طفلة الأسد البارت الحادي والخمسون حتي البارت الستون بقلم فاطمه حسن


طفلة الأسد

البارت الحادي والخمسون حتي البارت الستون 

بقلم فاطمه حسن 

 البارت 51

ملكت الأسد

مراد سبها بصدمه وقال .ايي

روح بصت ع دعاء بعتاب . دعاء

دعاء أتكلمت بغضب.اي حاجه هتحصلها هتحصل لي ابنك الاول  ثم أكملت بسخرية.مع انك اللي زيك  عادي

مراد متكلمش وسحب روح وخرج هو والحراس بهدوء 

تحت مراد ركبها العربية

وركب وطلعوا ع الفيلاا

بعد نص ساعه

كانت روح رحت ف النوم 

مراد فضل يبص عليها بهدوء وبعدين بص ع بطنها ونزل أيده بهدوء عليها

مراد فضل كده شوي 

وبعدين سحب أيده بسرعه

روح فضلت تتمسح فيه 

رح مراد قفل الشباك وقلع الجاكيت وحطه عليها

بعد ساعتين

مراد نزل وشالها بهدوء.

مراد بهدوء.عايز دكتوره تكون عندي حالا

 وطلع فوق

مراد حطها ع السرير بهدوء

وقرب منها وبق يقلعها هدومها ولبسها هدوم مريحه 

مراد فضل يبص عليها بهدوء وغموض

بعد شوي وصلت الدكتوره

الدكتوره.اتفضل برا ي مراد بيه

مراد خرج والدكتورة دخلت تكشف ع روح وبعد شوي خرجت

الدكتوره بهدوء.المدام حامل . الجنين كويس بس المدام ضعيفه شوي 

دول شوي مقويات و فيتامينات والف مبروك

الدكتوره مشيت ومراد دخل الاوضه وقاعد ع الكرسي قدمها

...

عند حازم 

طلع بتعب وبص عليها بغضب ورح ينام ع الكنبه

حازم فضل يحاول ينام مقدرش

حازم قام ونام جانبه بعد ما سحبها ودفن رأسه ف رقبتها

حازم نام علطول بعدها.

.....

عند أسد وملك 

اسد حضنها بحب . مستحيل ارجع تاني يقلبي مستحيل

ملك . ممكن نفضل طيب شوي هنا 

اسد بخبثه.طبعا بس دا مكلف اوي 

ملك ببراءة.طب ما انت معك فلوس كتير 

اسد وهو بيشلها.هو مكلف بس ليكي انتي مش ليا أنا

ملك فهمت.انت قليل الاداب نزلني 

اسد .حاضر

اسد نزلها فعلا

ملك اتوتر واستغربت أنهم طلعوا بسرعه كده 

ملك .أسد لم نفسك

اسد وهو بيقرب منها .طبعاا طبعااا امال 

ملك كنت هتقوم بسرعه رح أسد شدها وبعدين.........

.....

تاني يوم ف الصبح

عند مراد وروح

روح قامت من النوم بتعب بس شهقت بخوف لما لاقت مراد بيبص عليها

روح رجعت لورا بخوف 

مراد بهدوء.مالك خايفه ليه كده

روح.....

مراد بصوت عالي.ما تردي

روح فضلت تعيط وهي بتقول بدموع .عايز مني اي سبني ف حالي بق 

مراد قرب منها ومسكها من أيدها بغضب . أنا حالك تعرفي لولا أنك حامل كنت زماني دفنك مكانك هنأ

روح .موتني انك بكر*هك ي مراد بكر*هك ولو على الجنين ف بكر*هه علشان منك 

مراد.انا لو مكانك احمد ربنا  علشان هو دا اللي رحمك مني 

روح بغضب.مش هيتولد ي مراد أنا مش عايزه

مراد.انا عايزو 

....

عند حازم وندي

ندي قامت لاقت حازم نايم بهدوء وهو دفن رأسه ف رقبتها

ندي ابتسمت بهدوء.حازم .حازم 

حازم.....

ندي .حازم قوم 

حازم قام بكسل 

ندي بهدوء.هنزل اجهز الفطار

حازم بسخرية.اي الحب دا كله .خلاص بقتي مش بتخافي مني 

ندي قربت منه .هو المفروض مخافش  منك المفروض اخاف عليك

حازم اتوتر من قربها ليه وقام بغضب بسبب أسلوبها

ندي فضلتت تتضحك عليه واتكلمت بصوت واطي.طفل

ندي قامت بسرعه نزلت تحت تجهز الفطار 

فوق عند حازم اخد دش ونزل وراها 

حازم دخل لاقها يتجهز الافطار

حازم بسخرية.ف خدامين ع فكره

ندي.بس أنا اللي مفروض اعمل كده

حازم بسخرية.وف حاجات تانيه المفروض تعملها

ندي بقوه مزيفه.انا قولتلك اني ليك بس بلاش طريقها الحيوانات بتاعتك ديي

حازم بص عليها شوي بهدوء.

ندي علشان تكسر الصمت.انا خلصت الاكل يلاا علشان تأكل

حازم وندي رحوا ياكلو بس مره واحده

حازم .انتي حطه فلفل اسود

ندي وهي بتاكل .ايوه.ليه

حازم قام بغضب وطلع ع فوق علطول فضل يدور ع حاجه مش لاقها

ندي طلعت ورا علطول لاقته قاعد يكح جامد اوييي

ندي بخوف .مالك 

حازم مش قادر يتكلم وقاعد بيكح بس

ندي جبت مياه وقربت منه بسرعه.اشرب 

حازم شرب شوي بس بردك لسه مش قادر

....

عند مراد وروح

روح بغضب شديد.يعنيى اي أنا مش عايزه الطفل دا الطفل دا نتجيه اغتص*اب

مراد مسكها من أيدها بغضب .أنا جوزك

روح .وأنا مش بحبك 

مراد.الطفل دا بحياتك انتي ومامتك لاا وعيلتك كلها لو حصلو حاجه أنا هقتلك

وسبها وخرج

روح فضلت تعيط

.....

عند أسد 

قام من النوم لاقه ملك ف حضنه

ابتسم بهدوء وفضل يبوس فيها لحد ما قامت 

ملك بكسوف .لم نفسك بق 

اسد بضحك . ليه عملت اي

ملك بغضب مصتنع .أسد 

اسد.خلاص .اهدي .تحبي نخرج النهارده

ملك بتفكير .مممم .ماشي 

اسد قام .طب يلاا اجهزي لحد ما اروح مشوار

اسد قام اخد دش وخرج.يلاا ي ملك وبطلي كسل

اسد نزل بعد ما بسها ومش علطول

ملك قامت بسرعه وهي فرحانه ودخلت اخدتت دش وبعدين خرجت

ملك لبست هدومها وخرجت نزلت تحت 

عند أسد 

وصل عند مكان فاضي وف رجاله

اسد .عايز المكان يكون جاهز بليل 

وبعدين رح جبلها فستان ابيض وحطه ف بوكس ورجع تاني 

اسد .ملك ي ملك

ملك ....

اسد افتكر لما عملت كده وأنها واي اللي حصل ف ابتسم بخبثه وطلع بس ........

...

عند حازم وندي 

ندي خافت اوي ورحت اتصلت ع الدكتور بسرعه وطلبت منه يجي 

ندي بخوف .اهداا واتنفس

حازم وشه بق احمر وبق يتنفس بصعوبة.

ندي عينها دمعت بخوف

بعدين الدكتور وصل 

وكشف عليه بسرعه

ندي فضلت تبص ع حازم اللي نايم 

الدكتور .هو بق احسن دلوقتي دي شوي حساسية بس صعبه شوي 

ندي .شكرا لحضرتك 

الدكتور.ياريت تفضلي جانبه علشان لو حصل حاجه

البارت52

ملكت الأسد

الدكتور.ياريت تفضلي جانبه علشان لو حصل حاجه

ندي . شكرا لحضرتك 

الدكتور مشي وندي دخلت تبص ع حازم

ندي فضلت تبص ع حازم اللي نايم بهدوء وبعدين قربت منه بهدوء ومسحت ع شعرو

ندي بصت عليه بحزن وندم 

ندي بضيق.كان لازم اكون عرفه

ندي فضلت قاعده جانب حازم 

...

عند أسد

طلع بخبثه ودخل الاوضه بس لاقها فاضيه

أسد فضل يدور عليها ف كل مكان

اسد افتكر كاميرات المراقبة

...

عند روح ومراد 

روح قامت بصعوبة تاخد دش 

بعد شوي روح خرجت لاقت مراد قاعد ع الكرسي وبيبص عليها.

روح رحت ع السرير علشان تنام تاني 

ف الوقت دا الباب خبط ودخلت الخدامه.

الخدامه.الاكل ي مراد بيه

مراد.سبيه وامشي 

مراد قرب من روح .يلاا علشان تأكلي

روح نامت 

مراد حط الاكل بغضب.ومسكها بغضب .شغل العيال داا مش بحبو اخلصيى

روح بغضب .مش عايزه هو انت كل حاجه عندك غضب

مراد.اه واخلصي 

روح بصت ع مراد بتحدي .ومسكت الاكل وقعتو ع الأرض بغضب

مراد كان وقفه مصدوم ومتعصب

مراد بص عليها بغضب 

روح ببرود.مش عايزين ناكل الاكل دا 

مراد ابتسم غضب عنه لما قالت مش عايزين 

مراد بعصبية مصتنعه.اي اللي عملتي دا 

روح نامت تاني بتعب .مش هاكل الاكل دا واللي عندك اعملو 

مراد كان لسه هيرد بس لاقها بتغمض عينها وبتروح ف النوم 

مراد مسح على وشه بتعب وقفل النور وخرج

.....

عند ملك 

قامت بتعب وفضلت تبص حوليها.

ملك .أسد 

...

ملك بصوت عالي وهي بتقوم من ع السرير.اسد .أسد 

ف الوقت دا الباب اتفتح ودخل....

..

عند أسد بص ع الكاميرات بصدمه

فلاش باك

ملك خرجت من الحمام ولبست هدومها وكنت لسه رايحه تنام سمعت صوت برا

ملك . أسد

ملك خرجت بسرعه من الاوضه بس اول ما خرجت محستش بحاجة

باك 

...

اسد كان بيبص ع ملك اللي شيلها حد وركبها ف العربيه وطلع بصدمه

...

عند ملك رجعت بخوف وهي بتقول بدموع..لاا.لاا

..اي يحبيبتي  مالك

ملك بخوف . انت عايز اي.انا عايزه أسد

هو وهو بيقرب منها.اسد مين دا.مش كفايه مالكك قبلي 

ملك وهي بتعيط .سبني 

أنا عايزة امشي 

...بغضب انتي مش هتخرجي من هنا 

...

عند أسد اتصل ع مراد.

مراد.ازيك ي أسد 

اسد بسرعه وهو ف العربيه.ملك اتخطفت ي مراد

مراد قام بصدمه.ايي .ازاي 

اسد بغضب.مش وقتو ي مراد عايزك تجهز كل الرجاله انت فاهم

مراد.طب  لازم نوصلها الاول 

اسد بشر .اعمل اللي قولت عليه الاول أنا ف الطريق اهوو  

اسد قفل مع مراد 

وهو بيبص ع الجهاز

فلاش بالك 

اسد . اي رأيك ف الخاتم دا يقلبي 

ملك .الله حلو اوي 

اسد لبسهوله وقال بحب .دا علشانك ثم أكمل بتأكيد.ملك مش عايزك تقلعي ابدا ماشي 

ملك.ماشي 

اسد بتأكيد .اياكي ي ملك تفكري تشيلي من إيدك فاهمه

ملك .حاضر ي أسدي

باك 

اسد بخوف.متخافيش يقلبي 

..

عند حازم وندي

حازم قام بتعب لاقه ندي نايمه ع الكرسي جانب السرير 

حازم ابتسم وافتكر ورد لما كنت بتعمل كده 

حازم بهدوء.ندي .ندي 

ندي.. 

حازم .ندي 

ندي قامت بسرعه.انت كويس محتاج حاجه

حازم .لاا أنا كويس

ندي .أنا اسفه مكنش قصديي مكنتش أعرف صدقني

حازم .اهدي أنا عرف انك مكنش قصدك 

ندي .تحب اعملك حاجه 

....

عند ملك 

ملك .انت عايز مني اي 

..يعني أنا اتجوز امك علشان اوصلك ف الاخر ستك تاخدك مني وبعدين ابن ****

ملك بعيط . أنا مش عايزك ابعد عني 

جوز أمها وهو بيلمس وشها.بعد دا كله مش عايزني انتي خلاص بقتي بتاعتي .دا أنا قتلت وسرقت علشانك علشان الجمال دا كله يكون ليا أنا

ثم أكمل.انتي هتكوني ليا وجوزك دا ابن ***هدفعو تمن كل اللي عملو معايا

ملك كنت بتعيط .أنا عايزه أسد خليني امشي

جوز أمها.هسيك شوي يقلبي وهرجع نقضي احلاا ليله ف حياتك 

 بعد ما خرجت ملك فضلت تعيط بخوف .انت فين ي أسد .أنا خايفه 

..

عند مراد 

جهز هو والرجاله واتصل ع أسد

مراد .انت فين 

اسد . عايزك تتطلع انت والرجاله ع ****وأنا هكون هناك 

مراد .انت عرفت مكانها

اسد .مش وقتو ي مراد مش  وقتو 

اسد قفل مع مراد

اسد.مستحيل يحصلك حاجه.لو مين ما كان لو لمسك هقتلو 

اسد زود السرعه اكتر 

بعد ساعه ونص

اسد وصل 

ولاقه مراد هو الرجاله هناك

جوا

الرجل دخل لاقه ملك قاعده ع السرير بتعيط

جوز أمها.متخافيش بعد كده مش هتكوني عايزه تبعدي عني تاني 

وفضل يقرب منها وهو بيقلع هدومه

ملك قامت بخوف .لو.لو. قربت مني 

جوز أمها.ششش اهدي يقلبي وكل حاجه هتعجبك

ملك كنت طلعه تجري رح مسكها وحاول يبوسها

ملك ضربته ب القلم 

هو بغضب.طب تعال بق

رح زقها ع السرير وفضل يقطع ف هدومها

..

برا 

اسد .زي ما فاهمتك.

يلاا

اسد دخل هو الرجاله

كلهم كانوا حطين كتم لصوت 

وكل لما يجي حد قدامه يقتلو 

اسد سبهم وطلع فوق بسرعه


عند ملك فضل يبوس ها 

وملك كنت بتحاول تقوم ع قد ما تقدر لحد ما أغمي عليها لما ضربها ع رأسها وفضل يبوسها

بس بعد شوي سمع صوت ضرب النار من الرجاله بتاعته 

قام بسرعه وفتح الشباك وهرب 

..

عند أسد

اسد طلع وفضل يفتح كل بابا لحد ما فتح بابا ولاقها.. ..

البارت 53

ملكت الأسد

عند أسد 

اسد طلع وفضل يفتح كل بابا لحد ما فتح بابا ولاقها...

..

تحت عند مراد طلع بسرعه يشوف أسد لاقه وقف قدام الاوضه مش بيتحرك 

مراد رح لي اسد بسرعه بس لف وشه علطول لما لاقه ملك نايمه ع السرير وهدومها متقطعه

مراد بغضب .أسد فوق بسرعه دي بتنزف

اسد .....

مراد بصوت عالي.اسسسسسد فوق مش وقته

اسد فاق وقرب منها بخوف ودموع بعد ما حط الملايه ع جسمها ونزل بسرعه

اسد هو مراد نزلوا بسرعه رحوا  المستشفي 

بعد شوي وصلوا

اسد بصوت عالي.بسرعه عايزه دكتوره

الدكتورة.اتفضل من هنا

ملك دخلت أوضه العمليات بسرعه

اسد وقع ع الأرض بصدمه 

مراد قرب منه.اسد انت لازم تكون قوي

اسد بصدمه وهو بيبص قدامه.ا.اغتص*بها.اغتص*بها

أنا معرفتش احمي مراتي 

مراد .أسد فوق دلوقتي

اسد كان ف عالم تاني 

بعد شوي الدكتوره خرجت واتكلمت بتوتر.انااسفه بس المدام اتعرضت لي اغتص*اب شديد علشان كده حصل نزيف . الحمدلله النزيف وقف دلوقتي ودخلنها اوضه عاديه

الدكتوره مشيت واسد واقف مش قادر يتكلم 

مراد.اسد روح لي مراتك

اسد.....

مراد بتعب .أسد ابوس ايدك مش وقتو روح لمراتك بق

اسد دخل الاوضه وهو مغيب 

عند مراد خرج من المستشفى وركب العربيه وطلع ع الفيلاا

مراد دخل لاقه روح لسه نايمه زي ما هي 

مراد بهدوء .روح .روح 

روح فتحت عينها بس شهقت بخوف لما لاقت هدومه كلها د*م.

روح بخوف . اي دا ثم أكملت .قت*لت مين

مراد بضيق.اي شايفني مجرم وقا*تل 

روح بصوت واطي سمعه مراد .عادي اللي زيك يعمل اي حاجه

مراد اضايق منها.اخلصي قومي علشان تروحي عند مامتك

روح قامت بسرعه.بجد 

مراد بسخرية.دا فتره بس مش اكتر . أنا قولتلها أن بنتها الشريفه كنت مخطوفه مش هربت وسبها ودخل الحمام

....

عند أسد

دخل الاوضه وهو مش قادر لاقها نايمه ع السرير بتعب 

اسد قاعد جانبها واتكلم بعيط .اسف صدقني اسف 

اسد فضل يبص عليها بحزن

...

مراد خرج من الحمام وهو بيلف فوطه حولينا وسطه

روح كنت لبست

روح فضلت تبص ع مراد باعجب

روح وهي بتنزل عينها.مالك يروح ف اي 

مراد لبس وخلاص وروح بردك مركزه معااا

مراد بهدوء.يلاا 

مراد اخدتها ونزلوا 

بعد شوي وصلوا

مراد.اطلعي انتي أنا لازم امشي 

روح طلعت بسرعه

ومراد بص ع  حد

وبعدين مشي ع المستشفى

...

عند أسد

كان قاعد جانب ملك 

ملك بقت تفتح عينها وفضلت تبص حوليها لاقت أسد

ملك بصوت ضعيف .أسدي 

اسد بص عليها ومقدرش وقام بسرعه.

ملك بتعب.اسد رايح فين

اسد خرج برا الاوضه بسرعه وقف عند الباب.

جوا

ملك بدموع.اسد .أنا خايفه متسبنش لوحدي أسد

ف الوقت دا مراد وصل وسمع كلام ملك

مراد بص ع أسد بغضب وزقه ودخل الاوضه

ملك بدموع.فين أسد 

مراد بهدوء وصوت هادي.اهدي أسد لازم يعمل حاجه وهيجي علطول

ملك بعيط.ه.هو.سبني ومشي من غير ما يرد عليا

مراد بضحك مزيف.اصلو وقع ع ودانه وهو صغير 

ملك مسحت دموعها.هو هيتاخر

مراد .لاا.هروح اشوفه

مراد خرج لاقه أسد لسه وقف قدم الاوضه

مراد شده ع اوضه فاضيه 

مراد بغضب .انت عايز اي نفسي افهم عايز اي

اسد ...

مراد.حرام عليك أنت معندكش دم .هو دا حبك 

اسد بتعب .مش قادر ي مراد مش قادر كل لما ابص ف وشها افتكر اللي حصل

مراد بسخرية.طول عمرك اناني .ما هو كأن غضب عنها  لازم تكون معها مش تعمل اللي بتعملو دا

اسد بدموع.انت مش حاسس بيا

مراد بسخرية وهو بيفتح الباب.فعلا مش حاسس بيك

مراد خرج برا واتصل ع هشام 

مراد.ازيك ي عمي 

هشام . الحمدلله.اسد وملك عاملين ايه

مراد......

هشام بخوف .ف اي يمراد

مراد قالو كل حاجه

هشام بصدمه.اي 

مراد. حضرتك لازم تكون موجود هي محتاجلك 

هشام .أنا هلبس وهجي دلوقتي حالا

هشام قفل وطلع يلبس علطول

...

عند ندي وحازم

حازم .اي لدرجه دي صعبان عليك 

ندي .هو كل حاجه صعبان عليا

حازم قام بغضب.امال اي . اياكي تفتكري اني ضعيف انتي فاهمه

ندي بخوف .صدقني دا مش قصدي

حازم بق يقرب منها وهي بترجع لي ورا.امال قصدك اي

ندي بخوف وهي بتغمض عينها.ابعد شوي طيب 

حازم ابتسم لما لاقها رجعت تخاف تاني 

حازم بق يقرب اكتر .ولو مرجعتش

ندي بقوه مزيفه.براحتك وهو أنا هخاف منك 

حازم حط أيده ع وسطها جامد.لازم تخافي أنا لو مكانك اخاف 

ندي بوجع.ااه.ااه ايدك شيلها

حازم.هقولك تاني أنا مش ضعيف انتي فاهمه

ندي بوجع.عرفه وممقولتش كده أنا بس بحاول اساعدك 

حازم سبها.تساعدني 

ندي بوجع بسيط.بحاول اساعدك تمسح كل اللي فاتت أنا عرفه انك كويس حته بعد اللي عملتو معاياا

حازم ابتسم بسخرية.طالما عايزه تساعدني ف أنا عايزك دي اول حاجه هتقدري تساعدني بيها

ندي قربت من حازم 

حازم كان مصدوم ف الاول بس فاق وشالها وحطها ع السرير بهدوء وقرب منها وبعدين.........

....

عند أسد وملك

هشام وصل لاقه مراد واسد واقفين برا أستغرب ازاي أسد وقف برا

هشام .هي فين 

مراد.جوا يعمي

هشام دخل بسرعه لاقها بتعيط.

هشام بحب.وحشتني

ملك بصت ع هشام وفضلت تعيط.ب.با.با.اي.اس.اسد ف.فين 

هشام أستغرب.برا يقلبي اهدي

ملك بعيط.امال سبني ليه أنا خايفه

هشام بحب.وانا موجود.هو بيعمل ورق وجي علطول

ملك .بجد 

هشام بحب . ايوه امسحي دموعك واهدي

ملك بنوم . حاضر

هشام فضل يمسح على شعرها لحد ما نامت 

هشام خرج بسرعه.انت مش مع مراتك ليه

اسد .....

هشام .مش مع مراتك ليه ي أسد

مراد فضل واقف ساكت

هشام قرب منه وضربه بي القلم .طول عمرك اناني وأنا من النهارده مش عايز اشوف وشك وملك هترجع بيت ابوها وهتكون معاياا وعمرك ي أسد عمرك ما هتشوفها

اسد خرج من المستشفى وركب العربيه بتاعته وطلع بسرعه

جوا مراد فضل هو وهشام مع ملك 

.....

عند روح 

كنت ف حضن أمها.

روح .ماما خلاص

أمها بعيط.وجعتي قلبي عليكي

روح بحب .متخافيش أنا كويسه

أمها.الحمدلله . امال فين مراد

روح .  عندو شغل ثم أكملت ماما أنا جعانه اوي معرفش أن الحمل بيجوع اوي كده

أمها بصدمة.اييي. حامل وازاي معرفش

روح بتوتر .انتي عرفه ي ماما بق الظروف وكده

أمها قامت بفرحه .ألف مبروك يقلبي استني بس خمس دقائق والاكل يكون عندك 

ام روح قامت بسرعه تعمل الاكل 

بعد شوي جهزت الاكل

روح قامت تاكل وفضلت تاكل وتأكل بجوع

أمها.براحه 

روح وهي بتحط الاكل ف بوقها.جعانه سبني 

بعد شوي روح خلصت الاكل كله 

أمها فضلت تتضحك .ربنا يكون في عون مراد وسبتها

روح كنت حاسه أنها عايزه تكلم مراد ووحشها

روح لنفسها.انا مالي 

...

عند أسد طلع ع مكان فاضي وفضل يصرخ بوجع

اسد بدموع.عارف اني وحش وعملت حاجات كتير غلط بس ليه هي ليه هي اللي يحصل معها كده 

اسد فضل قاعد جانب العربية ع الأرض 

....

عند مراد وهشام 

هشام دخل الاوضه وقاعد مع ملك 

ومراد فضل قاعد برا 

بس ......

البارت 54

عند مراد وهشام 

هشام دخل الاوضه وقاعد مع ملك

ومراد فضل قاعد برا 

بس اخد باله أن ف حد بيرقبه 

مراد حاول يتصرف عادي وفضل قاعد هو بيحاول يركز مع الشخص دا لحد ما مشي 

مراد قام بسرعه ورا ودخل من باب الطوارئ لاقه الشخص دا بيتكلم ف التلفون واول ما قفل لاقه مراد ف وشه 

مراد ابتسم بشر.اي رأيك نلعب شوي 

الرجل بخوف.نلعب اي ي بيه حضرتك أنا لازم امسح السلم 

مراد بهدوء.هتمسح وكل حاجه

مراد شده وطلع ع السطوح

مراد بهدوء.قولي بق كل حاجه كده 

الرجل بخوف . حاجه اي أنا معرفش حاجه

مراد ضربه بي البوكس ف وشه وقال .اتكلم احسلك 

الرجل.والله ي باشا معرفش حاجه

مراد.ومالو اعرفك 

مراد فضل يضرب ف الرجل لحد ما وشه كل بق دم 

مراد أتصل ع رجالته.اطلعولي ع السطوح 

مراد سحبو من هدومه وقرب من السور.قدامك خمس دقائق خمس دقائق بظبط لو متكلمتش ربنا يرحمك 

الرجل بخوف .هتكلم ي باشا هتكلم 

مراد زقه ع الأرض.سمعني ياروح امك 

الرجل. وأنا بشتغل جلي واحد وقالي أنه عايز يعرف كل حاجه تحصل معكم وهيدفعلي اللي عايزو واني واخدت منه رقمه علشان كل ما تحصل حاجه جديده هو دا والله اللي حصل 

مراد .تلفونك يلا 

مراد اخد التلفون وقال .هو دا الرقم 

الرجل بخوف .ايوه ي باشا 

مراد بعت الرقم لحد .

مراد بص ع الحراس اللي طلعت .خدو 

الرجل . ونبي ي باشا ونبي ي باشا خلاص

مراد بشر .متخافش دا انت هتفرح اوي عندنا 

مراد بص لاقه رساله جت 

مراد ابتسم بشر.

ونزل بسرعه ع تحت وركب العربيه

مراد وهو ف الطريق اتصل ع أسد 

مراد فضل يتصل يتصل واسد مش بيرد 

مراد أتصل تاني 

اسد رد بتوتر .ملك حصلها حاجه

مراد بسخرية.خايف عليها اوي 

اسد بغضب.مراد

مراد.بعتلك عنوان جهز سلاح وتعال 

اسد قام بسرعه.انت قصدك 

مراد . ايوه بسرعه 

اسد قام بسرعه وركب العربيه وطلع بسرعه

بعد شوي اسد وصل لاقه مراد هناك

أسد.يلا

مراد دخل هو واسد والمكان مكنش فيه رجاله كتير وكل لما حد يقبلهم يقتلوا لحد ما أسد دخل الاوضه ولاقه جوز ام ملك مع واحده

اسد بشر . اهلا اهلا

اسد قرب منه وشده من ع السرير ونزل ضرب فيه بغل وحقد 

سيد .هههه محروق مش كده 

اسد اتعصب اكتر وطلع المسدس بتاعو وضربه ف أيده وبعدين رجله 

سيد بوجع .اااه.لو عملت اي أنا اخدتها وغضب عنك .مش بعد كل اللي حصل تاخدها انت 

اسد اتعصب اوي وضربو ف قلبه وبص عليه بقرف ومشي

مراد كان واقف بهدوء 

مراد مشي هو واسد

مراد ركب العربيه هو واسد .

مراد.هتعمل اي 

اسد بتعب . مش عارف

مراد.ممم قرار عمي هو الافضل 

اسد فضل يبص ع مراد بتعب 

مراد طلع بسرعه ع المستشفى

ودخلوا لاقه ملك مشيت مع هشام 

مراد بسخرية.جاهز نفسك ي أستاذ

اسد بغضب . أنا مش هسيبها انت فاهم 

اسد طلع وركب العربيه ومشي بسرعه

مراد كان هيمشي بس

احد الحراس .مراد باشا انت لازم تشوف دا 

مراد.اي

الحراس .اتفضل 

مراد دخل وانصدام من اللي حصل 

..

عند أسد وصل الفيلا 

ونزل بغضب 

ودخل وطلع ع فوق علطول 

اسد كان هيدخل بس وقف مصدوم من اللي سمعو ......

..

عند حازم وندي

حازم قام وبص ع ندي بهدوء وهي نايمه

حازم ابتسم بهدوء

وقرب منها وبسها ودخل الحمام ياخد دش

بعد شوي حازم خرج لاقه ندي دفنه وشها وبتعيط 

حازم قرب منها وشدها بهدوء.بتعيطي ليه

ندي وهي بتمسح دموعها.مفيش 

حازم . زعلانة ع اللي حصل بينا 

ندي فضلت تعيط اكتر .

حازم بهدوء.كان ممكن ترفضي مكنتش هقرب منك 

ندي فضلت تبص ع حازم بصدمه 

حازم بهدوء .مش مصدقني بس أنا فعلا مكنتش هقرب منك لو رفضتي 

ندي بعيط . أنا مش بعيط علشان كده أنا بعيط علشان انت بتعمل كده علشان تنتقم مني 

حازم ابتسم بخبثه.يعني مش زعلانه من اللي حصل

ندي بعيط .اه 

حازم .واللي حصل عجبك 

ندي بعيط .أه 

ندي استوعبت هي قالت اي 

وفتحت عينها بصدمه.

حازم بضحك .كنت عرف 

ندي بكسوف.انت قليل الاداب

وقامت دخلت الحمام بسرعه وقفلت الباب

حازم لنفسه .حاول تحبها

جوا ندي كنت هتموت من الكسوف بس كنت مبسوطه بطريقه كلام حازم معها

بعد شوي ندي خرجت بعد ما خدت دش 

لاقت حازم مجهز الفطار

حازم .تعال كلي اصلك لازم تأكلي علشان ضعيفه اوي ثم غمزلها بوقحه

ندي بصوت واطي.قليل الادب بصحيح

ندي رحت تاكل وحازم اكل معها

...

عند اسد

كان مصدوم 

جوا 

الدكتوره.المدام حامل 

هشام بصدمه.حامل 

الدكتوره.ايوه ي هشام بيه علشان كده داخت وتعبت 

فلاش باك

هشام اخد ملك ومشيوا 

بس اول ما دخلوا الفيلا ملك أغمي عليها...

باك 

هشام .شكرا اتفضلي أنتيى

هشام فتح الباب وانصدام لما لاقه اسد وقف 

الدكتوره.الف مبروك ي اسد باشا 

الدكتوره مشيت واسد كان لسه وقف مصدوم مش قادر يتكلم  وبيبص ع ملك بدموع

هشام كأن صعبان عليه اسد 

هشام وهو مش عارف يقول اي .اسد 

اسد نزل بسرعه ع تحت وقبل ما يخرج لاقه مراد دخل

مراد بفرحه

الدكتوره قالتلي أن ملك حامل ألف مبروك يصحبي 

أسد....


Fatmahassan ❤️

البارت 55

ملكت الأسد

مراد بفرحه.الدكتوره قالتلي أن ملك حامل ألف مبروك يصحبي

اسد بوجع .مش ابني يمراد مش ابني 

مراد .أسد انت مش فاهم

ااسد بغضب .مش فاهم اي مش فاهم اي ان مراتي اتعراضت لي اغتصب ودلوقتي حامل 

هشام .أسد واطي صوتك.ملك فوق 

اسد بجمود . أنا هسافر مش عايز افضل هنأ.هجهز نفسي واسافر 

ملك بصوت ضعيف.طب وأنا

كلهم بصوا ع ملك .

اسد بتعب .مش هقادر

اسد مشي بسرعه

مراد كان لسه هيمشي ورا أسد بس سمع صوت حاجه بتقع ع الأرض

هشام بسرعه.مراد الحقني

مراد لاقه ملك مغمي عليها.

مراد قرب منها وشالها بسرعه وطلع بيها ع فوق 

وهشام طلب الدكتوره

عند أسد 

كان وصل الفيلا

ولم هدومه واخد الورق بتاعو وطلع ع المطار

..

عند ندي وحازم

بعد ما خلصوا اكل 

حازم قرب من ندي بخبثه 

ندي بتوتر .ف اي 

حازم وهو بيحضنها بتملك.عايز اقولك كلمه سر

ندي حاولت تبعد رح حازم شالها وحطها ع السرير

حازم وهو بيتكلم ف ودانها.ليكي عندي مفاجاه ع المجهود اللي هتعملي دلوقتي

ندي اتكسفت وسكتت.....

...

عند روح 

كنت قاعده زهقانه 

روح مره واحده فضلت تفكر في مراد

روح بضيق .مالك يروح فوقيى

روح قامت بتوتر ومسكت التلفون

روح .لاا اكيد مش هعمل كده اكيد لاا

روح فضلت مسكه التلفون 

وهي مضايقه

أمها طلعت لاقتها كده 

امها .مالك 

روح .لا مفيش يماما

أمها.امال مالك 

روح بضيق.مفيش حاجه

ام روح بخبثه.زعلانه علشان مراد مش بيكلمك

روح . لاا عادي

أمها بخبثه.كلمي قوليلو عايزه اشوفك  وحشتني وشوفي هيجلك ازاي 

وقامت وسبتها

روح فضلت قاعده مضايقه

وبعدين مسكت التلفون واتصلت ع مراد

روح فضلت تتصل على مراد بس مردتش 

...

عند مراد وهشام

كنت الدكتوره مع ملك جوا

وبعدها بشوي خرجت

الدكتوره.مش هينفع كده خالص المدام اتعرضت لي انفعال شديد وضغط ودا غلط عليها وع الجنين لازم تكون ف راحه شديدة الفتره دي

هشام بهدوء.شكرا 

الدكتوره مشيت وهشام دخل يطمن ع ملك 

مراد بص ع التلفون لاقه أن روح اتصلت ف أتصل عليها

مراد أتصل بخوف أنها تكون مش كويسه

....

عند روح 

لاقت التلفون بيرن واللي بيتصل مراد

روح فتحت الفون بسرعه .الو 

مراد .انتي كويسه ف حاجه

روح بكدب.لا بطني وجعني اوي مش قادره اتحرك

مراد بقلق.طب.طب خليكي شوي وهكون عندك 

مردا قفل معها ودخل قال لهشام ونزل بسرعه يركب العربية

...

 روح قفلت التلفون وفضلت تبص ع التلفون بضيق 

أمها.كدبتي ليه 

روح بضيق . معرفش

أمها.ربنا يهديكي

روح قامت ودخلت الاوضه وهي مضايقه بس علشان كنت حاسه أن مراد بيعمل كده علشان الولد 

روح .مالك زعلانه ليه ما انتي عرفه كل حاجه اوف 

روح حست بوجع ف بطنها

برا 

كان مراد وصل وخبط ع الباب وام روح فتحتلو

مراد بقلق.هي كويسه

ام روح كنت هتقولو كل حاجه بس 

روح بوجع.ماما الحقني  بطني 

مراد دخل بسرعه لاقها وقعه ع الأرض ومسكه بطنها وبتعيط

ام روح دخلت وقربت منها.مالك يقلبي 

روح بوجع.مش قادره يماما 

مراد قرب منها بسرعه وشالها

أم روح.استنا اجي معكم 

مراد.معلش يماما خليكي 

مراد نزل وحطها ف العربيه

مراد طلع بسرعه ع الدكتورة

الدكتوره.اتفضلوا هنا 

مراد حطها ع السرير 

والدكتورة كشفت عليها

وبعدين ابتسمت بهدوء

الدكتوره.متخافوش خير .هو بس حب يقول لماما تبطل تتعصب .شكل حضرتك اتعرضتي لحاجة عصبتك بس دلوقتي بعد المسكن دا هتكوني احسن وياريت بلاش انفعال خالص 

روح هزت راسها ب اه بهدوء

مراد قرب منها.احسن دلوقتي

روح لنفسها.شوفتي اخره الكدب اي .

مراد.انتي لسه تعبانه 

روح.لاا بقت احسن

مراد شالها بهدوء وخرج بيها

روح بتعب . أنا ممكن امشي 

مراد مردتش عليها ودخلها العربية

روح .إحنا هنروح البيت

مراد .لاا عندي شغل مهم في لازم تفضليى مع مامتك كام يوم 

روح أضيقت.ماشي 

بعد شوي وصلوا مراد بص ع روح لاقها نامت

مراد قام وشالها وطلع بيها 

ع فوق 

ام روح فتحت الباب.مالها ي مراد 

مراد.متخافيش ي.ماما كويسه

مراد حطها ع السرير وبسها بهدوء وخرج

مراد.انا لازم امشي عندي حاجه مهمه لازم اعملها وان شاء الله هجي اطمن عليها

ام روح.مع السلامه ي ابني 

مراد نزل وركب العربيه وطلع ع الفيلا 

لكن البواب قالو أنه مشي ومعه شنطه 

مردا ضرب العربية بغضب

غبي ي أسد غبي

مراد طلع ع هشام يقولو

....

عند أسد

كان ف الطيار وهو بيفتكر كل حاجه حصلت

اسد . أنا آسف 

الطيار طلعت ....

..

عند حازم وندي

حازم كان بيرجع شعرها لي ورا.

حازم لنفسه.هنعيش سوا وهعوضك ثم أكمل حته لو مش بحبك أو بتحبني 

ندي صحيت لاقت حازم بيبص ف وشها وسرحان

ندي بكسوف.انت كويس 

حازم فاق .احم  ايوه يلا اجهزي

ندي بكسوف .ليه 

حازم قرب منها.علشان هنطلع على فرنسا نقضي فتره هناك

ندي قامت بصدمه وقالت.بجد 

حازم وهو مركز ف حاجات تانيه.اه طبعاً

ندي بصتلو بصدمه وقالت

بطل ي قليل الاداب

Fatmahassan 💙

رواية ملكت الأسد الحلقة 56


ندي بصتلو بصدمه وقالت.بطل ي قليل الاداب

حازم ضحك غصب عنه . أنا مكنش قصدي

ندي وهي بتسحب الملايه عليها بضيق.اه عرفه طبعاً

حازم.طب اجهزي يلا علشان لازم نتحرك دلوقتي

ندي قامت بسرعه وهي بتقول .حالا

حازم ابتسم عليها بهدوء

حازم قام هو كمان علشان يجهز نفسه

….

عند مراد وصل عند هشام

هشام اول ما شاف مراد.اسد فين يمراد

مراد بضيق.مشي

هشام قاعد على الكرسي بتعب وقال .اللي حصل صعب بس مكنش لازم يمشي مكنش المفروض يسبها لوحدها ف الوقت دا

مراد بعصبية.محصلش حاجة.محصلش حاجه بس ابنك غبي

هشام بصدمه.انت بتقول ايه

مراد..

فلاش باك

مراد وقف بصدمه بعد لما شاف الدكتورة وسيد

سيد مسك المسدس بتاعو وحطه ع راس الدكتوره

سيد . دلوقتي زي الشاطره تخرجي تقولي أنها اتعراضت لي اغتصاب انتي فاهمه

الدكتوره بخوف .مش هينفع هي حامل والاعراض هتظهر عليها

سيد بغضب .اللي قولتو يحصل بدل ما اقتلك يلاا بسرعه

الدكتوره خرجت

باك

مراد.كل دا ظهر ف كاميرات المراقبة ولما اجيت اقول ابن الغبي مسمعش

هشام .أسد لازم يرجع ويعرف الحقيقة كلها

مراد كان هيرد بس التلفون رن

مراد .حصل اي

الرجل ….

مراد قفل الفون بغضب .

هشام بخوف .حصل اي تاني

مراد .ابنك منع حد يعرف هو فين ومش سايب اي حاجة تعرفنا ومحدتش راضي يتكلم

هشام .مراد لازم تتصرف.

……

عند حازم وندي

كانوا لبسوا ونزلوا

ركبوا العربيه وطلعوا ع بيت ام ندي

بعد شوي نزلو

حازم بصلها.يلا

ندي ابتسمت ع حازم الجديد

ندي طلعت هي وحازم

وخبطوا ع الباب

ام ندي .اهلا ي حبايبي اتفضلوا

ندي حضنت أمها بحب .

أمها.عامله اي يقلبي

ندي . الحمدلله

أمها.اهلا ي ابني عامل أي

حازم . الحمدلله ي ماما

أمها. ثانيه واحده هعمل قهوه وجي

حازم .ملهوش لازمه

ام ندي .مينفعش ثانيه واحده

ام ندي دخلت المطبخ

وحازم وندي كانوا قاعدين

حازم فضل يبص ع ندي وندي اتوترت وبقت ترجع شعرها لي ورا بكسوف

حازم قرب منها وحط شعرها ع جانب

وقرب منها

ندي بكسوف .حا….

كان حازم قطعها وهو بيو*سها

ندي حاولت تبعد حازم بس فشلت لحد

ام ندي خرجت من المطبخ وشافتهم كده

ام ندي بكسوف .احم احم

ندي زقت حازم بسرعه وبصت ع أمها بصدمه

حازم .احم طب أنا هنزل استنكي تحت علشان اتاخرنا بعد اذنكم

حازم نزل بسرعه

ندي بصت ع أمها بصدمه وكسوف

أمها بخبثه.اي معندكمش بيت

ندي بكسوف .ه.ههو. هو. والله.ي .ماما

أمها وهي بتحاول تكتم ضحكتها.هو اي

ندي بضيق .خلاص بق يماما

تحت

حازم كان ف العربي

فضل يفكر في اللي حصل وأنه مقدرش يمسك نفسه قصدها

حازم . فيها أي يعني دي مراتك وبراحتك ثم أكمل بضيق ومن امتا وانت ضعيف قدم واحده

فوق

ندي سلمت ع أمها ونزلت علطول

ندي ركبت العربية بكسوف

بس حازم فضل ساكت

حازم وندي طلعوا ع المطار

وركبوا الطيار الخاصه بتاعت حازم وطلعوا ع فرنسا

……

عند أسد

بعد مده وصل

ودخل الجناح بتاعو

اسد قاعد ع السرير بتعب وهو مش قادر يتخيل أن ملك حد تاني لمسها وحامل منه

اسد طلعه صوره ورد وقال . ياريتك كنتي هنأ أنا مش قادر اكون سعيد كل حاجه حصلت دمرتني غيرت ابنك انتي ليه مشيت وسبتني

اسد فضل يعيط بوجع

لحد ما نام

عند روح قامت من النوم بتعب

روح .ماما ي ماما

أمها من برا .جي ي حبيبتي

أمها دخلت .اي يقلبي مالك

روح.عطشانه اوي

ام روح.اهي المياه يقلبي

روح شربت وبعدين.هو مراد مشي

أمها.ايوه

روح .ومتصلش يسأل عليا

أمها بكدب.اتصلت وقولتله لسه نايمه

روح هزت راسها بهدوء

أمها.ثانيه .هروح اجبلك الاكل

أمها خرجت وروح مسكت التلفون واتصلت على مر

عند هشام ومراد

فوق

ملك قامت بتعب

وافتكرت كل حاجه حصلت وفضلت تعيط

ملك.ليه حرام عليك ليه

ملك فضلت تعيط بوجع وهي بتقول .انت روحت فين وسبتني

تحت

كان هشام ومراد بيفكروا يعملو اي

هشام .إحنا لازم نتصرف بس هطمن ع ملك الاول

هشام طلع

وتلفون مراد رن

مراد . أنتيى كويسه

روح بكسوف . ايوه بقت احسن

مراد.محتاجه حاجه

روح بس عايزه تسمع صوته .لاا

مراد بستغرب .امال اتصلتي ليه

روح اتوترت ومعرفتش تقول اي.اص.اصل ماما قالتلي انك كلمتها تتطمن عليا ف قولت اطمنك

مراد بستغرب.انا بس انا متصلتش

روح بهدوء مصتنع.ممكن

مراد لما لاقه هشام اتاخر فوق .طب سلام دلوقتي

روح قفلت مع مراد وفضلت تعيط

أمها دخلت عليها ب الاكل

أمها.مالك يقلبي

روح .مفيش أنا بس عايزه انام

أمها .طب والاكل

روح .مش عايزه

روح نامت

عند حازم وندي وصلوا فرنسا

ودخلوا الجناح

حازم .هنفضل هنا كام يوم وبعد كده نروح الشقه بتاعتي

ندي .ماشي .هدخل اخد دش

ندي دخلت تاخد دش وبعد شوي خرجت

حازم قرب منها.

ندي بكسوف .ف اي

حازم .ما نكمل اللي كأن بيحصل عند مامتك

ندي .انت…..

حازم قطعها وهو بيوسها

وبعدين……..

..يعني اي هما الاتنين هنا

…..

جاين مع بعض

…..

طب سلام

شكل الموضوع هيحلو


يتبع…

البارت 57

ملكت الأسد 

عند ملك وهشام

هشام دخل ع ملك لاقها بتعيط

هشام بحب . بتعيطي ليه يقلبي 

ملك فضلت تبصلو ومره واحدة اتفتحت ف العياط جامد 

هشام حضنها بهدوء.اهدي يقلبي 

ملك بعيط .ه.هو س.سبني مش كده 

هشام بحب .لا يقلبي متخافيش هيرجع هو بيحبك 

ملك بعيط.وانا مش بحبو أنا بكر*هه

هشام.اهدي يقلبي خلاص .

ملك بعيط.ا..انا معملتش حاجه.معملتش حاجه

ملك نامت من كتر العيط 

.....

عند حازم وندي قاموا  من النوم 

حازم .البسي يلا هنخرج شوي

ندي قامت بسرعه وجريت ع الحمام وهي هتموت من الفرحه 

حازم . مجنونه والله

بعد شوي ندي خرجت ونزلت هي وحازم 

وفضلو يتمشوا ف الشوارع سوا 

وكل دا وف تحت عيون حد 

حازم وندي دخلوا مطعم يأكلو وبعد ما طلبوا الاكل حازم بص بصدمه 

....

عند أسد

قام من ع الأرض بتعب 

وهو بيمسك رقبته بتعب 

اسد قام اخد دش ونزل يمشي شوي

....

عند هشام نزل لمراد بتعب 

مراد .عامله ايه دلوقتي

هشام .تعبانه اوي وقاعدة تعيط 

مراد بهدوء .أنا هخدها تفضل عندي مع روح هي محتاجه لحد معها علطول 

هشام .بس 

مراد .معلش ي عمي دا الافضل أنا هروح اخد روح وارجعها النهارده وبكره الصبح هجي اخدها 

هشام .ماشي ي ابني 

مراد .متخافش هحاول اوصل لي أسد 

مراد طلع من الفيلا ورح ع بيت روح 

بعد شوي وصل 

مراد نزل وطلع ع فوق وخبط ع الباب

ام روح .اهلا ي ابني اتفضل 

مراد. معلش ي مااما ممكن تندهلي روح علشان تعبان وعايز اروح استريح 

ام روح.هي نايمه لو عايزها ف حاجه قولي وأنا قولها

مراد بتعب .لاا كنت عايزها ترجع الفيلا كفايه كده ثم أكمل.بعد اذنك هدخل اقومها

مراد دخل 

مراد حاول يقومها وهي مش راضيه 

روح بتعب .خلاص بق يى ماما شوي كده 

مراد ابتسم عليها وقام جبلها هدوم وساعدها تلبس وشالها وخرج 

ام روح.كان لازم يعني النهارده

مراد بكسوف .معلش ي ماما 

مراد نزل وحطها ف العربيه بهدوء 

مراد طلع بعربيه 

وبعد شوي وصل

مراد نزل وشالها

وطلع بيها ع فوق

مراد حطها ع السرير بهدوء واتكلم 

اقولها اي اني كنت تعبان ومحتاج ارتاح ودا مش هيحصل غير وانتي موجوده.بقت اخاف من وجودك ي روح 

مراد غيرلها هدومها وغير هو كمان واخدها ف حضنه ونام

....

عند حازم وندي

حازم فضل يبص عليها

ايوه هي نرمين

نرمين كانت واقفه تبص ع حازم بحزن ..

حازم بغضب .قومي نمشي 

ندي بفرحه .لا خلينا شوي 

حازم بغضب .بقولك يلااااا 

ندي بصت ع الناس اللي كلهم بيبصو ومش فاهمين حاجه وبصت ع حازم بدموع وطلعت تجري ع براا

حازم خرج وراها علطول لاقها واقفه بتمسح دموعها

حازم بضيق .ف اي

ندي .مفيش ممكن نروح 

حازم.يلا 

ندي وحازم رجعوا الفندق

نرمين وهي بتبص عليهم بحقد .كلو ف وقتو ...

....

اسد فضل يمشي ف الشوارع لحد ما زهق وبعدين رجع الفندق تاني 

اسد فضل ماسك الفون عايز يكلمها بس مش قادر كل لما بتفتكر اللي حصل 

اسد رمه التلفون بغضب ونام 

....

تاني يوم الصبح..

..

عند روح ومراد

روح قامت من النوم بتعب وفضلت تبص حوليها بستغراب

روح .اي دا هو أنا لسه بحلم 

روح مسحت وشها.دا رجعني دا رجعني

روح قامت بسرعه وهي بتقول .رجعني رجعت البيت 

ف الوقت دا خرج مراد وهو بيلف فوطه حولينا وسطه

روح وقفت بصدمه 

مراد كان واقف مصدوم هو كمان .اي اللي بتعملي دا 

روح بتوتر وهي مش عارفه عملت كده ازاي .ا.ان. أنا .دي .دي تمرين الدكتوره قالتلي لازم اعملها.اه هي قالتي كده

مراد بضيق.طب براحه بلاش السرعه دي 

روح بتوتر .م.ماشى.ه.هو إحنا جاين امتا هنا أنا مش فاكره حاجه

مراد.كنتي نايمه وأنا اللي جبتك

مراد سبها ودخل يلبس وبعدين قال .أنا هجيب ملك تعيش معنا هنا 

روح بستغرب.ليه واسد 

مراد بهدوء.ف شوي مشاكل ومش عايز الموضوع دا يتفتح قدامها أنا هجيب ممرضه تكون هنا أربعه وعشرين ساعه علشانكم

روح بضيق .ليه هو انت مش هتكون موجود

مراد.لا طبعا هكون موجود بس هي هتكون موجودة عطلول 

روح بهدوء .ماشي 

مراد.طب الخدامه هتطلعلك الاكل هنا كلي 

روح نامت ع السرير وقالت .مليش نفس 

مراد بهدوء.طب نامي شوي . أنا لازم امشي 

مراد خرج من الأوضه .لما اجيلك هنشوف الموضوع دا ماشي

جوا 

روح بضيق ودموع .دا حته مقاليش لازم تأكلي ثم أكملت بدموع اكتر .انتي مالك ف اي وبعدين بصت ع بطنها وقالت .انت السبب انت اللي بتعمل كده فيا أنا مش عايزك .

تحت 

مراد ركب العربيه وطلع ع الفيلاا بتاعت هشام 

بعد شوي وصل ونزل ودخل بهدوء 

هشام وهو بيشرب الشاي.اهلا ي ابني 

مراد.اهلا يعمي.حضرتك قولت لي ملك 

هشام .أنا مش قادر اتكلم معها البنت تعبانه اوي 

مراد بهدوء .طب بعد اذنك

مراد طلع فوق لاقه ملك نايمه ع السرير وبتعيط 

مراد بحزن .اي ي ملاك لسه مقومتيش 

ملك بسرعه بصت ع مراد.هنروح لي أسد صح 

مراد قرب منها بحب وقال .لاا 

ملك كنت لسه هترجع تعيط تاني بس .

مراد بسرعه . أنا كلمت أسد 

ملك بسرعه .هو فين ثم اكملت بدموع.وليه مشي كده

مراد. متخافيش هو بس اتوتر لما عرف انك حامل أسد هيرجع ي ملك متخافيش وبعدين هو قالي انك لازم تعيشي معايا

ملك . لاا أنا مش عايزه اروح أنا هستنا اسد 

مراد ف نفسه.منك لله ي أسد 

مراد .خلاص براحتك بس احب اقولك أن اسد هيزعل اوي وانا هقوله وخلي ميجيش تاني 

مراد قام بخبثه

وقفل ما يتفتح الباب.

ملك .استنا 

مراد ابتسم بهدوء عليها.اي 

ملك ببراءة.يعني لو جيت معك أسد هيجي 

مراد.ايوه .هنزل استنكي تحت

مراد سبها وملك قامت بسرعه تلبس.

....

عند حازم وندي

كانت ندي قاعده بتتفرج ع التليفون

وحازم قاعد يبص عليها بضيق

حازم بصوت واطي.مكنش قصدي اسف 

ندي .....

حازم بضيق .هو أنا مش بكلمك 

ندي .نعم حضرتك قولت اي 

حازم .قولتك اسف مكنش قصدي اعمل كده 

ندي . ممكن افهم حصل اي .أنا عملت ايي علشان تكسفني كده قدام الناس

حازم .أنا آسف فعلا مكنش قصدي اعمل كده.

ندي بسخرية.لاا عادي 

حازم قام وقرب منها واتكلم .طب تحب نعوض ونخرج النهارده

ندي .لاا 

حازم حاول يتكلم بهدوء .ليه .

ندي . علشان اول ما يحصل حاجه او تتضايق تقوم متصعب عليا.دا انت اول مره تعمل حاجه حلوه من لما شوفتني حته دي مش عارف تعملها صح 

حازم قرب منها جامد .هعوضك النهارده يلاا بق ثم أكمل بخبثه وهو بيتكلم ف ودانها . وبعدين انتي عوضني ثم غمزلها بوقحه

ندي .وقح وسافل

 حازم فضل يضحك عليها.طب اجهزي بسرعه بق 

ندي قامت بسرعه تجهز 

حازم بهدوء.مش هخلي حاجه تبعدنا عن بعض .خلاص بقتي من املاكي 

حازم قام لبس ونزلو هما الاتنين

...

عند أسد

خرج من الفندق

ورح نايت كلب

وفضل يشرب يشرب

اسد تعب من كتر الشرب وبعدين قام وهو مش شايف قدامه 

وخرج

اسد كان كل شوي يقع ع الأرض وهو بيقول كلام مش مفهوم 

..

عند حازم وندي 

حازم فضل يفرج ندي عالشوارع وكل حته رحها ف فرنسا وندي كانت فرحانه اوي وحازم كمان 

ندي بحب .أنا مبسوطه اوي  تعرف اني كان نفسي دايما اسافر برا مصر 

حازم .خلاص .اي رأيك كل اسبوع نسافر حته شكل 

ندي بصدمه .بجد 

حازم .بجد 

....

هو فين 

....

اعمل اللي قولتك عليه

.....

خلاص كله هيخلص 

....

عند أسد

كان ماشي ف الشوارع وهو مش شايف لحد 

ما عربيه جت بسرعه وخبطه وطلعت تجري

...... أسسسسد

رواية ملكت الأسد الحلقة 58


عند حازم وندي

ندي بصدمه .بجد

حازم .بجد ه……

حازم وقف مصدوم من اللي شافو ومره واحدة

اسسسسسد

حازم طلع يجري على اسد بخوف

حازم .أسد .اسد

اسد كان كله د*م ومغمي عليه

عند ملك.

مره واحده خافت ووقعت ع الأرض بخوف

ملك.ف اي ي ملك مالك ف اي

تحت مراد كان بيتكلم مع هشام

بس هشام مره واحده اتخانق ومكنش قادر يتنفس


 


 


مراد بخوف .مالك يعمي .طب ثانيه واحده

مراد جاب مياه وشربها لهشام

مراد.بقت أحسن

هشام .الحمد لله

مراد .تعال اطلع استريح احسن يعمي

هشام طلع ما مراد وكنت ملك نزله ع السلم

ملك .انت كويس ي بابا

هشام بتعب .كويس يقلبي وبعدين بسها.خلي بالك من نفسك

ملك .حاضر

هشام .روح انت ي مراد أنا خلاص بقت كويس

مراد .حضرتك متاكد

هشام .ايوه .

….

عند حازم وندي

كانوا اخدو أسد ع المستشفي بسرعه

حازم لما وصل كان رجالته موجودين وكل حاجه حاجه جاهزه واحسن دكاتره موجودين

حازم بصوت عالي.بسرعهه

اسد دخل اوضه العمليات

وحازم برا هيموت من العصبيه

حازم فضل يروح ويجي قدام الاوضه وندي وقفه مش عارفه تعمل اي

ندي قربت منه وحاولت تلمسه رح نفض أيدها بغضب

حازم بصوت عالي .ابعدي

ندي رجعت بخوف

حازم .ارجوكي ابعدي عني دلوقتي

ندي قربت منه بخوف وحضنته .

ندي .متخافش


 

 


 


حازم حضنها بقوه وفضل يعيط .هعمل ايه اي لو حصلو حاجه

ندي بحب .متخافش

حازم . أنا بحبو بجد . حته بعد اللي حصل.مش هقدر اخسرو

ندي كانت بتحضن حازم اكتر .اهدا .ندي خرجت حازم من حضنها وقالت بحب . انت قوي وهو هيكون كويس متخافش انا معك

حازم حضنه بتملك.خليكي أنا متحتجلك

…..

عند مراد وملك

مراد اخدها وركبوا العربيه وملك طول الطريق ساكته

مراد.ملك انتي كويسه

ملك .هو اسد كويس

مراد استغرب من السوال . ايوه ليه

ملك .انت متاكد هو كلمك

مراد بكدب . ايوه.ليه

ملك .لا مفيش

بعد شوي وصلوا

ومراد وملك نزلوا من العربيه

بعد ما دخلوا

مراد .اطلعي استريح الخدامه هتعرفك الاوضه وأنا هشوف روح علشان تشوفك

ملك .لا معلش أنا عايزه انام ممكن

مراد بهدوء.طبعا.الخدامه هتوصلك


 

 


 


ملك طلعت مع الخدمه ومراد طلع يشوف روح

مراد دخل لاقها نايمه

ولسه مكلتش

مراد اخد الاكل وطلب يجي اكل غيرو ودخل ياخد دش لحد ما الاكل يجهز

روح حست ب مراد بس عملت نفسها نايمه بعد شوي مراد وهو بيلف فوطه حولينا وسطه وقال . أنا عرف انك صاحيه ف بطلي تمثيل

روح اتعدلت

مراد.اي لازمه التمثيل دا

روح بضيق . أنا كنت نايمه وقومت لما دخلت

مراد مردتش عليها وبق يلبس هدومه وبعدين رح حط برفان وسرح شعره ف الوقت دا دخلت الخدامه ومعها الاكل

مراد بهدوء .روحي انتي

….

عند حازم وندي

كانوا لسه قاعدين قدام اوضه العمليات

لحد ما الدكتور خرج اخيرا

حازم بسرعة.عامل اي

احمد وهو صديق حازم وهو دكتور مصري .متخافش ي حازم اطمن

حازم بعصبية.احمد هو عامل ايي

احمد بهدوء .حصل كسر في أيده ورجله غير الشرخ اللي ف الجمجمه وفي خدوش ف الجسم والوش بس الحمدالله مفيش نزيف داخلي

حازم وهو مش قادر يتكلم .و الشرخ دا هياثر عليه

أحمد.ما الاسف ي حازم أنا مش قادر اقول حاجه ف الموضوع دا لحد ما يفوق ونحدد بعدها.بعد اذنك

الدكتور مشي وحازم وقع ع الأرض بتعب

ندي قربت منه.لازم نقول لبابا

حازم بتعب .مش هينفع مش هينفع . أنا مش هستحمل يحصلو حاجه هو كمان.

ندي كنت لسه هترد بس


 

 


 


.حازم انت كويس أنا أول من لما سمعت الخبر جيت علطول

حازم رفع عينه بغضب

وندي كانت مركزه مع الشخص دا

حازم قام بغضب وسحبها ورا وخرج من باب الطوارئ

حازم بغضب .انتي بتعملي اي هنا

نيرمين.سمعت اللي حصل كان لازم اكون معك

حازم قرب منها وهي بقت ترجع بخوف.صدقني أنا لو اتاكد انك ليكي علاقه

نيرمين بسرعه دخلت ف حضنه.صدقني أنا معرفش حاجه

حازم وقف ثابت شوي وبعدين رفع أيده وحضنها

نيرمين ابتسم بهدوء وحازم غمض عينه

ف الوقت دا خرجت ندي

ندي بهدوء . حازم

حازم فاق وزقها بسرعه

ندي .أسد خرج من الأوضه

حازم دخل بسرعه وندي كانت لسه هتتدخل ورا

نيرمين. ف ظرف يومين هيكون معايا عمره ما هيقدر يحب حد غيري

ندي دخلت بهدوء عكس اللي جواها

جوا

كأن حازم واقف برأ قدام الأوضه اللي أسد فيها

علشان الدكتور كان معا

بعد شوي الدكتور خرج

الدكتور .منوع اي حد يدخلو ولو الفتره الجايه عدت ع خير هيكون كويس ويقدر يخرج

حازم .شكرا

ف الوقت دا جت ندي

حازم فضل يبصلها بهدوء ومش عارفه يقول اي

حته ندي فضلت ساكته

حازم .احم اللي حصل برا .انا

ندي بهدوء.اللي حصل برا دا أنا مليش دعوه بيه

…..


 

 


 


عند مراد وروح

مراد .يلا علشان تأكلي

روح بتوتر .مش عايزه

مراد شدها غضب عنها وبق يأكلها بغضب

روح بضيق وهي مش قادره.براحه ف اي

مراد . علشان مش لازم اتحيل عليكي دا لمصلحتك يبق تأكلي علطول

بعد ما روح خلصت الاكل

مردا استغرب منها .مش هتقومي بق

روح كانت ع رجل مراد

روح وهي بتشم البرفان وهي مش واعيه .لاا .انت راحتك حلوه اوي

روح دفنت رأسها في حضنه وفضلت تشم فيه

مراد كان قاعد متوتر بس مره واحده حس بدموعها

مراد سحبها بهدوء. ف اي

روح بعيط . أنا مش بحبك ومش بحب كده أنا بكر*هني لما اقرب منك كله دا بسبه أنا مش عايزه مش عايزه

مراد بغضب مسكها من شعرها.فاكري بس تقولي الكلام دا تاني وصدقني مش هتعرفي هيحصل فيكي اي

مراد زقها ع السرير ونزل ع تحت

مراد دخل المكتب وقفل الباب بتعب وقاعد ع الكرسي

مراد افتكر اللي حصل وأنها ازاي كانت قريبه منه ومره واحدة

مراد غمضه عينه بغضب وهو بيحاول يهدأ…

….


 

 


 


عند حازم وندي

كانوا لسه قاعدين وندي قاعده ساكته بعد عن حازم لحد ما تلفونه رن

.حازم .نعم

….

حازم.خليكي عندك أنا جي حالا

….

حازم قام بسرعه وقال.خليكي هنا والحراس تحت وف اتنين هيطلعوا وبعدين مشي بسرعه

حازم نزل وركب العربيه وبعدين….


يتبع…

البارت59

ملكت الأسد

حازم نزل وركب العربيه بسرعه وطلع ع***

بعد شوي حازم وصل 

حازم نزل بسرعه من العربيه وطلع لاقه.....

..

عند مراد قام يشوف ملك 

مراد طلع وخبط ع الباب بس مردتش 

مراد دخل اوضه لاقه روح نامت

مراد مقربش منها ورح نام ع الكنبه بتعب.

....

حازم طلع لاقه نرمين قاعده بتعيط ع الأرض

حازم بخوف .نرمين 

نرمين بصت ع حازم وبعدين طلعت تجري عليه وحضنته جامد وهي بتعيط

حازم بخوف.اي اللي حصل

نرمين.معرفش معرفش أنا لاقت ناس دخله عليا وفضلوا يقولو كلام غريب 

حازم سبها.انتي كويسه 

نرمين بخجل .شكرا انك جيت 

حازم بجمود مصتنع.لا عادي بعد اذنك واحسنلك تسيبي الشقه دي .

نرمين.اروح فين

حازم كان هيرد بس التلفون رن 

حازم فتح بخوف .ف حاجه ي ندي 

ندي بسرعه اسد فاق ي حازم لازم تجي بسرعه 

حازم بفرحه .بجد 

نرمين بخبثه .أسد حصلو حاجه ي حازم 

ندي كنت لسه هنتكلم بس لما سمعت صوتها سكتت بوجع .

ندي .سلام ي حازم . ممكن تجي بسرعه 

حازم بهدوء . طبعا سلام 

حازم قفل 

نرمين بفرحهه مصتنعه.الحمدلله أنه قام بسلامه 

حازم كان سرحان ومش مركز 

نرمين قربت منه وحطه أيدها ع صدره 

نرمين .انا لسه بحبك 

حازم شال أيدها بسخرية.بجد 

ونرمين.وانت بتحبني كمان 

حازم ابتسم بسخرية.معقول الثقه دي 

نرمين قربت منه وبسته وحازم اتجاوب معها ومحاولش يبعدها

نرمين بخبثه .لسه بتحبني وهتفضل كده 

حازم بص عليها بهدوء وبعدين نزل 

حازم ركب العربيه بغضب وطلع ع المستشفى

هناك 

ندي كنت قاعده ع الكرسي وهي سرحانه

ندي وهي بتكلم نفسها.مالك ف اي خايفه ولا اي ندي فوقيى انتي مش بتحبي ولا هو كمان بيحبك .

ندي كنت زعلانه وبتحاول بتمسك دموعها

بعد شوي حازم وصل وطلع ع فوق علطول لاقها قاعده ع الكرسي بهدوء 

حازم بسرعه .شوفتي أسد 

ندي رفعت عينها ونزلتها علطول وهي بتحاول تمسك دموعها.احم .ف حاجه ع بوقك 

حازم حط أيده ع بوقه لاقه الروج بتاع نرمين موجود

حازم غمض عينه بغضب وبعدين مسحو 

حازم .احم اللي حصل ..

ندي اتكلمت قبل ما يتكلم.انا مش عايزه اعرف حاجه بعد اذنك .

بعد شوي الدكتور خرج .

الدكتور .ممكن تشوفو دلوقتي بس ياريت متفضلوش كتير جوا 

حازم كان هيدخل بس ندي . مينفعش تتدخل 

حازم . ليه

ندي . ارجوك بلاش دلوقتي أسد لسه تعبان وانت عرف أسد بينفعال قد اي لما يشوفك أنا هدخل اطمن عليه 

ندي دخلت بهدوء 

لاقت أسد نايمه ومغمض عينه بتعب 

ندي . أستاذ أسد انت كويس 

اسد بص عليها بستغراب 

ندي اتوتر ليكون مش فاكرها.حضرتك كويس.حضرتك فاكرني 

اسد بتعب .انتي بتعملي اي هنا ي ندي 

ندي اخدت نفس . الحمدلله .احم أنا كنت مع حازم

اسد بضيق لما سمع الاسم .اي إللي حصل

ندي بهدوء.في حد حاول يق*تلك

اسد غمض عينه بتعب . شكراً

ندي بهدوء.مش أنا اللي ساعدتك.الف سلامه عليك بعد اذنك 

ندي خرجت لاقت حازم وقف بتوتر .هو كويس

ندي بجمود .ايوه بق احسن . الحمدلله 

حازم . الحمدالله.ممكن تروحي أنتي كفايه عليكي كده 

ندي .فعلا أنا لازم اروح 

حازم بهدوء .هبعت حد يوصلك الفندق

ندي بصت عليه بحزن وبعدين مشيت مع الحراس 

بعد شوي ندي وصلت وقالت .اتفضل انت 

الحراس .بس أنا عندي أوامر اني افضل معكي 

ندي . وأنا هطلع انام اتفضل روح لحازم لانه هيكون متحتجلك اكتر

الحراس .بس 

ندي بغضب . قولتك روح بعد ما اخلي حازم يشوف شغلو معك 

الحراس بخوف .تحت امرك 

اول ما الحراس ركب العربيه وطلع بيها ندي بصت بجمود ودخلت الفندق وطلعت ع الجناح بتاعهم ولمت هدومها واخدت جوز السفر وطلعت ع المطار 

بعد شوي ندي نزلت من العربيه وطلعت تجري علشان تلحق الطياره وركبتها 

ندي قفلت عينها بوجع .

عند الحراس  كان وصل حازم 

حازم بغضب .انت بتعمل اي هنا 

الحراس بخوف .المدام رفضت اني افضل معها 

حازم بغضب .وانت ي غبي ازاي تسبها

حازم اتصل ع ندي بضيق وفضل يحاول يكلمها تلفونها مغلق 

حازم كلم الفندق 

الاستقبال .اهلا حازم بيه 

حازم .عايز حد يوصلني ب الجناح حالا 

الاستقبال .اسف ي فندم مفيش حد.مدام ندي مشيت من الفندق لأنها رجعت مصر

حازم قفل بصدمه.رجعت مصر 

حازم رح ودخل لي أسد 

حازم بهدوء .أنا لازم ارجع مصر 

اسد وهو لسه مغمض .أنا مش بمنعك اتفضل 

حازم بغضب .وانت 

اسد .برا 

حازم قرب من بغضب . كفايه بق أنا زهقت .أنا هبعت لعمي 

اسد بغضب .مش محتاج لحد امشي وانت ساكت

حازم بص عليه بسخرية ونزل ركب العربيه وطلع ع نرمين

بعد شوي حازم وصل وطلع الشقه وخبط ع الباب ونرمين فتحتلو 

حازم.احم أنا هنزل مصر

نرمين بحزن.مع السلامه .وشكرا انك قولتلي قبل ما تنزل 

حازم .ممكن تنزلي معاياا المكان مش كويس وامان علشانك 

نرمين بخبثه .انت عارف بعد اللي حصل وهشام بيه لو عرف اللي حصل 

حازم بضيق.انتي هتكوني معايا .روحي اجهزي لو عايزه تجي 

نرمين.....

حازم .احم أنا آسف .بعد اذنك 

حازم رح يمشي 

نرمين بسرعه .أنا هجي 

حازم بفرحه .طب يلا 

نرمين دخلت تلبس بسرعه وبعد ما دخلت الأوضه بخبثه .فلوسك وحياتك هتكون ليا 

بعد شوي نرمين لبست وخرجت وحازم اخدها وطلع وركب الطياره الخاصه بتاعته

حازم وهو ف الطياره كلم هشام 

حازم بهدوء .ازيك يعمي 

هشام . الحمدلله

حازم.احم عايز اقولك ع حاجه بس اهدا 

هشام قام بتوتر .اسد مش كده 

حازم غمض عينه بغضب.عمي اهدا بعد اذنك علشان اعرف اتكلم 

هشام بسرعه .حصل اي ي حازم 

حازم بهدوء .أسد عمل حادثه ثم أكمل بسرعه.متخافش هو كويس جدا وفاق كمان 

نرمين كانت بتسمع بغضب وحقد ..

حازم .هو ف مستشفى***أنا نزل مصر دلوقتي لانك عارف اني مش هينفع افضل معاا 

هشام.انا هكلم مراد يجهز ونسافر أنا وهوا 

حازم .ماشي . سلام

نرمين بحب مزيف .هو لو هشام بيه عرف هيحصل ايه

حازم بهدوء .قولتك متخافيش 

عند هشام 

اتصل ع مراد

مراد بنوم .ازيك يعمي 

هشام بسرعه.مراد بسرعه قوم اجهز لازم نسافر دلوقتي

مراد قام بسرعه.ف اي 

هشام .أسد ي مراد .أسد عمل حادثه

مراد قام بسرعه . أنا هلبس بسرعه سلام 

مراد قام بسرعه يلبس وهو مش فاهم حاجه

مراد كان بيلبس رح روح قامت ع الصوت 

روح فضلت تبصلو بفضول عايزه تعرف رايح فين

مراد لبس بسرعة واخد ورقه من غير ما يبص عليها حته 

مراد نزل وركب العربيه

مراد وهو ف العربيه.عايزك تزود الحراس ع الفيلا وتكون ف ممرضه ف الفيلا 24x24 انت فاهم 

...تحت امركك يمراد بيه 

مراد قفل وبعد شوي وصل عند هشام اللي كان جاهز وطلعوا ع المطار 

....

عند ندي وصلت بيتها

أمها.اي حبيبتي عامله ايه.امال فين حازم وازاي جيتي بسرعه كده

ندي بتعب .ماما أنا مش قادره اتكلم أنا عايزه انام معلش 

ندي دخلت الأوضه وقفلت الباب بمفتاح وبصت ع نفسها بحزن ف المرايا 

ندي أيدها نزلت ع بطنها ومره واحدة فضلت تعيط

فلاش باك

لما حازم مشي 

ندي كانت ومره واحدة بطنها وجعتها

ندي قامت بسرعه دخلت الحمام وفضلت ترجع 

ندي خرجت من الحمام بتعب 

ندي رحت عند دكتور احمد 

ندي بتعب .أنا تعبانه اوي وعايزه اعمل اختبار حمل أنا اسفه اني جتلك بس انت الوحيد اللي اعرفك هنا وكمان بتتكلم عربي 

احمد .لاا طبعا اتفضلي معايا

ندي بعد ما كشفو عليها.طلعت أنها حامل 

ندي كانت خايفه وفرحانه

ندي خرجت كانت مستني تقول لحازم بس لاقت حازم عند نرمين

باك 

ندي بعيط .خلاص انتي بتعيطي ليه محصلش حاجه انتي كنت مش بتحبي خلاص يندي خلاص 

ندي رحت نامت بتعب

عند هشام ومراد 

وصلوا وركبوا الطيار الخاصه

عند حازم ونرمين وصلوا الشقه اللي حازم جابها لنرمين 

حازم طلع معها فوق دي هتكون شقتك الفتره دي

نرمين.شكرا 

 نرمين قربت من حازم 

حازم بهدوء.هدخل اجيب حاجه نشربها 

حازم دخل جاب عصير وخرج .اتفضلي 

حازم ونرمين شربو العصير 

حازم . أنا لازم امشي لازم اشوف ندي 

نرمين قربت من حازم . وأنا هتسبني 

نرمين قربت من حازم اوي وبعدين سحبته ودخلت اوضه النوم وبعدين........

.البارت 60

ملكت الأسد

عند هشام ومراد 

كانوا وصلوا بعد ساعات 

وطلعوا ع المستشفى علطول

هشام ومراد وصلوا 

ودخلوا سألوا ع رقم الاوضه

هشام دخل الاول لاقه أسد بيحاول يقوم 

هشام قرب منه بسرعه .انت بتعمل اي

هشام خلي أسد يقعد مكانه 

اسد بغضب .ابن *****

هشام بهدوء.اي أسد باشا مكنش عايزنا نعرف ولا اي

ف الوقت دا دخل مراد 

مراد .اي اللي حصل

هشام بهدوء.مش وقته .الدكتور قالك اي 

مراد.انه احسن بس شوي كسور وان الشرخ اللي حصل مقصرش ع اي وظائف من وظائف المخ 

هشام حمد ربنا .

هشام .يلا انت هترجع معاياا

أسد.انا مش هرجع 

هشام قام بغضب ومسكه من هدومه 

بتقول اي 

اسد اتوجع من الحركه المفاجاه دي .بقولك مش هرجع

 مراد.عمي مش كده أسد لسه تعبان 

هشام .إحنا هنرجع مصر بكره وانت هتكون معايا 

اسد بغضب .قولت لاا .

مردا .اسد انت مش فاهم حاجه.اللي حصل .... 

هشام قطعو . اللي عندي قولتو ولو مرجعتش معايا بكره انسني واعتبر أن معندكش اب ي أسد طول عمرك

هشام خرج ومراد خرج ورا علطول .كنت خلني اقوله كان هيرجع 

هشام.انا عارف بعمل اي

...

عند حازم كان بيلبس هدومه وهو بيبص ع نرمين بهدوء 

نرمين .هتوحشني 

حازم نزل ركب  العربيه وهو سرحان 

بعد شوي وصل بيت ندي 

حازم نزل وطلع ع فوق

ام ندي بعد ما فتحت الباب.اهلا ي ابني اتفضل 

حازم.حضرتك عامله ايه

ام ندي .كويسه ي ابني اتفضل 

حازم .فين ندي 

ام ندي.جت تعبانه ونامت علطول .انت ازاي تسبها تجي لوحدها

حازم .معلش هفهمك كل حاجه وقت تأني  أنا هدخل اشوفها

حازم دخل لاقها نايمه

ومعيطه

حازم قرب منها.انا اسف أنا اسف صدقني

حازم قرب منها وبسها واتعمق معها

ندي فتحت عينها بتعب لما حست

ندي زقت حازم بسرعه

وفضلت تمسح بوقها وهي بتعيط 

حازم أنصدم من حركتها .ندي 

حازم قرب منها وهي لسه بتعيط رح حضنها لاقها ساكتت

ندي بوجع .كنت عندها صح 

ندي خرجت من حضن حازم .كنت معها

حازم .انتي مش فاهمه

ندي بوجع.فعلا مش فاهمه ازاي هدومك كلها ريحتها.طلقني 

حازم بغضب .انتي بتقولي 

ندي بغضب .بقولك طلقني أنا مستحيل افضل معك 

ف الوقت دا تلفون حازم رن وحازم مردتش رح رن تاني 

حازم طلع التلفون لاقه احمد 

حازم رد بسرعه .ف اي ي احمد أسد حصلو حاجه

احمد بهدوء.مالك ي ابني اهدا.لا هو كويس وكمان هشام بيه هنا 

حازم .امال ف اي 

احمد . أنا كنت متصل 

ابركلك ع حمل المدام الف مبروك يصحبي 

حازم بص ع ندي لاقها بتبص عليه بتوتر 

حازم.معلش ي احمد هكلمك وقت تاني 

حازم قفل السكه وقرب منها ندي كنت واقفه 

حازم حط أيده ع بطنها واتكلم . انتي حامل 

ندي نفضت أيده بغضب 

حازم .انتي مكنتش هتقولي مش كده 

ندي .أخرج برا وابعد عني . أنا عايزه أطلق .طلقني بق 

حازم .وابني 

ندي .ابنك هتشوفو دا حقك 

حازم بهدوء.انا مسمعتش حاجه وابني هيكون معي عطلول انتي فاهمه

ندي بغضب شديد.انت اي هااا عايز اي مممكن افهم ندي قربت منه بغضب .ليك عين تتكلم بتحبها وعايزها اهي عندك اتجوزها ثم أكملت بقرف .بدل القرف اللي بتعملو دا ف الحرام .أنا مش عايزه حاجه منك غير انك تطلاقني وبس 

حازم.قدامك نص ساعه والاقيكي جاهزه علشان هنرجع بيتنا 

ندي قبل ما تتكلم أغمي عليها

حازم لحقها قبل ما تقع ع الأرض 

....

عند روح قامت بتعب اخدت دش وخرجت رحت تشوف ملك 

روح فضلت تخبط ع الباب لحد ما ملك فتحت 

روح .اي يست ملك هتفضلي قاعده ف الاوضه كتير 

ملك .هو أنا ينفع احضنك 

روح استغربت ملك بس قالت .تعال يستي ومالو 

ملك دخلت ف حضنها بسرعه وفضلت تعيط

روح مره واحده اتفتحت ف العياط هي كمان

ملك روح فضلو يعطوا لحد ما روح قالت . كفايه كده

ملك كانت بتمسح دموعها.اسفه مكنش قصدي اخليكي تعيطي 

روح غيرت الموضوع.اانا جعانه قومي ناكل 

ملك .أنا مليش ...

روح بسرعه .يلاا قوميي 

روح نزلت هي وملك لاقت الخدامين ف المطبخ 

روح.اطلعوا برا إحنا اللي هنعمل الاكل 

ف الوقت دا دخلت الممرضه.بس ي مدام مينفعش تعملو مجهود ف اول فتره ف الاكل 

روح .متخافيش .يلا برا 

كلهم مشيوا وروح وملك فضلو يعملو الاكل وهما بيضحكو وعملو كيكه بشكولاته 

....

عند حازم كان شال ندي وخرج بيها من غير حته ما يرد على امها 

وحطها ف العربيه وطلع ع الفيلاا عطلول

حازم وهو ف العربيه.عايز دكتوره علطول تكون ف الفيلا 

..تحت امرك يباشا 

حازم .بسرعه انت فاهم اوصل الاقيها هناك 

حازم قفل وبص عليها  

بعد شوي حازم وصل ونزل وشالها وطلع بيها علطول 

حازم دخل الاوضه وحطها ع السرير

الدكتوره.بعد اذنك اتفضل برا 

حازم فضل برا وهو مش عارف يعمل ايه

بعد شوي الدكتورة خرجت

حازم .مالها

الدكتوره.اطمن هي كويسه .هو بس بسبب الانفعال مش اكتر.هي بس محتاجه ترتاح شوي 

حازم . شكرا

الدكتوره مشيت وحازم دخل يشوفها لاقها لسه نايمه 

حازم قرب منها وحط أيده ع بطنها وابتسم بهدوء

حازم قرب منها وبسها بهدوء

حازم لاقه التلفون بيرن بص لاقها نرمين 

حازم رد بسرعه.ف حاجه

نرمين بحب .لاا يقلبي .انت بس وحشتني 

حازم قام وخرج من الاوضه.انا كنت لسه معكي 

نرمين .كنت معايا كام ساعه وبعيد عني سنين 

حازم بهدوء .انتي كنت السبب ثم أكمل اقفلي الموضوع دا

نرمين.حاضر .مش هتجي

حازم . بكره مش هينفع النهارده

نرمين.ماشي مع السلامه 

حازم .سلام 

حازم قفل ودخل غير هدومه وحضنها ونام 

....

عند هشام ومراد

هشام كأن لسه برا 

ومراد مع أسد جوا 

مراد.انت لازم ترجع معنا 

اسد . مراد

مراد.انت عارف ابوكي أنا مليش دعوه.بس صدقني هتخسر جامد اوي لو مرجعتش 

مراد خرج .روح انت يعمي الفندق وأنا هفضل مع أسد 

هشام بتعب .هكون عندك بكره بدري .سلام 

مراد.سلام 

...

عند ملك وروح كانوا بيتفرجوا ع فليم وفضلو قاعدين فتره طويله لحد ما ناموا مكانهم

...

تاني يوم الصبح

ندي صحيت من النوم لاقت نفسها ف حضن حازم 

ندي زقت حازم بسرعه وبصت عليه بغضب

حازم قام من النوم بسبب حركتها دي بخوف .انتي كويسه حصل اي 

ندي .انت ازاي تلمسني كده 

حازم بصوت واطي .ي بنت **** ع الصبح 

حازم .أنا جوزك 

ندي قامت بقرف من غير ما ترد عليه

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇

من هنا


علشان انتم غاليين عليا و دخلتم عندنا هتلاقو كل اللي محتاجينه  روايات حصريه وجديده كامله حملو التطبيق ده 👇👇👇👇


من هنا



إرسال تعليق

أحدث أقدم