ما بين الانتقام والعشق يووكا~
~بقلمي يوكا♥️~
البارت الحادي والعشرون حتي البارت الثلاثون
نروح ./ عند حور
فجاه وهما قاعدين يسمعوا صوت اوي جدا /
حور / بخوف في اي
يوسف /. بقلق ليله
حور /. تقوم بسرعه وتجري اتجاه التواليت والكل وراها
حور / تخبط ليله افتحي انتي كويسه ولم يجدوا الرد
يوسف / احسن يكون حصل ليها حاجه
ادم / تعالي نكسر الباب .يحاول يوسف وادم كسر الباب ويكسروا الباب وليله مرميه علي الارض.
يوسف / يشيل ليله بسرعه ويحطها علي الاريكه
حور/ بدموع ليله مالها
ادم /. اهدي ياحبيبتي اكيد هيه كويسه
حور / بدموع اتصل بدكتور بسرعه يا يوسف
مايا /. أن شاء الله تكون كويسه
يوسف / يمسك التلفون بأيد مرتعشه ويتصل علي دكتور العيله ..
يوسف / الوو يا دكتور تعالي بسرعه في المزرعه بسرعه
الدكتور/ حاضر جاي حالا
تقعد/ حور. جنب ليله وتمسك أيدها مالك يا رفيقه عمري ..مالك يا حبيبتي ..وتنزل دموع حور
ادم /. يرتب علي كتفها ممكن أغمي عليها مش اكتر
يوسف / يلعن في نفسه لأنه فاهم مالها ..وفي سره انا السبب انا السبب اكيد مقدرتش تستحمل انها تشوفني في ايد واحده تانيه كان لازم اظهر حبي لمايا قدومها لو حصل ليها حاجه انا مش هسامح نفسي ابدا
يوصل / الدكتور ويدخل ليهم بسرعه
حور / ونبي شوفها بسرعه
الدكتور /. طب اتفضلوا انتو عشان اقدر اكشف عليها
حور / انا هفضل جنبها هنا مش هخرج
مايا / يلا عشان الدكتور يشوف شغله
حور / لا مش هخرج أخرجوا انتو
الدكتور / يحس بخوف حور علي ليله طب تقدري تخليكي أنتي بس
حور / تبتسم يلا برا انتم يطلع الكل وتفضل حور واقفه جنب صديقه عمرها
ليله / تكلم وهيه نايمه ..ليه عملت معايا كده ..ليه متحسش بحبي ليك حبي اللي اتولد معايا ليك ..ليه وتنزل دموعها وهيه نازله ازاي اقدر استحمل اشوفك معاها ازاي ..
حور / تصدم عندما تسمع الكلام ..معقول تكون وتتسع عيونها
الدكتور / ..يفحصها ويقوم سمعتي
حور / مالها
الدكتور / جالها حاله عصبيه وشكلها اتصدمت جامد اوي انهارده لدرجه ان العقل وقف عشان كده فقدت توازنها لازم تخلوا بالكم منها كويس ..
حور / يعني هيه كويسه
الدكتور / انا اديتها حقنه مهدا وكلها عشر دقائق وتفوق عقبال ما الحقنه مفعولها يشتغل
حور / شكرا ليك بس مش عايزه حد برا يعرف هيه قالت اي .قولهم حاله عصبيه مش اكتر
الدكتور / بابتسامة حاضر
حور /. شكرا علي تعب حضرتك معانا
الدكتور / ده واجبي ويخرج الدكتور ليهم الكل مالها
الدكتور / حاله انهيار عصابي
يوسف / يغلق عيونه بحزن ويتكلم بصعوبه ودلوقتي كويسه
الدكتور / اه بس ياريت بلاش ضغط علي المريضه
يوسف / حاضر
ادم / يوصل الدكتور الي برا
كلهم يخشوا الي ليله /
حور / بصوت أمر مش عايزه حد معايا في الغرفه لحد ما تفوق
يوسف / بس عايز اطمن عليها
حور / بأمر انا قولت اي ..اول ما تفوق هخليكم تخشوا
ادم / طب تعالي نقف برا لحد ما تفوق انت عارف حور اكتر مني انها عنيده
يوسف / يخرج بحزن معاهم ويقعدوا برا انما يوسف هيتجنن لانه عارف هو السبب
حور / تقعد جنب ليله وتلمس شعرها
ليله / من غير ما تحس .كان نفسي قلبك يحس بيا وتحبني ربع الحب اللي حبيته ليك كان نفسي تكون معايا ونعيش انا وياك مع بعض ونكون عيله حلوة ..كان نفسي احضن عيني بعينك وعيني تقولك قد اي انا بحبك .لكن خلاص كل ده مينفعش لانك أصبحت لحد تاني كان عندي امل تكون ليا
حور / تنزل دموعها من كلام ليله اللي كله وجع رغم انها مش حاسه بنفسها انما لهجه الكلام كلها وجع ودموعها اللي بتنزل في صمت
حور / بصوت حزين بتحبيه اوي كده يا ليله
ليله /. تفوق وتتعدل بسرعه في جلستها
ليله/ انتي قولتي اي حصل اي
حور / تنزل دموعها بتحبيه اوي كده يا ليله
ليله / انا قولت اي
حور /. ردي عليا
ليله / بدموع وبكاء ..واكتر من كده يا حور لكن خلاص مبقاش ينفع
حور /. ليه مقولتيش من الاول
ليه يا ليله ليه ضيعتي حبك ليه فضلتي ساكته
ليله / بوجع كنت خايفه اقول ويرفض حبي ..كنت خايفه اقوله لاني عارفه انه عمري ما يبصلي ..كنت خايفه اقول واتجرح اكتر كنت خايفه اني اخسره لو قولت قد اي انا بحبه كنت خايفه اوي يا حور .. لحد ما أصبح خوفي حقيقه مؤلمه ..
حور. / بحزن شديد علي رفيقه عمرها لو كنت اعرف كنت هساعدك انكم تكونوا مع بعض طب ليه خبيتي عليا انا انا مش صديقتك ..
ليله / ..مكنتش عايزه اوجع دماغك بحب من طرف واحد .لاني عارفه ولا بأيدك ولا بأيدي حاجه طالما هو قلبه مش معايا ..ومكنتش عايزه انزل من نظرك يا حور ..أن احنا طول عمرنا اخوات وأصحاب واجاي اقولك اي انا بحب اخوكي ..اللي هو شايف أن انا زيك بالنسبه لي اخته. اعمل اي يا حور قلبي خاني ..
حور / تشدها في حضنها بوجع شديد ..مش بأيدك.يا ليله ..هو نصيب قلبك أنه يتعلق بيه ..والقلب مش عليه جمرك ..
ليله / انا موجوعه اوي روحي رايحه مني انا قلبي بينزف قلبي بينزف وجع مش قادره استحمل وجع قلبي .وده لسه اول يوم اومال لما اشوف بالبداله والفستان الابيض معاها هيحصل فيا اي لما يبقي في حضن غيري ..وحياتهم تصبح واحده ..ولما كل ما اقفل عيني واتخيل أنه في حضنها هيحصل اي .هعيش ازاي
حور / قلبها يوجعها ..محدش عارف النصيب فين يا ليله ..كل واحد مكتوب لي نصيبك ممكن نصيبك يكون معاها محدش عارف ..وممكن يكون نصيبك مع حد احسن ..منه الف مره لانك انتي اجمل بنت في العالم يا ليله
ليله / وحياتي عندك اوعي يعرف بالكلام ده ونبي يا حور اوعي يعرف
حور / مش هقوله حاجه انتي اختي يا هبله
ليله /. تحضن حور وتنزل دموعها في حضنها وحور هيه لاخره تنزل دموعها علي حال ليله
حور / تمسح دموع ليله يأيدها اوعديني تكوني قويه وكأن لم يحصل شئ .. اوعديني
ليله / اخاف اوعدك مقدرش انفذ
حور / مش عايزه اشوفك ضعيفه انا وانتي كانوا بنقول اي
ليله /. احنا بنأخذ قوتنا من بعض طول ما احنا جنب بعض وايدينا في ايد بعض ..
حور / وبنكمل بعض .والضعف ليست من قاموسنا ..القوة .هيه سلاحنا ..
ليله / وحور يمسكوا ايد بعض ..مش ده شعارنا من واحنا صغار
ليله / أيوة
حور /. يبقي لازم ننفذ كلامنا ده
ليله / تمسح دموعها وتبتسم انتي فعلا اختي
حور / يلا نخرج نلعب ونضحك ونهزر ومافيش اي حاجه حصلت
ليله /. تبتسم يلا بينا
حور / تمسك ايد ليله ويخرجوا مع بعض
يوسف / اول ما يشوف ليله مع أخته يجري عليها بقيتي كويسه صح
ادم /. الف سلامه عليكي كده وقعتي قلبنا عليكي
مايا / حمد الله على السلامه
ليله / ابتسم وبقوة يمكن كنت عايزه اشوف انا غاليه علي قلبكم قد اي .وتبتسم ليله وكأن مافيش حاجه حصلت
يوسف / يستغرب لكن يعرف أن أخته السبب أن ليله أصبحت بالقوة دي ..واكيد حور عرفت كل شئ دلوقتي
ليله /. لم تنظر الي يوسف كأنه مش موجود
ليله /. انا دلوقتي فيا طاقه جامده وعايزه العب عايزه اجري ..
الكل / يضحك واحنا معاكي
حور / نعمل سباق خيل ..اي رأيكم
مايا / باحراج لكن انا معرفش اركب خيل
يوسف / يمسك أيدها هتركبي معايا
حور/ يلا يا جبانه ..ده مافيش احسن منه ده متعه كده
ادم / يبتسم هو في زي قوتك ويغمز لها
حور /. تخجل وتبص في لارض
حور / يبقي يلا بينا ..نطلع الخيل /.
ويروحوا الي الخيل وكل واحد يأخذ خيل تأخذ حور المهره بتاعتها ..نهر ..وليله تأخذ المهره بتاعتها بردوا ..ويوسف ياخذ تيتو هو ومايا وادم يأخذ مهر زياده ..وكل واحد يبدأ يركب ..الخيل .. ويفضلوا يلعبون مع ..بعض بسرعه جنونيه ..
مايا /. تمسك في يوسف بخوف
يوسف / خايفه
مايا / طول ما انا جنبك عمري ما اخاف
يوسف / امسكي فيا جامد
مايا /. تمسك فيه بقوة .تشوفهم ليله مايا ماسكه فيه ازاي ..
ليله /. تغلق عيونها كان نفسي اكون مكانك ..كان نفسي اكون انا مكانك بس نصيبي ..انا طول عمري اتمني ده وانتي في كام يوم حققتي حلامي
ليله /. الخيل يمشي وليله سرحانه ويبقي في شجره كبيره كانت ليله هتقع عليها يشوف يوسف كده قبل ما ليله تقرب
يوسف /. ليله حسبي
ليله /. كانت سرحانه وفي عالم اخر
يوسف / ليله حسبي
حور / تبدأ تأخذ بالها وتتسع عيونها لو وقعت ليله علي ذلك الشجره اكيد هيحصلها حاجه
يوسف / يقف بسرعه وينزل من الخيل ويجري علي ليله ولسه كانت هتقع تقع علي ايد يوسف
ليله /. تفوق ويطير شعرها علي وش يوسف ..
ليله / تنظر في عيونه باشتياق ..
يوسف / يشوف ذلك النظرات اللي كلها اشتياق إليه ..وحب شديد .لا مش حب ده عشق الجنون ..
ليله / تسرح ..ويوسف يسرح ازاي محدش باله من النظرات دي ..الكل يقرب منهم ومايا تحس بالغيره لأنها حاسه ان ليله واقعه في حب يوسف لان عيونها فضحتها
ليله /. تفوق وتنزل اسفه بس سرحت
يوسف / بغضب عارفه كان ممكن يحصلك اي لو كنتي وقعتي كنتي هتروحي فيها أو تكسري اي حياتك رخيصه اوي كده يا ليله من امتا وانتي كده ..فين ليله العقله ..مالك يا ليله
ليله / تسرح في خوف يوسف وتسرح في كل كلمه طالعه منه ..وتبتسم ..من غير قصد
الكل / يشوفها سرحانه وبتبتسم
يوسف /. يسكت لما شاف أنها بتتضحك ..
حور / تقرب من ليله انتي كويسه يا حبيبتي
ليله / بقوة انا كويسه اوي ومافيش حاجه تخليني ضعيفه وليله دي لسه موجوده يا يوسف ..وتتطلع ليله علي الخيل بحرافيه يلا بينا ..كل واحد يرجع يركب الخيال ..ويبقي ليله فيها طاقه جامده ..وتفضل تجري بالخيال ...وتسابق ليله هيه
حور / تفرح ..
ليله /. تنزل ..وبقوة ..اي خدمه وتغمز الي حور
يوسف / يبتسم علي قوتها هيه ازاي كده
مايا / تبدا تغير من ليله
حور /. برافو عليكي يا ليله
ادم / بجد.برافو
يوسف /. طول عمرك عبقرية
ليله / بغرور طبعا
حور /. نعمل اي تاني ..
الكل / بتفكير ..
حور / اي رأيكم كلنا نطبخ حاجه مع بعض
الكل / انتي صاحبه لأفكار دائما وافكارك دائما حلوة يلا بينا ..يخشوا كلهم المطبخ
انما ../ مايا عماله تبص علي حور .
مايا / بغيره ..منها ومن جمالها ..اللي يخطف قلب اي حد ..
ليله /. تنظر الي مايا تشوف مايا بتبص عليها بغيره
ليله / تستغرب انتي اللي بتبصي عليا بغيره اومال انا اعمل اي بقا وتبتسم بوجع ..
ليله / اي يا عروستنا الحلوة مش فرحانه معانا
مايا / بابتسامة لكن الغيره مولعه قلبها ..لا طبعا فرحانه كفايه اني جنب حبيبي يوسف وتمسك مايا في ايد يوسف وكانت تقصد أنها تغيظ ليله
ليله / فهمت انها عايزه تغيظها ..وتبتسم ليله .. بجد انا فرحانه اوي اني هشوفك عريس اخيرا اليوم اللي هشوفك فيه عريس قبل ما اموت
الكل / يضحك وتتغاظ مايا ..لأنها كانت عايزه تشوف الغيظ في عيونها
حور / هنفضل نرغي يعني ثلاث بنات حلوين مش هنعرف نعمل حاجه ونفرح فينا الشباب ولا اي
ليله/. ترفع شعرها ذيل حصان وتهز دماغها ..ومن غير قصد شعرها الطويل يلمس وش يوسف ..
يوسف / يتوتر ..ومايا تزيد غيرتها ...
ترفع شعرها وتنزل بعض الخصلات علي وشها ..
وحور / ترفع شعرها ..انما ادم يلمس شعرها ويستنشق رائحه شعرها اللي زي الاطفال ..
ويبداوا في الطبخ ..
حور / كان في بعض الدقيق تحطه علي وش ادم ..
ادم / بقي كده ..ويجيب الكاتشب ويرش عليها كاتشب
حور / عاا أصبح اسمي حور بالكاتشب ..
ليله / تمسك بعض الدقيق ودقيق كمان لو سمحت
حور / يابنت الا ..وترش عليها الكاتشب ويفضلوا يرشوا علي بعض ..وكلهم يصبح وشهم كاتشب
حور / حرام عليكم تعملوا فيا كده عشان انا صغيره وحلوة
ادم /. يضحك.عليها بس تصدقي كده شكلك احلي ..وانتي حلوة كده تكك القرف في جمالك
يوسف / احم احم علفكرة يا ادم اخوها موجود يعني ما تخدها فوق احسن ..
ادم / يشد حور عليه ياريت
يوسف / يبتسم بقوة طلعت واقع اكتر منها
حور / تخجل في اي منك لي خد انت يا خويا حبيبتك واطلع انت
يوسف / يطلع لسانه علي لأقل انا خلاص قربت اتجوزها ..الدور والباقي عليكم
ليله / تبص في اتجاه اخر وتعمل نفسها مش سامعه يوسف قال اي ..
مايا/ فرحت لأنها قدرت تشوف ليله غيرانه
مايا / تمسك في يوسف بحب ..عقبالك يا انسه ليله
ليله / تنظر إليهم .تؤ ماليش انا في الجو ده الجواز والابتلاء ده ..انا اعيش حياتي واسافر وبعدين افكر في الشر ده وبعدين اصلا يابنتي محدش يستاهلني اكون في حياته
مايا / تتغاظ
حور/ بابتسامة لانك القمر والقمر عشان حد يقدر يوصله لازم يحارب من أجله ..لانك حاجه غاليه والغالي صعب وصوله بسهوله ..
ليله / تبتسم الي حور بحب بحبك ابت يا حور
حور / تتضحك بموت فيكي ياقلب حور
ادم / بغيره اجيب اتنين ليمون وشجره وحبو في بعض
حور / ياتي كميله ياناس غيران عليا دي بنت حتي
ادم / يهمس في اذنها انتي ليا انا والكلمه دي لو طلعت لحد تاني مش هيحصل كويس مفهوم
حور / تتوتر وتبتسم وقلبها يدق بقوة من غيرته مع انها بنت مش راجل عشان يغير بالشكل ده ..
حور / تهمس في ودنه ..مفهوم لأنها لو مطلعتش ليك هتكون مش ليها طعم لان انت اصلا اللي خليت لحياتي معاني وطعم اخر ..طعم الحياة والحب ..معاك حياتي
ادم / يبتسم ..وبصوت دوب قلب حور / انتي ملك ليا ..واصبحتي مدبسه فيا
حور/ تبتسم ..وانا راضيه اكون اسيره قلبك
ادم / يحضن وشها بايده ويسرح في،.ذلك العيون الساحره
يوسف / ومايا و ليله يبصوا عليهم ويبتسموا ويغمزوا لبعض
ليله / انا بقول نسيبكم احنا اصلي مبحبش أكون عزول
يوسف / اشحال ما كنت واقف كنتو عملتوا اي
حور / وادم ياعم اتنيل
يوسف / انا حاسس اني بتهزق
حور / واو حاسس مش متأكد احب اقولك يا چو انك لازم تتأكد من هذا
الكل يضحك بقوة ..ويخدوا الاكل ويحطوا لاكل علي الطاوله
_______________________________________
نروح عند كمال
كمال / يدخل الغرفه بتاعته ويفتح النور ويتصدم عندما يشوف الغرفه بالجمال ده وترتيب الغرفه فوق الخيال ..حاجه تخطف القلب ..
كمال / تتسع عيونه من الفرحه الغرفه مليانه بالورد وبلونات هليوم ..وقلب خارج بحرفه ..
كمال / يجي حد من ورا ضهره يحط ايده علي عيونه
كمال / يدق قلبه بقوة ويلمس أيدها ..وبصوت دافئ تسنيم
تسنيم / بصوت رقيق وعرفت منين أنه انا
كمال / لاني عمري ما نسيت لمسه ايدك اللي كلها دفاء وحنيه ..لمسه ايدك اللي قادره تخليني ادوخ منها
تسنيم / تقف قدوم كمال
كمال / بحب اخيرا يا تسنيم
تسنيم /. انا اسفه يا كمال لكن حبي لي ابني خلاني في حاله صدمه ..انت عارف اني بحبه قد اي ..انا كنت في صدمه كبيره مكنتش في وعي ..لكن الشكر كله يرجع للي فوقتني ..وخلتني افوق ..واعرف اني غلطانه
كمال / بابتسامة مين
تسنيم / حور
كمال / يبتسم البركه فيها ده انا لازم اشكرها من كل قلبي
تسنيم / بنت مافيش زيها هيه السبب اني واقفه قدومك بالشكل ده ..لأنها فوقت فيا حاجات كانت ماتت ..
كمال / يشد تسنيم جواه حضنه وحشتيني اوي متعرفيش انا من غيرك كنت ازاي متعرفيش اني كنت بتعذب ازاي في بعدك عني ..وكان نفسي في نظره عيونك وحضنك اللي بنسي فيه كل مشاكلي ..الوطن اللي هو انتي يا تسنيم
تسنيم / انا عايزه انسي الماضي ونعيش انا وانت في حياه كلها حب وبس ..اللي فات مات واللي ميت مش بيرجع .
كمال / يلمس شعرها ياها يا تسنيم اخيرا انا كنت مستعد اسمع الكلمه دي واموت لاني مش عايز حاجه تاني خلاص لاني برجوعك من الاول ملكت كل حاجه ملكت الدنيا والحياه ورجعت طفل صغير رجع لحضن امه ..
تسنيم / تنزل دموعها من كلام كمال ..انا اللي رجعت لوطني اللي هو انت رجعت لحمايتي ومكاني ومهما اروح ماليش غير حضنك هو اللي يحتوي قلبي ويضم قلبي إليه ..ماليش غير حبك ليا حبك اللي بيعيش قلبي في عالم اخر ..عالمي اللي هو وجودك جنبي ..وروحك اللي انا عايشه بيها ..انت اللي ليا وانا اللي ليك ..وممكن نقول الفتره اللي فاتت كانوا عايزين نعرف قيمه بعض ونعرف قد اي مهما البعد كان بينا أن حبنا اقوي لانه مش حب يوم ولا اتنين ولا سنه ده حب سنين طويله اوي ..حب شبابي وطفولتي حب حياتي وتحضن كمال
كمال / وحشني كلامك ده وحشني نفسي وانا معاكي وحشتيني اوي يا تسنيم
تسنيم/ وانت كمان وحشتني اوي
كمال / يحضن وشها وينظر في عيونها بكل حب واشتياق ..
تسنيم /.. تنظر في عيونه هيه الاخره وتسرح في حضن عنيه
كمال / يطبع قبله طويله كلها اشتياق وحب وشغف ومشاعر كتير /
_________________________________________
نروح عند رغد
رغد / شوفت ابنك يا منصور
منصور
/ ماله
رغد / لسه عايز البنت البيئه دي
منصور / سيبه يا رغد هو اختار وكل واحد يتحمل اختياره
رغد / لا مش هسيبه هيه مش بتحبه واكيد طماعه وعايزه فلوسه وبس وهتشوف بنفسك أن ابني هيكون مش سعيد معاها اسألني انا انا امه والام بتحس يا منصور
منصور / وابنك كبر يا رغد ومن حقه يعرف إذا كان اختياره صح او غلط عشان كده لازم يجرب بنفسه .ويشوف نتيجه اختياره اي. ..
رغد / مش هسيبه يقع ويروح مني
منصور / اللي انتي بتعمليه مش هيفيد بحاجه خالص يا رغد طالما هو حبها خلاص الموضوع أصبح صعب انتي عارفه أنه عنيد وهيمسك فيها اكتر مش انتي رافضه
رغد / يعني اعمل اي
منصور / يعني سيبي ابنك يشوف البنت ويتجوز البنت دي
رغد / ازاي يعني
منصور / زي ما سمعتي
رغد / مش هقدر
منصور / في كل الحالات هيتجوزها ..انتي عارفه
رغد / بحزن والحل
منصور / وافقي يا رغد
رغد / بحزن انت شايف كده
منصور / مافيش غير كده
رغد / بحزن ماشي يا منصور
منصور / يقرب منها يالهوي مقدرش اشوفه رغد قلبي حزينه
رغد / انا خايفه عليه
منصور / مش ممكن البنت تخيب ظنك وتكون كويسه
رغد / بحزن اتمني ده
منصور /. يلمس شعرها خلاص بقا مقدرش اشوف حبيبت قلبي حزينه ومش في أيدي حاجه اعملها
رغد / تبتسم كفايه انك جنبي بفرح من غير شئ
منصور / بحبك يا رغد
رغد / وانا بحبك يا منصور
__________________________________
نروح عند جميله ..
جميله / قاعده تتفرج على التلفزيون ..وتسمع صوت تصفير برا تفتح جميله الشباك وتلاقي مراد تبتسم جميله وتخرج الي مراد
جميله / بابتسامة .. اخبارك ايه
مراد / مش شوفتك اكيد كويس واوي كمان
جميله / تخجل شكرا
مراد/ انا جاي لانك وحشتيني علفكرة
جميله / وشها يصبح لونه احمر مثل الدم من الخجل
مراد / شو حلو حبيبي وهيه مكسوفه
جميله / تبتسم وتتضربه في صدره بخفه ..رخم
مراد / ياقلب الرخم
جميله / تحب توقع قلب مراد ادم
مراد / يتوتر فين
جميله / تتضحك بقوة
مراد / اه منك
جميله / اترعبت ليه
مراد / مش عايز يزعل مني يا جميلتي
جميله / تبتسم اصيل يابني
مراد / يبتسم بحبك
جميله / قلبها يدق بقوة وتتوتر علفكرة انت وتوترتني
مراد / ينظر في عيونها نفسي تعرفي قد اي انا بحبك وقلبي دايب فيكي من كل قلبي
جميله / تبص في الأرض عارفه انك بتحبني يا مراد
مراد/ حب بس قولي جنون الحب قولي عشق ادمان
جميله / تبتسم .. لدرجه دي
مراد / واكتر واكتر
ام جميله / جميله يا جميله انتي فين
جميله / بتوتر سلام وتتدخل تجري الي امها
الام / كنتي فين
جميله / كنت. واقفه برا بشم هوا يا امي
الام / قلقت عليكي
عند / مراد برا يبتسم ويمشي ..ويقول بحبك من كل قلبي يا جميلتي الجميله
___________________________________________
نرجع عند البنات والشباب
مايا / تبص في الساعه انا اتأخرت اوي واختي خارجه من المستشفى انهارده
يوسف / طب هنمشي احنا يا شباب
حور / ماشي يا حبيبي
يوسف / يعطي قبله الي حور علي الهواء راجعه البيت ولا هتفضلي هنا
حور / لا راجعه
يوسف / ماشي عشان عايز اتكلم معاكي في موضوع
حور / تبتسم اوكي
يمشي يوسف يوصل مايا الي البيت لأن اختها طلعت من المستشفى
يوسف / ممكن اطلع معاكي
مايا / ممكن يطلع يوسف مع معايا وتفتح ليهم ام مايا
يوسف / عايزه اتكلم مع حضرتك
الام / بابتسامة اتفضل يابني يدخل يوسف ويجلس مع ام مايا
يوسف / انا طالب منك ايد جميله ..والفرح هيبقي في اسرع وقت ممكن
الام / بابتسامة احنا بنشتري راجل يابني
يوسف / يبقي نقرأ الفاتحه
الام / بابتسامة نقرأ
ويتم قراءه الفاتحه
مايا / تفرح وتحس أن قلبها هيقف
يوسف / هتصل بكره اعرفكم معاد الفرح وانا مش عايز اي حاجه منكم غير مايا
الام / بابتسامة ربنا يعمل اللي فيه الخير يابني
يوسف / يبوس ايد ام مايا شكرا ياست الكل
الام / بابتسامة ربنا يحميك لشبابك يا حبيبي
يوسف / يارب انا همشي بقا
مايا / تبتسم وتوصل يوسف الي الباب
يوسف / هتوحشيني يا عروستي
مايا / تخجل يلا امشي
يوسف / يبتسم حاضر وينزل يوسف يركب العربيه ويرجع الفيلا
نرجع عند الشباب
حور /. إلي ليله تحبي افضل جنبك
ليله / بقوة وابتسامه لا ياحبيبتي هرجع بيتي هرتاح اكتر هناك
حور / افضل جنبك يا ليله
ليله / لا يلا انتي روحي وانا هرجع البيت اشوفك بكره
حور / بابتسامة انتي قويه يا ليله
ليله / احنا قولنا اي اننا بنكمل بعض
حور / بحب ربنا يرزقك بلي يقدر حبك
ليله / بكسره نفس أن شاء الله
وتمشي ليله تركب السياره بتاعتها وتوصل الي البيت واول ما تخش ترمي نفسها علي السرير بحزن شديد .وتغلق عيونها بوجع خلاص يا ليله عيشي حياتك من غيره كملي طريقك يا ليله الحياه بتمشي مش بتقف علي حد ..
ليله / بس قلبي هيقف عليه يارب صبرني بقا يارب وتنام وهيه حزينه وقلبها بينزف وجع
نرجع تاني عند حور
ادم / يمسك ايدها ويطبع قبله رقيقه علي أيدها ..
حور / تبتسم وتحط أيدها علي ايده
ادم / انتي اجمل انسانه في الدنيا
حور / وانت اجمل شاب في الدنيا كلها
ادم / يمرر ايده علي وشها ..انتي ازاي كده
حور / كده ازاي
ادم / ازاي انتي بريئه كده ازاي كلك بساطه بالشكل ده انسانه مش بتعرف تمثل بتكلم بتلقائية من غير لف ودوران ..كلامك جميل وطريقتك اجمل وكلك علي بعضك جميله
حور / يمكن لان العيون الحلوه دي هيه اللي شايفه كده ..وممكن لان انا وانت. واحد
ادم/ يبتسم لا انتي ملاك صح
حور / لا انا انسانه وقعت في حبك وقلبها دايب فيك يكفي ده
ادم / يقربها عليه ويتنفس في وشها ..ويهمس وانا قلبي وقع معرفش ازاي وامتا لكن قلبي وقع فيكي يا حوريه قلبي معرفش انا ذات نفسي مستغرب ازاي حبيتك بالشكل ده ازاي وقعت فيكي وبقيتي جزء كبير اوي في حياتي معندكيش فكره ازاي
حور / تغلق عيونها من أنفاسه القريبة منها ..ولا انا اعرف ازاي حبيتك بالشكل ده معرفش ازاي بقيت انت حياتي وأصبح قلبي ليك وعمري عشانك قولي ازاي وليه
ادم / يطبع قبله علي شفايفها بشغف
حور / تتسع عيونها ..وقلبها يدق بسرعه البرق وبصوت منخفض ..انت
ادم / يحط صوابعه علي شفايفها هشش مش عايز ولا كلمه عايز افضل انظر في عيونك وبس
حور / تبتسم وتبص في عيونه والاتنين يبصوا في عيون بعض
ويفضلوا فتره ساكتين ولكن عينهم بتقول كل الكلام اللي ممكن يتقال
حور / بتوتر..هتوصلني
ادم / طبعا هوصلك
حور / يلا بينا
حور / تمسك في ايد ادم ويركب ادم الموتسيكل وراه حور وتمسك فيه ويوصل الي الفيلا
حور / تنزل وتمرر أيدها علي وش ادم بجد شكرا لاني طول ما انا معاك بنسي كل العالم وبعيش احلي لحظات حياتي معاك
ادم / يبتسم ويحط ايده علي أيدها اللي علي وشه وانا من ساعه ما عرفتك والسعاده دخلت قلبي يا حور
حور / تبوسه من خده دي عشان لما اوحشك تحط ايدك علي خدك وتفتكرني
ادم / يبتسم عليها تؤ احط ايدي علي قلبي لانك فيه
حور / تبتسم تصبح على خير
ادم / نسيتي حاجه
حور / اي
ادم / قربي ويحضنها ادم بكل حب
حور / تبتسم ..في حاجه تاني نسيتها
ادم / بتفكير اه في
حور / وانا تحت أي اوامر منك
ادم / يبتسم ويطبع قبله مرحه برقه
حور/ تتوتر احم انا هدخل بقا خلي بالك من نفسك
ادم / حاضر وانتي كمان
تتطلع حور تجري وهيه فرحانه والدنيا كلها فرحه قدومها تخش تلاقي يوسف قاعد مع أهله
رغد / انا كنت عايزه اقولك اني ؟
يوسف / تتسع عيونه بجد
رغد / اه
يوسف / يسلام يبقي ؟
رغد / تبتسم ماشي
حور/ يسلام ..
ويطلعوا يناموا وكل واحد فرحان وفي عالم اخر منهم اللي فرحان ومنهم اللي حزين ..
________________________________________
وفي صباح يوم جديد عند مايا ..تسمع مايا صوت خبط علئ الباب ..تفتح مايا وتلاقي ؟
ياتري اي؟
________________________________________
نروح ..عند جميله ..
جميله / تصحي من النوم بتعب
الام / مالك يا حبيبتي شكلك تعبان
جميله / مش عارفه
الام / اجبلك دكتور
جميله / لا وتتطلع تجري جميله علي الحمام وتمسك معدتها
_____________________________________
يوسف / يعمل مكالمه
يوسف / ياريت كل حاجه تكون جاهزه ..وتعمل ؟
مش عايز اي غلط
__________________________________________
نروح ..عند ادم يصحي من النوم ويفتكر حور ويلمس خده ويبتسم ويقوم يجهز نفسه ويخرج ..وهو ماشي يشوف خناقه ...وي واحد مطلع مطواه علي حد..يقرب ادم منهم ويلاقي ؟
ياتري مين
#البارت (٢٣+٢٤) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا#
~بقلمي يوكا♥️~
نروح عند مايا تفتح باب البيت وتلاقي علبه كبيره جدا
مايا / تقرب تأخذ العلبه وتبتسم وتخش بيها
الام / اي ده ياحبيبتي
مايا / مش عارفه شكلها هديه من يوسف
الام / تبتسم شكله بجد راجل
مايا / ومش اي راجل
الام / طب افتحي يلا تيجي من وراهم نور تفتحوا اي من غيري جريمه بتحصل يا جدعان
مايا / تبتسم تعالي ياستي افتحي انتي
نور / تقرب من العلبه وتبدأ تفتح العلبه والكل يتصدم عندما يشوفوا فستان فرح يطير العقل ..
مايا / تتسع عيونها من جمال الفستان ده جميل اوي وغالي اوي
نور / واوو بجد هتكوني فيه اميره تتطلع نور الفستان من العلبه
مايا / تحط الفستان عليها وتبص في المرايا ..بجد يهبل
نور/ في فستان آخر في العلبه ..
كان مكتوب عليها ورقه ده بقا الي اميرتي الصغيره نور
نور / تبتسم ده جبلي فستان انا كمان يسلام
الام / تبتسم وتدعي الي بنتها أنها يدوم عليها السعاده والفرحه دي
نور / بجد شكل يوسف ده انا يطير العقل
مايا / يطير العقل بس ..ده يطير كل حاجه
نور /. تبتسم ..انا هدخل اقيس الفستان ده
مايا / تبتسم ويرن تلفونها برقم يوسف
يوسف / عاجبك الفستان ولا لا
مايا/ ده يعجب الباشا
يوسف / انا عارف ان المفروض انتي تختاري الفستان لكن فرحنا انهارده
مايا / تتسع عيونها بتقول اي انهارده ازاي انا مش جاهزه وناقص حاجات كتير اوي ازاي كده يا يوسف
يوسف / يبتسم كل حاجه جاهزه كمان نص ساعه هتجيلك بنت عشان الميك اب ..وحور هتيجي معاها
مايا / قلبها يقف من الفرحه انا مصدومه انت بتقول اي
يوسف / ماما وافقت ومحبنش اضيع وقت
مايا / تفرح وتنطط من الفرحه انا مش مصدقه نفسي انا حاسه اني في حلم بجد انا بحبك
يوسف / يبتسم وانا بموت فيكي يلا يا اميرتي كلها كام ساعه وتكوني ليا
مايا / تبتسم بجد.مش مصدقه
وتغلق الخط معاه
الام / اي
مايا / انهارده فرحنا
الام / بسرعه دي مايا ام يوسف وافقت يا ماما وانهارده هكون لي يسلام
الام / بس يابنتي حاجات كتير ناقصه
مايا / كل حاجه جاهزه يوسف قالي كده
الام / تبتسم وتحضن بنتها يعني خلاص انهارده اخر يوم ليكي في البيت وتنزل دموع الام بفرحه
مايا / لا مش عايزه حزن ده انهارده هكون جنب اجمل راجل في الدنيا
الام / تبتسم ربنا يسعدك يابنتي واشوفك سعيده دائما
مايا / كفايه اني جنبه انا هخش اشوف اعمل اي لحد.ما ما توصل الميك اب
الام/ تبتسم ماشي يا نن عيني
نور / اللي سمعته ده حقيقي انهارده اخر يوم ليكي هنا
مايا / اه يا صغيرتي معلش بقا ..
نور / مع انك هتوحشيني بس فرحانه لانك هتكوني مع واحد زي يوسف بحبك جدا يا اختي
مايا / تحضن اختها بحبك يا قلب اختك يلا نشوف هنعمل اي
____________________________________________
نروح عند يوسف وحور
حور / مش مصدقه انهارده فرحك بجد
يوسف / ممكن طلب بقا يا احلي اخت
حور / اومر يا حبيبي
يوسف / عايزك تكوني جنب مايا وتروحي تخليكي معاها
حور / تبتسم بس كده حاضر
يوسف / يبتسم انتي احلي اخت في الدنيا كلها
حور / تحضن اخوها يسلام بجد مش مصدق
يوسف / عقبالك يا حور
حور / تسرح وتبتسم
يوسف / علفكرة هو بيموت فيكي
حور / بجد.
يوسف / جد جدا مشوفتيش عيونه كانت بتأكلك ازاي
حور / تبتسم ولكن تحس بالزعل لما تفتكر ليله ..ويظهر عليها الحزن
يوسف / زعلتي علي ليله صح
حور / هاه انت عرفت منين
يوسف / للاسف يا حور انا عرفت ده متأخر جدا عرفته في اليوم اللي قولتلها فيه اني هتجوز سمعتها وهيه بتقول قد اي بتحبني في سر عايز اقولك عليه ..ليله اول واحده جت في بالي انها تكون مراتي . لكن كنت عارف انها استحاله تحب واحد صايع زيي كل يوم مع بنت ..وكنت عارف انها كتير عليا عشان كده خوفت اقولها ..مجاش في بالي ابدا انها تكون بتحبني صدقيني هيه بذات عمري ما فكرت اجرحها غلاوه ليله عندي كبيره اوي ولكن النصيب
حور / تنزل دمعه من عيونها نفس كلامها انتو الاتنين ليه ساكتوا ليه لو كنت اعرف كده من طرف فيكم كنت حاولت بأقصى ما فيا اني اخليكم مع بعض ..لكن للاسف جاين تقولوا كده دلوقتي
يوسف / بس اوعي تقولي حاجه ليها من الكلام ده مش عايز تأخذ أمل في شئ انتهي من قبل ما يبدأ
حور / مش عارفه هقولها ازاي انهارده فرحك مش عارفه
يوسف / طالما انتي معاها هتكون قويه حاولي انهارده خليكي معاها طول الوقت
حور / حاضر
يوسف / يلا هدخل انا عشان اجهز واشوف ناقص اي
حور / فين بابا وماما
يوسف / من بدري عاملين يجهزوا كل حاجه ناقصه
حور / طب هدخل البس واتصل اشوف الفستان لسه مجاش ليه لحد دلوقتي .. ليا ولي ليله
يوسف / يبتسم ماشي ..
حور. / تبوس اخوها من خده يلا يا احلي اخ
حور / تخش تلبس وتجهز نفسها والفساتين توصل تأخذ حور الفساتين وتروح الي ليله
ليله / تسمع خبط علئ الباب تروح تفتح
ليله / بحب حور
حور / اه حور ياقلبي جايه اخدك معايا بقا
ليله / فين
حور / بارتباك البسي الاول
ليله / قلبها يحس هو انهارده
حور / هو اي
ليله / فرحه
حور/. تتوجع عرفتي منين
ليله / عرفت من ده يا حور وتحط أيدها علي قلبه حتي وهو بعيد ده بيحس بيه وبيقولي كل حاجه وتخونها دموعها وتنزل
حور / تحضنها وترتب علي شعرها ..حبيبتي محدش عارف النصيب فين محدش عارف نصيبك أو نصيبه اي محدش يعلم شئ يا حبيبتي كل شئ لينا مكتوب ربنا مش بينسي حد من عباده خليكي قويه انا عارفه انه احساس يموت لما تشوفي حبيبك في ايد حد تاني عارفه انك بتموتي من جواه وبتحاولي بأقصى جهد فيكي انك تكوني قويه ..طلعي اللي جواكي يا ليله انا جنبك اهوه ابكي اضربيني اعمل اي حاجه المهم اوعي تشيلي جواكي انا جنبك اعرفي دائما أن اختك جنبك وعمرها ما هتسيبك طلعي كل اللي نفسك فيه
ليله / تبكي بكل وجع في قلبها تبكي بحرقه وبصوت يوجع القلب وشهقات تقطع القلب وصوت عيطها هز جدار البيت
حور / عيطت علي عياط ليله ..اللي يوجع القلب ويخلي الحديد يتألم ..
ليله / اه ياربي يارب كما زرعت حبه في قلبي انزعه من قلبي يا الله كما زرعت حبه في قلبي انزعه من قلبي يا الله وتبكي بقوة
حور / تفضل حاضنه ليله وترتب علي شعرها
ليله / تتضرب في ضهر حور ..يعني خلاص هو انهارده هيكون في حضنها هيه يعني خلاص انهارده هو هيكون ملك ليها هيه وهيكونوا لبعض انهارده يعني من انهارده مينفعش ابص عليه بنظرات اشتياق يعني خلاص هودعه انهارده يعني خلاص كده الحكايه خلصت ومافيش فيها ممكن حتي يعني خلاص هقفل قلبي وامشي يعني حبي انتهي من قبل ما يبدأ يعني خلاص انتهيت انا وحياتي انتهيت مع بعده عني طب هل هو هيكون مبسوط وهو في حضنها ..الحضن اللي كان نفسي بس في لمجرد لحظه ابكي فيه موافقه اموت بعدها الحضن اللي حلمت بيه سنين وايام وشهور هيه في يوم هيكون ملك ليها اه يا حور قلبي بينزف ..اه منك الله ياقلبي ليه وقعت فيه ياقلبي ليه حبيته ياقلبي ليه هو دون عن الناس وقعت فيه ليه ياقلبي محسش بيك وكأنك سراب
اه يارب ااااااااااه ياقلبي اه
حور /. تفتح في البكاء خلاص يا ليله انا اللي قلبي بقا ينزف من كلامك خلاص يا حبيبتي خليكي قويه انا عارفه أن الكلام سهل وبسيط عارفه أني سهل اقول انسي لكن صعب الفعل لكن طالما عندك أراده انك تنسي هتنسي يا ليله لو عندك قوه انك تستقوي هترجعي احسن من الاول وهتكملي من غير حبه لكن لازم يبقي في محاوله منك لازم يكون عندك عزيمه وانسي انك تعرفيه وحبتيه ..صدقيني عارفه أنه صعب بس حاولي وهتلاقي نفسك قدرتي من غيره تكوني اقوي زي ما هو هيعيش حياته من انهارده لازم انتي كمان مش من النهارده لا من الدقيقة دي تعيشي وتعرفيه انك قويه وأنه ولا حاجه يلا يا ليله ارجعي الي قوتك ارجعي قويه من تاني يلا يا حبيبتي عيشي حياتك هو مش اول ومش اخر واحد بالعكس هو اللي خسرك مش انتي هو خسر بنت لو فضل ميت سنه يدور عمره ما هيلاقي زيك عمره انتي كسبانه وهو خسر يبقي ليه نزعل وانتي الكسبانه صح انتي اللي يستهلك الكثير وانتي عارفه ده وتمد حور أيدها الي ليله
ليله / تمسك ايد حور وتبتسم صح انتي عندك حق من الدقيقه دي لازم اعيش هو انهارده هيكون احسن يوم في حياته والأسف انهارده هيكون اتعس يوم في حياتي ..يبقي لازم اكون قويه عشان اقدر اكمل انهارده بذات من غير ما اضعف قدومه وقدوم حبه هرقص واضحك
حور / تبتسم هيه عارفه أن الكلام سهل ومافيش اسهل منه بس لازم تحاول تعيش ..
حور / تقوم بالنسبه لرقص نرقص من دلوقتي ياروحي
ليله / تبتسم بس كده يلا بينا
حور / تبتسم وتشغل اغاني ويفضلوا يرقصون ويضحكوا وتفضل حور ورا ليله لحد ما تخليها تنسي انهارده ليله فرحه ..بالضحك والهزار ..ليله موجوعه لكن حابه تحاول تبقي اقوي من كده لان الحزن مش هيفيد بحاجه بالعكس الحزن بيأخذ مننا كتير اوي بيأخذ من صحتنا والحزن ياريت يرجع اللي راح كانت كل الناس حزنت عشان اللي راح يرجع .بس في حاجه احنا .دائما بننساها
انه لو كان خيرا لينا لكن بقا
حور / تنزل هيه وليله ويخدوا الفساتين عشان يلبسوها هناك وتوصل حور قدوم شقه مايا وتخبط حور وتفتح ليهم نور
نور / بابتسامة انتي شكلك اخت العريس صح لانك نفس لون عيونه
حور / تبتسم اه احنا الاتنين اخوات العريس
نور / بس انا عارفه انه عنده واحده بس
حور / تبتسم ليله تكون اختنا وصديقه عمرنا ياستي
نور / بابتسامة هيه فيها شبه منك بردوا
ليله / تبتسم وصلت الكوافيره ولا لسه
نور / اه لسه جايه خشوا العروسه في الغرفه دي
تخش / حور وليله الي غرفه مايا /
مايا / تبتسم عندما تشوف حور زي يظهر الغيظ عندما تشوف ليله
مايا / بابتسامة مجنون اخوكي
ده امبارح كانوا مع بعض والمفاجأة انهارده يكون فرحنا
حور / هو يوسف كده دايما
مايا / تبتسم عقبالك يا حور انتي وادم
حور / تبتسم يارب يسمع منك ربنا
مايا / تبتسم وعقبالك انتي كمان يا انسه ليله
ليله / بي بلا مبالاة مش فارقه وجود راجل في حياتي انا كده احسن عايشه بضحك اهزر واكل وبحب الحياه
حور / تتضحك علي ليله
مايا / تغير اه صح بس بردوا بنحتاج وجود راجل معانا في بعض الوقت عشان تحس بقيمه نفسنا
ليله / تؤ مش لازم راجل عشان تحس بقيمتي لاني واثقه في نفسي ومش هو اللي هيخليني اثق في نفسي اكتر ثقتي بنفسي من غيره ممكن اه يديني شويه ثقه لكن المبدأ اني بيه أو من غيره ثقتي موجوده
مايا / تكتم غلها عندك حق يلا نبدا الميك اب
حور / تفرح من ليله ومن كلام ليله ________________________________________
نروح / عند ادم
ادم / وهو ماشي يشوف خناقه كذا شاب علي شخص يقرب ادم منهم
ادم / مش رجوله كل دول علي واحد
شخص / منهم ملكش دعوه انت وامشي احسن اقلب وشك شوارع
ادم / زمان وانا صغير وقعت علي ودني ومبسمعش كويس .وكمان من وانا صغير اتعلمت حاجه تانيه اتعلمت لما اشوف شئ لازم اجيب حقه ..اتعلمت لما اشوف كذا شخص علي واحد اساعده .اتعلمتوا ده انتو ويدي ادم بوكس يوقع ذلك الشاب ..
يتلم / عليه باقي الشباب وبحركه غير مفاجاه من ادم يخليهم كلهم علي الارض ويبتسم بغرور ويعدل شعره ويقرب من الشاب اللي كانوا عليه
ادم / يرفع وش ذلك الشاب ويتصدم عندما يلاقيه فهد
ادم / فهد انت كويس
فهد / يبتسم شكرا يا ادم طلعت راجل / لكن نقول اي الكتره تغلب الشجاعه
ادم / يبتسم ده واجبي يا فهد واحنا اخوات
فهد / اخوات ده انا من ساعه ما شوفتك وانا بعاملك وحش
ادم / والمسامح كريم ياعم
فهد / يحضن ادم بألم شكرا ليك بجد
ادم / يبتسم وبردوا مافيش ما بين الاخوات شكرا ولا اي
فهد / يبتسم عندك حق
يسند ادم فهد وهو بيسنده يقوم شاب بمطواه عشان يضرب فهد لكن ادم يحميه والمطواه تعور ايد ادم
فهد / يضرب ذلك الشاب لحد ما يفقد وعيه
فهد / انت كويس
ادم / اه جرح بسيط مافيش حاجه
فهد / نروح المستشفى
ادم / لا واحنا ماشين اي صيدليه الف الجرح بس مافيش حاجه
فهد / انا اسف انا السبب
ادم / عيب عليك قولت
فهد / يبتسم عرفت كمال بيحبك ليه
ادم / واحنا ياعم نبقي ايد واحده بعد كده لأننا هنشوف وش بعض كتير
فهد / يضحك ويسند هو ادم
ادم / اه يا دنيا حالا كنت بسندك انا دلوقتي بتسند عليك
فهد / يضحك بقوة ويركب هو وادم العربيه ويعدي علي اي صيدليه تلف إليه الجرح يرن تلفون ادم وتبقي حور
حور / بصوت قلق حبيبي انت كويس
ادم / يبتسم لأنها حسيت بيه من غير ما تعرف اه يا حبيبتي كويس جدا كمان
حور /. بجد
ادم / اه ياحبيبتي بجد
حور / تبتسم علفكرة انهارده فرح يوسف
ادم /. باستغراب انهارده
حور / بعد ما وصلت لقيته قاعد.مع بابا وماما واتفقوا أن الفرح بكره اعمل حسابك عشان تيجي وهات معاك كمال وتسنيم
ادم / يبتسم وبصوت دافئ عقبالنا
حور / اه يارررب
ادم / يضحك وحشتيني علفكرة
حور / وانت كمان اوي علفكرة
ادم / يبتسم هشوفك بليل في الفرح ومتأكد انك هتكوني احلي من العروسه
حور / تبتسم لو جميله مش وراها حاجه ياريت تخليها تيجي بردوا
ادم / يبتسم هشوفها
حور / خلي بالك من نفسك حبيبي
ادم / حاضر ياروحي في رعايه الله
حور / لا اله الا الله
ادم / محمد رسول الله
فهد / علفكرة البنت دي بتحبك ساعه ما جت عشان تبرع بالدم كان باين عليها اوي انها بتحبك
ادم / حكايتي معاها طويله واكيد لينا قاعده مع بعض نحكي فيها مع بعض ..
فهد / اكيد يوصل فهد هو وادم الشركه ويطلعوا المكتب يبقي كمال فوق
كمال / اهلا بالشباب كل ده تاخير اي ده مالك وشكم اوعوا تكونوا اتخنقتوا مع بعض يشوف دم علي ايد ادم يتخض ويقرب من ادم مالك يا ادم في اي وانت يا فهد مال وشك لو طلعتوا اتخنقتوا مع بعض مش هيحصل ليكم كويس
ادم / يبتسم هو وفهد لا احنا اتخنقنا عشان بعض
كمال / حصل اي
يحكي فهد كل اللي حصل
كمال / يفرح منهم ويرتب علي كتفهم أيوة كده انتو رجاله كمال
ادم / طبعا احنا جنبك في اي وقت
فهد / احنا ايديك اليمين دائما
كمال/ فرحت لانكم عرفتوا بعض كنت خايف منكم
فهد / يبتسم الصراحه بعد الموقف ده نظري اتغير من ناحيته
ادم / يرتب علي كتفه دائما المظهر الخارجي خداع
فهد / عندك حق
كمال / صح شكرا جدا يا ادم
ادم / علي اي
كمال / من اللي حور عملته
ادم / بعدم فهم عملت اي
كمال / خلتني انا وتسنيم نرجع زي الاول
ادم / وفهد يفرحوا بجد
كمال / البركه فيها أقنعت تسنيم أن احنا مالناش غير بعض بجد البنت دي يا ادم لو عملت اللي في دماغك هتلاقيني انا في وشك
فهد / فعلا وانا معاك يا كمال لان واخيرا مدام تسنيم رجعت تاني من جديد لو زعلتها احنا اللي هنكون في وشك
ادم / يبتسم ويسرح
ادم / علفكرة كلكم معزومين انهارده علي فرح اخوها
كمال / يبتسم عقبالكم
فهد / عقبالكم يا ابو الرجال
ادم / وعقبالك انت كمان
فهد / لا انا ماليش في الجواز والكلام ده حلوة حياتي كده
ادم / لما تقع هتغير كلامك اسألني انا اي بيحصل لما الواحد يقع بتحس انك متكتف من اتجاه حبيبك متقدرش تشوفه زعلان لو زعل انت اول واحد بتزعل وبتكون عايز تعمل اي حاجه عشان تفرحه الحب بجد طلع جميل اوي
كمال / بالنسبه للحب قولتلها انك بتحبها
ادم / هاه لا لسه
كمال / وعشان هيه السبب في رجوعي لمراتي انا هقولك اعمل اي ..كمال ؟
ادم / يبتسم بجد شكرا جدا
فهد / أيوة بقا ياعم
ادم / عقبال لما نعملها فيك
فهد / يبتسم بعد كلامك خوفت اقع
ادم / يبتسم متقلقش هتقع
فهد / يمكن
كمال / يلا نشوف الشغل بقا وانت يا ادم انت وفهد هتكونوا مدير الشركه وصاحب الشركه كمان في غيابي مفهوم ..والشركه دي شركتكم انا ماليش غيركم امانكم علي نفسي وفلوسي وانا بثق فيكم جدا يا شباب
ادم / يبتسم ممكن طلب صغير
كمال.. اكيد
ادم / انا ليا صديق زيي بظبط ..وحابب يشتغل معانا هنا ممكن
كمال /./ طبعا ممكن انا قولت الشركه شركتكم وكل حاجه ليكم حق التصرف فيها
ادم / وفهد يحضنوا كمال بابتسامة بجد انت حضرتك زي ابويا
كمال/ يبتسم ويرتب علي كتفهم وانتو عيالي
فهد / يفرح من قلبه
ادم / هو لآخر يفرح
كمال / وحابب اسمع منكم كلمه بابا
فهد / وادم يبصوا لبعض حاضر يا بابا
كمال / يفرح يلا علي شغلكم يا شباب. وعايزكم في كل وقت ايد واحده
ادم / وفهد .حاضر
ويشوفوا شغلهم
__________________________________________
نروح /. عند جميله / تدخل التواليت وتمسك بطنها وترجع
جميله / تمسح وشها اه في اي وشي اصفر كده ليه تخرج جميله من التواليت
الام /. مالك يابنتي تعالي نروح عند الدكتور
جميله / شكلي خدت دور برد يا امي مافيش حاجه
الام / بجد يابنتي
جميله / اه يا امي اكيد دلوقتي هكون احسن
يخبط الباب ويكون مراد .تروح تفتح جميله إليه الباب
مراد / بحب جميلتي الجميله
جميله / تبتسم يا صباح الجمال
مراد / هو ادم هنا
جميله / خرج من بدري
الام / مين يابنتي
مراد / انا يا امي
الام / بابتسامة تعالي يابني يدخل مراد
ويسلم علي أم جميله
مراد / الصراحه كنت جاي اطلب من ادم اني اخرج انا وجميله هو اكيد حكي ليكي
الام / تبتسم اه قالي
مراد / وانا عايز انا وهيه نخرج مع بعض لو مافيش ازعاج
الام / بابتسامة ولا اي حاجه يابني
مراد / يبص الي جميله الفرح بعد ما تخلص العده
الام / ربنا يعمل اللي فيه الخير
مراد / يارب انا بردوا هتصل علي ادم اقوله
الام / ماشي يا حبيبي
مراد / يبوس أيدها ربنا يخليكي لينا ياست الكل
الام / بابتسامة يارب
مراد /. همشي انا عشان مينفعش أفضل هنا وانتو لوحدكم.
الام /. بابتسامة ماشي
مراد / عايزه حاجه يا جميله هاجي اخدك.بليل
جميله / تبتسم حاضر
مراد / سلام يا جميله ويغمز لها توصل جميله مراد الي الباب
مراد / الشويه دول هتوحشيني فيهم يا جميلتي
جميله / تبتسم يلا امشي
مراد /. حاضر ويمشي مراد تبتسم جميله وتخش
________________________________________
نرجع عند البنات
مايا / تلبس الفستان وتكون فيه مثل الاميره
ليله / تسرح في الفستان وتسرح وتشوف نفسها فيه تشوف أن هيه عروسته ومستنيه أنه يجي يخدها وتمسك في ايده قدوم كل الناس ..والفستان الابيض ده لفرحهم هما مش لفرحه علي بنت تانيه ..
حور / تحس بوجع ليله وتشوف نظراتها علي الفستان عامله ازاي ..ونشوف قد اي هيه بتحب اخوها بس للاسف مافيش في أيدها حاجه عشان تعملها
مايا /. تفرح لما تشوف حزن ليله ونظرات الوجع ده تحس بالنصر وتنظر ليها بتحدي وثقه
مايا / طالعه حلوة
حور / مثل الاميره
نور / بجد اميره يا حبيبتي
ليله / ماشاء الله عليكي حلوة جدا ربنا يسعدكم وعقبال ما اشيل النونو بتاعكم قريب
مايا / شكرا عقبالكم
مايا / بس بجد يا حور انتي طالعه حوريه فعلا طالعه مثل الملاك
نور / بصراحه موزه جامده جدا يعني
حور /. تبتسم عيونكم الحلوين
نور / يارتني كنت راجل كنت خدتك
حور / وليله يضحكوا بقوة
نروح / عند العريس جهز وكان معاه إياد ..يقف يوسف قدوم المرايا يربط جرافتته ..ويبتسم معقول انهارده فرحي علي حبيبتي معقول أنهارده هتكون ملك ليا انا وهتكون بين أيدي
إياد / يبتسم الف مبروك يا عريس
يوسف / بابتسامة عقبالك يا إياد
إياد / يتوجع قلبه لا انا حلو كده
يوسف /. يرتب علي كتفه الحياه مش بتقف علي حد يا إياد
إياد / لا بتقف لما يكون الحد ده اتحب من القلب بجد
يوسف / بحزن معلش اكيد ربنا هيعوض عليك
إياد / مش عايز كده احسن بكتير
يوسف / عنيد
إياد / مش عند حب يا يوسف ربنا ما يكتبها علي حد الفراق وحش اوي يا يوسف انت متعرفش الفراق ده عامل ازاي بتموت بجد من الوجع كفايه احساسك لما تحس انه مش ليك وأنه مع حد تاني وتفضل تتخيل طب بيقولها اي طب هيه حاسه اي معاه طب هيه قالت اي ويتنهد بوجع
يوسف /. يفتكر ليله وفي سره ياتري انهارده هتكون عامله ازاي ياتري هتقدر تشوفني مع حد غيرها ويظهر علي وشه الحزن
إياد / ليه حزنت
يوسف / افتكرت حاجه مؤلمه جدا
إياد / خير
يوسف / ولا حاجه هنزل اشوف الترتيبات واشوف الحاجه جاهزه ولا لا لحد ما يوصلوا هنا
إياد / يبتسم ماشي
نرجع تاني عند البنات
ليله / انا هروح اشوف الحاجه جاهزه ولا في حاجه ناقصه لحد ما تخلصوا وتيجوا انتو ماشي
حور / ماشي ياحبيبتي خدي مفتاح العربيه بتاعتي اهوه عشان مجتيش بعربيتك
ليله / لا خليه هأخذ تاكسي
حور /. هركب مع العروسه في العربيه بتاعت الزفه روحي انتي تأخذ ليله المفتاح وتنزل تركب العربيه وتنزل دموعها بحزن
ليله /. تمسح دموعها لا هكون قويه انا مش ضعيفه تسوق وتفضل سرحانه طول الطريق في يوسف وقدوم عيونها مايا وهيه لبسه الفستان وعماله تتخيل وتحزن توصل الي مكر الفرح وتنزل ليله من العربيه وكانت ليله صوره في الجمال .وتمشي بخطوات بسيطة لكنها كلها ثقه وتدخل ليله تلاقي كل حاجه جاهزه والمكان بجد يطير العقل كل ده لحق يتعمل في يوم ازاي تصدم من الجمال ..تفضل ماشيه تفرج علي ترتيبات تقف قدوم الكوشه ..وتشوف نفسها قاعده فيها ويوسف قاغد جنبها تسرح وتقف تتخيل أنهم هما فرحهم انهارده
تلف ليله تيجي تمشي تخبط في حد ويكون يوسف
ليله / تبلع ريقها بصعوبه ..وبصوت محشور الف مبروك يا عريس اخيرا بقيت عريس اخيرا هنخلص منك وتتتضحك بوجع
يوسف / يشوف وجعها بتعملي اي
ليله /.. جيت اشوف في حاجه ناقصه عشان اجهزها عشان تكون كل حاجه كامله لان انهارده فرح يوسف يا جدعان
يوسف / عارف انها بتكلم من ورا قلبها
يوسف /. عقبالك يا ليله
ليله / تبص علي يوسف وهو بالبداله وتسرح فيه بنظرات كلها حب وشوق واشتياق وشغف ومشاعر كتير كانت عايزه تقول باعلي صوت بحبك يا يوسف لكن حظي كده انا حلمت وهيه حققت حلمي
يوسف / شاف قد اي نظراتها اشتياق وحب وشغف وعيونها بتقول بحبك من كل قلبي
ليله / بتوتر هو ممكن طلب صغير انا عارفه الطلب ده مش من حقي وعارفه أنه مينفعش لكن من النهارده انت هتكون ملك بنت تانيه ومتسأليش ليه الطلب ده ممكن
يوسف / ينظر لها بحزن ممكن يا ليله
ليله / ضمني يا يوسف وتنزل دمعه هاربه انا عارفه أنه مش حقي وعارفه أنه غلط عارفه انت هتقول ليه الطلب ده بس ارجوك من غير ليله لان من النهارده نظرتي ليك لازم تتغير لازم اشوفك اخ ليا
يوسف / يتوتر وميعرفش يعمل اي لكن يلاقي نفسه بيشدها جواه حضنه
ليله / تحضنه بقوة وتنزل دموعها بغزاره وي وجع وتتضرب في ضهر يوسف ..انا اسفه علي الطلب ده مش حقي بجد اسفه بس ممكن يكون آخر حضن هو أول وآخر حضن
يوسف / يرتب علي شعرها الطويل ويحس بوجعها
ليله / بصوت لا يتسمع حققت حلمي اني احضنك حتي لو لمره واحده في حياتي كلها حققت حلم قلبي اللي كان نفسه يحس بدفاء حضنك وتنزل دمعه هاربه ويفضل ذلك الحضن فتره ولا كأنه حضن الوادع
تبعد ليله بعد ما تسيطر علي نفسها وعلي الوضع اللي هما فيه
ليله / اسفه بجد.
يوسف / انا عارف يا ليله من غير اسفه
ليله /. عارف اي
يوسف / مش مهم المهم عايزك تعيشي حياتك من انهارده النهارده انا هعيش حياتي وانتي كمان لازم تعيشي
ليله / تكلم وبشهقات من كتر البكاء اكيد هعيش اكيد هعيش حد قالك اني هموت مثلا انا عايشه اهوه ولسه هعيش
يوسف / يرتب علي أيدها اسف صدقيني
ليله /. هشش نصيبك هيصيبك مهما كان الثمن
يوسف / ليله انتي ليكي معزه وتقدير عندي كبير
ليله / اكيد طبعا يا اخي تقولها ليله بوجع وبقلب بينزف وجع وبيموت
يوسف / يحس بلهجه الوجع والنزيف الداخلي اللي جواها
ليله / بمرح يلا بقا ياعم العريس الف مبروك
يوسف /. الله يبارك فيكي
ليله /. انا هخرج اشوف عمي منصور تمشي خطوه وشعرها يطير كله علي وش يوسف ويغلق عيونه بوجع عليها تخرج بسرعه تجري تقف قدوم حمام السباحة اللي حاوليه ورود تتطير العقل وتأخذ نفس بقوة كله وجع
________________________________________
ادم /. يجهز نفسه ويطلب منه مراد أنه يخرج مع جميله وي يوافق ..ويجهز ادم ويطلع فعلا وسيم وجذاب جدا ويروح تاني لكمال ويقابل فهد
فهد / لا وسيم وسيم يعني
ادم / يبتسم انت اللي طالع جذاب جدا علفكرة
كمال / يجي من وراهم الله عليكم يا شباب
ادم / وفهد والله انت اللي لسه شاب
كمال / يبتسم وتيجي تسنيم من ورا تمسك في ايد كمال وتقرب من ادم تسلم عليه
تسنيم / تنظر لي ادم بقوة اخبارك ايه وتبتسم
ادم / بابتسامة الحمد لله
فهد / نورتي الدنيا من تاني يا مدام تسنيم
تسنيم / بابتسامة فهد ليك وحشه
فهد / يبتسم
يروحوا كلهم مع كمال ويوصلوا الي مكر الفرح
يوسف / يروح يجيب عروسته ويوصل الي مكر الفرح يدخل القاعه وهو ماسك في أيدها وكان شكلهم يخطف القلب
والكل بيسقف ليهم وكانت ليله عماله تبص عليهم يقعدوا العرسان علي الكوشه ..يقرب ادم من حور وينفخ في ودنها
ادم / بصوت دافئ اي الجمال
ده
حور / تلف بتوتر انت طالع وسيم بجد.
ادم / لا بجد شكلك انتي العروسه ويغمز لها
حور / تبتسم وانت العريس
ادم / يبتسم تعالي سلمي علي تسنيم وكمال و فهد
حور / تمسك في ايد ادم ويقربوا من كمال
تسنيم / تفرح لما تشوف حور
حور / تحضن تسنيم اي الجمال
ده
تسنيم / بابتسامة بجد جميله اوي يا حور
حور / تبتسم مافيش اجمل منك والله
كمال / بجد اهنئك يا ادم علي الجمال اللي معاك ده
حور / تبص الي ادم ويبتسموا
ادم / ده فهد يا حور
حور / تسلم عليه نورتنا بجد
فهد / بابتسامة بسيطه اكيد المكان منور بيكي
حور / تبتسم.المكان هنا مكانكم
كمال / اكيد
حور / هشوف ليله وارجع لكم
تمشي حور تشوف ليله واقفه علي جنب وسرحانه. وعيونها علي يوسف
حور / بحب وحزن ليله الحلوة سرحانه في اي
ليله / هاه
حور هاه اي
.بس
ليله / مافيش يا حبيبتي
حور /. عليا بردوا
ليله / تبتسم شكلهم حلو اوي بجد
يوصل في ذلك اللحظه المأذون ..ويكتب كتابهم وليله قلبها يتقطع الفرح كان في غايه الجمال بمعني الكلمه وكان كله صحافه وناس كتير جدا
حور / وليله يقربوا من يوسف
ليله / لولولوي الف مبروك يا عريس
يوسف / الله يبارك فيكي
حور / تحضن اخوها حبيبي الف مبروك ياروحي لولولوي
يوسف / يبتسم عقبالك يا فصعونه يا صغيره
حور /. تبتسم عروستنا الحلوة لولولوي الف مبروك
مايا /. تبتسم وتحضن حور الله يبارك فيكي
ويسلم ادم ويبارك ليهم وتشتغل اغاني رقص
حور / تشد ليله ويطلعوا علي الاستيدج. ونور معاهم .. ويروحوا يشدوا العرسان ..ويرقصوا كلهم وكانت للعيون كلها علي ليله وحور مش علي العرسان
ادم / يغير لما يشوف نظرات الشباب ازاي لحور يقرب منها ويقف قدومها
حور / تبتسم اي غيران
ادم / ينزل علي ركبته تسمحيلي حوريتي بالرقصه دي
حور /. تبتسم طبعا طبعا وتمسك في ايده
وتبدأ اغنيه لعرسان وحور وادم يرقصوا معاهم وكل.واحد يأخذ حبيبته ويطلع يرقص كمال يأخذ تسنيم ويرقصوا معاهم ورغد ومنصور علي اغنيه
( احضنيني حضن امي )
احضنيني حضن امي من سكات احضنيني ونعوض العمر اللي فات احضنيني ونعوض العمر اللي فات طمنيني لو في يوم حسيت بالخوف طمنيني واهزمي معايا الظروف
ادم / يبص في عيون حور ويهمس عندي ليكي مفاجاه
حور / تحضنه بقوة اي هيه
ادم / هشس مش دلوقتي
اعشقيني عشق تاني عشق في كل الحدود
حور / تبتسم وبهمس انت بدوب قلبي
ادم / بحب وانتي خطفتي قلبي
انما العرسان عيونهم في عين بعض
يوسف /. انهارده انتي بقيتي ليا
مايا / احنا الاتنين أصبحنا واحد
يوسف / بصي بقا هعمل حاجه وبلاش تقولي مجنون
يوسف /. يشيلها علي ايده ويلف بيها .
عن اذنكم انتم خليكم الفرح فرحكم ويطلع يجري بيها
الكل يضحك عليهم وليله عماله تتفرج والحزن باين عليها وتفضل عينها مراقبه لحد ما يختفوا من قدومهم
كمال /. يتعرف علي منصور ويسلموا علي بعض
ادم / تعالي معايا
حور / علي فين
ادم / هشش
حور / تمشي مع ادم وهما ماسكين ايد بعض
يركب ادم عربيته اللي كمال اديها لي ويوصل الي مكان معتم
حور /. احنا فين
ادم / دلوقتي هتعرفي ينزل ادم مع حور ويحط ايده علي عيونها واول ما تخش تصدم من ؟
ياتري اي
_______________________________________
نرجع في الفرح يخرج فهد وهو ماشي يخبط في حد وتكون ؟
___________________________________
نروح عند جميله ومراد
مراد / يأخذ جميله مكان هادئ جدا وجميل
ويقعدوا مع بعض ومره. واحده جميله تتعب
مراد / مالك
جميله ..هدخل التواليت
مراد /. ماشي تروح جميله التواليت وتفضل ترجع وتمسك بطنها بوجع ؟
ياتري مالها وياتري ممكن يحصل معاهم اي وياتري اي مصير كل الابطال
وياتري اي مصير ليله وممكن القدر يلعب معاهم
يطلعوا العرسان الجناح بتاعهم ويبداوا حياه جديده
خلصت الحلقه يووكا
~البارت (٢٥+٢٦) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا~
~بقلمي يوكا♥️~
نروح عند حور وادم )
ادم / يأخذ حور مكان جميل وهادي جدا تخش حور مع ادم ويحط ايده علي عيونها تبتسم حور وتمشي معاه يشيل ادم ايده براحه تفتح عيونها ببطء
ادم / تقدري تفتحي عيونك الحلوين
حور / تبتسم وتفتح عيونها وتفضل تلف من وتبتسم من جمال المكان المترتب بطريقه تتطير العقل
الارض / كان كلها ورود ابيض واحمر ..وقلب كبير مرسم بالورد وحاوليه بلونات ملونه وفي نص صوره لحور وهيه بتبتسم من الصور اللي كان ادم بيحتفظ بيها ..تمشي حور خطوه النور يتقفل ويشتغل نور هادي تبص حور وراها تلاقي ادم نازل علي ركبته ومعاه علبه صغيره وكان شكله يخطف القلب /
حور / تبتسم وتقرب منه وتشتغل ميوزك رومانسي
(يا اجمل حب في الدنيا)
حور / تقرب من ادم
ادم / انا عارف ان ده قليل عليكي .لان انتي تستاهلي اكتر من كده بكثير يا حور عايز اقولك اني حبيتك ازاي معرفش وعشقتك بالطريقه دي ازاي بردوا معرفش معرفش ليه قلبي اتعلق ودايب فيكي كل الناس كانت شايفه حبي ليكي بس انا مكنتش شايف وكنت بهرب من الحب ده وكنت خايف اقع في غرامك بس اقولك اي غرامك سحر قلبي وقلبي اصبح ملك ليكي انتي يا حور
ادم / بصوت رجولي دافئ / حور انا بحبك موت يا حوريه قلبي
حور / تنزل دموعها من الفرحه وتتسع عيونها من الفرحه وأحاسيس متلغبطه وتوتر وتنزل حور الي مستوي ادم وتلمس ايده
حور / وانا من اول ما شوفتك وانا قلبي مبقاش ليا قلبي مشي وراك من غير ما يقولي ليه انت او اشمعنا قلبي راح وراك ما كان ما انت رايح وحتي لو كان رايح وراك لنار كان موافق وماشي وراك وبيقرب منك اكثر. وانا اقولك اي نفسي مش مصدقه اني حبيت بالشكل ده وكأنك سحرت عقلي وقلبي بيك
بصوت رقيق ( بحبك يا ادم وبحبك لدرجه الموت بحبك لو قولتلي روحي لنار برجلك صدقني معنديش اي اعتراض هروح بس المقابل أن قلبك يحضن قلبي ..وتفضل جنبي من يوم ما شوفتك ونظرت في عيونك وانا تائهة في بحرك يا ادم وغرقت فيه كمان بس انا راضيه ومبسوطه اني غرقت في حبال حبك وتبتسم بلمعه عيون تخطف القلب
ادم / يقوم ويقوم حور ويلف ضهرها ويطلع من ذلك العلبه سلسله صغيره علي شكل قلب بيتفتح وفيه صوره لي وصوره ليها ..يلبس ادم ذلك السلسله لحور
حور / تمسك السلسله وتبتسم وتطبع قبله رقيقه علي السلسله اوعدك اني عمري ما هقلع السلسله دي من رقبتي مهما كان اي
ادم / ودي هتبقي معايا حور تلبس ادم السلسله التانيه لأنها توينز
ادم / عشان كل ما نبعد نقرب وسلسله ادم كانت فيها صوره لحور فقط ..
حور تبتسم ( انا بحبك اوي يا ادم
ادم / يشدها جواه حضنه بموت فيكي ياقلب وعيون ادم من جواه
حور / تحضنه بقوة وبشوق وعشق / انت خليت حلمي حقيقه حلوة اوي يا ادم انا فرحانه بيك
ادم / يحضن وشها بأيده ويسرح فيها انا لحد الآن مش مصدق اني احبك انتي بذات
حور / بعدم فهم انا بذات
ادم / بتوتر انا عايز اقولك حاجه
حور / قول
ادم / انا كنت
حور / اي يا ادم
ادم / يتوتر ويحس بخوف لو قال كده ممكن تبعد عنه انا بحبك اوي يا حور
حور / تبتسم وقعت قلبي
ادم / يتوتر قلبك واقع فيا من زمان ويغمز لها
حور / تبتسم مغرور
ادم / لازم اكون مغرور لاني وقعت قلب اجمل بنت في الدنيا كلها
حور / وانا مغروره بيك لان معايا راجل ولا اي راجل
ادم / يبتسم وانا معايا ست البنات كلهم
حور / تبتسم وتلمس وش ادم وتنظر في عيونه بحب وشوق واشتياق وشغف
ادم / يمرر ايده علي شعرها انتي اجمل من الخيال
حور / وانت شئ ليست في الواقع المخادع انت حاجه نازله من السماء كده علي. هيئة بشر
احنا في زمن كله بيخدع كله لكن انت حاجه مش تتوصف
ادم / يحزن وفي سره انا كمان كنت عايز اخدعك. يا حوريتي
حور / سرحت في اي
ادم / وانت معايا بسرح فيكي بردوا طول ما انتي معايا بفكر فيكي وانتي بعيده مقدرش اعدي يومي من غير ما اشوف عيونك اللي سحرتني ونظره عيونك اللي تتدوب اي حد فيه
وانتي بعيده قلبي بيفضل حيران ومشتاق اليكي وكل اللي علي باله هو انتي يا حوريه عيني
حور / تبتسم لا وكمان كلامه يدوخ يا ناس وتفتح أيدها وتلف هحتاج اي اكتر من كده شخص رومانسي وكلامه يدوخ ولمسه ايده تخلي الواحد يغمي عليه يسلام وتفضل تلف
ادم / يضحك عليها ويحاوطها بأيده من خصرها ../
ادم /. انا اللي هحتاج اي تاني من الدنيا وانا معايا الدنيا كلها .
حور / انا مبسوطه مبسوطه حاسه اني عايزه اطير عايزه ارقص أجري اتنطط عايزه العب عايزه اقول لكل الناس يا ناس انا فرحانه ده حبيب القلب قالي ده مجنون بيا
ادم / يضحك عليها بقوة وكل احلامك طول ما انا معاكي هتم
ادم / يلا اول حلم وينزل علي ركبته اميرتي الجميله هل يمكن هذا الفتي البسيط بالرقصه معاكي اميرتي الحلوة
حور / اي موافقه يا اميري الجذاب وفتاه البسيطه تقبل ذلك الرقصه
ادم / يبتسم وتمسك حور في ايد ادم ويطلعوا علي الاستيدج اول ما يطلعوا ينزل عليهم ورد من كل حته
حور / تبتسم انا حاسه اني في الجنه
ادم / جنه حبنا
ادم / يلف ايده حاولين خصرها
وتحط حور أيدها علي كتف ادم ويبصوا في عيون بعض .وتشتغل اغنيه
(.فرحانه بيك )
فرحانه بيك عمري ابتدأ اول ما جت عيني في عينك فرحانه بيك اكتر من اللي حلمت انا لقيته فيك فرحانه بيك انا عايزه اعيش ايام حياتي معاك وليك
حور / تبص في عيونه وده حالي لاني فعلا فرحانه بيك وعايزه اعيش ايامي كلها معاك وليك انت لو مش ليك فا انا مش عايزه حياتي .مش عايزه عمري ولا روحي لان وانت بعيد بتكون روحي رايحه مني ..وقربك مني بيرجع روحي ليا ومهما اقول مش هقدر اوصف قد اي بحبك
ادم / يتنفس في وشها بحب ( وانا ياستي أصبحت اسير ليكي اي حاجه عايزه تعمليها اعمليها حتي لو قولتي ارمي نفسك في البحر هرمي نفسي من غير ما افكر كفايه أن شفايفك قالت حاجه وانا عليا التنفيذ يا حب عمري يا اول حب واخر حب يا اول ما شافت وهتشوف عنيا يا اول احساس واجمل احساس يا احلي من كل البشر يا احلي حقيقه ظهرت في حياتي
ادم / بصوت عالي بحبك يا حوريتي
حور / بصوت عالي بحبك يا ادم
ادم / وحور يضحكوا ويحضنوا بعض بقوة وكأن مش عايزين الوقت يعدي ولا يمر علي اللحظه دي لحظه وجودهم مع بعض لحظه حبهم لبعض ./
حور / بهمس وصوت رقيق ( ادم
ادم / ياقلب ادم
حور / بهمس بموت فيك
ادم / يبتسم بعشق كل حاجه فيكي
وتخلص الرقصه
ادم / يأخذ حور ويقعد علي الطاوله اللي كلها شموع وشرائط حمراء وي ورد احمر ويمسك ادم الكرسي الي حور وتقعد حور بابتسامة ويقعد ادم قدومها /
حور / انت عملت كل ده امتا وازاي
ادم / اولا المكان ده اوتيل بتاع كمال وكمال خلي المكان خالي من اي حد عشان يشكرك لانك السبب في رجوع مراته إليه ..وانا عملت الترتيبات وكل ده لكن بردوا الشكر يرجع إلي فهد ساعدني في الحاجات دي عشان يطلع المكان كده في الوقت القصير ده
حور / تبتسم بجد كمال وتسنيم يتحبوا جدا
ادم / عندك حق بحس وانا جنبه اني جنب ابويا
حور / تبتسم فعلا يستاهل اكتر من كده
ادم / اه والله
حور / وبردوا انت مافيش منك لان كل حاجه تخلي العقل يطير
ادم / يبتسم والله كل ده قليل عليكي يا روحي
حور / تبتسم ربنا يخليك لقلبي
ادم / ويخليكي لحياتي
حور / تبتسم
ادم / يلا عشان تأكلي لانك مكلتيش حاجه وانا مش عايز حبيبتي تكون جعانه
حور / تبتسم اه والله يلا وتبدأ الحور تأكل هيه وادم
ادم / يأكل حور بأيده
حور / تبتسم وتأكل ادم هيه كمان
ادم / في بعض الاكل علي شفايفك من هنا
حور / تمسح هنا
ادم / تؤ شويه كده
حور / هنا
ادم / لا بردوا
حور / امسحه انت
ادم / يقرب من حور ويطبع قبله رقيقه علي شفايفها كده اتمسح
حور / تتسع عيونها وتحس قلبها هيقف واتوترت جدا لسه في حاجه
ادم / اوه كثير جدا
حور / تبتسم امم طب شليهم
ادم / يبتسم مهمتي دي
حور / تتضحك بقوة
ويرجع يطبع علي وشها / بحب
ادم / تصدقي الاكل طعمه كده احلي بكتير
حور / تبتسم الاكل بردوا
ادم / تؤ اللي عليها الاكل
حور / انا بقول كده بردوا
ادم/ يضحك وانا في حاجه. علي وشي
حور. / بتوتر هاه
ادم / هاه مين
حور / تطبع قبله علي خده يتحرك ادم ويأخذ ذلك القبله مش شفايفها
حور / تنظر في الأرض بخجل
ادم / يبتسم عليها
حور / علفكرة انت طلعت قليل الادب
ادم / عشان قدومي الجمال ده كله ازاي هكون محترم
حور / تبتسم امم اقنعتني
ادم / الله عليك يا ادم مقنع طول عمرك
حور / تبتسم
ادم / محظوظ يلي في بالي
حور /. هو مين
ادم / الصراحه اخوكي ياتري بيعملوا اي دلوقتي
حور / تبتسم / بطل قله ادب اكيد نايمين
ادم / انا بقول كده بردوا
حور /. تتضحك بقوة
ادم / حد قالك أن ضحكتك تهبل
حور / امم كثير جدا
ادم / بغيره نعم ياختي
حور / بس ولا سمعتها من حد غيرك ولا حسيت بيها من غيرك ولا حتي هزت فيا شئ
ادم / يبتسم تحبي نروح مكان تاني
حور /. اه تعالي نتمشي عايزه امشي وانا جنبك وأمسك في ايدك وقول انا بحبك
ادم / يبتسم ويقوم يمد ايده الي حور وتمسك حور في ايده بحب
ادم /. يخرج ادم مع حور
ادم / تعالي نركب السياره
حور / تؤ عايزه امشي عشان الوقت يكون طويل
ادم / يبتسم ويمسك في أيدها ويمشوا وهما عينهم في عيون بعض وكل واحد عيونه بتأكل الآخر ونظراتهم اللي كلها لبعض واشتياق رغم أنهم جنب بعض وايدهم في ايد بعض
ادم / تعبتي من المشي
حور / تؤ حتي لو تعبت ما عيونك الدواء وتنظر في عيونه حتي لو حسيت بالتعب النظره في وشك كفيله اني اكون في عالم اخر
ادم / يبتسم كان عندي حق لما أدمنتك
حور / وانا أصبحت اتنفس حبك
الجو يمطر جامد عليهم
حور / يسلام هذا هو الكلام
ادم / يبتسم هتتعبي تاني
حور / لا مش هتعب تعالا نعيش اللحظه تعب اي وتشد ادم وتفضل تلف وتلعب تحت المطر
ادم / بحب طفله
حور / لا مجنونه بعد اذنك
ادم / يبتسم بلاش كفايه عشان كده هدومك أصبحت كلها مياه
حور / مش انا جنبك خلاص
ادم / يقلع الجاكيت بتاعه طب البسي
حور / تلبسه وتحضن الجاكيت بكل قوتها وتستنشق رائحه عطره
ادم / تعالي نرجع طيب لحد ما المطر يقف
حور / تؤ
ادم / يشدها مش عايز حبيبتي تأخذ برد وتمرض
حور / تمسك في ايده وترجع الي اوتيل بتاع كمال
ادم / يشغل الدفايه حتي تدفاء
ادم / ينفع كده كلك مياه
حور / اي يعني
ادم / ينظر من الشباك الجو أصبح ممطر جدا شكلنا هنفضل هنا
حور /. تبتسم يسلام
ادم / لو فضلتي كده ممكن تتعبي
حور / مافيش اي حاجه انشف بيها نفسي
ادم / مش عارف تعالي نشوف يطلعوا يشوفوا وتكون كل الغرف مغلقه
حور / تتضحك كلهم مقفولين
ادم / تعالي نشوف دي وتكون مفتوحه
حور / لقينا غرفه مفتوحه اهوه يدخل ادم ذلك الغرفه هو وهو
ادم / يفضل يدور في ذلك المكان علي شئ تلبسه حور
حور / منشافه اهيه
ادم / طيب خشي نشفي نفسك
حور / تتدخل تنشف نفسها من الماء لكن هدومها كلها كانت مبلوله بردوا
تخرج حور /
ادم / لا كده هتتعبي جدا
حور / متخفش
ادم / طيب البسي الجاكيت ده ناشف
حور / تتضحك. عليه وتخش تقلع فستانها ..وتلبس الجاكيت بتاع ادم ويكون الجاكيت قصير جدا تخرج حور بخجل ما كنت تتطوله شويه جاي علي نفسك اوي
ادم / يرفع نظره إليها ويبتسم عندما يشوفها كده جميله وبريئه
ادم / ما حلو اهوه
حور / هو اكيد حلو عشان بتاعك بس قصير اوي
ادم / يبتسم وماله حلو ويغمز لها
حور / تتضربه بخفه اتلم واقعد
ادم / يشغل الدفايه وضم حور نفسها ويقعدوا قدوم الشباك يتفرجوا علي المطر وهو بينزل
ادم / شكلنا هنفصل هنا العربيه غرست في الطين لحد الصبح حد يجي يخدنا
حور / تبتسم اوك
حور / تسند دماغها علي كتف ادم
ادم / يسند جبينه علي جبينها
حور / قولي بقا حبتني امتا
ادم / الصراحه مش عارف لكن كله اللي اعرفه من اول ما شوفتك أصبحت مهوس بيكي
حور / تبتسم سحري لا يقاوم
ادم / يضحك
حور / بحبك يا ادم
ادم / بحبك يا قلب ادم
ويفضلوا يتكلمون مع بعض
_____________________________________
نروح عند فهد /
فهد / وهو ماشي من القاعه بتاعت الفرح يخرج عند اتجاه حمام السباحة وهو ماشي سرحان يخبط في بنت وقبل ما تقع يمسكها بسرعه
فهد / اسف مخدتش بالي
ليله /. تمسح دموعها بسرعه وبصوت محشور ولا يهمك
فهد / يسرح في عيونها الباكيه الحزينه ورغم كده عيونها بتلمع
فهد / ليه بتبكي مالك
ليله /. تنظر الي حمام السباحة وتنفس الصعداء بقوة
فهد / بسرحان فيها ورا التنهيده دي حكايات وجع كثيره
ليله / تنزل دموعها لا ولا شئ انا كويسه سوري علي الازعاج عن اذنك
فهد / يمسك أيدها قبل ما تمشي استني يا انسه
ليله / بوجع نعم
فهد / ممكن اعرف مالك
ليله / بوجع وهيفيد بأية ياتري
فهد / يمكن اشيل عنك واساعدك
ليله / مشكلتي مافيش فيها مساعده شكرا عن اذنك
فهد / استني بجد انا علفكرة اول مره اقف مع بنت وعايز اعرف مالك
ليله / تتنفس الصعداء بقوة وتنظر الي حمام السباحة
فهد / شكلك موجوعه
تنزل المطر عليهم وتغرقهم وليله مش حاسه بأي شئ غير وجع قلبها اللي بينزف
فهد / انسه طب تعالي اركبي العربيه عشان المطر
ليله / لم تحس بأي شئ في عالم اخر وسرحانه يقلع فهد الجاكيت ويحطه علي ليله ويشد ليله من أيدها ويتجاه الي السياره بتاعته وليله ولا هنا مش حاسه بأي شئ كأنها في صدمه جامده
يركبها فهد السياره
فهد / يرتب علي كتفها بحنان وبهدوء انسه انتي كويسه تفوق ليله هاه انا فين
فهد / انتي في السياره بتاعتي اولا اسمك اي
ليله / بصوت ضعيف ليله
فهد / بسرحان جميل اوي اسمك يشد بجد
ليله / شكرا
فهد / انا فهد
ليله / حلو سوري اني ازعجتك معايا يا استاذ فهد
فهد / فهد بس من غير استاذ ممكن
ليله / تبتسم بوجع ماشي يا فهد
فهد / ممكن اعرف مالك لو مافيش ازعاج
ليله / تسرح ماليش
فهد / طب اخمن انا
ليله / تبتسم خمن وريني قدراتك
فهد / يبتسم عليها بم انك في فرح وانا شايفك من بدري وانتي عيونك علي العريس وكأنك بتقولي لي ليه وحتي لما رقصتي كان نفسك يسيب ذلك البنت ويجري عليكي يضمك ويقولك انا ليكي صح تخمين ولا لا
ليله / تغلق عيونها بوجع / صح وتنزل دموعها صح كان نفسي يجري عليا يقولي انا لغيت الفرح عشان وانا عايزك انتي مش حد تاني ويضمني الي حضنه ومواقفه حتي اموت بعد ذلك اللحظه موافقه بس كان يكون ليا انا
انا موجوعه اوي يا فهد اوي اوي حاسه اني بموت انا باينه قويه قدومه وقدوم الكل وانا من جوايا بركان من الوجع
من وجع قلبي اللي بينزف بقوة من وجع حبي إليه اللي هو اصلا ميعرفش بيه ومش حاسس بيه ازاي محسش بقلبي ازاي محسش بيا هل مكنش باين في عيوني شوقي لي هل مكنش ظاهر لمعه عيوني عندما اشوفه ولا هو كان اعمي ومش بيشوف ولا انا كنت هبله من الاول العيب في مين فيا ولا فيه ولا فينا احنا الاتنين ولا اي بظبط طب لو ده اللي كان هيحصل ليه حبيته من الاول ليه قلبي دق لي هو دون عن كل الناس هل غباء ولا نصيبي اعشق قلب عمره ما عشقني ولا شافني اه يارب ااااااااااه والف اه عرفت انهارده اني ولا حاجه وانا هنت نفسي لما حبيته من الاول انا كنت غلط كنت ساذجه اوي ليه ياقلبي يوم ما تحب تقع في حب ده لا هو أول راجل ولا اخر راجل علي الارض يارب خليك معايا وقويني
فهد / تنزل دمعه هاربه من عيونه من كلامها اللي يكون ويخلي الحديد يلين كلنا بنمر بتجارب في حياتنا عشان نتعلم منها نشوف الغلط في العلاقه الاوله عشان منعملوش تاني لازم نضرب بقوة عشان نتعلم ونكون اقوي كل الناس مرت بتجارب في حياتها كتير لو كل الناس كانت ضعفت الدنيا مكنش هيكون فيها حد لكن في ناس بدوس علي الماضي وتمشي ولا كأن شيئاً حصل وبيكون بالنسبه ليهم مجرد ذكره في حياتهم إذا كانت ذكره حلو ولا وحشه مش فارقه اومال ليه ربنا انعم علينا بنعمه النسيان عشان ننسي عارف أنه صعب لكن نجرب احسن ما نخسر نفسنا علشان الحزن الحزن شئ بيأكل فينا وبيخلي البني ادم دبلان ليه ندبل ونضعف ليه وهما بيكملوا حياتهم عادي ولا كأن شئ حصل استقوي يا ليله
ليله /. تبتسم عندك.حق في كلامك لكنه صعب يا فهد صعب اوي الفعل انت عارف دلوقتي عماله اتخيل ياتري بيقولها اي ياتري بيعملوا اي ياتري حس معاها بأيه ياتري حس بحبها وحس بطعم حضنها كل ما اقفل عيني بشوفهم قدومي وبتخيل مش قادره اقفل عنيا مش قادره ليه انا طلعت الضحيه لا لازم افوق لانه كله طلع كذب في كذب حتي ياقلبي اللي قلبك حبه مكانش ليك ويارتنا ياقلبي ولا شوفته ولا قلبي حس بيه وحياتي أصبحت محطمه اه ياقلبي انت لازم تبعد.لانك اخرك تتنسي حتي وانت جنبه اسكت بقا ياقلبي اوعي تتدق تاني لي اوعي ياقلبي تفكر فيه افتكر أنه دلوقتي في حضن قلب غيرك ومبسوط معاها وبطل ساذجه يا قلبي
فهد/ يتوجع من كلامها ويمسح دموعه اللي نزلت
فهد /. انتي عارفه انا كنت في الحاله دي يوم موت امي عشان كده حاسس بيكي احساس يموت لم تحس ان أقرب حد.ليك بعد عنك ويلمس أيدها بس لازم نكمل يا ليله وينظر في عيونها الباكيه
ليله /. لازم اكمل فعلا لازم معلش بقا صدعتك معايا
فهد / يبتسم لو الصداع حلو كده ياريت اتصدع كل يوم موافق معنديش مانع ياستي لانه صداع حلو
ليله / تبتسم اتشرفت بيك جدا يا فهد
فهد / الشرف ليا يا ليله
ليله / تبتسم انا همشي عن اذنك
فهد / استني اوصلك
ليله / لا مافيش داعي
فهد / عيب أما اسيبك في وقت زي ده هو انا مش راجل ولا اي
ليله / سيد الرجاله كمان ياعم
فهد / يبتسم ضحكتك حلوة علفكرة
ليله / امم عارفه طبعا مافيش حاجه فيا وحشه وتتضحك
فهد /. يضحك وده بقا يبقي غرور ولا ثقه
ليله / اكيد ثقه وليست غرور
فهد /. يبتسم علفكرة انتي جميله اوي
ليله /. امم نازل معاكسه بقا
فهد
/ تؤ اوعي تفهمي صح
ليله /. لا فاهمه غلط
فهد / طب الحمد لله
ويضحكوا بقوة
ليله /. هم يبكي وهم يضحك وتتضحك
فهد / كل حاجه بأيدينا بأيدينا نبكي وبردوا بأيدينا نفرح بأيدينا نعدي ونكبر وبأيدينا نحزن بردوا
ليله / صح انت صح
فهد / بما انك متعرفيش حاجه عني بقا انا اسمي فهد وعندي ٣٠ سنه ومدير شركه كمال السويسي
ليله /. اه اتشرفت بيك الشركه دي سمعتها سابقها
فهد / يبتسم وانتي
ليله /.. انا ليله وعمري ٢٤ واكون مساعده شركه منصور الحديدي /
فهد / شركه الحديدي دي من اشهر الشركات في العالم كله والكل بيحلف بيها
ليله / تبتسم كفايه وجود حور فيها لانها ذكيه جدا والتصميمات اللي بنشتغل عليها هيه اللي خليت الشركه تكبر كل الفاشون ده من تصميمات حور واحنا يدوب نشتغل علي التصميم
فهد / انا اكون صديق ادم
ليله / اه
فهد / فعلا شكل حور انسانه مميزه
ليله / جدا فوق الخيال
فهد / يبتسم مميزه لأنها اختارت بنت زيك تكون صديقتها
ليله / تخجل وتبص في الأرض
فهد / يبتسم لو الجو مكنش ممطر كده كنت قعدنا في مكان حلو
ليله / تبتسم شكرا جدا
ليله / بس ممكن امشي
فهد / زهقتي
ليله / لا تعبانه بس شويه وعايزه ارتاح الفتره دي كويس
فهد / الف سلامه حاضر ويبدأ يسوق فهد الي المكان التي قالت عنه ليله
ليله / شكرا وتقلع ليله الجاكيت معلش بقا قلعت الجاكيت عشاني
فهد. لا خليه معاكي كده تخدي برد بعدين ابقي اخذ الجاكيت ياستي
ليله / انا وصلت خلاص
فهد / لا خليه وابقي اعدي اخده في اي وقت ولا مش عايزه تشوفيني مره تانيه
ليله /. تبتسم ماشي
فهد / يسرح في ذلك الضحكه البريئه
ليله / شكرا تاني مره وتنزل ليله تتطلع شقتها وتقفل الباب وتتدخل غرفتها تتطلع دفتر الذكريات بتاعها وتفتح صفحه جديده
ليله / تكتب ما اصعب ذلك الاحساس المؤلم مكنتش اعرف ولا اتوقع انه الفراق صعب بذلك الشكل المؤلم كنت افكر أن الحب فرح وسعاده وابتسامات لكنه طلع عكس تفكيري وطلع حزن واهات كثيره أكثر من ذلك الفرح لكنه احساس يموت بالبطئ الشديد وقلبي الذي بينزف وجعا من فراقه بعيد عني .لكن وجع قلبي مؤلم ويألمني كثيرا ولم اقدر اتخيل أنه في حضن غيري
وتشتغل اغنيه اصاله
اخذت قلبي في ايديا ودموعي اللي في عنيا ماتت جوايا حاجه كان نفسي في يوم تعيش مقدرتش حتي اتكلم كل اللي عرفته أتألم ولقتني غصب عني بضحك عشان مابكيش يمكن تلاقي عندها اللي انت ملقتوهش فيا يمكن تحس بقلبها
ليله / تغلق عيونها وتنزل دمعه علي الورقه وتكمل كتابه
ليله / بس في نفس الوقت فرحانه من اجلك فرحانه لانك جنب الانسانه اللي انت عايزها فرحانه لان انت فرحان حتي لو فرحك هيكون علي حساب وجعي وحزني ولكن اتمني اسعد قلبك حتي لو من بعيد الي بعيد
يوسف انك تجري في دمي وبتنفس هواك قلبي اللي حبك
وأغلقت ليله الدفتر وكان في صوره الي يوسف جنبها تأخذ الصور وتحضنها وتنام وهيه حاضنه الصوره بقوة ودموعها بتنزل وهيه نايمه ولم تحس
____________________________________
نروح عند جميله
جميله / تخش التواليت وتفضل ترجع بقوة وي وشها اصفر تمسح وشها في اي مالي وتخرج جميله من التواليت
مراد / بخوف جميلتي مالك
جميله / مافيش حاجه انا كويسه
مراد / تعالي نروح الي دكتور طيب
جميله / لا مافيش داعي
مراد /. جميله
جميله / اطمن انا بخير
مراد / بخوف بجد
جميله / تحس بخوفه عليها وتبتسم اه بجد يا مراد
مراد / انا بخاف عليكي من النفس اللي بتنفسيه يا جميلتي بخاف عليكي حتي من الهوا بخاف يجي شويه هوا يزعج حبيبتي وبتمني في كل وقت اشوفك سعيده
جميله / بابتسامة انت كنت فين من زمان يا مراد
مراد / كنت قدومك في كل ثانيه وكنت جنبك لكن انتي مشوفتيش ده كانت عيني بتفضحني اول ما بشوفك بس بردوا انتي مشوفتيش ده كنت بتنفس هواكي ومستعد اعمل اي شئ عشانك بس النصيب كان لي رأي آخر في كده وكان لازم تشوف نصيبك مهما كان اي
جميله / عندك حق يا مراد لكن كنت اتمني انك تكون انت نصيبي كانوا اختصرنا كل العذاب ده ليه النصيب لعب معانا بالشكل ده ليه
مراد / عشان ربنا يقولي أن مهما رحتي فين انك ليا وانك مهما مشيتي ورحتي ورجعتي بردوا ليا انك انتي بتاعتي انا بس وان مهما حصل بردوا ليا
جميله/ تبتسم يمكن شكرا يا مراد شكرا اني لما احتاجتك لقيتك جنبي شكرا من كل قلبي اني لقيتك في الوقت ده بجد شكرا
مراد / يمسك ايدها ويطبع قبله رقيقه علي أيدها اوعي تشكريني انتي تستاهلي كتير اوي تستاهلي مثلا كل خير. تستاهلي حياه جميله زيك يا جميله تستاهلي كل حاجه حلوه واحلي من الخيال
جميله / اكيد هتكون حياتي حلوة بعد ما عرفتك يا مراد
مراد / يبتسم وانا اوعدك من كل قلبي اني عليا افضل اسعدك لحد ما اموت واني مشوفش في عيونك دموع غير دموع الفرح
جميله / تبتسم اكيد لاني معايا راجل بجد
مراد / يبتسم يلا ابدائي اكل
جميله / تبتسم حاضر وتبدأ تأكل هيه ومراد لكن حاسه بتعب وبتخبي ومش عايزه تظهر انها مريضه قدومه
يخلصوا اكل ويروحها الي البيت ويفرح مراد أنه وأخيرا جنب البنت اللي عاش طول عمره يحبها وتتدخل جميله غرفتها ترمي نفسها علي السرير وتحط أيدها علي بطنها بوجع استر وميكونش اللي في بالي يارب
______________________________________
نروح عند العرسان /
مايا / كانت نايمه في حضن يوسف وبتلعب في وشه
يوسف / بابتسامة احنا حقيقي جنب بعض دلوقتي
مايا / تؤ انا مش مصدقه الصراحه
يوسف / يبقي لازم اخليكي تصدقي
مايا / تتضحك بقوة تؤ صدقت خلاص
يوسف / لا ازاي الواجب اني اخليكي تصدقي ويغمز لها
مايا / بدلع وتلعب في دقنه مش انت جنبي خلاص مصدقه ياروحي
يوسف / يالهوي علي روحي اللي طالعه زي السكر دي
مايا / بحب بحبك يا يوسف
يوسف / ياقلب وعقل يوسف بموت فيكي انا
مايا / تبتسم بحب
يوسف / تحبي نروح فين شهر عسل
مايا / بتفكير مش مهم المهم اني جنبك خلاص
يوسف /. لا ازاي لازم تروحي شهر عسل زيك زي اي بنت وكمان احلي بنت
مايا / تبتسم اي مكان
يوسف / نروح باريس
مايا / تتسع عيونها قول تاني كده
يوسف / يضحك باريس
مايا / هيغمي عليا خلاص
يوسف / يشدها عليه يبقي افوقك انا
مايا / تتضحك لدرجه تدمع عيونها من شكل يوسف المضحك
يوسف / اموت في ضحكتك دي
مايا / بحب وانا بموت فيك وفي كل حاجه منك
يوسف / يبتسم يبقي نسافر بكره الصبح
مايا / يسلام يلا ننام بقا
يوسف /. نوم اي ده مافيش نوم قبل شهر
مايا / شهر يالهوي
يوسف / مش عاجبك نخليهم شهرين قليل صح
مايا /. تموت من الضحك لا وماله شهر حلو
يوسف / يقربها منه وبصوت دافئ ولازم اثبات علي حبك ليا
مايا / برقه ازاي بقا
يوسف /. كده ويطبع قبله رقيقه علي شفايفها بحب وشوق
مايا / تحس ان قلبها هيقف واتوترت واتبادلت معاه القبله بحب شديد
_______________________________________
وفي صباح يوم جديد علئ لابطال جميعا
نروح عند حور تصحي من النوم تلاقي نفسها كانت نايمه في حضن ادم
حور / تبتسم وتتعدل في جلستها وتبص علي ادم بحب تتطلع حور تلفونها وتصور ادم وهو نائم تقرب حور جنبه وتطبع قبله علي خده وتأخذ صوره وهيه بتبوسه وتبتسم
ادم / بنص عين بتعملي اي
حور / تبتسم وتتوتر ولا حاجه
ادم / يتعدل ويشدها عليه بدل المعاكسه وانا نايم كنتي استني لحد ما اصحي
حور / انا معملتش حاجه
ادم / يمرر ايده علي وشها احلي واجمل صباح في حياتي
حور / تحط أيدها علي وشه وانا بالنسبه ليا احلي يوم في حياتي كان امبارح وانهارده لاني صحيت علي اجمل وش في العالم كله
ادم / يبتسم بحب عليها بحبك يا حوريتي
حور / بابتسامة بحبك يا ادم
حور / احنا من امبارح نايمين علي الكرسي معلش بقا ازعجت نومتك
ادم / بحب ياريت كل يوم يكون ازعاج بالشكل ده
حور / تبتسم طب هدخل البس الفستان اكيد نشف بقا وتقوم حور وهيه ماشيه تكعبل وتقع فوق ادم
ادم / يمسكها بسرعه وينظر في عيونها اللي مثل الشجر
حور / تسرح في عيونه بحب وشوق
ادم / يطبع قبله رقيقه علي شفايفها بحب
حور / تتسع عيونها وتحس انها متخدره وتفضل قافله عيونها وقلبها بيدق بقوة
ادم / يبتسم ويطبع قبله علي جبينها
حور / تحس انها في عالم اخر وتفضل قافله عيونها
ادم / يستغل الفرصة ويطبع قبله علي عيونها وعلي وشها تحس حور انها هتتضعف تفتح عيونها ببطء وبصوت محشور مش قادر يطلع / احم كفايه كده بقا
ادم /. يضحك عليها روحي غيري احسن شكلي هرتكب جريمه
حور / تبتسم وتتطلع تجري وعلي اي الطيب احسن
تتدخل حور تلبس فستانها وتحضن الجاكيت بقوة وتبوسه وتشم رائحته بحبك يا ابن الايه
تخرج / حور تلاقي ادم جايب فطار وقاعد مستنيها تقرب حور وتنفخ في ودنه
ادم / يبتسم وتقعد حور جنبه
حور / يسلام لو كل يوم اصحي علي كده مقدرش استحمل يا ناس الحب ده
ادم : يبتسم. لازم اكل حبيبتي بأيدي كويس
حور / تبتسم اشطا ويبدأ ادم يأكل حور بأيده بحب وحور تنظر في عيونه بحب وشوق
ادم / مقدرش علي النظرات دي
حور / ولا انا اقدر اشوف كده والحب ده مقدرش
ادم / يبتسم
حور / تفتكر شئ
حور / ليله
ادم /. مالها
حور / بحزن انا نسيت خالص
ادم / هيه ليله بتحب يوسف
حور /. هاه عرفت منين
ادم / عيونها امبارح كانت حزينه وبتقول كده عيونها كانت توجع امبارح
حور / دموعها تنزل لما تفتكر ليله انا زعلانه اوي كان نفسي من زمان انها تكون هيه مرات اخويا لكن كنت عارفه انها مش بتحبه والله العظيم لو كنت اعرف كنت عملت اي حاجه عشان يكونوا لبعض لكن هما الاتنين جاين متأخر اوي يقولوا أنهم في بال بعض
ادم / بس حبيبتي متعرفيش النصيب فين كل شئ نصيب وهتشوفي النصيب بنفسك
حور /. عارفه
ادم / يحضن وشها مش عايزك زعلانه
حور / بابتسامة حاضر
تنزل حور مع ادم ويوصل حور الفيلا بتاعتها
حور / هتوحشني
ادم / وهو بيقابل حور وانتي كمان
حور /. خلي بالك من نفسك
ادم / حاضر
تدخل حور الفيلا وهيه مبسوطه وفي دنيا تانيه
ادم / يروح الشغل ويوصل الي شركه كمال ويشوف فهد
فهد /. كان قاعد سرحان
ادم / اي هيه السناره غمزت
فهد / يفوق هاه
ادم / هاه يبقي غمزت
فهد / بتوتر لا سرحت بس
ادم / يبتسم بهزر معاك ياعم
فهد / بغمزه عملتوا اي امبارح عرفت انكم فضلتوا في الفندق
ادم / يبتسم ولا حاجه كان احلي يوم في حياتي بس وكان اجمل يوم
فهد / وحصل اي كمان
ادم /. اتلم مافيش حاجه من اللي في دماغك حصلت
فهد / يبتسم ماشي ياعم
ادم /. تعالا نشوف الشغل اللي ورانا
فهد /. يلا كان فيه صفقه يشتغل عليها ادم بذكاء شديد
فهد / يستغرب ذكي اوي علفكرة
ادم /. يابني انا ابويا كان صاحب اكبر الشركات توفيق العالميه
فهد / شركات العالميه كانت شركتك
ادم / بحزن اه كانت
فهد / ده أعلنت إفلاسها من زمان كانوا متعاقدين معاها
ادم / يتوجع ويفتكر اللي فات
فهد / اسف
ادم / اللي كان السبب في كده مش هسيبه
فهد / نصيبك يا ادم خلاص أن شاء الله ترجع شركات ابوك تاني
ادم / لازم ارجعها
فهد / وانا معاك وهساعدك.
ادم / يبتسم بجد شكرا يا فهد
فهد / احنا قولنا أننا اخوات وهنفضل مع بعض وان شاء الله اقدر اساعدك
ادم / أن شاء الله
_____________________________________
العرسان راحوا شهر عسل وحياه جديده ليهم كلها حب واشتياق وشوق الحب
نروح عند جميله
تروح / جميله عند الدكتور حتي تكشف تدخل جميله ويفحصها الطبيب
جميله / خير
الدكتور ؟
جميله /. تتسع عيونها اي
الدكتور ..لازم تمشي علي العلاج ده
جميله / تخرج وترجع البيت وهيه مصدومه
_____________________________________
انما ليله /. تقوم من النوم تلاقي نفسها حاضنه صوره يوسف
ليله / بحزن لازم تعيش ياقلبي هو صعب في الاول بس بعد كده هتعيش
ليله / فتحت دفتر الذكريات وكتبت شئ
ليله / اول نهار يطلع. وانت في حضن بنت تانيه وضيعتني معاك
اول يوم يمر عليا بالصعوبه دي مكنتش اعرف أنه صعب كده لكن هعيش بعدك اكيد بس عايزه اقولك اني عمري ما ابطل احبك ولا حتي ينقص حبك عمري ما هحب غيرك صدقني
بحبك حبيبتك ليله يا يوسف وتغلق الدفتر
_____________________________________
يتصل مراد علي ادم
مراد / الوو انا جاي انهارده اطلب منك ايد جميله
ادم / يبتسم في انتظارك
ويغلق الخط معاه ويمر اليوم
يروح مراد/ الي بيت ادم
ادم / منور يا ابو الرجال
مراد / يبتسم بنورك
مراد / انا جاي اطلب منك ايد جميله انت عارف اني ابويا وامي متوفين وماليش حد يجي معايا
ادم / لازم نأخذ رأي للعروسه تنادي الام جميله تخرج جميله بحزن من الغرفه
ادم / تعالي يا جميله تقعد جميله وتبص علي الارض
ادم /. مراد جاي يطلب ايدك
جميله/ بصوت محشور انا مش ؟
ياتري هتقول اي ؟
وياتري الدكتور قالها اي ؟
_________________________________________
نروح / عند ليله تعمل كوب كابتشينو وتقعد تشربه وتسرح في عالم اخر وتسمع خبط علئ الباب .تفتح تلاقي ؟
تصدم ؟
ياتري اي مين
وياتري مصير ليله اي ؟
هل النصيب هيلعب معاهم لعبه القدر ؟
~البارت (٢٧+٢٨) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا
~بقلمي يوكا♥️~
نروح عند جميله /
جميله / تخرج وتنظر في الأرض وعيونها كلها حزن شديد وي وجع
ادم / اي رأيك يا جميله مراد جاي يطلب ايدك
مراد / ينظر إلي جميله بفرحه وعيونه كلها فرحه وحب
جميله / بوجع وصوت محشور وانا مش موافقه
تنزل ذلك الكلمه عليهم كالصاعقة الكل يتسع عيونه /
مراد / تتحول عيونه من فرحه الي الم شديد
مراد/ عايزه توقعي قلب صح قولي انك عايزه توقعي قلبي وبلاش هزار ونبي في الحاجات دي
جميله / وهيه لسه باصه في الأرض لا بتكلم بجد انا مش موافقه عليك يا مراد وياريت تفهم ده بقا
ادم / يستغرب من أخته لكن يفهم أن في شئ اوي ورا ذلك الكلام لان اخته كانت موافقه اي غير رأيها في يومين
ادم / جميله انتي بتقولي اي
الام / اي يابنتي مالك
جميله / تمسك اعصابها لو سمحت مش عايزه حد يضغط عليا انا قولت اللي عندي ليكم وتقوم جميله وتتطلع تجري تخش الغرفه وتقعد علي السرير بوجع وحزن / ليه الكابوس ده ياربي وتنزل دموعها بقوة
ادم / مراد انا اسف
مراد / في حاله صدمه مش قادر يستوعب هيه قالت اي وليه تقول كده وازاي ده احنا كانوا لسه مع بعض يدوب طلع علينا النهار اي حول كلامها كله بالشكل ده ليه
ادم / باستغراب من أخته اكيد في شئ اوي ولازم اعرفها
مراد / قولها إنها مهما عملت انا متمسك بيها ومافيش حاجه تقدر تمنع أننا نكون مع بعض انا غبي مره لما ضاعت من ايدي مش عايزه تتضيع من ايدي مره تانيه مش هقدر ده انا مصدقت أنها جت فرصه لرجوع مره تانيه ده انا ماصدقت أن ربنا كتبلي فرصه جديده ليه ترفض بالشكل ده لو مش عايزه كانت من الاول تقولي
ادم / يرتب علي كتفه لانه حاسس بيه أنه صعب انها ترفضه بالشكل ده
ادم / صدقني هفهم منها مالها وهقولك وانا مش هخليها تتضيع منك مره تانيه كفايه اللي ضاع منكم
مراد / تنزل دمعه هاربه من عيونه ويمسحها بوجع
ادم / يرتب علي كتفه اكيد هتوافق صدقني بلاش نضغط دلوقتي عليها انا هعرف منها مالها
مراد / ماشي ويقوم مراد عن اذنكم انا
الام / معلش يابني بجد حقكك عليا انت مافيش منك اصلا
مراد / يبتسم بوجع لا يا امي انتي ذنبك اي ويغادر مراد وهو كله وجع
يدخل / ادم الي جميله
جميله / لو سمحت مش عايزه اتكلم مع حد بعد اذنك يا ادم
ادم / حتي انا يا جميله
جميله / بدموع بعد اذنك يا ادم بلاش تتضغط عليا
ادم / بحزن مالك يا جميله وليه دموعك دي
جميله / بوجع يوه بقا
ادم / طب هخليكي ترتاحي شويه ويخرج ادم
الام / بحزن هيه مالها يا بني
ادم / مش عارف يا امي
يرن تلفون ادم وتكون حور
ادم / بحزن اي ياحور
حور / بقلق مالك يا ادم صوتك ماله انت كويس
ادم / اه كويس لكن جميله
حور / بقلق مالها جميله
ادم / حصل وحكي كل شئ إليها
حور / طب انا هاجي اتكلم معاها انا
ادم / مش عايز اتعبك
حور / بزعل اخص عليك يا ادم انا جايه حالا ملكش دعوه بيها وانا هاجي اشوفها انا بنت زيها وهفهم عليها
ادم / ماشي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك
حور / حاضر ياروحي وتغلق الخط معاه وتقوم تلبس وتأخذ مفاتيح السياره وتركب سيارتها وتوصل الي بيت ادم وتخبط
ادم / اول ما يشوف عيونها ينسي كل شئ ويسرح فيها وفي بحر عيونها الغارقه
حور / بحب وصوت كله حب وحشتك صح
ادم / يطبع قبله علي أيدها في كل لحظه بتوحشيني
حور / تبتسم مش وقته فين جميله
ادم / جواه تخش حور
الام / بحب اخبارك ايه يابنتي
حور / تبوس ايد ام ادم الحمد لله يا امي وانتي
الام / بحب الحمد لله يابنتي
حور / تبتسم هدخل اشوف جميله مالها
الام / معلش يابنتي هنتعبك
حور / لا يا امي متقوليش كده وتتدخل حور الي جميله
جميله / مش قولت مش عايزه حد معايا
حور / حتي انا لا مكنش عيش وملح
جميله / حور
حور / تقعد جنبها اي بقا ياقمري مالك فيكي اي انا جايه مخصوص عشان القمر بتاعي
جميله / تنزل دموعها
حور / تحضن جميله وترتب علي شعرها وليه الدموع دي اي يستاهل أن العيون الحلوين دول يبكوا بالشكل ده
جميله / بحزن اه يا حور مالها دنيتي جايه عليا كده ليه ليه لما قولت اني بدات افرح ادخل في مصيبه تانيه
حور / لا كفالله الشر متقوليش كده كل مشكله وليها حل وربنا قادر علي كل شئ
جميله/ بحزن انا حامل من طلقي
حور / تتسع عيونها حامل
جميله / بعد ما صدقت اني لقيت حد هيقدر وجودي ويحافظ عليا اعرف اني حامل ليه اظلمه معايا وليه يربي ابن مش ابنه ولا منه لا كده انا صح لازم اخليه يعيش حياته لا لازم يعيش من غيري هو اي غصبه أنه يأخذ واحده مطلقه لا وكمان حامل ليه هو يستاهل احسن بنت في الدنيا الا انا انا مكتوب عليا الحزن وبس مكتوب عليا اني اكون وحيده وحزينه وبس
حور / اولا استغفري ربك وقولي يارب حرام تقولي كده لانك بتعتراضي علي حكمه ربنا واللي كتبه ربنا ليكي قولي الحمد لله في السراء والضراء يا جميله
حور /. ثانيا كان لازم تقولي لي انك حامل وهو يختار لو بيحبك مش هيفرق معاه بالعكس لو بيحبك هبعتبر ابنك ابنه وحته منه لو بيحبك هيستحمل اي حاجه مقابل انه يشوفه سعيده ومبسوطه لو بيحبك هيقبلك مهما كنتي اي لو بيحبك مش
هيفكر في اي حاجه غير أنه يكون جنبك وبس وانتي لازم تعرفيه بالكلام ده لازم تقولي لي انك حامل وهو يختار لا يختارك انتي واللي في بطنك يا اما هو كده اختار السكوت ده وحش بلاش السكوت لأنه بيضيع كل حاجه حلوة من تحت ايدك السكوت بيقضي علي كل حاجه وفي لآخر بنقول ليه يارب ليه لكن احنا السبب لما نسكت ونضيع كل حاجه يبقي احنا السبب ربك قال اسعي مش قال اسكت وضيع كل احلامك من بين ايدك
جميله / تنظر لحور وتقتنع عندك حق يا حور
حور / تبتسم مش عايزه جميلتي الحلوة دي تبكي مره تانيه احسن اعيط معاكي واجيب ناس ونقلب الدنيا عياط علي الاخر
جميله / تتضحك لا ياستي ودي ضحكه حلوة كده
حور / تتضحك قمر كده يا ناس خلاثي كميله
جميله / انا بشكرك لاني لقيتك جنبي مش عارفه من غيرك كنت عملت اي
حور / في اي وقت انا جنبك وبعدين انا حتي الايام دي نزل عليا العقل وبقيت احل مشاكل الجميع مكنتش اعرف اني عاقله ياوختشي
جميله / تتضحك بقوة انتي ست البنات كلهم والله
حور / تحضن جميله وانتي اجمل البنات كلهم والله
يفضلوا يضحكون مع بعض وتأخذ حور جميله وتخرج بيها بعد ما خليت جميله نسيت كل الحزن
ادم / ينظر إلي جميله ويستغرب تجري جميله عليه تحضنه اسفه يا ادم اني اتعصبت عليك اسفه بجد اني كلمتك بطريقه وحشه انا اصلا ماليش غيرك ياحبيبي
ادم / يرتب علي شعر أخته انا زعلان منك ياحبيبتي انا زعلت عليكي لما شوفتك بالشكل ده وانا مش بأيدي حاجه اعملها وزعلت اكتر لما شوفت دموعك وانتي عارفه قد اي دموعك غاليه عليا
جميله / بس حور اقنعتني بكلامها الجميل بجد انتي حوريه فعلا
حور / تبتسم ده واجبي اتجاه اخواتي حبيبتي
جميله/ تبتسم انت محظوظ بيها اوي يا ادم
ادم / يبص علي حور بحب محظوظ لاني معايا ست البنات
حور / تخجل وتبص في الأرض
الام /. تبتسم وترتب علي كتف حور شكرا يابنتي جدا
حور / بزعل اخص عليكم بجد انا من ساعه ما عرفتكم وانا اعتبرتكم عائلتي ولا انتو شايفين غير كده
الام / وجميله / واحنا كمان
ادم / بغمزه وانا كمان
حور / تبرق إلي ادم هشش
ادم / يضحك عليها وعلي خجلها
ادم / معرفتش جميله كانت زعلانه من اي وليه رفضتي مراد
جميله / تنظر في الأرض انا كان بقالي كام يوم تعبانه وقولت أنه ممكن يكون دور برد عادي أحد ما رحت النهارده عند الدكتور وقالي اني
ادم / وأمه استغربوا قالك اي
جميله / بقوة وتبلع ريقها بصعوبه قالي اني حامل في شهر ونص
ادم / يحزن علي اخته بس مكنش لازم تعملي كده معاه يا جميله انتي عارفه مراد بيحبك قد اي وده مكنش سبب أنه يرفض حبك أو حتي يرفضك كفايه أنه اتعذب سنين طويله هيجي دلوقتي يرفض حبك لما يعرف انك حامل ليه انتي فكرتي من الاول غلط ده مش سبب
جميله / مكنتش عايزه اظلمه معايا هو لسه شاب ليه يتجوز واحده مطلقه لا وكمان في بلوه في بطنها
حور / حرام تقولي كده لان مهما قولتي اول ما تشوفي ابنك هتنسي كل العذاب اللي مريتي بيه في حياتك لان الام مهما عملت هيه ام ومتقدرش تقسي علي ابنها
الام / فعلا عندها حق كفايه اول نظره يوم ما تولدي مش هتحسي بالتعب كله اللي فات هتحسي انك نسيتي كل التعب ده هيه دي الام يا بنتي
جميله / بس انا مش عايزه حاجه تفكرني بيه مش عايزه حاجه منه ازاي وفي حته جوايا منه كل يوم هتكبر وكل يوم هحس بيها هو مش كفايه العذاب اللي شوفته معاه مش كفايه الجرح اللي جرحني بيه مش كفايه كل ده مش كفايه
جميله / كل شئ بيحصل في حكمه من رب العالمين لينا
الكل / ونعمه بالله
ادم / انتي لازم تكلمي مع مراد في الموضوع ده
حور / فعلا لازم تقوليلو انك حامل وسيبيه هو يختار يا جميله
جميله / تهز راسها بمعني حاضر
جميله / تقعد علي الاريكه وتحزن من نفسها لأنها شافت قد اي هو كان في قمه السعاده ومره واحده أصبح في قمه الحزن زعلت من نفسها لأنها كانت السبب في الحزن اللي ظهر عليه هو اكيد حزين دلوقتي ومش طايق نفسه
الام / اي رأيك يابنتي نتعشا سوا
حور /. تبتسم انتي عايزه رأيي أيوة طبعا يسلام
ادم _ يضحك علي حور وينظر عليها بكل حب
الام / هدخل اجيب الاكل
حور / استني هاجي معاكي
الام / بأمر خليكي انتي هنا وجميله هيه هتساعدني
حور / بس
الام / مافيش بس يلا
حور / تقعد جنب ادم وتقوم جميله من جنبهم وتبتسم في سرها
ادم / ينظر لها بحب تصدقي انك وحشتيني اوي في اللحظات دي
حور / تبتسم وانت بتوحشني وانت جنبي وبين ايديا بتوحشني وفي كل لحظه وكل دقه قلب بتنبض من اجلك ومن أجل انك وحشتني وكل ما اقفل عيني اشوفك قدوم عيوني وبتكون وحشني ونفسي افضل جنبك
ادم / يحضن وشها بأيده وينظر في عيونها نظره طويله كلها معاني الحب
ادم / من ساعه ما عرفتك وانا حالي اتشقلب منك لانك طول ما انتي بعيده كنتي دائما في بالي كنت بطلع صورتك من غير ما احس وافضل ابص فيها والمس وشك الحلو
حور / تمسك سلسله ادم بص كل ما حد فينا يوحش الآخر يمسك السلسله دي يبوسها
ادم / يبتسم ويمسك السلسله بتاعته وفي نفس اللحظه تمسك حور السلسله بتاعتها ويبوسوا السلسله
ادم / وحور في نفس الوقت لانك وحشني حتي وانت جنبي ويضحكوا اما يلاقوا نفسهم بيقولوا نفس الكلام دي مش روحهم بس اللي أصبحت واحده حتي كلامهم أصبح واحد
ادم / يلمس شعرها بحب ويسرح فيها بحبك حوريتي
حور / تبتسم بحبك يا ادم
ادم / يلاقوا نفسه بيطبع قبله رقيقه علي شفايفها
في ذلك اللحظه تخرج جميله بالاكل وتتوتر جامد لما تشوفهم كده تحط الاكل علي الطاوله وتتدخل تاني بسرعه
ولم يحس بيها أحد كل واحد عالم الحب مسيطر عليه ومشاعر الحب
جميله / تخش الي امها وهيه متوتره لما شافتهم كده
الام / مالك
جميله / تبلع ريقها بصعوبه ماليش ياست الكل
الام/ بشك عليا
جميله / تبتسم شكل ابنك قالها أنه بيحبها ودلوقتي بيقول لها بحبك مالناش دعوه احنا بقا
الام / تبتسم بجد انا عايزه اشوفهم
تتسع عيون جميله خدي هنا ياوليه رايحه فين تخرج الام
جميله / يالهوي
الام / تخرج تشوفهم كده تتوتر هيه الاخره وهيه ماشيه تعمل صوت غصب عنها
تبعد حور عن ادم بسرعه وتعدل شكلها وتخجل
ادم / يضحك عليها بقوة ليه كل التوتر ده
حور / اكيد حد شافنا
ادم / يبتسم فين الاكل ياست الكل
الام / حاضر اهوه
وتخرج الأم بالاكل وحور تفضل مكسوفه جدا وباصه في الأرض
ادم / يضحك عليها ويمسك أيدها قدوم أهله عايز اقولكم اني امبارح بس اعترفت بحبي ليها
الام تفرح هيه وجميله ويبصوا لبعض
الام / ربنا يسعدكم يارب يا حبايبي
جميله / بمرح وامتا الفرح بقا عايزه ابقي خالتو وعمتو
حور / تكسف وتنظر الي ادم بإحراج
ادم / بحب وينظر الي حور ويسرحوا في عيون بعض
جميله وامها يبصوا لبعض ويبتسموا ويغمزوا لبعض
جميله / شوفت لما قولتلك انك وقعت ومصدقتش
ادم / يضحك واديني صدقت ياستي اني من غيرها ولا حاجه
جميله / تبتسم هييح يسلام علي الحب
حور / تبتسم بخر وخمس يا ادم
ويضحكوا الكل وياكلون مع بعض وهما فرحانين جدا لي ادم وحور
________$_______---_____--__-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
نروح عند ليله
تقوم ليله تفتح الباب وتشوف فهد
فهد / عارف اني جيت من غير معاد بس مش معايا رقمك
ليله / تبتسم مش لازم معاد عشان تيجي اتفضل يدخل فهد مع ليله
فهد / انتي عايشه هنا لوحدك.
ليله / اه عايشه لوحدي امي ماتت من وانا صغيره مشوفتش امي اصلا وابي مات من خمس سنوات ومن ساعتها وانا لوحدي زي ما انت شايف قاعده لوحدي ساعات حور بتيجي تقعد معايا كتير وكتير انا بروح اقعد معاها عمرها ما سبتني لوحدي طول ما انا محتاجه ليها بلاقيها جنبي عمري ما حسيت اني لوحدي في وجودها معايا
فهد / بابتسامة بس بيتك جميل اوي علفكرة هادي وفي دفاء يتحب جدا. زي صاحبته
ليله / تخجل شكرا عيونك الحلوين اه الجاكيت بتاعك انا غسلته وكويته كمان هدخل اجبهولك تتدخل ليله تجيب جاكيت فهد يأخذ فهد الجاكيت لكن رائحه ليله لسه فيه
ليله / شكرا مره تانيه تحب تشرب اي بقا
فهد / اولا مافيش داعي لشكر
ثانيا بقا مش عايز اي حاجه انا جاي اطمن عليكي بس
ليله / اولا بقا لازم تشرب حاجه عيب عليك
ثانيا بقا ربنا يخليك لانك افتكرتني وجيت سألت عليا
فهد / يبتسم خلاص ياستي ممكن كوب قهوه
ليله /. خمس دقائق ويكون عندك.تقوم ليله تعمل كوب القهوه إليه وإليها
فهد / يقعد يشوف دفتر كبير يأخذه فهد ويفتح فهد اول صفحه في الدفتر كانت فيها صوره يوسف ومكتوب تحت منها
( اذا كان حبك عذاب راضيه وروحي فيك وإذا طلبت مني ادفع عمري ليك صدقني مش هتردد ثانيه بس تحس بقلبي اللي عايش بيك وكأنه انت الأكسجين بتاعه والنفس لقلبي بحبك من واحنا صغار ولحد الان حبي اليك بيكبر واتمني تكون ليا وبتاعي انا وانا صغيره كنت بتمني اكبر عشان اسمع منك ذلك الكلمه التي من اربع حروف ولما كبرت مسمعتش ذلك الكلمه لكن اتغير الحال وبقيت اتمني منك نظره عيون اللي تكون كلها حب هذا حالي حبيبي امتا تحس بيا وتقولي بحبك من زمان زي ما انتي بتحبيني ويمكن اكثر واكثر وكانت في دمعه من دموع ليله في ذلك الصفحه )
فهد / يتأثر بكلام ليله وفي سره كل ده حب إليه يابخته وحس احساس غريب احساس فيه غضب لكن مفهمش اي الاحساس ده ويقلب الصفحه التانيه كانت صوره ليهم هما الاتنين ليله ويوسف ( ومكتوب تحتها انهارده كان اجمل يوم لأننا كانوا مع بعض حتي لو كنت معاك اخت كفايه اني كنت جنبك بس كان نفسي تمسك ايدي قدوم العالم وتقولهم أيوة انا بحب ذلك البنت والقلب دايب فيها بس كفايه عليا انك كنت معايا انهارده كفايه عليا اني بشوف ضحكتك كفايه عليا اني بسمع صوتك اللي بيعزف علي اللحان قلبي اه ياحبيب القلب القلب أصبح مجنون بيك ولامتا ياقلبي ساتظل هكذا لامتا ياقلبي هتفضل تحب قلب مش حاسس بيك فوق بقا ارجوك واوعي تتضيعني ياقلبي وارجع اندم
حبيبتك المهوسه بيك ليله )
تنزل دمعه هاربه من فهد يمسح ذلك الدمعه يجي يحط الدفتر يلاقي ليله خرجت وشافت الدفتر في ايده
فهد /. انا اسف بس شكل الدفتر من برا شد انتباهي بس اسف بجد.
ليله /. تنظر في الأرض مافيش مشكله عادي
فهد /. انا قرات اول صفحتين بس مكنتش عايز ادخل في خصوصياتك بعتذر منك بجد
ليله / ياعم ولا يهمك الناس كلها شايفه حبي إليه لكن هو الوحيد اللي مش شايف ده
عارف اصعب حاجه في الدنيا اي لما تحب حد من قلبك اوي وفجاه واحده يختفي من حياتك اكتر حاجه توجع انك تحط كل املك في انسان وفي الاخر تحس انك كنت اهبل اوي تحس انك كنت غبي
بس بجد انا حبيته غصب عني مش بأيدي وفجاه الاقي نفسي اني اختارت وحبيت الشخص غلط حبيت الشخص اللي عمره ما حس بيا ولا شاف اللي جوايا بالعكس كان شايف دائما اني زي حور بالنسبه لي
انا المفروض مفكرش فيه بس والله العظيم غصب عني انا نفسي اصلا أنساه ولا يوم يجي في بالي بس والله العظيم غصب عني والله غصب عني وتنزل دمعه هاربه من ليله تمسح دموعها وبمرح سيبك انت كل لما اشوفك اوجع دماغك معايا هتقول عني كئيبه وانا مش كده وتتضحك ليله ببساطه
فهد / علفكرة انتي قويه اوي انا بسمع اللي حبيبه بيبعد عنه بيكون اهون عنده الموت ولا يعيش ثانيه لكن انتي قويه كفايه انك حاطه في دماغك انك عايزه تعيشي من غيره علفكرة هو خسر اوي خسر بنت زيك بميت راجل خسر بنت لو فضل طول عمره يدور علي حد زيها مش هيلاقي زيك صدقيني
ليله / تبتسم شكرا انت بردوا مافيش زيك المهم اشرب القهوه الاول قبل ما تبرد
فهد / يبتسم ويبدأ يشرب القهوه وينظر عليها تكون ليله سرحانه
فهد / سرحتي في اي فيه صح
ليله / تبتسم هاه لا
فهد /. انا عارف بتفكري في اي
ليله / ياتري اي
فهد / بتقولي في سرك ياتري هو بيقولها اي دلوقتي ياتري بيعملوا اي علفكرة هما سافروا شهر عسل كنت بقطع تذكره لمندوب من الشركه بتاعتنا كانوا هما مسافرين
ليله / تبتسم يلا ربنا يفرحهم يارب ويكون مبسوط.معاها يارب وعمره ما يحزن ابدا
فهد / يستغرب من كلامها انتي ازاي بتدعيله بعد كل ده
ليله / انا قولت قبل كده أن الحب عمرك ما اقدر تدعي علي انسان بتحبه حتي لو ظلمك ممكن تلاقي نفسك بتقول يارب انتقم منه وترجع لا يارب ونبي اوعي تستجاب يارب هو ده احنا منقدرش نشوف شخص بنحبه تعبان أو حزين منقدرش تشوف دموع انسان غالي عليك بيكون اهون عندك.انك تموت انت بس المقابل أن الإنسان اللي بتحبه يكون سعيد حتي لو علي حساب غيرك .ده الحب الحقيقي انك تدعي لإنسان اللي بتحبه مهما كان هو فين أو مع مين أن ربنا يكون معاه ويسعده لاني عمر ما قلبي يطاوعني ادعي عليه ابدا يلا بقا أن شاء الله يكون شهر عسل حلو عليهم
فهد / يفرح من كلام ليله قد اي هيه مش انانيه وبتفكر في سعاده الناس ومش بتفكر في نفسها زي الباقي
فهد / محظوظ اللي هتكوني حلاله
ليله / تبتسم والله شكل امه كانت دعيت عليه كتير
فهد / يبتسم بالعكس دي قالتلي يارب يابني تقع مع احسن بنت في الدنيا
ليله / تكسف وتنظر في الأرض وتفضل تكلم هيه وفهد ويأخذ رقمها ويفضلوا يضحكون مع بعض
------___---___--____---$___---_______---_____--_____--_____
نروح عند العرسان في باريس يوصلوا العرسان ويدخلوا الجناح بتاعهم
مايا / مش مصدقه احنا في باريس دلوقتي
يوسف / اه ياست البنات في باريس وبعدين دي حاجه قليله اوي عليكي ياروحي ويلمس وشها بحب
مايا / تحط أيدها علي ايده بحب انا محظوظه بيك علفكرة محظوظه لان معايا سيد الرجاله كلهم ياروح قلبي
يوسف / يبتسم يالهوي مقدرش علي الدلع ده يا ناس انهار
مايا /. تتضحك بقوة وليه تنهار ومايا حبيبتك جنبك
يوسف / علي رايك تعالي اقولك قد اي انا منهار
مايا /. تتضحك بدلع ياروحي سلامتك من الانهيار
يوسف / يالهوي يا ناس ويشيل مايا وينزلها علي السرير
مايا / طلعت قليل لأدب ياچو
يوسف / يضحك قليل الادب مين ده انا خالص
مايا / اه علي أيدي ياروحي
يوسف / يضحك لازم اعرفك اني مش قليل الادب
مايا / لا يابيبي صدقتك خلاص
يوسف / تؤ ويحط ايده علي شفايفها هشش ويطبع قبله رقيقه علي شفايفها بحب
وتسكت شهر ذات عن الكلام المباح
____________________________________
نروح عند تسنيم وكمال
كانوا قاعدين يتفرجوا عليTv وتسنيم حاطه دماغها علي كتفه كمال وايدهم في ايد بعض بحب
كمال / يبتسم حاسس أننا لسه متجوزين وأننا في شهر عسل جديد علينا
تسنيم / وانا حاسه اني رجعت البنت بتاعت ٢٠ سنه اللي كانت بتعشقك وانت مكنتش حاسس ودوخت لحد ما حسيت بيا
كمال / وانتي ياستي خدتي حقكك ودوخت انا لحد ما قبلتي نرجع زي الاول
تسنيم / انا بحبك وكل يوم بحبك وكل ما بنكبر حبنا ييكبر وعمري ما حبي ليك ينقص ابدا
كمال / بحب مهما كبرتي بتحلوي اكتر وانا شايفك دائما انك لسه البنت الصغيره اللي جننت امي بجمالها الهادي البرئ ده البنت اللي كان عمرها ٢٠ سنه لسه شايفك كده لانك عمرك ما كبرتي وحتي اما بتكبري حلاوتك بتزيد اكتر واكتر وبتصبحي جميله وجذابه ومثيره أكثر لانك في كل حالاتك جميله وبتكوني كل شويه اجمل يانور عيني
تسنيم / تبتسم بحبك من كل قلبي يا كمال
كمال / بحب بحبك من كل قلبي ياقلب وعيون كمال
تسنيم / تبتسم ادم وحور اخبارهم اي
كمال / انتي عارفه أن ادم كان عايز ينتقم من حور
تسنيم / تتسع عيونها بتقول اي دول عيونهم بتقول بنموت في بعض
كمال / هو اعترف ليها بحبه لكن قبل كده كان عايز ينتقم فقط لغير عشان يجيب حق أبوة من ابوها لان ابوها السبب في موت أبوه من القهر من خسر كل شركاته مات
تسنيم / مش مصدقه بجد
كمال / هو دلوقتي شال فكره الانتقام من أنه ينتقم منها هيه لكن لسه عايز ينتقم من ابوها وخائف أنه انتقامه يوصل أنه يخسر حور من ايده لان لما تعرف كده اكيد هتزعل جامد ويمكن يوصل لفراق ومش عارف اخرتها معاه اي لكن فكره الانتقام مش عايز يشيلها من دماغه وعاوز يموت ابوها من القهر زي ما أبوة مات مقهور
تسنيم / بحزن انا خايفه يبعدوا عن بعض بعد اللي انت بتقوله ده خايفه حور تزعل لدرجه يخليهم يخسرون بعض وبعدين يندمون علي اللي حصل ده
كمال /. مش عارف
تسنيم / لازم ادم يقول لحور علي اللي حصل وهيه في أيدها الاختيار لازم احسن كده هتكون الخساره كبيره اوي
كمال / كان هيقولها لكن لسانه مقدرش يقول انها كانت مجرد وسيله عشان ينتقم من ابوها
تسنيم / انا عارفه أنه صعب لكن احسن ما ضيع منه لابد
كمال / ربنا يسترها بقا
تسنيم / يارب انا حبيتهم اوي مش عارفه انا ليه حبيتهم بالشكل ده حور وادم أصبح ليهم عندي معزه جامده اوي
كمال / وانا كمان حاسس أنهم زي عيالي
تسنيم / نفسي يفضلوا جنبنا علطول
كمال / وانا كمان نفسي وان شاء الله يفضلوا علطول جنبنا يا تسنيم
تسنيم / يارب يا كمال
ويفضلوا يتكلمون مع بعض
____________________&_____________________
ويمر اليوم علي الجميع
وفي صباح يوم جديد / علي الابطال
نروح عند جميله تقوم جميله وتجهز نفسها وكانت مامت جميله عامله حلو تأخذ جميله منه وتروح الي بيت مراد
تخبط جميله يفتح مراد وهو شكله حزين وعيونه صفرا من كتر العياط
جميله / تبتسم يعني ينفع العسل
ده يكون شكله حزين كده
مراد /. يبتسم وينسي كل شئ اول ما شافها وينسي حصل اي ويتوه في بحر عيونها وينطق بصوت دافئ مليان بالحب جميله
جميله / اه ياعم جميله ممكن ادخل ولا افضل علي الباب اللي يرضيك يعني
مراد / يبتسم خشي طبعا تتدخل جميله وتعطي مراد ده بعض الحلو اللي بتحبه يأخذ منها مراد مكنش لي لزمه التعب
جميله / تبتسم هشش لا تعب ولا حاجه
مراد / يفتكر امبارح ليه يا جميله عملتي كده ليه
جميله / تتدمع عيونها وبصوت حزين انا يا مراد
مراد / انتي اي يا جميله
جميله / انا عرفت امبارح اني حامل من كريم
مراد./ تتسع عيونه ويرد بسرعه وكنتي فاكره ان ده ممكن يبعدني عنك يعني بعد كل ده وابعد عنك بسبب كده يبقي انتي متعرفيش انا بحبك قد اي يبقي انتي متعرفيش انا كنت بتعذب ازاي في بعدك وانتي متجوزه يبقي انتي متعرفيش اني كنت بتمني في كل ثانيه تكوني ليا وجايه تفتكري أن ده شئ يبعدني عنك ده حته منك وحته بتكبر جواكي انتي يعني منك انتي وابنك انتي ازاي افكر اسيبك عشان سبب تافهه زي ده ازاي ابعد عنك عشان كده وانا طول عمري بحلم بيكي وبحبك وبحلم اكون جنبك يا جميله وتنزل دمعه هاربه من عيونه ويقول بحب ده انا مستعد تكون من اجلك ومن أجل انك تفضلي جنبي انا مستعد اضحي حياتي كلها ليكي انتي يا جميلتي اللي في كل ثانيه بحبها اكتر
كانت نزلت دموع جميله من كلام مراد
جميله / انت ازاي كده يا مراد قولي ازاي انت ملاك علي هيئة بشر انا ليه اختارت كريم ليه مشوفتش حبك ليه محستش بيك وكنت هبله ليه ضيعتك من ايدي ودفعت التمن غالي اوي دفعت التمن مع انسان اناني مبيحبش غير حاله كسرني وداس عليا وشوفت اهانه كتير واستحملت ليه يحصل كل ده ليه معرفتش من الاول انك روحك فيا ليه موقعتش في حبك ليه اختارت الطريق الغلط الف ليه وليه بيدور في رأسي
مراد / لان كل اللي بيحصل قدر ومكتوب ونصيبك هيصيبك كل شئ نصيب وربنا كتب لينا كده كان عايز يشوف قوة تحملنا
جميله / تبتسم انا مش عارفه اقولك اي
مراد / يبوس أيدها ويحط ايده علي بطنها انا في كل ثانيه بحبك وده هيكون ابننا انا وانتي وانا ابوه واول ما العده تخلص نتجوز بقا
جميله / تبتسم من قلبها فكر كويس
مراد / قولتلك كفايه اللي ضاع مننا مش مستعد نضيع الباقي من عمرنا كمان كفايه العمر اللي ضاع في الحزن والفراق كفايه الايام اللي مريت وانتي بعيده عني وكنت بتمناكي في كل لحظه كفايه الوجع اللي عشت فيه ليه افكر واضيع وقت ليه انا عايزك ومهما كنتي عايزك ولو كل الناس قالوا بلاش هقولهم دي ليا وانا ليها وخليكم في حالكم لأنها من اجمل بنات الدنيا ويبتسم انا بحبك اوي يا جميله
جميله /. تلمع عيونها من الفرحه من كلام مراد مش عارفه اقولك ايه يا مراد
مراد / يبتسم قوليلي انك موافقه نضيع العمر الباقي مع بعض ونكون مع بعض ونكون عيله انا وانتي وابننا
جميله / تبتسم موافقه تكون جوزي واكون ليك وتكون ليا
مراد / يفرح لدرجه يشدها جواه حضنه وتنزل دموعه في حضنها
وجميله / تحضنه وتنزل دموعها هيه الاخره وكأنهم بيقولوا لبعض ليه ضاع كل علي الفراق والحزن والتعب ليه ضاع كل ده
بصي يابنت حواء اللي بيحبك هيحبك زي ما انتي مهما كنتي هيحبك اللي بيحبك هيحبك لذاتك انتي مش لازم نصطنع شخصيه ليست شخصيتنا عشان نتحب لا اللي يحبك يجيك عشانك انتي مش عشان شخصيه مزيفه منك مش عشان انتي جميله لا يحب روحك وحب الروح مفهاش كذب لان روحك دائم معاكي طول عمرك وعمره ما بيتغير انما الشكل فتره ورا فتره بيروح لان الشكل مش دائم معانا انما روحنا واخلاقنا والكلمه الطيبه مننا هتفضل معانا طول العمر اوعي تزعلي آن واحد من ابن ادم محسش بيكي ومحبكيش لا افرحي لأنه لو ربنا كان شايف أن خير ليكي كان قربه منك لان رب الخير لا يأتي إلا بالخير اوعي تزعلي من إهمال بني ادم ليكي انتي جوهره غاليه اوي واللي عايزك وعايز يوصلك لازم يعمل المستحيل عشان يوصل لجوهره دي والغالي ميخدش غير الغالي يابنت حواء ابتسمي وأرمي الحزن نهايه وخلي دائما الفرح بدايه واوعي تكوني حزينه وضيعي عمرك في الحزن احنا بنعيش مره واحده ولازم نعيشها من قلبنا ونرمي كل الحزن والوجع وراء ضهرنا ونكمل لان الحياه مش بتقف علي حد الحياه بتمشي ولازم نكمل ونكون أقوياء ونعرفهم أن احنا اقوي من غيرهم
نعرفهم أن بيهم أو من غيرهم احنا أقوياء ومحدش يقدر يكسرنا لان حواء قادره تكسر الكل لكن متكسرش حد لان في رب كبير هو اللي بيأخذ الحق
نرجع تاني بقا
جميله / أنا لازم امشي مش هينفع أفضل هنا
مراد /. بابتسامة ماشي يا جميلتي تمشي جميله وهيه فرحانه
ويتصل ادم علي مراد ويقوله يجي معاه الشغل ويبدأ مراد شغله مع ادم وفهد
ويمر شهر علي ابطال القصه
بالنسبه لمراد وجميله بيقربوا من بعض كل يوم اكتر
وبالنسبه الي ادم وحور دول بقا ولا روميو وجوليت
انما ليله كل يوم بيمر عليها عذاب وتفكيرها في يوسف لكن فهد دائما معاها وجنبها
بالنسبه لي يوسف ومايا رجعوا من شهر العسل وفرحانين
__________________________________________
نروح عند يوسف ومايا يوسف يصحي الاول ويتعدل ويفضل يتأمل في مايا وهيه نايمه
يوسف / يلمس شعرها ويفضل يمرر ايده علي شعرها ويبتسم تقوم مايا بغضب ..
يوه بقا سبني انام يا يوسف لو سمحت
يوسف / يستغرب من غضبها واول مره تعمل معاه كده
يوسف / انا كنت بتفرج علي جمال حبيبتي وهيه نايمه
مايا / يوه بقا واتفرجت خلاص سبني بقا انام
يوسف / ينتهد ماشي يا مايا يقوم من جنبها يدخل يقف في البلكونه ويسرح في السماء
ويزعل من كلام مايا الجارح ويدخل يأخذ شاور وينزل يقعد في الجنينه تقرب منه حور مالك يا يوسف
يوسف / يبتسم ماليش ياقلب يوسف اي الحلاوه دي بس
حور / تبتسم عيونك الحلوين
يوسف / بفضول صح هيه ليله فين مشوفتش ليله من ساعه ما رجعت من شهر العسل
حور / علطول في الشغل أو مع فهد
يوسف / يرفع حاجبه فهد مين
حور / صاحب ادم لكن شكله وقع فيها يابني
يوسف / هاه اه طب كويس
حور / تستغرب بتسأل ليه
يوسف / كنت عايز اطمن عليها ولا يشغلك انتي شوفي وراكي اي ياحبيبتي
حور / تبوس اخوها وتخرج تروح الشركه وتبدأ شغل هيه وليله
ليله / عارفه أن يوسف رجع وبتحاول تشغل نفسها عشان متشوفش يوسف عشان مش تضعف قدومه وتحن إليه
ويرن تلفون حور ويكون ادم
حور / بحب الوو ياروحييييييييييييييي
ادم / عايز اشوفك وحشاني
حور / صح انهارده امي وابي عزمينك علي العشاء في انتظارك انهارده
ادم / يبتسم ماشي وحشتيني اوي
حور / وانت كمان اوي
بعد مرور بعض الساعات
يجهز ادم ويروح الي بيت حور تستقبل حور ادم ويدخل ويقعد مع امها وأبوها ويتعرف عليهم
منصور / ومين ابوك بقا يا ادم
ادم / ينظر في عيون منصور وبغل انا ادم ؟
ياتري هيحصل اي لو ادم قال اسمه ؟
__________________________________________
يوسف يأخذ مايا ويخرج لانه عامل ليها مفاجاه
يوسف / يحط ايده علي عيون مايا
مايا / اوه لسه كتير ما تقول وخلاص مبحبش شغل المفاجآت ده
يوسف / بحزن استحملي ثانيه يشيل يوسف ايده افتحي
مايا / تفتح عيونها وتصدم عندما تشوف ؟
______________________________________
جميله ومراد خرجوا مع بعض وفاضل اربع ايام علي انتهاء عده جميله
جميله / تنظر الي مراد كنت عايزه اقولك علي حاجه
مراد / بحب اي
جميله /…
؟
ياتري هتقول اي
_____________________________________
نروح عند ليله فهد يأخذ ليله ويخرج بعد إصرار طويل منه ويقعدوا في مطعم كبير وهادي
تقعد ليله وهيه سرحانه تنظر تشوف ؟
ياتري اي عايزه توقعات خلصت الحلقه يووكا
ياتري رايكم اي وياريت تفاعل وتوقعات حلوه يوكا
بقلمي يوكا♥️نبحث في الشتاء عن الدفء. ......
ربماااا نجده في المعاطف والقبعاااات. ....
لكن الدفء الحقيقى فى القلوب 💚💙
ونبض الكلماااات. ..فى المحبه ونبل الصفاااات 🍂
دفء القلب لا يأتى
~البارت (٢٩+٣٠) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا
~بقلمي يوكا♥️~
نروح عند ادم / حور /
منصور / قولي بقا يا ادم مين هو ابوك !
ادم / ينظر إلي منصور بغل وحقد ! انا اكون ادم توفيق العالمي ابن صاحب شركات العالميه اكيد حضرتك تعرف مين توفيق العالمي لان علاقتكم ببعض كانت جامده ولا ناسي
منصور / تتسع عيونه وصوته محشور انت ابن توفيق العالمي
ادم / بفخر اه ابن توفيق العالمي اللي مات من القهر بسبب إفلاس شركته اللي كان السبب في كده واحد ربنا ينتقم منه وينظر الي منصور جامد وحقد وغل ولا ناسي ولا اي
حور / تستغرب هو ابوك صاحب شركات العالميه ليه مقولتليش لاني فاكره أن باباك كان صاحب ابي
ادم / ينظر إلى حور مجتش فرصه مناسبه ياحبيبتي
منصور / مصدوم ومش مستوعب معقول جاي ينتقم من ابنته معقول عارف ان انا السبب عشان كده قرب من بنتي معقول عايز يأخذ حقه من بنتي عشان اتقهر علي بنتي واموت من القهره ..كذا سؤال في دماغ منصور ومش عارف الرد
منصور / بحده حور اطلعي غرفتك
حور / تستغرب ليه يا داد
منصور / انا قولت كلمه وانتي كمان يا رغد
رغد / تعالي يا حور
حور / لا انا لازم افهم في اي حصل لكل ده
منصور / من امتا وانتي مش بتسمعي كلامي يا حور ولا عشان كبرتي كلمتي أصبح مالهاش لزمه ياست حور
حور / سوري داد وتقوم حور وعيونها متعلقه با ادم وتمشي رغد معاها
منصور / يحط رجل علي رجل وينظر الي ادم
ادم / يتعصب مال حضرتك متعصب ليه
منصور / دلوقتي بقا احنا لوحدنا قولي عايز اي من بنتي
ادم / اولا بنتك كانت فعلا وسيله عشان انتقم منك لكن انا وقعت في شر اعمالي وحبيتها فعلا ومش عايز حاجه منها انا عايز منك انت عايز اموتك مقهور واخليك مقهور طول حياتك زي ما ابي مات بسببك كنت فاكر أن ابي مات وحق ابي ضاع لا انا موجود عشان اخذ حق ابي وطول ما انا عايش هعمل اي حاجه مقابل حق ابي
منصور / بلاش تلعب معايا وشوف عايز كام عشان تبعد عن بنتي وتكون بعيد عنها
ادم / حضرتك فهمتني غلط انا قولتلك أن بنتك حبيتها انا عايز منك انت مش بنتك ولا انت بتفهم متأخر
منصور / قولتلك بلاش تلعب معايا ومبروم علي مبروم ميرولش
ادم /. يضحك بقوة ههههه وانا قولت اللي عندي لحضرتك يا منصور
منصور / لو فكرت تلمس شعره من بنتي هيكون اخر يوم في حياتك
ادم / تؤ مش شعره بس بنتك كلها ليا وانا وهيه هنتجوز وحضرتك مش هتمنع ده ولا تحب اقول لبنتك ان ابوها المحترم عشان يعمل اسم ليها ظلم كتير ونصاب
منصور / بنتي انا اقدر افهمها اللي انا عايز افهمه الدور والباقي عليك اكيد مش هتكدب ابوها عشانك
ادم / الشاطر اللي يضحك في الاخر وعلفكره شركات ابي هرجعها من تاني وهرجع اسم ابويا من تاني وانا بدأت في اول خطوه وهتشوف بنفسك بس يا خوفي متلحقش وتموت من القهر
منصور / اطلع برا بيتي ومش عايز اشوفك مع بنتي تاني انت فاهم
ادم / يضحك هنشوف ازاي يابني بنتك واقعه فيا ابقي قولها الكلام ده وشوف هتقولك اي يا استاذ يا محترم
منصور / يتعصب وصوته يعلي برا بيتي يا حيوان
ادم / انا مش هرد عليكي لان ابويا اللي كان صديقك علمني ان لما الكبير يتكلم الصغير يسكت بس بردوا علمني حاجه تانيه أن حقي لازم اجيبه لو علي رقبتي وعلمني اني اجيب حقي كويس اوي ومخليش حد يجي عليا عن اذنك ويخرج ادم من الفيلا لكن خوفه من أنه يخسر حب عمره البنت الوحيده اللي حبها البنت اللي مفروض تكون عدوته لا اصبحت حبيبته وميقدرش يعيش من غيرها يركب ادم عربيته ويمشي ويروح قدوم البحر وينزل من السياره ويقعد جنب البحر ويتنفس الصعداء يارب انا خايف اخسرها يارب خليك معايا
نرجع تاني الي منصور
منصور / بصوت عالي كله غضب حور يا حور تنزل حور باستغراب من ابوها نعم يا بابا
منصور / اخر مره تشوفي الزفت ده انتي فهمه
حور /. تتسع عيونها لا يا ابي اولا مسمحش انك تقول عنه كلمه وحشه في غيابه وبعدين ليه عملك اي يعني هاه
منصور / انتي بتردي عليا لا وكمان بتبجحي فيا يابنت
حور / عايزه افهم في اي وبعدين ده طلع ابن صديقك حصل اي
منصور / أنا قولتلك كلمه واحده اخر مره تشوفي البني ادم ده انتي فهمه
حور / بحده لا مش فهمه وهشوفه
رغد / اهدي يا منصور
منصور / اخرسي خالص خليني اعلم بنتك التربيه اللي حضرتك مكنش عندك وقت تربي بنتك
رغد / تنظر الي منصور بحزن لا يا منصور انا بنتي متربيه كويس جدا
حور / ممكن افهم حضرتك ليه عايز تخليني بعيده عن روحي انا بحبه يا داد عارف يعني اي بحبه يعني اول ما القلب دق دق لي هو يعني كل حياتي لي ازاي جاي تقولي كده ازاي
منصور / ده مبيحبكيش يا غبيه افهمي
حور / بدموع وانهيار وأنا بموت فيه لا يا ابي هو بيحبني زي ما بحبه ايوه بيحبني انت اللي كل همك الفلوس انا مش عايزه الفلوس انا عايزاه هو وبس
منصور / يضرب حور كف من قوة الكف تقع حور علي الاريكه وتحط أيدها علي وشها انت بتمد ايدك عليا يا ابي
رغد / تصدم وتسند حور انت ازاي تعمل كده
حور / تقوم بغضب تتطلع تجري علي فوق تأخذ السن بتاعتها وتنزل انا ماليش مكان في البيت ده من بعد انهارده
منصور / اياكي تخرجي برا البيت
حور / اسفه مش هسمع كلامك تخرج حور تجري تركب السياره وتروح المزرعه واول ما تخش تفتح في البكاء
منصور / يقعد علي الاريكه بحزن وتقعد جنبه رغد ممكن افهم في اي
منصور / انتي عارفه ده مين
رغد / حاسه اني سمعت الاسم ده قبل كده
منصور / ده ابن توفيق اللي انا كنت السبب في إفلاسه وموته
رغد / تتسع عيونها اي
منصور / وبنتك وسيله انتقام عشان ينتقم مني
رغد / تصدم احسن يأذي بنتي يا منصور
منصور / وبنتك هبله مصدقه كل كلمه منه فاكره أنه بيحبها فعلا ده كذاب مخادع يا رغد ويحط منصور ايده علي قلبه اه قلبي
رغد / بخوف منصور
منصور / بصوت ضعيف اطعلي هات دواء القلب بسرعه تتطلع تجري تجيب الدواء وتنزل وتشرب منصور الدواء ويتنفس بصعوبه وتفك إليه الجرافته بتاعته
منصور / انا بقيت كويس متقلقيش
رغد / لازم اعرف بنتك الهبله انها وسيله وهدف وبس
منصور / اتكلمي معاها انتي
رغد / بحزن الصبح اكيد هيه في المزرعه
نرجع لحور
حور / تعيط اي حصل لكل ده انا عملت اي وهو عمل اي انا وهو بنحب بعض اي الجريمه في كده اي الجريمه في اني احبه وهو يحبني وتمسك حور تلفونها ترن علي ادم يرد ادم بسرعه
ادم / بصوت حزين وخائف حوريتي
حور / ببكاء محتاجك جنبي انا في المزرعه يا ادم
ادم / خمس دقائق واكون عندك يا حوريتي ويسوق ادم بسرعه ويوصل الي المزرعه ويخبط علي زجاج الفيلا تشوفه حور وتقوم تفتح وهيه جسمها بيترعش جامد
ادم / اول ما يشوفها يحضن وشها مالك ياحبيبتي وشك اصفر ليه اي فيكي واي تعبك يا حوريتي
حور / بدموع احضني يا ادم دلوقتي
ادم / يحضنها بقوة تحس حور أن عضمها هيتكسر في حضنه كان. ادم.عايز يحس انها لي لوحده وأنها جواه حضنه
وحور / تحضنه بقوة انا بحبك يا ادم واستحالة ابعد عنك انا معرفش ليه بابا عايزني ابعد عنك لكن انا عمري ما ابعد عنك ده انت الحب اللي بعيش عشانه يا ادم وتنزل دموعها انا اموت من غيرك ده انت اللي رجعت روحي ليا بحبك اوي يا ادم
ادم / ينظر في عيونها جامد وانا من غيرك ولا حاجه انا بدونك حياتي مالهاش لزمه مالهاش اي ستين لزمه انا عيشت بقربك مني وبعدك عني موتي يا حوريتي بموت فيكي ولا حتي يقدر يفرقنا موت يا حوريتي
حور / بدموع حتي في الموت مش هنسيب بعض بالعكس هنكمل حبنا واحنا في جنه وهتمنا تكون انت جوزي دنيا واخره يا ادم
ادم / يقطع كلامها بقبله طويله كلها حب وخوف من أنهم يبعدوا عن بعض وحور تتبادل معاه المشاعر والخوف والقبله اللي كلها حب وحنين وشوف وخوف شديد من أنهم يبعدوا عن بعض لحظه
ادم / انتي بتاعتي انا فهمه
حور / وانت ليا انا وحياتي لو مش ليك انا مش عايزاها مش عايزه حياتي لو مش ليك يا ادم لان انت حياتي
ادم /. ممكن تغيري كلامك لو عرفتي شئ
حور / لا عمري ما هغير كلامي انا وانت لبعض ياحبيبي
ادم / يرجع يشدها جواه حضنه بحب وهما الاتنين ماسكين في بعض بقوه والخوف مسيطر عليهم لكن حبهم اقوي من اي شئ بس ياتري ممكن فعلا البعد يكون اقوي منهم
تقعد حور علي الاريكه ويقعد ادم جنبها ويفضل ماسك أيدها بقوة وخوف من أنهم يكونوا بعيد عن بعض
ادم / تقبلي تكوني ليا يا حوريتي
حور / اقبل اكون ليك وانا مطمنه ومش هخاف ولا لحظه
ادم / يبتسم في اقرب وقت عايز نكون انا وانتي مع بعض
حور /. حتي لو هما رفضوا بردوا هنتجوز
ادم./ يرجع يحضنها بحب شديد انا بحبك وعمري ما اتخلي عنك ولا اسيبك عمري ما ابعد عنك ولا حتي ثانيه واحده احنا لبعض ولحد ما نموت احنا بردوا لبعض ومافيش قوه تقدر تفرق قلوبنا
حور / خليك حضني اوي عشان احس انك معايا وبين ايديا عايزه احس اننا فعلا لبعض عايزه افضل جواه حضنك
ادم / يحضنها جامد واللي يسيطر عليهم فقط الحب ومشاعر الحب تسيطر عليهم وإحساس أنهم خايفين يكونوا مش لبعض يسيطر عليهم ويكونوا عايزين يحسوا أنهم لبعض ومهما كانت القوه استحاله حد يقدر يبعد ذلك العاشقين عن بعض
ادم / يسند دماغ حور علي ايده ويطبع قبله رقيقه علي شفايفها تخليهم في عالم اخر عالم كله
حب وكله مشاعر مختلطه كتير
ادم / بصوت دافئ لمس قلب حور بحبك من كل قلبي
حور / بصوت رقيق كله حب بموت فيك.يا ادم
ادم / حور تقبلي تكوني مراتي انهارده وقدوم ربنا انتي مراتي وفي نيتي انك مراتي وان احنا لبعض
حور / بضعف اقبل اكون مراتك وليك دلوقتي
ادم/. يحضنها ويشيلها علي ايده ويطلع بيها الغرفه
حور / كانت ماسكه في رقبته وكانوا هما الاتنين الحب مسيطر عليهم جدا
وينزل ادم حور علي السرير ويقابل فيها دون أن يفصل قبلته عنها
/. لحظه اولا الحب مش ضعف ومش لازم اضعف من اجل الحب هما كانوا غلط لما ضعفوا بسبب الحب لا احنا مينفعش نضعف بسبب الحب الحب لو ضعف اني اضعف قدوم الشخص اللي بحبه يبقي ده مش حب ولازم نسيطر علي مشاعرنا مش عايزين مشاعرنا تأخذنا الي الغلط لازم نتحكم في مشاعرنا وفي حياتنا اكتر من كده وبلاش نمشي ورا عواطفنا وقلوبنا لازم نخلي دائما العقل في كل حاجه ربنا ادينا العقل عشان نفكر بيه كويس قبل القلب لان للاسف عندما يدق القلب العقل بيقف عن التفكير لا لازم لما نحب نحب بعقلنا وليست قلبنا لازم نفكر الف مره قبل ما نعمل اي حاجه وبلاش السرعه لازم نفكر كويس وقلبنا ده يكون اخير حاجه تسيطر علينا
___________________________________________
نروح عند جميله ومراد
جميله / انا عايزه اقولك حاجه يا مراد
مراد / ياعيون مراد اي ياروحي قولي
جميله / انا اولا عايزه اقولك اني مبسوطه انك جنبي وانك معايا ومش عارفه اشكرك ازاي وقولك اي غير بجد شكرا
ثانيا / عايزه اقولك اني وتسكت
مراد / بضربات قلب سريعه / انك اي
جميله / اني بحبك يا مراد لاني كنت هكون مش بفهم لو محبتكش كنت هكون غبيه لو قلبي مكنش دق ليك كنت هكون مش استاهلك لو قلبي محسش بيك بحبك يا مراد الفتره دي كانت كفيله اني احبك واموت فيك الفتره دي انا قلبي داب فيكي من كل قلبي بحبك يا مراد
مراد / يحس أن قلبه هيقف ومش قادر يصدق نفسه معقول حبيبت قلبه قالت بحبك ياها اخيرا يقفل ويفتح عيونه كذا مره
مراد / انا طلعت مش بحلم صح
جميله / لا حقيقه وانا جنبك اهوه يا مراد
مراد / تنزل دمعه من عيونه بفرحه ويبتسم انتي قولتي اي قولي تاني كده
جميله / قولت اني بحبك يا مراد
مراد / بفرحه لا تتوصف يقوم من مكانه ويطلع علي الاستيدج ويأخذ المايك من الشاب
مراد / ممكن ثانيه انهارده ممكن يكون احلي يوم في حياتي كلها انهارده أما حاسس اني في السما مش علي الارض كنت حاسس اني بحلم بس طلع احسن حقيقه ممكن اعيشها في حياتي انهارده بس بنت قلبي قالتلي بعد كل الحب ده انها بتحبني وقلبها ليا
بعد كل السنين دي حبيبت قلبي قالتلي انها بتحبني وحبيت اشاركم فرحتي واقول باعلي صوت بحبك يا جميلتي من كل قلبي لو قلبي بطل يدق ليكي فا انا مش عايز قلبي لانك اصلا قلبي وينزل مراد علي ركبته ويطلع خاتم بسيط لزواج لكن جميل جدا انا فضلت سنين طويله اتمني اللحظه دي ودلوقتي بقولك قدوم كل الناس تقبلي تجوزيني يا جميلتي انا الشاب اللي حبك من اول مره شافك فيها انا اللي قلبك من اول ما شافك وهو أصبح ليكي مش ليا تقبلي تكوني مراتي وكل الناس دي معزومه علي فرحنا
جميله /. تنزل دموعها بفرحه وتقوم من مكانها وتقرب من مراد وتنزل الي مستوي مراد وتأخذ منه المايك
جميله / انا البنت اللي بيتكلم عنها انا البنت اللي كنت هبله الاول أما ضيعته من ايدي لكن انا طلعت محظوظه وجتلي فرصه اخره عشان اكون معاه انا البنت المحظوظه اللي ربنا عوض عليها بذلك الشاب اللي يستاهل كل خير واحب اقولك قدوم الكل انا موافقه تكون زوجي وانا هكون مطمنه وانا في حضنك أمي في حضن راجل بجد فضل طول عمره يحلم باليوم ده لحد ما اصبح حقيقه واحب اقولك قدوم الكل بحبك يا مراد من كل قلبي
مراد / يلبس جميله الخاتم ويطبع قبله رقيقه علي أيدها ويقوم يحضنها ويفضل يلف بيها
والكل يسقف ليهم بقوة /
مراد / فرحنا كمان اسبوع يا جدعان والكل معزوم وتشتغل اغنيه رومانسيه ليهم وترقص جميله مع مراد وهما عينهم في عين بعض وكلهم حب واشتياق لبعض ومشاعر الحب كبرت ما بينهم
جميله / بصوت رقيق مراد أنا بحبك من كل قلبي
مراد / بحب بموت فيكي يا جميلتي الجميله
جميله /. انا مش مصدقه اني قلب وقع فيك بالشكل ده بس ده اللي كان لازم يحصل من الاول أيوة ده كان لازم يحصل اني احبك واعشقك كان عندك حق لما قولت بلاش نضبع الباقي من عمرنا في الحزن
انا موافقه اضيع عمري كله معاك ياروحي موافقه اكمل الباقي من عمري معاك وليك
مراد / يبتسم ويلف بيها بحب ويطبع قبله علي جبينها برقه وحب
جميله / تبتسم مجنوني بحبك
مراد / يبتسم قلب مجنونك فرحنا الاسبوع الجاي مافيش اي كلام كفايه اللي ضاع بقا وانتي خلاص فاضل يومين علي العده اخر الاسبوع ده هنكون لبعض ماشي
جميله / بحب شديد ماشي موافقه طبعا مش محتاجه كلام
مراد / بحب وابننا أخباره اي
جميله / تبتسم مرتاح لانه حاسس أنه هينزل في وجود اب يطير العقل
مراد / يبتسم لا مرتاح لانه جواه اجمل بنت في العالم جواه ارق قلب وارق بنوته في الدنيا جميلتي الجميله
جميله / تبتسم من قلبها مش بقولك بحبك
مراد / وانا بقولك بموت فيكي
جميله / تبتسم وتخلص الرقصه ويقعدوا علي الطاوله ويطلب ليهم اكل ويأكلون مع بعض في حب وسعاده
________________________________________
نروح عند يوسف ومايا
يوسف /. يشيل ايده وتفتح مايا عينها
مايا / تصدم
مايا / انت جبت عربيه جديده
يوسف / دي لي اجمل بنت في الدنيا
مايا / تتسع عيونها انت بتكلم بجد دي ليا انا
يوسف / حسيت ان مزاج حبيبتي وحش انهارده قولت لازم اغير المزاج الوحش ده بهديه حلوة تليق علي اجمل مايا في الدنيا ودي بقا عربيتك ويدي يوسف مايا المفتاح
مايا / تبتسم وتفرح وتأخذ المفتاح وتنطط انت اجمل زوج في الدنيا وتبوس يوسف من خده
يوسف / يبتسم وانتي اجمل بنت وزوجه في العالم
مايا / تبتسم مش مصدقه دي عربيتي انا جميله جدا
يوسف / دي اقل حاجه انتي مقامك اكتر من كده
مايا / يسلام بحبك
يوسف / بعشقك يا مايا
مايا / يلا عايزه اركب العربيه
يوسف /. يلا
مايا / هسوق انا
يوسف / يبتسم ازاي بقا بتعرفي تسوقي اصلا
مايا / هاه لا بس هتعلم
يوسف / ومن هنا لحد ما يكون معاكي شهاده سواقه السواق هيوديكي ويجيبك
مايا / اوه لسه هستني بس يلا
يوسف / تعالي أما أعلمك
مايا /. يسلام ويأخذ يوسف مايا في طريق فاضي حتي يقدر يعلمها السواقه
يوسف يفضل ماسك ايد مايا ويقولها تعمل اي وتبدأ مايا واحده واحده تتعلم
مايا / مش مصدقه نفسي بجد
يوسف / يبتسم عليها لا ياروحي دي ليكي انتي وبس
مايا / تبتسم شكرا يا چو
يوسف / يبتسم يلا هسوق انا عشان نروح مطعم حلو زيك
مايا / تبتسم يلا ويسوق يوسف ويروح مطعم كبير وهادي وينزل من العربيه هو ومايا ويخشوا المطعم ويقعدوا علي طاوله
ومايا كانت فرحانه جدا
_____________________________________
نروح عند ليله
ليله / تقعد مع فهد لكن عقلها مش معاها عقلها في حتي تانيه وتفكيرها في مكان آخر هيه معاه اه جسد بلا روح
فهد / القمر سرحان في اي
ليله / تفوق وتنظر الي فهد وتبتسم ولا حاجه سرحت في المكان جميل جدا
فهد / مضايقه من حاجه
ليله / بكذب لا ولا اي حاجه انا كويسه بس كان الشغل كتير اوي انهارده وتنظر ليله وتشوف يوسف قاعد مع مايا وعاملين يضحكوا مع بعض
ليله /. تتكوين الدموع في عيونها من كتر ما هيه مشتاقه لي يوسف من كل قلبها تكون دموعها لما تحس انها كانت عايزه تجري عليه تحضنه
فهد / يشوف الدموع في عيونها يبص علي المصدر اللي ليله بتبص عليه ويشوف يوسف ويتوجع فهد لما يلاقي ليله قد اي موجوعه وباين عليها الاشتياق الفظيع ليوسف
يوسف / عنيه تيجي علي ليله ويبتسم
يوسف / الي مايا تعالي نسلم علي ليله يتحول وش مايا واحنا نروح ليه هيه اللي تيجي مش رايحه لحد
يوسف / يلا ياحبيبتي
مايا / لا مش رايحه
يوسف /. تعالي يا مايا بنت الايه وحشتني جدا وعايزه اسلم عليها
مايا / وحشتك ما هيه كانت قدومك قبل مني ليه مخدتهاش
يوسف /. يرفع حاجه انا اختارتك انتي وهيه بالنسبه ليا زي حور وزي ما حور وحشتني هيه كمان وحشتني
مايا / اوف حور حور لا هيه مش زي حور هيه بتحبك
يوسف / مين اللي قالك كده
مايا / تعالي وشوف بنفسك تقوم مايا مع يوسف وهيه جواها بركان من الغضب ويقربوا من ليله
ليله / اللي كانت عيونها متعلقه بيوسف وكانت كلها اشتياق لدرجه لا تتوصف
يوسف / بابتسامة تخطف القلب الندله اللي لما عرفت اني رجعت مجتش تسلم عليا بس وحشتيني والله يابت يا ليله
ليله / تقوم تسلم علي يوسف وهيه عيونها متعلقه فيه اسفه والله كنت مضغوطه الفتره دي في الشغل .ولما يوسف لمس ايد ليله حسيت ان قلبها هيقف ويوسف يحس انها أيدها بتترعش من كتر الاشتياق
يوسف / يبتسم لها
مايا / تغضب وتشد ايد يوسف من ايد ليله وتمسك في ايده
ليله / تحس ان مايا غيرانه تروح ليله تمسك في ايد فهد احب اعرفكم فهد
فهد / يبتسم من حركه ليله عرف انها عايزه تغيظهم
يوسف / يحس احساس غريب لما يشوف نظرات الحب في عيون فهد
فهد / اتشرفت بيك يا استاذ يوسف
يوسف / الشرف ليا بس اي علاقتك بليله كان يوسف عنده فضول
فهد / ليله تكون
ليله / تكلم بسرعه انا وفهد شبه مرتبطين ببعض ولا اي يا فهد
فهد / يبتسم وينظر لها بحب كده ياقلب فهد
مايا / تفرح وفي سرها يلا في داهيه /
ليله / حمدالله على سلامتكم يا چو
يوسف / ينظر لها وعارف أنها بتكذب لان كفايه نظرات عيونها لي اللي كلها اشتياق اشتياق ملئ عيونها وقلبها لدرجه الوجع أتوجع يوسف عندما شاف ذلك نظرات الاشتياق اللي كلها وجع هيه اه ليله أصبحت جميله أكثر لكن بردوا ظاهر عليها الحزن اللي بتحاول تخبئ فيه اللي بتحاول هو بذات مش يشوف ده
يوسف اول مره يأخذ باله من جمال ليله ومن براءه ليله ونظره عيونها اللي بتلمع
ليله / بردوا سرحت في يوسف وفي سرها كان نفسي في النظره دي من زمان عشان كنت اقدر اوصف ليك حبي كان نفسي عينك تحضن عيني وتشوف قد اي ظاهر عليا اني بحبك وروحي فيك يا حبيبي بس خلاص مبقاش ينفع لا خلاص انت أصبحت في حضن واحده تانيه انت أصبحت ملك بنت تانيه مش ملكي انا اه منك يا قدر بتلعب بينا يا قدر اه والف اه يارب وتتكوين الدموع في عينيها لكن تمسك نفسها وبصوت محشور هروح التواليت وتمشي بسرعه قبل اي رد منهم تتدخل التواليت اول ما تتدخل وتفتح في البكاء بشكل يقطع القلب اللي مش بيحس
ليله. / كنت خايفه اشوفك بسبب كده كنت خايفه انهار واضعف كنت خايفه اوي من المقابله دي مكنش لازم اشوفك مكنش لازم اشوفك شوفتك ليه عشان أتوجع شوفتك ليه عشان ابكي وأنهار ليه شوفتك ليه قولي ليه اشوفك انا موجوعه مجروحه اه بس برغم كل ده لسه بحبك انت عارف يعني اي حب طفولتي وعمري يضيع في غمضه عين يارب افوق من الكابوس ده كانت ليله بتكلم بوجع تقف قدوم المرايا وتبص لنفسها جامد لامتا هتفضلي كده لا خليكي قويه امسحي دموعك وبلاش تظهري قدومه انك دبلانه تمسح ليله دموعها وتحط بعض الميك اب يداري الدموع وترسم عيونها حتي لا يبان عليها انها منفوخه من البكاء وتبص لنفسها بنظره رضا كانت فعلا جميله تخرج ليله تلاقي فهد قدوم الباب
ليله /. انت بتعمل اي هنا
فهد / عارف انك مسكتي نفسك عشان دموعك متنزلش وجيت وراكي
ليله / تغلق عيونها بوجع ده اللي كنت خايفه منه يظهر عليا الوجع والحزن وأضعف ده كان كل خوفي
فهد / انا اسف ويشدها جواه حضنه ويرتب علي شعرها انا لو عليا عايزه اشيل كل الوجع كل عذابك كل حزنك وانتي تكوني مبسوطه لو عليا نفسي اعمل اي حاجه افرحك بيها
ليله / كانت محتاجه الحضن ده فعلا اللي تحس فيه بالامان كانت محتاجه لحضن اللي يحس بوجعها من غير ما تكلم
يشوفهم مايا ويوسف مايا تبتسم بخبث
يوسف / يحس احساس غريب بس اللي متأكد منه أن كل ده كذب وان مافيش ما بينهم حاجه
ليله / اسفه اني قولت انك مرتبط بيا
فهد / هشش متقوليش اي حاجه وحس في ذلك الحضن بأحاسيس كثيره جدا حس أنه عايز يفضل جواه حضنها ومش يخرج منه ابدا حس أن ده بيته ومكانه وكان في عالم اخر حاسس أنه مش في وعيه
تبعد ليله بعد ما تستوعب الموقف وتبتسم ابتسامه تخطف القلب شكرا لان دائما بتكون جنبي
فهد / يمد ايده بما اننا مرتبطين بقا تمسك ليله في ايده وكانت عايزه تخلي يوسف يحس بالغيره وأنه ضيعها من ايده تمسك فيه وتبص عليه ويقربوا منهم
مايا / رايقين علي بعض فعلا
ليله / بابتسامه نصر ثانكس مايا وانتي وچو حلوين جدا
يوسف / يفضل متابع حركات ليله وكلامها يفضل باصص عليها
مايا/ تشوف ده تجنن
مايا / عن اذنكم احنا لاني تعبانه صح شوفتي العربيه اللي يوسف جابها ليا مفاجاه تجنن كانت عايزه تغيظ ليله
ليله / تبتسم ببراءة مبروك عليكي وتكون وش السعد عليكي وكانت بتكلم بنيه صافيه عكس مايا وظاهر عليها البراءه في كلامها
مايا / تعض علي شفايفها وفي سرها انتي نوعك اي وتضرب الأرض برجلها
يوسف / كان سرحان وأخذ باله من كلام مايا اللي فيه غيظ الي ليله .وكلام ليله اللي كله براءه
ويسرح
مايا / مش يلا بينا ولا اي
يوسف / هاه يلا يقوم يوسف عن اذنكم وينطق لسه قاعدين انتو
ليله / بسرعه اه احنا مش بنروح دلوقتي بنفضل مع بعض
يوسف / اه تمام ابقي خلينا نشوفك بقا ويمشي يوسف مع مايا وكانت هتجنن
يركب يوسف العربيه وهو سرحان
مايا / اي حنيت ليها ولا حسيت انك كنت غلط لما اتجوزتني
يوسف/ يعض شفايفه مايا انتي مالك الفتره دي من ساعه ما رجعنا من السفر علطول خروج وتروحي النادي كتير وترجعي ابقي عايز اتكلم معاكي تقوليلي تعبانه وعايزه أنام وانهارده اكبر دليل فيها اي لما كنت بتأمل فيكي تكلمي بطريقه وحشه مالك انتي حاسه انك كنتي غلط من الاول
مايا / اي انا عايزه اشوف الدنيا اللي كنت محرومه منها حصل اي لما اخرج يعني عايزه اشوف الحاجات اللي عمري ما شوفتها واشوف العيشه اللي انتو عايشين فيها عايزه اعيش ولا مش من حقي
يوسف/ ينظر ليها باستغراب/ لا من حقك لكن قوليلي وانا اوديكي القمر لو عايزه
مايا / بدلع يا بيبي انا مقولتش حاجه سوري لو كنت اوڤر شويه
يوسف / ينسي كل شئ عملته وبحب انا بحبك وعمري ما ازعل منك
مايا / هتعلم السواقه امتا بقا
يوسف / من بكره لو عايزه
مايا/ يسلام وتسقف
يوسف / يضحك عليها ويرجعوا الفيلا واول ما تتطلع مايا تغير هدومها وتنام
يوسف / يقعد جنبها ويبص عليها الاول مكانتش بتنام غير لما هو ينام اي اللي حصل
يوسف /. يفتكر كلمه امه انا عارفه انك مش هتكون مرتاح معاها وهتشوف وتقول ماما قالت يطرد من دماغه ذلك الأفكار ويطبع قبله علي جبينها برقه ويقربها منه ويخدها في حضنه ويفضل يبص عليها لحد ما يروح في النوم
نرجع لي ليله
ليله / يلا نمشي
فهد / زي ما تحبي ويمشي هو وليله وتركب معاه العربيه وتنظر من شباك العربيه واتنفست بقوة
فهد / كل ده نفس
ليله / تبتسم بشم هوا انا كويسه
فهد / اتمني ذلك
ليله / متقلقش ويوصل ليله وتتطلع ليله شقتها وترمي نفسها علي السرير وتبص علي صوره يوسف اللي جنبها وتمسكها وتحضنها بقوة امتا اطلعك من دماغي امتا يا حبيبي يلي عمرك ما حسيت بيا
وتمسك دفتر الذكريات وتفتح صفحه جديده/ انهارده اول مره اشوفك بعد رجوعك من شهر العسل بس حاسه انك مش مبسوط حاسه انك زعلان ومش علي بعضك بس اتمني تكون مبسوط وسعيد ومشوفش فيك حاجه وحشه ياحبيبي هو اه انهارده كان صعب عليا اوي انهارت اول ما شوفتك وضعغت قدومك كنت خايفه من ده خايفه اضعف قدومك مكنتش عايزه اشوفك عشان منهارش
لكن بردوا كنت وحشني اوي ونفسي اشوفك بحبك كل يوم اكتر ليله
وتغلق ليله الدفتر وتنام وهيه واخده الصوره في حضنها
_____________________________$________________
وفي صباح يوم جديد علئ لابطال جميعا ممكن يكون يوم حزين علي بعض الابطال
رغد تجهز نفسها وتنزل حتي تشوف بنتها وتحكي ليها كل شيء
توصل قدوم المزرعه وتعرف أن بنتها هنا من سيارتها تنزل وتدخل تتطلع فوق تخبط خبطه ولما يجي صوت تفتح باب الغرفه وتدخل تصدم عندما تلاقي ؟
ياتري هيحصل اي وممكن حور تبعد عن ادم بعد اللي حصل بينهم وممكن يكون الفراق بينهم ولا هيكملوا مع بعض ويكونوا اقوي ؟
_________________________________________
نروح عند يوسف صحي من النوم كان عنده صداع جامد يفتح الدرج حتي بأخذ برشامه صداع يتصدم عندما يلاقي ؟
ياتري مصير مايا ويوسف اي مع بعض
_______________________________________
منصور يجيله بريد من الشركه يفتح البريد يلاقي ؟
خلصت الحلقه يووكا
اتمني يكون البارت نال اعجابكم يا حبايبي
يتبع
تكملة الرواية من هنا 👇👇👇