ما بين الانتقام والعشق⁦☺️⁩ يوكا~ الفصل الحادي عشر حتي الفصل العشرون ~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~


 ما بين الانتقام والعشق⁦☺️⁩ يوكا~

الفصل الحادي عشر حتي الفصل العشرون 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح ..عند مايا 


مايا ( تفتح باب البيت لانه خبط تروح تفتح ولكن لم تلاقي أحد ..تيجي تخش تكعبل مايا في حاجه ) 


مايا ( تبص علي ذلك الشئ تلاقي علبه كبيره تأخذ مايا العلبه وتقفل الباب ..وتفتح ذلك العلبه ) 


مايا ( احسن يكون قنبله وتتضحك مايا وتفتح العلبه ..تلاقي الفستان اللي جربته امبارح بابتسامة مجنون ..وتمسك الورقه اللي جوا العلبه حتي تقرأها ) 


يوسف ( علفكرة الفستان ده لو كان راح لغيرك كان هيكون وحش جدا لان الفستان ده اتعمل لي احلي بنت في الدنيا اتمني انك تلبسي الفستان ده انهارده ..وكمان ساعه هعدي عليكي حتي اخدك يوسف ) 


مايا ( تبتسم واي حكايتك انت كمان ياعم يوسف معمول يكون لا اكيد لا ..ازاي واحد زيه يفكر في بنت زيي ..اكيد هو معتبرني السكرتيرة بتاعته بس فقط لغير )


عقلها هو في مدير يعمل كل ده مع السكرتيرة بتاعته ليه أن شاء الله هو اكيد ..حاسس بشئ من ناحيتك عشان قالك هعدي عليكي كمان ساعه .ليه لا انتي وحشه ولا وحشه .بصي لنفسك في المرايا ..وتقف مايا قدوم المرايا ..وتلمس وشها .انا مش وحشه لكن المستوي غير المستوي ..ازاي هيفكر في بنت بتشتغل عنده ازاي يعني لا اكيد انا بس اللي شايفه كده أنه ممكن يكون في شئ ليا ..هو اكيد شايف أن انا .زي اي بنت عديت عليه في حياته ) 


مايا ( اوف بقا اهدي يا عقلي كده وكفايه تفكير ..احسن يكون الموضوع كله غلط ..اوف بس اعمل اي البسه ولا لا ..اعمل اي انا هلبس وامري لله بقا ودخلت مايا حتي تأخذ شاور .وخرجت تجهز نفسها ..ورن تلفون مايا وكان يوسف


مايا ( بصوت رقيق الو ) 


يوسف ( يا جمال الوو جهزتي ).


مايا ( بابتسامة اه جهزت ) 


يوسف ( طب يلا انزلي انا تحت البيت ) 


مايا ( بابتسامة هنزل )


يوسف ( في انتظارك واغلق الخط معاها ) 


مايا( نزلت الي يوسف وكانت أميره فعلا ) 


كان يوسف واقف قدوم العربيه وزي عادته طالع وسيم جدا وجذاب اول ما شاف مايا بتقرب منه سرح وحس احساس غريب لم يحسه من قبل احساس وشعور جديد ..ميعرفش هو اي لكنه شعور حلو ) 


مايا ( بابتسامة اتأخرت 


يوسف ( بسرحان حتي لو اتأخرتي انا دائما في انتظارك ) 


مايا ( بابتسامة بكاش علفكرة) 


يوسف ( وانتي طالعه قمر علفكرة انتي حلوة كده ازاي بقا ) 


مايا ( بتفكير امم مش عارفه ياتري ازاي ممكن تكون وراثه عندنا ) 


يوسف ( ياواد يا واثق )


مايا(. تتضحك برقه )


يوسف ( لا اموت انا في الضحكه دي )


مايا( هنفضل واقفين هنا كتير بقا ) 


يوسف ( يفتح لها باب العربيه لا طبعا وتركب مايا ويركب يوسف ويبدأ يسوق ) 


مايا ( اولا ليه تعبت نفسك في الفستان ده مكنش لي داعي) 


يوسف( ينظر لها الفستان ده ليكي انتي واتعمل ليكي انتي ) 


مايا( بابتسامة بجد شكرا ) 


يوسف ( مافيش داعي لشكر بصي بقا انهارده مافيش شغل انهارده اجازه لاني حابب اقضي اليوم معاكي ومش عايز رفض تمام وياريت بلاش كلام كتير انهارده يوم فري ولا تقولي مديري ولا سكرتيره انا وانتي ممكن تقولي اصدقاء حتي )


مايا ( بابتسامة ماشي بس متخدش علي كده بقا وتتضحك ) 


يوسف مش .هاخد ياستي ) 


ويروح يوسف قدوم مطعم كبير  وينزل يفتح لها باب العربيه وتنزل معايا بانبهار من المكان )


يوسف ( اي رأيك بقا ياستي ) 


مايا ( خيال روعه بجد هو في كده )


يوسف ( لان العيون الحلوين دول اللي شايفين ذلك المكان يمد يده الي مايا 

مايا تنظر علي ايد يوسف وتتردد  )


يوسف ( هاتي ايدك تمسك مايا ايده بخجل وضربات قلب سريعه وتتدخل ذلك المطعم معاه وهيه ماسكه في ايده يوسف يمسك ليها الكرسي وتقعد مايا ويقعد يوسف قدومها ) 


مايا ( تنظر علي المكان ومبهوره من ذلك المكان ) 


يوسف (. مالك مش عاجبك نروح مكان تاني ).


مايا ( مش عاجبني اي .ده خيال يابني ) 


يوسف ( يضحك عليها تحبي تتطلبي اي ) 


مايا( اي حاجه يطلب يوسف ليهم طعام ( 


_&_____________________________________


نروح عند ادم يفتح ادم الباب عندما يسمع انه قد رن جرس الباب) 


ادم ( يفتح الباب ويتصدم عندما يشوف قدومه كمال 


كمال( اهلا ياسبع )


ادم ( بابتسامة حضرتك ) 


كمال (. بابتسامة اي ياسبع هقف علي الباب ولا اي )


ادم (. لا ازاي اتفضل حضرتك ويدخل كمال مع ادم )


كمال ( يدخل وينظر علي البيت )


ادم ( معلش مش قد المقام ) 


كمال ( مين قال كده ده شبه البيت اللي اتولدت فيه نفس الدفاء اللي في البيت ) 


ادم ( بابتسامة تشرب اي حضرتك )


كمال (. انا مش جاي اشرب انا جاي لاني عايزك تيجي معايا دلوقتي) 


ادم ( فين ) 


كمال (. دلوقتي هتعرف ) 


ادم ( باستغراب تمام يلا ) 


كمال ( يلا ويخرج كمال مع ادم ويركب ادم مع كمال العربيه بتاعته يوصل كمال قدوم شركه كبيره وينزل من العربيه يلا يا ادم ).


ادم ( باستغراب احنا فين 


كمال (. تعالا معايا وهتفهم ويمشي ادم مع كمال ) 


كمال ( يدخل مكتب كبير جدا ..وبمنتهي الجمال والنظام العالي جدا يرفع ادم حاجبه بانبهار ) 


كمال (. تكون الشركه بتاعتي وانا عايزك تكون دراعي اليمين وتكون ايدك في أيدي يا ادم ) 


ادم ( باستغراب انا ) 


كمال ( أيوة انت عايزك تكون دراعي اليمين.وتبدا شغل معايا في شركتي ..الشركه دي كنت كتبها باسم ابني ..وانا من ساعه ما شوفتك وانا شايف فيك ابني ..وعايزك. تكون جنبي لاني شوفت فيك انك راجل بجد.وشوفت فيك الشهامه واتمني تقبل العرض ده يا ادم ) 


ادم ( حضرتك انا مش عارف اقولك اي ) 


كمال ( يمد يده الي ادم  تقول موافق وتحط ايدك في أيدي ) 


ادم ( بتفكير يروح يحط ايده في ايد كمال ) 


كمال ( وانت تقدر تعتبرتي أن انا ابوك اي حاجه تحتاج ليها تعالي قولي ) 


ادم ( بابتسامة اكيد طبعا ده شرف ليا ونظام شغلنا اي).


كمال ( احنا طبيعيه شغلنا بناء المشاريع ..) 


ادم ( بابتسامة حلو ) 


كمال ( عرفت انك مهندس ) 


ادم ( انا فعلا مهندس ولكن مشتغلتش بيه ) 


كمال ( عارف وعشان كده حابب تكون ايدك في أيدي ) 


ادم ( بابتسامه انا بشكرك جدا بجد ) 


يدخل فهد من غير ما يخبط ) 


كمال ( بغضب مش المفروض تخبط قبل ما تخش ) 


فهد ( بحزن انا اسف حضرتك وينظر الي ادم ويعرف أن ده ادم الذي كان بيسأل عنه ..وينظر فهد لي بغيره ) 


كمال ( في حاجه ) 


فهد ( الاجتماع حضرتك ) 


كمال ( اه نسيت .. تقدر تيجي من النهارده أو بكره يا ادم ) 


ادم (. ينظر إلي فهد ممكن اجاي من بكره ) 


كمال ( ممكن انا رايح الاجتماع واسيبكم تتعرفوا علي بعض ده فهد ويعتبر ايدي اليمين هو الآخر ويمشي كمال حتي يروح يشوف الاجتماع ويسيب فهد مع ادم ) 


ادم ( يمد.ايده الي فهد انا ادم ).


فهد ( يحط ايده في جيبه بغرور عارف لاني كنت متكلف بأني اعرف انت مين ) 


ادم ( يحك في شعره باحراج بعد ما فهد مسلمش عليه) 


ادم (.تمام ) 


فهد (. ينظر لي بغضب عن اذنك ) 


ادم ( يخرج هو الآخر ويستغرب من رد فعل فهد لي ) 


وينزل ادم وهو فرحان ويرجع بيته وهو مبسوط أنه لاقي شغل عمره ما كان يحلم بيه ) 


انما ( فهد يخرج وهو متعصب جدا ..) 


فهد ( يخش مكتبه بغضب طول عمري بعتبرك زي ابي لان انا بشتغل معاك من صغري وانت ولا هنا ..نفس في شويه حنيه منك ..مع اني دراعك اليمين ..لكن بحس أن انا قليل اوي قدومك ..ويضرب المكتب بأيده بغضب ) 


___________________________________________


نروح عند جميله ) 


جميله تفتح الباب بحزن وكانت لسه هتنزل تشوف قدومها مراد ) 


مراد ( بابتسامة رايحه فين كريم كويس ) 


جميله ( تنزل دموعها بقوة ).


مراد ( بخوف مالك يا جميله فيكي اي انتي كويسه صح ) 


جميله ( لا مش كويسه يا مراد وتنزل دموعها مثل الشلال علي وشها ) 


مراد ( بخوف كريم عملك حاجه ياجميله اتكلمي ) 


جميله ( تعالا خش واحكيلك كل حاجه ) 


يدخل مراد مع جميله وتقعد جميله علي الاريكه بحزن ) 


مراد(. ممكن افهم مالك في اي واي حصل لكل ده ) 


جميله ( كريم طلقني يا مراد ) 


مراد(. تتسع عيونه من الصدمه ..ومشاعر مختلطه حزن عشانها ولكن في نفس الوقت فرحه أيوة فرحه لأنها أصبحت حره ) 


مراد ( حصل اي عشان يعمل كده ) 


جميله ( معرفش يا مراد ..هو لقيته كتبلي جواب وقالي انا مش هقدر اتغير أو اسعدك يا جميلتي ..انتي طالق وتنهمر دموع جميله ) 


مراد ( يلمس أيدها بتوتر مقدرش اشوف دموعك جميلتي مقدرش اشوفك حزينه أو مجروحه مقدرش اشوفك ضعيفه كده عشان خاطري اهدي) 


جميله ( تترمي في حضن مراد وتعيط بكل قوة) 


مراد ( يرتب علي شعرها اهدي يا جميله ونبي اهدي ممكن ده خير ليكي ليه تزعلي انتي لازم تعيشي حياتك يا جميله وتنسي كل حاجه عيشي وكملي حياتك انسي المر اللي كان في حياتك خشي في مرحله حياتك السعيده مش الحزينه كملي أنتي قويه يا جميله أنتي اكتر بنت قويه عارفه ليه لان مافيش حد يقدر يستحمل اللي انتي مريتي بيه ..محدش يقدر يستحمل كل القسوه اللي عيشتي فيها كان لازم ربنا يوقف القسوه دي ..ويعوض عليكي..المفروض تفرحي يا جميله انا عارف أنه صعب عليكي ..عارفه انك بتحبي كريم ..وي اوي كمان ..لكن يا جميله الحب مش كل شي لو مش بيحترمك وبيقدرك يبقي مالوش لزمه الحب ده اصلا .يا جميله اللي بيحب حد ..بيحاول يعمل اي شئ في الدنيا عشان بس يشوف الابتسامه علي وشه اللي بيحب حد مش بيهين فيه عشان كده لازم تكملي وتشوفي حياتك ) 


جميله (. حسيت بالراحه لما اترمت في حضنه ولما سمعت كلام مراد لكن في نفس الوقت زعلت لأنها مش من حقها تترمي في حضنه ) 


جميله (. تبعد عنه وتنظر عليه عارف هو قالي اي كمان) 


مراد ( بتوتر قالك اي) 


جميله ( قالي أن انت الوحيد اللي كنت هتقدر تحافظ عليا قالي أن انت الوحيد اللي كنت هكون سعيده معاه )


مراد ( بتوتر يقوم يقف بارتباك هاه ).


جميله (. طالما بتحبني ليه مخدتيش خطوه وجيت تتقدملي قبل منه ) 


مراد (. تنزل دمعه هاربه من عيونه ) 


جميله ( ليه مجتش من الاول وكنت اختصرت كل الوجع ده قولي ليه يا مراد ليه ) 


مراد ( لاني كنت عارف انك بتحبيه هو ولاني مكنتش عاوز اخون ثقه اخوكي فيا عارفه ليه لان اخوكي مش مجرد صديق ليا اخوكي ده أخ ليا ..ومكنتش عاوز اشوف في عيونه نظره أن انا كنت بدخل بيتكم وعيني علي اخته عرفتي ليه ويوم ما جيت أتقدم ليكي .لقيت كريم قالي انا رايح اتقدم لي جميله ..مع ان كريم الوحيد اللي كان عارف اني بحبك يا جميله ..لكن هو كان انصح مني وأخذ الخطوه دي قبل مني وتنزل دموع مراد ) 


جميله (. تمسح دموعها بضعف انا اتكسرت اوي صدقني وتتضرب قلبها عارف ده هو السبب في اللي انا فيه ده السبب اني استحملت المفروض كنت سبته اول ما عمل معايا كده ..لكن ده السبب انا بكرهك ياقلبي بكرهك انت عارف انا قلبي بينزف يا مراد قلبي بينزف وجع شديد..انا بموت ) 


مراد ( يشدها جواه حضنه انا عندي اتكسر واموت لكن انتي لا انا عندي اتعذب الف مره في اليوم لكن مشوفش دمعه في عيونك  ياريت اشيل كل عذابك ده يا جميله ) 


جميله (. تفضل تتضرب في ضهره بوجع وتبكي بحرقه ).


مراد ( يمسك وشها انا مينفعش أفضل هنا اكتر من كده لان مينفعش نكون لوحدنا ..ومينفعش اصلا اني احضنك .سامحيني لاني للاسف خونت ثقه اخوكي اهوه ) 


جميله ( تنزل دموعها ..انت ازاي كده ضحيت بيا عشان ثقه اخويا هو لسه في كده في الدنيا).


مراد ( العشره متهنش غير علي ولاد الحرام يا جميله ) 


جميله ( بابتسامة من وسط الدموع اللي مغرقه وشها ..انت مافيش زيك دلوقتي) 


مراد ( بابتسامة انتي كنتي رايحه فين ) 


جميله (. عند ماما لاني مش طايقه افضل هنا).


مراد ( انا هوصلك ) 


جميله ( تأخذ شنطتها وتنزل مع مراد.ويوصل مراد جميله .. ودقات قلبه سريعه من انها ماشيه جنبه لا وكمان حره ..) 


جميله ( توصل بيت اهلها وتخبط علي الباب وتفتح لها امها ) 


جميله ( اول ما اشوف امها تترمي في حضنها ماما ) 


الام ( بخوف علي بنتها في اي يا بنتي انتي كويسه ) 


جميله ( بدموع كريم طلقني يا ماما انا وتنزل دموعها ) 


الام ( تتسع عيونها اي ) 


جميله ( بوجع مشي وطلقني من غير ما يعرف اني موافقه ولا ..يا امي كتبلي جواب وطلقني فيه ) 


مراد ( اهدي يا جميله عشان خاطري ) 


الام ( خش يابني ادم جواه ) 


مراد( بحزن ماشي ويدخل مراد الي ادم ).


وجميله تدخل مع امها وتفضل تعيط في حضن امها 


الام ( انتي المفروض تفرحي انك واخيرا خلصتي من الجحيم .ده يا جميله ) 


جميله ( بحزن ازاي يا امي ) 


الام (. يعني عاجبك الجحيم اللي كنتي عايشه فيه يا جميله عاجبك أنه كان كل شويه يضرب فيكي ويهين فيكي عاجبك القسوه بتاعته ) 


جميله ( تسكت 


 (الام عشان كده لازم تمسحي دموعك لان دموعك دي اصلا مينفعش تنزل علي انسان خسيس زي كريم وانا اصلا مكنتش موافقه علي الجوازه دي وياما حذرتك بس معلش لان كل واحد مكتوب لي حياته ) 


جميله (. تمسح دموعها عندك حق لازم اكون قويه ) 


الام ( انا عامله ليكي الاكل اللي بتحبيه ) 


جميله (. تتضحك يسلام ).


ندخل عند مراد وادم ).


ادم (. كان قاعد سرحان يروح مراد سرحان في اي ) 


ادم ( انت موجود من امتا ).


مراد ( من ساعه ما انت سرحان في الصوره اللي قدومك دي ) 


ادم ( يرمي الصوره .من ايده انت عارف اني بجمع صورها ).


مراد ( بس اول مره تسرح في الصوره بالشكل ده اي فاكر كلمتي ليك اوعي وانت بتلعب بيها تحبها ) 


ادم (. بغضب احب مين وبارتباك.لا مش هحبها في حياتي ) 


مراد ( مين قال انك هتحبها لان فعلا شكلك حبيتها ).


ادم ( يقوم بتوتر لا طبعا انت بتقول اي ) 


مراد ( بتأكيد من كلامه بهزر معاك يسطا اي )


ادم (. يأخذ نفس عميق امم  عرفت حصل معايا اي انهارده ) 


مراد ( اي ويحكي ادم من اول مقابلته بي كمال لحد ما طلب منه يكون دراعه اليمين ) 


مراد ( بفرحه بجد فرحتلك اوي ) 


ادم ( هقوله عليك بكره وتشتغل انت كمان معايا ) 


مراد (. بابتسامة المهم انت دلوقتي) 


ادم ( بابتسامة ومن امتا في انا وانت لان انا.وانت واحد)


مراد ( يرتب علي كتف ادم طول عمرنا واحد ) 


مراد ( بتوتر صح جميله برا ) 


ادم ( بابتسامة بجد ) 


مراد ( بس 


ادم ( بس اي ) 


مراد ( جميله كريم طلقها )


ادم ( بصدمه اي) 


ادم ( احسن بردوا كان نفسي. تسيبه لكن هيه كانت ماسكه فيه ) 


مراد (. لازم تقويها ) 


ادم ( عارف ) 


مراد ( اخرج شوفها وانا هسيبكم) 


ادم ( ماشي ويمشي مراد ويخرج ادم الي جميله ) 


ادم ( يعني اعرف صغيرتي هنا بالصدفه ) 


جميله (. تبتسم ادم ).


ادم ( يحضن أخته وحشتيني يا صغيرتي )


جميله ( وانت كمان يا ادم ) 


ادم ( بمرح عارف طبعا يابنتي ) 


جميله (. تبتسم ) 


الام ( عرفت ان اختك ) 


ادم ( يقطع كلام امه عرفت والصراحة فرحت جدا ).


جميله ( تنظر لي بحزن ) 


ادم (. فرحت لان اخيرا اختي خلصت من ذلك الجحيم ) 


جميله ( عندكم حق انا فعلا خلصت من الجحيم ده ) 


الام (. بما اننا متجمعين مع بعض هروح اجهز الاكل عشان نتجمع ونأكل سوا 


جميله وادم (. يسلام بسرعه احسن عصافير بطني بتصوصو ) 


الام ( تتضحك وتروح تجهز الأكل وتقعد مع عيالها ويبدوا يأكلون مع بعض).


_____________________________________________نرجع عند مايا ) 


يوسف ( يلمس ايد مايا علفكرة انا سعيد لانك جنبي ) 


مايا ( ممكن افهم عايز مني اي ) 


يوسف ( تصدقي لو قولتلك معرفش ) 


مايا (. ازاي يعني ) 


يوسف ( يعني من ساعه ما عرفتك وانا مش بسهر زي الاول ولا بروح الديسكو ولا رحت مع بنت ..مش عارف مالي انا ذات نفسي مستغرب من نفسي ) 


مايا ( تبتسم بفرحه ومن اي بقا كل ده ) 


يوسف (.بتفكير بجد مش عارف انا ليه بقيت كده مش عارف من ساعه ما شوفتك وانا مالي مش عارف عملتي فيا اي )


مايا ( ببراءة عملت اي ) 


يوسف ( شقلبتي حالي وكياني ) 


مايا ( بابتسامة وتخجل مايا وتبص اتجاه الآخر ) 


يوسف ( يبوس ايد مايا ) 


مايا ( تتوتر وتحس أن قلبها هيقف واتوترت جدا) 


اشتغلت اغاني في الطعم رومانسيه ) 


يوسف ( يقوم ويقرب من مايا وينزل علي ركبته تسمحيلي بالرقصه دي ) 


مايا ( تمسك في ايد يوسف وتقوم ترقص معاه ) 


يوسف (. لف ايده حاولين خصرها ويقربها منه ) 


مايا (. تحط دماغها علي كتفه وتحس أن الدنيا مش شايلها ويبدوا الرقص مع بعض وكل واحد في شعور غريب عن الاخر ومحدش عارف ماله ) 


ويفضلوا يرقصون مع بعض ..وكل اللي في المطعم يبص عليهم )


_________________________________________ نروح عند حور 


تصحي حور وتنزل تعمل كوب كابتشينو وتخرج تقعد في الجنينه ) 


حور ( تسرح ويبتسم وشها عندما تفتكر ادم ) 


حور ( مالك يا حور معقول وقعتي لدرجه دي ياست حور ) 


يقرب منها ابوها ( بنتي الحلوة قاعده لوحدها وسرحانه في اي ) 


حور ( بابتسامة داد وحشني كتير وتحضن ابوها ) 


منصور ( بابتسامة انتي اكتر يا بكاشه ) 


حور ( بغمزه مالك بتحلو كده ليه يا داد ونبي قمر يا داد ) 


منصور ( مش بقولك لمضه وعايز اعرف اللمضه بتاعتي مين شاغل بالها ) 


حور ( تخجل وتحط شعرها ورا اذنها) 


حور ( الشاب اللي شوفته امبارح ) 


منصور (. باين عليه شاب كويس ) 


حور(. كويس بس ده كويس وكويس وشهم وجدع وراجل يا داد )


منصور (. يضحك عليها معقول حور تقع ) 


حور ( تتنهد بقوة انا ذات نفسي مش مصدقه نفسي )


منصور (. بس حاسبي احسن تنسي بابي ) 


حور ( تحضن ابوها مقدرش يا داد طبعا )


منصور ( يضحك ومن عيله مين ).


حور (. بحرج الصراحه مش فارقه بس انا مش فارق معايا هو من عيله مين ولا هو مين يا داد ) 


منصور ( بابتسامة المهم أنه يكون كويس ويحافظ علي قلب بنوتي الحلوه )


حور (. طبعا يا داد ) 


ويرن تلفون حور ويكون ادم ) 


حور( تقوم تنط بفرحه عن اذنك يا داد ) 


حور ( تبعد عن ابوها وترد على ادم ).


ادم ( اخبارك ايه).


حور ( بصوت باين عليه الفرحه انا كويسه جدا مش سمعت صوتك لازم اكون كويسه  وتتسع عيون حور )


ادم ( يضحك عليها نتقابل ) 


حور ( اكيد طبعا شور ) 


ادم ( خلاص هاجي اخدك بس ياريت بلاش لبس الفساتين السهره دي ) 


حور( تتضحك حاضر ) 


ويغلق الخط معاها وتتطلع حور غرفتها وتنطط علي السرير يسلام ) 


حور ( تفضل تتطلع كل هدومها اللي في الدلاوب البس اي في الاخر تتطلع طقم بنطلون جينز مقطع ..وعليه تشيرت اخضر لون عيونها .وتلبس حور عليه جاكيت  وتلبس كوتشي مناسب مع الطقم ..وترفع شعرها ذيل حصان) 


ادم ( جهز نفسه ..وراح الي بيت حور ) 


ادم ( رن علي حور ) 


حور ( بابتسامة  الوو


ادم ( انزلي يلا 


حور (. حاضر وتنزل حور الطابق السفلي).


حور ( تقرب من ابوها وامها وتبوس ابوها وامها انا خارجه ) 


منصور ( بابتسامة ماشي حبيبتي ) 


حور ( حبك يا داد ) 


منصور ( بابتسامة ياقلب داد ).


وتخرج حور الي ادم اللي كان واقف جنب الموتسيكل .وحاطط علي دماغه الحمايه بتاعت الموتسيكل ..) 


حور (. تبتسم ..وتقرب منه انا جيت ) 


ادم (. يخلع الحمايه من علي دماغه وينظر علي حور بانبهار من جمالها البرئ الطبيعي).


ادم ( أيوة كده ) 

 

حور ( تبتسم مع أن كل حاجه حلوة عليا بس يلا اي خدمه ) 


ادم ( يا مغروره ) 


حور ( مش غرور لكن ثقه ).


ادم ( يركب الموتسيكل وتركب حور وراه وتمسك في ادم بقوة وتحط دماغها علي كتفه وتسرح وتحس انها تايهه في دنيا تانيه ) 


ادم ( يبتسم لما يلاقيها ماسكه فيه كده وماسكه فيه بكل قوة كأنه هيطير ويطير شعر حور علي وش ادم. وهو سايق) 


ادم (. يغلق عيونه ويستنشق رائحه شعرها اللي مثل رائحه الاطفال ) 


ادم ( يستغرب من نفسه ويسوق بقوه ) 


حور ( بخوف حاسب هنعمل حادثه ) 


ادم ( خايفه ).


حور (. لا مش خايفه لاني معاك ).


ادم ( يبتسم ويوصل ادم قدوم مطعم  وينزل ادم من وينزل حور ) 


ادم (. يمد يده الي حور وتمسك حور في ايده ) 


حور ( تدخل المطعم واول ما يخشوا يشوفوا ) ؟


ياتري اي ؟


_________________________________________


نروح عند.كمال يخلص كمال اجتماعه ويروح يشوف مراته ..يلاقي الباب مفتوح ويخش يتصدم.عندما يشوف 


ياتري شاف اي؟


____________________________________


نروح عند جميله يخبط باب بيت اهلها 


جميله (. خليكي هفتح انا وتروح تفتح جميله تلاقي شاب ) 


جميله مين انت 


الشاب ..انا من البريد انتي جميله 


جميله ..اه انا 


الشاب ده ليكي ويمشي الشاب 


تفتح .جميله الورقه وتصدم عندما تلاقي 


____________________________________


نروح عند مايا يرن تلفون مايا وتكون امها 


مايا ..الوو يا ماما 


الام ..اختك دخلت العمليات يا مايا ) 


مايا ( انا جايه حالا وتغلق الخط معاها).


يوسف (. اي 


مايا (. نور دخلت العمليات 


يوسف طب يلا بسرعه ويأخذ مايا ويوصل الي المستشفي) 


مايا (. تقرب من امها اي يا امي 


الام ...مش عارفه انا خايفه اوي 


مايا ..أن شاء الله هتكون كويسه 


يوسف ..هتخرج بالسلامه أن شاء الله


يخرج الدكتور من العمليات ) 


يجري الكل عليه 


الدكتور

ياريت اعرف رايكم يهمني يا حلوين عايزه اعرف توقعاتكم اي يووكا 


خلصت الحلقه

~البارت (١٣) و(١٤) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


لحظه قبل ما ابدا في البارت *"الخوف"*🖤🖇

*الخوف دا جزء لا يتجزء من حياه اي انسان الخوف من المستقبل من الخسارة من الناس من الحب من الصحاب من حاجات كتير مثلا اكتر نوع انا بحبه هو الخوف من انك تخسر حد او شيء غالي عندك اللي هو انت بتعافر عشان الحاجة دي وعشان متخسرهاش بيبقي الخوف انك تخسرها كبير جدا كلنا بنخاف ومهما كان الشخص اللي قدامك باين قوي ومفيش منه تاني هتلاقي عنده نقطه ضعف بس لما يبقي الخوف انك تخسر شخص والشخص دا عارف انك متقدرش تعيش من غيرهه ويستغل دا بتبقي العلاقه بينكوا مقرفه جدا بجد يعني اي يبقي في شخص عارف انك بتتعب لمجرد انك بتبعد عنه ويستغل دا ف لازم نصبر عشان منلاقيش الشخص الغلط اللي يتعب قلبنا ويجرحنا* 


________________________________________

ونروح عند حور و ادم ) 


تدخل حور مع ادم المطعم  تشوف إياد ) 


حور ( في سرها مش وقته ده كمان ) 


إياد ( يأخذ باله من حور وتغلي في قلبه نار الغيره لما شاف حور ماسكه في ايد ادم بالشكل ده يقرب منهم إياد وهو ظاهر عليه الغيره وشه احمر من كتر الغضب والغيره ) 


إياد ( ينظر إلي ادم بحقد اخبارك ايه يا حور )


حور ( بحده انا تمام يا بشمهندس إياد) 


إياد ( ينظر إلي حور بنظرات حب واضحه واي حد يشوفه يأخذ باله ) 


ادم ( شاف ذلك النظرات اللي في عينه وحس ادم بغيره وغضب ميعرفش اي سببها بس حس أنه اتخنق ) 


إياد ( هو ده بقا ) 


ادم ( يرفع حاجبه لي افندم ) 


إياد ( يعني انت اللي قدرت تخطف قلبها وينظر لي من فوق لتحت) 


حور ( إياد لو سمحت مينفعش اللي انت بتقوله ده المكان ده مش مناسب اننا نتكلم فيه ولو الصحافه شمت خبر عن اي حاجه انت عارف ان صورتنا هتكون في الصفحه الاولى بلاش كده تمام ) 


إياد (. يجز علي أسنانه وانا عملت اي ).


حور ( معملتش حاجه يلا بينا من هنا يا ادم ) 


إياد ( بوجع ..انا اللي همشي يا حور ) 


ادم (. مسيطر عليه غضبه وعليه أنه عاوز ينزل في إياد ضرب )


ادم ( ريح واستريح ) 


إياد ( ضرب علي كتف ادم هنتقابل ) 


ادم ( يتعصب ويروح يضرب بوكس بقوة الي إياد يقع إياد من قوه ذلك البوكس ) 


حور ( تقف في نص بس اي اللي انتو بتعملوه ده ..ده جنان ) 


ادم ( يشد حور من أيدها ويوجه كلام إلي إياد اكيد هنتقابل ويأخذ حور ويخرج من المطعم ) 


حور ( بغضب انت ازاي تعمل كده وتتضربه يا ادم ..) 


ادم ( وشه احمر من الغضب الشديد عايزاني اعمل اي يعني ) 


حور ( لازم نسيطر علي اعصابنا لان مش كل حاجه بالدراع يا ادم ) 


ادم ( يشدها ويأخذ منها قبله قويه .هو معرفش هو ليه عمل كده لكن إحساسه اللي سيطر عليه ) 


حور ( تحس ان رعشه بتجري في جسمها كله ) 


ادم ( يبعد عنه بعد ما يأخذ باله من ذلك الموقف اللي هو ذات نفسه ميعرفش هو ليه عمل كده ) 


حور ( بتوتر انت أنت ازاي تعمل كده ) 


ادم ( يتعصب من نفسه ويمشي خطوه معرفش انا ازاي عملت كده معرفش ..ويتكلم بلهجه.كلها عصبيه ) 


حور ( تقرب منه وتحط أيدها علي كتفها انت ليه متعصب ) 


ادم ( بغضب من نفسه .. مش متعصب هتركبي معايا ولا امشي )


حور ( تزعل من كلامه لو عايز تمشي اتفضل امشي أنا مش ماسكه فيك ) 


ادم ( يلف ليها وينظر في عيونها .. متأكدة انك قد كلامك ) 


حور ( تتوتر لما بص في عيونها ..وتبلع ريقها بصعوبه وتعطي ادم ضهرها لو عايز تمشي امشي ) 


ادم ( يضحك عليها وبخبث ..مش رجوله اني امشي واسيبك )


حور ( تبتسم بقوة وتلف ليه كان من الاول علفكرة).


ادم ( يبتسم طب اتفضلي ورايا ويركب ادم ..وتركب وراه حور وتمسك في ادم بقوة وتحس أنه قلبها بيرقص من فرحها .. متعرفش ازاي بالسرعه دي قدرت تحبه وتتعلق بيه معقول هذا هو الحب يأتيك في لحظه غير متوقعه وبردوا بيمشي في لحظه غير متوقعه ) 


ادم ( نروح فين بقا ) 


حور (. اي مكان معاك اكيد حلو حتي لو تحت الارض ) 


ادم ( يبتسم عليها اممم بتفكير )


ادم.(. جعانه ) 


حور ( بسرعه اه كتير ) 


ادم ( يبتسم هوديكي مكان هتأكلي صوابعك وراهم ) 


حور ( يسلام هذا هو الكلام ) 


ادم ( بابتسامة هتشوفي بنفسك ويسوق ادم الي ؟).


_______________________________________


نروح عند جميله )


جميله ( تأخذ من ذلك الشاب الجواب اللي معاه وتفتح جميله الجواب وتلاقي فيه ورقه طلقها من كريم تقع الورقه من جميله وجسمها يترعش رجلها مبقتش قادره تشيلها أكثر من كده ..وترمي جميله نفسها علي الارض ..وتنزل دموعها ) 


الام ( تروح تشوف بنتها اتأخرت ليه كده ..تصدم لما تلاقي بنتها بالشكل ده وي الوجع ده تنزل الام الي مستوي بنتها ) 


الام ( جميله حبيبتي مالك في اي احنا قولنا اي ياحبيبتي ) 


جميله ( بعتلي ورقه طلاقي يا امي بسرعه دي عايز يخلص مني بعد كل اللي عملته عشاني وتنزل دموعها) 


الام ( يا عبيطه متزعليش انتي تفرحي وكمان لو عليكي اعملي فرح لانه طلاقك ) 


جميله ( تبتسم فرح )


الام ( أيوة فرح الراجل اللي ميحترمش زوجته ميتبكيش عليه اصلا ) 


جميله ( تبص في الأرض بإحراج ) 


الام ( اوعي وشك يبقي في الأرض وتكوني ضعيفه خلي وشك مرفوع وراسك مرفوعه وحطي صوابعك في عين اي حد يتكلم وترتب علي شعرها بحنان ) 


جميله ( تحضن امها أنا بحبك اوي يا ماما. .ربنا يخليكي لينا ومنتحرمش منك ابدا )


الام ( ويفرح قلبك يابنت بطني ويريح بالك يارب وان شاء الله يرزقك بالشخص اللي يصونك ويحترمك وتكوني انتي ملكته ) 


جميله( تبتسم وتسكت ) 


الام (. يلا هتفضلي قاعده علئ الارض كده اي رأيك نجيب مخده ونام هنا تتضحك.جميله وتقوم مع امها ..ويعملوا الطعام مع بعض ) 


___________________________________________


نرجع عند حور وادم )


يدخل ( ادم حاره باين عليها الفقر جدا هو وحور )


حور ( احنا فين) 


ادم ( دلوقتي هتعرفي ) 


حور ( علفكرة المكان هنا جميل جدا )


ادم (. باستغراب تريقه صح )


حور ( بحده لا بتكلم بجد.انا قولتلك كذا مره اني بحب الاماكن البسيطه ..وعلفكره كنت باجي هنا عشان اعمل ابحاث عن المكان ده والناس اللي عايشه فيه ورغم أنهم بسطاء وحياتهم بسيطه لكن الابتسامه علي وشهم والتفائل مالي قلوبهم ) 


ادم ( يلمس ايد حور اللي لفها حاولين خصر ادم ) 


ادم( انتي انسانه غريبه حد يصدق أن انتي من الناس الأغنياء) 


حور ( مافيش حاجه اسمها غني وفقير ..اقولك حاجه ساعات الفقير بتكون حياته احلي واجمل من الغني والدفاء كله وجوا العيله ده بيكون في الفقراء.ربنا لما بيدي حاجه لحد بيأخذ قدومه حاجه  مثلا الأغنياء يقدروا يشتروا كل حاجه بالفلوس الا راحه البال يقدروا يشتروا كل الا ..الفرحه من القلب بجد ) 


ادم ( عندك حق يا حور  يوصل ادم قدوم بيت صغير لكن باين عليه الدفاء فيه ) 


حور ( تنزل هيه وادم ويمسك ادم ايد.حور ويخبط.علي باب شقه ما ) 


تفتح ( لي ادم بنت ) 


جميله ( باستغراب تنظر لي حور )


ادم ( البنت الحلوة دي جعانه جدا وجاين نأكل ) 


( حور تبتسم هيه وجميله ) 


جميله ( حماتك بتحبك ياقمر عاملين اكل من اللي قلبك يحبه ) 


حور ( يسلام وتستنشق رائحه الطعام شكله ممتع جدا كفايه رائحه قلبي لا يتحمل هذه الرائحه الطيبه)


ادم ( يبتسم علي حور هو وجميله  وتتدخل حور مع جميله وادم  تخرج ام ادم مين يا جميله )


الام ( تصدم عندما تشوف حور ).


ادم ( احب اعرفكم حور يا امي ) 


حور ( تقرب من ام ادم بابتسامة ازايك يا طنط ) 


ام ادم ( بتوتر الحمد لله ) 


جميله ( القمر دي جعانه يا امي وعايزه تأكل من تحت ايدك ).


ادم ( أيوة عايزين ندوقها أكلك الجميل ) 


حور ( بابتسامه اكيد جميل لانه هيطلع من تحت ايدك يا طنط ) 


الام ( بابتسامة تعالي يا جميله ساعديني ) 


حور ( ممكن اساعدكم انا كمان ) 


الام ( لا ياحبيبتي مينفعش ارتاحي انتي )


حور ( عليا الطلاق ابدا لازم اساعدكم انا اه فاشله بس اعمل اي حاجه ) 


الكل يضحك عليها ) 


جميله ( خلاص يا امي خليها شكلها عنيده زي ابنك ) 


وتتدخل حور معاهم المطبخ وتساعدهم في الحاجه ) 


ادم ( يقف برا المطبخ ويبص عليهم باهتمام ) 


حور ( تأخذ قطعه ودوقها يسلام أنه طيب جدا ) 


جميله تبص لي امها وتغمز لها وتتضحك ) 


الام ( بابتسامة ممكن تتطلعي الاطباق دي علي السفره ).


حور ( تؤمري وتأخذ الاطباق ) 


الام ( عارفه مين دي 


جميله ( حاسه اني اعرفها ) 


الام ( بغضب بنت منصور ) 


جميله ( تتسع عيونها هو ابنك بدأ في انتقامه ولا اي ) 


الام ( بحزن شكله بس تصدقي البنت عكس ابوها خالص ..حد يصدق دي بنت منصور .وبنت عيله غنيه ) 


جميله ( تعرفي اني حبيتها مع اني لسه عارفها بس هيه مالهاش ذنب أن ابوها منصور مالهاش ذنب في الانتقام وبجد البنت تتحب ) 


الام ( بحزن فعلا بس انا مش هسامح ادم لو عمل حاجه في البنت دي ) 


جميله ( انا هتكلم معاه ) 


نخرج عند حور وهيه خارجه بالاطباق خبطت في ادم )


حور ( تبلع ريقها بصعوبه وتوتر ) 


ادم ( بتوتر اسف ) 


حور ( بمرح واقف برا كده ليه كان ممكن تتدخل تقف معانا ) 


ادم ( لان شكلكم حلو وانتو واقفين مع بعض ) 


حور ( تخجل وتبص في الأرض ) 


ادم ( هاتي عنك ) 


حور ( بابتسامة لا وتقرب من السفره وتبدأ تحط الاطباق علي السفره ) 


حور ( وهيه بتحط الاطباق ايده تلمس ايد. ادم لان ادم كان بيساعدها  حور تترعش أيدها وقلبها يدق) 


ادم ( يتنح ويحس احساس غريب) 


حور ( تنظر في الأرض تخرج ام ادم وجميله في ذلك اللحظه ويبصوا لبعض ) 


حور ( بتوتر ..انا حطيت الاطباق يا طنط ) 


الام ( بابتسامة علي خجلها ماشي ياحبيبتي ..وتحط الاكل علي الطاوله ..وتقعد حور قدوم ادم ..وجميله وام ادم جنب بعض ويبدوا يأكلون مع بعض بابتسامة ودفاء ) 


حور ( بانبهار بجد الاكل جميل تسلم ايدك انا كده الرجيم باظ خالص لازم افضل شهر من أكل بعد الاكل ده ..) 


الام ( لا ياحبيبتي بالهنا والشفا)


ادم ( كان بيبص علي حور من تحت لتحت ..لكن اللي شايفهم ام ادم وجميله ) 


جميله ( انا فرحانه بلمه الحلوة دي)


حور ( وانا كمان لاني اللمه دي قليل اوي لما تحصل عندنا كل واحد بيأكل لوحده ..كأن قاعدين في فندق ) 


الام ( تبص علي حور بحزن ) 


الام ( وياستي أصبح عندك عيله تانيه اهوه ) 


حور ( واجمل عيله كمان )


جميله ( واجمل اخت ياقمر ) 


حور ( تبتسم طبعا شرف ليا ) 


ادم ( عمال يبص عليهم ..وساكت ) 


حور ( تسلم ايدك يا طنط بجد تحفه فنيه) 


ادم ( ولا لو دوقتي الحلو بتاع امي ) 


حور ( لا كده كتير شكلي هزيد ١٠ كليو ) 


الكل يضحك عليها ويخلصوا اكل ..وتقوم حور تساعدهم في لم السفره ) 


الام ( ارتاحي انتي بقا وانا هجيب الحلو انا وجميله وتغمز لجميله ) 


حور ( بس 


الام ( مافيش بس ) 


وتقوم جميله مع امها ) 


ادم ( بابتسامة لو مضايقه نمشي ) 


حور ( علفكرة انا عمري ما كنت مبسوطه زي دلوقتي انا فرحانه جدا بالجو ده ..حاسه ان فعلا ليا عيله بتحب اللمه ..وكلنا جنب بعض ..بكل بساطه وانا قولتلك اني بحب البساطه ) 


ادم ( ينظر لها بنظرات غريبه)


حور ( بتبصلي كده ليه ).


ادم ( الصراحه مستغربك يا حور ) 


حور ( ليه مستغرب ) 


ادم ( يمكن لاني اول مره اشوف بنت كده ) 


حور ( تبتسم بخجل ويحمر وشها وتلمع عيونها الخضراء) 


عند جميله وامها ) 


جميله ( انا حاسه ان اخويا وقع يا امي ) 


الام ( وانا حاسه كده والبنت بتحبه جدا )


جميله ( بحزن بس يشيل فكره الانتقام دي من دماغه ) 


الام( خايفه فعلا يكون وقع فيها وانتقامه يسيطر عليه يا بنتي بس لما تعرف  انها  كانت مجرد انتقام تفتكري  هتسامح ) 


جميله ( بتفكير لو حبيت هتسامح لان اللي بيحب حد.ميقدرش يزعل منه أو يشيل منه ..هيه اه هتزعل شويه لكن بعد كده هتسامحه المهم ابنك هو اللي يشيل الفكره دي من دماغه ) 


الام ( هتكلم معاه ) 


جميله ( سيبي ليا الموضوع ده ) 


الام ( ربنا يستر ..وتأخذ الحلويات وتخرج الي حور وادم ) 


ويقضوا اليوم ضحك وهزار..وقفشات من حور ) 


__________________________________________


نروح عند مايا )


( نروح مايا المستشفى الي اختها وهيه خايفه وحاطه أيدها علي قلبها وتوصل المستشفى مع يوسف ) 


مايا ( ماما وحضنت امها ).


الام ( ادعي اختك تقوم بالسلامه يا مايا انا خايفه اوي ) 


مايا ( بخوف هتقوم يا ماما .وهتكون احلي ) 


الام ( يارب يابنتي


يوسف ( أن شاء تقوم وهتكون كويسه جدا كمان)


يخرج الدكتور والكل يجري عليه ) 


مايا ( بخوف اخبارها اي ) 


الدكتور ( بابتسامة العمليه نجحت ) 


مايا ( تنطط من الفرحه ومن كتر الفرحه تحضن يوسف ) 


يوسف ( يحس احساس غريب ويضحك ) 


الام ( الحمد لله يارب ).


مايا ( تأخذ بالها وتبعد عن يوسف بحرج اسفه بس لما بفرح مش بشوف قدومي ( 


يوسف (. اتمني اشوفك دائما فرحانه ) 


مايا ( تخجل شكرا يا دكتور ) 


الدكتور (. بابتسامة ده شغلي  بس حد.يروح الحسابات ويدفع الفاتوره ) 


مايا ( تبص في الأرض بحزن ) 


يوسف (. انا هروح ويروح يوسف الحسابات ويدفع المبلغ كله. ويرجع الي مايا ) 


مايا (. بجد مش عارفه اشكرك ازاي بس أن شاء الله هرجعلك فلوسك ) 


يوسف ( بعدين الكلام ده اهم حاجه سلامتها ) 


الام ( بجد يابني انا مش عارفه اشكرك ازاي من غيرك كان ممكن بنتي تموت).


يوسف ( بعد الشر وبعدين مافيش داعي لشكر انا معملتش حاجه ده واجبي ) 


مايا ( لو عايز امضي علي اي حاجه عشان تتضمن حقكك معنديش مانع ) 


يوسف ( هشش هزعل منك.بجد.هنتكلم في الموضوع ده بعدين لاني عايزك في موضوع) 


مايا ( خير في حاجه ).


يوسف ( بابتسامة مستعجله ليه ) 


مايا ( تبتسم شكرا تاني ) 


يجي الدكتور لو حد.حابب يشوف المريضه يقدر يخش بس بلاش ضغط على المريضه ) 


يدخلوا ( الكل الغرفه اللي فيها نور ) 


نور ( بصوت ضعيف متعب ..مامي مايا ) 


مايا ( تجري تحضن اختها ).


نور ( انتو كويسين ) 


مايا والام ( كده توقعي قلبنا عليكي ) 


نور ( هو حصل اي ).


مايا ( ولا حاجه يا حبيبتي انتي احسن وزي الفل).


يوسف ( حمدالله على سلامتك ياقمر ) 


نور ( بابتسامة ضعيفه الله يسلمك).


يوسف ( البت دي طلعت بتحبك جدا تخلي بالك من نفسك عشان متوقعيش قلوبهم مره تانيه ) 


نور ( انا اسفه يا امي انتي ومايا ) 


الام ( تنزل دموعها ربنا يحميكي يا بنتي وتحضن نور ) 


نور ( يارب ياست الكل) 


_______________________________________


نروح عند كمال ( يدخل كمال بيته بحزن شديد) 


كمال ( الي الداده  لسه مخرجتش من الغرفه بردوا ولا اتكلمت ) 


الداده ( بحزن للاسف لا ) 


كمال ( بحزن ماشي ) 


ويطلع كمال يغير هدومه ويقرب من غرفه زوجته .)


كمال ( انا عايز اقولك انك وحشتيني اوي ونفسي نرجع زي الاول ) 


كمال ( لو مش عايزاني اخرجي قولي قولي اي كلمه ..حتي لو جرح قولي بلاش سكوتك وهروبك بموت انا )


زوجه كمال ( من جوه في سرها نرجع زي الاول يعني اي يعني مش فارق معاك ابننا ..مش فارق أن ابننا مات .وهو في عز شبابه وتنزل دموعها ..) 


كمال ( بيأس..طب لحد امتا قوليلي لحد امتا ..قوليلي معاد لي امتا ..وتنزل دمعه هاربه من كمال بكل وجع ) 


كمال ( يمسح دموعه وينزل من الفيلا ..ويروح ديسكو ) 


كمال ( يوصل الديسكو ..ويدخل يطلب مشروب ويفضل يشرب بقوة وتنزل دموعه ظ.منه .ويفتكر كل لحظه عاش فيها مع ابنه ومراته كانوا عيله سعيده .. دلوقتي لا يوجد عيله اصلا ) 


تقرب ( منه مطربه بتغني في ذلك الديسكو وبفرحه .استاذ كمال) 


كمال ( يرفع وشه بحزن ايوه ) 


البنت (. مالك حزين مهموم ليه .) 


كمال ( بوجع ..هيه مش عايزه نرجع زي الاول ليه ) 


البنت ( مراتك بردوا ..وبغيره ..خلاص سيبها ) 


كمال ( يحمر وشه من الغضب ..انا اموت ولا في يوم اسيبها دي عايشه هنا..ويضرب كمال علي قلبه بوجع ) 


البنت ( بس هيه اختارت ) 


كمال (. وانا مش هيأس أننا نرجع احسن من الاول ).


البنت( بغيره ..ان شاء الله) 


كمال ( يشرب كذا كاس )


البنت ( كفايه كده 


كمال ( هشش اسكتي ويقوم كمال ..يروح يسوق عربيته ويرجع فيلته ويرمي نفسه ..علي السرير ..بحزن ..وينام مكانه)


___________________________________________


نرجع عند حور) 


حور ( بجد شكرا علي اليوم الحلو ده ) 


ام ادم ( انا اللي عايزه اشكرك ) 


حور ( بابتسامة ..انا انبسطت جدا ).


جميله ( لازم تيجي تاني ) 


حور ( طبعا 


وتسلم عليهم ويأخذ ادم حور.. يوصلها الي الفيلا بتاعتها) 


( تنزل حور من علي الموتسيكل وتقف قدوم ادم ) 


حور ( شكرا من كل قلبي).


ادم ( يسلملي قلبك يا حور) 


حور ( تبص في عيون ادم بحب ..هشوفك بكره ) 


ادم ( بكره انا رايحه ..الشغل ..مش عارف هقدر اشوفك ولا لا ) 


حور ( بحزن ربنا معاك ) 


ادم (. حس بحزن حور ..بس ممكن بردوا اشوفك ويغمز لها) 


حور ( تبوسه من خده من الفرحه ) 


حور ( هستناك ..خلي بالك من نفسك وتمشي حور وتنطط علي السلم .وتخش الفيلا ) 


ادم ( يحط ايده مكان ذلك القبله ..ويسرح ويرجع البيت ويخش ادم البيت ) 


جميله ( عايزه اتكلم معاك ) 


ادم ( عارف عايزه تقولي اي اكيد ماما قالتلك حور تكون مين ) 


جميله ( انا عارفه حور تكون مين لكن حور بالنسبه ليك انت مين ) 


ادم ( بعدم فهم مش فاهم) 


جميله ( يعني بالنسبه ليك مش هنا وتشاور علي قلبه ) 


ادم ( يتوتر وميعرفش ليه اتوتر وصوته مش عايز يطلع ) 


جميله ( رد. سكت يعني ) 


ادم ( ينظر الاتجاه الآخر ويغضب لا بالنسبه ليا مجرد وسيله انتقام من ابوها وانتي عارفه ده يا جميله ) 


جميله ( اممم ممكن تكذب علي الكل الا انا يا ادم ) 


ادم ( مش بكذب عليكي هيه بالنسبه ليا مجرد وسيله بلاش وهم ) 


جميله ( قبل ما تكذب ابقي خبي نظرات عيونك ..اللي كانت كلها كلام كتير ليها ..إذا كنت أنا عرفتها من يوم ودخلت قلبي ..اشحال انت ) 


ادم ( بتوتر جميله خلاص كفايه كلام عن الموضوع ده ) 


جميله ( بضعف لو بتحبها بلاش تتضيعها من ايدك يا ادم لانك هتندم ..اسألني انا احساسي اي ..احساس أن حبيبك مش معاك احس يموت ..ليه تعمل في نفسك وفيها كده يا ادم ) 


ادم ( قلبه يوجعه من طريقه كلامها المؤلمة)


ادم ( بعند لكن انا مش بحبها ) 


جميله ( رهان انك بتحبها وجدا كمان ممكن قلبك يدق لحد من غير ما تحس ..ويبقي كل حاجه بالنسبه ليك  ..ممكن فجاه وفي لحظه قلبك يكون مش ملك ليك ..وروحك اللي بتكملها انسان تاني ..) 


ادم ( يسرح في كلامها ) 


جميله ( ولما تشوف حبيبك قلبك يدق بقوة وكأن الحرب العالمية هتقوم ..ولما من تحب يلمسك بتحس أن روحك بتخرج ودقات قلبك بتعلن عن حبكم وكل دقه قلبك بيقول اسمها .. ولما تكون بعيده تكون وحشاك وعايز تشوفها لانها اصبحت جزء كبير في حياتك ).


ادم ( سرح في كلامها واتوتر تصبحي علي خير يا جميله ) 


جميله ( بيأس هقولك كلمه واحده أما ترجع تندم متقولش ليه حصل كده ..وتمشي جميله من قدوم ادم ..ويدخل ادم غرفته ويغضب من كلام جميله يقعد ادم علي طرف السرير ..ولكن كلام جميله عمال يتردد في دماغه ..وتحس من لمستها ليك ..أن قلبك هيخرج ..وتكون في عالم اخر) 


ادم ( بغضب لا انا مش بحبها ولا هحبها استحاله لا ) 


_______________________________________


نرجع عند مايا ) 


يوسف ( تحبي اروحك ) 


مايا ( لا هفضل جنب ماما ونور ).


يوسف ( عشان ترتاحي ) 


مايا ( راحتي لما شوفت ضحكت نور ) 


يوسف ( بابتسامة حمدالله على سلامتها ) 


مايا ( الله يسلمك الفضل لربنا وانت ) 


يوسف ( بكره عايزك في موضوع مهم ) 


مايا( بفضول اي هو 


يوسف ( قولت بكره ) 


مايا ( تبتسم ) 


يوسف ( يسرح في ذلك الابتسامه ) 


مايا ( امشي انت وارتاح ) 


يوسف ( هفضل معاكي يمكن حد احتاج حاجه)


مايا ( بعند يلا يوسف ) 


يوسف ( يا شرس انت حاضر ..ويمشي يوسف يرجع الفيلا ..) 


________________________________________

في صباح يوم جديد) 


نروح ..عند حور تصحي حور من النوم تأخذ الشارو بتاعها ..وتجهز حتي تروح الشركه ..وتنزل حور تأخذ كوب القهوه ..وتقعد حتي تقرأ اخبار اليوم ..وتفتح حور الجريده وتصدم عندما تلاقي ؟


_____________________________________


عند يوسف ) 


يوسف  نزل مبكرا حتي يروح يشوف مايا ..ويتصل بمايا حتي تنزل ..ويأخذها يوسف مكان هادئ جدا ..) 


مايا ( عايز تقولي اي).


يوسف ( انا ؟


ياتري عايز يقولها اي ) 


______________________________


انما عند ادم ..


يجهز نفسه حتي يروح الشركه ..عند كمال) 


جميله ( ماشاء الله عليك ..يا ادم دائما وسيم ) 


ادم ( بابتسامة عيونك الحلوين ياقمر ادعيلي انهارده اول يوم ليا في شركه محترمه .) 


جميله ( بابتسامة ربنا معاك ويوفقك ) 


ادم ( يارب يا حبيبتي ..ويخرج ادم ..ويشوف مراد) 


مراد ( كويس اني شوفتك انا عايز اقولك موضوع مهم ) 


ادم ( خير يا مراد ) 


مراد ( بتوتر..كنت عايز اقولك أن ؟


_________________________________________


نروح عند.كمال ) 


كمال ( يخرج من غرفته بعد ما جهز نفسه ..يروح يبص علي غرفه زوجته لانه عارف زي كل مره ..قافله الغرفه .يحاول يفتح يتفتح الباب ..ويتصدم عندما يشوف ؟


خلصت الحلقه) 

*البارت (١٥) و(١٦) من قصه ما* *بين الانتقام والعشق* يووكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


(انا عارفه اني اتأخرت بس والله كتبت البارت واتمسح وهرجع اكتبه اه مع اني مشغوله وانتو عارفين اسفه يا حبايب قلبي )


نروح عند حور) 


حور ( تقعد وتفتح الجريده حتي تشوف اخبار اليوم .وتصدم عندما تلاقي صورتها مع .ادم لما كان ادم بيضرب إياد في الصفحه الاولى ) 


حور ( بغضب ياولاد ؟.وتمسك حور التلفون بتاعها بغضب شديد .وتتصل علي صاحب ذلك المحطه ..) 


حور ( بغضب ممكن افهم ازاي توافق تنشر.. الصور دي شكلك وحشك منصبك القديم ..ولا اي ) 


صاحب الجريده ( والله معرفش مين عمل كده ) 


حور ( .بغضب ازاي متعرفش اي مشغل بهايم يا استاذ ) 


صاحب الجريده ( انا اسف ) 


حور ( حالا تمسح الصور دي من كل المحطات ) 


صاحب الجريده ( حاضر ) 


حور ( تغلق الخط في وشه بغضب ..) 


منصور ( مالك يا حور ) 


حور ( تعطي الجريده الي ابوها بغضب ) 


منصور ( زعلانه ومتعصبه عشان كده ) 


حور(. انت مش شايف مكتوب اي ان الاتنين بيتخنقوا عليا ..وان اكيد معلقه الاتنين بيا .طبعا حور منصور .لازم تتكبر عليهم ..ده كلام ) 


منصور ( صاحب المحطه دي انا ليا شغل معاه وكبري دماغك انتي عارفه الصحافه ) 


حور ( انا ليا شغل معاه. وكلمته وهوريه ) 


منصور ( أيوة كده تربيه منصور ) 


حور ( تبتسم .) 


منصور ( بابتسامة بلاش بنوتي الحلوة تزعل نفسه وتشيل حاجه في نفسها يا حور ) 


حور ( انا كنت مبسوطه والموضوع ده عكنن عليا) 


منصور ( بابتسامة شكل الواد ده قدر يخلي بنتي تحبه بجد )


حور ( اه يا بابا ده حاجه كده مش تتوصف معقول ده الشخص اللي كنت بتمناه ياها اه ) 


منصور ( بابتسامة علفكرة انا بابي ) 


حور ( تبوس ابوها من خده واحلي بابي ممكن يكون في الدنيا ) 


منصور ( يلمس شعر بنته بحنان ..بس بلاش يا حور تثقي فيه اوي احسن يطلع مش قد الثقه دي ) 


حور ( لا هو يستاهل اكتر كمان يا داد ) 


منصور ( خلي بالك من نفسك ياحبيبتي وبلاش تمشي ورا عواطفك وبس ) 


حور ( بابتسامة حاضر يا احلي داد ) 


رغد ( من وراهم طبعا ومافيش حبه حب لمامي) 


منصور ( بغمزه تعالي وانا اديكي شويه حب ) 


رغد ( تتسع عيونها هشش البنت ) 


منصور ( يلا ياحبيبتي روحي شوفي شغلك انتي)


حور ( انا بقول كده بردوا لاني مبحبش أكون عزول وتغمز لهم وتبوس امها من خدها وتأخذ الشنطه وتتطلع تجري ) 


رغد ( ينفع كده يا منصور ).


منصور ( ياقلب منصور الله بحب مراتي عندك مانع ).


رغد ( بعد العمر ده لسه بتحبني ) 


منصور ( انا كل لما ابص في وشك بحس .أن احنا لسه عارفين بعض امبارح وحبي ليكي كل يوم يكبر اكبر بيكبر مع عمرنا ..لان انتي البنت اللي خطفت قلبي واحتلت قلبي كله ليها ) 


رغد ( وانا كمان كل يوم بيمر حبي ليك بيكبر جوايا ..وبحبك اكتر واكتر ) 


منصور ( انا بحبك زي اول مره شوفتك ..البنت اللي حبيتها اللي كانت عمرها ٢٠ سنه وبالعكس حبي ليكي كبر اكتر ..واكتر ..).


رغد ( يعني بتحبني زي اول مره شوفتني فيها ) 


منصور ( أيوة زي اول مره شوفتك فيها وأكثر ..لانك تستحقي اني افضل احبك طول العمر انتي تستاهلي اكتر من كده يا رغد ) 


رغد ( بحب بحبك اوي يا منصور وكل يوم بحبك أكثر ) 


منصور ( وانا بموت فيكي ياقلب منصور وطبع قبله رقيقه علي جبينها برقه)


رغد ( كل يوم بتمني ربنا يطول في عمرك ويجعل يومي قبل يومك) 


منصور ( بعد الشر عنك يا حبيبتي ) 


رغد ( لان احنا من غيرك منسواش حاجه )


منصور ( انا اللي من غيرك ولا حاجه ) 


رغد ( بابتسامة ربنا يخليك ليا


منصور ( ويخليكي ليا ويضمها الي حضنه بحب ) 


نرجع عند حور( راكبه عربيتها ..وعماله تفكر في ادم ..لحد ما توصل الشركه تنزل حور من العربيه وتمشي بخطوات ثقه من نفسها وكل خطوه كلها ثقه وغرور ..وعينها لم تنظر علي أحد تخش الشركه .) 


كل الموظفين يفضلوا يبصوا عليها فيه اللي بيبص عليها بنظره اعجاب وبعض الناس تبص عليها بنظرات حقد وغيره ) 


وهيه ( ماشيه تسمع بنت بتكلم عليها وتتضحك ) 


البنت ( شايفه ماشيه ازاي مش عايزه تبص علي حد طبعا لازم تكون مكسوفه بعد اللي انكتب عليها ..وتتضحك حور تقرب منها ) 


حور (. لما تحبي تقولي حاجه عليا تعالي قولي في وشي اصلي مبحبش شغل الحراميه ده يا حلوة) 


البنت ( بتوتر وخوف انا مقولتش حاجه ) 


حور ( لا والله حد قالك اني مش بسمع انا مش هرد عليكي بس عارفه ليه عشان مش انزل مستويا ليكي انتي وتشاور حور عليها بقرف ) 


البنت ( تكسف من نفسها ) 


حور ( بصوت عالي مخيف بصوا بقا اي حد هيتكلم في حاجه خارج الشغل ..هيكون اخر يوم لي انهارده مفهوم ) 


وتخش حور المكتب بغضب شديد وتتضرب المكتب تخش وراها ليله ) 


ليله ( مالك يابنتي متعصبه ليه والموظفين ذنبهم اي وبعدين انتي عارفه شغل الصحافه ليه زعلانه ) 


حور ( انا مش زعلانه من صور لاني عايزه اعرف الدنيا كلها اني بحب ادم لكن مضايقه من الكلام المكتوب ) 


ليله ( ترتب علي كتف حور معلش يا حبيبتي )


حور ( بابتسامة شكرا لانك جنبي يا ليله ).


ليله ( انا دائما جنبك يا حور) 


حور ( بابتسامة طبعا يا احلي رفيقه في الدنيا ) 


ليله ( انتي اختي يا هبله مش بس صديقه ليا ) 


حور ( وانتي ونعمه الاخت فعلا ) 


ليله ( تحضن حور انا بحبك اوي يا حور ) 


حور ( يا حبيبت قلب حور وانا بحبك يا ليله احنا الاتنين روح واحده من واحنا صغيرين ودائما هتكون ايدي وايدك ايد واحده ) 


ليله( بحب طبعا لاني ماليش غيرك)


حور ( ولا انا ليا غيرك (

)


ليله ( تعالي نشوف البروڤه بتاعت العرض ) 


حور ( يلا بينا وتروح حور وليله يتفرجوا علي البروڤه ) 


حور ( اتمني العرض يكون كويس ) 


المساعد بتاع حور ( أن شاء الله نكون عند حسن ظنك ) 


حور( ابدا العرض ) 


تبدأ البنات تخرج ) 


حور ( وليله بجد.العرض ممتاز ) 


ليله ( شكل الفاشون المره دي هيكون غير شكل ) 


حور ( عندك حق حتي الخامات بجد حلوة ) 


ليله ( طبعا لان معانا احلي رسامه بترسم اجمل حاجات )


المساعد ( فعلا يا انسه حور الرسومات بتاعتك هيه اللي كانت حلوة وأفكارها احلي عشان كده الفاشون طلع غير شكل ) 


حور ( بابتسامة شكرا ليكم )


حور ( شكرا يا بنات انا عارفه الفتره دي انتو تعبتوا فيها وتعبكم مرحش علي الفاضي ) 


البنات ( شكرا ليكي ) 


حور ( يلا بينا يا ليله نرجع نشوف شغلنا) 


ليله ( يلا ).


وترجع ليله مع حور المكتب )


ليله ( بس بجد جامد جدا).


حور( بابتسامة انتي الجميله يا ليله ) 


ليله ( بابتسامة لا مقدرش انا علي الكلام ده ) 


حور ( ليله هو انتي حبيتي قبل كده انا اول مره أسألك السؤال ده بس معقول طول الفتره دي قلبك مدقش لحد حتي لو بلغلط ) 


ليله ( تبلع ريقها بصعوبه انتي عارفه اني ماليش في الحب )


حور ( بشك متأكدة) 


ليله ( تقفل عيونها بوجع ( متأكدة) 


حور ( لو حبيتي تحكي في اي وقت انا موجوده يا ليله )


ليله ( طبعا يا حور انتي اختي )


حور ( بابتسامة وانتي اجمل اخت ) 


ليله ( ورايا شويه ملفات محتاجه اظبطهم هروح اعملهم ).


حور ( بابتسامة ماشي ) 


تخرج ليله وحور تتطلع تلفونها تبص علي صوره ادم وتسرح فيه ) وفجاه باب مكتب حور يتفتح مره واحده) 


حور ( تتخض لأنها كانت سرحانه في الصوره ) 


إياد ( بغضب ينفع اللي حصل ده ) 


حور ( تقوم بغضب انا ميت مره هقولك أن في باب قبل ما تخش تخبط عليه ) 


إياد ( يقرب من حور ويمسك أيدها بقوة وغل )


حور ( بوجع سيب ايدي يا إياد ) 


إياد ( بغضب ويضغط أكثر انا بحبك يا حور ليه انتي مقدرتيش تحسي بقلبي يا حور اللي بينبض عشانك وانتي عارفه كده ) 


حور ( بوجع من مسكه إياد لان قلوبنا مش بأيد حد فينا .يا إياد فوق بقا ) 


إياد ( لو كنتي اديتي نفسك فرصه كنتي هتحبيني زي ما بحبك ) 


حور ( بغضب اي يا اخي هو الحب عافيه وانا معرفش ) 


إياد ( مش عافيه بس انا مكنتش محتاج أكثر من فرصه منك ) 


حور ( وانا مقدرتش وانت كمان ممكن تقولي اشمعنا انا دون عن البنات دي حبتني انا مع أن اكيد في بنات كتير بيحبوك لكن حبتني انا ..لان قلبك وقلبي مش بأيدي ولا بأيدك ) 


إياد ( لانك مختلفه عن كل البنات ) 


حور ( وهو كمان مختلف عن كل الشباب ده الشخص اللي كنت بتمناه وكنت بتخيله ده الشخص اللي كان ساكن خيالي ) 


إياد ( بوجع في اي زياده عني ده انا زياده عنه كتير ) 


حور ( في أن هو انسان بسيط مش مغرور زيك في أن هو انسان راجل بجد ..في أنه احلي حد عرفته انا قربت اشك انه ملاك ) 


إياد( بوجع هقولك حاجه يوم ما يجي يجرحك بكل قسوة متجيش تقولي ليه عمل كده. هتشوفي انه هيجرحك من غير رحمه ) 


حور ( حتي لو هيجرحني انا راضيه بعذابي معاه وراضيه بكل حاجه طالما منه ) 


إياد ( لدرجه دي ) 


حور ( واكتر من كده عيش حياتك يا إياد وشوف حياتك واكيد هتلاقي بنت تحبك وتحبها لكن انا لا ..انت تقدر تعيش مع واحده قلبها مش معاك لو تقبل انا موافقه اكون معاك .. تقبل تكون مع واحده .جسم بس من غير قلب ولا روح ) 


إياد ( تنزل دمعه من عيونه ممكن افهم اي الفرق بيني وبينه)


حور ( تتوجع لما شافت دموعه نزلت ) 


حور ( مافيش مقارنه اصلا ) 


إياد ( بكسره اتمني ليكي انك تكوني مبسوطه معاه واتمني أنه ميكونش بيلعب بيكي ) 


حور ( وانا اتمني تلاقي بنت الحلال يا إياد وبجد عيش حياتك يا إياد ..حياتنا مفهاش حاجه عشان تتضيع في الحزن الحياه غمضه عين يا إياد عيش كل واحد لي نصيبه وانت اكيد نصيبك مع واحده احسن مني )


إياد ( انا مش عايز الاحسن انا كنت عايزك انتي ) 


حور ( تسكت ) 


إياد ( تنزل دمعه هاربه من عيونه اسف يا حور لاني حبيتك ويطلع يجري من المكتب ) 


حور ( تتألم من ذلك المسكه..وتقعد بضعف علي الكرسي وتحط أيدها علي دماغها انا ذنبي اني مقدرتش احبه ذنبي اي أن قلبي مقدرش يحس بيه ..) 


حور ( هو معقول ممكن يكون ادم يفكر في يوم يجرحني أو يلعب بيا ..معقول ممكن اهون عليه يشوفني مجروحه معقول ).


حور ( لا اكيد لا ادم استحاله يجرحني لانه انسان مافيش زيه ) 


وتقوم حور تكمل شغلها ) 


_____________________________________$$


نروح عند مايا ) 


مايا ( ممكن اعرف عايز تقولي اي) 


يوسف ( بتوتر مستعجله علي اي ) 


مايا ( مش مستعجله لكن عندي فضول اعرف يا يوسف ) 


يوسف ( انا عايز اقولك ) 


مايا ( بفضول كمل ) 


يوسف ( يسكت 


مايا( انا بدأت اقلق في حاجه ) 


يوسف ( يلمس ايد مايا  تقبلي تجوزيني) 


مايا ( تتسع عيونها من الصدمه والفرحة وكذا شعور عكس بعض ) 


يوسف ( تقبلي تكوني مراتي يا مايا) 


مايا ( بصوت بيطلع بصعوبه انت بتقول اي ) 


يوسف ( بقولك اني بحبك وعايز اتجوزك تقبلي تكوني معايا ونكمل حياتنا مع بعض ).


مايا ( حسيت أنه ممكن يكون بيشفق عليها) 


مايا ( انا مش محتاجه شفقه من حد ) 


يوسف (. لا دي مش شفقه انا عايزك جنبي يا مايا ) 


مايا ( حاسه ان قلبها هيقف واتوترت جدا)


يوسف ( ردي عليا تقبلي تكوني مراتي ) 


مايا ( بصوت ضعيف انت متأكد) 


يوسف ( انا ممكن اكون اول مره متأكد من حاجه كده ).


مايا (  وانا بحبك يا يوسف وكنت خايفه لاني عارفه الفرق بيني وبينك زي السما والارض) 


يوسف ( يبوس ايدها وانا بحبك اوي يا مايا انتي بجد قدرتي تخطفي قلبي انا عمري ما كنت اصدق ان انا ممكن احب ) 


مايا ( يوسف طب واهلك ) 


يوسف (. مالهم اهلي ) 


مايا (. تفتكر هيقبلوا بيا ) 


يوسف ( انا اللي هتجوزك مش هما ) 


مايا ( بس ممكن يرفضوا بسبب فرق المستوي ) 


يوسف ( لا يا مايا احنا كلنا بني ادم وانا مستعد أضحي بالعالم كله عشانك ..) 


مايا ( بجد يا يوسف ) 


يوسف (. بجد ياقلب وعيون يوسف ) 


مايا ( انا بجد.مش مصدقه ) 


يوسف ( يبوس ايدها بحبك من كل قلبي يا احلي بنت في الدنيا ) 


مايا ( وانا بحبك من اول ما شوفتك بس كنت حاسه انك انسان مبتعرفش تحب) 


يوسف ( انا عايز اقولك علي حاجه عشان تكون حياتنا علي نور ) 


مايا ( بقلق اي )


يوسف ( الصراحه الاول انا كنت عايز اتسلي معاكي وحسيت انك ملكيش في السكه دي قولت اخش عليكي بدور الاهتمام بس اهوه وقعتي قلبي فيكي ..عشان تكون حياتنا من الاول علي نور عشان العلاقه اللي بتبدا علي كذب بتفشل يا مايا ) 


مايا ( بابتسامة وانا فرحت لانك قولتلي ..) 


يوسف ( ثانيا انا كنت انسان فاسد بتاع بنات وصايع وكنت دائما في الديسكو بس الصراحه والله العظيم من اول ما عرفتك وانا مش بروح الديسكو وقطعت علاقتي بكل ده يا مايا ) 


مايا ( بابتسامة وانا ميهمنيش أنت كنت اي انا يهمني من ساعه ما عرفتني وبس يهمني ..من اول ما دخلت حياتك لان ده ماضي انا مش فيه انا ليا اعاتبك من ساعه ما عرفتك وعرفتني ) 


يوسف ( يبتسم ويمد ايده إليها تسمحيلي بالرقصه دي) 


مايا ( تمسك في ايده اسمحلك )


يوسف ( يا حاوطها بايده ومايا تحط دماغها علي كتفه ويفضلوا يرقصون مع بعض بكل فرحه وحب ومشاعر مختلطه من الكثير من الحب ..)


___________________________________________


نروح عند ادم )


مراد ( انا عايز اتكلم معاك ) 


ادم (. اتكلم ) 


مراد (. كنت عايز اقولك اني 


ادم (. انك اي 


مراد ( اصل 


ادم ( اي يا مراد انت كويس 


مراد ( هاه 


ادم ( يبص في الساعه اوه انا اتأخرت جدا ) 


مراد / خلاص امشي ونتكلم لما ترجع/ 


ادم ( اول ما ارجع تقولي عايز تقول اي / 


مراد ( أن شاء الله ربنا يوفقك يا ادم 


ادم /. يرتب علي كتفه يارب انا وانت ويمشي ادم يوصل الي الشركه ) 


انما مراد ( يمشي وهو سرحان انا لازم اقوله أيوة لازم احسن تتضيع مني مره تانيه هيه ضاعت مني مره ومش مستعد انها تتضيع مني تاني لازم اقوله اني بحب أخته وعايز اتجوزها ) 


مراد وهو ماشي خبط في حد ).


جميله ( مراد انا اسفه جدا مخدتش بالي والله) 


مراد ( بابتسامة جميله كنتي لسه في بالي ونفسي اشوفك ) 


جميله ( بابتسامة واديك شوفتني اهوه ).


مراد ( احلي حاجه حصلت انهارده اني شوفتك بجد ) 


جميله ( كنت فين ) 


مراد / الصراحه كنت مع ادم 


جميله / اه 


مراد / عارفه كنت عايز اقوله اي 


جميله / اي يا مراد 


مراد / اني بحبك وعايز اتجوزك يا جميله لاني مش مستعد اخليكي تتضيعي مني مره تانيه / 


جميله ( بتوتر بس 


مراد /. انا عارف عايزه تقولي اي انا عارف انك خايفه ومش عندك استعداد تخشي اي علاقه دلوقتي بس انتي لسه قدومك ثلاث شهور العده وانا اوعدك طول ما انا عايش اني اعمل كل حاجه عشان اسعد قلبك وبس وربنا يقدرني واجعل ايامك كلها سعاده يا جميلتي ) 


جميله ( انا واثقه في ده بس انت لسه شاب وقدومك حياتك اي غصبك تأخذ واحد مطلقه ) 


مراد ( يحط صوابعه علي شفايفها متقوليش كده انتي ست البنات كلهم يا جميله وانا بحبك من اول ما عرفتك بحبك من اول ما شوفتك يا جميله وكل يوم كنت بتمني تكوني ليا يا جميلتي 


جميله / حسيت قد اي هو بيحبها وشافت حبه في عيونه قد اي ) 


جميله /. فكر مره تانيه يا مراد عشاني 


مراد / جميله احنا ضاع من عمرنا كتير ومش عندي استعداد يضيع اكتر من كده ) 


جميله / تنظر لي من قلبها ) 


مراد ( رايحه فين يا جميله ) 


جميله / اجيب طلبات لماما) 


مراد / طب يلا بينا ..تمشي جميله مع مراد وهما الاتنين يبصوا لبعض من تحت لتحت)


ويجيب مراد كل الطلبات الي جميله ) 


جميله ( تعبتك معايا


مراد / ياريت يكون كل التعب زي تعبك يا جميله 


جميله ( تبتسم بخجل بجد شكرا يا مراد 


مراد ( شكرا انتي يا جميله 


جميله / علي اي 


مراد / اني عرفتك يلي قدرتي تخطفي قلبي ليكي ..انتي كل حياتي انا بحبك وكل يوم كان حبي ليكي بيزيد انا مش عايز اضيع لحظه وانتي بعيده عني ..عايز نفضل جنب بعض طول العمر ) 


جميله / تبتسم بخجل وتبص في الأرض) 


مراد ( يضحك عليها يلا خشي انتي عشان محدش يقول حاجه مع أن محدش يقدر يتكلم عن جميلتي لو حد فكر بس احط صوابعي في عيونه ) 


جميله/ تبتسم حاضر خلي بالك من نفسك وتتطلع تجري تخش جميله بيتها وتتضحك من قلبها 


مراد /. يمشي وهو فرحان جدا /


نرجع عند ادم /


يوصل ادم الشركه ويروح علي مكتب كمال يدخل يلاقي فهد قاعد في المكتب )


ادم / يقرب منه هو كمال بيه لسه مجاش 


فهد/ انت شايف انه في الغرفه يعني 


ادم / انا يسأل سؤال


فهد ! لا لسه بس اكيد في الطريق 


ادم ! يقعد قدوم فهد ويحط رجل علي رجل وينظر في أنحاء الغرفه..


فهد / هو انا قولتلك اقعد 


ادم  ده ولا مكتبي ولا مكتبك يعني انت ملكش حق تقولي اقعد ولا لا 


فهد/ بغضب انا دراعه اليمين


ادم / اي يعني 


فهد / يغضب وي وشه يحمر من الغضب 


ادم / يضحك في سره لأنه قدر يستفزه 


_____________________________________&

نروح عند كمال ) 


كمال ( يروح يبص علي زوجته بس يلاقي باب الغرفه مفتوح كمال يفرح لكن اول ما يفتح كمال باب الغرفه يتصدم عندما يشوف زوجته علي الارض وسايحه في دمها ) 


   

كمال ( بجنون يطلع يجري عليها وبصوت عالي لدرجه هز جدار البيت تسنيم .. ليه عملتي كده فيا ليه يا تسنيم عايزه تبعدي عني زي ما هو بعد عننا .يا تسنيم وتنزل دموع كمال بقوة علي وش تسنيم ..تتطلع الداده علي صوت كمال وتصدم عندما تشوف ذلك المواقف ) 


الداده ( في اي 


كمال ( اطلبي الإسعاف بسرعه 


الداده حاضر ..وتجري تتطلب الإسعاف ..


كمال ( متسبنيش ارجوكي يا تسنيم مقدرش اعيش من غيرك ارجوكي اوعي تمشي وتسبيني يا تسنيم انتي كل حياتي اهون عليكي تسبيني وتمشي . ليه كده انا بحبك من يوم ما اتولدت وانتي مكتوبه ليا وتنزل دموعه بقوة..


كمال ( لا انا مش هستني الإسعاف ويشيل تسنيم علي ايده ويطلع يجري بيها زي المجنون. لحد ما يوصل المستشفى ) 


كمال ( يوصل المستشفى وبصوت عالي حد يجيب حماله بسرعه )


تيجي الممرضات يأخذوا تسنيم .) 


كمال ( لو مراتي حصل ليها حاجه مش هيحصل كويس 


الممرضات ( بخوف أن شاء الله تكون كويسه ويدخلوا تسنيم الغرفه )


وبعد مرور الوقت يخرج الدكتور مسرعا 


كمال/ بخوف حصل اي 


الدكتور/ اخر كيس دم اتحط لمريضه وفصيله دمها نادره .. ومحتاجين كياس دم في اسرع وقت عقبال ما الكيس ده يخلص يكون في اخر. .احسن نخسر المريضه 


كمال ( يمسك الدكتور من رقبته بجنون لو مراتي حصل ليها حاجه هقتلك انت فاهم 


الدكتور( فصيله دمها ،o  ايجابي في اسرع وقت ياريت ويمشي الدكتور من قدومه 


كمال / يحط ايده علي دماغه يارب اعمل اي ويطلع كمال التلفون ويتصل الي فهد 


فهد / الوو يا كمال انت اتأخرت ليه 


كمال / بصوت ملئ بالحزن والخوف بسرعه يا فهد شوف فصيله دم o ايجابي 


فهد / بخوف انت كويس حضرتك 


كمال / تسنيم انتحرت يا فهد بسرعه ) 


فهد ( بصدمه اي انا جاي حالا ويغلق الخط معاه 


ادم / في اي 


فهد / شكل وشك نحس من اولها 


ادم / بغضب احترم نفسك 


فهد / بغضب زوجه كمال بيه انتحرت ومحتاجين دم وفصيله دمها نادره


ادم ( طب يلا بسرعه نشوف في كل المستشفيات


فهد ( يلا ويطلع ادم ومعاه فهد ويروحوا كذا مستشفى لكن لما يلاقوا ذلك الفصيله


ادم / هنعمل اي 


فهد / لو حكمت اجيب من برا مصر اعملها 


ادم / أن شاء الله هنلاقي يرن تلفون ادم وتكون حور 


ادم / الووو 


حور / اي يا ادم 


ادم /. بصوت حزين في حاجه 


حور/ تحس بنبره صوته مالك في حاجه 


ادم /. زوجه صاحب الشركه محتاجه دم بسرعه وفصيله دمها نادره


حور / o ايجابي صح 


ادم / اه 


حور / مستشفى اي 


ادم ؟


حور/. انا جايه حالا 


ادم ..ليه 


حور ..انا نفس الفصيله والمستشفى دي جنب الشركه خمس دقائق وهكون هناك سلام وتغلق الخط معاه وتتطلع تجري تركب العربيه وتوصل المستشفى في ذلك الوقت يوصل ادم وفهد 


ادم ..حور


حور ..ادم يلا بسرعه 


ادم ..يلا ويشوفوا كمال 


كمال ..يشوف ادم ..يترمي في حضنه لان ادم يشبه ابنه ..كثير ..


كمال ..مراتي هتكون كويسه انا مقدرش اخسرها اموت بعدها 


ادم ..يرتب علي كتفه اه هتكون كويسه.وجدا كمان


يخرج ..الدكتور ..لقيتوا فصيله الدم


حور ..انا موجوده


الدكتور ..مش هينفع نأخذ منك الكميه دي ممكن يحصلك حاجه 


حور ..العمر واحد تقدر تأخذ مني كل اللي محتاجه 


الدكتور ..في خطر عليكي 


حور ..لو سمحت انا قولت كلمه 


كمال ..تقدري تفكري يا انسه 


حور..مش محتاجه تفكير 


ادم .يحس بالخوف عليها 


حور..يلا يا دكتور 


الدكتور ..يلا بس انا مالناش لو حصلك حاجه 


حور ..ماشي وتخش حور معاه غرفه حتي يأخذون منها دم ..يدخل ادم يقعد جنبها ويمسك أيدها 


ادم ..بجد شكرا يا حور انتي ازاي كده تكوني عايزه تتضحي بحياتك عشان حياه تاني انتي متعرفوش 


حور ..ده واجبي لو انت كنت مكاني كنت اكيد هتعمل أكثر من كده 


ادم .. يطبع قبله علي جبينها برقه..بجد مافيش منك 


حور ..تمسك في ايده كفايه عليا النظره دي 


ادم ..يتوتر


يدخل ..كمال ببعض العصير ويقرب من حور.خدي اشربي العصير ده عوضي الدم اللي خسرتيه 


حور .. بابتسامة شكرا وتأخذ العصير ..ويأخذ الدكتور منها الدم إلزام ..


كمال ..بجد شكرا يا انسه 


حور .. بابتسامة مافيش داعي لشكر..وبعدين انا حور 


كمال ..انتي فعلا حور


ادم ..يحس بالغيره ميعرفش اي سببها


كمال ..يرتب علي ايد حور ..انتي مافيش زيك ..


بعد فتره يرجع الدكتور ..


كمال ..يجري عليه بقيت كويسه صح 


الدكتور.. بابتسامة صح 


كمال ..بجد 


الدكتور .. الفضل يرجع لي انسه دي 


كمال ..يبتسم 


الدكتور ..من غيرها كان زمانها حصلها حاجه او فقدانا المريضه ..مبقاش في كده دلوقتي يجي علي صحته عشان صحه حد تاني النوع ده أصبح قليل .. يسمع ذلك الكلام ادم.


ادم ..يبتسم في سره ويرجع الي حور


حور ..خير بقيت كويسه 


ادم ..اه بقيت كويسه ..والفضل الاول لربنا وبعدين ليكي .


حور ..لا الفضل لربنا ..يمكن يكون ربنا جعلنا سبب ليها لكن الفضل لرب العالمين


ادم ..يلمس شعرها ويسرح فيها ..


كمال .. يدخل الي حور ..مراتي 

دلوقتي عائشه بس عشان دمك اللي بيجري جواها..من غيرك كان زمان حصل ليها حاجه تاني مره احس اني عاجز اول مره في موت ابني وثاني مره في .مراتي ..


حور ..لا انت مش عاجز ده قدر ربنا 


كمال .. بابتسامة بجد ربنا يحميكي لشبابك


حور..يارب 


حور..تحاول تقوم تحس بدوخه والدنيا سوده قدوم عيونها ..


ادم ..يمسكها بسرعه رايحه فين 


حور ..زهقت من القعده هنا


ادم ..طب تعالي اروحك عشان ترتاحي 


حور .لا هفضل هنا 


كمال ..لا مافيش كلام انتي وهو روحوا ارتاحوا ..


حور ..بس 


ادم ..هوصلها  وارجع 


كمال ..لا ارتاح وتعالي بكره 


ادم ..بس 


كمال ..انتو الاتنين اعند من بعض 


ادم وحور يبتسموا 


كمال ..يلا 


يأخذ ادم حور ويمسكها تسند حور عليه وتحس أن قلبها هيخرج انما ادم يحس احساس غريب لما يحسه من قبل ..لحد ما يوصلها الي بيتها ..


حور .. بابتسامة انا هروح اشوفها بكره


ادم ..هعدي عليكي نروح سوا 


حور ..ماشي خلي بالك من نفسك ماشي 


ادم .. بابتسامة انتي كويسه بجد 


حور ..اه كويسه هنام وهكون كويسه 


ادم ..يقرب من حور ويقف قدومها..ويحضن وشها بأيده..انتي اي يا حور 


حور ..انا اي ازاي 


ادم ..انتي بشر زينا 


حور ..تمسك في ايده اه انا بشر 


ادم ..يلاقي نفسه بيطبع قبله رقيقه علي شفايفها من غير ما يحس ..وهما لاتنين يحسوا احساس غريب ..اول مره يحسوا ذاك الاحاسيس والمشاعر...


ادم ...يأخذ باله من الموقف ويبعد عنها هشوفك بكره 


حور .. تبلع ريقها بصعوبه ماشي وتتطلع تجري ..واول ما تخش تحط أيدها علي قلبها..وتنهد بقوة ..


يمشي ..ادم ويلوم نفسه ازاي يعمل كده ..


يوصل ..ادم عند بيت مراد 


ادم ..يخبط ويفتح لي مراد 


مراد ..ادم خش 


ادم ..يدخل قولي بقا عايز تقول اي


مراد ..انا .؟


ياتري لما ادم يعرف ممكن يحصل اي ممكن يزعل من صديق عمره 

ولا ممكن يفهم موقفه ) 


_____________________________________________


نروح عند يوسف .يرجع يوسف مايا الي المستشفي بعد ما قضوا يوم جميل مع بعض ..


يوسف ..بحبك 


مايا ..بخجل وانا كمان 


يوسف ..انتي كمان اي 


مايا .. تفتح باب العربيه بحبك وتتطلع تجري 


يوسف ..يضحك عليها ..ويرجع الفيلا بتاعتهم


يوسف ..يدخل يلاقي امه وأبوه قاعدين ) 


يوسف ..يقرب منهم انا عايزكم في موضوع مهم جدا 


رغد ومنصور ..خير 


يوسف انا 


ياتري هيقبلوا بي مايا ولا لا ؟


___________________________________________


نرجع عند كمال ..يدخل يقعد جنب ..تسنيم ويمسك أيدها وتنزل دموعه كنت خايف اخسرك لاني من غيرك ولا شئ ازاي تعملي فيكي وفيا كده ازاي يا تسنيم مهنش عليكي قلبي يا تسنيم انا بحبك اوي ..ياريت تعرفي انا بحبك قد اي ..نفسي نرجع زي الاول يا تسنيم ..ويسند كمال دماغه علي أيدها وتنزل دموعه بقوة

وفجاه ؟


خلصت الحلقه يووكا اي رأيكم يا حلوين في البارت 


*الحب مش 30 مكالمه ف اليوم .. لكن مكالمه واحده هيبقى موجود بيهاا 24 ساعه😌💜 الحب ان انا احتاجه واقوله انا محتجاك مايقوليش عندى شغل،،الاقيه معايا وجمبى،،الحب اهتمام،،احترام💙🙃 الحب انه يحسسنى انى برينسس👸👑♥ الحب ان حتى لو هو مبيشوفنيش او مشفهوش كتير ابقى متأكده اكتر حاجه ف الدنيا انى وحشاه♥👌 الحب راجل يطبطب علياااا لما ابقى محتجاااه ويقولى انا معاكى حتى لو مقولتلوش ده مبيتقالش ده بيتحس🤤💕 الحب مش بالشكل ولا بالغنى ولا بالشهره لان ده كله ممكن يروح ف غمضه عين،،اللى هيفضل موجود الروح والقلب اللى حب*♥♥♥

~البارت ( ١٧)و (١٨) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

×بقلمي يوكا⁦♥️⁩×


نروح ( عند ادم ومراد ) 


ادم ( احكي في اي انا بدأت اقلق انت كويس يا مراد ./.


مراد / بتوتر .بص يا ادم.انت عارف ان انت طول عمرك اخويا مش بس صديقي / 


ادم / عارف يا مراد من غير اي مقدمات /.


مراد / يبلع ريقه بصعوبه /.


مراد /. انا هحكيلك حاجه انت متعرفهاش يا ادم 


ادم /. احكي يا مراد خير 


مراد /. انا من صغري بحب بنت وبموت فيها جدا والحب ده كلمه قليله عليها بس البنت دي مكانتش تعرف اني بحبها ..وكنت خايف اقولها حافظا علي علاقتي مع اخوها اللي فتح لي بيته ..وامني علي امه واخته مكنتش حابب اطلع اني خونت العيش والملح اللي بينا ..بس انا اسف لان قلبي مش بأيدي ومن غير قصد حبيتها من كل قلبي لحد ما قولت اني لازم اروح اخطبها والأسف كان في واحد أسرع مني وأخذها مني ولكن ولا لحظه نسيتها ودلوقتي أصبحت حره ومش مستعد اخليها تتضيع مني تاني يا ادم 


ادم / يتصدم من كلام مراد 


مراد / لكن والله العظيم انا عمري ما خونت الثقه ولا العيش والملح 


ادم / كلامك ده عليا انا واختي صح 


مراد / يبص في الأرض أيوة يا ادم ..بس قبل كل ده بردوا اختك اختي وعمري ما بصيت ليها باصه غير كده انا خسرتها بسبب سكوتي بس مش هقدر اخسرها تاني مش هقدر وتنزل دمعه من دموع مراد 


ادم / مصدوم ومش مستوعب اي حاجه ويشوف دموع مراد اللي نزلت منه /


ادم / يأخذ مراد في حضنه وازاي قدرت تستحمل كل ده من غير ما تكلم زي قدرت تكتم كل ده ليه مقولتش من الاول هو انا كنت هلاقي لي اختي احسن منك فين ليه سكت وكنت غبي وضيعت منك حب عمرك ليه يا مراد كنت اخرس ومتكلمتش


مراد / تنزل دموعه بغزاره مكنتش عايز تقول عني خاين يا ادم ..مكنتش عايز اخليك تحس انك كنت غلط لما دخلتني بيتك ..بس غصب عني حبيتها ) 


ادم / تنزل دمعه من عيونه ويحس احساس غريب من كلام مراد ميعرفش ليه حس قلبه وجعه 


ادم / جميله تعرف الكلام ده 


مراد / عرفت اول ما أطلقت من كريم يا ادم ) 


ادم / ورأيها اي


مراد / مش عارف بس انا عارف انها خايفه تخش علاقه فاشله تانيه 


ادم / كمل 


مراد / بس والله العظيم اختك هتكون في عيوني وربنا يقدرني واقدر اسعدها واخليها دائما فرحانه وعمري ما أنزل دمعه من عيونها لان لو بكيت هيه دموع انا هبكي بدل دموعها دما يا ادم


ادم / يبتسم وانا واثق من ده يا مراد 


مراد / بابتسامة ..انا بطلب منك ايد اختك ..اول ما العده تخلص هنعمل الفرح انا مش عايز اضيع اكتر من كده كفايه اللي ضاع مننا وعد مني هخلي الابتسامه علي وشها دائما ..بس من هنا لحد ما نتجوز انا حابب نقرب من بعض عشان تعرفني واقدر اخليها تحبني ممكن 


ادم / بابتسامة ممكن يا مراد لان زي ما هيه اختي انت كمان اخويا وبثق فيكم انتو الاتنين وبعد اللي عملته ده انت كبرت في نظري اوي عارف ليه 


مراد / ليه


ادم ..عشان مافيش حد بيضيع حبه عشان خاطر العشره يا مراد ..انت عملت حساب العشره قبل حبك ..وميخنش العشره إلا ولاد الحرام 


مراد / يحضن مراد بقوة ..انت بجد اخي يا ادم 


ادم .. بابتسامة حب لي ربنا اللي يعلم معزتك عندي قد اي ..احنا مش عشره يوم ولا اتنين ولا حتي سنه ..احنا عشره سنين طويله يا  مراد


مراد / بابتسامة وعشان كده كان لازم أحافظ علي الاخوه اللي بينا والعشره 


ادم/ يرتب علي كتف مراد وانت دائما عند حسن ظني 


مراد /. وانت يا ادم عملت اي


ادم / في اي 


مراد /. حور يا ادم 


ادم /. يدق قلبه بقوة ويتوتر وبصوت متوتر مالها 


مراد / بابتسامة ليه دق قلبك طالما مش بتحبها 


ادم / بارتباك دق قلبي اي مافيش الكلام ده 


مراد / بعدم تصديق لا ..عارف ليه لان لما اسم حبيبك يتقال قدومك بتحس أن قلبك بيخرج من مكانه ..وبتكون عايز تكلم عنه وتسمع عنه اكتر بتحس أن انت مش بتلاقي نفسك غير لما تكلم عنه وتقول اسمه وما بين كل حرف يكون قلبك بيدق بقوة جدا/ 


ادم / يبلع ريقه بصعوبه..بلاش الهبل ده مافيش اي حاجه من دي )


مراد / انت تقدر تكذب لكن عيونك وقلبك لا يا ادم 


ادم / يوه مش بكذب 


مراد / بتكذب يا ادم اعترف 


ادم / اعترف بأيه 


مراد / انك وقعت يا ادم 


ادم / لا لسه موقعتش اول لما اقع هقولك


مراد / يعني ولا حاجه اتهزت فيك من ناحيتها 


ادم / سرح ..عارف انهارده عملت اي 


مراد / اي 


ادم حكي كل شئ انها اتبرعت بالدم الي تسنيم / 


مراد /. شايف انها بنت جدعه ليه تشيل أخطاء ابوها 


ادم / لأنها بنته 


مراد / مالهاش ذنب وكفايه بقا الفكره دي لو حبيتها وعرفت انك عايز تنتقم منها مش هتسامحك يا ادم ليه اول ما قلبك يدق لحد تحكم عليه بالاعدام الفراق وحش صدقني لما حبيبك بيكون بعيد عنك بتحس أن الدنيا مبقاش ليها طعم . لما حبيبك بيكون بعيد.بتحس أن روحك راحت وراه وان هو بس قادر يحيك أو يموتك وان حياتك متعلقه بأيده ..بلاش تظلم نفسك وتظلمها معاك /.


ادم /. يسرح في كلام مراد 


مراد / قولي يا ادم 


ادم / بغضب مش عارف مش عارف 


مراد / بابتسامة انا متأكد


ادم / من اي 


مراد / أن ده أصبح مش ملك ليك ويشاور علي قلب ادم 


ادم /. يبص الاتجاه الآخر


مراد / يبتسم عليه 


ادم /. خلصت رغي بقا انا ماشي 


مراد / يضحك امشي يا ادم 


ادم / بمشي واول ما يخرج يحط ايده علي قلبه ويتنهد بقوة ويروح بيته ويدخل ادم يشوف جميله في وشه


ادم /. بابتسامة اخبارك اي


جميله / الحمد لله وانت


ادم. /. كويس اتقدملك عريس انهارده 


جميله / بتوتر هاه 


ادم / مش عايزه تعرفي مين 


جميله / تبلع ريقها بصعوبه مين 


ادم / مراد 


جميله / تكسف اه 


ادم / رأيك اي


جميله / تبص في الأرض بحزن انا خايفه يا ادم خايفه اعيش تجربه تانيه فاشله خايفه تكون النهايه نفس النهايه خايفه قلبي يتعلق بأمل ويرجع من تاني يتكسر 


ادم / يرتب علي شعرها مراد غير اي حد يا جميله انا هكون واثق أن هو الوحيد اللي قادر يخليكي سعيده ويحافظ عليكي اللي يضيع حبه عشان ثقتي فيه ده راجل ..


جميله / انت رأيك اي يا ادم المره اللي فاتت انا اللي اختارت من دماغي من غير ما أسألك رأيك اي وكنت غلط .. دلوقتي انا بسالك يمكن انت تتطلع صح المره دي 


ادم / انا رأي انك تجربي معاه وصدقيني. مش هتندمي يا جميله


جميله / بابتسامة يبقي هجرب لان اكيد مش هخسر المره دي طالما انت اللي بتقول كده لاني بثق فيك 


ادم / يبوس دماغ أخته وان شاء الله تلاقي كل اللي كان نفسك فيه ..في مراد


جميله / أن شاء الله


ادم / بابتسامة يلا تصبحي علي خير ويدخل ادم الغرفه ويرمي نفسه علي السرير كل ما يقفل عيونه يشوف قدومه حور.. 


ادم / اي حكايتك ياست حور معقول اكون فعلا وقعت زي ما بيقولوا 


ويفضل يفكر 


______________________________________________


نروح عند يوسف /


يوسف / انا عايز اتكلم معاكم في موضوع مهم 


رغد / اتكلم عملت اي


منصور / احكي يابني 


يوسف / بتوتر انا 


رغد/ انت اي 


يوسف / انا قرارت اتجوز 


منصور / ورغد اتصدمو وبصوا لبعض بفرحه 


رغد / اخيرا 


منصور / خبر كويس اوي يابني 


رغد / المهم بنت مين وأبوها مين ومن عيله اي 


يوسف /. اتوتر ..اولا تكون السكرتيرة بتاعتي 


رغد / يتغير تعبير وشها 


تنزل حور بتكلموا في اي من غيري وتروح تقعد جنب يوسف /


يوسف / قرارت اتجوز


حور /. بفرحه لا تتوصف تحضن اخوها بحب اخيرا 


رغد / استني يا حور كمل كلامك عن البنت دي 


يوسف / زي ما قولتلك السكرتيرة بتاعتي 


رغد / بعصبيه عايز تجوز واحده شغاله عندك 


يوسف /. واي يعني 


حور / ثواني يا ماما اي يعني شغاله عندنا ما هيه بشر زي وزيك وزينا كلنا ..اي الجريمه اللي حصلت 


رغد / وعايشه فين الهانم 


يوسف / ماما من لآخر هيه بنت فقيره لكن انا مش هتخلي عنها لو علي موتي


رغد / بعصبيه طبعا احنا غلطانين عشان سبنا ليك السايب في السايب 


يوسف / بعد اذنك يا امي ياريت تحترمي قراري 


حور / كل واحد فينا لي اختيار وهو اللي هيتجوزها مش انتي يا امي 


رغد / انا مش موافقه علي الجوازه دي 


يوسف / بحزن ليه يا امي 


رغد / واحدده بيئه ازاي أوفق تخش عائلتنا وازاي اعرف الناس عليها وعلي نسابها اللي يشرف 


يوسف / بغضب انا مسمحش تكلمي عنها 


منصور /. بلاش غلط يا رغد انتي متعرفيش البنت عشان تكلمي عنها 


رغد / انا مش موافقه واستحاله طول ما انا عايشه تخش البيت ده انت فاهم وتقوم رغد ..وشوف عايز مين امك ولا السنيوره وتتطلع رغد 


يوسف / تنزل دمعه من عيونه ..انا مش هسيبها يا ابي 


منصور / أن شاء الله هتفهم موقفك 


يوسف / تفهم أو متفهمش انا مش هتجوز غيرها 


منصور / بابتسامة ولله وكبرت يابني وبقيت راجل


يوسف / انت موافق 


منصور / انا معنديش اي مانع ..


يوسف / يبقي خلاص ..مش مهم هيه 


منصور / ولد دي امك يعني تكلم عدل 


يوسف / بحزن يا بابا انت مشوفتش هيه عملت اي


منصور / مهما عملت دي امك شكلنا فعلا معرفناش نربي ويقوم منصور بغضب ويطلع غرفته / 


حور / ترتب علي كتف اخوها سيبك منهم انا موافقه يسطا وهروح اطلب أيدها ليك انا 


يوسف / يضحك ويبوس أخته من دماغها 


حور / انا حاسه بيك وعارفه لما الواحد بيحب مش بيفرق معاه اي حاجه غير انها تكون جنبك وخلاص حتي لو كانت اي الطريقه 


يوسف / انتي عارفه يا حور اني عمري ما حبيت ولا فكرت اني اتجوز اصلا 


حور / عارفه يا حبيبي قلوبنا مش بأيد حد فينا وعايزه اقولك مهما حصل اوعي تتخلي عن حبك لو نزلت السما علي الارض اوعي تيأس وتسيب حبك ..لان مش رجوله انك تسيبها بعد ما اتعشمت فيك 


يوسف / بابتسامة وسرحان اسيب مين ده انا مصدقت لقيتها لو كل الدنيا وفقت ضد حبنا بردوا مش هسيبها 


حور / بابتسامة وانا واثقه في ده لان اخويا راجل 


يوسف / انتي اللي بتصبريني يا حور 


حور / انا عايزه اتعرف عليها ماليش دعوه 


يوسف / شوفي امتا واخليكي تشوفيها / 


حور / بابتسامة من دلوقتي معنديش مانع 


يوسف / بابتسامة لا بكره 

حور /. لا بكره لا ورايا معاد هو انت بس اللي وراك مواعيد 


يوسف / انا سمعت شويه كلام كده ان اختي الفصعونه قلبها دق واخيرا 


حور / تلمع عيونها عندما تفتكر ادم 


يوسف / لا وكمان لمعت عيونك لما افتكرتيه ياتري مين سعيد الحظ ده 


حور / بصوت شايل كل معاني الحب ادم 


يوسف / يابختك ياعم ادم 


حور / تضرب يوسف بمرح 


حور / يسلام حد يتخيل ده انا وانت نقع في نفس الوقت 


يوسف / يرجع راسه لورا اه يا حور حاسس اني في حلم طويل بس حلم جميل 


حور ./ تضرب يوسف بالمخده لو حلم نفوقك ) 


يوسف / يا رخمه ويضربها بالمخده هو الآخر /


حور / تصطنع الحزن ..كده تتضرب اختك الوحيده عاا راحت فين الاخوه 


يوسف / راحت مشوار وجايه / 


حور/ بغيظ اه يا رخم 


يوسف / يا عيون الرخم ياقمر انتي 


حور / بغمزه لا وفر المعاكسه دي لي الحب 


يوسف / بابتسامة امشي يابت 


حور / تتطلع تجري من قدومه مشيت اهوه يا يويو 


يوسف / بغضب انتي عارفه اني مبحبش الاسم ده ويطلع يجري وراها 


حور / عاا انا بريئه يا بيه 


يوسف / يلا يا بتاعت ادم 


حور / تتطلع لسانها وماله ادم يا يويو 


يوسف / اه يابنت الا 


حور / اشتم اشتم ما انت اتعلمت انك تشتم اختك الله علي التربيه 


يوسف /. خدي يابت 


حور / تجري علي الغرفه وتقفل عليها يويو يا يويو 


يوسف / يضحك ويدخل غرفته ويفضل يفكر في مايا


حور / ترمي نفسها علئ السرير وتجيب كشكول الرسم بتاعها والقلم وترسم ادم ..وفعلا الرسمه طلعت بدقه وكلها ادم /


حور / تأخذ الصوره في حضنها وتنام 


___________________________________________ 


نروح عند كمال / كمال كان ساند جبينه علي ايد تسنيم ودموعه بتنزل منه بقوة 


كمال / انتي بعدك عني عذاب ومن يوم اللي حصل وانا في عذاب طب انا،ذنبي اي في موته كان في أيدي اي ومعملتوش انتي اكتر واحده عارفه اني اتعذبت ازاي بعد ما راح مننا لان ده ابننا الوحيد .. لو كان بأيدي حاجه كنت عملتها كنت موافق اخذ من عمري وي اديلو يا تسنيم .وتنزل دموعه..امتا ترجعي لحضني بقا أيوة انتي جنبي .. لكن مش بروحك اللي كنت بحبها وكل يوم يزيد حبي ليكي انا من غيرك ماليش اي لزمه في الدنيا من غيرك ولا حاجه يا تسنيم ..


تسنيم ..تفتح عيونها بي ببطء ابني ..انت فين يا حبيبي ..وتنزل دموعها 


كمال/ اخيرا سمعت صوتك اه يا تسنيم صوتك كان وحشني اوي خمس سنين ولا بسمع صوتك ولا حتي بشوفك .اه يا حبيتي ويحضنها بقوة 


تسنيم/ تحضنه وتعيط ..بحرقه ابني مات صح ..ابني راح مننا انا جبته بعد عذاب وتفضل تضرب في ضهر كمال ..ليه معملتش حاجه لي ابني عشان يعيش .وتنزل دموعها 


كمال / اعمال اي قدوم قضاء ربنا اعمل اي ..قدوم حكمه ربنا ربنا زي مدهولنا رجع أخذه ..وهو في مكان جميل .واجمل من الخيال ليه العذاب اللي احنا فيه ده هو اكتر واحد زعلان علينا لانه عمره ما تمني يشوفنا كده بالعكس كان بيفرح من حبنا لبعض رغم العمر ده 


تسنيم ..انت اناني عايز نرجع زي الاول وننسي ابني انت اناني 


كمال / يتوجع من كلامها انا اناني يا تسنيم 


تسنيم/ بانهيار اطلع برا مش عايزه اشوف وشك اطلع برا اطلع وتبكي بقوة يدخل الدكتور بسرعه في اي هنا 


تسنيم / خليه يطلع برا مش عايزه اشوفه انا بكرهك بكرهك 


كمال / يتجمد مكانه من كلامها اللي نزل عليه كالصاعقة/ 


الدكتور / اطلع برا لو سمحت 


كمال / يخرج أو ما يخرج ..رجليه متقدرش تشيله وينزل علي الارض ..وتنزل دموعه ويسمع كلامها من جواه 


تسنيم / هو السبب في موت ابني قولتله بلاش يعمل السابق العربيات ده قالي سيبه يعيش حياته ..اهوه ابني مات وفين حياته انت السبب انت السبب في موت ابننا انا بكرهك بكرهك بكرهك 


كمال / تنزل دموعه بقوة 


فهد / يقرب من كمال وينزل الي مستوي كمال .ويرتب عليه بحنان 


كمال/ شوفت يا فهد بتقول انا السبب في موت ابني طب انا ذنبي اي لو ده قدر ابني أنه يموت ازاي اكون أبوه واكون السبب في موته ازاي انا اموت ابني اللي هو حته مننا 


فهد / بحب هيه في صدمه وانت عارف كده 


كمال / يحضن فهد وتنزل دموعه 


فهد / يفرح لان كمال حضنه لان فهد طول عمره بيعتبر كمال أبوه ونفسي يقوله الكلمه دي لانه اتحرم طول عمره من أنه يقول الكلمه دي/ 


فهد/ هترجعوا احسن من الاول صدقني وهتشوف بنفسك بس هيه تروق من الصدمه دي الصدمه وحشه اوي يا كمال ..


كمال / بحزن عارف ان الصدمه وحشه بس مش لدرجه تقول إن انا السبب في موت ابني اللي هو حته منها ..ازاي يعني يا فهد ازاي وتنزل دموع فهد ..ده حتي وحشني نبره صوتها وهيه متعصبه وحشني ضحكتها لما تكون مبسوطه وحشني لمساتها الرقيقه الهادئه وحشتني اوي ليه حرماني من اني اكون جنبها ليه كده قولي ليه لان اللي بيحب حد ميقدرش يبعد عنه ميقدرش يسيبه لحظه انما هيه بعدت عني خالص وكأني لم اكون انا هذا الراجل الذي قلبها داب فيه 


فهد / نزلت دموعه من كلام كمال هتشوف أن علاقتكم هترجع احسن من الاول يا كمال هتشوف بنفسك 


كمال / يارب انا محتاجك جنبي يارب محتاج ليك يارب 


فهد / يرتب علي كتفه بحنان أن شاء الله هترجع قصه حبك كمال وتسنيم اللي كل الناس كانت بتحسدكم عليها 


كمال / يبتسم يارب 


_____________________________________


نروح عند مايا تتطلع مايا المستشفى وهيه فرحانه وسعيدة / 


الام / خير يابنتي يارب تكوني دايما سعيده كده 


مايا / بفرحه وتلف حاولين امها واختها واخيرا قالها أيوة قالها قالي أنه بيحبني قالي قلبي دايب فيكي واخيرا صوته نطقت كلمه بحبك اللي اول ما سمعتها قلبي دق بقوة البرق اه يا امي انا مبسوطه مبسوطه عايزه اجري اضحك عايزه اقول لناس كلها اني مبسوطه 


نور وامها تتضحك بقوة / نور بغمزه الواد الموز ده 


مايا / بغيره بت عيب كده 


نور / انها الغيره يا امي 


الام / بابتسامة ربنا يسعد قلبك يابنتي 


نور ( وانا ماليش في الحب جانب ولا اي 


الام /. تحضن عيالها بحب ربنا يريح قلبكم يا عيالي 


مايا / ونور يحضنوا امهم بقوة وحب شديد ../


_______________________________________


وفي صباح يوم جديد / علي جميع الابطال يوم ملئ بالمفاجات للكل من / 


نروح / عند حور قامت لبست هدومها وجهزت نفسها وفعلا كانت جميله اوي / 


حور / طلعت تلفونها واتصلت علي ادم 


ادم / الوو يا قمر 


حور / تبتسم بحب لان عيونك هما الحلوين يا ادم 


ادم / يعض علي شفايفه ليه قدومها بكون كده ومقدرش اتحكم في اعصابي ليه قدوم صوتها الرقيق قلبي يقف من كتر دقاته ليه من لمسه أيدها الرقيقه بحس أن جسمي كله متخدر ..يرد ادم ليه 


حور / بعدم فهم ليه اي


ادم / بسرحان ليه لما اسمع صوتك بسرح في عالم اخر وهو عالم هادي رقيق مثل صوتك ليه وانتي بعيده قلبي يحتاج اليكي 

ليه وانتي قريبه بكون نفسي الوقت يفضل وتفضلي جنبي 

ليه وانتي جنبي بحس انك وحشاني يفوق ادم من السرحان بصدمه 


حور / تفرح وقلبها ينط من الفرح من كلام ادم اللي خلي قلبها يرقص وعيونه تلمع بكل معاني الحب ../ 


حور / وليه انت دون عن الناس خطفت قلبي من نظره عين ليه من ساعه ما عرفتك وعيني لمست عينك أصبحت انا مجنونه بيك وليه حياتي واقفه من غيرك ..وبتمشي بس وانت قريب مني .ليه لما تبعد عني ساعه اليوم بيمر بسنين طويله وانت بعيد عني كنت محتاجه اليك من زمان اوي قلبي كان محتاج يحس بصوت قلبك اللي بحس بدقاته طول ما انا جنبك قلبي كان محتاج يحس بالامان اللي حسيت بيه وانا وياك 


ادم / يغلق عيونه وكلامها يفضل يتردد في دماغه ..ويحس أن الدنيا وقفت في ذلك اللحظه يحس أن هو مش عايز حاجه تاني خلاص للحظه نسي فكره انتقامه ولكن كبريائه وغروره كالعاده سيطروا عليه


ادم / يبلع ريقه بصعوبه لما اتصلتي كنتي محتاجه حاجه 


حور / باحراج مش أنت قولتلي نروح المستشفى سوا 


ادم /. اه جهزتي 


حور / اه 


ادم /. عشر دقائق واكون عندك 


حور / ماشي خلي بالك من نفسك


ادم / حاضر ويغلق الخط معاها ويقوم يجهز ويخرج يركب الموتسيكل بتاعه ويروح الي بيت حور ويضرب ليها تنزل حور وتفتح الباب . وتخرج من الباب وتقرب منه وكل خطوه كل منهم قلبه يخفق بقوة البرق ..شعر حور عمال يطير وعيونها الخضراء اللي مثل الشجر ..تقرب حور من ادم 


ادم / يتوتر من جمالها البرئ 


حور / جيت في المعاد بظبط 


ادم / بابتسامة دافئة ..طبعا ازاي أتأخر عليكي وانتي كل ما املك خرجت من ادم ذلك الكلمه بدون وعي /


حور / تتسع عيونها من الفرحه من يوم ما عرفتك وانت أصبحت جزء كبير اوي في حياتي 


ادم / يحس بضغفه احم اركبي يلا 


يطلع ادم وتركب حور وراء منه / 


حور / تلف أيدها حاولين خصره وتسند دماغها علي كتفه وتحس احاسيس كلها حب من اتجاه ادم /


ادم /. يحط ايده علي أيدها اللي حاولين خصره ويبتسم ..


حور / حاسب هنعمل حادثه بص علي الطريق 


ادم / خايفه 


حور / ولا لحظه احس بالخوف طول ما انت جنبي ازاي احس اني خائفه واصلا اماني جنبي قولي ازاي 


ادم / يسرح وتزيد ضربات قلبه ويفتكر كلام مراد وجميله عن الحب 


يوصل ادم قدوم المستشفى مع حور وتنزل حور وادم معاها ويطلعوا المستشفى وهما ماسكين ايد بعض وعيونهم في عين بعض 


ادم / يشوف كمال يقرب منه هو وحور 


كمال / ليه تعبتي نفسك يا حور 


حور / ولا اي تعب ولا حاجه المهم مدام تسنيم اخبار صحتها اي


كمال / بحزن كويسه 


حور /. ممكن ادخل اشوفها 


كمال / ممكن 


ادم /. وانا كمان 


كمال / اتفضلوا انتو مش هقدر ادخل انا 


ادم / باستغراب ليه 


كمال / يظهر في عيونه الحزن 


ادم /. خشي انتي يا حور وانا اشوف كمال


حور /. تدخل الي تسنيم 


ادم / مالك في اي 


كمال / زوجتي بتقول انا السبب في موت ابني ويحمي اللي حصل من يوم موت ابنه وبعد مراته عنه خمس سنوات لحد الان 


عند حور / جواه 


حور / ممكن ادخل اشوف القمر اللي خلتني نخاف عليها 


تسنيم / تبتسم بهدوء مين انتي 


حور/ بصي بقا ياستي انا اولا كده اسمي حور واكون انا اللي اتبرعت ليكي بالدم 


تسنيم / بابتسامة هادئه شكرا جدا


حور / بابتسامة انا اقعد الاول وبعدين نشوف حكايه شكرا دي 


تسنيم /. تبتسم علفكرة انتي جميله اوي


حور / بابتسامة لما العيون الزرقاء دي تكون شايفنا لازم تقول كده 


تسنيم / لا بجد 


حور / انا مش حابه اضايقك لكن حابه اعرف سبب انتحرك 


تسنيم / تنزل دموعها بصي انا ارتاحت ليكي جدا وهقولك تحكي تسنيم كل شئ


حور / بس الموت ده قضاء من ربنا وحده ليه اعتراضك علي الموت واحنا اصلا كلنا هنموت الموت مش بيفرق باين صغير وكبير. عمرك مكتوب ليك حتي لو مكنش مات في الحادثه دي كان ممكن تخشي عليه وهو نائم تلاقيه ميت ممكن كان يحصل اي حاجه في ذلك اليوم لان ده عمرك ومحدش بيموت ناقص عمر يا مدام تسنيم انتي وجهه نظرك كلها غلط لان مهما كان كمال مالوش ذنب في كل ده كان هيعرف منين أن كل ده ممكن يحصل كان هيعرف منين أن حياه ابنكم هتروح في لحظه كده محدش يعرف عشان كدا بس لازم نكون أقوياء انتي الحركه اللي عملتيها دي ضعف منك انتي فاكره أن كده دي قوة فاكره لما تحاولي تموتي نفسك تكوني كويس بالعكس انتي ضعيفه اوي ..لان القوي بيحارب حتي لو حياته كلها عذاب انما الضعف بيكون عايز يموت وخلاص لانه فاكر الموت راحه لا مين قال إنه راحه ..مين عنده شجاعه يقابل وجه كريم ..ممكن تقوليلي انتي قادره تقبلي وجهه كريم ..وتقفي قدومه عندك استعداد ليوم ده ..محدش فينا مستعد لكده عشان كده ليه انهي حياتي لا ومش بطريقه صح دي طريقه تخليكي كافره وكفرتي برب العالمين 


تسنيم / تسمع كلام حور وتحس انها فعلا كل كلمه قالتها صح 


حور / انا مش عايزه تكوني ضعيفه وكمال مالوش ذنب ..هو حد يكون حبيبه جنبه ويبعد عنه ويسيبه ازاي اكون حبيبي جنبي واكون بعيده عنه ازاي اكون شايفه نظرات حب حبيبي واكون قاسيه وكلي جبروت معاه ده اكيد لمجرد ابتسامه منه انا كل حاجه هنساها فكري في كلامي هتعرفي انك غلط في كل حاجه ..


تسنيم ؟


تخرج حور بعدها بفتره الي كمال 


كمال .. اي اتكلمت معاكي 


حور ..بحزن 


ياتري ممكن يكون كلام حور اثر فيها ولا لا وممكن تغير رأيها من كلام حور 


_________________________________________


نروح ..عند مايا تجهز وتروح الشركه ..وتوصل الشركه تخش مكتبها تصدم لما تشوف قدومها ؟


ياتري شافت مين ..وهل حياتها اي مع يوسف وهل رغد هتقبل بيها ولا هتفضل رافضه 


__________________________________________


نروح ..عند يوسف .يجهز نفسه وينزل يروح الشركه ..وهو داخل الشركه يخبط في شخص ما. .؟


ياتري خبط في مين وياتري اي مصير كل من الابطال 


وياتري ادم هيقول لحور أنه بيحبها ولا هيفضل انتقامه مسيطر عليه وبس 


عرفت إنها وحشتني من وقت ما زالت ريحة أيديها من أيدي ، من وقت ما بقيت أستناها في المكان اللي كانت بتستناني فيه ومتجيش ، عرفت إنها وحشتني لما أتقطعت رسايلنا ، لما حزني بسببها بان ، عرفت إنها وحشتني لما بطلت اسهر معاها وأقضي سهرتي نوم ، هي وجودها فارق وغيابها واضح والله.الحاجه بتكون حلوه لما تتضيع مننا ونحس بيها بعد فوات الاوان

لازم كل واحد فينا يستغل اي فرصه تكون في ايده لان الفرصه بتيجي مره واحده وبس ..وبلاش نضيع الفرصه وبعدين نندم ونقول ياريت اللي جرا ما كان لان للاسف الحاجه بتكون حلوة بعد ما تكون بعيده طب ليه احنا مش نمسك فيها من الاول ليه تستني تتضيع ويأكل ما بينك وجع الفراق وبعدين ترجعوا وانتو شايلين من بعض ليه مش نحافظ علي الحاجه اللي في ايدينا لان مش كل واحد محظوظ هيجي لي فرصه اخيره يووكا كلمات يوووكا 

خلصت الحلقه يووكا

بقلمي يوكا⁦♥️⁩ 

ياتري رايكم اي انا عارفه

~البارت (١٩) و(٢٠) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~


نروح / عند يوسف وهو داخل الشركه يخبط في حد ما 


ليله / بضربات قلب سريعه جدا مثل البرق وبصوت طالع فيه كل الحب اللي جواها..يوسف 


يوسف / اول مره يأخذ باله من نظرات ليله لي ..ولهجه صوتها اللي كلها حب اه يوسف انتي اول مره تشوفيني ولا اي ويضحك


ليله / بتوتر وبصعوبه لا مش اول مره فينك مختفي ليه يا عم الندل مكانتش صداقه دي


يوسف / مش فاضي بقا بقيت راجل ملتزم ..وناوي أخطب 


ليله / قلبها دق بسرعه ..اه لو اقول عايزني انا ممكن. يكون انا ..وتغلق عيونها وتفتحها بسرعه ..وياتري تعيسه الحظ 


يوسف / بمرح قصدك مين المحظوظه 


ليله / بتوتر وخوف مين يا يوسف ساعه عشان تقول 


يوسف / مايا 


ليله / تنزل عليها ذلك الكلمه كالصاعقة وتجمد مكانها تحس ان رجليها مش شايلها  


يوسف / شاف وجع ليله اللي ظهر في عيونها واستغرب مالها دي 


يوسف / مالك يا ليله انتي كويسه 


ليله / تشاور بأيدها وبرعشه وخصه في قلبها اه كويسه الف مبروك وحاولت تكون قويه وابتسمت واخيرا نمس البنات هيتلم ويتجوز فرحت ليك قوي ..بجد الف مبروك من كل قلبي ليله كلمه زياده كانت تتفتح في البكاء مسكت نفسها علي قد ما تقدر 


يوسف / استغرب من ليله جامد وحس انها كانت عايزه تعيط 


يوسف / يلمس كتفها انتي كويسه يا ليله مالك 


 ليله / لو اتكلمت هتبكي تسكت ليله 


يوسف / مالك فيكي اي انتي كويسه 


ليله / تنزل دموعها ومتقدرش تمسك نفسها اكتر من كده  انا كويسه اوي يا يوسف ..اوي اوي بتقولها بكل وجع والدموع نازله علي وشها 


يوسف / انتي بتعيطي ليه طيب انا في حاجه زعلتك بيها من غير قصد 


ليله / في سرها لا انت موتني من غير قصد 


ليله / بصوت مرتعش لا طبعا يا نمس وتتضحك وسط البكاء اللي مالي وشها 


يوسف / يمسح دموعها انتي تعبانه طيب 


ليله / تغلق عيونها من لمسه ايده كانت فين اللمسه دي قبل ما تكون لغيري 


ليله / ورايا شغل وتتطلع تجري ليله تخش المكتب بتاعها..اول ما تخش وتقفل الباب تترمي علي الارض وتنزل دموعها مثل الشلال علي وشها 


ليله / وبيقول زعلتك من غير قصد ..لا يوسف انت مزعلتنيش انت موتني وانا علي قيد الحياه وانا كنت هبله كنت بحسب يمكن قلبك حس بيا. .وهتقولي انتي اللي عايزاها لكن انا غبيه لما مشيت ورا قلبي .. انا غبيه لما فكرت انك ممكن يوم تحس بيا. .كنت هبله لما حبيتك من غير ما اعرف النهايه هتكون اي ازاي وقعت في حبك زي الهبله ازاي وانت حتي مخدتش منك نظره رضا .ازاي احبك وانت ولا قولتلي كلمه حلوة ازاي انا هبله اوي كده قولي ازاي كنت غبيه قولي ازاي حبيتك لكن العيب مش فيك العيب في قلبي اللي دايب فيك وتتضرب ليله قلبها بقوة ..وتنزل دموعها ..انا بحبك من واحنا صغار لكن خلاص حبك زي ما دخل قلبي لازم ادفنه جوايا ...لازم ..اخلي حبك جوايا واسكت لكن مش هبطل احبك لان انا قلبي عايش بدقاته ليك ..وتنزل دموعها ..


لكن يسمع ذلك الكلام يوسف لان كان قلقان عليها وراح وراها وسمع كل اللي قالته وقلبه وجعه عليها .ودخل مكتبه بحزن ..وقعد علي الكرسي وحط ايده علي دماغه بحزن شديد لنا اكسر قلب اقرب صديقه ليا انا اكسر قلبها من غير ما اعرف ..ليه مقولتيش انتي كنتي قدومي من زمان ليه مقولتيش ليه دلوقتي بس جايه تقولي كده انا كنت بقول أن عمرك ما هتحبي انسان زيي صايع فاشل انا فكرت فيكي ..وكنت عايزك لكن قولت لا انتي اكيد عمرك ما هتحبي واحد زيي ..ليه سكتي ليه ..ويضرب المكتب بايده سكوتك ضيع كل حاجه يعني قلبك كان معايا وانا كنت بحسب انك عمرك ما تحبي واحد زيي ..لاني كنت شايف انك حاجه كبيره وتستاهلي انسان احسن مني ..بس خلاص للاسف قلبي اصبح ملك بنت تانيه ..وتنزل دمعه هاربه من عيون يوسف 


يوسف / كل ما يألم قلبي اني عمرك ما كنت افكر اجرحك انتي بذات لان غلاوتك عندي كبيره اوي يا ليله كبيره انتي غلاوتك عندي كبيره بس للاسف 


ليه نسكت ونضيع حبنا من أيدينا ليه السكوت ..ليه منكلمش ونحارب من اجل الحب ..ليه نسكت ..لحد ما يضيع ونرجع نقول ياريت كنت قولتله ليه زي ما انتو شايفين مراد لما سكت جميله ضاعت من ايده لكن هو محظوظ لانه عنده فرصه يرجع حبه لي من تاني ..لكن مش كل مره هنكون محظوظين ..وليله فضلت ساكته علي امل أنه يحس ..مع أنه هو كان بيفكر فيها بس كان عارف انها عمرها ما تحب واحد زيه ..واهوه اخرت السكوت السكوت اوحش حاجه .. لو بتحب حد قوله عشان تكون خلصت ضميرك ..بدل السكوت وممكن يكون قلبه معاك من غير ما تعرف وهو كمان معندوش الجرئه أنه يقول

 اللي بيحب بجد لازم يحارب لان الحب مش سهل ..والحب شئ جميل بس لو يستاهل لو ميستاهلش اوعي تذلي نفسك لي اوعي تيجي علي كرامتك عشان الحب ..الناس بتقول أن الحب مفهوش كرامه ..لكن لا غلط ..مين قال كده ده اهم حاجه في الحب الكرامه .يعني يفضل يدوس علي قلبك ويدوس عليا ويقول مافيش كرامه يعني يذل فيكي ..ويكرهك نفسك ونقول الحب مفهوش كرامه لا غلط لان اللي اهم من الحب الاحترام ..لازم يحترمك ويخليكي اميره كل الناس لو عمل عكس كده ..يبقي في داهيه اوعي تيجي علي كرامتك وكبريائك يابنت حواء عشان ..الحب وانت نفس الكلام يا ابن ادم لان اهم حاجه كرامتنا فوق الكل 


نرجع تاني 


يوسف / يمسح ذلك الدمعه الهاربه ويفضل قاعد لكن عقله بيفكر وحيران ..ويقول ازاي يحصل كده ..وزعلان لأنه كسر قلب اقرب بنت لي ..من غير ما يقصد ..من غير ما يحس كسر قلبها 


نرجع عند ليله ..تقوم ليله بضعف وتقعد علي المكتب ..وتحط أيدها علي دماغها ولكن دموعها تفضل تنزل بقوة ..تفضل دموعها تنزل مثل الشلال في سكوت .. وصوتها محشور مش قادر يطلع ..ولكن تستجمع قوتها ..

وتنطق ..لو ليكي نصيب في حاجه هتصيبك يابنت حواء ...وتفضل تردد ..كل واحد بيأخذ نصيبه . وتمسح دموعها بقوة ...وتروح التواليت تظبط شكلها ..لكن عيونها باين عليها انها كانت بتبكي وبحروقه كمان ..وترجع تشوف شغلها ..ويبقي في ملف واقف علي امضاء يوسف ..تروح ليله الي مكتب يوسف وقبل ما تتدخل تستجمع قوتها ..وتخبط 


يوسف / بصوت حزين ادخل 


ليله / تخش وتقرب من يوسف من غير ما تبص عليه ..لانها خايفه عيونها تفضحها ..من غير ما تحس ..وتنظر إليه باشتياق 


انما ../ يوسف بص عليها وشاف عيونها الصفراء من كتر البكاء ..والحزن .. بس بردوا كانت طلعه جميله ..


ليله  / بهدوء محتاجه امضاء هنا


يوسف / هاتي 


ليله / تعطي الي يوسف الملف ولكن أيدها تلمس ايده من غير ما تحس ..وتتوتر جامد وتشيل أيدها بسرعه ..


يوسف / وهو بيبص عليها ..انا اسف 


ليله / تتسع عيونها وتخاف احسن يكون عرف حاجه 


ليله / بخوف علي اي 


يوسف / بمرح ولا حاجه لأنه مش حابب يعرفها أنه سمع كلامها عشان متحسش انها ضعيفه ..


ليله / تتنهد براحه ..طول عمرك رخم وبتحب توقع القلوب 


يوسف / وانا وقعت قلبك ليه خوفتي 


ليله / بارتباك ولا حاجه ..


ليله / صح في حاجه مامتك هنا في الشركه 


يوسف / بخوف اي 


ليله / من بدري 


يوسف / متعرفيش مشيت ولا لا


ليله / لا معرفش 


يوسف / طيب شكرا تخرج ليله نرجع مكتبها بوجع قلبها 


___________________________________________


نروح عند مايا ../ تخش مايا مكتبها وتلاقي حد قاعد علي الكرسي وحاطط رجل علي رجل 


مايا / تقرب وتصدم لما تشوف رغد ام يوسف 


رغد / بنظرات قرف ..اهلين 


مايا / بتوتر اهلين بحضرتك 


رغد /. انتي بقا السنيوره 


مايا / بعدم فهم قصدك اي


رغد / انتي اللي ابني عايزك وتنظر ليها من فوق لتحت بقرف 


مايا /. بارتباك هو في حاجه 


رغد / بصي انا جايه اقولك كلمتين وامشي 


مايا / اتفضلي 


رغد / بصي يا شاطره 


مايا / بغضب افندم


رغد /. ابعدي عن ابني احسن ليكي 


مايا / وابعد.عنه ليه


رغد / لانك اقل من انك تكوني مرات ابني 


مايا / بوجع قلب .. ليه بقا أن شاء الله انا ناقصه ايد ولا راجل ولا انتي زياده اي عني 


رغد / ناقصه فلوس وحسب ونسب وعيله مشهوره 


مايا /. وانا  هتجوز ابنك ولا هيتجوز الحسب والعيله اللي بتقولي عليها هيعيش معايا مرتاح ولا مع عائلتي المشهوره 


رغد / بغضب ..انا قولت اللي عندي ليكي انتي لازم تبعدي عن ابني 


مايا / بعند طب عند بعند انا مش هبعد عنه عشان مش انتي ولا غيرك اللي هيكرار احنا هنعيش ازاي ومين يقرب ومين يبعد ..انتي مجرد عبد انتي نسيتي أن  في رب العالمين ولا لا 


رغد / بلاش شغل الاحترام ده ..مزيف لحد ما تخدي اللي انتي عايزاه 


مايا / اسفه انا مش هرد عليكي لان امي علمتني مردش رد وحش علي حد اكبر مني 


رغد / تسقف برافو عليكي .. هنفضل نمثل كتير ولا اي 


مايا / لا انا ماليش في التمثيل والله 


رغد / تخدي كام وتبعدي عن ابني 


مايا / تتسع عيونها من الصدمه 


ويخش يوسف في ذلك اللحظه لانه سمع كلام امه 


يوسف / برافو عليكي انتي يا امي رايحه تعرضي عليها فلوس عشان تسبني هيه الفلوس خلاص عميت قلبك ولا اي من امتا واحنا بنفكر في الفلوس بس من امتا واحنا دي نظرتنا عن الحياه 


مايا / حضرتك انا مش بصيت لي عشان الفلوس اللي بتقولي عليها ..لان الفلوس اخر همي أنا ممكن اكون فقيره لكن عيني مليانه واوي كمان لان امي علمتني اكون عيني مليانه ومبصش علي حاجه في ايد غيري ..وتفضل عيني مليانه بلي في أيدي حتي لو كان شئ بسيط 


رغد / انت بتقف قدوم امك عشان دي 


يوسف / اولا يا امي مينفعش تغلطي ومالها دي 


رغد / دي عايزه فلوسك وبس 


يوسف / امي لو سمحت 


مايا / خليها تكلم يوسف لان ربنا اللي يعلم اللي جوايا وانا مش زعلانه لان من حق كل ام تخاف علي ابنها وانا لو كان عندي ابن زيك كنت هخاف عليك واكتر من كده 


يوسف / يبتسم شايفه اللي رافضها امي انا هتجوزها يعني هتجوزها 


رغد / بغضب وريني ازاي 


يوسف / ماما وافقي لاني كده كده انا وهيه هنتجوز ويمسك يوسف ايد مايا بابتسامة ويسرح فيها


مايا / تسرح فيه هيه الاخره بحب 


رغد / تغضب وتتطلع من المكتب 


يوسف / انا اسف يا حبيبتي لأنها جرحتك بالكلام 


مايا/ اسمع كلام مامتك يا يوسف 


يوسف / يحضن وشها بأيده انا عمري ما هسيبك حبيبتي انتي ليا فهمه 


مايا / لا يوسف مامتك اهم


يوسف / امي هتعمل كده يومين وهتقبل الموضوع


مايا / انا مش حابه يحصل مشاكل بسببي 


يوسف / وهو بيلمس شعرها بحب لا يا حبيبتي انا عمري ما هسيبك انتي فهمه وبعدين حور عايزه تتعرف عليكي ويعتبر بابا موافق لو عرفتي حور هتحبوا بعض جدا لانها تتحب  دي بقا اللي بتصبرني علي كل حاجه بجد مافيش منها غير ماما خالص ..بتحب البساطه عمرها ما اتكبرت علي حد بنت رقيقه  


مايا / انا حبيتها من كلامك من قبل ما اشوفها 


يوسف / بابتسامة هعرفكم علي بعض 


مايا / ده شرف ليا بس فكر تاني قبل اي حاجه يا يوسف فكر في امك اولا ..فكر في المستقبل شوف يمكن يكون عندها حق / 


يوسف / انتي مستقبلي ..انا مش هفكر لاني انا اول مره افكر صح في حياتي اول مره اكون صح في حاجه لازم اعرفهم أن راجل واقدر اعمل اي حاجه ..انا مش تحت أيديهم 


مايا / دول اهلك 


يوسف. / وانتي وطني يا مايا 


مايا / بحب انا بحبك اوي 


يوسف / بحب وانا بموت فيكي ويحضن مايا بحب


مايا /. تخجل وتكسف ويصبح وشها احمر مثل الدم


يوسف / يبتسم علي شكلها في كل حالاتك حلوة 


مايا / بابتسامة عشان العيون الحلوة دي اللي شايفاني 


يوسف / يلمس وشها بحب ويسرح فيها  انا بحبك اوي يا مايا


مايا / وانا بحبك ياقلب وعيون مايا 


__________________________________ 

نروح عند كمال / 


تخرج / حور بوش حزين 


ادم / مالك يا حور حزينه ليه 


حور / مرديتش تسمعني 


كمال / بحزن ما انا عارف ..ويصبح وشه حزين 


حور / تبتسم في سرها 


ادم /. مالك 


حور / بنظرات حب واضحه ماليش  وانا جنبك هكون مالي غير اني فرحانه 


ادم / يبتسم من قلبه ..ويسرح فيها 


كمال / يبص عليهم ويضحك وفي سره واضح الانتقام بجد 


كمال/ قلبك وقع ولا هتقدر تنتقم  ولا حاجه لان أصبح قلبك ليها خلاص ازاي هتنتقم من روحك ازاي  لو عقلك عايز قلبك هيرفض  


كان حور وادم سرحانين في عيون بعض وكل واحد منهم عيونهم بتقول كلام كتير كلام لم يفهمه أحد لأنها لغه العيون .. لغه العيون الذي لم أحد يفهمها لغه العيون التي لم يكن في اصدق منها ..لغه العيون لو كدبت في كل حاجه عيونك متقدرش تكذب .. 


يجي ..الدكتور ممكن مدام تسنيم تخرج انهارده 


حور / تبتسم 


كمال / مافيش اي أضعاف ممكن تحصل 


الدكتور / لا اهم حاجه الراحه وياريت بلاش ضغط علي نفسيتها 


حور / جميل جدا 


كمال /. بحزن حاضر يا دكتور 


ويمشي الدكتور 


ادم /. يلاحظ أن حور عماله تبتسم 


ادم / بغمزه الجميل عمال يبتسم ليه


حور / هاه هقولك بعدين 


ادم /. ماشي 


كمال / معلش يا حور ممكن تساعدي تسنيم .عشان نخرج من المستشفى عشان مش هتقبل مني اي مساعده 


حور / بابتسامة بس كده من عيوني 


كمال / بابتسامة تسلم عيونك الحلوين دول 


ادم / يحس بنار الغيره في قلبه 


وتدخل حور الي تسنيم 


كمال / يمسك ادم من ودنه  وبتقول عايز تنتقم 


ادم / يضحك علي حركه كمال ..


كمال / يابني ده انت واقع علي رسدماغك


ادم / هو باين عليا قوي كده الكل بيقولي كده  اي اللي باين 


كمال / باين أن عيونك لو عليك عايز تخبيها جواه قلبك ومحدش يشوفها غيرك باين أن لما بتكون بعيده بتكون عيونك مشتاقه ليها  وهيه جنبك عيونك بتأكل عيونها وعينك بتلمع بيها  ..انت اه مش مقتنع بده لكن ده مقتنع ومش عايز تعترف بده ويشاور علي قلبه 


ادم / يبلع ريقه بصعوبه ...ازاي احبها طب ازاي قولي ازاي احبها وأبوها كان السبب في موت أبي ازاي اقع في حب البنت المفروض تكون عدوتي ازاي اقع في حب البنت اللي انا عايز ادمرها ازاي اقع في حب البنت اللي كان لو عليا عايز أحرقها بالنار اللي شعله في قلبي بسبب ابوها .نفسي اشعل النار في قلبه زي ما شعل النار في قلبي ..


كمال / يرتب عليه علفكرة الحب بيبدا كده اكتر العلاقات بتكون مبنيه في الاول علي انتقام أو تسليه بس للاسف قلبك بيقع لان زي ما بيقولوا بتقع في شر اعمالك .. الحب كده صدفه غير متوقعه تغير كل حياتك .. أو تكون كاره بني ادم ونفسك تولع فيه وتلاقي نفسك وقعت ومحدش يسمي عليك ..لان الحب مش بأيد حد فينا ..الحب احساس يخبط علي باب قلبك ومن غير ما تحس تلاقي قلبك فتح لي ..ودخل جواك وعايش جواك وطول ما هو بعيد عنك بتحس انك عايز تهد الدنيا كلها عشان تقدر تشوفها ..أو حتي تسمع صوتها حتي لو من بعيد حتي لو هتسمع صوتها وبعدين تموت ..بلاش تعمل كده احسن بعدين تندم صدقني البعد عن حد بتحبه صعب اوي احساس صعب وممكن تموت من عذاب الحب ..بلاش يا ادم لو بتعتبرني زي ابوك انا من يوم ما شوفتك وانا معتبر أن انت ابني 


ادم / يرتب علي ايده وانا بعتبرك فعلا ابي لاني بحس معاك بحنان ابويا اللي اتحرمت منه بحس انك فعلا ابي ..


كمال / وانا اتشرف بكده أن يكون ليا ابن زيك ابن راجل بجد ..بس انت لو عايز تبقي ابني فعلا ابعد عن الطريق ده 


ادم / لا لازم احرق قلب ابوها 


كمال / احرق قلب ابوها لكن ملكش دعوه بيها هيه 


ادم / بسرحان حاضر 


ندخل عند.حور 


حور / بابتسامة زي ما اتفقنا بقا 


تسنيم ../ بجد شكرا يا حور ..انتي صحيتي فيا حاجات كتير مكنتش واخده بالي منها ..بجد انتي مافيش منك يا حور ..انتي ازاي بشر انتي بجد مافيش زيك 


حور / بابتسامة ..المهم انك تعملي بكلامي ..يا تسنيم ..وانتي زي اختي الكبيره ..مش هقولك زي امي لانك اصغر ..انتي اختي الكبيره ومن واجب الاخت اتجاه اختها لما تحس انها بتغلط تفوقها وترجعها عن الغلط ده ..


تسنيم / تحضن حور بحب انا بجد حبيتك اوي وعايزه كل يوم اشوفك يا حور 


حور / بابتسامة وانا كمان حبيتك جدا واكيد كل يوم هنشوف بعض 


تسنيم ../ بحد شكرا وتجهز حور تسنيم وتخرج من الغرفه 


كمال / يبص عليها باشتياق ويبص الاتجاه الآخر عشان متزعجش منه 


تسنيم / تبص عليه من تحت لتحت 


حور / تقول حاجه لي تسنيم بصوت واطي ؟


ادم / حمدالله علي سلامتك يا مدام تسنيم 


تسنيم ..تبص الي ادم وتفتكر ابنها ..وتحزن 


تسنيم / تبص الي ادم جامد 


ادم / بابتسامة عارف اني أشبه ابنك


تسنيم / تبتسم ..وتمسك وش ادم انا حاسه اني شايفه ابني قدومي وتبتسم ..وتفرح من قلبها 


ادم /. يبتسم 


حور /. تبتسم هيه الاخره 


تسنيم / ..انا عايزاكم تكونوا جنبي انت والبنت الحلوة دي 


حور / وادم ..هنفضل جنبكم دائما 


كمال / وتسنيم يبتسموا ..من قلبهم 


كمال / ادم عايزك تنزل الشغل من بكره في الشركه .وتكون مع فهد 


ادم / حاضر يا كمال 


كمال / ماشي يلا رواحوا عيشوا يوم حلو 


حور / وادم يبصوا لبعض وتتقابل عيونهم في نظره طويله 


كمال  / يركب عربيته مع تسنيم ويوصل الي الفيلا تخرج الداده 


كمال / خلي بالك منها ويمشي كمال ..لأنه موجوع من كلامها .


تسنيم / تحزن وتخش مع الداده 


نرجع عند حور وادم 


ادم ..تحبي نروح فين 


حور / اي مكان معاك جنه 


ادم / يبتسم نروح فين 


حور / مش عارفه بتفكير ..تعالي نقضي اليوم في بيت المزرعه بتاعتنا 


حور / وممكن اتصل علي اخي لأنه عايز يعرفني علي البنت اللي بيحبها ونقضي اليوم مع بعض كلنا


ادم /. بابتسامة موافق 


حور / طيب يلا بينا واتصل علي يوسف 


حور / تتصل علي يوسف 


حور / الوو ياعم العاشق 


يوسف / بابتسامة اي يلي وقعتي ومحدش سمي عليكي 


حور /. بابتسامة هيه البنت معاك 


يوسف / اه 


حور/. طيب هاتها وتعالي المزرعه هستناك هناك انا وادم.


يوسف /. يبتسم ماشي 


حور /. يلا سلام وتغلق الخط معاه 


ادم /. يلا اركبي ورايا ..تركب حور وراه وتمسك فيه بحب وتحس أن دقات قلبها مسموعه 

ويوصلوا المزرعه وتنزل حور وادم معاها 


حور / تلف بابتسامة المكان 

ده انا بنسي فيه نفسي بحس اني طفله صغيره 


ادم / يبتسم ويشدها عليه  أي مكان انتي في لازم يكون جنه يا حور 


حور / تنظر في عيونه وتغرق في بحر عيونه 


حور / تعالي نجهز الحاجه لحد ما يوصلوا 


نرجع ..عند يوسف 


مايا /. رايحين فين 


يوسف /.. اختي يا ستي عايزه تتعرف عليكي وعايزاني نقعد مع بعض 


مايا / .. بابتسامة ماشي يلا بينا يمد يوسف ايده الي مايا وتمسك مايا في ايده بابتسامة..ويخرجوا من الشركه وهما ايدهم في ايد بعض ..تشوفهم ليله ويتعصر قلبها من الوجع وتنظر عليهم بكل وجع لدرجه نظرتها تموت ..


تقعد...ليله علي الكرسي بكل وجع وتحط أيدها علي دماغها وتتنهد بقوة ..وتنزل دمعه هاربه من عيونها 


نرجع عند حور تجهز طاوله حتي يقعدوا عليها وتجهز بعض الحاجات مع ادم ..


حور / انا بفكر اتصل علي صديقه عمري كمان 


ادم / بابتسامة تمام انا عايز اعرف كل اللي انتي بتحبيهم 


حور / دي بقا مش صديقه دي اختي 


ادم / اتصلي عليها 


حور /.. تتصل علي ليله 


ليله / بصوت موجوع الوو يا حور


حور / تحس بحزن ليله 


حور /. مالك ياحبيبتي 


ليله /. بمرح ماليش اي ياستي الحب وخدك.مننا ولا اي 


حور / تبتسم بالنسبه لحب ..تعالي بيت المزرعه اعرفك عليه 


ليله / بوجع مش انهارده يوم تاني


حور / هزعل منك وكمان في مفاجاه تانيه لما تيجي هتعرفي 


ليله / حاضر يا حور ..تقوم ليله تظبط شكلها الحزين ..وتروح الي المزرعه ..


حور / بابتسامة دي بقا تبقي صديقه عمري يا ادم واختي 


ادم / بابتسامة اتشرفت بيكي يا انسه 


ليله / بابتسامة انت اللي ست حور دأبت فيك 


حور/ تخجل 


ادم / يبتسم أيوة هو انا 


ليله / اتشرفت بيك 

يوصل يوسف ومعاه مايا 


حور / مفاجاه تنظر ليله ..وتتوجع وفي سرها دي المفاجاه متعرفيش يا حور انك موتيني بالحركة دي تمسك ليله نفسها وتبان قويه 


حور / عارفه انك مش هتصدقي أن الصايع هيتجوز 


ليله / تبلع ريقها بصعوبه ..ما انا عارفه 


يوسف /. بحزن لما يعرف أن ليله هنا مكنش عايز يوجعها بحبه لمايا 


يسلم يوسف علي ادم ويتعرفوا علي بعض ..وحور تتعرف علي مايا ..لكن تقف ليله سرحانه موجوعه 


يقعدوا كلهم علي الطاوله وكل واحد سرحان في حبيبه انما ليله عماله تبص علي يوسف ومايا وتشوف نظرات يوسف اللي كلها حب وحنين الي مايا وتحس أن قلبها بينزف من كتر الوجع ..


حور / انا مبسوطه لان كل اللي بحبهم جنبي ..


يوسف / يبتسم ..احنا الثلاثي المرح كانوا دائما مع بعض لكن العصابه ذادت  اتنين ..


يضحك .ادم ومايا 


ليله / ..واحلي اتنين في العصابه كمان ..


ليله / بوجع وهنفرح بيكم انتم بقا انت ياعم يوسف 


يوسف / عارف انها مخبيه الوجع اللي جواها قريب وفي اقرب وقت أن شاء الله 


ليله /.؛ وانتي يا حور


حور /. قلبها يدق بقوة هيه وادم ويبصوا لبعض ويسرحوا في بعض بقوة


الكل / يبص عليهم ويبتسم ..


حور / اي رأيكم نلعب مع بعض 


كلهم . موافقين 


حور / صراحه ام تحدي 


كلهم ..تمام 


حور / انا هبدأ بالسؤال 


حور / الي ليله .. اي وجه نظرك عن الحب يا ليله 


ليله / تغلق عيونها الحب احساس جميل ودنيا جميله لكن مش في كل الاوقات الحب جميل ..الحب حلو كام يوم لكن أكثره حزن وي وجع ..وبذات الحب من طرف واحد احساس يموت بتحس أن قلبك بينزف وجع ..لانك بتكون نفسك في نظره من اللي بتحبه وللأسف هو ولا هنا ولا حاسس بيك ..لكن في نفس الوقت الحب تتضحيه  ..اني اضحي بس يكون هو مبسوط ..حتي لو مع غيري موافقه المهم اشوفه مبسوط حتي لو الفرحه دي ما بين ايد بنت تانيه انا هفرح لي مش هزعل هفرح عشان هو فرحان وهزعل لو هو زعلان ..وتمسك ليله دموعها بالعافيه ...


يوسف / يتوجع من كلامها والكل يحس بوجع ..


ليله / الحب الحقيقي ..أن مهما حصل هيفضل جواه قلبي حتي لو مش ليا لكن طول ما ده بيدق هو فيه ..حتي لو بعد مليون سنه لان الحب مش يوم ولا اتنين ..الحب مشاعر ..وفي ناس ممكن من جرح متقدرش تحب تاني ..لان قلبها خلاص أصبح لحد واحد بس ..حتي لو هو ميعرفش أو حتي لو هو مش حاسس بيه ..لكن ذلك النظره من عيونه قادره تفرح قلبي حتي لو كانت نظره شفقه ..بس عيونا تتقابل في عيون بعض 


حور / تبتسم كلامك جميل اوي واكيد هتلاقي حد يحبك وتحبيه لانك انتي تستاهلي كل خير 


ويجي الدور علي حور ويوسف 


يوسف / صراحه ولا تحدي 


حور / خليها تحدي 


يوسف / بخبث حلو ...قومي ارقصي مع ادم 


حور /. تتوتر 


حور../ تقوم تشغل اغنيه وكانت اغنيه ( تسوي اي كلمه حبيبي ) 


وتمد / حور أيدها الي ادم يلمس ادم أيدها ويبدأ يرقص معاها ...


حور / بهمس مهما اوصف في الجمال انت ابعد من الخيال ..


ادم / ينظر في عيونها وتسوي اي كلمه حبيبتي لو مكنتش هقولها ليكي 


حور / انت ابعد من الخيال 


ادم / يلمس شعرها بحب ويسرح فيها وعيونهم في عين بعض 


ادم / واحكي اي ولا اي ما كل لقيتها فيك 

.


حور / تسوي اي كلمه حبيبي لو مكنتش هقولها ليك كنت بحرم نفسي منها لحد ما عنيا تلاقيك 


ادم /. يرفع حور ويلف بيها كذا مره بحب شديد 


كلهم/ يبصوا عليهم بفرحه ويسقفوا ليهم وتخلص الاغنيه والرقصه 


يوسف / ممتاز بجد.ثنائي جميل 


ليله /. كفايه الاحساس اللي كان فيكم 


مايا / والحب اللي في عينكم


ادم / يمسك ايدها ويطبع قبله رقيقه عليها 


حور/. يلا قوموا انتو كمان 


مايا / لا بلاش 


يوسف / يقوم ويشدها ويشغل اغنيه ( انا عاشق ) احمد سعد 


يوسف / يحاوطها من خصرها  وتحط مايا أيدها علي كتفه ويبداوا يرقصوا مع بعض وعيونهم في عين بعض ..


يوسف / بهمس بحبك يا مايا 


مايا/ وانا بحبك يا يوسف 


يوسف / يحضنها بقوة ويلمس شعرها 


يوسف /. علي كلنا انا عاشق 


مايا / ومين سمعك انا عاشقه ..


يوسف / يرفعها ويلف بيها ..بحب وبصوت عالي بحبك من كل قلبي ..وهفضل احبك لحد ما اموت ..


ويخلصوا الرقصه الاغنيه ..


ليله / متقدرش تمسك نفسها وبصوت محشور انا رايحه التواليت وتتطلع تجري واول ما تجري وتنزل دموعها منها بغزاره وي وجع قلب ..


تتدخل ليله ..وتفضل تبكي اه يارب 


حور /. استغربت لأنها عارفه ليله وبتحس بيها من غير ما تكلم ومره واحده وهما قاعدين سمعوا صوت اوي ؟


ياتري .اي ؟


ياتري ..مصير ليله اي ؟


ياتري ..مايا ويوسف هيحصل فيهم ايه؟


وحور.وادم...لو حور عرفت الحقيقه اي رد فعلها؟


//////////////////////////////////////////////////////////


نروح ..عند كمال 

.يرجع كمال من برا .ويدخل الغرفه بتاعته ويتصدم من؟

ياتري ..شاف اي ..؟

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇👇👇👇


من هنا




إرسال تعليق

أحدث أقدم