مابين الانتقام والعشق الفصل الاول حتي الفصل العاشر ~بقلمي يوكا~

 


مابين الانتقام والعشق

الفصل الاول حتي الفصل العاشر 

~بقلمي يوكا~ 


~الاشخاص ~ 

البطله ( حور فتاه رقيقه هادئه ولكن عصبيه ..فتاه غنيه جدا ..مغروره ..لم تحب أحد ..لأنها لما تلاقي فارس أحلامها ..طيبه جدا ..ولكن كل همها شغلها ..وبس بتشتغل في شركه ..ابوها ..مهندسه التصميمات في الشركه ..

جميله ..بمعني الكلمه ..عيون خضراء..وشعر بني ..طويل .. رموش كثيفة.. بيضاء البشره ..وطويله ..عارضه الازياء.الكل ..هيموت عليها ..لكنها لم تعطي اي اهتمام وكأن اللي قدومها سراب ..) باقي المواصفات هنعرفها في لاحداث الجايه ..


ليله ( تكون صديقه حور المقربه..وبتشتغل مع حور في الشركه ..المساعده بتاعت حور ..فتاه هاديه رقيقه ..بشرتها خمريه ..وعيون رمادي ..شعرها اسود طويل..فتاه جميله جدا ) 


جميله ( بنت هادئه من اسره فقيره ..لكنها تتميز بالبشره البيضاء..وعيون سوداء.وشعرها اسود ..مثل سواد الليل..وجميله بجمالها الهادي ..) 


رغد ( تكون ام حور ..ست مغروره جدا حياتها كلها فلوس وموضه.. وبتكره الفقراء) 


مايا ( فتاه حالتها الماديه علي قد الحال ..لكنها فتاه جميله ..عيونها عسلي ..وشعرها مصفر بسيط ..وبشره خمريه ) 


#لابطال# 


ادم ( شاب جدع .جدا وشهم وراجل ..لكنه شاب فقير ويكون اخوها لي جميله  .. وكل فكرتها للانتقام من شخص ما ..لانهم السبب في فقرهم ..يتميز ببشره خمريه ..وعيون رمادي ..وشعره اسود ناعم جسمه مفتون العضلات ) 


مراد ..صديق ادم منذ طفوله ( شاب جدع وهادي وبيحب ادم جدا يتميز ببشره سمراء التي تزيد منه رجوله ..وعيون عسلي وشعره ناعم ومفتون العضلات) 


يوسف ..( اخوها لي حور ..وبيحب حور جدا ..وبيخاف عليها حتي من الهوا ( شاب ابيض وشعره اصغر بسيط وعيونه خضراء مثل عيون حور .وسيم جدا ومفتون العضلات ) ولم يقع في حب اي بنت لحد لان .كل همه يصيع ويخرج ..لكنه لم يجرب طعم الحب ..مش متخيل أنه ممكن يحب بنت وأنه يدي كل قلبه الي بنت هل سيغير فكرته 


كريم ..( يكون زوج جميله شخص ..غبي جدا وعصبي ..بيحب جميله لكنه حبه  غبي ..ومش بيحب يظهر حبه ليها ..( بشره سمراء وعيونه سمراء وشعره بني ) 


منصور ( ابوها لي حور ويوسف )  


هنعرف باقي مواصفات لابطال في الحلقات الجايه 


_________________________________ 


نبذه مختصره عن ابطال القصه 


نروح عند حور ( حور بتجهز نفسها حتي تروح الشركه ..) 


جهزت حور نفسها ..ولبست فستان اسود قصير وجابت شعرها البني علي كتفها مع بعض الميك اب ..وكعب عالي ..وبرفانها اللي يشد اي حد ..تأخذ حور شنطتها وتنزل علي السلم بكل ثقه من نفسها وخطوات كلها ثقه ...


يوسف ..( واوو يابخت اللي هيخدك يابت يا حور ) 


رغد..( بت يا حور في شاب محترم من عيله غنيه يقول بت يا حور ) 


حور (ضحكت الي اخوها ينفع كده غلطه سوف يتم عقابك عليها ..من احلي مامي ) 


رغد..( رايحه فين يا لمضه ) 


حور (بابتسامة علي الشركه في بعض التصميمات عايزه اجهزها 


يوسف (اخاف حد يعاسك يا جميل وانتي قمر كده يخربيت جمال امك) 


رغد..( بغضب قولت بلاش الألفاظ دي يا يوسف ) 


يوسف (اسفين ياريس) 


رغد.(قامت بغضب انت مش بتتعلم الزوق) وطلعت غرفتها 


حور (ضحكت بقوة) 


يوسف (بيقلد.صوت امه انت استحاله تتعلم الزوق يا مفتري) 


حور (ماتت من الضحك انت عارف ماما يا يوسف ) 


يوسف (انتي اللي مصبراني علي البيت ده غير كده كنت زماني طفشت علي امريكا ) 


حور ( بزعل وتسبني لوحدي هنا 


يوسف ..باس دماغ أخته مقدرش اسيبك ياقمري لو مصحتش علي الوش ده هصحي علي وش مين يعني انا ليا كام حور 


حور ..ضحكت واحده ونص 


يوسف ..يلا لمضه تحبي اجاي معاكي الشركه 


حور ..لا ياخويا روح صيع مع البنات بتوعك 


يوسف ..ضحك هييح انا جاي ليكم يا بنات 


حور ..امتا تتلم وتحب بقا 


يوسف.  لما تحبي انتي ياختي ..ده انتي إياد هيموت عليكي ..وانتي ولا هنا 


حور ..بغضب إياد مين ده اللي انا احبه انا لازم اللي يجي يكون مختلف عن لأشخاص اللي عرفتهم يخطفني علي الفرس الابيض ..ونعيش مع حبنا وبس ..الشخص اللي من اول ما اشوفه قلبي يدق بقوة لان قلبي بس هو اللي هيكون حاسس بيه ..أن ده هيكون نصه التاني  

لما اشوف شعري يطير من الخجل والفرح ..بردوا من غير ما اعرف ان ده نصي أن صدفه تجمعنا حتي لو كانت البدايه عدواه  


يوسف ..تيرتيرا يرا من امتا الرومانسيه دي يابت 


حور ..ابتسمت واديته قبله علي الهواء سلام ياقلب اختك ورايا شغل. .


يوسف ..ابتسم خرجت حور ركبت العربيه بتاعتها وصلت حور..الشركه ..ونزلت من العربيه بكل غرور ..وثقه ..ودخلت الشركه بخطوات ثابتة كلها ثقه ..وغرور ..كل الموظفين نظروا ليها بإعجاب شديد جدا 


دخلت ..حور المكتب ..ودخلت وراها ليله 


ليله. .اهلا بقمر الدنيا 


حور .. بابتسامة اخبارك اي يا ليله 


ليله ..بخير ياقلبي طالما انتي بخير 


حور ..طب يلا ياختي ورانا شغل كثير .. 


دخل ..إياد عليهم من غير ما يخبط 


حور ..بغضب علفكرة في باب 


إياد..نظر لها بحب ..مخدتش بالي اسف 


حور ..امم عايز اي 


إياد..شوفي التصميمات دي ..عشان نشوف مودل مناسبه 


حور 

.تمام روح مكتبك وانا هبعتلك مع ليله 


إياد..بحزن ماشي عن اذنك ..


ليله ..هو بيحبك ليه بتعملي كده 


حور ..ده مش اللي انا بحلم بيه..يا ليله انا حلمي اكبر من كده ..مش هو .ده حلمي..

انا عايزه الشخص اللي في دماغي ..حتي لو بعد سنين هفضل عايشه علي امل أنه هيجي ولو مجاش ..مش عايزه. .الشخص اللي رسمه لي صوره في دماغي ..رسمه عيونه في دماغي ..غير كده انا مش عايزه انا مش عايزه احب اي حد وسلام 


ليله ..طبعا حور منصور هتكون عايزه اي 


حور ..لا انا مش بتكلم عن الفلوس ..انا اخر همي الفلوس يا ..ليله وانتي عارفه كده ..الفلوس ده اخر ما افكر فيه حتي لو فقير انا موافقه عليه لأن فلوسي هتكون فلوسه ..


ليله ..ياحظك يا غايب تعالا واشقط قلب البت 


حور ..ضحكت ..خلاص كفايه رغي وطلعت حور بعض التصميمات اللي جهزتها ..


ليله ..بجد.انتي مبدعه التصميم بتاعتك جميله ..جدا 


حور ..بثقه طبعا يابنتي 


ليله ..ضحكت حلو اوي التصميم ده هنمشي عليه 


حور ..وانا كمان عجبني


____________________________________


نروح ..عند ادم ..


ادم ..ماسك الجرائد..وعمال يقص في صور بنت ..وعملهم في مجموعه ..


ادم ..لازم ادمرك زي ما ابويا واحنا ادمرنا بسببكم ..لازم ..ادمرك ومش هسيبك غير وانتي مدمره علي لاخير واشوف الكسره في عيون ابوكي عليكي ..لازم ..


دخلت ..عليه امه بتعمل اي يا ادم 


ادم...لم الحاجه بسرعه مش بعمل يا امي ..لكن وقعت صوره من الصور


الام ..بغضب انت لسه الانتقام في دماغك ..خلاص يا ادم الحكايه قديمه اوي 


ادم ..بغضب لا مش قديمه يا امي ..الحكايه ..دي لسه عايشه جواكي هما السبب في موت ابويا من القهر.  والسبب في انك كل يوم تنامي معيطه ..والسبب في اني اختي متجوزه جوزه مش حلوة .هما السبب ازاي اسيبهم


الام .هما ملهمش ذنب ..هو لاب اللي لي ذنب وبس ..هيه ذنبها اي 


ادم ..هيه لازم تشيل غلط ابوها 


الام ..متنساش انك عندك اخت 


ادم ..مش هسيبها يا امي ..خلص الكلام ..انا رايح الشغل ..


الام..بحزن ربنا معاك يابني 


ادم ..كفايه دعواتك ليا ياست الكل


الام..ربنا معاك يابطن بطني


ادم ..يارب ياست الكل


ومشي ادم حتي يروح شغله لكن فكره انتقامه في دماغه وبيخطط لطريقه للانتقام ياتري مين البنت اللي عايز ينتقم منها 


________________________________________

نروح ..عند جميله 


جميله ..كانت بتجهز الفطار وسرحت في حياتها مع زوجها ..


يدخل ..كريم بغضب سرحانه في اي يا هانم 


جميله ..فاقت هاه 


كريم ..شدها من شعرها هاه اي وبعدين فين القهوه 


جميله ..بعملك تفطر الاول 


كريم ..مش انتي اللي هتقرري اعمل اي 


جميله ..بس القهوه علي بطن فاضيه غلط 


كريم ..ضربها بالقلم انتي تنفذي وبس 


تنزل ..دموع جميله حاضر 


خرج ..كريم 


جهزت ..لي جميله كوب القهوه وبتنزل دموعها ..يارب انا راضيه بي اللي انت كتبته ليا ومش هعترض علي حكمك بس يارب ..خليك معايا . لان انا مش قادره استحمل ..يارب ..بس الحمد لله علي كل شئ يارب وابتسمت بوجع 


جميله ..اتفضل كوب القهوه اهوه 


اخذ ..كريم منها القهوه 


كريم ..شرب بوق وراح حدف كوب القهوه وقع علي أيدها ..


كريم ..اي القرف ده 


جميله ..بوجع اه ودخلت تجري علي التواليت وحطيت ايدها تحت الماء ونزلت دموعها ليست من الوجع ..بلا من معامله زوجها القاسيه ..ليها 


________________________________________

نروح ..عند يوسف اخوها لي حور 


جهز يوسف نفسه ..وكان وسيم جدا وجذاب ..نزل علي السلم وهو حاطط ايده في جيبه بكل وقار ..وخرج ركب سيارته..وساق وشغل المزيكا بااعلي صوت .. وعمال يعني ويرقص معاها ..


طلعت . بنت قدوم العربيه فجاه ..وكان يوسف ها يخبط البنت ..


يوسف ..فرمل قدومها ..


البنت ..كانت اغلقت عيونها بخوف ..


يوسف ..نزل من العربيه بغضب انتي غبيه 


البنت . فتحت عيونها افندم انت لانك معاك غربيه ماشي تتدوس علي كل الناس ..وكأن مافيش غيرك ماشي ..هيه حيات البشر رخيصه عندك اوي كده ..طبعا انت اللي زيك جت ليك العربيه دي وانت قاعد مرتاح ..جت ليك علي طبق من دهب ..عشان كده بالنسبه ليك حيات البني ادم ولا تسوي.  انت اللي غبي مش انا عن اذنك 


يوسف ..مسك ايدها بقوة انتي عارفه بتكلمي مين 


البنت ..زقت ايده بقوة ميهمنيش انت مين ..لان عرفت اللي عايزه اعرفه.  واحد عديم القلب ..وحيات الناس لعبه في ايدك ..انسان مدلع مغرور..


يوسف ..بغضب ..راح مسك ايدها بقوة..بلاش تشوفي ممكن اعمل فيكي اي 


البنت ..مش عايزه اشوف وزقته ..ومشيت من قدومه ..


ركب ..يوسف العربيه بغضب وفضل يتواعد ليها 


مشيت ..البنت مايا 


مايا ..بغضب مجنون حياتنا مش لعبه في ايد المستهتر ده ..هيه ناقصه الي الصبح


دي نبذه عن حياه كل بطل في القصه اي رأيكم اكمل فيها ولا لا يا حلوين 


يتبع 

بقلمي يوكا⁦♥️⁩

من قصه ما بين الانتقام والعشق 💔

~البارت (١) و(٢) من قصه ما بين الانتقام والعشق 💔~ يووكا 

~بقلمي المتواضع 🤣 يووكا ~


#يوم جديد علئ لابطال جميعا# 


نروح ..عند ادم ..


ادم ..عمل مكالمه الي صديقه منذ الطفوله ..وهو مراد ..


ادم ..الوو يا مراد 


مراد..الو يا ادم 


ادم..جهزت اللي قولتلك عليه يا مراد 


مراد..اه كله جاهز وتحت السيطره .بس بردوا هتعمل اللي في دماغك يا ادم 


ادم..أيوة لازم اجيب حق ابويا ..وأخذ بتار ابويا 


مراد..اللي بيجيب الحق هو ربنا يا ادم 


ادم ..ونعم بالله لكن مش هسيب حق ابي ..


مراد..بيأس بردوا اللي في دماغك في دماغك يا ادم 


ادم ..خلاص يا مراد الموضوع خلص 


مراد ..ماشي يا ادم 


ادم...انا هاجي عشان اخذ منك الحاجه 


مراد..ماشي يا ادم انا في انتظارك ..يمكن من هنا لحد ما تيجي تغير رأيك ..


ادم... بسخرية لا الفكره هتكبر في دماغي أكثر 


مراد..بنفذ صبر ماشي يا ادم 


ادم..سلام يا مراد...


ادم سلام 


ادم ..قام لبس هدومه كانت اخت ادم جميله موجوده برا 


جميله ..جريت علي اخوها بحب ادم وحضنته ونزلت دموعها


ادم...مالك ياحبيبتي فيكي اي 


جميله. .مسحت دموعها مافيش حاجه يا حبيبي 


ادم...مسك وشها بايده مالك يا جميله 


جميله ..نزلت دموعها صدقني مافيش بس انا مشتاقه ليكم 


ادم ..بغضب كريم لسه قاسي معاكي 


جميله ..هاه لا ياحبيبي 


لام ( بحزن احكي يابنتي في اي )


جميله (صدقيني يا امي مافيش) 


لام( انتي تقدري تكذبي علي كل الناس لكن انا لا يا بنتي لما  تكوني ام هتعرفي لام الوحيده اللي تقدر تعرف ابنها صادق ولا بيكذب ) 


جميله ( بحزن عارفه يا امي لكن انا تعبت يا امي معامله كريم ليا كل يوم بيكون قاسي أكثر هو ازاي ده حب الحب محدش يقدر يقسي علي حبيبه لكن ده في كل وقت بيقسي عليا أكثر ..ونزلت دموعها بحزن ) 


ادم ..( مسك أيدها بحزن انا هوريه ابن الكلب ده ) 


جميله ( اتألمت من مسكه ادم لان دي لايد اللي اتحرقت لما كريم رمي عليها كوب القهوه  ) 


ادم ( اخذ باله من أيدها اي ده هو اللي عمل فيكي كده ) 


جميله (بكذب وانا بجهز لاكل ايدي اتلسعت ) 


ادم ( بغضب وحيات امه هندمه وطلع ادم بغضب وجميله طلعت تجري وراه )


ادم وصل قدوم بيت جميله وجميله لسه بتجري وراه عشان تمنع ادم أنه يحصل مشكله مع كريم 


جميله .. استني يا ادم 


ادم...طلع السلم بغضب وخبط علي الباب 


فتح كريم ..واول ما فتح ادم ضربه كذا بوكس 


كريم ( انت اتجننت يا ادم انت ازاي تمد ايدك عليا )


ادم ( بغضب انت اللي اتجننت لما تمد ايدك علي اختي ) 


جميله ( دخلت ما بينهم خلاص يا ادم بقا ) 


كريم ( بغضب انتي رايحه تشتكي لي اخوكي والله هحسبك معايا انا يا جميله ) 


جميله ( نزلت دموعها خلاص بقا انتو لاتنين انا تعبت بقا وحيات الله تعبت ودخلت تجري علي غرفتها ورمت نفسها علئ السرير بوجع ودموعها بتنزل منها) 


ادم ( وحيات دموع اختي دي لتندم ) 


كريم ( أتوجع لما شاف دموعها كده ) 


ادم ( خش صالحها يا كريم ولو مش قادر تقدر اختي وتحترمها  يبقي طلقها ) 


كريم ( نعم أطلق مين انا مقدرش اعيش من غيرها ولو للحظه واحده ). 


ادم ( يبقي حافظ عليها لأنها لو قررت تسيبك.انسي انها ممكن ترجع ليك تاني ولو بتموت قدومها مش هترجعلك وانت اللي هتندم انا عارف انك بتحبها لكن ده مش حب فكرتك عن الحب غلط في غلط يا كريم الحب مش ضرب وغلط الحب اكبر من كده الحب مش بمد لايد لان مش رجوله اصلا لما ايدك تتمد علي ست يا استاذ كريم . بعقلك ودماغك لو هيه غلطت تقدر تعاقبها بعقلك..مش بأيدك ..اتمني تكون فهمت ونلاقي تغير يا كريم .. لان خراب البيوت مش بسهل وانت ذات نفسك هتندم بس بعد فوات الاوان يا كريم ) 


كريم ( عندك حق يا ادم ) 


ادم ( رتب علي كتفه لو نزلت دموع اختي تاني يبقي اقرأ علي نفسك الفاتحه بلهجه مخيفه ادم اتكلم مفهوم ) 


كريم ( رفع حاجبه بغضب افهم من كده تهديد ) 


ادم ( انا مش بهدد انا بنفذ لكن اللي يجي علي اختي كده هو لعب في عداد عمره ) 


كريم ( بتحدي هنشوف ) 


ادم ( احنا مش داخلين تحدي انا بقولك كده عشان اعرفك ان اختي  مش لوحدها انت لو ليك اخت وجوزها بيعمل كده هتعمل فيه اي ) 


كريم ( يبص لاتجاه لآخر ويسكت ) 


ادم( خش شوفها لان دموعها دي غاليه ) ومشي ادم 


كريم ( قعد علي اريكه صغيره وحط ايده علي دماغه - انا دي طريقتي في الحب مش بعرف اقول كلام حلو مش بعرف اقول كلام حب انا دي طريقتي ودخل كريم الي جميله التي كانت ضمه رجليها وبتبكي بحرقه ) 


قرب منها كريم ولمس أيدها ممكن تبطلي عياط يا جميله 


جميله ( نظرت لي بعتاب انت ليه بتعمل معايا كده يا كريم لو مش بتحبني قولي وانا هبعد واسيبلك الطريق وعيش حياتك لكن متظلمنيش وتظلم نفسك معايا ونزلت دموعها) 


كريم ( شدها في حضنه اهدي يا جميله ) 


جميله ( فضلت تتضرب في ضهره اهدي ازاي اهدي يا كريم وانت بتعملني كأني خدامه مش مراتك )


كريم ( انا ممكن مبعرفش اقول كلام حب لكن لان انا كده ) 


جميله ( انا مش عايزه كلام حلو مين قال عايزه كلام حلو انا عايزاك انت جنبي بس تعرف أن انا مراتك مش خدامه عندك أنا مش عايزه اسمع الكلام الحلو انا نظره من عيونك تكفيني يا كريم ..لو شويه اهتمام صغيرين انا موافقه عليهم لان انت اختياري يا كريم انا اللي اختارتك ولازم اتحمل نتيجه اختياري الكل قالي بلاش وانا وقفت قدوم امي وأخي عشانك وانهمرت دموعها) 


كريم ( كانت نزلت دموعه من كلامها وحس أنه وحش جدا معاها انا هتغير عشانك يا جميله ) 


جميله( ابتسمت انا مش عاوزه اكتر من كده عشان لو عوزت أكثر من كده هكون طماعه ده يكفيني ) 


كريم (رتب علي شعرها هحاول يا جميله عشانك لان انا بحبك وانتي عارفه كده ) 


جميله ( عارفه من غير ما تقول انك بتحبني لكن معاملتك دي استحاله تكون حب اللي بيحب ميقدرش يشوف حبيبه موجوع اللي بيحب ميقدرش يشوف دموع حبيبه لان الدموع دي بتكون خنجر غرس في قلبه ) 


كريم ( انا اسف ) 


جميله ( نظرت لي مش عايزاك تتأسف نظرتك ذات نفسها فرحتني) 


كريم ( نظر ليها بحب انتي اي) 


جميله ( انا البنت اللي حبيتك من اول ما عرفتك ) 


كريم ( انتي خطفتيني من دنيتي اليكي ) 


جميله ( ابتسمت بحب ) 


نرجع لي ادم ..


ادم ( مشي وراح الي مراد ) 


مراد ( اهلا يابني ) 


ادم ( قعد واتنفس الصعداء اهلا ) 


مراد ( مالك يا ادم ) 


ادم ( جميله ) 


مراد ( بضربات قلب متسرعه ودقات قلبه مسموعه مالها جميله ) 


ادم ( جوزها يا مراد ) 


مراد ( بغضب لسه الحيوان ده وحش معاها ) 


ادم ( اه انهارده حصل وحكي إليه اللي حصل ) 


مراد ( فضل يأكل في نفسه ابن الا ) 


ادم ( لو المره الجايه اختي اشتكيت منه والله هطلقه)


مراد ( سرح بحزن أن شاء الله حياتها تتحسن ) 


ادم (يارب ) 


ادم ( معاك الحاجه ) 


مراد ( طلع مفتاح عربيه وكذا طقم غالي وشيك اتفضل عشان خطتك ) 


ادم ( بابتسامة ربنا يخليك ليا يا رجوله ) 


مراد ( ابتسم نفسي تغير فكرتك ) 


ادم ء( الحرب بدأت يا مراد ) 


مراد ( بحزن ماشي يا ادم ) 


ادم ( انا همشي انا اروح شغلي وبعدين ..اروح اجهز وابدا الخطه جهزت باقي الخطه ) 


مراد ( بحزن اه يا يا ادم ) 


ادم ( يلا سلام ومشي ادم ) 


مراد ( قعد علي لاريكه بحزن ..وسرح وافتكر جميله . ) 


صح مراد بيحب جميله جدا لكن لانه صاحب اخوها مرديش يعرف حد أنه بيحبها عشان ميكونش خان ثقه ادم 


مراد ( عمري ما نسيتك ولا هنساكي يا جميلتي ) 


مراد ( عيونك لسه في بالي ضحكتك كلامك الرقيق برائتك كلك في بالي لكن للاسف مبقاش ننفع بعضينا ونزلت دمعه هاربه من عيونه  بس بتمني ليكي السعاده اتمني انك تكوني سعيده وان جوزك يعرف قيمتك ربنا يفرح قلبك يا حبيبتي  وابتسم بوجع ) 


___________________________________________ 

نروح عند حور 


حور..كانت في المزراعه بتاعتهم ..وكانت راكبه خيل..وأخوها وراها ..بالخيل بتاعه ..


يوسف ..مش كل مره هتسبقيني انتي 


حور ( ضحكت بس ياض هنشوف ) 


يوسف ( طب كده هتشوفي وفضل يمشي بالخيل بسرعه 


حور ( فضلت تجري بالخيل هيه لاخره وصلت حور قبل يوسف ونزلت من علي الخيل ) 


حور (طلعت لسانها الي يوسف اي يابيبي )


يوسف (نط من علي الخيل اي ياقلب بيبك ) 


حور ( ضحكت شوفت بقا وضربته في صدره بخفه  عشان تعرف ما يجبها اللي بناتها ) 


يوسف ( ضحك انتي القمر بتاعنا يابنتي ) 


حور( ضحكت يلا هطلع اغير هدوم الخيل دي وننزل نلعب شويه رياضه قبل ما اروح الشركه ) 


يوسف ( انا هطلع اخذ شاور وننزل نلعب شويه رياضه ) 


حور (. مش ناوي تيجي تمسك الشركه معايا بقا ) 


منصور ( من وراهم وانا بقول الصباح ده حلو كده ليه عشان حور منوره المكان كله ) 


حور ( جريت علي ابوها وحضنته حبيبي يا داد انت ) 


منصور ( يا لمضه ) 


حور( لسه كنت بقول لعم يوسف ينزل الشركه معانا بدل السرمحه مع البنات ) 


منصور ( بفقدان امل فيه انا فقدت الامل فيه ) 


يوسف ( افتكر كلمه مايا انت كل اللي انت فيه جيلك وانت قاعد علي طبق من دهب ) 


يوسف (. انا هنزل معاكي الشركه انهارده ).


حور ( يسلام هو ده الكلام هطلع انا بقا عشان نلحق ) 


منصور ( لا مش مصدق ) 


يوسف ( يصطنع الحزن اخليها عليا بقا ) 


حور ( ضحكت وطلعت غرفتها حتي تجهز عشان تنزل تلعب رياضه . لبست شورت قصير ..وبدي صغير ورفعت شعرها ذيل حصان..وحطيت السماعه علي ودنها ..ونزلت ) 


يوسف ( جاهزه ياختي ) 


رغد ( مش قولتلك اختار الألفاظك بعنايه ) 


يوسف ( ينحني الي أنه ويبوس دماغها ..اعمل اي بحبك يا ست الكل) 


رغد ( ابتسمت يلا يلمض انت وهيه ) 


حور ( يلا ) 


يوسف ( طب امشي جنب القمر ده ازاي يابختك يا ابن المحظوظه ) 


حور ( ضحكت مشي يوسف معاها وحط السماعه علي ودنه وبدأوا يجروا مع بعض ويلعبوا الرياضه ) 


حور ( تقف وتأخذ نفس جريت كتير انهارده ) 


يوسف ( يتنفس بصعوبه حرام عليكي قطعتي نفسي )


ضحكت حور يلا أن شاء الله يطمر


يوسف ( متقلقيش ياختي هيطمر ) 


حور( يلا نرجع ) 


يوسف ( يلا ورجعوا جريوا الي بيت المزرعه ) 


وطلعت حور تأخذ شاور خرجت حور وبدأت تصفف شعرها وطلعت فستان احمر وشفاف  من عند الصدر  طويل من ورا وقصير من قدوم وظهر بياض حور اللي مثل بياض الثلج ورفعت شعرها كحكه مع خصلات شعرها اللي علي وشها وبعض الميك اب ترتدي الحذاء المناسب مع الفستان ..وتأخذ الشنطه بتاعتها وتنزل علي السلم بخطوات ثقه من نفسها ) 


يوسف ( دخل اخذ شاور ولبس كاجول.. لبس يوسف بنطلون مقطع مع تشيرت احمر وظهرت عضلاته ..وحط برفانه الرجولي ..وأصبح وسيم جدا ) 


ونزل يوسف علي السلم 


حور ( قربت من امها وأبوها وباستهم ) 


يوسف ( يلا ياختي لسه هتبوسي ) 


لاب ولام ( انت رايح الشركه كده ) 


يوسف ( بص علي نفسه كده اللي هو ازاي هو انا رايح بالبكسر ) 


الام ( بغضب بردوا ) 


حور (ضحكت معلش يا امي المهم أنه رايح ) 


رغد ( أنه يروح الشركه كده فضيحه انت رايح شركه محترمه مش ديسكو) 


يوسف ( ما انا جميل وعسل اهوه ) 


رغد ( يارب صبرني) 


حور ( غمزت لي امها فكك منه ياست الكل) 


منصور ( بتفكرني بشبابي يا بني ) 


رغد ( ترفع حاجبها بتقول حاجه يا منصور ) 


منصور( لا ياروحي بقول العيال كبرت) 


حور ( ضحكت يلا ) 


خرج يوسف مع حور وكل واحد اخذ عربيته ..وعملوا سباق الي الشركه 


نزلت ( حور ونزل يوسف ومشي جنبها ودخلوا الشركه بكل ثقه من نفسهم ) 


دخلت ( حور المكتب بتاعها ) 


يوسف ( فين مكتبي) 


حور ( لما تفهم لاول الشغل عن اي ياخويا ) 


يوسف ( فهميني ياختي ) 


حور ( هتكون انت مدير الشركه بقا وياريت ترفع راسنا يابني ) 


يوسف ( بص وراه انتي بتكلمي معايا انا ) 


حور ( ضحكت لا بكلم الباب ) 


يوسف (. اذا كان كده ماشي ) 


حور ( تعالا ورايا اوريك المكتب بتاعك ..وحظك حلو كانوا منزلين بحث عن سكرتيره .ابقي اعمل انتر ڤيو معاهم وشوف بنفسك اللي هتكون السكرتيره بتاعتك ) 


يوسف ( لا شكلي هاجي الشغل كل يوم طالما كده ) 


تتضحك حور وقامت من علي المكتب ورايا اخذت حور اخوها حتي توريه المكتب بتاعه 


يوسف ( واوو جميل جدا ) 


حور ( يلا شوف شغلك يا بشمهندس يوسف ) 


يوسف ( بعون الله هرفع رأسك ) 


حور ( يخوفي منك انت ) 


يوسف ( بضحك دائما مظلوم يا يوسف ) 


حور ( ضحكت احنا هنا شغل انسي اني اختك وانا هنسي انك اخويا لسه متعرفنيش في الشغل بكون عامله ازاي ابقي أسأل ) 


يوسف ( ياشرس ياقمر انت ) 


حور ( ورايا شغل وخرجت من مكتب يوسف وراحت مكتبها وكانت في انتظارها ليله ) 


ليله ( عرفت ان يوسف نزل معاكي.  مش مصدقه ) 


حور (. ونبي ولا انا ..المهم في اي اجتماع انهارده ) 


ليله (.في اجتماع كمان ساعه ) 


حور ( طب جهزي كل حاجه وكمان عشان نعرفهم علي المدير الحالي ) 


ليله ( يخوفي ) 


حور ( ضحكت لا طالما نزل الشركه خلاص ده بتاع بنات انتي عارفه والشركه كلها بنات )


ليله (.تتضحك بقوة اه والله وياريت السكرتيرة بتاعته تكون مزه عشان يجي ) 


حور ( قولتله اختار انت بنفسك ) 


ليله ( احسن يغتصبهم يابنتي ) 


حور ( مش اوي كده ) 


يخبط الباب ويكون إياد 


حور ( اتفضل ) 


يدخل إياد .. بابتسامة وعيون بتلمع لأنه شاف حور 


إياد ( يا صباح الخير) 


حور ( .وهيه بتبص في الملف اللي علي المكتب صباح الورد) 


إياد ( انتي اللي ورد ) 


ليله ( بحرج طب عن اذنكم انا وخرجت ليله ) 


حور ( خير يا إياد ) 


إياد ( اي رأيك نخرج انهارده بعد الشركه ) 


حور (. ليه ) 


إياد ( ياريت مترفضيش يا حور ) 


حور (. امم ماشي يبقي نتغدا مع بعض ) 


إياد ( بفرحه بجد ) 


حور ( اه ويلا علي شغلك ) 


إياد ( هوا  وخرج إياد وهو فرحان أن حور وافقت أنهم يخرجوا مع بعض 


وبدأت حور تكمل شغلها حتي مر ساعه في غرفه الاجتماعات الكل متجمع حور ويوسف قاعدين جنب بعض 


حور ( ياريت ترحبوا بالمدير بتاعكم يوسف منصور ) 


الكل ( رحب بيه ) 


حور (كل اللي عنده حاجه او فكره يتفضل ) 


شخص ( رفع ايده ) 


حور( اتفضل ) 


شخص ( انا شايف الخامات مش مناسبه ..) 


حور ( اي وجهه نظرك) 


الشخص ( الخامات دي ضعيفه جدا ومش هتكون مناسبه لفاشون السنه دي لان الشركه بتاعتنا بتتعامل مع اكبر الشركات العالميه ..والخامات دي مش حلوة ..ويمكن الفاشون  مش ينجح  ) 


حور ( جميل ..ياريت تخدوا بالكم من الخامات مش عايزه اي غلطه دائما شركتنا بتكون اكبر الشركات العالميه في فاشون ) 


حور ( الي ليله وريهم التصميمات اللي جهزتها ) 


وزعت ليله التصميمات عليهم .


الكل (.واوو التصميمات دي جميله جدا ) 


حور ( عايزين مودل مناسبه بقا وتكون مختلفه عن اي مودل تانيه عشان التصميمات بتاعتنا تظهر عليها ) 


يوسف ( سيبلي الموضوع ده ) 


حور ( كتمت ضحكتها لأنها عارفه اخوها اي حاجه فيها بنات راشق فيها ) 


حور ( يبقي استاذ يوسف هيتولي بالموضوع ده ) 


حور حد.عنده حاجه تاني ..


الكل لا 


خلص لاجتماع 


وكل واحد راح يكمل شغله 


_____&___________________________________ نروح عند مايا ..


كانت بتجهز نفسها حتي تخرج من البيت 


اخت مايا نور 


نور ( علي فين ياقمر ) 


مايا ( ادعيلي الاقي شغل كويس ) 


نور ( ربنا معاكي يارب ياختي ) 


مايا ( يارب يا حبيبتي ) 


نور ( تعالي افطري معانا ) 


لام علي فين يا مايا 


مايا ( رايحه اشوف شغل يا امي ) 


لام ( ربنا معاكي ياروحي) 


مايا ( يارب ياست الكل انا هروح اشوف شغل ادعيلي ) 


الام (.ربنا يوفقك يابنتي ) 


مايا ( يارب يا ست الكل وباست ايد امها ) 


ونزلت مايا حتي تشوف شغل فضلت تتدور علي شغل ولما تلاقي


__&____________________________________ 


نرجع عند ادم ..خلص شغله وراح جهز نفسه ..ولبس بداله وسرح شعره وحط برفانه ..وكان وسيم جدا ..ويلفت النظر 


يخرج ادم 


الام .( علي فين بالحلاوه دي ) 


ادم ( رايح مشوار ).


الام ( فين ) 


ادم( فرح ) 


الام ( فرح مين يا ادم ) 


ادم (.يوه يا امي بقا ) 


ويخرج ادم ..ويركب العربيه اللي مراد جابها لي 


ادم ..اتصل علي مراد 


مراد...اكيد بتتصل عشان الخطه صح 


ادم ( اه هو في غير الموضوع ده ) 


مراد ( كله مظبوط ) 


ادم (.تمام ) 


نرجع عند حور ( حور ..خلصت شغلها وراحت الي يوسف انا همشي انا عشان معزومه علي الغداء) 


يوسف ( بغمزه مين ) 


حور ( إياد 


يوسف ( اخيرا 


حور ( غدا عادي مافيش حاجه من اللي في دماغك عايز حاجه وطبعت قبله علي خد يوسف 


يوسف ( خلي بالك من نفسك ياقمري انتي ) 


حور ( بابتسامة أوامر تنفذ حاضر 


ونزلت حور ركبت عربيتها وبدأت تسوق ..


حور ..عماله تشد فرامل العربيه ولكن مش عايزه تقف 


حور ( في اي ..وفضلت تمشي والعربيه بتمشي بسرعه ومش عايزه تقف ) 


حور ( بخوف يارب استر   عماله تسوق بخوف ومش عارفه توقف العربيه ..وفجاه معرفتش تتحكم في العربيه وي 


ياتري هيحصلها اي ؟ 

ودي ممكن تكون خطه ادم 


ادم .ممكن يعمل اي؟ 


________________________________________ نرجع الشركه عند.يوسف ..


تدخل ..بنت في سكرتيره جايه عشان انتر ڤيو


يوسف ( تمام 


دخلت البنت اللي جايه تعمل مقابله ) وخبطت 


يوسف ...اتفضل 


تتدخل البنت بخجل وهيه باصه في لارض ..السلام عليكم وهيه لسه باصه علي لارض


يوسف ..عليكم السلام 


ترفع البنت وشها وتكون 


يوسف ..رفع حاجبه بصدمه ؟


ياتري مين 


_____________________________________ 


نرجع عند جميله ..


كريم ..كان قاعد وعمال يشرب الخمر..


جميله ..قربت منه ممكن تبطل شرب الخمر ده 


كريم ..بثقل انتي مالك 


جميله ..كل ده وحش


كريم ملكيش دعوه


جميله ..لا ليا ..


كريم ..حدف زجاجه الخمر وقعت علي لارض ..


قام ..وقف كريم 


جميله ..وقفت قدومه ليه هدمر حياتك ..


كريم ..مسكها من شعرها ملكيش دعوه قولتلك ..


جميله ..لا ليا ..


كريم ..حدفها ..راحت جميله وقعت علي الزجاج ..وفقدت الوعي 


كريم ..اتسعت عيونه من الصدمه..


ممكن يحصل حاجه الي جميله وياتري حياه جميله اي ؟


_____________________________________


عند.مراد يحط ايده علي قلبه 


مراد .مش مطمن حاسس في حاجه ..وطلع صوره ..جميله من جيبه ..ونزلت دموعه علي الصوره ..


مراد .هفضل شايل صورتك كده لحد.ما اموت..


وياتري ما مصير مراد هل هيفضل يحب جميله ..ولا ممكن يحب بنت اخره 


هنعرف كل ده في الحلقات الجايه  احب اعرف اكمل ولا لا ده اول بارتين اكمل في القصه ولا اوقف يا حلوين ..

_خلصت الحلقه_ 

بقلمي يوكا⁦♥️⁩ 

اي رأيكم ياريت توقعات

~البارت (٣) و(٤) من قصه ما بين الانتقام والعشق يووكا~ 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح ..عند حور 


حور.( مقدرتش تتحكم في السياره أكثر من كده ..ودخلت السياره في شجره كبيره ..وفقدت حور وعيها ..داخل السياره ..


قرب ..منها أحد بسياره اخره ..ونزل شاب من سيارته بكل وقار ..


قرب الشاب من باب عربيه حور( الشاب ..انسه يا انسه انتي كويسه انسه  حور لم ترد ) 


يفتح الشاب باب العربيه بصعوبه ( ويخرج حور من العربيه ) 


اخذها الشاب وحط حور في العربيه بتاعته 


حور ..كانت لسه فاقده الوعي 


الشاب..طلع زجاجه ماء ورش عليها بعض الماء 

فتحت حور عيونها بصعوبه ..وحطيت ايدها علي دماغها ..


الشاب .. بابتسامة ( انتي كويسه ) 


حور ( تتعدل مين انت اي اللي حصل ..) 


الشاب ( اولا انا ادم انقذتك من السياره بتاعتك عملت حادث شكلك.مكنتيش مركزه في السواقه ) 


حور ( اولا شكرا ثانيا مركزه طبعا لاني واخده كذا مره شهادات تقدير في السواقه لاني بعمل سباق ..لكن ..العربيه طلعت الفرامل بتاعتها بايظه ..).


وتفتح حور باب العربيه ..وتنزل منها ..ولكن تتألم 


ينزل ..ادم ويقف قدومها ..انتي تعبانه...انا هوصلك علي اي مكان انتي عايزه تروحي فيه ) 


حور ..( بدأت تأخذ بالها منه ..ونظرت في عيونه وأغلقت عيونها ..وافتكرت كلامها ..حتي عيونه في بالي ) 


ادم ..( مالك في حاجه) 


حور ( تفتح عيونها وبقوه لا انا كويسه شكرا علي مساعده حضرتك ليا) 


ادم ( ده واجبي بس اركبي مش هينفع اسيبك لوحدك وانتي في الحاله دي ) 


حور (.بعند.هأخذ تاكس شكرا ) 


ادم (. اركبي بس تركب حور مع ادم ) 


ادم (. معرفتش اسمك اي   ) 


حور( رفعت حاجبها يبقي شكلك مش بتقرأ جرائد كل يوم ) 


ادم( لا بقرا جرايد مين قال كده ) 


حور( وازاي متعرفش انا مين ) 


ادم ( مش واخد بالي انتي ممثله يعني ..ومشهوره .) 


حور ( بغضب لا انا مش ممثله..لكن مشهوره ) 


ادم ( لا مش واخد بالي )


حور( بنرفزه انا اكون حور منصور) 


ادم ( يغيظ حور ..حور منصور حور منصور حاسس اني سمعت لاسم ده قبل كده ) 


حور ( بغرور وثقه حور منصور بنت صاحب اكبر شركات الفاشون والموضه  ) 


ادم ( اه عاشت لاسامي يا حور ومد ايده الي حور ) 


حور ( تمد أيدها وعندما تلمس أيدها ايد ادم ..تحس بضربات قلبها السريعه ..اللي متعرفش مالها ..تترعش ايد حور بين ايد ادم ) 


ادم ( بثقه من نفسه اتشرفت بيكي ..كان في جرح في دماغ حور من تأثير الخبطه ..وكان بينزف ) 


ادم...( يطلع منديل ..ويقرب من حور ويمسح الدم من علي وشها ..وينفخ في الجرح) 


حور( تقفل عيونها .من أنفاسه الدافئة اللي بداعب وشها وضربات قلبها السريعه اللي متعرفش مالها ..وعيونه اللي حاسه انها محفوره جواه دماغها ..عيونه اللي كلها رجوله ..وشكله وصوته.  ) 


ادم ( ابتسم في سره بخبث وتحدي ) 


ادم (. تحبي نروح المستشفى) 


حور ( تهز راسها بمعني لا ..مافيش داعي ) 


ادم(. طب انتي كويسه ) 


حور ( اه كويسه شكرا ليك ثاني مره ) 


ادم ( ده واجبي يا انسه ) 


حور ( بابتسامة تخطف القلب شكرا ) 


ادم ( يبص في عيون حور البريئه وضحكتها الصافيه زي ضحكه الاطفال وفي سره يا حرام البراءه دي تشيل ذنب ابوها  ويبتسم بخبث في سره ) 


حور( قلبها لسه عمال يدق بقوة قائله ..هنفضل واقفين كتير )


ادم ..(. لا هنمشي حالا تحبي اوديكي فين ) 


حور( هروح بيت المزرعه مش حابه اهلي يخافوا عليا ..اكيد اهلي مشيوا من هناك ورجعوا البيت ..) 


ادم( تمام وساق ادم العربيه وصل قدوم بيت المزرعه )


حور ( شكرا لحضرتك ) 


ادم ( ما قولنا ادم بس ياستي ) 


حور( بصوت رقيق تمام يا ادم ) 


ادم ( اتمني تكوني بخير ) 


حور (. علفكرة انا مش بخيله تقدر تنزل تشرب حاجه معايا ) 


ادم ( ابتسم ملوش لزوم ) 


حور (. لا ازاي يبقي شكلك انت بخيل ) 


ادم .( خلاص ياستي هنزل معاكي ) 


ينزل ادم ويفتح باب العربيه لحور تنزل حور تحس ببعض الدوخه ..والدنيا سوده في قدومها ..وكانت هتقع ) 


ادم ( يمسكها قبل ما تقع ) 


ادم (. لازم تروحي مستشفى يا حور ) 


حور ( تشاور بأيدها لا ) 


ادم ..( طب اسندي عليا ..تمسك حور فيه ..وكان ادم قريب منها جدا ..ويدخل ادم معاها وهو ماسك فيها ..وحور ماسكه فيه جامد لكن مع كل خطوه ضربات قلبها تزيد أكثر ..) 


دخلت ..حور ادم حطها علي اريكه صغيره ..ارتاحي ) 


قعدت حور ) بجد انا تعبتك معايا) 


ادم ( ما بلاش الكلام ده .مافيش اي تعب انا اطول اساعد.حور منصور ويجز ادم علي سنانه عند نطاق كلمه منصور ) 


حور ( ابتسمت شكرا لك ) 


ادم ( طب فين المطبخ هنا وانا اعملك اي حاجه تشربيها ) 


حور( لا شكرا انا هقوم اعمل دلوقتي) 


ادم ( بحده انا مبحبش اقول كلمتي مرتين ) 


حور ( تبتسم المطبخ اخر الممر ده شمال ) 


ادم (. قام ارتاحي لحد ما ارجع ) 


يدخل ادم المطبخ يعمل عصير الي حور 


حور ( قاعده ولكن كلمتها بتردد في ودنها اللي قلبي يدق لي من غير ما يعرف أنه نصه التاني ..اللي عيونه محفوره في دماغي من غير ما اعرفه ..لكن قلبي بس اللي يحس أن ده نصي التاني ) 


حور ( تطرد.افكارها من دماغها يرجع ادم بكوب عصير ليمون الي حور اشربي ده  تأخذ حور وتشرب وادم بيتابع حور بعيونه ) 


حور ( اول مره اشرب عصير الليمون حلو كده وتبتسم حور ) 


ادم (. بابتسامة لازم يكون حلو لان اول ما ايدك لمست الكوبايه اكيد هيكون حلو ) 


حور ( تقوم تقف ) 


ادم ( يقف قدومها رايحه فين ) 


حور ( تقدر تفضل هنا اطلع اغير الهدوم دي وانزل واغسل وشي مكان الدم ده ) 


ادم ( انا ازعجتك ولازم امشي ) 


حور ( وانا مبحبش اقول كلامه مرتين بردوا ) 


ادم ( مش حابب أزعج حضرتك) 


حور( مافيش اي إزعاج فيك تشوف المزرعه من برا لحد ما انزلك..أو تشغل ال Tv  ) 


( يبتسم ادم لان جزء من الخطه بدأ ينجح )  


ادم ( طيب هستناكي برا لحد ما تنزلي )


حور ( عشر دقائق بالكثير وطلعت حور تجري علي السلم ) 


يخرج ادم برا ..ويقرب من الخيل ..ويحط ايده علي الخيل ..جميل اوي الخيل ده ناس عايشه وناس ميته ..) 


حور ( دخلت التواليت تغسل وشها ..وتنظر لنفسها في المرايا وتحط أيدها علي قلبها واتنفست بقوة تخرج حور وتبدأ تلبس ..

تلبس حور شورت قصير..وي بدي كب وترفع شعرها ذيل حصان.. وتلبس الحذاء..وتحط عليها جاكيت جينز قصير .. وتنزل حور ..تخرج إلي ادم اللي كان حاطط ايده علي الخيل وسرحان ) 


حور ( عاجبك ) 


ادم ( يلتفت الي حور اه جميل ) 


حور( تحب تركبه ) 


ادم ( بتحبي الخيل ) 


حور ( جدا بعشق الخيل ) 


ادم ( بابتسامة جميل ) 


حور( ده اسمه تيتو ويبقي بتاع اخويا يوسف وده ..بتاعي انا واسمها نهر ) 


 حور ( تحب تركب انهي ) 


ادم ( اركبي انتي الخيل بتاعك وانا هركب عم تيتو ) 


حور( عادي ممكن تركب نهر  لان تيتو مش اي حد يمشي بيه رخم شويه )


ادم ( نجرب ونشوف هيوافق ولا لا ) 


حور ( تبتسم جرب تتطلع حور الخيل ويأخذ ادم تيتو ويركب عليه وحور تأخذ نهر وتركب عليها ..ويمشوا بالخيل ) 


حور( غريبه تيتو ده رخم زي يوسف ازاي قبل أنه يمشي بيك) 


ادم (. ما يجبها اللي رجالها ) 


حور ( تتضحك وتسرح كلمتي علفكرة) 


ادم (. شرف ليا اني اقول كلامك ) 


حور (  لا يا راجل ..وتبدأ حور تمشي بنهر بسرعه وادم وراها ..ولاتنين بيجروا بالخيل بقوة ..يوصل ادم قبلها ..حور..محدش قدر يكسبني قبل كده )


ادم( انا قدرت ..وينزل ادم من الخيل..تيجي تنزل حور ..تكعبل وتقع يلحقها ادم ..وتقع علي ايده ..تسرح حور في عيون ادم بقوة )


حور ( بخجل شكرا ينزلها ادم ولكن حور تخبط في ادم غصب عنها ..وتتوتر جامد ) 


انما ادم يبتسم بخبث مخدتيش في أيدي كثير يا حلوه 


حور ( وشها أصبح احمر جدا .وضم نفسها الجوا بارد اوي 


ادم ( اه فعلا يقلع ادم الجاكيت بتاعه ويحطه علي حور ) 


حور ( نظرت لي ومتعرفش مالها لقيت نفسها بتحضن الجاكيت بتاعه ) 


ادم ( انا همشي دلوقتي المهم حاليا انك بخير ) 


حور ( زي ما تحب اه انا بخير الحمد لله) 


ادم ( يمشي خطوه حور تنادي عليه ادم يلف إليها ادم بابتسامة نعم ) 


حور ( هشوفك تاني ) 


ادم ( انا اطول ) 


حور ( انا اكثر الوقت في الشركه ..وهنا أو في النادي ) 


ادم.( رجع قرب منها هاتي تليفونك  حور تتطلع التلفون اتفضل يأخذ ادم التلفون ويكتب رقمه ده رقمي لو وقعتي في اي حاجه تقدري تكلميني انا موجود في اي وقت وتحت امرك ياقمر ) 


حور ( بخجل تمام ) 


ادم ( يمد.ايده إليها حور تمد أيدها يأخذ ادم ايد حور ويطبع قبله رقيقه عليها ..سعيد بمعرفتك ) 


حور ( بتوتر وخجل وجسمها بدأ يترعش انا اسعد ) 


ادم ( اشوف وشك بخير ياقمر) 


حور ( وانا كمان ) 


يمشي ادم ويروح يركب عربيته ويضحك بسخريه في السياره 


ادم ( ياحرام العيون الحلوه دي كل يوم قبل ما تنام تبكي والقمر ده يدبل كل يوم تؤتؤ صعبتي عليا يا حلوة ..ادم بسرحان بس طلعتي قمر فوق الخيال .. ادم يطرد.ذلك الفكره من دماغه انتقامي منك كل يوم هيكبر لحد ما اشوف ابوكي ميت مقهور زي ما ابي مات من القهره ويسوق عربيته ويروح الي مراد ) 


نرجع لي حور( دخلت جواه ورمت نفسها علئ السرير وفضلت تبتسم وتحضن الجاكيت بتاعه ..تتعدل حور مالك يا حور فيكي اي اول مره تكوني اي معقول اللي كنتي نفسك تعيشي فيه بيحصل .. دلوقتي .. ولما قلبي يدق لإنسان اللي هو نصه التاني من غير ما يعرف ويفضل قلبك يدق بقوة لانه هو الوحيد اللي هيحس بيه تحط أيدها علي قلبها .اوف اهدي ياقلبي دي اول مقابله مع اني كنت عايزه يفضل جنبي ومش يمشي ..ولكن تفضل حاضنه الجاكيت وتنام وهيه حاضنه الجاكيت) 


نرجع لي ادم ( مراد حصل اي معاك ) 


ادم ( بنصر تمام اوي كمان ) 


مراد ( يعني الخطه نجحت حصل حاجه لبنت طيب ) 


ادم ( لا هيه كويسه لكن الخطه نجحت وي وقعت كمان ) 


مراد ( اي )


ادم( بنصر انت فاكر اي يابني انا ادم مش اي حد ) 


مراد ( بس حرام عليك اذا هيه صدقتك كده حرام عليك تعلق قلب بيك وتسيبه حيران مشتاق اليك انت متعرفش يعني اي حد ينام وهو مشتاق لحد بيحبه 

.متعرفش احساس لما تكون قاعد وتفتكر صوره من تحب قدوم عيونك من غير ما تحس دموعك بتنزل لما تحس ان كل 

ده كان كذب في كذب هتموت علي قيد الحياة كل ده عشان اي عشان انتقامك مع ابوها مش معاها هيه ..صدقني لما تعرف الحقيقه اول حد هيندم هيكون انت وحاسب تحبها وانت بتلعب بيها ) 


ادم ( سرح انت بتقول اي احب مين احب اللي كانت السبب في موت أبي احب مين انت مجنون ) 


مراد ( الحب مفهوش سبب وأكثر علاقات الحب بتكون في لاول كده ولاتنين لما يقعوا في حب بعض محدش يقدر يفكر أنه عايز ينتقم من ده لان القلب معلوش جمرك )


ادم ( احنا دخلنا في الحب ليه انا مالي بالحب انا مش هقع في حب حد اصلا انا عمري ما هحب ولا اقع في نار الحب ) 


مراد ( لا يا ادم انت من انهارده خلاص وقعت في نار الحب ولما تعرف هتيجي تقولي عندك حق يا مراد ) 


ادم ( بغضب يوووه يا مراد ويقوم بغضب ويمشي من عند مراد ويرجع بيته يخش ادم الغرفه بتاعته ويرمي نفسه علي السرير بحزن ياتري اللي بتعمله صح ولا غلط 

.ادم لا صح هما السبب في موت أبي ..مش هسيبك وتنزل دمعه هاربه منه وينام مكانه ) 


_______________&&________________________ 

نروح عند يوسف 


البنت ( ترفع رأسها الي يوسف وهنا تكون الصدمه ) 


يوسف ( يرفع حاجبه اهلا بيكي ) 


مايا ( بغضب هو انت ) 


يوسف ( بغرور انا يوسف منصور ابن صاحب الشركه دي تقدري تقعدي ) 


مايا ( بتوتر هاه وتقعد بتوتر ) 


يوسف ( جايه ليه ) 


مايا ( عشان الوظيفه بس خلاص عرفت اني مرفوده من قبل ما تقدم ) 


يوسف ( تقدري تنزلي شغل من انهارده ) 


مايا( ترفع حاجبها باستغراب اي ) 


يوسف ( زي ما سمعتي يا انسه ) 


مايا ( انا مايا ) 


يوسف ( بسرحان اسمك حلو جدا تقدري من انهارده تشتغلي يا مايا ) 


مايا ( بفرحه تظهر في عيونها شكرا ) 


يوسف ( عارفه اي مهمتك في الشغل )


مايا ( لا معرفش ) 


يوسف ( هتكوني السكرتيرة بتاعتي ) 


مايا ( تجز علي أسنانها السكرتيرة بتاعتك انت ) 


يوسف ( في مانع ) 


مايا ( بقرف لا ولا اي حاجه ) 


يوسف ( يقوم يقف ويقعد قدومها علفكرة منستش اللي عملتيه امبارح ويغمز لها ولكن كله في وقته حلو ) 


مايا ( بقوة علفكرة انا مغلطش في حاجه وده حقي لما كنت هتموتني لازم اعمل معاك كده لان حياه الناس مش لعبه في ايد اي حد حياه الناس دي ملك رب العالمين وبس مش ملك لينا احنا عشان نلعب بيها ) 


يوسف ( اولا انا اكيد حياه الناس مهمه عندي لكن انتي طلعتي في وشي فجاه ) 


مايا ( امم حصل خير ) 


يوسف ( يرن الجرس تخش ليله ) 


ليله ( أوامر حضرتك ) 


يوسف ( ليله خدي انسه مايا وفهميها طبيعية الشغل اي) 


ليله ( بابتسامة دي السكرتيرة بتاعتك كنت عارفه) 


يوسف ( يكتم ضحكته عارفه اي ) 


ليله ( هاه سكرتيره يوسف لازم تكون قمر كده ) 


مايا ( تبتسم بخجل ) 


يوسف ( هيه هتفهمك كل حاجه ولا اي ياست ليله ) 


ليله ( انا اقدر يامعلم أوامرك ) 


يوسف ( متخديش في بالك لان دي صديقتي انا واختي منذ الطفوله المنيله ) 


ليله ( مش عاجبك ولا اي يا استاذ يوسف طب والله لا اقول لحور ) 


يوسف ( لا في عرضك ) 


مايا ( تتضحك بقوة خلاص امسحيها فيا انا ) 


ليله ( إذا كان كده ماشي يلا يا مايا ) 


تروح معايا مع ليله وتفهمها ليله كل حاجه عن الشغل ) 


__________________________________________ نروح عند جميله 


تقع جميله علي الزجاج المكسور وتخبط رأسها في الزجاج وتنزف  دماغها بقوة 


كريم ( اتسعت عيونه من الصدمه ونزل إليها ومسك دماغها جميله جميله وحط ايده علي دمها ..ونزلت دموعه جميله عشان خاطري قومي فوقي يا جميله .. كريم يشيل جميله علي ايده ويطلع يجري بيها علي المستشفي ) 


كريم ( بجنون حد.يجيب حماله بسرعه   تيجي الممرضات يأخذوا جميله .. كريم داخل معاها ..الممرضه استني مينفعش تخش معاها ) 


كريم .( يقف برا وتنزل دموعه انا عملت اي ازاي اعمل كده وحط ايده علي دماغه وتنزل دموعه بقوة ..يخرج الدكتور يقرب منه كريم ) 


كريم ( بخوف جميله كويسه ) 


الدكتور ( كويس انك جبتها علطول علي المستشفي كان ممكن يحصلها حاجه وحشه لو اتأخرت شويه هيه دلوقتي أصبحت احسن ) 


كريم ( يعني هيه كويسه ) 


الدكتور ( اه كويسه. ) 


كريم ( عايز اشوفها ممكن ) 


الدكتور ( ممكن بس بلاش تتعب المريضه ) 


كريم ( هز رأسه حاضر.  يخش كريم الي جميله اللي اول ما كريم .دخل نظرت في لاتجاه لآخر ونزلت دموعها) 


كريم ( قرب وقعد جنبها جميله انا ) 


جميله ( بدموع اخرس مش عايزه اسمع منك ولا كلمه اسكت خالص ) 


كريم ( انا اسف ) 


جميله ( اسكت بقا يا اخي انت استحاله تتغير استحاله كنت غبيه لما فكرت انك ممكن تتغير لكن اقولك اي غير أن ديل الكلب عمره ما يتعدل سبني يا كريم وطلقني ) 


كريم ( بجنون انتي بتقولي اي استحاله اسيبك أو حتي اطلقكك يا جميله ) 


جميله( 

يارتنا ما عرفتك ولا شوفتك يارتنا كنت سمعت كلامهم يارتنا ومكنتش سمعت صوت قلبي ياريت كنت اتأخرت شويه في النوم ولا اشوفك .كنت هختصر عمر من الوجع يارتنا ما عرفتك عرفتك عشان أتوجع عرفتك عشان تكون حياتي سوده عرفتك عشان اتكسر بسببك كل يوم سبني لوحدي يا كريم ) 


كريم ( لدرجه دي يا جميله )


جميله ( بوجع وأكثر واكتر يا شيخ ارحمني أو موتني وريحني من كل ده ) 


كريم ( بعد الشر عليكي انا اموت وراكي يا جميله ) 


جميله ( هشش اخرس بقا مافيش اسهل من اني اقول كلام لكن انت فعل مافيش ) 


كريم ( بحزن احنا لينا بيت نتكلم فيه ) 


جميله ( لا يا كريم انا رايحه بيت اهلي) 


كريم ( لا مافيش مروح بيت أهلك يا جميله ) 


جميله ( بوجع انا بكرهك ) 


يدخل الدكتور ( مش قولت مش عايزين المريضه الحلوة تتعب ) 


جميله ( بحده اقدر اخرج دلوقتي) 


الدكتور (. تقدري لكن بلاش عصبيه أو مجهود ) 


كريم ( حاضر يا دكتور ) 


الدكتور ( تقدر تخدها ) 


تقوم جميله كريم يروح يسندها تزقه بغضب  


( كريم بلاش عناد وامسكي فيا ) 


جميله ( انا همسك في نفسي لكن انت لا ) 


كريم ( بوجع اسمعي الكلام يا جميله تمشي جميله وتسند علي الحيطه يمشي كريم جنبها بحزن ..يأخذ تاكسي ويروحوا الي البيت ) 


جميله ( لو سمحت من هنا ورايح كل واحد فينا ينام في غرفه ) 


كريم ( لا مقدرش اكون بعيد عنك ) 


جميله ( من انهارده تقدر وتتعود ) 


كريم ( اسف انا كنت سكران ) 


جميله ( وانت من امتا كنت فايق تخش جميله الغرفه وتقفل عليها ..يارب انا تعبانه اوي يارب لكن مش هبطل احمدك. علي كل شئ الحمد لله يارب انا راضيه بنصيبي لان نصيبك هيصيبك وعارفه انك حنون علي عبادك يارب وعارفه أن مع العسر يسرا..وانا هفضل اشكرك علي كل شئ حتي لو كان عذاب مافيش احن منك يارب العالمين وتغلق عيونها بحزن ) 


كريم ( قعد علي الكنبه بحزن انا كده هضيعها من ايدي كده جميلتي هضيع مني ولكن لو راحت اعمل في نفسي اي مقدرش اسيبها مقدرش من غيرها مش عايش ..لأنها هيه النفس اللي بتنفس بيه مش عارف آخرتي هتكون اي وممكن يحصل اي ويغلق عيونه بحزن انا غبي غبي غبي غبي  جميله خساره تفضل مع انسان زيي وتنزل دموعه) 


________________________________________ 

( نرجع عند يوسف الشركه )


تخبط ( مايا وتدخل) 


يوسف ( بابتسامة اتفضلي ) 


مايا ( تعطي يوسف ملف مظبوط.كده ) 


يوسف ( ينظر في الملف اه مظبوط.كده )


مايا ( شكرا ) 


يوسف ( اي رأيك نتعشا مع بعض انهارده ) 


مايا ( بغضب اولا حضرتك انا جايه هنا لشغل مش جايه عشان اتعشا وادلع ثانيا علاقه المدير بي اللي بتشتغل عنده بتكون شغل بس ..ومافيش خروجات لان غير كده احب اقولك أن ده مش شغل حضرتك ) 


يوسف ( انتي فهمتي غلط علفكرة مش قصدي حاجه قصدي اننا هنا من بدري واكيد لسه مكلتيش حاجه وانا مكلتش قصدي حتي يكون بينا عيش وملح زي ما بتقولوا ) 


مايا ( لا شكرا حضرتك ) 


يوسف ( تمام يا انسه ) 


مايا ( في أوامر تانيه ) 


يوسف ( لا مافيش تقدري تمشي شغلك خلص انهارده ) 


مايا ( تمام عن اذنك تخرج مايا وتبدأ تلم حاجتها ) 


يوسف ( يأخذ حاجته ويخرج ) 


مايا ( نظرت لي سلام حضرتك ) 


يوسف ( سلام يا مايا ) 


وتمشي مايا قدوم يوسف بتوتر 

يوسف ماشي وبيتابع مايا بنظراته ) 


تقف مايا تستني اي تاكسي عشان تروح 


يوسف ( اركبي اوصلك لان هنا مافيش مواصلات) 


مايا ( لا شكرا اكيد.في اي مواصله هتعدي ) 


يوسف ( بعند.اخلصي مينفعش انك تفضلي واقفه كده يلا اركبي ) 


مايا ( قولت شكرا ) 


ينزل يوسف من العربيه ويفتح الباب يلا يا مايا 


مايا ..بنفذ صبر يووه وتركب مع يوسف. 


يوسف ( ما كان من لاول )


مايا ( ممكن انزل علفكرة) 


يوسف( ياستي بهزر ) 


مايا ( ماشي ويبدأ يوسف يسوق .. ويروح عنوان مايا يدخل يوسف حاره فقيره جدا ويستغرب من شكل الحاره اول مره يجي مكان مثل ده ) 


يوسف ( بقرف انتي ساكنه هنا ) 


مايا ( اتوجعت من شكل يوسف اللي باين عليه القرف اه ده المكان اللي اتولدت فيه دي المكان اللي كبرت فيه وده نفس المكان اللي اتعلمت فيه وده المكان اللي خلينا كده دلوقتي مش كل الناس عايشين زي ما حضرتك عايش ..في ناس بتبقي بتموت من الجوع ) 


يوسف ( انا متقصدش كده ) 


مايا ( تقصد ولا متقصدش شكرا علي المواصلة دي وتنزل مايا ) 


يوسف ( ينزل استني ) 


مايا ( افندم ) 


يوسف ( انتي فهمتي غلط ) 


مايا ( لا فهمه قصدك عن اذنك وتمشي مايا يركب يوسف السياره بغضب ويروح الديسكو ) 


__________________________________________


في صباح يوم جديد تقوم حور في الصباح الباكر بكل نشاط ..وتنزل تجري شويه ..يرن تلفون حور ..وتكون امها 


رغد ..انتي فين من امبارح 


حور ( في المزرعه يا امي ) 


رغد ( هتيجي علي هنا ولا رايحه علي الشغل علطول ) 


حور ( لا رايحه الشركه يا امي ) 


رغد ( طيب خلصي وتعالي عايزاكي حور حاضر يا مامي ) 


إياد كان قاعد مع ام حور ينفع كده يا مدام رغد امبارح افضل مستنيها اكتر من ساعتين ومتجيش 


رغد ( ممكن حصل حاجه هعرف لما تيجي ) 


إياد ( مافيش ولا فرصه حور بتساعدني بيها ) 


رغد (. سيب الموضوع ده ليا ) 


إياد ( لما اشوف يا مدام )


رغد ( بكره تقع في حبك ) 


إياد (.- امتا يجي اليوم ده يا مدام رغد ) 


يوسف ( من وراهم بتعمل اي عندنا ياض ) 


رغد ( مهما اقولك مافيش فايده ) 


إياد ( ينفع عمايل حور دي ) 


يوسف ( خير 


إياد ( امبارح عزمتها علي الغداء ومجتش ) 


يوسف ( ضحك ما انت عارف حور ياعم ) 


إياد (. لحد امتا كده ) 


يوسف ( مافيش امل فكك وشوف غيرها 


رغد (.& انت بتكلم عن اختك علفكرة)


يوسف ( اه ما انا عارف ) 


رغد ( صبرني ياربي )


يوسف ( انا هروح الشركه سلام ياست الكل ) 


رغد ( اي النشاط.ده ) 


يوسف ( بخري. احسن بتحسد بسرعه ) 


رغد ( لمض 


يطلع يوسف يغير هدومه ويلبس بنطلون جينز اسود وقميص أبيض ..ويفتح زارير القميص من عند صدره ويحط برفانه الرجولي المفضل ويحط النظاره علي عيونه وينزل يركب عربيته ..) 


نرجع عند حور ( حور خلصت جري وطلعت حتي تأخذ شاور وتلبس تتطلع حور فستان طويل فضي وتحط ببعض الميك اب وتجهز نفسها وترش برفانها المفضل وتأخذ الشنطه وتنزل كانت طلبت عربيه من الشركه لحد ما العربيه بتاعتها تتصلح تركب حور العربيه حتي تروح الي الشركه ) 


حور ( وهيه ماشيه سرحانه وادم لم يروح عن بالها ثانيه تيجي عربيه اخره قدومها تفرمل حور في اخر لحظه ..) 


ينزل شاب من العربيه ويكون ؟ 


ياتري ما مصير حور 


وادم هيفضل ورا للانتقام وبس ? 


______________________________________ 

عند مايا تقوم تجهز نفسها  


الام ..صباحك.جنه يابنتي 


مايا .صباح الورد علي عيونك الحلوين


الام ..رايحه الشغل 


مايا ..اه يا امي 


الام ..ربنا معاكي ياحبيبتي 


مايا ..عايزه حاجه يا امي..


الام ..مش هتفطري 


مايا ..هفطر  في الشركه 


الام ..ماشي يابنتي تنزل مايا ..اول ما تخرج من البيت ..تشوف ؟ 


ياتري هتشوف اي 

_______________________________________


نروح عند جميله ..صحيت ..ونزلت تشتري الحاجات الناقصه لبيت تمشي جميله وهيه حزينه وعماله تفكر في حياتها ..وهيه ماشيه تخبط في حد ويكون ؟


ياتري مين وحياه جميله هيحصل فيها اي 

_________________________________________ 


عند.ليله تقف قدوم ..صوره ..


ليله ( حبك في قلبي وانت لم تعرف لان انا ولا في بالك وبالنسبه ليك اخت بس بردوا هفضل احبك يا حبيبي انا عمري ما حبيت غيرك ..حتي لو كان بيني. وبين نفسي لكن بحبك حبيبي ) 


ياتري ..ليله بتحب مين .وممكن اللي بتحبه يحس بيها ولا لا ؟


وكده خلصت الحلقه اي رأيكم يا حبايبي في القصه دي حلوة ولا لا ..ياريت اعرف رايكم عشان اتشجع وياريت توقعات حلوة عن الحلقه ..يا بنات يووكا 

_بقلمي

_البارت (٥) و(٦) من قصه ما بين الانتقام والعشق يووكا_ 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


(نروح عند حور ) 


حور ( تفرمل مره واحده في اخر لحظه) 


حور( تحط أيدها علي قلبها هو بقا في اي الحمد لله محصلش حاجه ) 


ينزل شاب من العربيه بتاعته وكان حاطط النظاره علي عيونه 


-يقرب الشاب من عربيه حور - 


ادم ( انتي من انهارده اسمك اصبح حور حوادث علفكرة) 


حور ( تتسع عيونها من الصدمه وعيونها الخضراء تلمع عندما شافت ادم ؛ وتنزل من العربيه وتقف قدوم ادم ) 


ادم( اولا صباح الخير ثانيا سرحانه في اي وانتي ماشيه بقا كده كنتي هتعملي حادثه ومش كل مره هتعدي خلي بالك بعد كده ) 


حور ( انا فعلا سرحت ومخدتش بالي مش عارفه مالي ) 


ادم ( باهتمام مزيف اوعي تكوني تعبانه بسبب الحادثه طب انتي رحتي لدكتور تحبي اوديكي انا لدكتور 


حور ( تسرح في كلامه لا انا كويسه جدا كمان ) 


ادم ( اومال اوعي تكوني بتحبي ) 


حور ( تتضحك بقوة عمري ما جربت طعم الحب الصراحه ) 


ادم ( اي رأيك نفطر مع بعض وتحكيلي ) 


حور ( ماشي ) 


ادم ( تحبي تركبي معايا ولا كل واحد يركب عربيته ) 


حور ( ممكن نروح كل واحد.بعربيته ) 


ادم (.- ماشي يركب ادم عربيته وحور تركب عربيتها وكل واحد سائق وكل منهم سرحان ..كل واحد بيفكر في شئ مختلف عن لآخر ..يوصل ادم الي مكان بسيط مطعم قدوم البحر 

.ينزل ادم من العربيه ..وحور تنزل من عربيتها ..) 


ادم ( عارف المكان بسيط بس انا مش بحب الحاجات الزحمه ) 


حور ( بابتسامة ومين قال اني بحب لأماكن الكبيره انا بعشق البساطه جدا ..وبحب اعيش زي ما الناس عايشه حتي بأكل من أكل الناس الغلابه لأن مافيش اجمل من البساطه ) 


ادم ( ينظر ليها باستغراب ويختار طاوله بكرسين ويشد ادم كرسي الي حور وتقعد حور وادم يقعد ) 


ادم ( غريبه انتي علفكره كنت بحسبك أنفك في السما لان واحده زيك من اغني أغنياء مصر وتكون بتحب الحاجات البسيطه غريبه الصراحه ) 


حور ( ليه بقا احنا كلنا واحد وبشر مش معني اني غنيه اني اكون مغروره واكون انفي في السما ..لا لازم اعيش زي ما كل الناس عايشه ..ولازم اعرف الناس عايشه ازاي. .وماليش في لاكل بتاع للأغنياء ده ..انا ليا في أكل الناس البسيطه ..لكن للأسف مقدرش اكل الاكل ده قدوم امي ..بأكل من وراها انا وبابا ويوسف ..) 


ادم ( يحمر وشه من الغضب عندما افتكر ابو حور ويجز علي ايده جامد ) 


ادم ( جميل يبقي نأكل اي ) 


حور ( ببساطه سندوتشات فول وبطاطس محمره ) 


ادم ( يبتسم غصب عنه ويرفع حاجبه باستغراب ..ويطلب ليهم فطار يوصل الفطار ..ويبدأ يأكل هو وحور) 


حور ( هو ده الفطار مش فطار لاجانب اللي لازم أكله مع ماما 

يضحك ادم ) 


ادم (.- اي خدمه ياستي  احكيلي بقا ليه محبتيش قبل كده ) 


حور ( انا مؤمنه بحب الصدفه ده اللي هو بيكون حب من اول نظره . ده الحب اللي انا عايزه اعيش فيه الحب اني قلبي يدق بقوة وهو قدوم نصه التاني وهو اصلا ميعرفش أن ده حبيبه لكن قلبي هو الوحيد اللي يحس بيه ..عيوني تلمع اول ما انظر في عيونه ..وتنظر حور في عيون ادم ..عيونه تكون مرسومه جوايا وانا معرفش غير لما اشوفه اعرف كل اللي كان نفسي فيه فعلا حصل والفارس احلامي يكون فعلا قدومي اللي يخطفني علي الحصان الابيض ..ونعيش في مكان بعيد عن كل الناس ..ونكون انا وهو بس مع بعض بعض ويكفيني ده ده الحب بالنسبه ليا ..حتي لو فقير مش فارق معايا .. لان كلنا واحد وفلوسي هيه فلوسه لأننا واحد وافضل معاه لحد ما يكبر .وطول ما انا ايدي في ايده هنكبر مع بعض ..حتي لو هنعيش مع بعض في اوضه ) 


ادم ( يستغرب من كلامها لكن بنت زيك عايشه طول حياتها في قصور ازاي تقول كده ..بس الكلام مافيش اسهل منه ) 


حور ( اديك قولت عايشه طول عمري في قصور اي يعني قصر كبير ولكن مفيش في فرح ..اي يعني قصر كبير ومافيش لمه كل واحد فينا في وادي اي قصر كبير ..وانا يحتاج لحد جنبي اعمل اي بكبر القصر ..لكن لو اوضه واحده وتكون كلها فرح وسرور لما تكون غرفه أو بيت صغير ويكون في لمه وفرحه من القلب . لما يكون بيت صغير واكون جنب حبيبي ..هحتاج اي ..لان مافيش اكبر من حضن حبيبي حضن حبيبي هيكون هو قصري وبيتي وطني ودنيتي ) 


ادم ( يسرح في كل كلمه منها كلامك جميل مكنتش اتوقع انك ممكن تكوني كده الصراحه ) 


حور ( علفكرة مش دايما المظهر الخارجي كل حاجه ..ساعات لإنسان يبان من برا بارد جدا ومغرور ..لكن لما تعرفوا ساعتها هتقول انا معرفتش حد في حياتي غيره هو المظهر الخارجي دائما خادع في جانب آخر محدش بيشوفه غير الشخص القريب منه ) 


ادم ( عندك حق يا حور ) 


حور ( وانت بتحب أو حبيت) 


ادم ( اتنهد بقوة انا عمري ما حبيت بردوا ..لان انا بقا مش مقتنع بالحب اصلا ..لان الحب تضحيه ومافيش حد بقا مستعد يضحي عشان اللي بيحبه ..الحب أننا نمسك في ايد بعض ..وحتي لو في شوك نمشي عليه ونكمل مش من اول مشكله نبعد عن بعض وتسبني لكن حاليا مافيش كده ..حاليا هم كل بنت الفلوس ..وبس انها تروح النادي دي وتلبس ده وتروح ده ..الفلوس أصبحت حياه البني ادم وميعرفوش  أن الفلوس اخير شئ اصلا الواحد يفكر فيه ) 


حور ( عندك حق لكن الدنيا مش كلها وحش ليه نبص علي الجانب الوحش المعتم ونسيب الجانب الحلو المنور ..ليه نمسك في الوحش ونسيب الحلو ..الحياه فيها حلو كتير لكن احنا بنبص علي الوحش بس لكن الجزء الحلو ده مافيش احسن منه أيوة حياه كل انسان فيها عتمه ولكن فيها ضوء بردوا )


ادم ( مستغرب من كلامها اللي كله عقل كلامها اللي مش يدل علي شكلها ..ولبسها ..بانبهار جميل جدا كلامك ) 


حور ( تبتسم عارفه اني رغايه صداعتك بكلامي ) 


ادم ( مين قال كده بالعكس استمتعت بكلامك جدا كلامك راقي اوي ) 


حور ( بابتسامة وخجل شكرا ) 


ادم ( ليه مسألتيش انا بشتغل اي او من عيله اي ) 


حور ( قولتلك ميهمنيش كل ده ..هعمل اي بشغلك اي ولا هعمل اي انت من عيله مين .. مش عائلتك اللي ممكن تكبرك في نظري ولا شغلك ..ولا فلوسك ..رجولتك معايا كبرتك في نظري ) 


ادم ( يبتسم تسلمي يا حور ) 


الجو يبدأ يمطر بسيط  


حور ( بابتسامة واوو مطر ..تقوم حور وتقلع الجاكيت اللي كانت لبسه علي الفستان ..وتمد أيدها الي أيدها الي ادم يمسك ادم في أيدها حور ..تفضل تلف تحت المطر ..


ادم ( يضحك عليها ) 


حور ( وهيه بتلف انا بعشق المطر انا ويوسف وليله كانوا بنستني الجوا يمطر عشان نفضل نلعب تحت المطر ..) 


ادم ( مجنونه ..كده هتتعبي ) 


حور ( لا جرب عيش تحت المطر كده هتلاقي نفسك مبسوط يلا ..يقلع ادم الجاكيت بتاعه ..ويقف تحت المطر معاها .. ويفضل يضحك عليها بقوة ) 


حور ( تمسك ايده وتفضل تلف بيه ويضحك ادم من قلبه ) 


ادم ( خلاص كفايه لان كده هتتعبي ويشد حور في مكان مفهوش مطر ..ويحط عليها الجاكيت بتاعها ..) 


حور ( تهز رأسها من الماء وبعض الماء يلمس وش ادم وتتقابل عيونهم في نظره طويله جدا) 


ادم ( بغضب من نفسه .. علفكرة انتي مجنونه ) 


حور ( لسه مشوفتش جنان علفكرة) 


ادم ( اكتر من كده وانتي لسه مشوفتيش الجنان بتاعي ) 


حور ( مع الوقت كله هيشوف جنان التاني وتتضحك حور ) 


يضحك ادم كله مع الوقت ودائما الوقت بيخبي مفاجات..ويبتسم بخبث وممكن يكون في مفاجاه كبيره 


حور ( تنظر في لأرض بخجل وتبتسم بهدوء دائما الدنيا بتخبي لينا مفاجآت) 


ادم ( لكن اكيد المفاجاه دي هتعجبك ) 


حور ( لما نشوف المفاجاه ساعتها نقرر إذا هتعجبني ولا لا ) 


ادم ( بخبث فعلا حابب اشكرك علي اليوم الحلو ده ) 


حور ( انا اللي عايزه اشكرك تعرف اول مره مرحش الشركه كده ..انا حياتي كلها شغل ) 


ادم ( اسف طب اوصلك علي الشركه ) 


حور ( لا انا علطول بروح مجتش من يوم يعني ) 


ادم( يبتسم عندك حق )


حور( اي رأيك اعرفك علي صديقي المفضل ) 


ادم( موافق ) 


حور ( طب يلا بينا ) 


ويركبوا كل واحد سيارته ..وتروح حور المزرعه وتنزل من العربيه ) 


ادم ( باستغراب مش دي المزرعه ) 


حور ( أيوة صديقي هنا ) 


ادم ( يبتسم لما نشوف سي صديقك ده ) 


تشده حور من ايده    في غرفه في الجنينه تفتح حور الغرفه ..وتنادي علي صديقها كوكي كوكي 


يجي كلب صغير تحت رجل حور 


حور ( تنزل الي مستوي الكلب وتجيب الكلب اي رأيك في صديقي ) 


ادم ( يبتسم الكلب ) 


حور ( ده كوكي يلا سلم علي ادم يا كوكي ) 


حور ( يلا مرديش الكلب يسلم علي ادم ..) 


ادم (._ بتاعك انتي ) 


حور ( اه بس ليه مش عايز يسلم عليك ) 


ادم ( في سره لان الكلب الوحيد اللي بيعرف لإنسان في غدر من صاحبه ولا لا عشان كده مش عايز يسلم عليا ) 


حور ( ده بقا صديقي يعرف حاجات عني أكثر مني )


ادم ( فعلا لان مافيش اوفي من الكلاب ) 


حور ( تبتسم وتحط ايد ادم علي الكلب ) 


الكلب فضل يهوهو بقوة  


حور ( مالك يا كوكي وتنزل كوكي انت جعان وتجيب لاكل وتأكل كوكي بأيدها ) 


ادم ( سرح فيها بقوة ) 


حور ( مالك يا كوكي وتستغرب من الكلب عاوز تنام ولا اي ) 


حور ( شكله عايز ينام لكن الكلب عمال يهوهو بقوة ) 


حور ( تخرج وتقفل الغرفه )


حور ( مش عارفه ماله غريبه) 


ادم ( ولا يهمك ياستي ممكن لانه اول مره يشوفني ) 


حور ( ممكن عندك حق وتبدأ حور تكح بقوة عطشي ) 


ادم ( شكلك خدتي دور برد شوفتي ) 


حور ( عطشي لا انا كويسه ) 


ادم ( يلمس وشها وهنا ضربات قلب حور تفضل تتدق بقوة ) 


ادم ( حرارتك مرتفعه يا حور ) 


حور ( هطلع اغير الهدوم ممكن عشان مبلوله ) 


ادم( طيب تتدخل حور وتجيب فوطه لي ادم خد نشف بيها ..وهجبلك هدوم من عند يوسف هو نفس جسمك )


ادم (. مالوش داعي ) 


حور( تتطلع تجيب لي بنطلون وتشيرت وتنزل خد دول كان قلع ادم القميص وعضلات ادم ظاهره ..تخجل حور وتتطلع تجري علي فوق ..حتي تغير هدومها ..) 

وتجهز حور نفسها ..وتحط الكوفيه حاولين رقابتها ..وطاقيه علي شعرها ..وتنزل حور تعمل اتنين كوب كابتشينو..وتروح الي ادم ) 


ادم ( نظر ليها بإعجاب لان شكلها اصلا يشد اي حد لي ) 


حور ( تمد أيدها بالكوب الي ادم  يأخذ ادم الكوب وتقعد حور جنبه وتشرب الكابتشينو معاه  ويفضلوا يضحكوا  مع بعض ويتكلموا ) 


___________________________________________


نروح عند جميله  


جميله وهيه ماشيه سرحانه خبطت في حد _ 


جميله ( اسفه اي ده مراد اخبارك اي ) 


مراد ( باشتياق وشغف جميله وطلع اسم جميله بكل حب ) 


جميله ( اخبارك ايه يا مراد ) 


مراد ( نظر عليها وأخذ باله من الجرح اللي في دماغها اي ده الجرح ده من اي حصل اي ) 


جميله ( اتخبط انهارده خبطه بسيطه ) 


مراد ( بخوف متأكده ) 


جميله ( بابتسامة اخبارك ايه يا مراد ليك وحشه والله )


مراد ( في سره انتي اللي وحشتيني اوي يا جميلتي ) 


مراد ( كنتي فين ) 


جميله ( بجيب حاجات ناقصه لبيت ) 


مراد ( اخذ الشنط من أيدها همسك انا الشنط )


جميله ( لا مالوش داعي مش حاجات كتير ) 


مراد ( لا ازاي القمر ده يشيل حاجه اصلا ) 


جميله ( تبتسم بحزن المهم حياتك عامله اي مش هنفرح بيك بقا ) 


مراد ( وهو سرحان فيها ..لما افرح علي فرحك انتي الاول ) 


جميله ( بحزن فرحي وتتضحك بسخريه ..انت اهم دلوقتي انا اتعودت خلاص ) 


مراد ( بحزن معلش أن شاء الله كل شئ يتحسن ) 


جميله ( بخيبه امل ان شاء الله) 


مراد ( أتوجع من حزنها الشديد اللي ظاهر عليها ..انا مقدرش اشوفك كده يا جميله ) 


جميله ( بابتسامة وجع لا انا كويسه الحمد لله ابقي طمني وخلينا نشوفك يا ندل مكنتش اخوه دي 


مراد ( بوجع اه اكيد ويبتسم بوجع ..ويبص في عيونها بحب واشتياق شديد ويوصل مراد جميله لحد.بيتها ..) 


جميله ( تعبتك معايا) 


مراد ( متقوليش كده يا جميله ) 


جميله ( برقه حاضر يا مراد ) 


مراد ( بيملي عينه منها تأخذ جميله منه الحاجه ..) 


جميله ( عايز اي حاجه ) 


مراد ( سلامتك ..ويسلم عليها ..كان عاوز يفضل ماسك أيدها ..) 


كريم شافهم وشاف نظرات مراد الي جميله غليت نار الغيره في عيونه ( قرب منهم كريم ازيك يا مراد 


مراد ( بتوتر الحمد لله وانت يا كريم ) 


كريم ( ليه الواقفه دي اتفضل اطلع اشرب حاجه بقالنا كتير مش بنقعد مع بعض 


مراد ( تتعوض اكيد 


كريم ( لا لازم تتطلع تشرب حاجه معايا فوق ) 


جميله ( بابتسامة تعالي يا مراد وانا عامله الاكل اللي كنت بتحب تأكله من ايدي) 


مراد ( يبتسم ليها بحب تسلم ايدك) 


كريم ( يحمر وشه من الغضب ) 


مراد ( خلاص طالما هأكل من ايدك هاجي ) 


ويطلعوا فوق  ( وتخش جميله تجهز مشروبات ليهم وتقدم المشروب الي مراد بابتسامة..ومراد سرحان فيها لكن بيسيطر علي نفسه ..كريم شايف ده لانه عارف اصلا أنه بيحبها عشان كده كريم سبق وراح اتقدم لها ..لان كريم ومراد وادم كانوا اصدقاء) 


جميله ( عشر دقائق ولاكل يجهز ) 


مراد( بحنان براحتك بلاش تتعبي نفسك وتعالي ارتاحي ) 


جميله ( يابني انا بقالي كتير مش بشوفك من ساعه لما اتجوزت فين وفين لما اشوفك ) 


مراد ( اهوه بقا مشاغل الحياة) 


جميله ( اي اليأس دي محسسني انك متجوز وعندك عشر عيال وشايل الهم يضحك.مراد بقوة انما كريم عمال يبص عليهم ) 


مراد( مالك يا كريم ليه ساكت ) 


كريم ( بابتسامة ماليش انا كويس بس مرهق شويه ) 


مراد ( خير في حاجه ) 


تبص إليه جميله بوجع وتخش المطبخ تجهز الأكل


مراد ( في مشاكل بينك وبين جميله ) 


كريم ( ما انت متابع اهوه )


مراد ( بحرج خلي بالك منها يا كريم ..لان جميله دي جوهره وياريت تحافظ عليها لأنها لو ضاعت من ايدك انت اللي خسران في الف غيرك يتمناها ..انت معاك جوهره مش عارف قيمتها يا كريم .. انت محظوظ ومش كل الناس بتكون محظوظه كده ومش كل الناس بتأخذ اللي بيحبوهم غير المحظوظين ولازم تقدر ده كانت الدموع متكونه في عيون مراد  واغلق عيونه حتي لا تفضحه دموعه ) 


كريم ( شاف تأثير مراد بالكلام وعرف أنه لسه بيعشق جميله مش بس بيحبها ..عرف أنه عايش علي ذكرياتها والوجع اللي في عيون مراد والحزن .. ونظرات الاشتياق اللي في عيونه ليها ) 


كريم ( جميله كانت تستاهل حد احسن مني ..جميله كانت تستاهل حد زيك انت ..كانت جميله خرجت بالاكل وسمعت الكلمه دي ) 


مراد ( بضربات قلب سريعه ..هاه انا لا انت بأيدك تحسن كل ده ) 


كريم ( شكل الوقت أتأخر اوي ) 


مراد( مافيش حاجه اتأخرت جرب ) 


كريم ( مش عارف ) 


مراد ( صدقني انت محظوظ ) 


جميله ( احم الاكل أصبح جاهز تقدروا تيجوا تأكلوا يلا يقوم مراد ..الله رائحه الاكل تجنن كفايه أنه من ايدك 


جميله ( بخجل شكرا يلا ) 


يقعدوا ويبدأون الطعام مع بعض ..ولكن كريم متابع نظرات مراد ..) 


مراد ( بجد تسلم ايدك مش بقولك محظوظ ياعم كريم) 


كريم ( ينظر لي وينظر الي جميله فعلا محظوظ ) 


مراد ( شكرا علي الاكل الحلو ده ) 


جميله ( ابقي خلينا نشوفك ياعم ) 


مراد ( أن شاء الله تاني مره تسلم ايدك ياقمر يلا انا همشي انا ) 


جميله ( خليك شويه) 


مراد ( مره تانيه ورايا شغل) 


جميله ( ماشي بس وعد انك تيجي ) 


مراد ( بابتسامة ونظرات حب شديده حاضر  : ولكن كريم لم ينطق كلمه بلا عمال يبص عليهم ..🙂 


مراد ( عايز حاجه يا كيمو ) 


كريم ( يقوم يقف سلامتك ابقي خلينا نشوفك فعلا ) 


مراد ( حاضر سلام ..ويبص نظره اخيره علي جميله ويبتسم ) 


كريم ( أتوجع من نظرات مراد الي جميله ..لان يعتبر كريم اللي اخذ منه جميله ) 


مراد ( اشوف وشكم بخير ويمشي مراد ..) 


جميله ( تبص علي كريم بوجع وتخش غرفتها ) 


كريم ( يقعد.ويحط ايده علي دماغه..يارتنا كنت سبتها ليك انت كنت هتقدر تحافظ عليها ..يارتنا بجد .. كان زمانها مبسوطه معاك ..بدل ما انا كابوس في حياتها ..) 


عند ( جميله جواه تقعد علي طرف السرير بحزن ..انا عارفه انك بتحبني يارتنا كنت اختارتك انت وكنت اختصرت كل الوجع ده ..ولكن ده نصيبي ..بس ذنبك اي تعيش موجوع بسببي انا ..ذنبك اي تفضل عايش علي ذكرياتي ..وتطرد.جميله أفكارها..مينفعش افكر في حد اخر لان .دي اسمها خيانه في حق زوجي ..ولكن ربنا يرزقك بي بنت الحلال .. ويهدي كريم ليا  ) 


___-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- _-__-_- 

 نروح عند مايا 


مايا ( تنزل وتخرج من باب البيت تشوف عربيه يوسف قدوم البيت ) 


يوسف ( يفتح زجاج العربيه ويشيل النظاره من علي عيونه تسرح فيه مايا لأنه وسيم جدا ) 


يوسف ( اركبي يا مايا ) 


مايا ( تبلع ريقها بصعوبه لا شكرا هأخذ تاكسي ) 


يوسف ( اركبي يلا بدل ما أنزل واقول مش عايزه تركب معايا باعلي صوت تتضحك.مايا بقوة ..امري لله اعمل اي وتركب مايا مع يوسف ) 


يوسف ( ما كان من لاول ناس متجيش غير بالعيون الحلوه ويغمز لها يوسف بعيونه اللي تتطير العقل ) 


مايا ( تبتسم بخجل علفكرة انا بعرف اروح اي حته لوحدي ليه تيجي عشان توصلنا ).


يوسف ( انا غلطان اني خايف القمر ده يتبهدل في المواصلات والشباب يعاكسوا فيه ..لو تقدري انتي انا مقدرش ) 


مايا ( تتضحك لا ازاي ) 


يوسف ( يبقي نفطر مع بعض بقا احسن انا جعان جدا ولو حصلي حاجه هيكون ذنبي في رقابتك بقا يا مفتريه ) 


مايا ( ترفع حاجبها انت غريب ) 


يوسف ( بثقه انا عارف ان انا حلو ( 


مايا ( ودي ثقه ولا غرور من حضرتك ) 


يوسف ( تقدري تقولي الاتنين مع بعض يعني كوكتيل نضربهم مع بعض يطلع اي بقا في لآخر أن عيونك هما الحلوين) 


مايا ( يحمر وشها من الخجل  احم مش هنمشي من هنا ) 


يوسف ( يضحك ياتي كميله طلعت بتكسف يا ناس ) 


مايا (. مجنون والله ) 


يسوق يوسف بسرعه ..


مايا ( براحه بليزز) 


يوسف ( يزود السرعه هنفطر مع بعض ولا اذود أكثر ).


مايا ( خلاص بقا ) 


يوسف ( يزود السرعه) 


مايا ( خلاص موافقه ) 


يوسف ( يضحك كده انتي شطوره ) 


مايا ( بغضب كنت هتموتنا ) 


يوسف(. اهوه كنتي هتلاقي حد.يسليكي أثناء رحلتنا) 


مايا ( انا بقولك رايحين دريم بارك وتتضحك بقوة ) 


يوسف (. وماله تحبي نروح دريم بارك) 


مايا ( تسكت لا نروح الشركه ) 


يوسف ( هيه هطير ما احنا رايحين ) 


مايا ( لا لازم نروح الشغل   لان الشغل اهم من اي حاجه تانيه ) 


يوسف ( احنا اتفقنا نفطر مع بعض )


مايا ( باحراج انا معايا سندوتشات اي رأيك تأكل معايا ) 


يوسف ( بابتسامة اشطا يقف يوسف علي جنب ..وطلع مايا السندوتشات .. باحراج) 


وتبدأ تفطر هيه ويوسف ) 


يوسف ( يسلام جميله جدا ) 


مايا ( بابتسامة بجد ) 


يوسف ( اه بجد.طبعا كفايه اني بأكل معاكي ) 


مايا (. تبتسم ويخلصوا اكل ويرجع يسوق يوسف .. ويروحوا الشركه ..تنزل مايا ..وتمشي قدوم يوسف ..كانت الشركه كلها عيونها علي يوسف لأنه وسيم جدا ويخطف القلب اصلا ) 


البنات ( چو ده وسيم جدا اوه ولا عضلاته ) 


مايا ( تحس بغضب شديد يخش يوسف المكتب ..ويرن الجرس الي مايا ) 


مايا ( تتدخل أوامر حضرتك ) 


يوسف ( ولا حاجه بس كنت عايز اشوفك ) 


مايا (  تبتسم بخجل احم كده مش هنشتغل ) 


يوسف ( لا هو في احسن من كده شغل ) 


مايا ( تبتسم ) 


تخش ليله من غير ما تخبط ..ولما تشوفهم كده تحس بنار الغيره ) 


ليله ( تقرب منهم اسفه مكنتش اعرف ان في حد معاك ) 


يوسف ( من امتا في بينا كده اصلا يابت احنا اخوات وأصدقاء) 


ليله. ( بوجع اه طبعا يا چو وتنظر الي مايا بحزن اخبارك اي ياقمر ) 


مايا ( تلاحظ نظرات ليله .. الحمد لله وانتي ) 


ليله ( بابتسامة كويسه ) 


يوسف ( كنتي جايه ليه ) 


ليله ( موضوع المودل قولت افكرك عارفه أن عقلك مش فيك ) 


يوسف ( اوه نسيت بس انا هشوف مودل مناسبه ) 


ليله ( تمام عن اذنك وتخرج ليله واول ما تخرج تنزل دمعه هاربه تمسحها وترجع مكتبها بحزن وتشتغل حتي لا تفكر في يوسف ) 


( وتبدأ مايا تشوف شغلها ) 


__________________________________________


نرجع عند ( حور ) 


حور ( وشها بدأ يصفر وتكح جامد عطشي ) 


ادم (. انتي شكلك خدتي نازله جامده لازم تروحي لدكتور ) 


حور ( تكح لا مافيش داعي الموضوع ده بيجيلي كتير وبأخذ الدواء وبكون كويسه متقلقش عليا ) 


ادم ( فين الدواء ده ) 


حور( عطشي فوق في الغرفه بتاعتي هطلع اجيبه) 


ادم (. لا خليكي انا هطلع اجبلك الدواء بتاعك ) 


حور ( الطابق اللي فوق اخر غرفه) 


ادم ( يطلع يجيب لحور الدواء بتاعها وينزل  ويجيب ليها ماء ..عشان يعمل لها جمدات)


ادم (. خدي تأخذ حور الدواء) 


ادم (. ريحي دماغك عشان اعملك جمدات،) 


حور ( مافيش داعي ).


ادم ( ده واجبي يا حور ) 


حور (. تسند دماغها بتعب ) 


ادم ( يعمل لها جمدات وحور تبص في عيون ادم وتسرح فيه ..وتروح في ثبات عميق )


ادم (. فضل يعمل لها جمدات لان حرارتها مرتفعه جدا وفضل قاعد جنبها ) 


_________________________________________


(وفي صباح يوم جديد ) 


عند حور ( تصحي حور تحس بثقل علي أيدها ..تبص تلاقي ادم نائم علي كراسي جنبها وسند.دماغه علي أيدها   تسرح حور فيه بقوة وتتأمل فيه وهو نائم وتلمس شعره بابتسامة يصحي ادم ) 


ادم ( انتي كويسه ) 


حور ( اه كويسه تعبتك معايا انا عارفه ) 


ادم ( متقوليش كده يا حور ) 


حور ( بابتسامة..بجد شكرا من ساعه ما عرفتك وانا تعباك معايا ) 


ادم (. حط ايده علي أيدها وبخبث ياريت كل التعب يكون زي تعبك يا حور ) 


حور ( تنظر في عيونه وتخجل وتبص في لاتجاه لآخر هشوف في فطار اي واجيبه نفطر مع بعض ..معلش لاني مش بعرف اعمل اي حاجه فاشله يعني وتتضحك ) 


ادم ( يضحك عليها أي رأيك أكلك.من ايدي ياستي ) 


حور ( بتعرف ) 


ادم ( بثقه مافيش حاجه مش بعرف اعملها ).


حور ( يسلام خلاص لازم ادوق ) 


ادم (. طيب تقدري تغيري هدومك وتنزلي) 


حور (. ماشي تتطلع حور تنطط علي السلم وتتضحك وتخش غرفتها تغير هدومها .وتلبس جاكيت جينز..وبنطلون وتلف حاولين رقابته كوفيه وتسيب شعرها علي ظهرها وتحط عليه كاب وتنزل الي ادم ) 


ادم (. كان بيعمل الفطار ليهم وسرحان ..في فكره انتقامه وطلعت بريئه ياسي ادم لسه بردوا هتنتقم منها ..قلبه ..أيوة لازم تنتقم منها . هما السبب في حالتكم دي ..والسبب في موت ابوك ..والسبب في كل حاجه ..لازم تتدمرها ) 


حور ( بصوت رقيق انا جيت فاق ادم من شروده ونظر عليها وسرح قد اي ملاك . وتقرب حور من ادم ) 


ادم ( علفكرة انتي كده احلي ..من الفساتين ).


حور ( بابتسامة بجد ) 


ادم (. اه شكلك بسيط وبرئ جدا ).


حور ( تحط شعرها ورا اذنها بكسوف شكرا ) 


ادم(. الاكل أصبح جاهز ويحطه علي الطاوله ..ويقعدوا يفطرون مع بعض )


حور ( يسلام جميل اوي ).


ادم (. انتي اجمل ) 


حور ( بجد.جميل )


ادم ( رايحه الشركه ).


حور ( اه رايحه ) 


ادم ( بس انتي تعبانه ) 


حور ( لا بقيت كويسه اوي ) 


ادم ( بجد يا حور ) 


حور( اه بجد يا ادم ) 


ادم ( بابتسامة ماشي ياستي تعالي اوصلك واكسب فيكي ثواب ) 


حور (. تتضحك احلي ثواب وتقوم حور بخجل تجيب شنطتها يلا بينا ) 


ادم ( يلا ) 


حور ( هركب معاك بقا مش قادره اسوق )


ادم ( بابتسامة عربيتي تنور  وتركب حور  معاه ويوصلها الي الشركه ) 


حور( هشوفك انهارده تاني ).


ادم ( لو عايزه مافيش مانع ) 


حور (. اكيد عايزه ).


ادم ( يبقي هاجي اخدك انهارده بليل  ) 


حور ( بابتسامة تعالي الفيلا لاني مش هروح المزرعه ) 


ادم ( من عيوني ) 


حور (. تفتح باب السياره وقبل ما تنزل تطبع قبله رقيقه علي خد ادم وتنزل بسرعه ) 


ادم( يستغرب منها ويحط ايده علي خده ويضحك  لكن يسيطر على نفسه حلو اوي انتقامي هينجح ويسوق ادم بجنون وحس بغضب شديد مش عارف ليه ..الغضب ده عشان خاطر أنه هيظلم بنت مالهاش ذنب في اي حاجه ولا فكره انتقامه ) 


____________________________________________ 


علي جانب آخر خالص ) 


يسوق شخص ..بكل قوة .ويمشي كأنه عايز ..ينتحر ..ويمشي بسرعه جامده ويسيب فرامل العربيه..وتخش العربيه في رصيف كبير ) 


يمر ( ادم من ذلك المكان ويشوف العربيه ينزل من عربيته بسرعه .. ويقرب من العربيه ..) 


ياتري  ( الشخص ده هيكون لي دور في القصه ولا لا  وياتري هيكون دوره اي في قصتنا ) 


وياتري( ادم هيعمل اي مع حور ..وممكن يقع قلبه في حبها ..ولا هيسيطر قلبه عليه ) 


نرجع عند حور ( تتطلع ..المكتب بتاعها ..اول ما تخش تلاقي ) 


ياتري هتلاقي اي … ؟


وحور لما تعرف حقيقه ادم من ناحيتها هتعمل اي …؟


_______________________________________________ 


عند يوسف يقوم يجهز نفسه وينزل حتي يروح يوصل مايا يسوق عربيته ويروح لها ) 


ويفضل مستني مايا تحت البيت لكن مايا تتأخر ) 


عند مايا فوق ..تقوم وتجهز نفسها ..وفجاه تسمع صوت امها ..الحقيني يا مايا 


مايا ( تخش ليها بسرعه اي ياامي 


الام ..نور مش عايزه تصحي ومش بترد عليا ومافيش نفس 


مايا ( انتي بتقولي اي) 


الام ( بدموع اختك بتروح مننا يا مايا )


مايا اعمل اي دلوقتي يارب ..وتبدأ تتوتر ..


يخبط ..باب الشقه ..ويكون ؟


ياتري ..مال اخت مايا ممكن يحصلها حاجه ..


وياتري يوسف مهتم بمايا ليه ..هل اعجاب ..ولا بيعمل كده عشان يوقعها ..زي ما بيوقع اي بنت تانيه ) 


ياريت توقعاتكم ) 

__________________________________________ 

عند جميله 

تخرج ..جميله من الغرفه ..والصدمه عندما تشوف 

ياتري شافت اي؟

وحياتها مصيرها اي ؟

خلصت الحلقه يووكا اتمني الحلقه تكون عاجبتكم يا حبايبي ..وياريت اعرف رايكم 

~البارت (٧) و(٨) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح عند حور ( تدخل حور المكتب بتاعها ..وتفتح المكتب ..تلاقي بوكيه ورد كبير احمر ..وابيض ..علي المكتب ..تقرب من البوكيه وتمسك الورد ..وتأخذ نفس عميق ..معقول من ادم ..وحضنت بوكيه الورد ..


إياد ..( لا للاسف ده مني انا يا حور ) 


حور ( تحط البوكيه علي المكتب مكنتش اعرف سوري ) 


إياد ( سوري اه ..وكنتي اليومين دول معاه صح ) 


حور( باحراج مش بالظبط ).


إياد( يعني اي مش بظبط كنتي معه قولي اه أو لا .لان دي الإجابة الوحيده ) 


حور (. بقوة اه كنت معاه وبعدين انت مالك كنت معاه ولا لا انت كنت ولي امري حضرتك ..انت مالك بحياتي اصلا مالك كنت مع مين ولا انا فين دي حياتي ..وانت شكلك نسيت نفسك انت بالنسبه ليا اي يا بشمهندس إياد ) 


إياد ( لا منستش يا يا حور احنا اصدقاء من واحنا صغيرين ودي الصله اللي جمعتنا ..لكن للاسف..انتي اصلا عمرك ما هتحسي لان اللي بيدق ده مش قلب ده حجر ..لانك لو بتحسي كنتي هتعرفي اد.اي انا بحبك ..ومستعد اعمل عشانك اي حاجه ..لكن انتي غبيه خليكي ورا تفكيرك ..ورا تفكيرك ..في فتي أحلامك اللي في دماغك وبس ..لكن مش في الواقع ..) 


حور ( تشاور بأيدها بغضب ..انا مسمحلكش انك تكلم معايا كده انت فاهم ..ولو كان فتي احلامي ده فهو عمره ما هيكون انت احنا طول الوقت كانوا اصدقاء وانا مش قادره اشوفك أكثر من كده اي هو بالعافيه يا اخي ..فتي احلامي اللي بتقول عليه ..انا فعلا شكله لقيته ..لان مافيش حاجه بعيده عن ربنا ..شكلك انت نسيت كده ..وحاجه كمان ..انا قلبي مش بأيدي ..لو كنت اقدر كنت حبيتك من زمان يا استاذ إياد ..لكن مقدرش ..ومش هقدر لانك انت في دماغي ..مجرد صديق وأخ ليا ..زيك زي يوسف زي ليله ..وياريت منخسرش بعض بسبب كده ) 


إياد ( كان ماسك دموعه من كلامها عندك حق ياريت منخسرش بعض..لان احنا مش عشره يوم..ولا يومين احنا عشره سنين طويله اوي يا حور ولكن يا خساره ..احب اقولك انك اكيد هتندمي يا حور ).


حور ( بغضب ..وانا مستعده اندم عارف ليه لانه هيكون اختياري انا ولازم كل واحد فينا يستحمل نتيجه اختياره ..وحتي لو ندمت ده اختياري انا ولازم اتحمل كل اللي هيحصل لاني انا اللي اختارت ده وشكرا علي نصيحه حضرتك ليا ) 


إياد ( بوجع خرج من مكتب حور دخل مكتبه ..بوجع ..ونزلت دموعه تخش ليله الي حور ) 


ليله ( حصل اي بينك وبين إياد يا حور لانه دموعه في عيونه ) 


حور( قعدت علي الكرسي بضعف ذنبي اي اني مقدرتش احبه حد قاله أنه قلبي بأيدي اعمل اي يعني ..اعمل اي هاه ..) 


ليله ( بحزن معلش ياحبيبتي لكن الحب صعب ..وإحساس أن حبيبك مش حاسس بيكي بيموتك يا حور . انتي متعرفيش لإحساس ده بيخليكي ..تحسي انك لو حاجه اصلا ..متلوميش عليه.  لما تجربي الحب. .هتعرفي هو يقصد اي .يا حور ..ونزلت دمعه هاربه من ليله ) 


حور ( باستغراب انتي حبيتي قبل كده يا ليله تقعد ليله بضعف ..حب من طرف واحد لانه ولا شايفني اصلا ..ولا حاسس بيا وكأني هواء..وكأني ولا حاجه كأني حاجه شفافه بيجي عندي انا ومش بيشوفني ..عرفتي ليه بقولك كده ..اسألي مجرب ..ياويلك من عذاب الحب..يا حور ..ونزلت دموع ليله تقوم حور وتأخذ ليله في حضنها. .معلش ياحبيبتي أن شاء الله يحس بيكي ..أو يبعتلك واحد يحس بيكي وبحبك ..ويعرف قد اي هو محظوظ بيكي يا ليله انتي انسانه جميله اوي يا ليله لازم تعرفي ده كويس يا حبيبتي ..) 


ليله ( بقوة وتمسح دموعها ..انا كويسه اوي يا حور وتبتسم ليله من وسط بكائها) 


حور ( يوجعها قلبها عليها ..وتمسك أيدها ..وبمرح .مش شكلي لقيت فتي احلامي يا ليله ) 


ليله ( تتسع عيونها من الفرحه بتكلمي بجد ) 


حور (. اه حاسه اني فتي أحلامي اللي رسمته في خيالي هو ..ده عيونه اللي مرسومه قدوم عيني ..وشعره ..شكله ..طوله كل ده كان في خيالي . مش قادره اصدق ان هو طلع فعلا حقيقه مش مصدقه أن فعلا كل اللي كنت بحلم بيه لقيته فيه .. مش عارفه من ساعه ما شوفته وانا مالي ..مش عارفه حصلي اي حاسه اني زي ما اكون مسحوره بيه حاسه أنه سحرني بنظره عيونه ..وقلبي فضل يدق بقوة . وتأخذ ايد ليله وتحطها علي قلبها ..سامعه صوت قلبي.  لحد دلوقتي قلبي نازل بوم بوم ) 


ليله( تبتسم اه سامعه صوت قلبك ..يا حبيبتي ..بس حسبي تقعي ومحدش يسمي عليكي ) 


حور( تلف حاولين نفسها انا حاسه اني في حلم كبير حاسه اني بحلم ..يا ليله ..لو بحلم مش عايزه افوق احلي  يوم عشته امبارح ..حاسه اني طفله طائره في السماء تقوم ليله وتقف قدومها ) 


ليله ( حبتيه يا حور ) 


حور ( تسرح هاه ) 


ليله ( طالما بدأت بهاه يبقي شكلك وقعتي فيه ) 


حور ( صدقيني انا ذات نفسي مش عارفه معقوله انا احب وتتضحك حور من قلبها معقول انا قلبي يدق بقوة كده لشخص مش مصدقه ..حور منصور تقع في حب حد...لا لا انا اكيد بحلم صح  بس حلم جميل ..عيونه مش بتغيب عن بالي . انا شايفه عيونه في كل حته ..انا مالي يا ليله ) 


ليله ( تتضحك بقوة عليها ولله وي وقعتي يا حور وياتري مين سعيد الحظ ده ) 


حور ( ادم ) 


ليله ( أيوة بيشتغل اي أبوة مين ..ساكن فين ) 


حور ( احم معرفش غير اسمه لانه ده وبس يهمني انا مالي أبوة مين ولا ساكن فين. .انا عايزاه هو مش عايزه أبوه ولا شغله ..حتي لو فقير انا عايزاه ..هو وبس ) 


ليله ( وتفتكري انه لو فقير ممكن استاذ منصور ولا مدام رغد.توافق عليه فكري يا حور ..وبلاش مشاعرك تسيطر عليكي ) 


حور ( مش فارق معايا ..طالما انا عايزاه اكيد هما هيقبلوا ده ) 


ليله ( اتمني ده من كل قلبي ).


حور ( سيبك انا عايزه اعيش اليوم بيومه ..عايز اجري وارقص..واتنطط).


ليله ( تتضحك حور رجعت طفله مره اخره ) 


حور ( ..من ساعه ما عيني قبلت عيونه ..انا حاسه اني سكرانه بيه تتضحك ليله بقوة ) 


ليله ( الله عليك ياسي ادم وقعت البت . فيك ..ويما قبلك كان يتمني نظره ..صغيره من ست حور ) 


حور ( تتضحك بقوة..هههه لا مش لدرجه دي يعني. .مش وقعت وقعت ) 


ليله ( شكلك وقعتي وي وقعتي وي وقعتي كمان ياختي ) 


حور ( هههه هو باين عليا اوي كده ) 


ليله ( الصراحه اه ..صوتك في روح ..وشك منور ..الابتسامه علي وشك ..ربنا يديم عليكي السعاده دي دائما) 


حور ( تحط أيدها علي وشها ..حاسه وشي بيطلع نار . من دقات قلبي السريعه ) 


ليله ( مش بقول يا بركاتك ) 


حور ( يلا يابت علي شغلك ..ورانا شغل كتير اوي ) 


ليله ( يلا ياختي ويبدأ كل منهم شغله ) 


--------_------_------_----_----_----_----_----_----_-----_----_----


نروح عند ادم 


ادم ..( كان سائق وبيفكر في موضوع حور ..ومش عارف هو صح ولا غلط ..بعد ما شاف قد اي هيه بريئه ..وقد بنت بسيطه غير ما كان يتوقع وهو سائق ..شايف ..عربيه عامله حادث ..ينزل ادم بسرعه من عربيته ..ويقرب من ذلك السياره ..ويحاول يفتح الباب لم يتفتح ..ويفضل وراه لحد ما الباب يتكسر ويخرج ..ادم ذلك الشخص ..واول ما ادم يأخذ ذلك الشخص ..ويبعد شويه ..العربيه تنفجر .) 


ادم ( يحط..الشخص في سيارته ويروح بيه اقرب مستشفي.  ينزل ادم زي المجنون حماله بسرعه تأخذ الممرضات ذلك الشخص. .) 


ادم ( ..واقف قدوم الغرفه ..ويخرج الدكتور من غرفه ذلك ..الشخص يجري عليه ادم ) 


ادم ( هو كويس ) 


الدكتور( اتكتب. لي عمر جديد ..وكويس انك جبته في الوقت المناسب كان زمانه فارق حياته ..انت السبب أنه اتكتب لي عمر جديد ) 


ادم ( يبتسم طب اقدر اشوفه ..) 


الدكتور( تقرب اي لمريض ) 


ادم (.يحك في شعره الصراحه معرفوش أنا شوفته علي الطريق ..وكان لازم اساعده ) 


الدكتور ( بابتسامة اللي زيك خلصوا لان دلوقتي الكل بيخاف علي مصلحته ..وتقدر تشوفه) 


ادم ( بابتسامة شكرا لك يا دكتور  ويدخل ادم الي ذلك الشخص ) 


ادم ( دخل لي وكان ذلك الشخص فايق وباين عليه الحزن الشديد وبينظر في اتجاه اخر يقرب منه ادم ويقعد جنبه ..ويبتسم لأنه شخص كبير في العمر لكن ظاهر عليه أنه لسه في عز شبابه .ولم يظهر عليه أنه كبير ) 


ادم ( ممكن افهم ليه كنت سايق بالطريقه دي ..اولا حمدالله على سلامتك) 


( الشخص ينظر إلي ادم ويسرح فيه ..انت اللي أنقذت حياتي صح ) 


ادم ( اه انا ) 


الشخص ( ليه انقذتني ليه عملت كده وانقذت حياتي كنت سبتني اموت ) 


ادم. ( تتسع عيونه من الصدمه ..ازاي اسيبك من غير ما انقذك )


الشخص ( كنت عايز اموت ليه قدمت ليا المساعده ..هاه ليه كنت سبني اموت وارتاح ) 


ادم ( يحط ايده علي ايده ..حضرتك ممكن تكون في عمر ابي ..والواجب اي حد مكاني يعمل كده ..حضرتك ) 


ينظر لي الشخص بحزن ..عمر ابوك ..وانا كان عندي ولد..في عمرك ..ومات. ..ده سبب اني مدمر وعايز اموت ..مش عايز حياتي ..ابني مات في عز شبابه ومقدرتش اعمله حاجه ..ابني اللي في عز شبابه يموت وانا عايش ..عيونك تشبه عيون ابني جدا ..حتي كلامك .. وهدوء ده ) 


ادم ( بحزن احنا مؤمنين ولازم نعرف أن الموت ده قضاء من عند ربنا ليه نعترض علي قضاء ربنا ..ليه نزعل ..ونموت ..وهما محتاجين ..أننا نفرح ..عشان يفرحوا ..هو دلوقتي زعلان منك جدا. .عارف ليه لانه مش عايز يشوفك بالضعف ده ..عايز يشوفك مبسوط ..وبتتضحك عشان يفرحوا علي فرحنا ..ليه نعترض ..علي قدره ربنا طب ومين هيفضل في الدنيا كلنا رايحين لا أنا ولا انت ولا غيرنا هيفضل كلنا لينا يوم نقابل فيه وجه كريم ) 


الشخص ( ينظر لي ..وينظر في عيونه ..انا حاسس اني قاعد قدوم ابني ..انت بجد ..عامل زيه ..حتي في عقله ..) 


ادم ( وده شرف ليا اني زي ابنك ..انا ادم ) 


الشخص وانا ( كمال ) 


ادم (. بابتسامة تمام يا استاذ كمال ياريت بلاش يأس من انهارده ) 


كمال ( اي استاذ ده انت شايفنا عجوز ياولد ياريت كمال بس ..مش بحب احس بعمري ) 


ادم ( يضحك  ماشي يا كمال ) 


كمال ( يبتسم شكرا لك ) 


ادم ( ده واجبي اي حد مكاني كان هيعمل كده ) 


( كمال ..لا شكلك ابن حلال ) 


يدخل الدكتور اخبار المريض بتاعنا اي ) 


كمال ( بابتسامة بعد ما شوفت ذلك الشاب الحلوة أصبحت كويس ..جدا ..بعد ما شوفته ..) 


الدكتور ( لو مكنش وصلك في الوقت المناسب كان ممكن يحصل حاجه مش حلوة ) 


كمال ( بابتسامة عارف  اقدر اخرج دلوقتي) 


الدكتور( تقدر بس بلاش اي حركه كتير ..ولا اي ضغط ) 


كمال  ( حاضر ..) 


يخرج الدكتور ..( كمال تقدر تساعدني اقوم }


ادم = حاضر ..ويساعد كمال ..ويخرج بيه من المستشفى.. ويدخله العربيه ).


كمال __ شكرا بجد مش عارف هوفي حقكك ده ازاي _ 


ادم_ المهم انك تكون أصبحت احسن ..ده كل اللي يهمني دلوقتي__ 


كمال __ اه أصبحت ..احسن ..طبعا _ 


كمال _ بتشتغل اي_ 


ادم _ ينظر لاتجاه لآخر انا ياعم واحد على قد حالي وده مش عربيتي ..ومن عيله فقيره ..احنا كانوا من أغنياء مصر لكن ..الدور والباقي علي اللي كان السبب في كده ) 


كمال (. ازاي ) 


ادم ( وانا مش هسيب حق ابي ..وهأخذه ومشيت في اول مرحله ..من انتقامي ولسه ) 


كمال "" شكلك شايل اوي "" 


ادم : وحياه عذاب ابي اللي شافه والقهر ما انا سيبهم غير لما اسبب ليهم نفس القهر ) 


كمال ( ينظر لي ..وانتقامك ازاي منهم ) 


ادم ( بنته الصغيره) 


كمال ( انت اللي كنت بتكلمني من شويه عن قضاء ربنا..وبنته ذنبها اي 


ادم يضرب دركسيون العربيه بقوة ذنبها انها بنته ) 


كمال ( بس مالهاش ذنب ) 


ادم ( أخطاء لاباء لازم يقعوا فيها الأبناء )


كمال ( طالما حاطط للانتقام في دماغك يبقي ده قرار اخير ومهما قولت مش هقدر تراجع نفسك. بس احب اقولك اني سعيد بمعرفتك ) 


ادم ( انا اسعد اوديك علي فين ) 


كمال ( في ؟ انت ساكن فين) 


ادم ( حاضر انا ساكن في ؟) 


كمال ( اه ثاني مره شكرا علي مساعدتك ليا ) 


ادم ( ده واجبي ويبتسم ادم ) 


ويوصل ادم كمال الي بيته ..ينزل كمال من العربيه . ويدي ادم الكارت بتاعه إذا احتاجت اي حاجه في اي وقت تقدر تكلمني أو تيجي ) 


ادم - يأخذ الكارت اكيد _ 


كمال ( يدخل الفيلا بتاعته ويرجع يسوق ادم .. عربيته ويوصل الي بيته )


----------------------------------------------------------------- نروح عند مايا ) 


مايا ( تفتح الباب ..للي خبط ويكون يوسف ) 


مايا ( بدموع يوسف الحق نور ونبي ) 


يوسف ( بقلق في اي يا مايا ) 


مايا ( بشهقه ..اختي فاقده الوعي ومش عارفه مالها يدخل يوسف ويشيل نور ..تعالوا ورايا لازم نروح المستشفى ويأخذ نور وينزل يحطها في العربيه ..وتركب ام مايا ومايا معاه ويوصل يوسف بسرعه المستشفى..وتأخذ الممرضات نور ..ويتم فحص نور  ويخرج الدكتور ) 


الدكتور (. بحزن دي انميا حده ..نتيجه هبوط شديد ..احم وغير كده اكتشفنا أن ..هيه محتاجه نقل نخاع في اسرع وقت بالكثير ..اسبوع .لانها الانميا دي عماله تفقد من جسمها ..لو فضلت كده ممكن تخش في غيبوبه ..) 


مايا وام مايا بصدمه اي ) 


يوسف ( ومستني اي اعمل العمليه . دي ) 


الدكتور( لكن فلوس العمليه دي غاليه اوي ) 


يوسف ( انا تحت امر اي مبلغ كان من مليون الي ٠٠٠٠ ١٠٠  بس تكون كويسه ) 


الام ( ونجيب الفلوس دي منين وتلطم علي وشها) 


يوسف ( هتكلف بكل مصاريف العمليه ) 


الدكتور( لازم في اسرع وقت ممكن) 


يوسف ( اعملها من انهارده ) 


الدكتور ( في دكتور جاي كويس كمان يومين .. ومن هنا الي اليومين دول هتفضل تحت عنينا هنا ) 


يوسف ( ماشي ) 


الام ( وانت ذنبك اي يابني تكلف بحق العمليه دي غاليه اوي ) 


يوسف ( يمسك ايدها مش غاليه ولا حاجه ..انا هعمل كل حاجه حتي تكون كويسه ) 


مايا ( شكرا وانا هفضل اشتغل ليل ونهار وهجبلك حق الفلوس دي ) 


يوسف ( أن شاء الله وبلاش تفكري في الحاجات دي . دلوقتي ) 


الام (. بجد.مش عارفه اشكرك ازاي يابني ) 


يوسف ( مافيش داعي لشكر يا امي ) 


الام ( تسلم يابني ) 


الام ( الي مايا روحي شغلك يا مايا انتي وانا جنبها مافيش داعي لوجدنا كلنا ) 


مايا ( لا مش هسيبك ) 


الام ( يلا يا مايا انتي عارفه مبحبش اقول كلمتي مرتين ) 


مايا ( بس يا امي ) 


يوسف ( تقدري تخليكي يا مايا ) 


الام ( لا يابني الشغل شغل ومافيش في الشغل هزار ) 


يوسف ( بابتسامة بس ممكن تفضل) 


مايا ( خلاص يا امي هروح شغلي وتنزل مايا مع يوسف وهيه حزينه علي اختها جدا وتركب السياره معاه ) 


يوسف (. ممكن تهدي خالص هيه هتكون كويسه ).


مايا ( بخوف يارب يا يوسف وتفتح في البكاء انا ماليش غيرهم في حياتي ماليش غير امي ونور ..اموت لو حد فينا أصبح مش موجود معانا ..مقدرش ..اعيش من غيرها انا اللي ربيت نور علي أيدي نور دي بنتي يا يا يوسف مش اختي ..انا اللي ربتها ..وتنزل دموعها ) 


يوسف ( يأخذها جواه حضنه هتكون كويس نفكر في الوحش ..فكري أنه ممكن يكون في حاجه حلوة ) 


مايا ( بدموع اختي هتكون كويسه صح ) 


يوسف (. اه صح ) 


مايا ( تخرج من حضنه با حراج ) 


يوسف ( يسوق ويوصل الي الشركه ..ويطلع الشركه مع مايا ..ويبدأ كل منهم شغله ..) 


_______________________________________ 


نروح عند جميله تخرج جميله من الغرفه بتاعتها وتصدم عندما ..نشوف 


جميله ..بصدمه تقرب منه كريم 


كريم ..كان سائح في دمه ..لأنه حاول الانتحار _ 


جميله ( بدموع كريم ارجوك قوم يا كريم ..كريم ليه عملت كده وتنزل دموعها ..وتهز فيه بقوة كريم .) 


جميله ( تمسك التلفون برعشه وتتصل علي مراد) 


مراد ( بصوت فرحان الوو يا جميله ) 


جميله ( بدموع الحقني يا مراد 


مراد ( اي حصل اي ويقلق مراد - 


جميله ( كريم حاول الانتحار وانا مش عافه اعمل اي )


مراد ( بصدمه اي انا جاي حالا واجيب الدكتور معايا ..ويغلق الخط معاها ..ويجيب الدكتور ..ويروح عند جميله ..تفتح جميله بدموع ..كريم ..بيموت . يا مراد 


مراد ..الدكتور معايا . اهوه ويدخل الدكتور ويبدأ يشوف شغله ..مع كريم


جميله (..._ بدموع هو هيحصل حاجه لي يا مراد ) 


مراد ( أن شاء الله هيكون كويس)


جميله ..بدموع انا بحبه يا مراد مهما عمل فيا انا بحبه ..ومقدرش اعيش من غيره يا مراد ..وتنزل دموعها بغزاره ) 


مراد ( لا تؤ تؤ هو كويس ..) 


يمر بعض الوقت ..ويخرج الدكتور ..


جميله ( كويس صح 


الدكتور .. بابتسامة اه كويس دلوقتي بقا كويس لكن شكل نفسيته وحشه طالما فكر في الانتحار  يبقي اكيد في ضغط جامد ) 


جميله ( طب هو أصبح كويس صح ( 


الدكتور ( اه كويس ) 


مراد ( شكرا يا دكتور ويوصل الدكتور ..الي الباب ) 


جميله ( دخلت الي كريم ..ليه عملت كده يا كريم ..ليه كنت هتسبني ) 


كريم ( عملت كده عشان ارحمك من عذابي عملت كده لاني مش عارف اتغير يا جميله مش عارف عملت كده ..لاني شايف اني هفضل كده محلك سر شايف اني كل يوم بعذبك أكثر قولت أن الحل الوحيد هو البعد عشان تعيشي حياتك عشان تعيشي يا جميله ويبص علي مراد ....حياتك كانت هتكون احسن مع غيري ..بكتير وعارف أن غيري ده كان هيقدر يحافظ عليكي يا جميله ) 


جميله ( بدموع وانا راضيه بيك انت يا كريم ..حتي لو بعذابك يا كريم


كريم ( لا يا جميله سبيني لوحدي دلوقتي) 


جميله ( بدموع كريم ) 


كريم ( بوجع سبيني لوحدي يا جميله ) 


مراد _ سيبه يا جميله دلوقتي ).


تخرج جميله ..ويقرب منه مراد ممكن اعرف ليه عملت كده) 


كريم (._ نظر لي ياريت كنت سبتلك جميله يا مراد كنت انت اللي هتحافظ عليها .وتقدرها ) 


مراد ( كل واحد بيأخذ نصيبه وانت تقدر تتغير ) 


كريم ( لا مش ممكن خلاص يا مراد ) 


مراد ( خلاص اي ) 


كريم ( اخذت قرار مهم اوي ولازم انفذه ولما تعرف ..الموضوع ..ساعتها هتفهم قصدي ) 


مراد (تنفذ اي يا كريم 


كريم ( كله في وقته حلو ..وياريت تسبني لوحدي 


يخرج مراد من عند كريم ..تقرب من جميله في اي 


مراد( مش عارف ))


جميله ( بدموع مش عارفه في اي) 


مراد _ جميله اهدي عشان خاطري ) 


جميله ( حاضر يا مراد .ويفضل مراد قاعد معاها شويه ويمشي ..) 


___&_______________________________________ 


بعد مرور كام ساعه 


عند.حور ( يرن تلفون حور وكان ادم 


ادم ( الوو 


حور _ الوو 


ادم ( اقدر اشوفك كمان ساعه اتعشتي ولا لا ))


حور ( كانت بتأكل وهيه بتكلمه ..لا مكلتش موافقه هروح حالا اغير هدومي ..وممكن تخدني من هناك ) 


ادم ( بابتسامة ماشي 


ويغلق الخط معاها


ليله ( يا كدابه اومال اي اللي بتكليه ده 


حور ( ابتسمت انا همشي دلوقتي وقامت حور اخذت شنطتها ونزلت تجري وراحت الفيلا سلمت علي أهلها ..وطلعت حور تغير هدومها وتلبس فستان طويل ..مكشوف شويه ..وتلبس البالطو عليه ..وتأخذ الشنطه وتنزل ) 


الام - علي فين بقالك يومين مش معانا خالص 


حور ( بابتسامة موضوع كبير يا امي بعدين ..ويرن تلفونها ويكون ادم ..


ادم.انا برا 


حور ( خارجه اهوه 


عند ادم برا ..وهو واقف شاف ..واتعصب جدا 


ياتري شاف اي 


__________________________________________


نروح ..عند كمال 


كمال ..تعالا يا فهد عايزك 


فهد .. يدخل خير يا فندم 


كمال د.عايزك.تعرف كل حاجه عن ؟


ياتري عايز يعرف عن مين ..وعايزه يعرف اي وليه ؟


_____________________________________


نروح ..عند مايا ..كانت مايا ..بترتب  ..حاجات  في شغلها ..وكان في فساتين كثير قدومها ..تبتسم مايا الفساتين دي ..جميله اوي زي بتوع التلفزيون ..وتمسك مايا فستان ..واوو حلو اوي ..اكيد.هيكون حلو عليا تخش مايا تقيس الفستان وتخرج تبص قدوم المرايا ..

تلاقي حد بيحط ايده علي كتفها العاري ؟ 


..ياتري مين 


ومصير مايا اي ؟

__________________________________________

نروح ..عند جميله عملت بعض الاكل الي كريم ..ودخلت الي كريم ..تفتح باب الغرفه ..اول ما تفتح جميله ..تلاقي 

ياتري هتلاقي اي 

وجميله وكريم اي مصيرهم 

ومراد 

خلصت الحلقه ..معلش الفتره دي مضغوطه شويه وعندي حاجات كتير اوي اسفه علي التأخير عارفه البارت صغير بس ياريت يكون حلو وينال اعجابكم

ياريت اعرف رايكم اي يووكا 

بقلمي

~البارت ( ٩) و(١٠) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا~

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~


نروح .عند حور ( ادم مستني حور برا ..وكان واقف مستنيها ..يقرب منه شخص ) 


ابو حور ( مستني مين 


ادم = بغضب شديد احم حور 


منصور( باستغراب حور) 


ادم ( اه تقرب منهم حور ) 


حور ( هاي داد انت اتعرفت علي ادم ) 


منصور ( لا لسه ) 


حور ( ده ادم يا داد وده بيكون ابي يا ادم ) 


ادم ( وشه أصبح احمر من كتر الغضب  أنه شايف ذلك الحقير)


ادم ( اتشرفت بيك ) 


منصور ( اكيد هشوفك تاني نتكلم مع بعض ) 


ادم ( بابتسامة اكيد كتير ) 


منصور ( انتي خارجه يابنتي) 


حور ( اه يا داد ) 


منصور (بابتسامة ماشي ويدخل منصور ويسبهم ..انما ادم بيغلي في عروقه الغضب ) 


حور( بابتسامة مالك في حاجه ) 


ادم ( بغضب طلع كل غضبه في حور ..اي اللي انتي لبسه ده احنا ولا كأننا رايحين علي فرح ..ممكن اعرف ازاي هتركبي ورايا علي الموتسيكل بالفستان ده والكعب العالي ده ..وكل ده 


حور (. تحس بوجع في قلبها مكنتش اعرف انك جاي بموتسيكل ) 


ادم ( بغضب الواضح أنك بتحبي البساطه فعلا وانتي كل هدومك..فاتنه لناس ..) 


حور ( تنظر لاتجاه لآخر تقدر تستني هنا خمس دقائق اطلع اغير هدومي وتمشي حور من قدومه بحزن شديد) 


ادم ( اوه اي اللي انا عملته ده ..لكن مقدرتش امسك نفسي لما شوفته ..قدومي مقدرتش خالص اعمل اي وهيه اكيد زعلت ..

في سره ما تزعل ولا تتحرق ما ده كل همك اصلا انها تكسر وتزعل .  صعبت عليك ليه ) 


عند حور فوق ..طلعت نظرت نفسها في المرايا.وكلام ادم بيردد في ودنها ولفت نفسها قدوم المرايا ..ليه عمل معايا كده ..وطلعت حور بنطلون جينز..وجاكيت جينز عليه . ولبست كوتشي ..ونزلت الي ادم ) 


ادم ( كان سرحان وحس أن في شئ بيقرب منه كانت حور تمشي وفي كل خطوه شعرها بيطير معاها ..وكانت تخطف قلب اي حد.) 


ادم ( نظر إليها بقوة قربت منه حور حلو كده ولا في اي اعتراض تاني ) 


ادم( حلو اوي كده ويركب ادم الموتسيكل..اركبي يلا 


حور( تركب وراه ..ولكن لم تمسك فيه ) 


ادم( امسكي فيا عشان ابدا امشي ) 


حور ( فيك تمشي ) 


ادم ( امسكي فيا) 


حور ( تقدر تمشي 


ادم _ بعند ماشي ..ويبدا يسوق بسرعه ولكن حور تتخبط في كتفه قولتلك امسكي فيا 


حور = بنفذ صبر يوه تلف ايدها حاولين خصره .. وتحط دماغها علي كتفه وقلبها يفضل يدق بسرعه البرق..وحاسه انها هيغمي عليها ) 


ادم ( ابتسم عليها ..لأنها ماسكه فيه وكأنه هيضيع منها ) 


حور ( فضلت قافله عيونها وهيه ماسكه فيه ..وبتسيطر علي دقات قلبها ) 


ادم ( حط ايده علي أيدها ) 


حور ( جسمها اترعش احم احنا رايحين فين) 


ادم ( يبتسم عليها ..هنعيش انا وانتي يوم بسيط جدا اي رأيك) 


حور( موافقه طبعا ) 


ادم ( يبقي بلاش اسئله وسيبي نفسك خالص ) 


حور ( تتضحك حاضر )


يوصل ( ادم قدوم البحر  وينزل ويمد.ايده الي حور تمسك حور في ايده وتنزل كانت هتقع يمسكها ادم وتصبح حور جواه حضنه تنظر حور في عيونه بشغف .شديد .ادم يبص في عيونها هو لآخر ..ولاتنين سرحوا في عيون بعض ادم يحس بالموقف يبعد عن حور ويسبها ) 


حور ( تتوجع من الحركه دي جدا ) 


ادم (. يمشي خطوه حور ممكن افهم في اي ) 


ادم ( يلف ليها مالي انا كويس اهوه ) 


حور (. تقرب منه وتقف قدومه لا مش كويس من ساعه ما جيب الفيلا عندي. انت مش علي بعضك في حاجه حصلت وتكلم بحنان تقدر تحكيلي يمكن نشارك بعض احزانا احسن ما نفضل نكتم ونكتم ونتخنق من كتر الخنقه  ) 


ادم ( ينظر في عيونها البريئه مافيش حاجه بس مرهق شويه مش اكتر ) 


حور ( طب لو تعبان يلا نرجع ) 


ادم ( يمد يده إليها تمسك حور في ايده ..ويمشوا جنب بعض ..) 


حور ( حاسه قلبها هيقف من لمسه ايده ..انما ادم حس أنه نجح في خطته وي وقعت فيه بكل سهوله ويبتسم بخبث)


حور ( تسيب ايده وتجري من جنبه .. ادم يضحك عليها رايحه فين يا مجنونه) 


حور ( بتقول انك مضغوط صح طب يلا اجري ورايا ..) 


ادم ( لعب عيال .ده تشده حور اجري وهتلاقي نفسك نسيت اي زهق وتعب حس انك رجعت ادم الذي لا يتجاوز عمره خمس سنوات اجري وارمي الدنيا وراك ..يبتسم ادم علي كلامها يلا 


تجري حور وادم يجري ..وراها ..وهما بيجروا يتعكبلوا في بعض وتقع حور وادم فوقها ..ويسرحوا في عيون بعض)


حور ( خجلت وأصبح وشها احمر مثل الدم تتعدل حور انما ادم لسه سرحان في الموقف ) 


حور ( اسفه جدا ) 


ادم ( يطرد أفكاره ولا يهمك وتمد حور  أيدها اليه قوم  ياعم) 


ادم.(. يبتسم ويقوم ..معاها ..) 


حور ( هاه قولي بقا حاسس بأيه ) 


ادم( فعلا حسيت ان ادم ده رجع سنين طويله لورا سنين اللي كان مبسوط فيها وهو صغير ومش شايل هم اي حاجه ادم اللي كانت الابتسامه علي وشه دائما حسيت اني الطفل اللي مكنش فاهم حاجه وبيجري ويلعب زي اي طفل )


حور ( تبتسم عرفت ان وصفتي خياليه ) 


ادم ( يضحك عليها ) 


حور ( تعالا. نقعد علي البحر هنا ) 


ادم ( تعالي )


حور ( تخلع الحذاء بتاعها ..وتقرب من البحر وتحط رجلها في المياه ..وتفضل تلعب بالمياه ) 


ادم (. انا حاسس اني معايا طفله الجو بارد يابنتي ).


حور ( تعالا بقا جرب كده ) 


ادم ( شكلي هتجنن معاكي ويخلع الحذاء بتاعه ويقرب منها .ويقعد جنبها وينزل رجله في الماء ) 


حور ( ترش عليه بعض الماء) 


ادم ( احنا فينا من كده ) 


حور ( اه فينا من كده ) 


ادم ( يأخذ الماء ويرش عليها ) 


حور ( اه كده يا ادم ).


ادم ( رفع حاجبه اي في حاجه ) 


حور ( ونبي اي ) 


ادم ( يضحك ونبي اي ) 


حور ( اي مش عاجبك ولا مش عاجبك يقرب منها ادم ويمسك وشها بأيده لا عاجبني واوي كمان ويغمز لها بعيونه ) 


حور ( تحس برعشة بتجري في جسمها ..وضربات قلب سريعه ..جدا لدرجه انها حاسه أنه سامع صوت قلبها اللي بيدق بقوة ) 


ادم ( اخذ باله هو عمل اي ..لأنه كان سرحان ومخدش باله من المواقف ..لكن خلي ذلك الموقف جزء من خطته ) 


ادم ( طبع علي شفايفها قبله رقيقه وبعد عنها ) 


حور ( حسيت انها متخدره ومش مستوعبه اللي حصل )


ادم( ببراءة اسف ) 


حور ( تفوق هاه ) 


يضحك ادم علي شكلها ) 


حور ( بغضب علفكرة مبحبش حد يلمسني من غير موافقتي ) 


ادم ( اسف لو ازعجتك ) 


حور ( تطبع قبله علي شفايفه .لاني مبحبش اعمل اي حاجه من غير ما اكون راضيه عليها ) 


ادم ( استغرب من رد فعلها ..ومعرفش ماله أما طبعت ذلك القبله الرقيقه زيها علي شفايفه ..ميعرفش حس بأيه ..لكن حس أنه متوتر ..) 


حور ( تقوم ..تقف ويقوم ادم هو لآخر وتنظر حور الي البحر بقوة ) 


ادم ( اي نظرتك لبحر دي ) 


حور ( تقدر تقول البحر ده صندوق أسراري اي حاجه بحب اقولها بقولها لبحر وهو بيفتح لي دراعته ويسمعني من غير ما يعلق علي اي كلمه ) 


ادم(. يفتح دراعته ممكن اكون البحر لو تحبي ومش هعلق علي اي كلمه ) 


حور (. تبتسم او ممكن انت تحكيلي اللي مستخبي هنا وتحط أيدها علي قلب ادم هنا في حاجات كتير مخبيها في وجع كبير جواه قلبك ..ممكن انا افتحلك دراعتي واحكيلي ..).


ادم ( يتنهد بقوة ليه نضيع اليوم اللي احنا فيه مع بعض علي المشاكل والحزن اللي جوانا خلينا نعيش اللحظه) 


حور ( تؤتؤ لو قولتلك اني هكون فرحانه لما تحكيلي ممكن احس بكده اني مجرد جزء في حياتك ) 


ادم (. ينظر في عيونها باستغراب منها ..كل مره يكتشف حاجه جديده فيها ) 


حور( هاه نشارك احزانا لبعض ) 


ادم ( نشارك بس مش دلوقتي ممكن ( حور : ممكن بس اعرف انه هيجي اليوم وتحكيلي كل حاجه ) 


ادم ( هتعرفي كل شئ في وقته يا حور متقلقيش ) 


حور ( تمام دلوقتي لازم اخليك تفك كده انك مع حور كيف تكون حزين وتتضحك.) 


ادم ( قصدك اني مع طفله كيف الواحد يكون قدومه طفله زيك كده ويكون حزين علي رايك ).


حور (. تتضحك امم واعتبر دي معاكسه ولا اعجاب ).


ادم ذ( يسكت وميعرفش يرد ) 


حور (. تسكت تعالا نكمل مشي ) 


ادم (. يمشي جنبها ويسرح ) 


حور ( سرحت في اي ).


ادم ( ولا حاجه تحبي نأكل اي تلمح حور راجل بيشوي سمك 

.).


حور ( واوو سمك مش بعرف اكله في البيت مامي هانم تتضربني بالنار )


ادم ( يضحك بقوة يبقي سمك ).


حور (. يسلام وتنطط ) 


ادم (. مش بقولك طفله بس احسن طفله في العالم ) 


حور ( تبتسم ..ادم يمسك أيدها ويقرب من ذلك الراجل اللي بيشوي السمك ) 


ادم ( ياريت تشوي لينا طبق سمك حلو انا والبنت الحلوة دي ) 


الراجل ( عشان البنت الحلوة دي هيبقي احلي طبق سمك مشكل عشان عيون القمر ) 


حور ( تبتسم بخجل شكرا ).


قعد ادم وحور جنب بعض ..وذلك الراجل ولع ليهم في الحطب حتي يدفيهم )


حور ( تبتسم وتابع ادم بعيونها ينظر ادم عليها يلاقي حور عماله تبص عليه يبتسم في سره ).


يقرب  منهم ذلك الراجل بالاسماك ) 


وتبدأ حور وادم يأكلون مع بعض) 


_______________________________________ 


نروح عند كمال )


فهد ( بس حضرتك هو عمل حاجه لحضرتك ).


كمال (. مش من حقكك تسأل انت تنفذ وبس مفهوم ) 


فهد ( بحزن شكرا حضرتك ويخرج فهد من عند كمال ) 


كمال ( يأخذ صوره ابنه جواه حضنه ..ربنا يرحمك ياحبيبي يارب ..ويفتكر ذكرياته مع ابنه الوحيد ) 


كمال ( يقوم ويسأل الخدامه عن اخبار زوجته ).


الخدامه زي ما حضرتك عارف مناعه نفسها عن الأكل وعلطول في غرفتها وقافله عليها دائما ).


كمال ( يقرب من غرفه زوجته ويخبط علي باب الغرفه ..ولم ترد زوجته عليه ) 


كمال (. لحد امتا هنفضل كده لحد امتا مش كفايه خمس سنوات واحنا في الحال ده من ساعه ما ابننا مات ..لحد امتا هنفضل في العتمه دي ..لحد امتا قوليلي ليه هنفضل كده ..انتي عاجبك حياتك وحياتي دي احنا المفروض نكون جنب بعض عشان نقوي بعض ..مش كل واحد بيعاني بعيد عن التاني ..المفروض احنا الاتنين نكون مصدر قوه لبعض ..عشان نقدر نعيش ونعدي كل ده واحنا جنب بعض ..يعني هو مبسوط وهو شايف امه وأبوه كده في الحال ده هو كان دائما بيدعيلنا أن حبنا ده يفضل طول العمر ..عايزه يقول اننا وعدنا لي أننا نفضل نحب بعض محدش قدر يوفي بوعده لتاني..اخرجي حبيبتي عشان نعدي كل ده وانا وانتي أيدينا في ايد بعض .. يلا ) 


زوجته من جواه ( تنزل دموعها من كلام كمال .وفي سرها ..ازاي هعيش وابني الوحيد راح مني ونزلت دموعها ) 


كمال ( بيأس ينزل تحت في الجنينه وينزل دموعه ..) 


__________________________________________ 


نروح عند مايا 


( تخرج مايا .وتقف قدوم المرايا وتبص علي نفسها في المرايا وتفضل تلف بالفستان ..واوو أصبحت مثل الاميرات زي اللي في التلفزيون )


مايا ( تلاقي حد.بيحط ايده عليها .. تلف مايا ويكون يوسف ) 


يوسف ( بابتسامة تعرفي انك احلي من الاميرات ) 


مايا ( بخجل هاه شكرا اسفه بس كان عندي فضول اجرب الفستان ده بجد.اسفه اني مخدتش إذن الاول ) 


يوسف ( وليه كل ده انا مقولتش حاجه ..وفعلا الفستان زي ما يكون اتفصل عشان يكون عليكي انتي ) 


مايا ( تخجل وتبص في الأرض بإحراج) 


يوسف ( بغمزه مش لازم كل الكسوف ده علفكرة) 


مايا( تمشي خطوه هدخل اغيره وارجعه زي ما كان ) 


يوسف ( يمسك ايدها قبل ما تمشي استني ) 


مايا (. تلف إليه أيوة ) 


يوسف ( الفستان ده أصبح بتاعك انتي ) 


مايا (.بحده لا شكرا الفستان ده مش بتاعي ولا استايلي حتي ده لبنات التانين لكن مش انا..كل واحد فينا لي استايل وده مش الاستايل بتاعي ..شكرا ) 


يوسف ( اي حاجه عليكي ملاك والفستان ده تقدري تخديه)


مايا (عن اذنك هغير الفستان وتدخل مايا تقلع الفستان وتخرج تعلق الفستان زي ما كان ) 


يوسف ( بلاش عناد يا مايا) 


مايا( لو سمحت انا مش من حقي اخذ الفستان ده وشكرا جدا وتمشي مايا ترجع مكتبها) 


يوسف ( في سره اوه منك بجد  ويرجع مكتبه ) 


بعد فتره من الوقت يخرج يوسف من المكتب ..ويقرب من مكتب مايا ) 


يوسف ( يلا بينا خلصنا الشغل ) 


مايا ( تلم حاجتها ماشي وتأخذ شنطتها وتمشي ورا يوسف وتبص عليه من تحت لتحت 


يوسف ( يلا اركبي معايا ) 


مايا (. لا شكرا مينفعش كل شويه كده انا بتعب حضرتك معايا )


يوسف ( يلا يا مايا قولت بطلي عنادك ده ) 


مايا ( ترفع حاجبها وهو كل مدير يوصل السكرتيرة بتاعته الي بيتها ويجبها ..اول مره اعرف الصراحه الموضوع ده جديد ..ولا اي ).


يوسف (يضحك عليها لا ياستي اعتبريني سواق تاكسي وانا تحت امرك لي اي مكان ) 


مايا ( امم وتفتح مايا الباب الخلفي وتركب ) 


يوسف (. باستغراب ركبتي ورا ليه ) 


مايا ( بحده بما انك سواق تاكسي فا انا اركب ورا هركب جنب السواق ليه وتكتم ضحكتها ) 


يوسف ( يكتم غضبه امم فعلا ويسوق يوسف بغضب ) 


يوسف ( علي البيت ) 


مايا (. انا هكلم ماما تشوف اروح المستشفى ولا لا وترن مايا علي امها ( 


الام (. أيوة ياحبيبتي) 


مايا (. انا جايه يا امي عايزه حاجه اجبهالك من البيت ولا حاجه ) 


الام (. لا روحي علي البيت لأن مافيش داعي لوجدنا معاها ومافيش غير شخص بس يكون جنبها روحي ارتاحي انتي وبلاش تقولي لا ) 


مايا ( يا امي )


الام( قولت اي ) 


مايا ( بغضب ماشي يا امي بس ونبي لو حصل اي حاجه عرفيني ) 


الام (. حاضر ياحبيبتي خلي بالك من نفسك) 


مايا ( حاضر في رعايه الله وتغلق الخط معاها) 


يوسف ( اي البيت ولا المستشفى)


مايا ( تنهد بضيق البيت امي مش عايزه اروح المستشفى)


يوسف ( بلاش تزعلي نفسك لان وجودك مش هيفيد بحاجه وانتي لازم ترتاحي عشان تقويهم ) 


مايا ( عندك حق يوصل يوسف قدوم بيت مايا ويقف ) 


مايا ( تفتح الباب ولسه هتنزل ) 


يوسف ( استني )


مايا ( أيوة ) 


يوسف ( بتوتر هاه ) 


مايا ( مش قولت استني ) 


يوسف ( بارتباك خلي بالك من نفسك ) 


مايا ( ترفع حاجبها ده اللي عايز تقوله بس )


يوسف ( انتي في حاجه عايزه تقولي عليها )


مايا( لا انا اتكلمت ) 


يوسف ( يتنهد بقوة أن شاء الله اختك تكون بخير ) 


مايا (. أن شاء الله بس اللي هيكون لي الفضل اولا رب العالمين وبعد كده حضرتك وان شاء الله اقدر اوفي كل ده ) 


يوسف (. المهم تكون كويسه ) 


مايا ( بابتسامة أن شاء الله لان نور قويه ) 


يوسف ( بابتسامة تصبحي علي خير ) 


مايا ( وانت من اهل خير وتنزل مايا من السياره ___ يوسف يفضل واقف لحد ما تختفي من قدومه ويطمن انها طلعت ) 


ويسوق يوسف كان في طريقه الي الديسكو .وفجاه يرجع بعربيته ويرجع البيت ) 


رغد ( يوسف يرجع بدري )


يوسف (. قولت كفايه صايعه بقيت راجل اعمال بقا )


رغد( مين ده انت )


يوسف (. اه ياست الكل وباس ايد امه )


رغد ( بابتسامة ربنا يهديك ) 


يوسف ( أن شاء الله فين حور بقالها كام يوم كده مختفيه ) 


رغد (. شكل اختك اتعرفت علي شاب ) 


يوسف ( بابتسامة مين حور ) 


رغد ( اه 


يوسف ( مش مصدق الصراحه بس كل شئ ممكن في الزمن ده ).


رغد ( اللي يخلي يوسف يرجع البيت بدري يخلي حور تتعرف علي شاب وشكلها في اعجاب ) 


يوسف ( كل شيء هيبان انا هطلع انام تصبحي علي خير يا احلي رغد ) 


رغد( وانت من اهل خير يا لمض ) 


يطلع يوسف ينام في ثبات عميق)


__________________________________________


نروح عند.جميله ) 


جميله ( تخش حتي تأكل كريم تفتح باب الغرفه ولم تلاقي حد في الغرفه ) 


ولكن ( تلاقي جواب تقرب جميله تأخذ الجواب وتقعد.علي طرف السرير وتفتح الجواب ) 


كريم ( انا عارف انك بتحبيني لكن انا مافيش امل فيا اني اتغير واكبر واكون حاجه انا هفضل كده محلك سر ..لكن انتي من حقكك تعيشي حياتك يا جميله انتي تستاهلي تعيشي وتحبي ..انا معرفتش اكون حاجه حلوة ليكي انا ممكن اكون ليكي اكبر كابوس دخل حياتك بس صدقيني رغم كل ده انا حبيتك وبحبك وعمري ما هبطل احبك في يوم لكن كان لازم ابعد أيوة ابعد عشان تعيشي وتكملي حياتك بعدي ..

عشان يجي اللي يعوضك يعوضك عن كل اللي حصل فيكي .انتي تستاهلي تكوني مع حد.كويس ..جميله ..مراد احلي انسان ممكن تعرفيه ..سلام جميلتي العزيزه انا احبك كثير ..انتي طالق جميله ) 


جميله (. تغلق عيونها وتنزل دموعها بغزاره.ليه انا كنت راضيه بكل حاجه حتي عذابك راضيه بي ..حتي اللي حصل بسببك راضيه بيه ليه بعدت بعد كل ده ما كان من الاول ليه دخلت حياتي اصلا ليه عرفتك وحبيتك يا كريم ليه .وتقوم جميله بغضب تكسر كل شئ قدومها ..بعد.كل العذاب ده جاي تقولي كده .انا بكرهك يا كريم بكرهك ..انا استحملت اللي محدش في يوم يقدر يستحمله وكل ده ليه عشان بحبك يخربيت الحب اللي بشكل ده انت مش حب انت اكبر كارثه دخلت حياتي وتنزل دموعها بقوة ..وتقعد علي السرير بضعف ..كده يا كريم ..وكمان طلقتني من غير رأي بكرهك بكرهك ..وتفضل تنزل دموعها في صمت لحد.ما تنام وهيه دموعها بتنزل منها )


______________________________________


نروح عند.ليله ..تخش ليله غرفتها وتلاقي نظره الي الصوره اللي متعلقه علي الحيطه وتقرب منها ..) 


ليله ( من يوم ما جيت الدنيا وانا عيني شافتك انت وحبيتك انت لكن في السر ..ومحدش يعرف غير انا وقلبي .وبس ودفتر المذكرات بتاعي ..دول اللي يعرفوا اني عاشقه ليك ..وانت ولا هنا. 


تتطلع ليله دفتر الذكريات وتفتح صفحه جديده وتبدأ تكتب كما اتمنيت أن قلبك يحس بيا حتي لو بنظره شفقه كما اتمنيت نظره من عيونك أتوه فيها ..اتمنيت كلمه حلوة من بين شفايفك تنسي قلبي الوجع ده ..لكن انا ولا هنا زيي زي اي حد.ممكن تعرفه..أيوة انا بعترف اني بحبك ..

بحبك من كل قلبي يا يوسف وتنزل دمعه علي دفتر المذكرات.وتغلق الدفتر  ) 


ليله ( انا مؤمنه بيك يارب لو مش هيحس بيا يارب ..كما زرعت حبه في قلبي انزعه من قلبي يارب ..يارب انت عالم بيا وتغلق عيونها بحزن شديد) 


__________________________________________


نرجع عند حور وادم ) 


حور ( علفكرة ده ممكن يكون اجمل يوم في حياتي كلها ) 


ادم ( بخبث تصدقي لو قولتلك أن وانا كمان ده اجمل يوم في حياتي من ساعه ما عرفتك وانا حاسس اني لسه مولود ما بين ايديكي انا بشكرك من كل قلبي)


حور ( انا اللي بشكرك من كل قلبي لان انا عمري ما كنت كده) 


ادم ( بابتسامة شكرا ) 


ادم ( يقوم ويمسك ايد حور  ويركب الموتسيكل بتاعه ) 


حور( تمسك فيه بقوة وتحس أن قلبها هيقف خلاص ) 


حور ( علي فين ) 


ادم ( حابب نقضي اليوم كله لحد الصبح مع بعض )


حور ( بابتسامة موافقه طبعا )


ادم ( يبقي سيبي نفسك ولما نوصل هتعرفي احنا رايحين فين ) 


حور ( بابتسامة ماشي يوصل ادم قدوم ..جزيره ..كلها ورد ..وقدومها بحر ..


حور ( واوو خيالي بجد)


ادم ( عيونك الخيال )


حور( انا بحب الاماكن اللي زي . دي) 


ادم ( بابتسامة لانك فتاه رقيقه ) 


ومشي حور كذا خطوه مع ادم ) 


حور تقعد ما بين الورود وتحط دماغها علي الارض )


ادم ( يضحك.عليها بقوة ويقعد جنبها ..ويحط هو الآخر دماغه علي الارض ..وتبص حور عليه .بحب ) 


ويمر اليوم وهما بعض وفي صباح يوم جديد علئ لابطال جميعا) 


ادم يأخذ حور ويوصلها الي بيتها ) 


تنزل حور من علي الموتسيكل) وتقف قدوم ادم شكرا ).


ادم ( بابتسامة شكرا انتي ) 


حور ( تطبع قبله رقيقه علي خده ).


ادم.(. تتسع عيونه ويحس احساس غريب )


حور ( تكسف سلام يا حلو وتخش تجري علي الفيلا ..تخش حور المطبخ حتي تأخذ ماء 


رغد( انتي لسه رجعه البيت دلوقتي) 


حور ( تطبع قبله علي خد امها اي ياست الكل) 


رغد (. اوف اي رائحه السمك دي يع مش قولت بلاش القرف ده ) 


تبتسم حور تصبحي علي خير وتتطلع غرفتها ترمي نفسها علي السرير وتتضحك في سرها ).


ادم ( يسوق وتفضل عيونه تتضحك لوحدها ).


ادم ( في اي مالك يا ادم انت نسيت ولا دي انتقام وبس )


يوصل ادم بيته ويدخل يغير هدومه ولكن دماغه عماله تخرج من الانتقام وتخش في حور ) 


ادم ( بغضب اي ) 


يسمع ادم.خبط علي الباب يروح يفتح ويتصدم عندما يكون ؟


ياتري مين ؟ 


وحور لما تعرف ادم عايز ينتقم منها هيحصل فيها اي ؟


______________________________________


نروح عند..مايا تصحي من النوم تغير هدومها وتجهز نفسها ..تلاقي صوت خبط ..تفتح لما تلاقي أحد ..تيجي تخش تكعبل في شئ؟


ياتري اي ؟


_____________________________________


نروح عند جميله ) 


جميله ( تقوم من النوم بحزن شديد جدا .وعيونها باين عليها البكاء والحزن ..تلبس جميله عشان تنزل تفتح الباب تشوف ؟

ياتري مين 

عايزه اعرف رايكم .. اي

-خلصت الحلقه_ 

عارفه اني اتأخرت بس والله غصب عني التأخير ده يوكا 

ياريت توقعاتكم اي وياريت

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇


من هنا



Enregistrer un commentaire

Plus récente Plus ancienne