بدري علي الخوف هخليكي تتمني الم. وت ومش هطوليه 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


ادم راح لقلب المستشفى ودخل مكتبها 


ادم دكتورتنا عامله ايه 


قلب بفرحه ادم تعال انا كويسه الحمدلله انت عامل ايه 


ادم انا كويس جداً وهبقي كويس اكتر اليله 


قلب اشمعنا يعني اليله 


ادم اليله هتبقي مراتي 


قلب بزهول اييه مراتك 


قلب الصخر 10

قلب ايه مراتك ازاي بس ياادم 


ادم بضحك ازاي اي هنجيب ماذون ونتجوز 


قلب بس بسرعه كده 


ادم بسرعه اي ياقلب انا مستنيكي خمس سنين لحد مابقيتي دكتوره ليكي اسمك سرعه ايه وكمل بتوتر قلب لو مش عاوزاني قولي الحقيقه مش هزعل 


قلب بتسرع لا طبعا ياادم انت احق واحد تبقا جوزي انت اكتر انسان وقف جنبي 


ادم بصحكه خفيفه ومسك ايد قلب مش عشان وقفت جنبك يبقا توافقي لا خالص لو مش عاوزاني برضو هبقا جنبك ومش هسيبك 


قلب شددت من مسكت ايديها وقالت لا انا موافقه مش عشان وقفت جنبي لا عشان انت انسان يؤتمن عليا انت انسان لو ضيعتك من ايدي هندم ياادم 


ادم بفرحه يعني موافقه 


قلب طبعا موافقه 


ادم هتخلصي الشغل وتروحي علي البيت علي طول الماذون مستني 


قلب ماشي يلا بقا علشان ورايا شغل 


ادم قال مستنيكي اوعي تتاخري 


قلب حاضر مش هتاخر 


ادم خرج وقلب قعدت علي الكرسي بتوتر وبتسال نفسها ياترا انا كده صح ولا غلط بحب ادم ولا عشان وقف جنبي زي مابيقول 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سالي بصويت ااااااااااه 


احمد ايه ياموزه ده لسه بدري دول نقطتين بس علي دراعك لسه التقيل جاي ورا 


سالي احمد ارحمني 


احمد هواانتي كنتي رحمتي اخويا ودلق الازازه علي وشها وسالي فضلت تصوت لحد مااغمي عليها 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

صخر كان بدء العلاج مع قلب وعيونه وقلبه وجعوه من كتر العياط (البكاء) 


خلصت اليوم وروحت علي بيت ادم دخلت الاوضه تجهز وهي سرحانه 


ام ادم دخلت عليها بتزغرط 


ام ادم لولولولولولولولولولولولي بسم الله مشاء الله زي القمر


قلب وهي قدام المرايه بتحط شويه ميكب خفيف 


قلب تسلميلي ياماما 


ام ادم الف مبروك يابنتي الخميس الجاي الفرح اه عايزه اشوف حفيد بسرعه 


قلب ان شاءلله ياماما 


ام ادم هسيبك انا دلوقتي 


قلب اتفضلي ياماما 


ام ادم خرجت وقلب سابت الي في ايدها وسرحت وقالت لازم اسعدهم زي ماسعدوني 


قلب خلصت وخرجت وقعدت والماذون كتب الكتاب وقال الجمله الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خيرررر 


ادم قام بفرحه شال قلب وبقا يلف بيها وهوا فرحان وقلب فرحت لفرحه ده وقالت في نفسها لازم اسعدك ياادم انت تستاهل كل فرح الدنيا كله 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد مرور ايام وقبل الفرح 


صخر بيتعالج وماشي علي العلاج الطبيعي بهمه علي امل ان قلب ترجعله قلب بتعمله التمارين وكانت معرفه ادم علي انها شافت صخر وكل الي حصل علشان مش حابه تخبي عليه حاجه ادم دخل عليها غرفه التمارين 


قلب ارفع رجلك براحه نزلها 


صخر كان باصص لقلب بفرحه لقربها منه حتي لو كان عشان العلاج بس وحشته ريحتها ونفسها كل حاجه كانت وحشته فيها 


ادم دخل ببتسامه السلام عليكم 


قلب بتفاجئ ادم ازيك 


ادم قرب عليها وباس جبينها وقال وحشتيني ياقلب ادم 


صخر قبض علي ايده بغضب وقال ممكن اعرف مين حضرتك 


ادم ببتسامه اعرفك بنفسي ياصخر باشا انا ادم جوز قلب 


صخر بصدمه اييييه جوزها 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


احمد صوتي تاني اعلي البيت بعيد عن الناس ماانتي عارفه عشان نختلي ببعض 


سالي بتعب بعد مافاقت عايز اي تاني سبني بقا 


احمد اسيبك اي تؤتؤتؤ تؤ لسه بدري اوووي وطلع ورق امضي 


سالي بتعب مضت من غير ماتعرف هوا اي ده لانها تعبت 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

قلب ايوه مراته ياصخر مكتوب الكتاب والفرح بعد يومين 


صخر بكسره مبروك 


ادم الله يبارك فيك 


قلب كنت عايزه اقولك ياصخر اني سامحتك 


صخر بجد ياقلب سامحتيني 


ادم بغيظ دكتوره قلب قلبها كبير واكيد بجد سامحتك 


قلب بوجع فيقلبها لكن بينت العكس ايوه  طبعا بجد سامحتك انت ويونس خلاص مفيش في قلبي ايزعل ولا كره ليكم 


صخر بكسره متشكر جدا يادكتوره قلب ممكن لو سامحتم تسبوني ارتاح 


قلب تعال ياادم 


ادم وقلب خرجو وصخر كتم وشه بمخده عشان محدش يسمعه وفضل يصرخ بغضب مكتوم 


يونس دخل جري لقي صخر جايب د. م من مناخيرو


يونس بخضه صخر ايي ده 


يتبع




Post a Comment

Previous Post Next Post