رواية ذبول الفصل الرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم أميره محمد محمود

رواية ذبول الفصل الرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم أميره محمد محمود 


رواية ذبول الفصل الرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم أميره محمد محمود 


 بارت4 🔥

_ فوزيه قربت من براء ورفعت صباعها ف وشه وقالت : ي 

تري مراتك الحلوة قالتلك انها مش بنت ؟؟؟

_ اتكلم بتوتر مغلف بالثقه : أيوة ي امي قالتلي اومال احنا اتجوزنا امبارح ازاي 


_ صرخت ف ليلي : اما انك بنت قليلة الحيا بصحيح 

_ ام ليلي اتكلمت بعصبيه وصوت عالي : هوة في اي انتي محدش قادر عليكي ، انا ليلي بنتي خط أحمر واللي يقربلها اكله بسناني


_ مش لما تربيها الاول تبقي تقولي الكلام ده ي مرا يا ناقصه 

_ فضلو يشتموا ف بعض وليلي وبراء وعمها يهدو فيهم مفيش فايده ، قامت ليلي صرخت بعياط : 


_ بسسسس ...كافيه حرام عليكم كفايه ، امشي ي ماما ومتجيش هنا تاني لو سمحتي 


_ بدموع : انتي بتقولي اي ي ليلي ؟

_ عشان خاطري ي امي حسي بيا بقااا ، انا بموت 


_ طيب يبنتي اللي تشوفيه 

_ مشيو وبراء  حاول يوقفهم مرضوش ، ليلي كانت داخله اوضتها بس وقفت لما فوزيه قالت :


_ اسمعي ي حلوة يانا ي انتي ف البيت ، انا مستحيل اخلي واحده زيك رخيصه تفضل علي ذمة ابني 


_ براء فاض بيه فصرخ ف وشها : كفااااايه كفايه ي امي انا تعبت من الوضع فهميني انتي عايزة اي وانا اعمله 


_ مراتك لازم تقوم كل يوم تهتم بالبيت وتشوف واجباتها تجاه عيالك و.....

_ ليلي قاطعتها بتعب : حاضر 

_ دخلت اوضتها وقفلت الباب وكل واحد مشي دخل اوضته وبراء فضل واقف مش عارف يعمل ف الورطه دي

بقلمي أميرة محمد محمود 

________________________________

_ اسمع ي حبيبي دا بيتك وانت لازم ترجع تعيش معانا 

_ ي امي براء مش هيرحمني 


_ دا اخوك الكبير وميقدرش يزعل منك 

_ بعد اللي عملته ده يقدر وبعدين بقااا انا ....

وسكت 


_ انت ايه انطق ؟؟

_ انا مش هقدر اتحكم ف نفسي طول م ليلي قدامي 

_ زعقت : أنت اتجننت ف عقلك ي ماجد 


_ بضيق : لا متجننتش انا بحبها وكنت عايز اتجوزها بس انتي اللي لعبتي ف دماغي 


_ انتي ناسي ي روح امك انها مش بنت وعايزين نكتشف السر ده 

_ هنكتشف ازاي؟؟


_ مش عارفه بس لما قولت سألت براء قالي عارف ودخل عليها امبارح 

_ اييييييه ؟

الكلام ده بجد 


_ ببرود : أيوة مش مراته ولا اي 

_ بزعيق وعصبيه : لا مش مراته ليلي ليا انا ومحدش هياخدها غيري اقسم بالله اجيب عاليها واطيها واقلب الدنيا فوق دماغكم 


_ بقلق : يعني اي الكلام ده ؟!

_ يعني هرجع البيت ي امي وهعرفكم مين هوة ماجد 


_ قفل السكه ف وشها وهيه قعدت مرعوبه وخايفه ، 

دخل عندها براء : فين ماجد ي امي 


_ بتوتر : اااا...وانا هعرف منين 

_ لا ي امي انتي عارفه هوةة فين قولي ومتتعبيش قلبي 


_ قامت وقفت : معرفش 

_  طب اي الكلام اللي قولتيه الصبح ده ؟؟؟

_ كلام اي ؟؟


-_ ان ليلي مش بنت 

-‏_ م...معرفش انا ق...قولت وخلاص 

-‏ بغضب مكتوم : يعني اي متعرفيش دا انتي طعنتي ف شرفها ومع ذالك سكتت ومردتش عليكي ومش معني كدا اني اسكت انا كمان 


_ قصدك اي يا براء ؟؟

_ قام وقف عند الباب : قصدي أن اي غلط ف مراتي تاني هاخدها ونسيب البيت 


_ سابها متوترة وقلقانه ولسه هيدخل اوضته ، لقي ابنه ادم داخل ووقف ورا الباب وبيبص  عشان يشوف و  يسمع هما بيقولوا اي ؟

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

ليلي كانت نايمه علي السرير بتعيط وماسكه ايديها فجاءة حست بحد بيحط ايديه علي وشها وبيمسحلها دموعها ، قامت بسرعه لقتو ادم ، حضنته وفضلت تعيط وهوة بقي يعيط 


_ مسحتله دموعه بسرعه : بس ...بس بتعيط ليه ؟

_ بعياط : عشان انتي بتعيطي 


_ ليلي ضحكت وسط دموعها : طب والله انت احلي حاجه حصلت ف البيت ده 


_ ابتسم : وانا كمان بحبك اوي 

_ بصدمه : بجد انت بتحبني طب ليه ؟؟


_ مش عارف بس بحبك اوووي 

_ ليلي ضحكت وقالت وانا بحبك اوووووووي اكتر منك 

_ بطفوله : لا مش اكتر مني 

_ لا انا اكتر 

_ لا انا اكتر 

_ ضحكت : طب خلاص انت اكتر 


_ ادم ضحك وبص علي ايديها : انتي ليه مقولتيش لبابا أن تيتا هيه اللي عملت فيكي كدا

_ بتوتر : ل...لا ي حبيبي دا كان غصب عنها

_ اللي بيكدب بيخش النار 


_ براء كان شايف وسامع وهوة مصدوم 

_ ليلي غيرت الموضوع وقالت : انت صغير بس عقلك كبير ي سي ادم 


_ ضحك وقام جبلها علبة الإسعافات وبقي يحطلها مرهم علي ايديها وهيه تعيط ، قام وقف علي السرير مسحلها دموعها تاني وحضنها 


_ متعيطيش عشان اجبلك حاجه حلوة 

_ ابتسمت : زي اي ؟؟

_ قرب من ودنها : شوكولا من اللي بابا بيجيبها 

_ اتكلمت بنفس الهمس : مواقفه 

ابتسمت وبراء ابتسم وقرر يدخل 


_ احمم...يلا ي ادم ع النوم 

_ حاضر ي بابا 


_ ادم باس ليلي من خدها هيه وبراء ومشي 

_ براء قعد علي الكرسي وقال : انا اسف بالنيابه عن كل الي حصل 


_ عادي كان متوقع 

_ مردش عليها وقام مسك ايديها ولف عليها الشاش ونامت وغطاها وهوة راح نام جمبها من الناحيه التانيه 

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

ليلي فتحت عينيها لقت براء نايم قصادها فصرخت : اااااااااه 


#بارت5/6 🔥

ليلي فتحت عينيها لقت براء نايم قصادها فصرخت : اااااااااه

_ براء قام مفزوع من النوم : اي في اي ؟؟

_ بغضب : انتي اي اللي منيمك جمبي ي اخ انت ؟


_ مسح علي وشه بعصبيه وقام وقف : اصبحي ع الصبح ي ليلي 


_ ليلي قامت خدت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام ، براء استغرب انها مردتش عليه 

_ براء قال ف نفسه : غربيه انها مردتش دا لسانها مضرب 


_ شويه وخرجت من الحمام وقعدت علي السرير

_ براء انا عايزة ارجع شغلي ف المدرسه 


_ استغرب : اشمعنا ؟؟

_ هوة اي اللي اشمعنا دا شغلي ونا مش هقدر اتخلي عنه 


_ ماشي ي ليلي بس استني كام يوم كده عشان مينفعش تنزلي دلوقتي 

_ بأبتسامه : حاضر 


_ براء ابتسملها وقام دخل الحمام 

_ وهيه قامت تصحي الولاد 

_ بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________"


_ فوزيه قاعده ف اوضتها منامتش لحد الصبح من كتر التفكير .

_ بتقول ف نفسها : لو ماجد الغبي ده اتصرف تصرف مش ولابد هيضيع كل حاجه علينا 


_ قطع تفكيرها دخول ليلي عليها : مش تخبطي قبل م تدخلي 

_ بتوتر : اسفه ي مرات عمي نسيت 

_ بغضب : جايه عايزة اي ؟؟

_ ولا حاجه انا جيت اقول لحضرتك تعالي افطري معانا 


_ مش جعانه روحي انتي 

_ يلا ي مرات عمي عشان خاطر براء وولادة

_ بقرف : روحي وانا جاية وراكي 


_ ليلي اتنفست براحه وخرجت وقفلت الباب وراها وفوزيه قالت : اللي انا بعمله ده مش هيجيب نتيجه لازم افكر و اخطط كويس 


_ بعد م ليلي خرجت من عندها راحت عند ادم وفريده ، مشيت ناحية ادم فضلت تصحي فيه وباسته من خده 


_ ممممم

_ يلا قوم ي كسول عشان تروح الحضانه 

_ ادم كان نايم علي بطنه وبيتكلم وهوة نعسان : اممم ..مش عايز اروح 


_ لا هتروح 

_ فضلت تصحي فيه لحد م قام للبسته وخرج قعد براا يفطر معاهم 

_ لسه هتصحي فريده ، لقتها صاحيه وواقفه قدامها مكشرة 

_ متحاوليش تاخدي مكان ماما 

_ بابتسامه : عمري م هاخد مكانها ي فريده انتي ليه مش عايزة تفهمي كده ، ياريت تدي لنفسك فرصه نكون صحاب 


_ بغضب : قولتلك لا مش عايزاكي تكوني صحبتي وياريت تخرجي من حياتنا بقي 


_ فريده سابت ليلي ومشيت وفوزيه كانت واقفه وسمعت كل الحوار ده ابتسمت بخبث وراحت قعدت علي سفرة الفطار 

بقلمي أميرة محمد محمود


_ ادم وفريده فطروا وكل واحد علي مدرسته ، براء دخل يلبس وليلي لمت الأكل ودخلت وراه وفوزيه راحت تعمل مكالمه من وراهم 


_ براء واقف بيلبس قدام المرايه 

_ احممم... براء هوة انت هتسيبني هنا لوحدي ؟؟

_ مش فاهم تقصدي اي ؟؟


_ ليلي اتوترت : اقصد ...اقصد 

_ براء فهم عليها : عشان ماما وكدا متخافيش ي ليلي ماما طيبه جدا وصدقيني هتحبك وبعدين كلها يومين وتنزلي شغلك 


_ ليلي سكت شوي وقالت بدون مقدمات : انت اتجوزتني ليه ؟؟

_ براء بصلها بسرعه من غير رد 

_ كررت سؤالها تاني : اتجوزتني ليه ي براء ؟؟


_ .............!!!!

_ قامت وقفت قصاده جامد وعيونها دمعو : عشان تلم الفضيحه مش كده ، قولت دي سنها عدا مرحلة الجواز اهو. بالمرة اشفق عليها واخلصها من اللي هيه فيه ،ولا عشان تحمي اخوك من عملته القذرة 


_ براء مكنش عارف يرد عليها وبقولها اي ف جه يمسك ايديها بعدتها عنه 

_ ليلي اسمعيني انا وانتي خلاص اتجوزنا يعني معدش ليه لازمه الكلام ده 


_ عيطت : لا ليه ي براء انا واحده بتحس وعندها مشاعر ، قلبي بيوجعني لما بتعب لما احس اني مش مرغوب فيا , انا مكنتش بحب ماجد اخوك بس اتجوزته عشان خاطر امي اللي نفسها تشوف بنتها عروسه زي بقيت البنات 


_ انا مش بايرة ولا عانس بس نصيبي لسه مجاش ، شغاله ف مهنه كويس ومش محتاجه حاجه ، يعني لسه مجاش شخص مناسب ليا ، بس ف الاخر اتجوزتك انت ....وانت قلبك مليان ي براء مليان بحب طليقتك 


_ بحزن : ليلي انا ....انا 

_ متقولش حاجه انا مش عايزة منك حب كفايه الاحترام اللي م بينا 

_ مقدرش يستحمل ف خد حاجته وخرج راح علي شغله 

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

_ فوزيه قفلت علي نفسها وطلعت تليفونها واتصلت علي رقم مجهول 

_ بخبث : اذيك ي مرات الغالي 

_ بسخريه : مخلاص بقااا كل واحد راح لحاله 


_ براء اتجوز ي حلوة ومراته الجديده خدت منك ولادك 

_ بغضب : انتي بتقولي اي يا وليه ي خرفانه انتي 


_ تؤتؤ ...عيب طولة لسانك دي هيه اللي ودتك فوداهيه انتي ناسيه ولا اي ؟؟


_ منك لله انتي اللي خربتي بيتي وضيعتي مني جوزي وعيالي 

_ انتي اللي هبله ومعرفتيش تحافظي عليهم 

_ مش هقول غير حسبي الله ونعم الوكيل


_ بغضب : لمي لسانك ي عقربه وخلينا ف المهم 

_ بقرف : اكيد ليكي مصلحه مهي المكالمه دي مش من فراغ 


_ بخبث : عليكي نور ، اسمعي بقي براء اتجوز ليلي 

_ بصدمه : مش ليلي دي كانت خطيبة ماجد 


_ أيوة ماجد هرب يوم كتب الكتاب ورفض يتجوزها راح براء للبس ف الليله ، ودلوقتي بقت متحكمه فيه ف ولادك دا حتي بيقلولها ي ماما 


_ اييييه ؟؟

ايمته حصل كل ده ، اتاري العيال بقالهم يومين مش بيكلموني 


_ كلميهم وحرضيهم علي براء عشان يرجعك البيت من تاني وانا هنا هقوم بالواجب وانتي طبعا عارفه أن براء لسه بيحبك ولا ايه ؟؟


_ أيوة بس صعب ارجع تاني براء خلاص طلقني ومستحيل نرجع 

_ مفيش حاجه اسمها مستحيل صحصحي معايا كده وركزي وانا هقولك تعملي اي ؟


 _ ي خوفي منك انتي قولي هنعمل اي 

 ‏_ وبدءت فوزيه تقولها اللي هتنفذة 

 ‏بقلمي أميرة محمد محمود

 ‏____________________

 ‏_ ليلي فضلت قاعده ف أوضتها لحد م قبل الضهر قامت عملت غدا ورجعت اتصلت ب مامتها 

 ‏_ اذيك ي ماما عامله اي وحشتيني 


_ بحزن : افتكرتي أن ليكي ام ي ليلي !؟

_ متقوليش كدا ي ماما انتي عارفه انا بحبك قد اي ؟


_ تعبتي قلبي معاكي يبنتي 

_ الف. سلامه علي قلبك ي ماما 


_ عامله اي مع حماتك العقربه دي 

_ ضحكت : والله غلبانه بس لسانها متبري منك 


_ ام ليلي ضحكت معاها : طب اسكتي لحسن تسمعك والله كان نفسي تسبيني عليها امبارح كنت كلتها علقه حلو 


_ ليلي ضحكت اوي : ليه بس كده 

دي طيبه اوي المهم عمو وطنط عاملين والولااا ......


_ مكملتش كلامها وجرس الباب رن 

_ طيب ي ماما هكلمك بعدين عشان براء شكله رجع هروح احطله الغدا 


_ ماشي يبنتي ربنا يفرح قلبك

_ قفلت مع مامتها وراحت فتحت الباب ووقفت مصدومه 

_ ماجد ......؟؟؟؟


 ‏يتبع 

 ‏لو ملقتش الكومنتات عدت الالف علي الالبوم من براا مش هكمل الروايه 💔

#بارت6 🔥

_  ليلي قفلت مع مامتها وراحت فتحت الباب ووقفت مصدومه 

_ ماجد ......؟؟؟؟


_ ماجد دخل وقفل الباب وراه وهيه حطت ايديها علي بوقها وبقت ترجع لوا كل م يقرب منها 

_ بخبث : وحشتيني ...!!!!


_ ليلي استجمعت قوتها وصرخت فيه بصوت عالي : انت ليك عين تيجي تيجي هنا ي حيوان وديني لو م مشيت لاكون مفرجه عليك الناس 


_ قعد بكل برود ع الكرسي وفوزيه طلعت علي صوتها 

_ ماجد حبيبي وحشتني يبني 

_ انتي كمان وحشتيني طمنيني عليكي وبراء والولاد عاملين اي ؟؟


_ بخير كلهم

 كنت فين ي ضنايا 

_ بص ل ليلي بخبث : مش مهم ي امي المهم اني رجعت 


_ بغضب : انت مستحيل تفضل معانا ف البيت 

_ انتي بتقولي اي يبت انتي شكلك اتهبلتي دا بيته ومطرحه يقعد فيه براحته 


_ بتمثيل : ليلي اسمعيني انا اسف والله بس مقدرتش اتحمل الكلام اللي انتي قولتهولي 


_ بقهر : انا قولتلك قبل الفرح بشهر لاكن انت جيت يوم كتب كتابنا واتخليت عني 


_ مقدرتش اتحمل شطاني وزني ومصدقتش كلامك

_ بدموع : انت كداب وجبان وعمري م هسامحك حسبي الله ونعم الوكيل فيك 


_  ليلي دخلت أوضتها فضلت تعيط وكل م تحاول تنام مش عارفه قامت قفلت علي نفسها الباب لأنها خايفه منهم 

بقلمي أميرة محمد محمود

_______________________

_ فوزيه مسكت ماجد من أيده وسحبته وراها ودخلو اوضتها 

_ في اي ي ماما جراني كدا لي ؟؟


_ اسكت خالص 

_ في اي بس مالك ؟؟


_ اي اللي رجعك مش قولتلك خليك دلوقتي براء مش هيسكت يبني 

_ بضيق : انا مش فاهم انتي خايفه منه كدا ليه ؟؟


_ خايفه عليك ي روح امك 

_ بسخريه : دا براء ي ماما مدرس الفيزيا ابو نضارة وكوباية قهوة شكلك نسيتي ابنك العاقل والمثقف اللي ملوش ف اي حوارات 


_ خلي بالك العاقل والمثقف ده هيجيلو يوم وصبرة عليك وعلي غلطاتك هيخلص متنساش انو اخوك الكبير 


_ بزعيق : منستش ي ماما منستش ، عشان كده بابا كان بيحبه اكتر مني ، كان شايفيني طايش مش نافع لاي حاجه 


_ عمرة م وقف جمبي وساعدني وقالي مالك يبني اي اللي مزعلك الله يرحمه بقي كان ظالم 


_ فوزيه راحت عليه ومسكته من دراعه لفته ليها ونزلت علي وشه بالقلم 

_ الظاهر اني معرفتش اربيك ي ابن بطني ، لدرجة أنك بتغلط ف ابوك وهوة ميت 


_ واقف مصدوم ومش قادر يرد اتحكم ف غضبه وقعد مكانه ومردش عليها 

بقلمي أميرة محمد محمود

_________________________

_ براء رجع من شغله وولاده رجعو معاه من مدارسهم ، ادم وفريده دخلو يغيرو للبسهم ، وبراء استغرب هدؤء البيت ، جه يدخل اوضته لقاها مقفوله


_ خبط عليها براحه وكانت ليلي نايمه بس اول م خبط قامت بسرعه فتحتله ودخل


_ اترمت ف حضنه وفضلت تعيط ، صعبت عليه بس مقدرش يرفع ايده ويضمها لحضنه 


_ طلعها من حضنه ومسح دموعها 

_ بحنان : مالك ي ليلي 


_ بعياط : م...ماجد ر...رجع 

_ ليلي اهدي وفهميني بتقولي اي 


_ ليلي اخدت نفسها ومسحت دموعها وحكتله اللي حصل 

_ براء قام من جمبها بكل عصبيه وطلع براء ف الصاله 

ونادي علي ماجد بعلو صوته 


_ ماااااجد 

_ ماجد اتفزع هوة وامه وخرجوا برااا واالولاد طلعوا 

_ براء دخلهم اوضتهم وقفل عليهم الباب 


_ وراح ناحيه ماجد مسكه من قميصه وضربه بالبوكس وقع علي الارض 


_ ليلي واقفه تعيط ، وفوزيه جريت عليه قومته 

_ اي عملته ف اخوك ده ي براء 

_ بغضب : استني انتي ي امي الله يرضي عنك 


_ ماجد وقف وابتسم بغضب 

_ رجعت ليه بعد م هربت ي جبان ، طول عمرك بتحب تخلع وعمرك م كنت قد المسؤليه ، هربت يوم كتب كتابك ودبستني انا عشان ألم الفضيحه 


_ ليلي اتصدمت من كلام  براء صعب عليها نفسها وبقت تعيط علي اللي هيه وصلتله


_ انا بقي جيت عشان أشيل عنك الحمل ده ، طلقها وانا هتجوزها 

_ براء اتعصب عليه ومسكه جامد : انت اتجننت ولا ايه ؟؟


_ بدوء يضربوا ف بعض وفوزيه تصوت وبتحوش فيهم والناس بتخبط علي الباب عايزة تعرف في اي ؟؟


_ ليلي فاض بيها راحت وقفت ف النص بينهم وصرخت ف بعدو عن بعض 


_ كفاااايه كفايه بقي انتو اي مبتحسوش ؟؟

كل واحد بيفكر ف نفسه وبتعرضوني علي بعضيكم ومحدش فكر فيا حرام عليكم انا تعبت


_ دخلت اوضتها وبراء اتكلم 

_ انا هاخد ليلي وولادي واقعد ف شقتي اللي فوق وحسك عينك تقرب منها انت فاهم يلااا 


_ براء دخل عند ليلي لقاها بتعيط حط ايده علي كتفها ف اتنفضت 

_ انا اسف 

_ علي اي 

_ علي كل حاجه حصلتلك بسببنا 


_ بسخريه : بقي عندي مناعه 

_ قومي معايا 

_ علي فين ؟؟


_ جهزي شنطتك عشان هنروح نقعد ف شقتنا مش هينفع نفضل هنا 

_ حاضر 


_ ليلي قامت جهزت شنطتها وشنطة ادم وفريده 

_ ولسه هيخرجوا من البيت فوزيه وقفتهم و....


يتبع 

كل واحده علقت بعشر ملصقات علي الالبوم من براا وعدا الالف هنزلكم تلات فصول وراا بعض حتي لو ف نص ساعة


#بارت7/8 🔥

_ ليلي قامت جهزت شنطتها وشنطة ادم وفريده 

_ ولسه هيخرجوا من البيت فوزيه وقفتهم 

_ هتسيب البيت ي براء عشان خاطر دي 


_ ي امي دي بقت مراتي وكرامتها من كرامتي 

_ بس دا اخوك 

_ مهو عشان اخويا لازم يتعاقب علي غلطاته يلا ي ليلي 


_ خرجوا من الشقه ودخلو الشقه اللي قصادها ، فريده قعده وهيه متعصبه وادم قعد جمب ليلي وبراء دخل اوضته 


_ ليلي حبت تلطف الجو : اي رايكم نقوم ننضف الشقه سوا وبعدين نعمل ايس كريم


_ ادم فرح وقال موافق أما فريده فضلت مكشرة زي م هيه ، ليلي راحت عندها 

_ مش هزهق ابدا وهفضل اعرض عليكي صداقتي 


_ فريده فردت وشها بس مردتش ، ليلي بصت حواليها لقت سماعات ، راحت فتحتها وشغلت اغاني 


_ غنت مع الاغاني وادم قام يرقص ، شدت فريده معاها ، فريده سحبت ايديها منها ، وفضلت واقفه مكانها ، وادم وليلي بقو يرقصواا 


_ كل شويه يسحبوها ترقص معاهم لحد م رقصت ، براء فتح باب الاوضه فتحه صغيره لقاهم بيرقصو مع بعض


_ وفريده بتضحك وليلي شايله ادم وبترقص بيه ابتسم عليهم وقفل الباب 

بقلمي أميرة محمد محمود

_______________________________

_ ماجد قاعد هوة وفوزيه قصاد بعض وكل واحد بيفكر ف كذا حاجه 

_ يارب تكون ارتحت ؟

_ في اي يا ماما بتكلميني كدا ليه ؟؟


_ زعقت : اخوك طلع من البيت بسببك عايزني اكلمك ازاي ؟؟

_ بضيق : والله محدش ضربو علي أيده وقاله يسيب البيت 

_ بحقد : اخوك لازم يطلق البت دي 

_ بخبث : انا بقول كده برضو ؟؟


_ فوزيه بصت لابنها وفهمت اللي بيدور ف دماغه : دا بعدك 

_ هوة اي ؟؟


_ اللي بتفكر فيه ي ماجد 

_ بسخريه : هنشوف 


_ قام دخل اوضته وقعد يفكر هيعمل اي عشان يبعدهم عن بعض فتح موبايله وبعت ريكورد لبراء وبيمثل فيه 


_ انا عارف انك زعلان مني صدقيني انا مرجعتش عشان خاطر ليلي ، صحيح انا سبتها يوم كتب الكتاب عشان قبلها قالتلي انها مش بنت وأن دي حادثه حصلتلها 


_ يمكن ف الاول صدقتها بس بعدين الشك ابتدء يدخل لقلبي ومقدرتش استحمل و .... وهربت 


_ وعارف كمان أن تصرفي كان غلط بس مش حابب نخسر بعض عشان واحده ست 


_ بعته لبراء وابتسم بخبث 

_ براء كان قاعد ع السرير وفجأة جاله اشعار برساله من ماجد فتحه وسمع اللي فيها كله 


بقلمي أميرة محمد محمود


_ قعد خمس دقايق يستوعب بعد كده نادي علي ليلي 

_ ليلي جات قعدت قصاده 


_ خير ي براء عايزني ف حاجه 

_ مش عايز تقوليلي حاجه ليلي 


_ ليلي اتوترت : حاجة اي 

_ انا اللي بسألك ي ليلي 


_ ل...لا معنديش كلام اقوله 

_ براء قام وقف : متاكده !؟؟


_ انت عايز اي براء 

_ عايز اعرف ماجد سابك ليه يوم الفرح 


_ ليلي اتوترت اكتر ودموعها وبقت خايفه تتكلم ، براء عاطيها ضهرة ومستني منها اجابه التفت ليها وشاف هيأتها متأثرش وكرر سؤاله تاني 


_ ماجد سابك يوم الفرح ليه ي ليلي ؟؟

_ ليلي اتفتحت ف العياط : عشان ...عشان انا مش بنت 

_ ببرود : يعني كلامهم  صح وماجد كان عنده حق ف اللي عمله 


_ قامت مسحت دموعها : طالما سمعت منهم يبقي ملوش لازمه كلامي 

_ براء اتعصب وضربها بالقلم : رخيصه 


_ سابلها البيت كله ونزل وهيه قعدت تعيط 

_ فريده وادم دخلو عندها ف مسحت دموعها بسرعه : فين ايس كريم ي ليلي 


_ ابتسمت بوجع : حاضر ي حبايبي هقوم اعملكم 

_ عدا اليوم عادي وبراء جه ياليل ودخل نام وهيه نامت براا علي الكنبه


_ قامت بدري جهزت الفطار ولبست الولاد وبراء خدهم ف طريقه 

_ وهيه دخلت لبست وراحت علي شغلها ف المدرسه 

_ براء اول م شافها اتعصب ودخل الحصه اللي عليه 


_ بعد م خلصت شغلها راحت تزور ابوها ، قعدت جمب تربته 

بقلمي أميرة محمد محمود


_ ابتسمت بدموع : اذيك ي حج ليك وحشه ي غالي ، بنتك كبرت اوي والمسؤوليات اللي عليها كترت 


_ انا محتجالك اوي مش عارفه اعيش من غيرك حاسه ان ضهري اتكسر ، يرضيك بنتك تعيش وسط الحزن دا كله ، الدنيا وحشه اوي ي بابا ، وحشه اوي من غيرك 


_ اااه لو يرجع بيا الزمن مكنتش سيبت لحظه تعدي من غيرك ، عارف انا ساعات بقول اشمعنا هما عندهم اب وانا لا ، يمكن ذكرياتك هيا مخلياني عايشه ، ملقتش السند ي بابا ملقتوش من بعدك 


_ حاسه بنسمه هوا متلجه بتضرب ف قلبي ومهما احضن نفسي برضو حاسه بالبرد ، ليه مشيت انت مكنش ينفع تمشي طيب كنت خدني معاك 


_ ي وجع قلبي عليك ، ودموعي اللي مش بتنشف ابدا 

_ انهارت من كتر العياط 


" احساس صعب اوي لما الإنسان يسأل نفسه ، هوة انا ازاي لحد دلوقتي عايش من غير اب ، ازاي عديت كل الايام دي من غيرة ، دموعك اللي بتغرق وشك اول يوم صيام واول يوم عيد ، كل مناسبه مبتلاقيش سندك حواليك ، يعني اي مبقاش موجود يعني اي مش هشوفه تاني ؟؟؟

احساس صعب ربنا م يكتبه علي حد "


_ ليلي اتأخرت جدا ، قامت مسحت دموعها وروحت ، اول م دخلت الشقه لقت براء قاعد بيهز ف رجله بعصبيه 


_ ادم جري عليها حضنها وهوة بيعيط وفريده كانت واقفه زعلانه 

_ بتعيط ليه ي حبيبي؟؟

_ عشان انتي مشيتي وسبتيني 


_ بإبتسامه : انا كنت ف الشغل وبعدين عمري م هسيبك

_ بفرحه : بجد ؟؟

_ بجد والله

ويلا بقاا ادخلو اوضتكم عقبال م اجهز الاكل 


_ سمعوا منها ودخلوا اوضتهم والتفتت لبراء ، شاف عينيها حمرا ومنفوخه من كتر العيال 


_ بهدوء : كنتي فين ؟؟

_ بحزن : كنت بزور بابا 

_ مقولتليش ليه ؟؟

_ بدموع : محستش بنفسي غير ورجليا بتاخدني هناك 


_ مستنتش منه رد ودخلت تغير هدومها ، براء مسح علي وشه بغضب ودخل وراها 


_ اول م دخل لقاها فكت البلوزه وقلعاها ، ليلي صوتت 

_ انت بتعمل اي هناا ؟؟

_ بتلقايئه : يخربيتك حلاوتك 


_ ايي؟؟؟

_ لف وشه بعيد: اسف اسف 

وخرج بسرعه 


_ ليلي ضحكت علي شكله ، وبراء قال ف نفسه : ملقتش غير ليلي وانحرف علي ايديها 


_ كان هيدخل لولاده بس جرس الباب رن راح يفتح لقاه شرطي 

_ حضرتك استاذ براء طليق مدام ايمان العدلي 

_ أيوة 

_ طب امضي هنا 

_ اي ده 

_ المدام رافعه علي حضرتك قضيه عشان حضانة الاولاد 

_ ايييي ؟؟؟


يتبع 

بارت اهوة والتاني الساعه عشرة 

يلا ي جدعان علقو بعشر ملصقات


#بارت8 🔥

_ المدام رافعه علي حضرتك قضيه عشان حضانة الاولاد 

_ ايييي ؟؟؟

_ امضي ي استاذ الله يرضي عنك 

_ براء مضي علي المحضر ودخل جوة وقعد مهموم 


_ ليلي لبست وخرجت شافته كدا راحت قعدت جمبه

_ بحنيه : مالك ي براء 

_ بحزن : ايمان رافعه عليا قضيه 


_ بإستغراب : ايمان مين !!؟

_ براء كان لسه هيقولها بس تراجع وبصلها بقرف وقام دخل أوضته 


_ ليلي حست برعشه غريبه اول م براء بصلها بالشكل ده  ، مسحت دمعه نزلت منها وقامت عملت أكل وحطته علي السفرة .


_ دخلت عند ادم وفريده قعدت جمبهم 

_ كفايه مذاكرة كده ويلا عشان تاكلو انتو مكلتوش حاجه من الصبح 


_ ادم قال : حاضر ي ماما 

_ ليلي بصتله بصدمه ومش عارفه ترد قام باسها من خدها وطلع براا 


_ فريده هزتها : ليلي ...ليلي انتي روحتي فين 

_ بصدمه : هوة ادم قال ليا انا ي ماما مش كده 


_ ابتسمت : أيوة 

_ طب ...طب انتي مش زعلانه 

_ لا مبسوطه عشان اخويا مفرحش بالشكل ده من زمان اوي 


_ بحنيه : وانا عمري م هخزلكم ابدا ، فريده اعتربيني صحبتك واي حاجه تطلبيها مني هنفذهالك 

_ فريده حضنتها وليلي شايفه أن دا احسن شعور تحس بيه ف حياتها 


_ قعدوا كلهم علي السفرة وبراء متجاهل ليلي تماما ، قطعت الصمت وقالت بإبتسامه : انا مبسوطه اوي ي براء ادم بقي يقولي ماما يعني بيعتبرني ما.......!!


_ قاطعها بعصبيه : اخر مرة اسمع الكلام ده ، انتي مش أمه ي ليلي ولا عمرك هتكوني كده ف ياريت تخفي عشم شويه 


_ قلبها اتحرق كآن حد دلق عليه ماية نار ، عينها رقرقت بالدموع ، ووقفت علي جفنها ،سكتت ومردتش عليه 


_ بصت علي الولاد لقتهم زعلو وبيبصولها 

_ ابتسمت غصب عنها : يلا كلوا عشان تكملو مذاكرتكم وبعد كده تناموا 


_ ادم ساب الاكل وعيطت : ليلي تبقي ماما وانا مش عايز غيرها 

_ دخل اوضته وهوة بيعيط ، وفريده قامت وراه 

_ ليلي مقدرتش تستحمل  وعيطت بصوت عالي ، براء قام خرج من البيت كله 


_ بعد شوية ليلي دخلت عند ادم وفريده صالحتهم وذاكرت ليهم وفضلت جمبهم لحد م ناموا ، طلعت براا فرشت ف الصاله ونامت 


_ براء رجع لقاها نايمه صعبت عليه ، ميل عليها ورجع خصله  من شعرها اللي مشافوش مفرود من ساعة م اتجوزها 


_ انا اسف بس حياتي مقلوبه لوحدها وانتي جيتي قلبتيها زياده غصب عني غضبي بيطلع فيكي انتي بس لا انا ليا ذنب ولا انتي ليكي ذنب 


_ باسها من راسها وغطاها كويس ودخل نام 

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

_ ماجد قاعد مش علي بعضه ، براء شاف رسالته ومردش عليه وده معناه انو مش مهتم باللي قاله 

_ هتفضل قاعد كده كتير 

_ بضيق : عايزة اي يا ماما 


_ عايزاك تفوق لنفسك وتنزل تشوف شغل 

_ طيب 

_ اي طيب دي 


_ يووووة انا قايم وسايبلك البيت خالص ،لسه بيقفل الباب وراه لقي ليلي خارجه من شقتها ومعاها الولاد 


_ اذيك ي ليلي ؟

_ بصتله بقرف ومردتش عليه ، اتعصب جامد ومسكها من دراعها 

_ انا مش بكلمك مبترديش عليا ليه ؟؟


_ سيب ايدي ي حيوان اخر مرة تملسني انت سامع ؟

_ ببرود : هتعملي اي يعني؟

_ عمل كده 

وقامت لطشاه قلم علي وشه 


_ حط ايده علي خده وبصلها بصدمه من جراءئتها ، فوزيه طلعت علي صوتها وشافت ليلي وهيه بتضربه 


_ مسكت ليلي من طرحتها وفضلت تضرب فيها والعيال يعيطو ، ماجد بيحوش فوزيه بس مفيش فايده ، راح صرخ فيها ودخلها جوة بعد الناس م اتلمت عليهم 


_ براء مكنش هنا راح علي شغله ، ليلي قامت بعياطها دخلت الحمام غسلت وشها وهيه برضو بتعيط ، غيرت لبسها وطلعت خدت ادم وفريده ومشيت 

بقلمي أميرة محمد محمود

________________________________

_ براء قاعد يفكر ف القضيه اللي رفعتها عليه ايمان ، قام اتصل عليها وفتحت 

_ بقي رافعه عليا قضيه عشان حضانة ولادي ، لسه فاكرة أن ليكي ولاد تسألي عليهم 


_ ببرود : والله انا حرة ودول ولادي زي م هما ولادك ، انت اتجوزت بس انا لا 


_ اممممم قولي بقااا كدا غيرانه عشان شوفت حياتي ونسيتك 

_ لا يبيبي انت منستنيش ولا عمرك هتنساني 

_ ي شيخه اي بس الثقه دي 


_ انت فاكرني مش عارفه اتجوزتها ازاي 

_ ملكيش فيه واخلصي قولي اللي عندك 


_ ترجعني تاني علي ذمتك 

_ زعق : انتي اتهبلتي ولا اي 


_ خلاص نتقابل انا وانت ف المحاكم وخلي بالك انا صبري طووويل اوي ومبزهقش 


_ بقرف : انا مش عارف حبيتك ازاي ، شكلي عميت ساعتها 

_ بدلع : مش مهم كفايه اني بحبك 


_ قفل ف وشها السكه ولمح ليلي جايه ف راح عندها بسرعه 

_ بتردد : اتاخرتي ليه الحصه الاولى فاتتت

_ منزله راسها ف الأرض : ااا...اسفه المواصلات كانت صعبه وعقبال م لبست ادم وليلي 


بقلمي أميرة محمد محمود


_ مد أيده ورفع راسها لفوق لقاها بتعيط من غير صوت : مالك ي ليلي بتعيطي ليه ؟


_ كآنها كانت مستنيه يقولها كده , حضنته فرفع أيده وضمها : ششششش اهدي متخافيش انا جمبك 


_ خرجت من حضنه لما حست بالوضع ، مسحت دموعها : انا اسفه

_ وسابته ومشيت وهوة قلقان عليها بدون وعي منه 

_ دخل يشوف شغله بس عقله معاها ، ليلي حزينه طول الوقت ومش عارفه تركز مع الاطفال 


_ كالعاده خلصت شغلها وراحت جابت ادم وفريده من مدرستهم ورحوا البيت 


_ براء دخل البيت مكنش زي عادته ، البيت هادي مفيش ضحك ليلي ولا رقص ادم وفريده 


_ ادم جري عليه وعيط 

_ مالك ي حبيبي بتعيط 

_ تيته ض......

_ اددددم تعالي هنا 

دا كان صوت ليلي 


_ في اي ي ليلي سيبيي الولد يتكلم 

_ مفيش حاجه ي براء 

_ فريده اتكلمت : لا فيه ي بابا 

تيته فوزيه ضربت ماما وشدتها من شعرها والناس كلها اتلمت عليهم 

_ اييي؟؟


#بارت9/10  🔥

 _ تيته فوزيه ضربت ماما وشدتها من شعرها والناس كلها اتلمت عليهم 

_ اييي؟؟

_ وعمو ماجد كان بيضايقها 


_ براء اتعصب جامد ولسه هيقوم ليلي مسكت أيده : لا ي براء ارجوك لا 

_ براء فلت ايده منها ومشي وهيه راحت وراه هيه والولاد 


_ دخل عليهم الشقه راح علي ماجد وضربه بالبوكس ف وشه 

_ بعصبيه : مش قولتلك متقربش من مراتي قولت ولا مقولتش ، وانتي ي ماما ينفع اللي عملتيه ده ، هوة عشان ليلي محترمه وبنت ناس  تضربيها بالطريقه دي 


_ بغضب : انت بتعلي صوتك عليا  ي ولد ، أيوة ضربتها لانها رفعت ايدها الزباله علي اخوك 


_ انا عايز اعرف حضرتك عايزة اي دلوقتي ؟

_ سكتت ومردتش عليه 


_ انا عارف انتوا عايزين بس اللي ف دماغكم مش هيحصل 


_ ماجد اتكلم : انا مش هرد عليك عشان انت اخويا الكبير وبحترمك


_ بسخريه : واضح اوي انك بتحترمني ي ماجد 

_ مسك ليلي من ايديها وسحبها وراه ودخل بيتهم 

_ تليفون ليلي رن وكانت امها ، سابتهم ودخلت ترد عليها 


_ براء طلب من ولاده يدخلو يذاكرو ، وهوة كان داخل اوضته يغير هدمومه بس غصب عنه وقف لما سمع ليلي 


_ أيوة ي ماما ...أيوة ي حبيبي ، لا متقلقيش عليا انا بخير 

_ .......!!!!

_ براء كويس وبيعاملني كويس ، حماتي ؟؟

لا اتغيرت وبتحبيني اوي اطمني انتي بس وسلميلي علي خالي ومرات خالي ومنتصر ، طيب ي حبيبتي ،  لا عايزة سلامتك،  يلا مع السلامه


_ دموعها نزلت وبراء فتح الباب وبدون اي مقدمات خدها ف حضنه ، مسكت ف قميصه جامد اوي وعيطت كتير 


_ طلعها من حضنه وفك طرحتها وفرد شعرها علي ضهرها ،وهيه لسه بتعيط واخدها ف حضنه تاني 


_ شششش اهدي مفيش حاجه حصلت 

_ بعياط : انا ...انا معملتش حاجه عشان يحصلي كل ده ، انا مغلطتش مع حد ي براء ، فقدت عزريتي وانا طفله صغيرة بسبب  ركوبي ع المرجيحه 


_ براء غمض عينيه بألم ، قلبه وجعه لانه ظلمها ومسمعش منها 

_ انا قلبي بيوجعني كل م افتكرت وانت بتقولي اني رخيصه ، انا ليه دايما ف نظر الكل وحشه ليبيه ؟؟


_ اهدي ليلي انا اسف 

_ ليلي طلعت من حضنه ومسحت دموعها 

_ انا اسفه بهدلتلك قميصك

_ بهزار : فداكي لبسي كله 


_ ليلي ابتسمت بكسوف وقامت 

_ رايحه فين 

_ هنام برااا


_ لا انتي هتنامي هنا علي السرير 

_ وانت ؟؟

_ علي السرير برضو 

_ بس ي عسل 

_ الاه مش انا جوزك ولا اي ؟؟


_ ليلي ضحكت وهيه خارجه ، براء خرج وراها وأصر انها تنام علي السرير وهوة ينام برااا 

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

_ البت خلاص كلت بعقله حلاوة 

_ ومكنش يصح اللي انتي عملتيه برضو ي ماما 

_ بزعيق : انت اتجننت ياض دي رفعت ايديها عليك وديني م هسكتلها 


_ قرب منها : ي ماما كفايه كدا مش هتخسرني ابنك عشانها 

_ بشك : انا مش مرتحالك اي اللي غيرك فجاءة كده ي ولااا


_ بغموض : ولا حاجه 

انا نازل  ادور علي شغل 

_ لوزت بوزها : ي فرحتي بيك 

_ سمعها بس محبش يرد عليها ، نزل قعد مع صحابه 


_ وسألهم علي مكان شغل ، وواحد فيهم قالوا إن في صيدليه محتاجه حد يقف فيها ، عطاله العنوان وقعد معاهم شوي ومشي


_ وصل عند الصيدليه ودخل يسأل علي الشغل ، لقي بنت واقفه فيها 

_ السلام عليكم

_ وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اتفضل 


_ انا كنت جاي بخصوص الشغل 

_ ابتسمت : حضرتك عندك خبرة 


_ بإحراج : بصراحه لا 

_ تمام ممكن تيجي بكرة وانا هبلغ

دكتور ايمن بخصوصك 


_ حضرتك بتشتغلي هنا

_ أيوة بس دكتور ايمن راجل كبير ف السن وتعبان عشان كده محتاج حد يقف معايا بداله 


_ ربنا يشفيه يارب 

همشي وهعدي علي حضرتك بكرة بعد اذنك 

_ اتفضل 


_ ماجد مشي بس حاسس انو مش مرتاح بس مينفعش يفضل ف البيت من غير شغل

بقلمي أميرة محمد محمود 

__________________________

تاني يوم براء اخد إجازة من شغله 

_ ليلي 

_ نعم 

_ انا اخدت ليا وليكي اجازة من الشغل 

_ طب وانا مالي ي لمبي 

_ سوقيه اوي 


_ أيوة برضو مفهمتش اخدت ليا إجازة ليه ؟

_ كده عشان محتاج اتكلم معاكي ف موضوع كده 


_ طب والولاد 

_ مش لبسوا ؟؟

_ أيوة 

_ باص المدرسه هييجي ياخدهم 


_ بإحراج : وهنقعد لوحدنا ؟

_ كتم ضحكته : ومالو انا زي جوزك برضو 


_ اتكسفت وقامت دخلت جوة ، بعد شوية الباص جه واخد ادم وفريده

_ براء قعد جمبها: انا عايزك تسمعيني للآخر 

_ بتوتر : اتفضل 

بقلمي أميرة محمد محمود

__________________

_ ماجد للبس ونزل راح الصيدليه ، اتكلم مع. دكتور ايمن وعرف منه أن هوة بييجي كل يوم يقعد بس ع المكتب لأن صحته علي قده


_ وابنه بييجي مرتين ف الاسبوع يتابع الشغل وان البنت اللي بتشتغل هنا اسمها سلمي وبيثق فيها جدااا


_ أن شاء الله الشغل هيعجبك اوي 

_ ابتسم : انا حابب انك تعلميني 

_ ابتسمت اكيد 


_ بداءت سلمي تعلمه وتقوله علي اسامي الادويه ونوعها وكل شيء متعلق بيها 

بقلمي أميرة محمد محمود

__________________

_ ساكت ليه ي براء وترتني 

_ براء استجمع قوته وقال : ليلي احنا لازم نبعد عن بعض فترة 


يتبع 

يلا ي نسوان كل واحده بعشر ملصقات 😂😂💙

#بارت10 🔥

_ ساكت ليه ي براء وترتني 

_ براء استجمع قوته وقال : ليلي احنا لازم نبعد عن بعض فترة 

_ ليلي بصتله بصدمه وكأنها مش قادرة ترد عليه 


_ قرب منها : ليلي انا اسف بس ....!!!

_ قاطعته : تمام هروح بيت اهلي عن اذنك 

_ سابته وقامت دخلت اوضتها فضلت تعيط ، طلعت مذاكرتها وكتبت 


_ النهاردة يوم وحش زي كل يوم ، مش فاكرة ايمته فرحت ولا ايمته ضحكت ، الدنيا اسؤء مكان ممكن الواحد يشوفه ، من أمنياتي اني اموت واتخلي عنها


 _  انا محبتوش بس كان نفسي اعمل عيله واستقر زيي زي اي بنت ، بس من الواضح كده اني مليش نصيب ، مش هعافر تاني عشان حد ميستاهلنيش لازم اهتم بنفسي وابدء من جديد 


_ قفلت مذاكراتها  وقامت حضرت شنطتها  وقفلتها وطلعت لقتو قاعد بص عليها  ، تجاهلته ودخلت المطبخ عملت أكل ل ادم وفريده 


_ بعد ساعه كانت مخلصه كل حاجه ، خدت شنطتها وخرجت من غير ولا كلمه 

بقلمي أميرة محمد محمود

__________________

_ سلمي هوة التدريب دا هياخد وقت كبير ؟

_ ابتسمت : زهقت 

_ رفع أيده وحطها علي شعرة وابتسم : لا بسأل بس 


_ طيب يسيدي انت شاطر اوي وف خلال يوم قدرت تتعرف علي انواع كتير من الادويه 

_ شكرا دا بفضلك انتي 

_ علي اي بس دا شغلي 


_ ماجد ابتسملها وبص قدامه وقعد يفكر ف ليلي وهل هوة بيحبها بجد ؟

ولا بيعاند نفسه 


_ عقله اتغلب عليه ووهمه انو بيحبها ولازم براء يطلقها وهوة يتجوزها 

_ ماااااجد روحت فين 

_ هااا...معاكي ي سلمي 


_ بقالي كتير بنادي عليك 

_ معلش سرحت شوي 

_ عادي ولا يهمك بس قولي سرحت ف أيه 


_ بتلقائيه : اظن دي خصوصيات 

_ بإحراج : انا اسفه جدا عن اذنك 


_ ماجد مسح علي وشه بتنهيده : استغفر الله العظيم لازم احاول اسيطر علي نفسي 

بقلمي أميرة محمد محمود

___________________

_ براء قاعد مضايق لأن ليلي سابت البيت ومشيت 

_ فجاءة الباب خبط لان دا معاد وصول ولاده من المدرسه ،وقام فتح الباب وطلعت ايمان طليقته 


_ ايه هتسيبني واقفه كده  كتير علي الباب ؟؟

_ اي اللي جابك 

_ جايه اطمن علي ولادي 

_ منتي بتشوفيهم ف المدرسه وبعدين انتي عارفه انهم مش  موجودين 


_ زقت الباب ودخلت قعدت 

_ زعق : هوة انتي معندكيش كرامه ؟؟

_ وقفت وحطت ايديها علي صدرة وقربت منه جامد اوي ، وبالصدفه دخلت ليلي 


_ براء اول م شاف ليلي زقها بعيد عنه ، ليلي عيونها دمعو وكأنها بتسألو مين دي ؟


_ ايمان قربت منها : انتي بقي ليلي 

اممممم زوقك مش بطال 


_ بتوتر : ليلي دي تبقااا .....!!!

_ قاطعته : ميهمنيش انا جيت بس لاني نسيت حاجه هاخدها وامشي 


_ بقرف : يكون احسن برضو 

_ ليلي دخلت بسرعه خدت الحاجه وخرجت من غير م تبصلهم 


_ براء بص علي طيفها بحزن وقطع شروده ايمان 

_ تنحت كد ليه 

_ انتي مالك واتفضلي اطلعي برااا 


_مش هطلع ي براء انا جايه اشوف ولادي 

_ بسخريه : ولادك ؟؟

دلوقتي بقو ولادك ؟


_ بعصبيه : مش انت اللي بتلعب فى دماغهم من ناحيتي عشان تخليهم يكرهوني 

_ اي اللي بتقوليه ده انتي مجنونه ؟


_ لا مش مجنونه انا فاهمه كويس اوي انت عايز توصل لايه ومش معني اني جيت هنا ، ببقااا اتنازل علي القضيه 

لا ي حبيبي انسي 


_ بكرة : انا مش عارف كنت مخدوع فيكي ازاي ، بحمد ربنا كل يوم اني اكتشفتك علي حقيتك الزباله دي 


_ ببرود : انا احسن منك مية مرة علي الاقل بصون العيش والملح اللي كان بينا 

_ مسكها من دراعها جامد : انتي اخر واحده تتكلم عن كده ، كل المشاعر اللي ف الدنيا انتي ملكيش صله بيها 


_ قربت منه بوقاحه وحطت ايديها حوالين رقبته وباسته من خده ، زقها ورفع ايديه وضربها بالقلم 


_ بوجع :  اااااه 

_ لسه هيتكلم ولاده دخلو ، فريده جريت عليها حضنتها ، وادم دخل جوة وطلع تاني 


_ بابا هيه ماما فين ؟

_ بإستغراب : انا اهوة ي حبيبي 


_ تجاهل ايمان خالص : بابا رد عليا 

_ حبيبي اسمعني 


_ بغضب : هوة بيتكلم عن مين ي براء 

_ ادم : بتكلم عن ماما ليلي 


_ بعصبية : اي اللي بتقوله دا يا ولد ، انا مامتك والزفته دي ولا حاجه 

_ ادم بغضب طفولي : متقوليش علي ليلي زفته 

_ براء بهدوء : ادم ادخل جوة 


_ عيط : لا انا عايز ليلي 

_مسحله دموعه : حاضر بس ادخل دلوقتي وهيه زمانها جايه 


_ مسح دموعه وابتسم ودخل أوضته 

_ ايمان بصت علي فريده : وانتي كمان نستيني ي فريده زي اخوكي 

_ لا يمامي انا بحبك اوي 


_ فريده ادخلي عند اخوكي بسرعه

_ بس انا عايزة اقعد مع ماما 


_ زعق : فريده اسمعي الكلام 

_ دخلت وهيه بتعيط ، وبراء بص ل ايمان خافت بس مبينتش 

_ اظن اللي عملتيه النهارده كفايه اتفضلي اطلعي براء 

_ حاولت تستعطفه : ارجوك خليني اشوفهم قبل م امشي 


_ خمس دقايق وتطلعي 

_ دخلت بسرعه عندهم وقفلت الباب وراها ، حضنت فريده 

_ حبيبتي انا بحبكم بس باباكي بيكرهني ومش بيخليني اشوفكم ، وليلي بتعاملكم حلو عشان خاطر ابوكم ، ابعدي عنها ي فريده 


_ وابعدي ادم عنها دي وحشه ومش بتحبكم زيي و.....!!!

_ قبل م تكمل كلامها براء مسكها من دراعها وبصلها بكل غضب وخدها وطلع برااا وقفل الباب علي ولاده 


_ رماها علي الارض : اقسملك بالله م هتلمحي ضفر منهم تاني امشي اطلعي برااا ي زباله 


_ قامت عدلت هدومها وبصتله بغل وحقد : والله م هسيبك ي براء ونتقابل انا وانت ف المحاكم 


_ خرجت ورزعت الباب وراها براء اتنهد ودخل عند ولاده لاقاهم بيعيطوا راح حضنهم بكل حب وحنيه لحد م ناموا 

بقلمي أميرة محمد محمود

__________________________

_ ليلي قاعده ف اوضتها تعيط من ساعت م جات 

_ بعياط : يعني هوة قالي نبعد عشانها ، عشان بيخوني 

يخوني اي بس هوة كان بيحبني ولا معتبرني مراته حتي


_دي باسته من خده وحضنته اللي تحضنها عقربه ، طب انا مالي م يولعوا ، انا متضايقه ليه ....لييييه ؟؟


_ مسحت دموعها وقالت بجديه : حتي لو مبيحبنيش ولا انا بحبه ، علي الاقل يحترم وجودي ف حياته ، ويحترم اني مراته وميجرحش كرامتي بالشكل ده 


بقلمي أميرة محمد محمود

_ امها دخلت عليها : مالك يبنتي ، من ساعت م جيتي وانتي حالك مش عاجبني 


_ بتوتر : لا ي ماما انا كويسه 

_ بشك : انتي متخانقه مع جوزك 


_ قامت وقفت : لا طبعا 

_ اومال سيبتي البيت ليه 


_ بإبتسامه كلها توتر : عشان وحشتوني ف استاذنت من براء وقالي روحي لو عايزاني امشي ي حبيبتي امشي عادي 


_ ضربتها علي كتفها : بس ي يبت يا هبله دا بيتك زي م هوة بيتنا 

_ ليلي حضنتها وهيه زعلانه ، شويه وخالها دخل عليهم 

_ ليلي جوزك عايزك براااا

_ براء ؟؟


يتبع 


بداية الروايه من أولها هنا


إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا



Enregistrer un commentaire

Plus récente Plus ancienne