ما بين الانتقام والعشق~ يوكا ~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ البارت الحادي والاربعون حتي البارت الخمسون

 


ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~

البارت الحادي والاربعون حتي البارت الخمسون 


نروح عند حور وادم 


حور/ علفكرة انا متشوقه اوي اعرف 


كمال / بلاش استعجال هتعرفوا دلوقتي


حور / تبتسم امري لله


ادم / يمسك ايد حور ويمشي ورا كمال هو وحور ويفتح حور الباب تصدم حور من جمال المكان كأنه عرس 


حور / هو في فرح هنا ولا اي 


كمال / بطلي اسئله يا لمضه هتعرفي كل حاجه لما تخشي بس غمضي عينك الاول 


حور / تغمض عينيها وتمشي جمب ادم وهيه ماسكه ايده بقوة 


اول ما تخش / تنزل صوره كبيره وتفتح حور عينها كانت صوره الي ادم وحور مع بعض ..وتلاقي ام ادم .وليله وفهد ..وبعض الناس ..


حور / قلبها يدق بقوة انا مش فهمه حاجه 


ادم / يبتسم وينزل علي ركبته تقبلي تجوزيني ويتم خطوبتنا انهارده 


حور / تتسع عيونها انت بتقول اي 


ادم / بقولك تقبلي تكوني مراتي احنا ضيعنا وقت كتير وشوفتي أن اهلك لسه رافضين تقبلي نواجهه كل ده مع بعض تقبلي انهارده يتم خطوبتنا 


حور / مش مصدقه نفسها 


حور / تنطط أيوة موافقه طبعا مش محتاجه كلام وتنزل الي ادم تحضنه بقوة


ادم / يقف ويحضنها ويلف بيها بحب 


ام ادم / مش هلاقي احسن منك نكون مرات ابني 


حور / بتوس أيدها وانا مش هلاقي ام زيك وتحضنها 


تسنيم / كان لازم نأخذ الخطوه دي عشان تكونوا مع بعض 


حور / تحضن تسنيم بحبك جدا 


ليله / معلش بقا خبيت عليكي بس مكانتش هتكون مفاجاه لو قولتلك 


ليله / تحضن حور يا اجمل عروسه في الدنيا 


حور / تبتسم انا مبسوطه اوي اوي 


كمال / فهد ..الف مبروك يا عرسان


ادم / عقبالك يا فهد 


فهد / ينظر إلي ليله بحزن لا ياعم انا حلو كده 


ادم / يشوف نظرات الحزن اللي فهد نظر ليها الي ليله ويفهم 


حور / تقرب من ادم كنت عارف 


ادم / يبتسم كنت مخطط معاهم كل حاجه 


حور / تضربه في قلبه بمرح وكذبت عليا وتقولي معرفش


ادم / مكانتش هتكون مفاجاه يا حوريتي 


حور / تبتسم احلي مفاجاه 


كمال / اطلعي علي الكوشه يلا 


ادم / يمسك ايد حور ويطلع بيها علي الكوشه ويقعدوا وتشتغل ميوزك رومانسي 


حور / ادم كانوا مبسوطين وعيونهم في عين بعض ..


تقرب منهم ام ادم بدبل / 


حور / مش مصدقه اللي بيحصل لكن زعلت لأنها كانت عايزه يكونوا أهلها جنبها وفرحانين ليها لكن أهلها مش موافقين علي ذلك العلاقه من الأساس ..حتي كانت نفسها يكون يوسف جنبها لكن عارفه أنه الفتره دي قاعد جنب مايا لأنها مريضه وقلقان عليها 


وتشتغل اغنيه يا دبله الخطوبه/ حور / تبتسم وتمد أيدها الي ادم ويلبس ادم حور الدبله وتأخذ حور الدبله وتلبسها الي ادم وادم يطبع قبله علي أيدها بكل حب وشغف 


حور / بحب بحبك يا ادم 


ادم / بحبك يا حور 


ليله / تقرب منهم بالكاميرا يلا عشان اخذ ليكم كام صوره 


حور / تبتسم مجنونه وتصور حور وادم .ومعاهم كمال وتسنيم وام ادم و فهد . 


وكانوا كلهم فرحانين الي ادم وحور 


ليله / تحضن حور عقبال ما اشوفك وانتي لبسه فستان الابيض 


حور / وعقبال ما اشوفك بالابيض انتي كمان مع انسان بتحبيه من قلبك وبيحبك من قلبه وتكونوا جنب بعض الابد يا ليله 


ليله / تنظر في الأرض وتظهر في عيونها نظره حزن لأنها لم تنسي يوسف ولا ثانيه واحده بالعكس حبه بيكبر جواها لكن بتخبي وتقول إن أصبح ماضي لكن هو لسه ساكن عرش قلبها ولم يطلع منه لحظه ..وفهد بيحاول يحط حاجز قدوم مشاعره إليه لانه عارف انها عايشه بيوسف وعمرها ما هتنسي حبه ..حبه جواها ساكن وكأنه عامل سحر أنه لا يطلع من قلبها ..


حور / تفهم نظره ليله الحزينه لأنها كانت بتتمني ذلك اللحظه لكن جنب انسان واحد بس ..يوسف 


حور / ترتب علي شعرها مش عايزه حزين خالص 


ليله / حزن ده اي انهارده احلي يوم في حياتي دي اختي بتتخطب وبتقولي حزن وتتطلع علي الاستيدج تتطلب من الشاب اغنيه معينه وتشتغل اغنيه يا بنات حلوين / 


وتشد ليله حور وبعض البنات اللي معزومين علي الحفله وتسنيم ..ويتجمعوا كلهم ..علي الاستيدج ..ويرقصون مع بعض 


ادم / عيونه علي حور وعمال يضحك عليها ..وفهد واقف ينظر إلي ليله بحب ..كمال عمال يبص علي حبيبت قلبه ..اللي ساكنه عرش قلبه ..


يفضلوا يرقصون .تخلص الاغنيه وليله تأخذ المايك من الشاب ..


ليله / انا عايزه اقولك حاجه ياصديقه روحي ..يا اختي اللي مجبتهاش امي ..عايزه اقولك انا فرحانه ليكي من كل قلبي ..فرحانه أن رفيقه عمري جنب حبيبها اللي بتحبه .. وأنهارده بس أصبحوا لبعض ..انا بتمني تكوني مبسوطه يا حور ..بتمني ليكي تفضلي جنب ادم طول العمر ومافيش اي حاجه تفرق حبكم ..انتي مش بس صديقه  انتي اختي وامي يا حور انا ماليش غيرك في الدنيا دي وقت ما اكون محتاجه ليكي بلاقيكي جنبي علطول عمري ما حسيت اني وحيده طول ما انتي جنبي ..ودمع عيني ليله انا بحبك اوي يا اختي ..


حور / تدمع عينها من الفرحه وتقرب من ليله ..وانا بموت فيكي يا اجمل اخت ..في الدنيا كلها ..انتي البنت الوحيده ..اللي في حياتي ..وكل حياتي ..انا فعلا اختارت الصديقه الصح دي اكتر حاجه عملتها صح في حياتي اختياري ليكي واختياري لي حب عمري ادم ..انتو الاتنين انا بحبكم اوي ..ونفسي نكون دائما مع بعض يا اجمل ما املك في حياتي 


ليله / تحضن حور والكل يبتسم عليهم ويستغربوا أن لسه في اصدقاء كده .. اصدقاء بيخافوا علي بعض. علي زعل بعض ..ولو واحده زعلت التانيه تزعل عشانها مش أصحاب دلوقتي اللي لو صديقتهم زعلت يفرحوا فيها ويتمنوا ليها الشر ..الاصحاب اللي بجد ..اللي يوم ما يزعلوا يزعلوا عشان بعض ..مش من بعض ..ويوم ما يكون في مشكله يكونوا ايد واحده ..ولو واحده زعلانه التانيه تفضل وراها لحد ما تفرحها ..مش تتضحك عليها وتفرح فيها ..هيه دي الصداقه ..مش بكلمه صديقتي وخلاص ..ومش بالكثير ..يمكن تكون واحده بس بيهم كلهم واحده بس تكون ليها مكانه كبيره عندك ..مش بالكتر ..هيه واحده بس تكون صندوق أسرارك تزعل لزعلك تفرح لفرحك .وتتمنوا لبعض الخير مش الشر ..


ليله / ربنا يسعدك يا حور 


حور / ويسعدك يا ليله 


ادم / يبتسم عليهم ربنا يخليكم لبعض 


ام ادم / كانت واقفه قلقانه 


حور / مالك يا امي 


ام / ادم / لا أصل جميله تعبانه عشان قربت تولد ..ومكنتش عايزه اسيبها لوحدها لكن ..مراد اللي قالي روحي وانا جنبها ..وقلقانه عليها 


حور / طب يلا نروح نكون معاها 


ام ادم / لا ياحبيبتي خليكي انتي مع ادم افرحي باليوم بتاعك الليله دي بتكون ليله واحده في العمر واحلي ايامك 


حور / لا هاجي اطمن عليها 


الام / لا انا غلطانه اني قولتلك 


حور / بس 


الام / مافيش بس 


ادم / فعلا يا امي نيجي معاكي 


الام / تنظر الي ادم انا قولت اي 


ادم / عارف انك طالما قولتي حاجه خلاص 


الام / تبتسم زي ما جيت همشي 


ادم / السواق مستني برا 


الام / ماشي افرحوا انتو 


حور / ابقي طمنيني عليها 


الام / حاضر وتمشي ادم ادم حتي تروح الي جميله 


يقرب / ادم من حور ويمد ايده تسمحيلي بالرقصه دي


حور / طبعا طبعا 


ويطلعوا علي الاستيدج حتي يرقصون مع بعض 


فهد / ممكن الرقصه دي 


ليله / لا ماليش نفس ارقص 


فهد / تعالي بس 


ليله / تأخذ نفس طويل يلا ويطلعوا هما كمان ..يلف فهد ايده حاولين خصرها ليله / تتعصب لانها مش عايزه اي حد يحط ايده عليها أو يلمسها ..غير حبيبها الغائب 


ليله / تنظر في مكان آخر حتي لا تنظر في عيونه 

.


فهد / ليه هروبك ده 


ليله / هروب اي 


فهد / ليه بتهرب عينك من عيني 


ليله / ترفع حاجبها عادي 


فهد / خايفه عيني ونظرات عيوني تشدك ليها 


ليله / لا مش خايفه 


فهد / يبقي بصي في عيونك 


ليله / تسيب ايد فهد بعد اذنك وتروح تقعد علي الطاوله ..فهد ينظر ليها بحزن شديد 


حور / وادم يقربوا من فهد ./ 


حور / معلش يا فهد انت عارف انها رافضه الموضوع ممكن يوم تحس بيك


فهد / من انهارده انا لازم اقاوم حبها 


حور / لو بتحبها فعلا حاول تخليها تحبك 


فهد / مافيش أمل فيها عن اذنكم ويخرج ادم برا ويمشي من المكان كله  


حور / بحزن انا حزينه علي ليله اوي مينفعش اللي هيه فيه ده 


ادم / وفهد كمان 


حور / والحل 


ادم / منعرفش النصيب فين 


حور /. عندك حق 


ادم / مش عايز زعل الليله دي ويرفع حور ويفضل يلف بيها بكل حب


حور / تبتسم بحبك موت يا مجنوني 


ادم / بحبك موت ياقلب مجنونك 


حور / تبتسم ويفضلوا يرقصون مع بعض 


وكمال وتسنيم فرحانين أنهم قدروا يفرحوا ادم وحور 


تخلص الاغنيه والرقصه يقرب منهم كمال وتسنيم ..يلا بقا خد خطيبتك وروحوا مكان حلو قضوا فيه يومكم 


ادم / يمد ايده الي حور هيا بينا يا حوريتي 


حور / تمسك في ايد ادم .يلا بينا 


ويخرجوا من المكان ويركب ادم سيارته. .ويوصل الي مكان ..اخر .. الي يخت ..


ينزل ادم من العربيه ويفتح الباب لحور ويمد ايده إليها تمسك في ايده ويقرب ادم من اليخت يطلع هو الأول ويمد ايده الي حور ..


حور / تمسك في ايده وتتطلع .كان اليخت مترتب وكله ورود وبلونات .. وطاولة فيها اكل وحلويات ..


حور / تبتسم  دائما مجهز كل حاجه كده دايما كل حاجه حلوه وانت احلي من كل حاجه طب اقول اي يا ناس علي الحلاوه دي انا معايا سيد الرجاله كلهم معايا يا ناس بعشقه 


ادم / يضحك عليها وانا بموت فيها يا عالم ويفتح ايده بحبها لموت بحبك حوريتي لدرجه لا تتوصف لدرجه لا تتخيل اصلا حوريه قلبي بحبك 


حور / ترمي نفسها في حضنه بحبك اوي يا ادم 


ادم / مستعده يا حور عشان نواجهه كل ده ولا لا 


حور / مستعده لي اي حاجه طول ما انا معاك 


ادم / يعني موافقه علي جوزانا من بعض يا حبيبتي فكري 


حور / بصوت يعزف علي قلب ادم .انا عندي استعداد اموت عشانك عندي استعداد ارمي نفسي في النار عشان ومش هتردد لحظه وتيجي تقولي مستعده نواجهه اللي هيحصل من جوازنا ازاي انا مستعده اعمل اي حاجه مقابل اني اكون في حضنك يا ادم مستعده أضحي بحياتي من اجلك الحب مش كلام وبس يا ادم الحب افعال ..ولازم نواجهه الصعوبات دي مع بعض وايدينا في ايد بعض 


ادم / يبتسم من كلامها انا مستعد اعمل اي حاجه مقابل اشوف وشك دائما فرحان ومبسوط مقابل ضحكتك اللي بالدنيا مقابل اني اعيش معاكي مش عايز العالم كله لانك وطني اللي بسكن فيه انتي الوطن والحياه يا حوريتي بحبك حوريتي من كل قلبي 


حور / بموت فيك يا ادم 


ادم / تعالي بقا دوقي الطعام ده من ايد امي علفكرة هيه اللي قالتلي لازم تأكل من ايدي 


حور / تبتسم يسلام يلا بينا 


ادم / يضحك بقوة يلا يشد الكراسي الي حور وحور تقعد وادم قدومها ويبدأون الاكل 


ادم / يأكلها بأيده ..وحور تأكل ادم وعيونهم في عين بعض 


حور / يسلام جميل اوي الطعام ده 


ادم / يبتسم لانك انتي اللي بدوقي الاكل ده 


حور / تبتسم 


ادم / ينظر إلي حور اي ده 


حور / تبص وراها في اي تلف تلاقي ادم بيخطف منها قبله تخلي قلبها يخرج من مكانه 


حور / تغلق عيونها وتنسي العالم كله 


حور / مجنون علفكرة


ادم / مجنون بحبك يا حوريتي 


حور / تبتسم انا حبيت اسمي من ساعه ما عرفتك لانه بيطلع من بين شفايفك حلو اوي ..صوتك بيعزف علي اللحان قلبي يا اجمل حب في حياتي 


ادم / يلمس شعرها ويلعب في خصلات شعرها انتي حاجه خيال يا حور 


حور / وانت ملاك علي هيئة بشر


ادم / يبتسم انتي اللي ملاك نزل هنا بالغلط 


حور / تلمع عيونها بلمعه الحب ..من كلامه اللي بيأخذ قلبها وروحه من مكانه 


حور / ربنا يخليك لقلبي 


ادم / ويخليكي ليا في كل سنيني 


حور / تحط دماغها علي كتفه وايدهم في ايد بعض ..


_________________________________________


نروح عند جميله 


جميله / اه يا مراد بموت عااا 


مراد / طب اعمل اي ويتوتر ومش عارف يعمل اي 


جميله /  عااا شكلي بولد 


مراد / قلبه يتقطع عليها يقوم يلبسها حاجه عليها ..


جميله / تمسك ايد مراد وتعضها ..عاااا روحي بتروح مني مش قادره 


مراد / يابنت العضاضه 


مراد/ يشيل جميله علي ايده ..ويفتح الباب يلاقي أم جميله 


مراد / كويس انك جيتي شكل جميله بتولد 


الام / طب بسرعه علي المستشفي 


مراد / يلا وينزل مراد يركب العربيه ويوصل المستشفى وينزل حد يجيب حماله بسرعه ..يأخذون الممرضات جميله ..


جميله / اه يا امي انا حاسه اني بموت 


الام / تلمس شعرها ربنا يقومك بالسلامه يا حبيبتي يابنت بطني 


مراد / يمسك في ايد جميله هتخرجي انتي وابننا بخير ياروحي 


جميله / تشد علي ايد مراد عايزاك جنبي خش معايا مش هدخل لو مجتش معايا 


مراد / انا مقدرش اشوفك موجوعه واقف ومعملش حاجه 


جميله / بوجع ارجوك برتاح وانت معايا يا مراد 


الممرضه / يلا يا مدام 


جميله / مش هدخل من غيرك خلاص مش عايزه أولد خليه جواه 


الكل / يضحك عليها 


جميله / بطمن بوجودك جنبي مش بحس بألم 


مراد / بحزن ماشي يا جميله يخش ادم مع جميله ويقف جنبها ويمسك في أيدها وجميله تمسك ايده بقوة ..وتتألم


جميله / بوجع اه ياربي انا كان مالي بالكلام ده .كنت قاعده جنب امي مرتاحه وتصرخ بصوت عالي ..يا مراد اعمل حاجه 


مراد / لو ينفع اعمل هعمل والله مقدرش اصلا اشوفك موجوعه وانا جنبك 


جميله / تنزل دموعها بغزاره من الوجع كنت أولد انت 


مراد / يكتم ضحكته ده اللي هو ازاي يعني 


جميله / بصوت عالي مليان وجع أتصرف 


مراد / تنزل دمعه من عيونه علي وجعها بصي في عيوني ورخي اعصابك كده وخدي نفس عميق تنظر جميله في عيون مراد اللي بتحس فيها بالامان والراحه ..مراد يطبع قبله علي أيدها انسي الوجع يا جميلتي فكري فيا وفي شكل ابننا هيأخذ عيون مين فينا ..وشكل مين فكري في حياتنا مع ابننا ..فكري في اللي جاي ..احنا الثلاثه مع بعض انا وانتي وابننا اللي تعب امه من قبل ما يجي علي الدنيا ..


جميله / تسرح في كلام مراد وتسمع صوت بكاء بيبي ..


الدكتور / بابتسامة حمدالله علي سلامتك 


جميله / تأخذ نفس عميق انا عايزه اشوف ابني اللي عمل فيا كده 


الدكتور / يمد ايده الي جميله بطفلها 


جميله / تحس احساس لا يتوصف تحس انها نسيت الوجع اللي كانت فيه ده تحس انها محستش بتعب اصلا اول ما شافت وشه وضحكته البريئه وصوت بكائه ..تدمع عيونها من ذلك الاحساس وتبوسه بحب ..انت يا شبر ونص تعمل فيا كل ده 


مراد / هو الآخر تدمع عيونه لانه حاسس ان ده ابنه هو مش من واحد تاني ..ويمد ايده الي جميله حتي يأخذ الطفل ..اول ما يشيله يبتسم ياحبيبي ويدمع عيونه ..ابني . ماشاء الله عليك يا ابني ..


جميله / تبتسم بوجع وي وشها اصفر جدا ..شوفت ابننا حلو ازاي 


مراد / لازم يطلع حلو زي امه 


الدكتور / دلوقتي تقدر نوديكي غرفه عاديه صحتك انتي والبيبي بخير 


جميله / تبتسم ماشي 

وتخش جميله غرفه اخري تلاقي امها واقفه علي باب الغرفه اول ما تخش جميله الام تدخل تجري الي ابنتها 


الام / بخوف انتي كويسه يانن عيني 


جميله / بابتسامة اه يا امي شوفتي الشبر ونص ده كان سبب في التعب ده كله تأخذ الام حفيدها وتقرا في ودنه وتسمي عليه 


الام / يتربي في عزكم يا حبايبي 


مراد / جميله يارب ياست الكل 


جميله / ادم خطب حور 


الام / بابتسامة ياريتكم كانتم موجودين كانوا حلوين اوي 


جميله / المهم أنهم جنب بعض واحنا هنكون في الفرح أن شاء الله


الام / أن شاء الله


الام / هتسمي طفلكم اي 


جميله / مراد / يبصوا لبعض انا مفكرتش  في الاسم 


مراد / انتي اللي تعبتي ولازم تختاري اسم ابننا 


جميله / مش عارفه 


مراد / لازم تختاري انتي كفايه تعبك وي وجعك 


جميله / تبتسم يبقي مافيش اغلي من اسم رسول الله محمد 


مراد / اللهم صل علي سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم 


الام / عليه الصلاه والسلام 


مراد / جميل اوي يبقي محمد 


الام / طبعا جميل عجبك اسمك يا محمد 


يبتسم الطفل 


جميله / شوفتوا عجبه الاسم ازاي شكل الواد هيطلع مؤمن 


مراد / يضحك نورت حياتنا يا محمد 


الام / ربنا يسعدكم يا حبايبي 


مراد / يبوس دماغ جميله حمدالله على سلامتك ياحبيبتي اسف مكنش بأيدي حاجه اعملها ليكي واشيل وجعك وتعبك 


جميله / تصدق أن عيونك دول الدواء والراحه 


مراد / يطبع قبله رقيقه علي أيدها ربنا يخليكي ليا 


الام / ربنا يخليكم لبعض ويسعدك يارب يا حبايبي


مراد / جميله يارب 


جميله / هاتي محمد يا امي 


الام / تعطي محمد الي جميله 


جميله / تنظر الي طفلها بحب ..ياروحي جميل هو مش عايز يفتح عيونه ليه عايزه اشوف لون عيونه اي 


الام / تبتسم لسه صغير ياحبيبتي 


جميله / هو هيكبر ازاي ده ده قد  الصابع 


مراد / يضحك عليها 


الام / كنتي اصغر منه 


جميله / واي حصلي 


الام/ ومراد يضحكوا بقوة 


جميله / شايف يا محمد بيضحكوا علي مامي ازاي 


محمد / يعيط 


جميله / ياقلب مامي ده زعل عليا وطلع لسانها إليهم 


ويفضلوا يضحكون مع بعض 


__________________________________________


نروح عند مايا ويوسف 


يوسف / هيه من ساعه الحمل كده والكل قال دي اعراض الحمل عاديه 


الدكتور / ينظر في الأرض وبصوت حزين مكنش لازم تحمل من الاول 


يوسف / مايا / يبصوا لبعض بتوتر يعني اي 


الدكتور / مراتك عندها مرض وحش في الدم وغلط الحمل وقلبها ضعيف مش هيستحمل الحمل وممكن 


يوسف / ممكن اي 


الدكتور / نخسرها وهيه بتولد 


مايا / تصدم وتحط أيدها علي بطنها وتبتسم بأمل وتمسك الايد التانيه بيوسف قدري مكتوب 


يوسف / انا مش عايز الطفل انا عايز مراتي وبس فاهم يعني اعمل اي حاجه مقابل تكوني مراتي كويسه اسفرها برا مصر نروح احسن مستشفى ادفع كنوز الدنيا كلها بس تكون مراتي بخير نزل البيبي


الدكتور / مينفعش هيه دلوقتي في السابع وخطر ينزل لو نزل ممكن نخسر الاتنين ..لازم تكمل حملها عادي ونحاول ننقذ اي حد فيهم 


يوسف / في صدمه مش قادر ينطق يعني اي حبيبته ممكن تروح منه هو ليست في ايده حاجه حتي يعملها ليها 


يوسف / مافيش امل أنهم الاتنين يكونوا بخير 


الدكتور / بحزن وبصوت امل مافيش حاجه بعيده عن ربنا 


مايا / تبتسم انا مش خايفه يوسف انا اتعلقت بي طفلتي من قبل ما اشوفها انا عايزه اشوفها وبعدين اموت معنديش مانع انا روحي أصبحت فيها وهيه لسه في بطني .وان شاء الله احنا الاتنين هنخرج من العمليات بخير ومش هيحصل اي حاجه وحشه لسه نسبق الأحداث 


الدكتور / هعمل كل اللي في ايدي حتي انقذ حياتكم انتو الاتنين 


يوسف / مش قادر يستوعب مش مهم الطفل المهم هيه ارجوك اعمل اي حاجه عشان تكون كويسه 


الدكتور / لازم راحه الايام دي ومش عايز زعل أو ضغط أو تحس انكم زعلانين عليها ..ولازم تحس بالجو دائما حاوليها وتكون مبسوطه لو حصل اي حاجه تانيه هتفضل في المستشفى لحد ما تولد لان هيجي عليها فتره مش هتقدر تأخذ نفس نهائي ..وتحس انها روحها بتروح منها وقلبها ضرباته بتزيد ..اي حاجه تحصل لازم تيجي المستشفى في اسرع وقت وتفضل لحد ما تولد 


مايا / تستجمع قوتها وتبتسم أن شاء الله مافيش حاجه هتحصل 


يوسف / لسه تحت تأثير الصدمه يعني ممكن تخرج بالسلامه 


الدكتور / قول يارب هو القادر علي كل شئ 


يوسف / تنزل دمعه هاربه من عيونه بحزن ارجوك نزل البيبي وهيه تعيش 


الدكتور / مينفعش خطر كبير عليها والخطر هيصبح اكبر من خطر الاولاده 


يوسف / في علاج 


الدكتور / يكتب علي العلاج 


الدكتور / اي حاجه تحصل في اسرع وقت تكون هنا وفي اي وقت اتصلوا بيا مهما كان الوقت 


يوسف / بوجع قلب وخوف يهز دماغه شكرا ويمسك ايد مايا ويخرج من المستشفى ويركب العربيه بتاعته ويوصل قدوم البحر ويفضل سرحان وخائف علي زوجته 


مايا / حبيبي متخفش عليا انا مش خايفه علفكرة انا عارفه ليه حصل كده 


يوسف / يرفع حاجبه انتي بتقولي اي 


مايا / لان اعتراضت علي حكمه ربنا وكنت عايز انزل النعمه اللي جوايا 


يوسف / يضرب دركسيون العربيه بقوة ياريتك نزلتي البيبي ياريت كان نزل ويفضل يضرب انا السبب انا اللي كنت عايز البيبي انا السبب وتنزل دموعه والله لو كنت اعرف كنت أنا نزلته ليكي ..انا اسف انا السبب وتنزل دموعه بقوة انا مقدرش اعيش من غيرك انا مقدرش اتخيل حياتي من دونك انا مقدرش اشوف نفسي من غيرك مقدرش اصحي الصبح وتكوني مش جنبي مقدرش يومي يعدي من غير ما اشوف عيونك يا مايا ليه يارب كده وبصوت عالي يارب مقدرش اعيش من غيرها اموت 


مايا / تنزل دموعها وتحضن يوسف بقوة حكمه ربنا واحنا مؤمنين يوسف انا اعتراضت علي حكمه ربنا اوعي انت كمان تعترض قول الحمد لله محدش عارف الخير فين انا مش خايفه انا عندي احساس أننا هنخرج انا وطفلتنا يا يوسف انا بحبك اوي 


يوسف / يحضنها بخوف شديد عليها ..خايف يخسرها خايف تتحول كل ده الي كابوس 


يوسف / يفتكر كلام الدكتور 


يوسف / يبتسم بوجع عكس اللي جواه منه تسيبي مين يا شاطره ده انا اقتل نفسي واجاي معاكي انتي طول عمرك ليا فهمه ولا افهمك بطريقتي الخاصة


مايا / تضحك عكس الخوف اللي جواها هيه عايزه تتطمن قلبه لكن اصلا هيه ذات نفسها مش مطمنه   


يوسف / انا بحبك اوي يا مايا وحياتي من غيرك عذاب 


مايا / تنظر في عيونه بأمل أن شاء الله خير 


يوسف /.يبتسم ابتسامه باهته حزينه أن شاء الله مايا ربنا ما يبعدني عنك يا مايا 


مايا. / يارب يا چو 


يوسف  ( يرجع الفيلا مع مايا 


رغد / اي يا حبايبي اطمنت علي حفيدتي 


مايا / انا هطلع اغير هدومي واخذ شاور انا 


يوسف / يهز دماغه


يقعد يوسف بحزن وخوف رغد تقعد جنبه في اي 


يوسف / مايا ممكن تروح مني با امي ممكن اخسرها وهيه بتولد أو اخسرهم هما الاتنين عندها مرض في الدم وقلبها ضعيف مش هيستحمل الحمل والولاده يا امي انا مقدرش اعيش من غيرها ويفتح في البكاء 


رغد / تتسع عيونها من الصدمه وتحزن وتنزل دموعها أن شاء الله هتكون كويسه وترجع احسن من الاول هيه وبنتكم 


يوسف / انا مش عايز البنت انا عايز مايا يا امي 


الام / بدموع علي حال ابنها وصعبت عليها مايا لان علاقه رغد ومايا أصبحت احسن كثير ..


مايا / خليك قوي عشان تأخذ القوه منك 


يوسف / الدكتور قالي كده مش عايز مايا تزعل حاولي يا امي مايا تكون مرتاحه وكوني جنبها وتحكي لي امها وخليها تيجي جنب بنتها 


رغد / بحزن حاضر يابني وتدعي الي يوسف ومايا أن مايا تقوم بالسلامه وترجع ليهم بطفلتهم 


يوسف / يطلع الي مايا التي كانت قاعده وحاطه أيدها علي بطنها وسرحانه ...


يوسف / يحضنها من ضهرها ويأخذ نفس عميق حتي تسكن رائحتها أنفاسه 


يوسف / بلهجه مليانه حب بحبك اوي ويحط ايده علي بطنها أن شاء الله انتو الاتنين هتكونوا بخير يا اميرتي 


مايا / تبتسم أن شاء الله يا حبيبي وتلف الي يوسف وتلف أيدها حاولين رقابته وتنظر في عيونه وتنطق انا اسفه 


يوسف / علي اي ياحبيبتي 


مايا / لما كنت قاسيه معاك اسفه لاني زعلتك انت مش تستاهل مني كده ممكن طلب 


يوسف / انا عمري ما ازعل منك واللي فات مات ونسيته اصلا ممكن طلب 


مايا / ليله 


يوسف / يستغرب مالها 


مايا / تعطي يوسف ضهرها لو حصلي حاجه في الولادة اتجوزها وخلي ليله تربي بنتنا يا يوسف ليله بتحبك اوي واكيد هتخلي بالها من بنتي وهتكون امها ليله جدعه اوي ..انا اللي كنت وحشه وبعتمد اني اخليها تغير عليك مني عشان اشوف نظره الحزن في عيونها لكن هيه دائما كان ردها كويس وعمري ما شوفت منها غيره مع انك في حضني انا لكن بردوا بتتمني لينا  الخير الصراحه انا كنت بستغرب منها ازاي رغم انك في حضني وكانت نيتها صافيه كده .وكأنها لم تحبك لكن لو حد دخل قلبها هيشوف العشق اللي هيه بتحبه ليك ..يا يوسف 


يوسف / تنزل دمعه هاربه من عيونه ويقف قدومها والتي كانت عيون مايا فضحتها ونزلت دموعها منها يوسف يمسح دموعها انا مقدرش اكون مع غيرك مقدرش اشوف نفسي في حضن بنت تانيه انتي مملكتي يا مايا انا مقدرش اعيش من غيرك اوعي تقولي كده يا مايا انا وانتي اللي هنربي بنتنا يا مايا 


مايا / اوعدني يا يوسف 


يوسف / بأيه 


مايا / انك تجوز ليله لو حصلي حاجه 


يوسف / تتسع عيونه لا يا مايا 


مايا / اوعدني ريح قلبي يا يوسف لو حصلي حاجه تتجوز ليله وتعيش حياتك وتحبها من قلبك علفكرة انت ممكن تكون حبيبت ليله لكن مش حاسس انت شايف انها مثل حور لكن ساعات بتلاقي نفسك حبيبت حد من غير ما تحس انا شوفت نظره الغيره ساعه لما شوفت ليله مع فهد ممكن تكون مش حاسس ده 


يوسف / باستغراب مافيش الكلام ده يا مايا 


مايا /. اوعدني


يوسف / مايا ارجوكي 


مايا / ريح قلبي يا يوسف 


يوسف / ونبي بلاش ضغط عليا انا مش عايز غيرك ومش هشوف ولا هحب بعدك ولا غيرك يا مايا ده انتي وطني وحياتي 


مايا / لو حصلي حاجه تحب وتجوز بعدي لكن تكون ليله عشان هكون مطمئنه عليك وعلي بنتي وانتم معاها 


يوسف / يلمس وشها بحب انتي هتكوني معايا ومع بنتنا ونربي بنتنا سوا يا مايا 


مايا / تبتسم أن شاء الله لكن اوعدني بردوا 


يوسف / عشان يريحها بس لكن هو مش في دماغه غير أنها هتقوم بالسلامه وهتكون كويسه ويربوا بنتهم سوا ومع بعض وعد يا مايا 


مايا / تأخذ نفس براحه ريحت قلبي كده 


يوسف / لكن انا عارف ان انا وانتي هنربي بنتنا مع بعض 


مايا / أن شاء الله 


يوسف / تعالي بقا ارتاحي ومش عايزك تتعبي نفسك خالص 


مايا / حاضر 


ام مايا لم تعرف تنهار وتقول انها كانت السبب لو كانت سابت بنتها من الاول تنزل البيبي مكنش حصل كده ويحزن الجميع علي مايا .


حور ترجع البيت ..واول ما تعرف هيه الاخره تحزن جامد 


 

وجميله / خرجت من المستشفى لان صحتها كويسه هيه والبيبي

_____________________________________


في صباح يوم جديد علئ لابطال جميعا 


تصحي حور من النوم علي رنين التلفون تبص علي المتصل وعيونها تلمع من الفرحه وترد الوو يا ادم 


ادم / بحب يا اجمل وارق صباح علي اجمل بنت في العالم


حور / تبتسم صباحك انا ياروحي


ادم / ده هيكون احسن صباح 


ادم / رايحه الشركه 


حور / اه رايحه لان يوسف الفتره ده قاعد جنب مايا. وانا حزينه بعد ما عرفت اللي حصل 


ادم / حصل اي 


حور / مايا وتحكي كل شئ


ادم / بحزن مافيش حاجه بعيده عن ربنا قادر على شئ 


حور / ونعم بالله 


ادم / بحبك 


حور / بموت فيك 


وتقوم حور تجهز نفسها وتقف قدوم المرايا وتنظر علي نفسها وتبتسم ..وتحط بعد لمسات الميك اب البسيط اللي يديها جمال فوق جمالها ..وتنزل تحت تقابل امها وأبوها تبوسهم من خدهم صباح الخير


منصور / صباح الخير 


رغد / صباح الخير 


رغد / تعالي افطري 


حور / لا عشان اروح الشركه 


رغد / مش مهم تاخر شويه اقعدي 


تقعد / حور حتي تفطر معاهم 


رغد / تنظر الي حور وتشوف ؟


رغد / تصدم اي ده 


حور / تبلع ريقها بصعوبه اي 


رغد ؟ 


ياتري اي وممكن يحصل اي معاهم ؟


فرحه حور هتم ولا لازم تحزن ؟


__________________________________


نروح عند مايا ويوسف فوق في غرفتهم 


يوسف / يصحي من النوم ويفضل يبص علي مايا ودموعه بتنزل منه بغزاره وخوف عليها 


يوسف / يلمس شعرها ويمسح دموعه حتي لا تشوف دموعه مايا


مايا / لم ترد يشيل من عليها الغطاء يلاقي ؟


يوسف / مايا ؟


ياتري حصل اي وشاف اي ؟


___________________________________________


في بيت جميله ومراد وام جميله قاعده معاهم حتي قلبها يطمن علي بنتها 


باب البيت يخبط 


الام / انا هفتح


تفتح الام الباب وتصدم عندما تلاقي ما لم يتوقع 


خلصت الحلقه يووكا 


اي رأيكم يا حبايبي وتوقعاتكم يوكا  اي عن القصه وتفاعل حلو بقا 


بقلمي يوكا⁦♥️⁩

~البارت (٤٣+٤٤) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا~

بقلمي يوكا⁦♥️⁩


نروح عند حور / 


حور / قعدت تأكل باستعجال حتي تخرج وتروح الشركه حتي تشوف حبيب قلبها اللي لو عدي ثانيه من غير ما تشوفه تحس انها مش علي بعضها وان روحها معاه ..من غيره مش عايشه اول ما بتشوفه بترجع ليها روحها وتكون في عالم تاني 


رغد / تنظر الي بنتها واستعجلها براحه يابنتي في اي مستعجله ليه


حور / هاه ما انا بأكل براحه اهوه سرحت بس 


رغد / تنظر في ايد حور تصدم 


رغد / اي ده 


حور / بتوتر اي 


رغد / تشد ايد حور ده 


منصور / ينظر في ايد حور اي ده 


حور / خاتم 


رغد / خاتم وفي ايدك اليمين وخاتم ده بتاع الجواز انتي لسه علي علاقه بي ادم صح 


حور / بقوة اه يا امي لسه علي علاقه معاه وهنتجوز انا وهو وبراحتكم انتم 


الام / تصدم من رد بنتها أنتي حالك أصبح معوج ولازم تربيه من اول وجديد


منصور / كده يا حور انا وثقت فيكي. قولت انك مش هتعصي كلام ابوكي 


حور / بوجع حرام عليكم انا بحبه وهو بيحبني ليه تحرموا اتنين بيحبوا بعض من بعض ليه يا امي ليه يا ابي انتو عارفين أن الحب مش بأيدينا واعمل وذنبي اي اني حبيت انسان عدوك يا ابي انا مالي وذنب قلبي اي انا عايشه بيه ولو ثانيه بعد عني اموت من غيره فاهمين اموت من غيره ارجوكم افهموا بقا واقبلوا موضوع جوازنا لان انا وهو مش هنفترق مره تانيه خلاص كفايه اللي ضاع مننا واحنا بنحاول نبين ليكم قد اي احنا بنحب بعض انتو قلوبكم اي حجر اومال لو مكنتوش حبيتو وعارفين يعني اي حب كنتو عملتوا اي يا اهلي واه امبارح كانت خطوبتنا وانا مش عايزاكم جنبي اصلا 


منصور / يضرب حور قلم بقوة لدرجه ان حور تقع من قوة القلم اللي نزل عليها كالصاعقة معقول كلامها لم يأثر فيهم بشئ ولم يحسوا بيها وقد اي هيه بتحبه وبتموت فيه هو مش مجرد حب عادي ده حياه بالنسبه ليها ومحدش بيتخلي عن حياته غير لما يموت 


حور / تقوم ودموعها بتنزل منها ..ياريت ماكنتو عائلتي ياريت وبعدين ازاي تمنع اني اكون مع ادم وانت السبب في كده مش انت اللي نصبت علي أبوة في الشركه ومات بسببك لو مكنتش عملت كده مكنش هيكون في بينكم عدواه انت السبب اصلا انا عماله اكذب في نفسي واقول انك مش نصاب يا ابي وعملت نفسي ناسيه موضوع انك السبب في موت روح بريئه 


منصور / يتصدم من كلام بنته ويرجع يضربها قلم اخر 


حور / تنظر إليه بحزن يا خساره 


رغد / كل ده عشان حتت واحد لا يسوي شي 


حور / اللي بتقولي عليه لا يسوي شي يسوي حياتي كلها يا امي 


رغد / لو اتجوزتي ادم يبقي انتي لبنتي ولا اعرفك 


حور / تصدم وتنظر ليها بلوم وانا اللي قولت انك انتي هتحسي بيا يا امي عن اذنكم انا ماليش مكان في البيت ده من انهارده ماليش مكان في حياتكم اصلا وتتطلع حور تجري علي غرفتها وتأخذ شنطه هدومها وتنزل بالشنطه وتنظر ليهم نظره توجع القلب بمعني يا خساره وتخرج تركب عربيتها وتوصل الي المزرعه بتاعت ادم وتنزل بالشنطه ودموعها علي وشها وتخبط علي الباب ادم يفتح ويتصدم عندما يشوف حور في ذلك الحاله 


ادم / بخوف حور مالك 


حور / انا تعبانه اوي يا ادم تعبانه اوي 


ادم / بقلق مالك ياروحي 


حور / تفقد توازنها ادم يشيلها ويطلعها الغرفه ويحطها علي السرير ويجيب بعض الماء ويرش علي وشها بحنان ويلمس شعرها مالك يا حوريتي انا حاسس ان كل ده بسببي انا 


حور / تفتح عيونها بضعف هما ليه دول طلعوا أهلي يا ادم ليه 


ادم / لا حرام تقولي كده لان محدش بيختار أمه وأبوه اوعي تنسي ان دي تكون امك اللي شلتك في بطنها تسع شهور وابوكي اللي رباكي لحد ما بقيتي كده اوعي تنسي 

ده مهما عملوا فينا هما اهلنا ومينفعش نزعل منهم لأنهم اهلنا وربنا وصانا علي بر الوالدين يا حوريتي 


حور / تحضن ادم بقوة شوفت انت بتقول اي وهما السبب في كل اللي حصل في حياتك وهما بيقولوا اي عليك مع انهم هما سبب العداوه اللي بينكم 


ادم / علفكرة انا سمحت ابوكي ومبقاش فيا انتقام منه كل ده عشانك انتي عشان قلبي حبك يا حور واللي يزعلك يزعلني وانا مقدرش اعمل حاجه في حد يخصك والحمد لله بدأت خطوه بخطوه ارجع شركات ابي من تاني وان شاء الله اسم ابويا هيرجع يهز السوق التاني 


حور / تنظر في عيون ادم بقوة وبعيون كلها حب ..انت مافيش منك انا بحبك اوي انا هكون مطمئنه علي نفسي وانا معاك هكون مطمئنه انك انت تكون اب لعيالنا يا ادم هكون نايمه في حضنك وانا مطمئنه علي مستقبلي معاك وحياتي معاك ..هكون نايمه مرتاحه لاني واثقه اني نايمه في حضن راجل بجد يقدر يحافظ عليا ويشيلني في عيونه وفوق دماغه يا ادم انا بحبك اوي 


ادم / يبتسم علي جمال كلامها اللي بيخطف قلبه وصوتها اللي بيعزف علي اوتار قلبه ...وانا هكون مطمن وانا برا البيت اني سايب ورايا في البيت راجل هكون مطمن وانا برا أن معايا واحده هتحافظ عليا وعلي اسمي وان انتي بس اللي تكوني ام عيالي يا حور بحبك اوي 


حور / احنا لازم نتزوج في اقرب وقت ..عشان اعرفهم اني عمري ما هبعد عنك لحظه 


ادم / يبتسم نتجوز اخر الاسبوع ده 


حور / تبتسم انا مش مصدقه نفسي اصلا اني هكون جنب الإنسان اللي بحبه واللي خطف قلبي من اول نظره ..عيونك اللي دايما قدومي مش بشوف غير عيونك دايما قدومي وكل ما توحشني اطبع قبله علي ذلك السلسله وقلبي بيرتاح 


ادم / وانا كمان بعمل كده وبحس انك قدوم عيوني ودائما ساكنه احلامي مبحبش افتح عيني عشان تفضلي قدوم عيوني ورائحتك ساكنه انفاسي 

..بحبك من كل قلبي ياريت كان في كلام اكتر من كده ياريت الكلام كان يوصف حبي ليكي يا حوريتي 


حور / كفايه نظره عيونك اللي بتقول كل حاجه من غير ولا كلمه عيونك قالت اكتر من الممكن يتقال اصلا عيونك بتقول كل معاني الحب وكل الاحاسيس والمشاعر الصادقة اللي في عيونك واللي جواه قلبك 


ادم / يبتسم صح امبارح جميله جابت محمد 


حور / تتسع عيونها بالفرحه يسلام واوو ربنا يخليه ليهم يارب 


ادم / بغمزه وانتي مش عايزه بيبي 


حور / تبتسم عايزه بيبي يكون مثل أبوه طبعا 


ادم / يبتسم تؤ عاوز حوريه زي حوريتي يا روحي 


حور / تبتسم نجيب تؤام عشان محدش فينا يزعل يجي الواد اللي يكون مثل أبوة وتيجي البنت اللي تكون مثل امها 


ادم / يبتسم بس كده من عيوني استعدي انتي بس 


حور / تضربه في قلبه اتلم 


ادم / انا ملموم اهوه 


حور / تضحك عليه 


ادم / يحضن وشها بحب شديد وينظر في تلك العيون اللي سحرت قلبه وعقله تلك البراءه 


حور / تنظر في عيونه بقوة وتتقابل عيونهم في نظره طويله مليئه بالحب والحنان والاشتياق والشوق 


ادم / بهمس بموت فيكي


حور/ برقه انا مش بحبك انا بعشق التراب اللي بتمشي عليه 


ادم / وانا بعشق اي حاجه انتي بتحبيها بعشق وجودك في حياتي بعشق همساتك وانفاسك بعشق رائحتك اللي تخطف القلب بعشق صوتك حضنك كلامك حركاتك مشيتك كل ما فيكي انا بعشقه وقلبي دايب فيه 


حور / تتنفس بحب بحبك والله العظيم 


ادم / والمصحف بحبك 


حور / تبتسم 


ادم / يشدها جواه حضنه ويحضنها بقوة وبكل حب جواه منه يسند دماغ حور علي ايده ويطبع قبله كلها حب علي شفايفها بشغف ويفضل يقابل فيها وتبادل حور القبله معاه 


___________________________________


نرجع عند منصور ورغد 


منصور / يحط ايده علي قلبه وبصوت ضعيف شوفتي بنتك عملت فينا اي وبتقول اي 


رغد / عندها حق يا منصور احنا جربنا نار الحب وعذابه عندها حق في كلامها 


منصور / بتعصي كلامي 


رغد / اكيد هتفوق من اللي هيه فيه 


منصور / لو اتجوزت الواد ده عمري ما هسامحها في حياتي ولا بنتي ولا اعرفها وهعتبر انها ماتت 


رغد / بعد الشر عليها 


منصور / يتألم من قلبه لكن يكتم وجعه 


رغد / مالك 


منصور انا كويس .


رغد / متأكد 


منصور / اه يخرج منصور الجنينه ..


نطلع عند مايا ويوسف 


يوسف / بصوت حزين وخوف شديد مايا حبيبتي 


مايا / لم ترد 


يوسف / يشيل الغطاء من عليها يلاقي بعض الدماء علي السرير 


يوسف / يهز مايا مايا 


مايا/ لم ترد 


يوسف / بصوت عالي ودموعه بتنزل منه مااااااايااااااااا 


رغد / تسمع صوت صرخات ابنها تتطلع تجري تلاقي في دم تحت مايا ولم ترد 


رغد / مالها 


يوسف / بحاله جنون مش هتسبني مش هعيش من غيرك مش هتبعد عني يشيل يوسف مايا زي المجنون ويطلع يجري بيها يركب عربيته بجنون ويوصل قدوم المستشفى وينزل مثل التور الهائج حد يجيب حماله بسرعه 


الممرضات تجري ويخدوا مايا منه ويخش بيها الغرفه يدخل الدكتور يفحص مايا وبعد فتره يخرج يوسف واقف مثل المجنون والافكار الوحشه احتلت عقله 


يوسف / بسرعه مالها 


الدكتور / كويس انك جبتها بسرعه لازم تفضل هنا لحد ما تولد لو فضلت حالتها كده هنولدها بدري عن الموعد بتاعها 


يوسف / هيه مالها 


الدكتور / قولتلك أن حالتها خطر والحمل من الاول غلط لو كانوا لحقنا الموضوع من الاول مكنش حصل كل ده لكن حكمه ربنا وكل شئ في حكمه وسبب من ربنا احمد ربنا محدش عارف اي حكمته 


يوسف / بدموع حكمه اي في أن حبيبت قلبي تروح مني حكمه اي انها تموت وانا مش بأيدي حاجه اعملها حكمه اي هاه ليه كده يارب انا عملتلك اي ليه يارب كده ليه تعمل فيا وفيها كده يارب 


الدكتور / حرام اللي انت بتقوله ده استغفر ربنا هيه دلوقتي كويسه وهتفضل تحت المراقبه وهتفضل هنا لحد ما تولد وان شاء الله تخرج بي بنتك وتكونوا كويسين  وتكونوا عائله حلوة 


يوسف / بوجع أستغفر الله العظيم يارب انا مش بعترض علي حكمتك لكن انت عارف يارب إن حبيب مجروح خايف علي ان حبيبته تروح منه يارب سامحني وقومها بالسلامه يارب 


يوسف / انا مش فارق معايا البنت المهم مايا ارجوك 


الدكتور / قول يارب مافيش غير كده 


يوسف / يارب 


الدكتور / زي ما قولتلك لازم تدي مايا امل خليك قوي قدومها بلاش تكون ضعيف كده بلاش تتعبها اكتر هزر معاها وعرفها انك بتحبها ازاي ده هيخليها اقوي من كده 


يوسف / يمسح دموعه ويأخذ نفس طويل حاضر ممكن اشوفها 


الدكتور / ممكن تشوفها طبعا 


يوسف / يدخل الي مايا وبابتسامه عكس الوجع اللي جوه منه كده القمر بتاعي يقلقنا عليه 


مايا / تبتسم اسفه يا حبيبي 


يوسف / تؤ ياروحي ليه تتأسفي من حقكك تشوفي چو حبيبك بيحبك قد اي 


مايا / تبتسم عارفه انك بتحبني لموت ياروحي واثقه من ده 


يوسف / انا مستعد اموت من اجلك حبيبتي 


مايا / بعد الشر عنك اومال مين اللي هيشوف بنتنا ويربي بنتنا ويجي عند قبري يقولي قد اي بنتنا حلوة ويحكيلي عنها ويقولي أنها أصبحت عروسه حلوه تحكيلي كل تفصيله عنها احكيلها دائما عني وعن حبك ليا 


يوسف / يمسك نفسه لأنه. كلامها خلي يوسف عايز ينهار لكن مسك نفسه ..


يوسف / انتي اللي هتشوفي كل ده بنفسك هتشوفي بنتنا وهيه عروسه وهيه مبسوطه وهتشوفي شكل بنتنا اي وجمالها اللي زي امها الحلوة كان يوسف ماسك نفسه حتي لا ينهار ويتفتح في نوبه من البكاء 


مايا / تبتسم وكانت ابتسامه مايا مختلفه عن كل مره كأنها وداع بتودع يوسف .


يوسف / يتقطع قلبه من ذلك الاحساس المخيف ويفضل ماسك نفسه 


مايا / ممكن طلب 


يوسف / يبلع ريقه بصعوبه حتي لا تنزل دموعه ويغلق عيونه طبعا ممكن طلب 


مايا / عايزه اشوف ليله 


يوسف / يستغرب ليله 


مايا / اه ليله خليها تيجي 


يوسف / يهز دماغه حاضر 


مايا / لما تيجي مش عايزاك تقف معانا وبعديها خلي ماما ونور يجوا 


يوسف / بوجع حاضر 


مايا / يلا ياحبيبي 


يوسف / هخرج اكلمها يخرج يوسف واول ما يخرج يتفتح في البكاء ويصبح في نوبه هستريا 


مايا / تحط أيدها علي بطنها اسفه حبيبتي انك هتنزلي مش هتشوفي امك لكن ده عقاب من ربنا انا عارفه انه عقاب من رب العالمين اسفه يا حبيبتي من كل قلبي ..لكن هتجيلك ام حلوة جدا ام حنونه بتحب الخير لناس مش مثلي انا انا واثقه انك مش هتحسي انك محتاجه ليا بوجود ليله جنبك وتنزل دمعه هاربه من عيونها مع اني كان نفسي اشوف عيونك هتتطلع لمين وشعرك لونه هيكون اي وبشرتك لمين 


يوسف / يمسح دموعه ويمسك التلفون يرن علي ليله 


ليله / ببرود الوو 


يوسف / بدموع الوو يا ليله 


ليله / بصوت مليان خوف لما سمعت لهجه يوسف الحزينه مالك يا يوسف في حاجه انت تعبان طب حصل حاجه 


يوسف / ينطق بصعوبه تعالي مستشفى ؟مايا عايزه تشوفك


ليله / بخوف مالها مايا حصلها اي 


يوسف / يحكي ليها 


ليله / بحزن انا جايه حالا يا يوسف متقلقش أن شاء الله هتقوم بالسلامه وتشوف بنتكم وهيه بتكبر قدوم عيونكم 


يوسف / بدموع يارب 


ليله / تغلق معاه وتحزن جامد وتدعي الي مايا انها تقوم بالسلامه وتقوم تغير هدومها وتركب عربيتها وتسوق بسرعه توصل ليله المستشفى تشوف يوسف تقرب منه 


ليله / بصوت حزين خليك قوي عشان تكون قويه بيك انت اللي هتقوي مايا أظهر قدومها انك مبسوط وانها هتقوم بالسلامه وتكونوا عيله تأخذ القلب انت دلوقتي اللي تقدر تقوي مايا 


يوسف / انا عايز اللي يقويني يا ليله انا خايف مرعوب موجوع قلبي بينزف من فكره انها هتروح من ايدي انا مش عايز الايام تعدي خايف الايام تعدي وافتح عيني علي الكوابيس انها مش جنبي يارب انا اموت من غيرها 


ليله / تنزل دموعها من كلامه وبصوت هادي وعسي أن تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم وعسي أن تحبوا شيئا وهو شرا لكم 


يوسف / ونعم بالله 


ليله / يبقي ليه نحزن ونزعل وربنا القادر المقتدر ليه نشيل الهم ولينا رب كبير ياريت الحزن يقدر يغير اي حاجه كانت كل الناس حزنت عشان حلمها يتحقق خليك عندك ايمان بالله ثق دائما كل اللي يجي من ربنا هو خيرا لينا ربنا مش بيزعل عبده ربنا رحوم بالعباد لكن بيختبر صبرهم عشان يشوف قوة ايمانهم اي 


يوسف /ينظر إلي ليله باستغراب ازاي كلك تفائل كده انتي انسانه مختلفه غريبه اوي يا ليله 


ليله / لازم التفائل لان احنا لينا رب كبير يدبر كل ماهو خيرا لينا ويبعد كل ماهو شرا لينا


يوسف / يبتسم كلامك اثر فيا فعلا


ليله / ترتب علي كتفه أن شاء الله تقوم بالف خير


يوسف / بحزن يارب 


ليله/ هدخل اطمن عليها 


يوسف / يهز دماغه ماشي 


تدخل الي مايا 


ليله / بابتسامه امل ممكن ادخل ولا مش ممكن ياقمر 


مايا / بابتسامة ممكن طبعا تعالي 


ليله / تقرب من مايا وتقعد جنبها  القمر أخباره اي دلوقتي  


مايا / بابتسامة يعني حد يشوف الابتسامه اللي كلها تفائل والشكل الجميل ده ويكون مش كويس 


ليله / تبتسم تؤ انتي اللي جميله يا مايا وان شاء الله تقومي بالسلامه 


مايا / تلمس أيدها عايزه منك طلب لكن اوعديني الاول 


ليله / اطلبي من عيني الاتنين اوعدك ياستي 


مايا / تنظر الي مايا تجوزي يوسف وتربي بنتي بعد موتي 


ليله / تتخض وتتسع عيونها وقلبها يدق بقوة البرق وبصوت محشور انتي بتقولي اي


مايا / انتي وعدتيني


ليله / مصدومه لا متقوليش كده انتي اللي هتربي بنتك يا مايا 


مايا / انا اسفه 


ليله / علي اي 


مايا / اني حرمتك من حب عمرك وكنت انانيه 


ليله / بعدم فهم مش فهمه حاجه


مايا / انا كنت عارفه انك بتحبي يوسف من قبل ما انا احب يوسف وخطرت في بالي فكره ان انا اعلقه بيا بعد ما سمعتك فاكره ساعه لما دخلت بملف لما كان مطلوب الامضاء بتاعتك 


فلاش باك 


ليله / كانت ماسكه صوره يوسف وكانت بتعترف قدوم صوره يوسف بحبها وقد اي نفسها يحس بيها وقد بتحبه 


مايا / قبل ما تخبط سمعت كلام ليله كله وسمعت عندما نطقت ليله باسم يوسف الذي محتل قلبها وعقلها 


باك 


مايا / انا ساعتها خطرت في بالي ذلك الفكره ..واني اخليه يحبني واللي انتي مقدرتيش تعمليه بنت فقيره زيي قدرت تعمله انا اسفه وعارفه أن ده عقاب من ربنا اني حرمت قلبك من أنه يكون جنب حبيبك اللي ساكن عرش قلبك يا ليله سامحيني انا اسفه من كل قلبي لو مكنتش قربت من يوسف وخليته يتعلق بيا كان ممكن يحس بيكي ويكون معاكي 


ليله / تصدم من كلام مايا ولم تصدق 


ليله / بابتسامة بسيطه ولا يهمك يا مايا انا قدوم يوسف طول عمره ومحسش بيا انتي ملكيش ذنب هو لو كان هيحس بيا كان زمانه حس بيا من الاول وربنا ببسبب الأسباب ونصيبه معاكي يا مايا انا مسامحه ومش زعلانه منك 


مايا / تبتسم انتي ازاي كده يا ليله انتي جدعه اوي وتحضن مايا ليله 


ليله / تبتسم ربنا يقومك بالسلامه أن شاء الله ياحبيبتي 


مايا / اوعديني انا هكون مطمئنه علي بنتي معاكي خلي بالك منها يا ليله 


ليله / بدموع لا ياحبيبتي هتقومي وتربي بنتك 


مايا / انا واثقه اني بنتي هتحس معاكي بالحب لانك انتي مليانه حب وحنان يا ليله تجوزي يوسف بعد موتي وتربوا بنتكم مع بعض 


ليله / لا دي بنتك انتي 


مايا/ وانتي هتكوني امها 


ليله / لا انتي امها واللي تعبتي فيها 


مايا / انا راضيه بعقاب ربنا وحكمته 


ليله / ونعم بالله يا مايا 


مايا / اوعديني 


ليله / بلاش تقولي كده عشان قلبي بيتقطع من ذلك الكلمه 


مايا / تمسك ايد مايا ارجوكي طمني قلبي


ليله / بدموع أن شاء الله هتقومي 


مايا / بابتسامة وداع دي النهايه احكي لبنتي عني كتير خليها تيجي تزور قبري عشان احس بيها احساسي اكتر انها هتكون سعيده معاكي يا ليله 


ليله / بحزن لا هتقومي وتعيشي حياتك وتشوفي بنتك بتكبر قدوم عيونك 


مايا/ اوعديني 


ليله / اوعدك لكن انا عارفه انك هتقومي وتعيشي حياتك


مايا / تبتسم وتأخذ نفس براحه شكرا اوي يا ليله 


ليله / ترتب علي أيدها احنا اخوات ممكن علاقتنا من الاول كانت وحشه لكن انا عمري ما حسيت بشعور وحش نحياتك بالعكس كنت مهما كان بتمني ليكي الخير والسعاده انتي ويوسف 


مايا / بابتسامة انا عارفه الكلام ده من غير ما تقولي 


ليله / تبتسم اسيبك ترتاحي 


مايا / ماشي 


انما في شخص سمع الكلام من الاول واتصدم يوسف سمع ذلك الكلام وسمع كلام مايا عندما قالت إنها قربت منه حتي تعرفها أن بنت فقيره قدرت تخطف قلبه واللي ليله مقدرتش تعمله هيه عملته واتصدم من ذلك الكلام 


تخرج / ليله 


يوسف / ينظر إلي ليله بحزن 


ليله / ترتب علي كتفه انت دلوقتي قوتها يا يوسف 


يوسف / انا والله محتاج ذلك القوة اكتر من اي حد 


ليله / لا يوسف انتي قوي وبقوتك تخلي مايا تثق في الحياه عشان تقوم بالسلامه 


يوسف / ينظر إلي ليله بقوة وعن طيبه قلبها هو في لسه بنت كده تسامح اللي كانت السبب في عذابها وجرحها 


يوسف / تعبتك معايا 


ليله / بزعل اخص عليك من امتا في بينا كده يا يوسف 


يوسف / انتي انسانه بميت راجل يا ليله


توصل ام مايا ونور 


الام / بحزن ودموع بنتي كده راحت مني خلاص وتضرب علي وشها


ليله / تمسك أيدها وبلهجه حنان لا هيه مش عايزه الدموع والزعل والخوف ده هيه عايزه تحس انها هتقوم بالسلامه عايزه تحس انها كويسه مش مريضه انتي امها والام بأيدها تأثر علي بنتها وتخليها تثق في الحياه من جديد 


الام / تنظر الي ليله بابتسامة كلها حزن عندك حق يابنتي 


نور / بدموع اختي الوحيده هتروح مني انا مقدرش اعيش من غيرها لا يارب كل ده يبقي حلم 


ليله / ولما فتاه جميله زيك تعيط كده لازم نزعل لان العيون دي لازم تكون فرحانه بس قولي يارب هو القادر المقتدر


نور / بابتسامة ياااااااااااااارب


يوسف / ماسك نفسه واعصابه هو حاسس أنه في حلم طويل مش عايز يخلص ولا عارف يقوم منه حلم بيمر بي ببطء شديد 


ليله / طمني بنتك وبلاش دموع قدومها 


الام/ حاضر ويخشوا الكل الي مايا يفضلوا يضحكون في مايا وهما جواهم خوف شديد جدا خوف مسيطر علي الكل 


__________________________________________


نرجع عند رغد ومنصور تخرج رغد حتي تشوف منصور وهيه حزينه علي حال عيالها الاتنين 


رغد / تصدم عندما تلاقي منصور واقع علي الارض تقرب منه بسرعه وتهز فيه منصورررررر 


رغد / تمسك تلفونها بأيد مرتعشه وتتصل علي الدكتور يوصل الدكتور ويفحص منصور 


الدكتور / جلطه قلبيه 


رغد / بصدمه اي 


الدكتور / حاله المريض وحشه ومش محتاج اي حزن خالص ولا زعل 


رغد / بصدمه هيكون كويس 


الدكتور / قولي يارب لان حاله منصور بيه وحشه اوي 


رغد / يارب عدي الايام دي علي خير 


يمشي الدكتور تدخل رغد الي منصور 


رغد / بحزن مالك يا حبيبي 


منصور / بصوت ضعيف لو حصلي حاجه امنعي حور من أنها تأخذ ادم 


رغد / بدموع لا مافيش حاجه هتحصل لك انت كويس 


منصور / بضعف لا يا رغد خلاص انا نهايتي قربت اوي 


رغد / بحزن بعد الشر عنك ده انا اموت وراك 


منصور / بعد الشر عنك يا رغد انتي اللي هتكوني مكاني 


رغد / لا انا وانت موجودين عشان نلم ذلك العيله 


منصور / حاجه كمان خلي عيالنا يرجعوا الشركه بتاعتنا تاني ويخرجوا منها ادم 


رغد / متقولش كده كل حاجه هتكون كويسه 


منصور / يارب امسحي دموعك ولا تحزني عليا يا رغد 


رغد / ارجوك متقولش الكلام ده وتفضل قاعده جنبه بخوف 


______________________________________ 

نروح عند جميله 


ام ادم/ انا اللي هفتح تفتح الام الباب وتصدم عندما تلاقي كريم قدومها 


ام ادم / بصدمه انت بتعمل اي هنا 


كريم / جاي اشوف ابني ولا ممنوع اشوف ابني 


ام ادم/ انت لسه فاكر أن ليك ابن امشي من هنا 


كريم / بعد اذنك ويدخل كريم 


مراد / مين يا امي 


كريم / انا 


مراد / بصدمه انت 


كريم / اه انا ولا عايزين تخبوا عليا أن ليا ابن 


مراد / حقكك تشوف ابنك وحقنا احنا كمان تمشي بهدوء ومش نشوف وشك تاني 


كريم / اشوف ابني انا مقولتش حاجه 


مراد / وانا مقولتش لا اتفضل يدخل كريم وتصدم جميله وتخاف أنه يطالب بابنه 


جميله / تبلع ريقها بصعوبه انت 


كريم / ينظر لها باشتياق اه انا يا جميله 


جميله / تمد يدها الي مراد بالطفل اتفضل خليه يشوف ابنه 


يأخذ كريم الطفل من مراد واول ما يشوفه ينزل دموعه ويبوس طفله 


كريم / اسمه اي


مراد/ محمد 


كريم / حبيبنا يارسول الله جميل  اوي 


كريم / انا مش جاي عشان اخده انا جاي اشوفه بس لكن اول ما حياتي تستقر أكثر من كده اعرفي اني هاجي اخده عشان ده ابني انا 


جميله / والله حضرتك متعبتش فيه ولا شوفت انا تعبت فيه قد اي وبعدين هو ابنك منين ده ابني انا ومراد اللي فضل طول ايام الحمل سهران علينا وفضل جنبي طول الفتره دي وانت كنت فين بقا عرفت بالصدفه اني ولدت وخلاص لكن حتي كان ممكن يكون عندك شك أنه ابنك لكن انا اكيد مش هرحمك من اني اقولك أنه ابنك طالما شوفته اتفضل بقا من غير مطرود 


كريم / ينظر لها نظره طويله عن اذنكم لكن انا راجع تاني ويغادر كريم 


تبكي جميله خوفا من أنه يجي اليوم اللي يطالب بحضانة ابنها 


مراد / يرتب علي أيدها طول ما انا جنبك اوعي تخافي من اي شئ يا جميلتي ده ابننا انا وانتي بس وانا جنبك عمره ما يقدر  يأخذ ابننا 


جميله / انا خايفه يأخذ ابني مني 


الام / لا ياحبيبتي هو بيقولك كده بس 


جميله / يعني ابني هيفضل جنبي 


مراد / اه ياحبيبتي ده ابنك انتي. وانتي اللي تعبتي فيه 


جميله / تبوس طفلها بحب 


مراد / يبتسم عليها احلي ام في الدنيا كلها


___________________________________ وتمر الايام علي الجميع ادم. وحور يشترون فستان الفرح والبداله وكل شيء ناقص 


ومايا حالتها كل يوم تصبح خطر عن اليوم اللي قبله لكن يوسف لم يتحرك من جنبها ويفضل جنبها وام.مايا ونور حتي ليله كل يوم جنبها 

وحور / بتفضل جنبهم وكانت عايزه تأجل الفرح حتي يتم شفاء مايا لكن يوسف رفض هو ومايا 


وحاله منصور أصبحت في النازل وحالته خطر هو الآخر 


وتمر الأيام ويجي يوم فرحهم 


عند حور كانت عند ليله وصحيت علي رن التلفون وكانت امها 


حور/ يمكن تكوني غيرتي رأيك وتحسي انا قد اي بحبه تفتح حور 


الام / بصوت باكي ابوكي بيموت تعالي بسرعه 


حور / تنزل عليها ذلك الكلمه كالصاعقة وصوتها محشور انتي بتقولي اي 


رغد / تعالي شوفي ابوكي قبل ما يموت تقوم حور بسرعه وتنزل من غير ما ليله تعرف وتوصل الفيلا وهيه مصدومه وتتطلع تجري تطلع غرفه ابوها 


حور / اول ما تشوف ابوها في ذلك الحاله 


حور / بدموع بابا 


منصور / يبلع ريقه بصعوبه حور 


حور / بدموع انت كويس مافيش حاجه هتحصلك 


منصور / يأخذ نفس بصعوبه اوعديني قبل ما اموت يا حور 


حور / بدموع متقولش كده 


منصور / ليا عندك طلبين يا حور 


حور / بدموع اطلب


منصور/ اول طلب انك تبعدي عن ادم وعايز وعد منك وفعلا تبعدي ثاني طلب انك ترجعي الشركه من تاني وتخرجي ادم منها 


حور / بانهيار لا يا ابي ارجوك متحكمش عليا بالموت علي قيد الحياة


منصور / يتكلم بصعوبه اوعديني يابنتي انا الموت قدوم عنيا 


حور / بدموع لا ارجوك يا ابي بلاش تحكم عليا انهارده كان فرحنا انا وهو يا ابي انت كده هتدبحني بسكينه تلمه ارجوك 


منصور / صوته يضعف مش عايزه توافقي علي طلب ابوكي قبل ما يموت


حور / بوجع طلب اي انت قتلتني 


منصور / يحط ايده علي قلبه وجسمه يتنفض 


حور / دموعها بتنزل بغزاره منها 


منصور / هتريحي قلبي قبل ما اموت 


حور / لسانها مش قادر ينطق صوتها مش عايز يخرج جسمها بيترعش وشها أصبح اصفر وأصبحت الحيره ابوكي اللي رباكي ولا حبيبك اللي بقالكم مع بعض سنه بس 


حور / بدموع انت كويس اوعدك 


منصور / يأخذ نفس براحه توعديني بأيه 


حور / صوتها لم يطلع وتنزل دموعها اني مش هتجوز ادم وارجع الشركه من تاني 


منصور / يلمس شعر بنته وفجاه ؟


ياتري اي ؟


وياتري فعلا حور هتروح لي ادم وتلغي كل شئ ؟


ياتري حياتهم هتكون اي ؟


ادم هيسيب حور بسرعه دي ؟


وما مصيرهم ؟


نروح عند ادم لم ينام من الفرحه أن انهارده هو ذلك اليوم التي    ها يجتمع فيه مع محبوبته 


ادم./ مش مصدق نفسي يا مراد 


مراد / بابتسامة لا اهدي كده عايزينك ترفع راسنا 


ادم / يضحك.طبعا 


فهد / الف مبروك يا صديقي


كمال/ انا مبسوط ليكم جدا


لكن ادم يحس  بنغزه في قلبه ويسيطر عليه الخوف 


ياتري اي مصيرهم ؟


________________________________________


نروح عند مايا كان يوسف قاعد جنب مايا وحاطط دماغه علي أيدها 


وامها نايمه من الناحيه الاخره 


مايا / تأخذ نفسها بصعوبه وجسمها يتنفض بقوة وتمسك بطنها بوجع 


يوسف / يصحي بخوف مالك ياحبيبتي 


مايا / لم تنطق صوتها مش بيطلع وشها أصبح اصفر دبلان 


يوسف /. بقلق مايا


تقوم الأم اي حصل اي 


مايا / تنظر ليهم في صمت 


يجري يوسف ينادي الدكتور 


الدكتور / يفحص مايا لازم تولد دلوقتي


يوسف / لسه شهر 


الدكتور / المريضه بتموت 


يوسف / تنزل عليه الكلمه كالصاعقة ويتجمد مكانه تنظر ليهم مايا بنظره وداع يوسف يحضنها بقوة هتخرجي انا مستني خروجك.من العمليات يا حبيبتي 


مايا / صوتها مش بيطلع 


الام / مصدومه ودموعها بتنزل منها بغزاره 


الدكتور / مافيش وقت ويدخل مايا غرفه العمليات 


يوسف / واقف يبكي مثل العسل الصغير خايف مرعوب وام مايا عماله تدعي الي بنتها تخرج بالسلامه ودموعها بتنزل منها 


يخرج الدكتور وينظر في الأرض 


يوسف/ يجري عليه  وقلبه يدق بقوة من الخوف اي 


الدكتور ؟


ياتري اي 


خلصت الحلقه يووكا 


عايزه تفاعل ورأيكم يا حلوين 


بقلمي يوكا⁦♥️⁩ 


مع أحداث جديده مشوقه جدا من ما بين الانتقام والعشق يوكا

~البارت (٤٥+٤٦) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا~ 

~بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح عند حور / 


حور / ارجوك يا ابي لا تحكم عليا بالموت ارجوك اوعي تكسر قلبي وتكسر فرحتي ده انهارده بس فرحي علي ادم انا عارفه اني كنت هتجوز من وراكم لكن اسفه والله كنت بعمل كده عشان تعرفوا قد اي انا بحبه وبموت فيه بحبه اوي يا ابي لا تحرمني من حب عمري لا تكسر قلبي متخلنيش اموت علي قيد الحياة ليه تبعد ما بين قلبين بيحبوا بعض قولي حاجه يا ماما 


رغد / بدموع انتي شايفه حاله ابوكي تسمح بأي كلام 


حور / وحالتي انا هتكون اي 


منصور / يأخذ نفس بصعوبه اوعديني يابنتي خلي قلبي يرتاح واموت مرتاح 


حور / ازاي اختار ما بينكم هو الوطن وانتم الأهل ليه الاختيار الصعب ده ليه الحيره ما بين ابي اللي بحبه واللي رباني وخلاني كده وما بين حبيبي اللي محبتش غيره في يوم ليه يا ابي ارجوك غير رأيك ارجع في كلامك صدقني هو انسان كويس 


منصور / يحط ايده علي قلبه ويتكلم بصعوبه وصيه ابوكي مش عايزه تنفيذها يا خساره يا حور ويأخذ نفس بصعوبه وجسمه يتنفض بقوة


حور / بخوف ودموع ومن حاله ابوها وصوت بيطلع بصعوبه اوعدك 


منصور / يبتسم بأيه 


حور / يتقطع قلبها وتحس أن قلبها بينزف وان حد غرس في قلبها خنجر بارد وعمال يشيل ويرجع يطعن 


حور / اوعدك اني مش هتجوز ادم يا ابي تقولها حور وتنهار من البكاء 


منصور / ريحتي قلبي ويقطع منصور الكلام 


حور / بابا 


رغد / بصدمه منصور 


حور / تهز ابوها بقوة ابي لا انا هنفذ الوصيه اوعدك اني مش هكون مع ادم اوعدك اني ارجع شركتنا من تاني اوعدك يا ابي بس افتح عيونك لكن لا حياه لمن تنادي لقد فارق الحياة 


حور / بانهيار لا يا ابي حكمت عليا وقضيت عليا حرام عليك وتنهار وتفضل تبكي بقوة 


رغد / مصدومه ودموعها بتنزل بغزاره  ومش مصدقه أن زوجها وحبيبها راح خلاص 


تحضن / حور ابوها لا يا ابي فوق ارجوك لا ياااااااااااااارب ليه كده 


رغد / بدموع ياااااااااااااارب 


حور / تحضن امها ليه كده يا امي ليه عمل فيا كده ليه موتني علي قيد الحياه انا أصبحت جثه بلا روح جثه هامدة جثه مجهوله انا مش عارفه نفسي لان نفسي ادم اه وابي كمان سبني ليه كده يا الله تحكم عليا بكده لازم انفذ وصيه ابي واموت قلبي لازم 


رغد / بدموع مش مصدقه اللي هما فيه مصدومه ليست مستوعبه هل في غمضه عين أصبح زوجها مع راحلين 


تيجي سياره الاسعاف وتأخذ منصور الي المستشفي لكن هو خلاص فارق الحياه 


حور / تغير هدومها وتلبس اسود وتأخذ الشنطه بتاعتها وتركب العربيه ودموعها بتنزل منها ليله عماله ترن 


ليله / انتي فين يا حور 


حور / بجمود في الطريق 


ليله / احنا مستنين في بيت ادم 


حور / انا جايه يا ليله سلام وتغلق الخط معاها 


ليله / مستغربه من حور وكلامها 


حور / توصل الي بيت ادم وقبل ما تنزل تمسح دموعها وتنزل وهيه حاسه انها في كابوس طويل اوي كابوس متعب كابوس سيئ جدا 


حور / ماشيه وحاسه أن الأرض لم تشيلها تخبط حور يفتح ليها ادم 


ادم / بابتسامة حب اول ما يشوفها يحضنها اول ما يشوفها وينطق بحب انهارده اجمل يوم لانك هتكتبي علي اسمي انهارده 


حور / تغلق عيونها وتحس انها متجمده مكانها لا قادره تنطق ولا قادر صوتها يطلع ودموعها بتنزل بصمت تمسح دموعها قبل ما ادم يشوفها وتنطق عايزه اتكلم معاك 


ادم / يستغرب من حور ومن حزنها ومن شكلها المبهدل 


ادم / مالك حوريتي انتي كويسه 


حور / تستجمع قوتها قدوم حبه ونظرات عيونه التي لا تقدر تقاومها  عايزه اتكلم معاك ماليش 


ادم / يحس بقلق تعالي ياحبيبتي تمشي حور مع ادم تقرب منهم ام ادم لولولوي الف مبروك ياحبيبتي اجمل عروسه ابني 


حور / تنظر لها وتسكت شكرا 


جميله / تحضن حور بابتسامة انا مش مصدقه ومبسوطه انك انتي هتكوني مرات اخويا 


حور / نازل عليها حاله سكوت مما خلي الكل يستغرب منها 


ليله / تنظر الي حور باستغراب 


ليله / بهمس مالك يا حور 


حور / بنفس الهمس بعدين 


ليله / يبدأ القلق يمتلك قلبها 


تسنيم / شكل العروسه متوتره 


حور / يطلع صوتها بصعوبه ممكن نتكلم مع بعض لوحدنا يا ادم 


ادم / تعالي يا حبيبتي نتكلم 


حور / وهيه ماشيه تيجي عينها علي الفستان التي متعلق تنظر حور الي الفستان بوجع شديد وتمسك دموعها حتي لا تنهار ودموعها تفضحها لكن قلبها عمال يوجعها بقوة وماسكه ذلك الدموع التي عايزه تنهار 


يأخذ ادم حور الي غرفه / 


ادم / مالك ياحبيبتي 


حور / تأخذ نفس عميق كفايه كده 


ادم / باستغراب كفايه اي


حور / الكذب اللي احنا فيه ده 


ادم / يرفع حاجبه كذب اي ده 


حور / كنت تريد انتقامي وانا اريد انتقامك 


ادم / بعدم فهم مش فاهم 


حور / يعني كنت بأخذ حقي منك كانت حور عايزه تشوه صورتها قدوم ادم حتي يقدر ينساها  انت فاكر انك كنت عايز تنتقم مني وانا اسامح بسهوله كده فاكر اني كنت هبله زي ما كنت بتتضحك عليا في الاول انا كمان بضحك عليك ومنك اتعلمنا يا بشمهندس ادم


ادم / ينظر في عيونها اللي بتقول عكس كده 


ادم / اي حصل غير كلامك لانك بتكذبي يا حور


حور/ تعطي ادم ظهرها لا مش بكذب .دي اكبر حقيقه علفكرة انا من ساعه ما عرفت اني كنت مجرد وسيله وانا عايزه انتقم منك عشان تحس انا حسيت بأيه حور بتكلم دموعها بتنزل اصلا تمسح دموعها بسرعه وموجوعه مكانتش تتخيل يوم انها تقول كده لوطنها 


ادم / يشد حور عليه وينظر في عيونها قولي الكلام ده وانتي عينك في عيني يا حور ليه بتقولي كده حصل اي لكده اي اللي حصل يا حوريتي من غير ما تقولي حاجه عارف انك بتحبيني وموت كمان وانا بحبك لدرجه الموت ومن دونك لا اقدر أعيش انتي حاجه كبيره اوي في حياتي وانا حاسس ان في سبب ورا كلامك ده يا حوريتي 


حور / تبلع ريقها بصعوبه ومن لمسه ادم ليها اللي خليتها اتجمدت مكانها لا قادره تنطق ولا قادره تقف علي رجلها حاسه انها بتحلم حلم وحش صعب نفسها تفتح عيونها وتلاقي نفسها كل ده حلم وان انهارده هتكون في حضن حبيبها لابد 


حور / تمسك نفسها تأخذ نفس طويل وتزق ادم بعيد عنه متلمسنيش بعد اذنك خلاص انا مش عايزه اتجوزك ولا بحبك انت كمان كنت مجرد وسيله وقريب اوي هطلعك من شركتنا بعد اذنك خلصت اللي عندي 


ادم / يمسك حور قبل ما تمشي انا مش مصدق كلامك 


حور / تنظر لي نظره طويله كأنها نظره وداع كانت نفسها يخدها في حضنه يمكن تكون اخر مره واخر حضن ما بينهم كانت عايزه تقوله بأعلي صوت طبعا مش حقيقي ده انا عايشه بيك وغيابك موتي بعدك عني عذابي اه يا لله 


ادم / تبادل حور نظراتها حس انها عايزه ومحتاجه حضنه شدها جواه حضنه 


حور / حضنته بقوة وفضلت تضرب في ضهر ادم ودموعها بتنزل بصمت أيوة هيه كانت محتاجه ذلك الحضن دلوقتي اكتر من اي وقت الحضن اللي بيخليها تحس بالامان وان الدنيا دي ولا حاجه طول ما هيه في حضن ادم 


ادم / حضنها بقوة ونزلت دموعه هو الآخر في صمت وأخذ نفس عميق حتي تسكن رائحتها أنفاسه ورائحه شعرها أنفاسه 


حور / فاقت افتكرت وعد ابوها عن اذنك 


ادم / بعد الحضن ده انا عرفت قد اي انتي بتحبيني 


حور / تتضحك بقوة حتي تدراي دموعها ولهجه صوتها اللي كلها دموع وعياط 


حور / تسقف كنت شاطره في التمثيل زيك صح وتسقف 


ادم / يمسك حور من أيدها ويفضل يهز فيها حصل اي يا حور كل كلامك كذب انا بحبك وانتي كمان حصل اي انهارده عمل فيكي كده غير كل كلامك انا من غيرك ميت فعلا صدقيني لا تحكمي عليا وعليكي بالعذاب والفراق ليه نفترق واحنا بنحب بعض الفراق لناس الضعيفه واحنا مش. ضعفاء انتي مراتي يا حور فهمه يعني اي مراتي نسيتي الايام اللي جمعتنا مع بعض وانك مراتي نسيتي كل احساس ما بينا وكل لمسه بينا كانت بتقول قد اي احنا بنعشق بعض وحبنا كبير اوي يا حور 


حور / لو اتكلمت كانت هتفتح في نوبه من البكاء 


حور / ممكن تسمي اللي حصل بينا كان ضعف 


ادم / لا مش ضعف لان انا كنت اول واحد في حياتك واول واحد لمسك الضعف ده مش معاكي انتي لانك مش كده لانك بتحبيني عملتي كده يا حوريتي 


حور. / مش عارفه تقول اي معقول كل اللي بتقوله عن نفسها ومش مصدق 


حور / تقلع الخاتم وتحطه في ايد ادم ده واحده تانيه تستحقه يا بشمهندس ادم 


حور / قلبها اتقطع عندما قلعت ذلك الخاتم اللي وعدته أن عمرها ما تقلعه


حور / خلصت الحكايه وتخرج حور من الغرفه ادم يفضل يبص علي الخاتم اللي في ايده ومصدوم 


تخرج / حور الكل بيتكلم وهيه مش سامعه حد خالص كل اللي في دماغها أن خلاص خسرت كل. حاجه أصبحت وحيده أصبحت ميته علي قيد الحياة روحها راحت معاه 


ام ادم / رايحه فين يا بنتي 


حور / تنظر الي الفستان بوجع وتتطلع تجري من البيت تجري وراها ليله 


مراد / يخش الي ادم ادم يكسر كل شئ قدومه ويكسر المرايا 


مراد / حصل اي الكل يدخل علي صوت التكسير 


مراد / يمسك ادم مالك حصل اي حور مشيت ليه 


ادم / مش قادر يستوعب كل شئ انتهي خلصت الحكايه ده كلامها 


كمال / يعني اي 


ادم / لغيت كل شئ قالت زي ما انا كنت وسيله انتقام انت كمان وسيله انتقام


تسنيم / في حاجه حصلت معاها عشان قالت كده 


ادم / يكسر كل شئ انا متأكد من كده لكن اي حصل يخليها تعمل كده ليه تعمل فيا وفيها كده وتنزل دموع ادم يفضل يكسر كل شئ يمسكه فهد ومراد 


فهد / فوق عشان نقدر نعرف الحقيقه ليه الضعف 


ادم / لو الحقيقه اللي حور قالتها انا مش هقدر اكمل حياتي خالص مش هقدر فعلا ده هيه حياتي كلها


كمال / لا هنعرف الحقيقه 


تسنيم / حور عمرها ما تقول كده لأنها بتعشقك يا ادم


ادم / دموعه بتنزل منه 


تتطلع ليله تجري ورا حور اللي ركبت عربيتها وتركب جنبها 


حور / تفضل تضرب الدركسيون بقوة ودموعها تنزل منها بانهيار شديد 


ليله / اقفي يا حور توقف حور العربيه وتترمي في حضن ليله 


ليله / ترتب علي شعرها بحنان سبتي فرحك ليه 


حور / كل شئ انتهي يا ليله خلاص 


ليله / اي اللي انتهي 


حور / ابي مات انهارده 


ليله / تتسع عيونها بتقولي اي 


حور / قبل ما يموت خلاني اوعده اني عمري ما اتجوز ادم 


ليله / تصدم ولم تستوعب يعني ذلك الحبيبين يتكتب عليهم الفراق 


ليله / وانتي قولتي كده لي ادم 


حور / لا مقولتش كده وتحكي كل شئ 


ليله / لازم يعرف الحقيقه 


حور / اوعديني انك مش هتقولي حاجه تحط ايدك علي دماغي اوعديني


ليله / مش هقدر 


حور / تفتح في البكاء ارجوكي انا عايزه اخليه يكمل حياته 


ليله / حور لازم يعرف الحقيقه


حور / اوعديني يوم ما يعرف يعرفها مني انا ارجوكي 


ليله / بدموع اوعدك 


حور / يارب اموت لو قولتي حاجه 


ليله / بغضب وتسبيني يا حور انا اموت وراكي يا اختي 


حور / تحضن ليله بقوة وتنزل دموعهم بغزاره تنزل حور دموعها علي فراق حبيبها وأبوها وليله علي حال حور اللي يصعب على الكافر 


توصل حور المستشفى حتي يتم إجراءات الدافنه 


حور / ممكن اشوف ابي


الدكتور / يأخذ حور الي الثلاجه 


تدخل حور ودموعها بتنزل منها تقرب من جثه ابوها اتمني تكون مرتاح كده ومش شايل ذنبي معاك اتمني ترتاح انا انهيت كل حاجه لكن لو انت عرفت ادم.بجد مكنتش هتقول كده المهم انك جنيت عليا يا ابي خلاص موتني علي قيد الحياة ربنا يسامحك يا ابي ويشيل ذنوبك انا مسامحه لان مهما كان انت ابي وتنزل دموعها فرحتي اتكسرت حلم راح ليه عملت في بنتك كده ليه كنت اناني ليه تعمل معايا كده وتصرخ بصوت عالي ليييييييييييييه 

ليه محستش بحبي إليه ليه مشوفتش جانب آخر في ادم غير جانب الانتقام ليه مشوفتش هو قد اي راجل بجد لكن خلاص كل شئ راح وانتهي دموعها بتنزل منها مثل الشلال علي وشها 


حور / انا بردوا بحبك اوي يا بابا وحققت  راغبتك اهوه وتغلق عيونها بوجع مع السلامه يا ابي هتوحشني اوي انا بموت اصلا أن شاء الله قريب اجاي عندك انا كمان لان حياتي أصبحت ليست ليها اي لزمه 


تخرج حور تقرب من امها المنهارة في حضن ليله 


حور / خليكي قويه يا امي 


رغد / ابوكي راح مننا يا حور خلاص 


حور / راح عند احسن حاجه راح مكان الكل بيحلم بيه راح مكان ليست في كذب ليست في نفاق ليست في وجع وتعب راح عند ارحم الراحمين راح عند الغفور الرحيم اللي مافيش احسن من كده امسحي دموعك واعي إليه 


رغد / تغلق عيونها بوجع يارب يااااارب ياااااااااااااارب ياااااااااااااارب


ليله / دموعها بتنزل علي حالهم 


__________________________________________


نروح عند مايا


يوسف / يقرب من الدكتور بخوف جسمه بيترعش وقلبه بيدق جامد 


يوسف / يبلع ريقه بصعوبه ويتكلم بصعوبه هيه كويسه 


الدكتور / ينظر في الأرض بحزن افتقدنا المريضه 


يوسف/ تنزل عليه الكلمه كالصاعقة ويتجمد مكانه ويمسك الدكتور جامد بقوة انت بتكذب عليا 


الدكتور / كلنا رايحين بنتك بخير والحمد لله احمد انك مخسرتش الاتنين 


يوسف / بنتي اي انا مش بنتي انا عايز مايا لا مايا عايشه انت كذاب هيه اكيد بتمثل علينا اكيد عايشه مايا كويسه وهتقوم تشوفها بنتها لا مايا عايشه ويصرخ بصوت عالي ينزل علي ركبته ويرفع وشه لسماء ليه كده ياااااااااااااارب ليه كده ليه حرمتني من حبي ومن مراتي اللي بعيش بيها 


الام/ تصدم وتنهار لا بنتي لا 


نور / تحضن انها وتنهار معاها هيه الاخره بقوة 


الام / تقوم بضعف بنتييييي 


الدكتور / نزلت دمعه من عيونه علي حالهم وعلي حال يوسف اكتر يوسف في حاله صعبه حاله كلها وجع وعذاب وجع قلب 


يوسف / انا عايز اشوف مراتي 


الدكتور / بحزن تعالا ورايا يأخذ يوسف الي الثلاجه 


يوسف / يجري علي جثه مايا يحضنها بقوة انتي عايشه قومي يا مايا انا ماليش غيرك قومي يا حبيبتي بنتك جت علي الحياه قومي شوفي بنتك قومي شوفي هيه شبه مين يلا هاتي ايدك وقومي معايا يلا يا حبيبتي احنا اتفقنا محدش يقدر يفرقنا ولا حتي الموت طب خديني معاكي بقا يا مايا متسبنيش ارجوكي انا من غيرك اموت من غيرك ليست حياتي حياه من غيرك انا عايش جسد بلا روح جثه هامدة جثه مجهوله انا مش هكون انا 


يوسف / يهز مايا بقوة قومي يا مايا انا عارف انك عايزه تشوفي انا خايف عليكي قد اي يلا بلاش رخامه بقا انا بحبك اوي مايا بصي انا مستعد اعمل حاجه بس يلا قومي طب بصي شوفي عايزه اي واعمله ويخش في حاله صدمه وانهيار 


يوسف / انتي عايشه هنا كذابين محدش يقدر يخدني منك محدش يقدر يخدم مني مايا يلا ياحبيبتي قومي فوقي انتي نائمه صح ويلمس شعرها يلا بقا يا حبيبتي اصحي كفايه نوم يلا انا عشان نأكل مع بعض يلا عشان انتي وحشتيني اوي يلا يا مايا قومي معايا يمسك أيدها يلا يا حبيبتي انا جنبك اهوه 


الدكتور / حرام تعمل كده ويغطي وش مايا 


يوسف / بغضب انت بتغطي وشها ليه تتخنق ويشيل الغطاء من علي وشها عايزين يموتوكي لا ياحبيبتي انتي عايشه دول بهايم انتي عايشه ويمسك وشها يلا بقا قومي يا مايا 


يصرخ يوسف بقوة لا لا لاااااااااا انتي عايشه يا مايا 


الدكتور / يمسك يوسف مينفعش كده حرام اخرج برا 


يوسف / مش هخرج ويمسك قي مايا مش هسيب حبيبتي لوحدها  هنا هتيجي معايا ونروح سوا عشان نعيش حياتنا مع بعض 


الدكتور / يمسك يوسف بقوة ويوسف ماسك في ايد مايا 


الدكتور / يخرج يوسف بصعوبه من الثلاجه 


يوسف / سبني مالكش دعوه بيا سبنييييييي 


الدكتور / يضرب يوسف بالقلم بقوة لان كان هيخش في حاله صدمه كبيره وممكن يدخل في غيبوبه 


يوسف / يعيط بقوة عندما يفوق من ذلك الصدمه 


الدكتور / يرضيك تزعلها يعني كنت بتخليها تنام زعلانه طب كده هتنام زعلانه بسببك لأنها شايفاك دلوقتي وزعلانه علي زعلك عليها هيه عايزه تشوفكم فرحانين مش زعلانين حتي تكون سعيده ومبسوطه 


يوسف / يقوم بضعف ويقرب من ام مايا ويترمي في حضنها ويبكوا في حضن بعض تقرب الممرضه بالبنت وعماله تبكي بقوة كأنها حاسه انها نزلت الدنيا يتيمه من غير ام كأنها حاسه ان اهم شئ في حياتها راح وهتصبح في المجتمع من غير امها 


ام مايا / تسمع صوت بكاء بنت بنتها تقرب من الممرضه وتأخذ البنت كانت نسخه طبق الاصل من امها 


ام مايا /. تنظر في وش البنت وتنطق مايا وتنزل دموعها وتحضن البنت بقوة 


يوسف / مش عايز يشوف بنته ولا عايز يسمع صوتها لانه بيقول هيه السبب في موت حبيبتي وكل ما املك 


الام / خد شوفها 


يوسف / ابعديها عني هيه السبب في موت مايا هيه السبب 


الام / بوجع العمر مكتوب يا يوسف النصيب مكتوب كل واحد هيأخذ نصيبه من ذلك الحياه 


يوسف / لا هيه السبب مش عايز اشوفها مش عايز اسمع صوتها البنت تبكي بقوه 


يوسف / يحط ايده علي دماغه بقوة خليها تسكت ابعديها عني انا بكرها هيه السبب في موته هيه السبب هيه لو مكانتش جت مكانتش مايا ماتت


الام / تحس بوجع وحزن يوسف لكن ذلك الطفله ليست ليها اي ذنب في كل هذا 


نرجع عند حور إجراءات الدافنه تمت وحور ماسكه امها وماشيه وهما ماشين يشوفوا يوسف قاعد علي الارض منهار 


حور / تقرب من يوسف عرفت اللي حصل ياحبيبي معلش خليك قوي هو عمره مكتوب 


يوسف / عمره هو مين 


حور / ابي 


يوسف / تتسع عيونه ابي ماله 


حور / انت مالك كده 


يوسف / ابي ماله 


حور / ربنا يرحمه 


يوسف / يحس الدنيا اسودت في وشه 


يوسف / ليه كده ياالله ليه اخذت مني اعز ما املك ابي ومايا 


الكل / يتصدم رغد وليله وحور 


حور / تأخذ بالها من الطفله تقوم تقرب من ام مايا 


حور / دي بنتهم 


الام / تهز راسها اه 


حور / تأخذ البنت اول ما تبص في وشها تنسي كل حاجه وكل الوجع لان النظره في عيون الطفل بتخلي الواحد في عالم تاني وينسي اي هم 


ليله /. مايا خرجت بالسلامه 


الام/ تغلق عيونها ربنا زي ما ادينا حاجه خدها 


الكل يتوجع من الحزن اللي جاي من كل حته  


حور / بس ربنا عوض عليك بي بنوته كلها امها عشان تفضل فاكر امها 


يوسف / مش عايز اشوفها ابعديها عني هيه السبب هيه السبب 


حور / لا هيه مالهاش ذنب 


يوسف / ينهار ويحط ايده علي وشه هيه السبب في موت مايا 


ويتم إجراءات الدافنه لي مايا هيه الاخره ويمر ذلك اليوم بي ببطء شديد تاني يوم في المقابر 

يوصل خبر موت منصور الي ادم وخبر موت مايا اللي انتشر في كل الجرائد


في المقابر الكل واقف قدوم قبر مايا ومنصور  ودموعهم بتنزل بغزاره 


ادم / واقف بعيد حتي لا تشوفه حور وشايف حور وهيه منهاره ويقول ان ممكن ده السبب في رافضها علي الزواج 


ادم / واقف حزين علي حاله حور وعلي شكلها الحزن المنهار 

يقرأ الكل الفاتحه الي منصور ومايا ويرجعوا الفيلا 


حور/. حاسه بوجع يوسف وجنبه 


حور / واخده اخوها في حضنها ودموعها بتنزل منه لازم نكون اقوي من كده يا يوسف 


يوسف / انا مش قادر أفضل هنا 


حور / بدموع ولا انا قادره أفضل هنا مش هقدر اكون هنا وادم بعيد عني مش هقدر اكون قريبه منه ومش قادره المسه 


يوسف / بدموع وحزن انا شامم رائحه مايا في كل حته شايفها قدومي في كل مكان شايفها يا حور كل ما اقفل عيني اشوفها وهيه بتتألم لا قادر انام ولا قادر أفضل صاحي ولا قادر اشوف بنتي انا بتعذب احنا ليه حصل فينا كده يا حور 


حور / بدموع ربنا يصبرك يا حبيبي انا عارفه انه صعب عارفه انك بتموت علي قيد الحياة عارفه أنه صعب لما توحشك تشوفها عارفه أنه صعب لما تحتاج الي سمع صوتها ومش هتلاقيه أو حضنها لمستها اليك عارفه أنه صعب لكن لازم نعدي المرحله دي يا حبيبي 


يوسف / يمسح دموعها انا هسافر يا حور تيجي معايا 


حور / قصدك علي السفر إلي باريس اللي تبع الشركه 


يوسف / مش هما محتاجين اتنين يسافرون انا مسافر 


حور / بوجع انا كمان هاجي معاك مش هقدر استحمل وجودي هنا 


يوسف / كمان يومين هنسافر 


حور / انهارده نعمل اجتماع 


يوسف / ماشي 


حور / تعالا ننزل ليهم تحت 


تنزل حور هيه ويوسف اللي شكلهم يصعبوا علي الكافر 


كانت ليله شايله البنت وعماله تلعبها 


ليله / كانت في عالم تاني مع البنت 


وام مايا قاعده تتفرج علي بنت بنتها وعلي طيبه ليله علي بنت بنتها ونور قاعده جنبهم وام يوسف وكلهم جواهم حزن كبير 


يقعد يوسف وحور 


يوسف / عايز اتكلم معاكم 


حور / ماما احنا مسافرين 


الكل يتسع عيونه 


رغد / وتسبوني لوحدي 


حور / انا مش قادره أفضل هنا مش قادره يا امي انا بموت 


يوسف / مش قادر اقعد في المكان وهيه مش فيه رائحتها مليه المكان كله مش قادر اقعد في مكان في ذكرياتنا ومش قادر اشوفها أو اسمع صوتها مش قادر انام ومش قادر اصحي مش قادر ارجوكم احنا هنسافر اول ما نكون كويسين هنرجع هنسافر عشان الشركه 


رغد وام مايا بحزن عليهم ربنا معاكم 


ام مايا بحزن اكيد هتأخذ بنتك معاك وتحرمني منها 


يوسف / انتي ليكي كل الحق فيها وانا مش هخدها هخليها معاكم انتي. وامي 


ام مايا / تبتسم وانا هخليها في عيني دي من رائحه الغاليه 


ليله / تحزن اختها هتبعد عنها وحبيب قلبها 


ليله / ربنا يصبركم 


ليله / لسه محدش سمي البنت 


ام مايا / انا ممكن اسميها مايا عشان اسمي بنتي يفضل موجود


يوسف / يهز دماغه طبعا ممكن 


رغد / مش هتشوف بنتك 


يوسف / بعد اذنكم يلا يا حور نروح الشركه عشان الاجتماع ونعرفهم 


حور / الي ليله يلا 


كلهم خرجوا والكل في حزن مختلف عن التاني 


يوصلوا الي الشركه ويعملوا اجتماع مستعجل 


في غرفه الاجتماعات الكل مجتمع ادم عمال يبص علي حور بكل حب حور مش عايزه تبص عليه لأنها مشتاقه إليه لو نظرت عليه هيعرف قد اي هيه مغرمه بيه 


حور / ويوسف احنا عملنا الاجتماع ده عشان نقولكم علي شئ مهم 


ادم / قولي 


حور / مش كانت محتاجين حد يسافر باريس 


الكل / اه 


حور / انا ويوسف هنسافر 


تتسع عيون ادم كمان هتبعد عني 


ادم / انتي عارفه السفر ده ممكن تفضلوا هناك قد اي 


يوسف / عارفين 


حور / عارفه عشان كده مسافرين وده قرار نهائي خلص الاجتماع 


الكل / تمام يخرج الكل ماعدا ادم وليله ويوسف وحور 


ادم / يقرب من حور عايز اتكلم معاكي 


حور / خلص الكلام مافيش كلام ما بينا يا بشمهندس 


ادم / يمسك ايد حور لازم افهم ليه عملتي كده 


حور / قولتلك اللي عندي عن اذنك 


ادم / حور انا بحبك 


حور / وانا مش بحبك قولتلك 


ادم / يشدها ويمسكها بقوة اي حصلك اي 


حور / عايزه تنهار وتقوله اه محتاجه اليك 


يوسف / وليله يبصوا لبعض ويحزنوا عليهم 


حور / عن اذنك 


ادم / مش هسيبك يا حور قولي حصل اي 


حور / مافيش حاجه ممكن تتقال اصلا 


ادم / بصي في عيوني اللي مشتاقه لكي 


حور / تبص في عيون ادم وحزنه وحبه واشتياقه وكل المشاعر التي لا تقولها اللسان 


حور / تأخذ نفس عميق وبعدين انت مش بتفهم 


ادم / مش بفهم غير حاجه واحده بس اني بحبك وبموت فيكي 


حور / قلبها يوجعها بقوه وتبص في الأرض 


حور / وبعدين معاك 


يوسف /. حاسس أن أخته قربت تنهار 


ادم / قولها حاجه يا يوسف انت عرفت يعني اي فراق وانت حاسس بأيه 


يوسف / بحزن دي حياتكم انتم 


حور / تزق ادم بقوة يلا يا يوسف عشان نحجز التذاكر وتتطلع تجري وي ورا منها يوسف وليله 


يقطعوا التذاكر ويمر اليومين تسافر حور ويوسف ادم يروح يشوفها قبل ما تسافر لكن كانت خلاص سافرت ولم تعرف احد امتا معاد الطياره حتي لا تتضعف ليله بتقعد مع مايا الصغيره كل الوقت 


وتمر الأيام وتمر الأسابيع والأشهر والسنين أيوة السنين ولم ترجع حور ولم يرجع يوسف 


بعد مرور خمس سنوات 


نروح  باريس عند يوسف وحور 


حور / كانت قاعده وماسكه السلسله بتاعت ادم وقافله عيونها وحشتني اوي يا ادم اوي اه نفسي اشوفك نفسي في حضنك وحشتني اوي 


عند / ادم قاعد حزين وصوره حور قدومه وحاطط ايده علي السلسله اه ياحور وحشتيني اوي وحشني حضنك وكلامك لم انسي حبك ولا لحظه لم انسي اي ذكره ما بينا حبك بيزيد يا حوريتي اه منك يا فراق 


نرجع / لحور انا بحبك اوي قلبي مش قادر يعيش من غيرك ولا قادره حتي انساك بالعكس حبك كل يوم بيكبر قدومي وحشتني يا حته من قلبي وحشتني يا اجمل ملاك 


ادم / وحشتيني يا حوريتي يا حوريه قلبي بحبك اوي بحبك وبموت فيكي 


حور / تمسك السلسله وتبوسها بشغف شديد وتنزل دمعه من عيونها وتتوجع 


ادم / يمسك السلسله ويلاقي نفسه بيطبع قبله علي السلسله وتنزل دمعه من عيونه هو الآخر 


هما الاتنين قلبهم حاسس ببعض 


حور / تمسح دموعها وتروح الي غرفه يوسف اللي حالته لم تفرق عن حالتها كتير 


حور / تخبط 


يوسف / بصوت مليان حزن وألم تعالي يا حور 


حور / تخش اخبارك ايه يا حبيبي


يوسف / اخباري اي اهوه زي ما انتي شايفه كانت غرفه يوسف كلها صور مايا في كل حته حاطط صور مايا حتي جنبه والمخده حاطط عليها صوره مايا حتي يأخذ المخده في حضنه وينام يحس انها في حضنه والبرفان بتاعها مغرق الغرفه بيه 


يوسف / دي حياتي ويشاور علي كل ذكره مع مايا 


حور / مش هتقدر تعيش طول ما انت بتعمل كده 


يوسف / ولا انتي قادره تعيشي ارجعي لحبيبك يا حور انتي محظوظه أنه جنبك وموجود بلاش تتضيعي ادم اكتر من كده 


حور / بدموع انت عارف 


يوسف / عارف انك وعدتي ابي لكن ابي ميعرفش ادم 


حور / ازاي اخلف وعدي انا بموت اصلا يا يوسف 


يوسف / يبقي بلاش تعاندي 


حور / اه يوسف انت عارف احنا بقالنا قد اي هنا 


يوسف وحور / بقالنا خمس سنوات واربع شهور واسبوع ويومين ١٦ ساعه 


حور / تتوجع هيه ويوسف المده التي بعدوا فيها عن حب حياتهم 


حور / بقول كفايه كده اي رأيك نرجع بقا 


يوسف / مش هقدر ارجع 


حور / لازم نرجع يا يوسف 


يوسف / بوجع مش هقدر صدقيني 


حور / بدموع ولا انا قادره وحشني اوي اوي اوي اوي


يوسف / وحشتني اوي اوي اوي


حور / تحضن اخوها اه يا حبيبي الدنيا ظلمت قلوبنا معاها 


يوسف/ انا مش مصدق انها ماتت مش مصدق انها بعيده عني 


حور / ترتب علي كتفه معلش ربنا يصبرك 


___________________________________


نرجع مصر عند ليله 


مايا/ ليله يا ليله 


ليله / تفتح عيونها ببطء 


مايا / ينفع كده انتي نائمه وتيته نايمه وانا قاعده لوحدي 


ليله / تتعدل في جلستها انا قومت اهوه ياستي وبعدين فين الصباح بتاع ليله 


مايا / تبوس ليله جامد وتحضنها صباح الخير يا احلي ليله 


ليله / تبتسم وتبوسها وتفضل تلعب بيها 


من يوم ما سافر يوسف وحور ليله قاعده مع مايا الصغيره ويعتبر ليله أصبحت ام مايا من يومها قاعده مع رغد في الفيلا ومعهم ام مايا ونور وام مايا فرحانه أن ليله بتعامل مايا كأنها بنتها واللي بيشوفهم مع يقول إن ليله امها وليست واحده غريبه 


ليله / تعالي ننزل نفطر كلنا سوا يا اميرتي 


مايا / يسلام يلا بينا 


ليله / تقوم تلبس مايا فستان ابيض جميل وتسيب شعرها علي ظهرها وكانت مايا الصغيره كلها امها بظبط كانت جميله اوي مثل امها حتي طريقه كلامها مثل مايا 


تغير / ليله وتلبس طرنج رياضي وترفع شعرها ديل حصان 


مايا / انتي حلوة اوي يا ليله 


ليله تنزل الي مستوي مايا انتي اللي حلوة اوي ياقلب ليله


مايا / انا حاسه انك انتي امي يا ليله انا مشوفتش ماما لانك بتقولي انها طلعت السما بس هو في حد بيطلع السما انا كمان عايزه اطلع السما زي ماما 


ليله / بدموع بعد الشر عنك يا روحي انتي لسه صغيره وان شاء الله تعيشي حياه حلوة وتبقي عروسه زي القمر وجميله جدا يا مايا 


مايا / هبقي حلوة زيك كده 


ليله / احلي كمان ياروحي وتحضنها بقوة تشيل ليله مايا وتنزل بيها المطبخ تحط مايا علي المطبخ وتعمل الفطار 


مايا / هو بابا مش بيحبني صح 


ليله / تصدم من ذلك الكلمه لا بيحبك اوي كمان 


مايا / عشان لما بيكلمك أو بيكلم تيته رغد وتقوله كلم مايا بيقفل معاها 


ليله / لا ياحبيبتي هو عنده شغل هو مسافر عشان يجبلك حاجات حلوة كتير اوي البس ده من ابوكي والحاجات دي من ابوكي مسافر عشانك. عشان بيحبك وعشان بيحب ماما اوي كمان 


مايا / انا مش اعرف بابي غير من الصور بس غير كده مشوفتش بابي انا عايزه اشوف 


ليله / هو قرب ينزل هنا 


مايا / امتا بقا 


ليله / ممكن بكره ممكن بعده ممكن اسبوع شهر سنه قولي يارب 


مايا / يووه لسه كل ده 


ليله / بابا راجع عشان يشوف بنته الحلوة عامله ازاي وقد اي هيه حلوة وجميله 


مايا / تمط شفايفها بحزن كفايه أن انتي جنبي 


ليله / تبتسم وتحضن مايا بحب وتجهز الفطار والكل يقعد يفطر 


نور / ماما انا رايحه المستشفى 


صح نور اتخرجت وأصبحت دكتوره 


الام / خلي بالك من نفسك يا حبيبتي 


نور / عايزه حاجه مني ياقلب خالتو 


مايا / شوكولاته


نور / احلي واكبر شوكولاته ياستي كمان 


مايا / تبتسم وتبوس نور 


نور / عن اذنكم عايزه حاجه مني يا مدام رغد


رغد / بابتسامة لا ياحبيبتي ربنا معاكي


ليله / احلي دكتوره في الدنيا 


نور / أصبحت صديقه ليله وحبيت ليله اوي 


نور / تؤ عيونك دي هيه الحلوين 


ليله / تبتسم يلا ياست الدكتور روحي شوفي المرضاء بتوعك 


نور / تبتسم سلام ياقمر لما اجاي هنتكلم مع بعض كتير 


ليله / ماشي تخرج نور تروح المستشفى وتبدأ شغلها وتروح ليله الشركه 


_____________________________________


نروح عند ادم 


ادم / قاعد وماسك صوره حور وعمال يبص عليها وأصبح ادم دبلان شكله حزين دقنه كبرت 


يخش كمال عليه يحط ادم صوره حور في الكتاب بسرعه 


كمال / ليه خبيت الصوره انا عارف انها لسه هنا ويشاور علي قلبه 


ادم / يظهر عليه الحزن وهيه فين حور 


كمال / اي رأيك عندي فكره حتي ترجع حور من السفر 


ادم / اي


كمال /؟ 


ياتري اي الفكره 


ادم / وحشتني اوي يا كمال وحشني كلامها صوتها عيونها 


كمال / بحزن هترجع ويرجع حبكم مع بعض من تاني 


ادم / اه يا كمال وحشتني لدرجه الموت 


كمال / بحزن نفذ الخطه عشان ترجع 


ادم / ماشي هروح الشركه بتاعت منصور ويروح الشركه بتاعت منصور 


__________________________________


نروح عند جميله ومراد


جميله / محمد يا محمد خد هنا 


محمد / عايزه اي مني سبيني العب  وشوفي انتي بابا 


جميله / تبتسم اشوف بابا تعالا اسمع ياعم مراد ابنك بيقول اي 


مراد / يقرب منهم محمد ينط عليه يشيله مراد 


مراد / السبع مغلب امه ليه 


محمد / عايز العب يا بابي 


مراد / يبتسم سيبي الواد يلعب ياست جميله 


جميله / مدلع ابنك انت السبب في فاسد الواد 


محمد / يطلع لسانه الي امه انا احب بابي عشان بيدلعني وانتي لا 


جميله / تضحك هيه ومراد بقوة 


مراد / العب ياحبيبي يجري محمد ويلعب 


مراد / يقرب من جميله خايفه علي ابنك  وزوجك لا 


جميله / بهمس انا اقدر 


مراد / يصطنع الحزن انا قربت اغير من ابننا ده وأخذ كل تفكيرك وانا لا 


جميله / تتعلق في رقابه مراد  تؤ انت كل حياتي وكل دنيتي انا ماليش غيرك ده انت اللي ليا يا مراد انا بحبك حب كبير اوي يا مراد 


مراد / بموت فيكي طب تعالي بقا عشان اقولك اني بحبك 


جميله / هشش الواد 


مراد / هشش اي تعالي ويشد جميله في الغرفه 


جميله / مجنون اقولك اي 


مراد / مجنون بيكي يا جميلتي 


جميله / تبتسم بحبك 


مراد / يخدها جواه حضنه بحب ويلمس شعرها وانا بموت فيكي 


جميله / بحبك اوي 


مراد / بعشقك 


ويأخذ منها قبله كلها حب واشتياق 


يخرج محمد الجنينه يلعب برا فيها 


لكن في حد من بعيد عمال يبص عليه من جواه سياره 


ياتري مين ؟


____________________________________


انما فهد أصبح لم يجد امل في ليله لان ليله أصبحت حياتها مايا ولم تنسي يوسف من ساعه ما سافر نفسها تشوفه وحشها نظره عيونه 


نرجع عند نور تخرج نور من المستشفى بعد ما خلصت شغلها وهيه ماشيه حتي توقف تاكسي كانت في سياره هتخبط نور 


تفرمل العربيه قدوم نور 


نور / تغلق عيونها


ينزل شخص من العربيه انتي كويسه يا انسه ؟


نور / تفتح عيونها يكن ؟


ياتري مين 


_____________________________________ 


نرجع  عند حور 


حور قاعده  / ماسكه صور ادم وعماله تفتكر كل ذكريات ما بينهم 


يرن تلفون حور ويكون ؟


ياتري مين ؟


ياتري هيحصل ايه معاهم ؟


خلصت الحلقه يووكا

بقلمي يوكا⁦♥️⁩


ياريت اعرف رايكم اي وتوقعاتكم اي يوكا ⁦♥️⁩~البارت (٤٧+٤٨) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا ⁦♥️⁩

بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح عند نور 


نور تخرج من المستشفى بعد ما خلصت شغلها وهيه ماشيه حتي توقف تاكسي وكانت مستعجله 

مره واحده تفرمل العربيه قدوم نور 


نور / قلبها بيدق بقوة وتغلق عيونها 


الشخص / يقف في اخر لحظه وبخوف ينزل من السياره 


نور / كانت لسه قافله عيونها من الخوف 


الشاب / بصوت رجولي دافئ انتي كويسه يا انسه 


نور / تحس ان قلبها بيدق بقوة عندما سمعت ذلك الصوت التي دخل جواه قلبها وخلي قلبها عايز ينفجر من كتر دقاته القويه 


نور / تفتح عيونها ببطء شديد وتبص علي ذلك الشاب وتتقابل عيونهم في نظره طويله وتحس نور احساس غريب لم تعرف ما هذا الإحساس لكن احساس في منتهي الجمال احساس خلي نور جسمها بيترعش وقلبه بيدق وصوتها محشور 


الشاب / بقلق يلمس كتفها انتي كويسه تحبي اوديكي المستشفى


نور / مكانتش قادره تشيل عيونها من عليه حاسه لو شالت عيونها هيوحشها ولا صوتها قادر يخرج لكن تستجمع قوتها وبصوت ضعيف رقيق


نور / انا كويسه اسفه كنت مستعجله ومخدتش بالي 


الشاب / انا اللي مفروض اقولك اسف مش انتي انا اللي كنت ماشي سرحان ومش شايف قدومي انا بعتذر ليكي بجد يا انسه 


نور / تبلع ريقها بصعوبه من نظراته اللي كلها رجوله وصوته اللي كله رجوله وتنطق انا نور 


الشاب / يبتسم ابتسامه بسيطه لكن ذلك الابتسامه دوبت قلب نور اكتر مع انها اول مره تشوفه لكنها حاسه انها تعرفه من سنين اول مره تكون في الحاله دي اول مره قلبها يدق اول مره تحس ذلك الاحساس الغريب عليها 


الشاب / اسمك حلو وفعلا رايق عليكي لانك انتي نور فعلا وانا فهد 


نور / بابتسامة خجوله وصوت رقيق شكرا جدا يا استاذ فهد 


فهد / استاذ اي بقا فهد علطول انا مش كبير اوي كده يا صغيره 


نور / تحس بغضب هل هو شايف انها صغيره قدومه هل شايف انها لسه صغيره عمرها أصبح ٢٤ ولكن يظهر عليها انها لسه لم تتم ١٨ سنه 


نور / علفكرة انا مش صغيره انا ٢٤ سنه حاليا 


فهد / بابتسامة وانا مكنتش اقصد كده لانك انتي شكلك برئ جدا مثل الاطفال وبالنسبه ليا صغيره بردوا انا اصبحت حاليا عندي ٣٧ سنه 


نور / تستغرب انت اللي يشوفك يقول انك عندك خمسه وعشرين بالكثير 


فهد / بابتسامة اهوه ايام بتجري بينا 


نور / عندك حق اسفه اني ازعجتك يا فهد 


فهد / تؤ ولا اي ازعاج ياست نور 


نور / تبتسم شكرا عن اذنك 


فهد / تحبي اوصلك شكلك كنتي عايزه تاكسي 


نور / لا شكرا مش بركب مع شاب لم اعرفه واركب مع حضرتك ليه وبمناسبة اي انا لم اعرفك وانت لم تعرفني 


فهد يبتسم من كلامها هو مافيش حد بيفكر كده دلوقتي لكن ممكن تقولي ياستي اخوكي وعايز يطمن انك وصلتي بالسلامه احسن حد يزعجك.


نور / تغضب من كلمه اخوكي اولا انت مش اخويا ومافيش حاجه اسمها كده ثانيا انا كل يوم بمشي لوحدي ومحدش يقدر يقرب مني ده انا انفخ اللي يقرب مني 


فهد / يضحك بقوة عليها اسف لو فهمتي غلط لكن انا كان قصدي خير 


نور / تمام شكرا عن اذنك تشوف نور تاكسي مقرب منهم 


نور / تاكسي يقف التاكسي شكرا يا فهد وتركب التاكسي اول ما تركب تحط أيدها علي قلبها واتنفست بقوة 


نور / اي اللي حصلي ده انا اول مره اشوفك وحصل فيا كده اومال لو شوفتك تاني اي هيحصل فيا تاني لا مش قادره اتلم علي اعصابي 


نور / اهدي كده يا نور انتي متعرفوش وممكن يطلع متجوز انسان زيه استحاله يفضل لحد الان من غير زواج او ارتباط كفايه وسامته وعضلاته وعيونه اه ياقلبي مالك مينفعش كده من امتا وانت كده وتوصل نور الفيلا بتاعت منصور وتنزل من العربيه وتخش جوا 


انما / فهد يسوق عربيته ويفضل يضحك علي تصرف ذلك البنت 


فهد / فعلا صغيره لم اكذب في ذلك الكلمه لكن تختفي تفكيره في نور وتيجي قدومه صوره ليله يحزن فهد وينطق بحزن 


فهد / خمس سنين ومش حسيت بيك هتحس بيك دلوقتي هيه علي امل رجوع يوسف ليها وحياتها أصبحت مايا وكأنها بنتها هيه عمره ما هتشوف حبك ولا شايف اصلا يوسف محتل قلبها وعقلها وكيانها وكل شئ فيها عايش بيه هو ياريت كنتي حبتيني ربع ذلك الحب مكنتش هطمع في اكتر من كده كنت عايز منك نظره امل بس لكن لم اجد.منك غير الاشتياق ليوسف ولامتا ياقلبي عيش حياتك وتنزل دموعه يمسحها بسرعه ويرجع يسوق يروح الشركه 


______________________________________


نروح عند جميله 


محمد / يخرج يلعب في الجنينه لكن كان في حد قاعد جوه سيارته السوداء الفخمه وباين عليه الرفاهيه والحاله الماديه المرتاحه وعمال يراقب محمد بعيونه ينزل ذلك الشخص من العربيه وهو لبس نضره سوداء علي عيونه وحاطط ايده في جيبه ويقرب من ذلك الطفل اللي يخطف القلب


الشخص / ممكن العب معاك 


محمد / انت مين 


الشخص / يطلع من جيبه شوكولاته ممكن تأخذ دي مني 


محمد / لا مش بأخذ حاجه من حد معرفوش غير ابي وامي بس انا مش اعرفك عشان اخذ منك الشكولاته وبعدين انت شايف اني عيل صغير عشان اخذ شوكولاته لا انا راجل مش عيل 


الشخص / يضحك علي ذلك الطفل التي تحس انه ليست طفل أنه إنسان كبير. علي هيئة طفل 


الشخص / ينزل الي مستوي محمد ويخده في حضنه 


محمد./ يبعد عنه 


الشخص / يحس بحزن 


محمد / انا هنادي ماما 

ويدخل محمد جوه ينادي علي امه 


جميله / اي ياحبيبي 


محمد / في واحد برا كان بيديني شوكولاته وانا مرضتش اخذ منه  قولتله اني مش بأخذ حاجه غير من أبي وأمي وقالي العب معاك قولتله لا 


جميله / تبتسم علي دماغ ابنها 


جميله / مين ده تعرفه 


محمد / لا اول مره اشوفه تعالي معايا ويشد امه برا 


تخرج جميله حتي تشوف مين هذا الشخص ولم تلاقي أحد لكن تلاقي علبه كبيره وعليها شوكولاته تفتح جميله العلبه تلاقي لعبه كبيره 


جميله / تقلق معقول هو يبدأ الشك في دماغ جميله والخوف علي انها تفقد ابنها ويأخذ كريم ابنها منها ومتقدرش تشوفه تاني 


جميله / هو شكله اي تقدر توصف 


محمد/ هو طويل اوي وشعره اسود ناعم وعيونه عسلي وابيض 


جميله / تخاف وتقلق تعالا جوا متلعبش برا بعد كده شوفت ليه مش بخليك تلعب عشان في ناس وحشه بتأخذ الاطفال الصغيره عشان كده انا بخاف عليك اوعي تخرج لوحدك بعد كده ماشي ياحبيبي 


محمد / انا مش صغير يا ماما انا كبير وراجل ومش طفل ومحدش يقدر يخدني عشان انا قوي مثل بابا 


جميله / تضحك على ابنها   وتمد أيدها اي رأيك نخرج احنا وبابي وتوعدني انك مش تلعب لوحدك برا 


محمد / هييه يلا بينا مش هلعب برا لكن كل يوم تخرجيني 


جميله / تشيل ابنها وتفضل تبوس فيه بس كده انا ليا كام محمد يعني 


محمد / كفايه بوس انا مش لسه نونو 


جميله ...بتقول لمامي كده طب اهوه تفضل تبوس فيه وتفضل تلعب معاه ويضحك محمد بقوة 

لكن جميله خايفه وقلقانه من أنها تفقد ابنها ولم يكن في حضنها    مره اخرى ويطلب أبوه أنه يخده منها 


جميله / طب روح البس لحد ما اقول لبابي اشطا 


محمد / اشطا 


تخش جميله الغرفه وهيه حزينه وباين عليها القلق يمتلك قلبها


مراد / باستغراب مالك ياحبيبتي 


جميله / انا خايفه اوي يا مراد 


مراد / يقرب منها خايفه وانا جنبك مش عايزك تخافي من اي حاجه مهما كانت اي ثانيا اي اللي مخلي جميلتي الجميله خايفه وحزينه كده 


جميله / كريم 


مراد / يرفع حاجبه ماله 


جميله / تحكي اللي حصل خايفه يطلب ابنه خايفه اوي يا مراد يأخذ مني محمد ده روحي وانا مقدرش اعيش من غيره ثانيه 


مراد / يخدها في حضنه حتي تهدا وتتطمن وهيه في حضنه 


جميله / تنزل دموعها خايفه اوي ابني يبعد عني يا مراد 


مراد / لا ياحبيبتي ابنك هيفضل جواه حضنك وحضني وهو مين اصلا هو ولا حاجه في حياتنا وحياه ابننا انتي اللي تعبتي فيه هو جاي عشان يخده علي الجاهز لا بعينه 


جميله / تبص في عيون مراد بعيون باكيه يعني ابني هيفضل جنبي صح 


مراد / يمسح ذلك الدمعه وينظر في عيونها بحب لو فكر يقرب منه انا ليا تصرف معاه 


جميله / تحضن مراد انا بطمن اوي وانا في حضنك بطمن بحس اني عايشه ومطمنه بحس احاسيس جميله اوي 


مراد / بحب ده انتي حب عمري كله انتي اول حب في حياتي واخر حب وحبي كل يوم ليكي بيكبر انتي اللي انا بموت فيها ولا اقدر ثانيه اعيش من غيرها 


جميله / تفتكر اخوها وحزنه علي حور 


جميله / صعبان عليا ادم وحور اوي 


مراد / بحزن فعلا حد كان يتخيل هو وحور يبعدوا كل ده كل السنين دي نفسه في نظره نفسه يسمع صوتها يخدها جوه حضنه ربنا يصبرهم


جميله / نفسي اعرف ليه حور عملت كده 


مراد / ادم وحور بيموتوا في بعض يعني استحاله كلام حور يكون صح 


جميله / عارفه لكن مستغربه 


مراد / مش ابوها مات في اليوم ده 


جميله/ كانت قالت بس مكانتش عملت كده 


مراد / الله واعلم بظروف لما ترجع كل حاجه هتبان 


جميله / تفتكر هترجع ويرجعوا احسن من الاول 


مراد / استحاله الحب ده يضيع استحاله ده حبهم حب كبير اوي لدرجه لا تتوصف 


جميله / يارب يلا بقا عشان استاذ محمد وعدته أننا نخرج مع بعض 


مراد / يلا بينا ويجهزوا حتي يخرجون مع بعض 


محمد / فرحان أنه خارج مع أمه وأبوه 


ويركب مراد سيارته / ويروحوا الملاهي 


ينزلوا من السياره ويركب محمد الالعاب وجميله ومراد عاملين يزقوا في المرجيحه ومحمد فرحان جدا 


لكن في شخص عمال يراقب فيهم ويحزن 


ويقضوا يوم جميل مع ابنهم 


----_______-----_____-----_____-----_____----____---_____ 


نروح عند حور 


قاعده سرحانه تفكيرها كله في ذلك الحبيب التي لم تشوفه وحشها نظره عيونه وكلامه الدافئ وحشها كل حاجه منه كل لمسه منه كل نظره حب 


حور/ ضمه رجليها ودافنه وشها في رجليها وتبكي بوجع وحزن علي ذلك الحال التي لم تتخيل يوم انها تبعد عنه ده الموت كان عندها اهون من أنها تكون بعيده عن حبيبها 


حور / ياها يا ادم وحشتني اوي ياتري لسه بتحبني زي ما انت ولا نسيتني ياتري عايشه في قلبك لسه ولا خلاص أصبحت ماضي بعد ما وجعتك لكن انا بحبك اكتر وقلبي بينزف من بعدك عني نفسي اسمع صوتك واحضنك واموت انا مش عايزه حاجه غير ده عايزاك جنبي لكن حكم القوي وتأخذ نفس بوجع اه منك يا زمن بتأخذ اقرب ناس لينا 


تمسح دموعها وتمسك التلفون تتطلع صوره ادم وتأخذ الفون في حضنها يرن التلفون تفوق حور من الحاله اللي هيه فيها 


حور / بصوت باكي الوو يا ليله 


ليله / بتمثيل حور الحقي 


حور / يدق قلبها بقوة وتبلع ريقها بصعوبه حصل اي 


ليله / ادم يا حور 


حور / صوتها محشور وبخوف وقلق ماله ادم 


ليله / عمل حادث كبير وحياته في خطر 


يقع التلفون من حور وتحس أن الدنيا اسودت قدوم عيونها ومش قادره تتلم علي اعصابها 


حور / تأخذ التلفون وبدموع هو كويس طيب 


ليله / مش عارفه حالته وحشه اوي لازم تيجي 


حور / انا جايه في أول طائرة وتقفل في وشها وتقوم حور بضعف وتسند وهيه ماشيه لان الأرض لم تحملها 


حور / بصوت ضعيف يوسف 


يوسف / يخرج ويشوف حاله أخته يخاف يجري عليها مالك يا حور حصل اي 


حور / بصوت بيقطع ادم يا يوسف 


يوسف / بخوف ماله 


حور / تنزل دموعها بقوة عمل حادثه وحياته في خطر 


يوسف / تتسع عيونه انتي بتقولي اي 


حور / ليله كلمتني وقالتلي 


يوسف / طب يلا سرعه ننزل مصر انا هطلب اول طائره ولو مافيش نأخذ طائره خاصه 


حور / انا خايفه مرعوبه 


يوسف / خشي لما حاجتنا بسرعه عقبال ما اشوف التذاكر 


حور / تهز راسها وتدخل تلم الحاجه ودموعها بتنزل منها كالشلال علي وجهها 


يوسف / يدخل عليها يلا ياحور الطائره كمان نص ساعه


حور / تمشي جنب اخوها وماسكه فيه وحاسه أن روحها بتروح منها 


نرجع مصر 


ليله / بحزن ينفع كده يعني اكذب علي صاحبتي 


ادم / يبتسم ولما سمع صوت حور حس أن الدنيا بدأت ترجع لي لازم اكمل التمثيليه انا بقا 


ليله / هتعمل اي ياعم المصيبه 


ادم / يبتسم كمال مجهز كل حاجه المستشفى والدكتور ورتبت مع امي كمان 


ليله / لا اجرام اجرام 


ادم / يضحك مردوده ليكي ياستي المهم التمثيل يكون كويس نفسي ترجع لحضني 


ليله / انا عملت كده عشان نفسي ارجع اشوفكم مع بعض تاني حرام حبكم ده يضيع ويروح بسهوله كده لا حرام 


ادم / تلمع الدموع في عيونه ولكن يمسك نفسه انتي عارفه وحشاني قد اي 


ليله / تأخذ نفس بحزن عارفه لان حبيبها وحشها هيه الاخره ساعات بتخش تنام في غرفته عندما يكون وحشها وتأخذ هدومه في حضنها والبرفان بتاعه تفضل تشم فيه 


ادم / يرتب علي كتفها بحزن وانتي كمان فرصه يرجع ليكي حبيبك استغلي ذلك الفرصه 


ليله / بكسره نفس لا في فرصه ولا حاجه هيه عايشه جواه منه 


ادم / لان هو مش عايز يدي نفسه فرصه وبعد لكن قدومك ولما يشوف قد اي انتي انسانه كويسه صدقيني هيقع علي بقلبه عليكي ويغمز لها 


ليله / تتضحك وتسرح ممكن 


ادم / اللي خلاني احب البنت اللي كنت عايز انتقم منها يخلي حبيب القلب يموت فيكي 


ليله / طب روح نفذ خطتك لان زمنها في الطائره 


ادم / يدق قلبه بقوة كل ما يحس انها قربت توصل وان هيشوفها بعد ذلك السنين والاساييع والايام والساعات الطويله التي كانت ب?

~البارت (٤٧+٤٨) من قصه ما بين الانتقام والعشق يوكا ⁦♥️⁩

بقلمي يوكا⁦♥️⁩~ 


نروح عند نور 


نور تخرج من المستشفى بعد ما خلصت شغلها وهيه ماشيه حتي توقف تاكسي وكانت مستعجله 

مره واحده تفرمل العربيه قدوم نور 


نور / قلبها بيدق بقوة وتغلق عيونها 


الشخص / يقف في اخر لحظه وبخوف ينزل من السياره 


نور / كانت لسه قافله عيونها من الخوف 


الشاب / بصوت رجولي دافئ انتي كويسه يا انسه 


نور / تحس ان قلبها بيدق بقوة عندما سمعت ذلك الصوت التي دخل جواه قلبها وخلي قلبها عايز ينفجر من كتر دقاته القويه 


نور / تفتح عيونها ببطء شديد وتبص علي ذلك الشاب وتتقابل عيونهم في نظره طويله وتحس نور احساس غريب لم تعرف ما هذا الإحساس لكن احساس في منتهي الجمال احساس خلي نور جسمها بيترعش وقلبه بيدق وصوتها محشور 


الشاب / بقلق يلمس كتفها انتي كويسه تحبي اوديكي المستشفى


نور / مكانتش قادره تشيل عيونها من عليه حاسه لو شالت عيونها هيوحشها ولا صوتها قادر يخرج لكن تستجمع قوتها وبصوت ضعيف رقيق


نور / انا كويسه اسفه كنت مستعجله ومخدتش بالي 


الشاب / انا اللي مفروض اقولك اسف مش انتي انا اللي كنت ماشي سرحان ومش شايف قدومي انا بعتذر ليكي بجد يا انسه 


نور / تبلع ريقها بصعوبه من نظراته اللي كلها رجوله وصوته اللي كله رجوله وتنطق انا نور 


الشاب / يبتسم ابتسامه بسيطه لكن ذلك الابتسامه دوبت قلب نور اكتر مع انها اول مره تشوفه لكنها حاسه انها تعرفه من سنين اول مره تكون في الحاله دي اول مره قلبها يدق اول مره تحس ذلك الاحساس الغريب عليها 


الشاب / اسمك حلو وفعلا رايق عليكي لانك انتي نور فعلا وانا فهد 


نور / بابتسامة خجوله وصوت رقيق شكرا جدا يا استاذ فهد 


فهد / استاذ اي بقا فهد علطول انا مش كبير اوي كده يا صغيره 


نور / تحس بغضب هل هو شايف انها صغيره قدومه هل شايف انها لسه صغيره عمرها أصبح ٢٤ ولكن يظهر عليها انها لسه لم تتم ١٨ سنه 


نور / علفكرة انا مش صغيره انا ٢٤ سنه حاليا 


فهد / بابتسامة وانا مكنتش اقصد كده لانك انتي شكلك برئ جدا مثل الاطفال وبالنسبه ليا صغيره بردوا انا اصبحت حاليا عندي ٣٧ سنه 


نور / تستغرب انت اللي يشوفك يقول انك عندك خمسه وعشرين بالكثير 


فهد / بابتسامة اهوه ايام بتجري بينا 


نور / عندك حق اسفه اني ازعجتك يا فهد 


فهد / تؤ ولا اي ازعاج ياست نور 


نور / تبتسم شكرا عن اذنك 


فهد / تحبي اوصلك شكلك كنتي عايزه تاكسي 


نور / لا شكرا مش بركب مع شاب لم اعرفه واركب مع حضرتك ليه وبمناسبة اي انا لم اعرفك وانت لم تعرفني 


فهد يبتسم من كلامها هو مافيش حد بيفكر كده دلوقتي لكن ممكن تقولي ياستي اخوكي وعايز يطمن انك وصلتي بالسلامه احسن حد يزعجك.


نور / تغضب من كلمه اخوكي اولا انت مش اخويا ومافيش حاجه اسمها كده ثانيا انا كل يوم بمشي لوحدي ومحدش يقدر يقرب مني ده انا انفخ اللي يقرب مني 


فهد / يضحك بقوة عليها اسف لو فهمتي غلط لكن انا كان قصدي خير 


نور / تمام شكرا عن اذنك تشوف نور تاكسي مقرب منهم 


نور / تاكسي يقف التاكسي شكرا يا فهد وتركب التاكسي اول ما تركب تحط أيدها علي قلبها واتنفست بقوة 


نور / اي اللي حصلي ده انا اول مره اشوفك وحصل فيا كده اومال لو شوفتك تاني اي هيحصل فيا تاني لا مش قادره اتلم علي اعصابي 


نور / اهدي كده يا نور انتي متعرفوش وممكن يطلع متجوز انسان زيه استحاله يفضل لحد الان من غير زواج او ارتباط كفايه وسامته وعضلاته وعيونه اه ياقلبي مالك مينفعش كده من امتا وانت كده وتوصل نور الفيلا بتاعت منصور وتنزل من العربيه وتخش جوا 


انما / فهد يسوق عربيته ويفضل يضحك علي تصرف ذلك البنت 


فهد / فعلا صغيره لم اكذب في ذلك الكلمه لكن تختفي تفكيره في نور وتيجي قدومه صوره ليله يحزن فهد وينطق بحزن 


فهد / خمس سنين ومش حسيت بيك هتحس بيك دلوقتي هيه علي امل رجوع يوسف ليها وحياتها أصبحت مايا وكأنها بنتها هيه عمره ما هتشوف حبك ولا شايف اصلا يوسف محتل قلبها وعقلها وكيانها وكل شئ فيها عايش بيه هو ياريت كنتي حبتيني ربع ذلك الحب مكنتش هطمع في اكتر من كده كنت عايز منك نظره امل بس لكن لم اجد.منك غير الاشتياق ليوسف ولامتا ياقلبي عيش حياتك وتنزل دموعه يمسحها بسرعه ويرجع يسوق يروح الشركه 


______________________________________


نروح عند جميله 


محمد / يخرج يلعب في الجنينه لكن كان في حد قاعد جوه سيارته السوداء الفخمه وباين عليه الرفاهيه والحاله الماديه المرتاحه وعمال يراقب محمد بعيونه ينزل ذلك الشخص من العربيه وهو لبس نضره سوداء علي عيونه وحاطط ايده في جيبه ويقرب من ذلك الطفل اللي يخطف القلب


الشخص / ممكن العب معاك 


محمد / انت مين 


الشخص / يطلع من جيبه شوكولاته ممكن تأخذ دي مني 


محمد / لا مش بأخذ حاجه من حد معرفوش غير ابي وامي بس انا مش اعرفك عشان اخذ منك الشكولاته وبعدين انت شايف اني عيل صغير عشان اخذ شوكولاته لا انا راجل مش عيل 


الشخص / يضحك علي ذلك الطفل التي تحس انه ليست طفل أنه إنسان كبير. علي هيئة طفل 


الشخص / ينزل الي مستوي محمد ويخده في حضنه 


محمد./ يبعد عنه 


الشخص / يحس بحزن 


محمد / انا هنادي ماما 

ويدخل محمد جوه ينادي علي امه 


جميله / اي ياحبيبي 


محمد / في واحد برا كان بيديني شوكولاته وانا مرضتش اخذ منه  قولتله اني مش بأخذ حاجه غير من أبي وأمي وقالي العب معاك قولتله لا 


جميله / تبتسم علي دماغ ابنها 


جميله / مين ده تعرفه 


محمد / لا اول مره اشوفه تعالي معايا ويشد امه برا 


تخرج جميله حتي تشوف مين هذا الشخص ولم تلاقي أحد لكن تلاقي علبه كبيره وعليها شوكولاته تفتح جميله العلبه تلاقي لعبه كبيره 


جميله / تقلق معقول هو يبدأ الشك في دماغ جميله والخوف علي انها تفقد ابنها ويأخذ كريم ابنها منها ومتقدرش تشوفه تاني 


جميله / هو شكله اي تقدر توصف 


محمد/ هو طويل اوي وشعره اسود ناعم وعيونه عسلي وابيض 


جميله / تخاف وتقلق تعالا جوا متلعبش برا بعد كده شوفت ليه مش بخليك تلعب عشان في ناس وحشه بتأخذ الاطفال الصغيره عشان كده انا بخاف عليك اوعي تخرج لوحدك بعد كده ماشي ياحبيبي 


محمد / انا مش صغير يا ماما انا كبير وراجل ومش طفل ومحدش يقدر يخدني عشان انا قوي مثل بابا 


جميله / تضحك على ابنها   وتمد أيدها اي رأيك نخرج احنا وبابي وتوعدني انك مش تلعب لوحدك برا 


محمد / هييه يلا بينا مش هلعب برا لكن كل يوم تخرجيني 


جميله / تشيل ابنها وتفضل تبوس فيه بس كده انا ليا كام محمد يعني 


محمد / كفايه بوس انا مش لسه نونو 


جميله ...بتقول لمامي كده طب اهوه تفضل تبوس فيه وتفضل تلعب معاه ويضحك محمد بقوة 

لكن جميله خايفه وقلقانه من أنها تفقد ابنها ولم يكن في حضنها    مره اخرى ويطلب أبوه أنه يخده منها 


جميله / طب روح البس لحد ما اقول لبابي اشطا 


محمد / اشطا 


تخش جميله الغرفه وهيه حزينه وباين عليها القلق يمتلك قلبها


مراد / باستغراب مالك ياحبيبتي 


جميله / انا خايفه اوي يا مراد 


مراد / يقرب منها خايفه وانا جنبك مش عايزك تخافي من اي حاجه مهما كانت اي ثانيا اي اللي مخلي جميلتي الجميله خايفه وحزينه كده 


جميله / كريم 


مراد / يرفع حاجبه ماله 


جميله / تحكي اللي حصل خايفه يطلب ابنه خايفه اوي يا مراد يأخذ مني محمد ده روحي وانا مقدرش اعيش من غيره ثانيه 


مراد / يخدها في حضنه حتي تهدا وتتطمن وهيه في حضنه 


جميله / تنزل دموعها خايفه اوي ابني يبعد عني يا مراد 


مراد / لا ياحبيبتي ابنك هيفضل جواه حضنك وحضني وهو مين اصلا هو ولا حاجه في حياتنا وحياه ابننا انتي اللي تعبتي فيه هو جاي عشان يخده علي الجاهز لا بعينه 


جميله / تبص في عيون مراد بعيون باكيه يعني ابني هيفضل جنبي صح 


مراد / يمسح ذلك الدمعه وينظر في عيونها بحب لو فكر يقرب منه انا ليا تصرف معاه 


جميله / تحضن مراد انا بطمن اوي وانا في حضنك بطمن بحس اني عايشه ومطمنه بحس احاسيس جميله اوي 


مراد / بحب ده انتي حب عمري كله انتي اول حب في حياتي واخر حب وحبي كل يوم ليكي بيكبر انتي اللي انا بموت فيها ولا اقدر ثانيه اعيش من غيرها 


جميله / تفتكر اخوها وحزنه علي حور 


جميله / صعبان عليا ادم وحور اوي 


مراد / بحزن فعلا حد كان يتخيل هو وحور يبعدوا كل ده كل السنين دي نفسه في نظره نفسه يسمع صوتها يخدها جوه حضنه ربنا يصبرهم


جميله / نفسي اعرف ليه حور عملت كده 


مراد / ادم وحور بيموتوا في بعض يعني استحاله كلام حور يكون صح 


جميله / عارفه لكن مستغربه 


مراد / مش ابوها مات في اليوم ده 


جميله/ كانت قالت بس مكانتش عملت كده 


مراد / الله واعلم بظروف لما ترجع كل حاجه هتبان 


جميله / تفتكر هترجع ويرجعوا احسن من الاول 


مراد / استحاله الحب ده يضيع استحاله ده حبهم حب كبير اوي لدرجه لا تتوصف 


جميله / يارب يلا بقا عشان استاذ محمد وعدته أننا نخرج مع بعض 


مراد / يلا بينا ويجهزوا حتي يخرجون مع بعض 


محمد / فرحان أنه خارج مع أمه وأبوه 


ويركب مراد سيارته / ويروحوا الملاهي 


ينزلوا من السياره ويركب محمد الالعاب وجميله ومراد عاملين يزقوا في المرجيحه ومحمد فرحان جدا 


لكن في شخص عمال يراقب فيهم ويحزن 


ويقضوا يوم جميل مع ابنهم 


----_______-----_____-----_____-----_____----____---_____ 


نروح عند حور 


قاعده سرحانه تفكيرها كله في ذلك الحبيب التي لم تشوفه وحشها نظره عيونه وكلامه الدافئ وحشها كل حاجه منه كل لمسه منه كل نظره حب 


حور/ ضمه رجليها ودافنه وشها في رجليها وتبكي بوجع وحزن علي ذلك الحال التي لم تتخيل يوم انها تبعد عنه ده الموت كان عندها اهون من أنها تكون بعيده عن حبيبها 


حور / ياها يا ادم وحشتني اوي ياتري لسه بتحبني زي ما انت ولا نسيتني ياتري عايشه في قلبك لسه ولا خلاص أصبحت ماضي بعد ما وجعتك لكن انا بحبك اكتر وقلبي بينزف من بعدك عني نفسي اسمع صوتك واحضنك واموت انا مش عايزه حاجه غير ده عايزاك جنبي لكن حكم القوي وتأخذ نفس بوجع اه منك يا زمن بتأخذ اقرب ناس لينا 


تمسح دموعها وتمسك التلفون تتطلع صوره ادم وتأخذ الفون في حضنها يرن التلفون تفوق حور من الحاله اللي هيه فيها 


حور / بصوت باكي الوو يا ليله 


ليله / بتمثيل حور الحقي 


حور / يدق قلبها بقوة وتبلع ريقها بصعوبه حصل اي 


ليله / ادم يا حور 


حور / صوتها محشور وبخوف وقلق ماله ادم 


ليله / عمل حادث كبير وحياته في خطر 


يقع التلفون من حور وتحس أن الدنيا اسودت قدوم عيونها ومش قادره تتلم علي اعصابها 


حور / تأخذ التلفون وبدموع هو كويس طيب 


ليله / مش عارفه حالته وحشه اوي لازم تيجي 


حور / انا جايه في أول طائرة وتقفل في وشها وتقوم حور بضعف وتسند وهيه ماشيه لان الأرض لم تحملها 


حور / بصوت ضعيف يوسف 


يوسف / يخرج ويشوف حاله أخته يخاف يجري عليها مالك يا حور حصل اي 


حور / بصوت بيقطع ادم يا يوسف 


يوسف / بخوف ماله 


حور / تنزل دموعها بقوة عمل حادثه وحياته في خطر 


يوسف / تتسع عيونه انتي بتقولي اي 


حور / ليله كلمتني وقالتلي 


يوسف / طب يلا سرعه ننزل مصر انا هطلب اول طائره ولو مافيش نأخذ طائره خاصه 


حور / انا خايفه مرعوبه 


يوسف / خشي لما حاجتنا بسرعه عقبال ما اشوف التذاكر 


حور / تهز راسها وتدخل تلم الحاجه ودموعها بتنزل منها كالشلال علي وجهها 


يوسف / يدخل عليها يلا ياحور الطائره كمان نص ساعه


حور / تمشي جنب اخوها وماسكه فيه وحاسه أن روحها بتروح منها 


نرجع مصر 


ليله / بحزن ينفع كده يعني اكذب علي صاحبتي 


ادم / يبتسم ولما سمع صوت حور حس أن الدنيا بدأت ترجع لي لازم اكمل التمثيليه انا بقا 


ليله / هتعمل اي ياعم المصيبه 


ادم / يبتسم كمال مجهز كل حاجه المستشفى والدكتور ورتبت مع امي كمان 


ليله / لا اجرام اجرام 


ادم / يضحك مردوده ليكي ياستي المهم التمثيل يكون كويس نفسي ترجع لحضني 


ليله / انا عملت كده عشان نفسي ارجع اشوفكم مع بعض تاني حرام حبكم ده يضيع ويروح بسهوله كده لا حرام 


ادم / تلمع الدموع في عيونه ولكن يمسك نفسه انتي عارفه وحشاني قد اي 


ليله / تأخذ نفس بحزن عارفه لان حبيبها وحشها هيه الاخره ساعات بتخش تنام في غرفته عندما يكون وحشها وتأخذ هدومه في حضنها والبرفان بتاعه تفضل تشم فيه 


ادم / يرتب علي كتفها بحزن وانتي كمان فرصه يرجع ليكي حبيبك استغلي ذلك الفرصه 


ليله / بكسره نفس لا في فرصه ولا حاجه هيه عايشه جواه منه 


ادم / لان هو مش عايز يدي نفسه فرصه وبعد لكن قدومك ولما يشوف قد اي انتي انسانه كويسه صدقيني هيقع علي بقلبه عليكي ويغمز لها 


ليله / تتضحك وتسرح ممكن 


ادم / اللي خلاني احب البنت اللي كنت عايز انتقم منها يخلي حبيب القلب يموت فيكي 


ليله / طب روح نفذ خطتك لان زمنها في الطائره 


ادم / يدق قلبه بقوة كل ما يحس انها قربت توصل وان هيشوفها بعد ذلك السنين والاساييع والايام والساعات الطويله التي كانت بتمر بالبطئ 


يروح يتفق مع كمال ويخش ادم المستشفى ويلفوا رقبته 

ورجله بالجبس 


كمال وتسنيم واقفين يصطنعوا الحزن وام ادم معاهم 


توصل حور مصر هيه ويوسف وتأخذ تاكسي علي المستشفي ومعاها تتطلع تجري تشوف كمال وتسنيم وكانت حور في حاله انهيار 


حور / وهو بتسند علي اخوها لانها مش قادره تقف علي رجليها من خوفها علي حبيب قلبها 


الكل / يشوف حاله حور يتأكد الكل انها بتموت فيه مش بس بتحبه 


حور / بصوت ضعيف ادم كويس صح هو فين قولي هو فين هو كويس ارجوك طمن وطمن قلبي علي حبيبي وعنيا 


الكل / يبص لبعض بتوتر من حاله حور لأنها كانت دموعها علي وجهها كالشلال وفي حاله صعبه خوفا من أنها تخسر حبيبها مثل ما اخوها خسر مايا 


كمال / هو أصبح كويس 


تسنيم / بحب وحشتيني اوي يا حور تترمي حور في حضنها وتعيط بقوة انتي كمان اوي يا تسنيم وحشتوني موت 


تسنيم / ترتب علي شعرها اهدي ياحور 


حور / اهدا ازاي يعني قولي ازاي اهدا وروحي معاه اهدا ازاي وهو مش كويس اكون كويسه ازاي وهو بيتألم ارتاح ازاي وهو تعبان هاه قولي ازاي يعني 


ام ادم/ تنظر إليها بحزن طالما بتحبيه كده ليه خلاتي ابني يتألم ويتعذب في نار حبك ليه سبتيه يوم فرحكم وكسرتي فرحه ابني طالما قلبك عليه وخائفة عليه اوي كده ليه بعدتي كل السنين الطويله دي لسه فاكره أن ليكي حبيب وان روحك جواه بتتألم لا هو كان بيموت بس في بعدك عنه كان بيتعذب وكنت بشوف عذابه ودموعه اللي مخبي فيها عشان مش يضعف قدومنا وانتي السبب قولي ليه انتي بقا طالما قلبك عليه ليه عملتي فيه كده مصعبش عليكي 


حور / تفتح في البكاء اكتر لان ذلك الكلام وجع قلبها تقول اي انها وعدت ابوها بأنها تترك ذلك الحبيب لابد تقول اي ان ابوها حرمها من حبها وهيه بتتعذب اكتر منه أضعاف مضاعفة تقول انها هيه اصلا مش عايشه أو عايشه بالاسم انما روحها كانت دائما معاه وكانت متابعه كل أخباره من النت والجرائد وان صوره كلها معاها ودائما في حضنها وبرفانه كنت بتغرق بيه الغرفه قبل ما تنام عشان تحس انها جنبه وفي حضنه ..وأنها كل يوم كانت بتحلم بيها وتصحي علي ذلك الواقع اللي مثل الكابوس وبتقولي قولي ليه ..اه انا موجوعه 


يوسف / صعب عليه حاله أخته لانه عارف مش هتقدر تقول ليه بعدت عن ذلك العاشق هتقول اي تقول إن وعد صغير منعها عن حبها وكلمه صغيره كانت السبب في ذلك السنين الطويله في الفراق تقول اي ولا اي 


حور / كل ما تفتكر قد اي كانت بتعاني تعيط بقوة كل ما تحس قد اي ظلمته وظلمت نفسها معاه تعيط اكتر كل ما تفتكر ذلك العذاب في سنين الفراق الطويله تعيط اكتر واكتر كل ما تفتكر قد اي هو كان وحشها تنهار وتحس أن قلبها بينزف 


تسنيم / كمال / ام ادم تصعب عليهم حور ومن انهيارها لأنها منهاره بقوة وكأن في قلبها مئه حاجه  مستخبيه وبتخبي لحد الان 


ام ادم ..تفتح أيدها الي حور 


حور / تترمي في حضنها لو هو كان بيتعذب انا كنت بتعذب اكتر منه ولو كان هو موجوع فا انا مكسوره ومحروق قلبي علي بعدي عنه لكن مش هقدر اقول ليه انا تعبانه اوي محدش حاسس بيا ولا حد هيحس بيا وبتعب قلبي واشتياقي لي ادم محدش هيحس قد اي انا بموت كلامكم سهل انكم تقولوا لكن قبل ما تقولوا حاجه شوفوا قد اي هتوجع اللي قدامكم شوفوا قد اي تجرح وتموت بالبطئ اه يارب انت العالم كل شئ 


تنزل دموعهم كلهم من كلامها اللي وجع قلوبهم ويوسف كان ينهار لان حاله أخته افتكر حالته عندما ماتت حبيبته وروح قلبه مايا يدي ليهم ضهره وتنهمر دموعه علي وجه بقوة 


كمال / يرتب علي كتف يوسف اي يا بطل لازم تحاول تنسي عشان تعيش 


يوسف / انا انسي نفسي ولا يوم انسي مايا انا انسي روحي ولا انسي البنت اللي قلبي كان عايش بيها انسي العالم كله ولا انسي نظره عيونها انسي حياتي ولا انسي احساسي بالحب في حضنها وتنزل دموع يوسف 


كمال / يخده في حضنه دي الحياه يا ابني محدش بأيده حاجه يعملها كل حاجه بأيد الله وحده ..ولازم تعرف أنه كان وراه كل شئ حصلك حكمه ويوم ما هتعرف اي حكمه ربنا كل حاجه في حياتنا حكمه من ربنا يا بني 


يوسف / بدموع ونعم بالله 


حور / تمسح دموعها عايزه اشوف ادم 


الام / خشي شوفيه تقوم حور بضعف وقلبها يدق بقوة البرق وتحس أن كل خطوه قلبها بيدق اكتر لحد ما تدخل الغرفه تحس ان قلبها خلاص هيقف ده اشتياق سنين طويله مش يوم ولا اتنين اشتياق ايام وشهور واسابيع وسنين اشتياق كبير جواهم 


ادم / قلبه حاسس ان حبيبته بتقرب منه خطوه بخطوه ويحس أنه مش قادر يتلم علي أعصابه عايز يقوم يجري يخدها جواه حضنه يسيطر علي نفسه حتي لا تكتشف ذلك التمثيليه السخيفه اللي وقع بيها قلب محبوبته وحبيبت قلبه 


حور / تقرب من ادم ودموعها علي وشها 


حور / اول ما تشوف ادم  وفتح في نوبه بكاء من كتر اشتياقها الي ادم ومن كتر قد اي هيه محتاجه حضنه 


حور / تترمي علي ادم وتحضنه بقوة كأنها خايفه تسيبه ولو للحظه تانيه ادم يلف ايده عليها ويحضنها هو الآخر بقوة حضن ملئ بالاشتياق والشوق والشغف وجميع المشاعر التي لا تتوصف لدرجه لا تتخيل ولا تتوصف 


وكل منهم دموعه بتنزل منه بقوة كل منهم حزين بقوة ودموعه بتنزل أكثر دموعهم بتنزل من كتر الاشتياق اللي هما فيه وبكل شوق 


حور / مش عايزه تخرج من حضنه ومش عايزه تسيبه 


ادم / حضنها بقوة مش عايز يخرجها من جوه حضنه 


وفضل ذلك الحضن لوقت طويل كانوا الاتنين نازل عليهم الصمت لان مشاعرهم في ذلك الحضن قالت كل حاجه ممكن تتقال أو تتحكي اصلا 


حور / تخرج من حضن ادم بصعوبه مكانتش عايزه تخرج لكنها كانت عايزه تتطمن عليه وتخرج من حضنه وتبص في عيونه بقوة 


ادم / يحزن ليه خرجتي من حضني ليه خرجتي من بيتك وي وطنك ليه سبتي حضني يا حوريتي ليه انا مش عايز ولا كلمه مش عايز اعرف السبب عايزك في حضني بس عايزك جوايا بس مش عايز ولا كلام ولا عتاب حتي لكن عايز ادخلك جوه قلبك واقفل عليكي ونهرب من الدنيا دي يا حور محتاج حضنك اوي عايزه تحرميني من حضنك زي ما حرمتيني منك كل السنين دي يا حبيبتي 


حور / تنزل دموعها من كلامه وترجع تترمي في حضنه انا كمان مش عايزه حاجه من الدنيا دي غير حضنك عارف انا دلوقتي بس عايزه اموت لاني هكون مرتاحه اموت في حضنك معنديش اي مانع اه يا ادم والف اه من اشتياقي والشوق إليك اه يا ادم محتاجه ليك اوي محتاجه احس بحبك والشغف اللي في نظره عيونك انا كنت بتعذب اكتر منك كانت كل كلمه منهم طلعه من القلب مش مجرد كلام وخلاص كان قلبهم هو اللي بيتكلم وبيوصف قد اي هما محتاجين لبعض 


ادم / يتعدل في جلسته وبأيده يحضن وجهها وينظر في عيونها بقوة 


حور / تحط أيدها علي ايده وتبص في عيونه باشتياق وشغف ومشاعر كتير مختلطه كلها شوق وحنين لبعض 


يفضلوا عيونهم في عين بعض وعيونهم بتلمع بالحب واخيرا أصبحوا جنب بعض من تاني واخيرا أصبح ذلك القلبين مع بعض من جديد 


ادم / انا بحبك وطول الوقت ده مافيش حاجه اتغيرت في مشاعري غير أن حبك أصبح أضعاف مضاعفة في قلبي وساكن في عرش قلبي 


حور / تنظر في عيونه ولا لحظه نسيتك ولا لحظه حبي ليك قل ولا لحظه مفكرتش فيك ولا لحظه كنت قادره اعيش من غيرك كل لحظه كنت بتمني اشوفك كل لحظه بحبك اكتر 


حور / تحط أيدها علي صدر ادم وتمسك السلسله دي شايف دي هيه اللي كانت مخليه قلبي قوي ومستحمله كل ده 


ادم / يلمس السلسله بتاعتها ويبتسم أن لسه السلسله منوره رقبتها كل ما كنتي بتوحشيني كنت بمسك السلسله واتكلم معاها واحكيلها عليكي واقولها قد اي مشتاق اليكي يا حوريتي  ويشدها جوه حضنه 


حور / بقلق انت كويس ياعمري صح 


ادم / بعد ما شوفتك لازم اكون كويس 


حور / مالك رجلك ورقبتك 


ادم / جروح بسيطه بس بعد ما روحي رجعت لحضني انا كويس يا حوريتي 


حور / تتطبع قبله علي الجبس اللي علي رجل ادم كده لسه في وجع 


ادم / يبتسم عليها اكون غبي لو لسه في وجع 


حور / تبتسم ياها ياقلبي اخيرا حسيت بالراحه والحب في حضن حبيبك اخيرا ياقلبي 


ادم / يبتسم واخيرا يا حوريتي 


ادم / بجد وحشتيني اوي 


حور / وانت كمان 


ادم / هتسافري مره تانيه 


حور / لا خلاص ولا ثانيه ولا دقيقه ابعد عنك ولا لحظه اعيش من غيرك 


ادم / يبوس أيدها بحب بحبك اوي


حور / بحبك اوي يا ادم 


ادم / ياقلب وعقل ادم انا مش بحلم صح 


حور / لا مش بتحلم انا جنبك وانت جنبي ومش عايزين حاجه تاني من ذلك الدنيا خلاص ده كفايه وجودك جنبي وكفايه أن قلبك حضن قلبي 


ادم / وحشني كلامك انفاسك حركاتك صوتك وحشني حضنك لمستك رائحتك اللي دايما في انفاسي وبرفانك دائما في غرفتي كل ما اشتاق اليكي أغرق الغرفه بيه 


حور / تبتسم تصدق لو قولتلك اني بعمل كده 


ادم / اصدق لان احنا بنحس ببعض يا حور 


حور / كنت بتعذب من غيرك كنت في حاله صعبه اوي 


ادم / انا مكنتش عايش اصلا يا حور 


حور / تلمس وشه وتبص في عيونه بقوة وتتقابل عيونهم في نظره طويله جدا


ادم / يقرب وجهها منه ويخطف منها قبله تقطع أنفاسها من قوه اشتياقهم لبعض من قوة ذلك الحنين اللي في قلوبهم 


حور / تغلق عيونها وتحس أن قلبها رجع يدق من تاني وروحها رجعت من تاني إليها روحها اللي خرجت من جسدها بعد سافرها وكانت عايشه كده عايشه ومش ميته وتفضل ذلك القبله لبعض الوقت الطويل  محدش فيهم قادر يبعد عن التاني وكأنه فيهم مغناطيس كل ما يكونوا يبعدوا يرجعوا يقربوا من بعض تاني 


يدق الباب وهنا بس بعدت حور عن ادم وعدلت شكلها 


ادم / ضحك عليها خش 


يدخل / يوسف اسف لو دخلت في وقت غير مناسب 


ادم / لك وحشه يا چو تعالا 


يوسف / يحضن ادم لان طول فتره السفر ادم بيكلم يوسف وبيطمن علي حور منه وكان بيخلي يوسف يفتح الكاميرا وهيه نايمه ويشوفها وهيه نايمه وقربوا من بعض اكتر يوسف وادم من خلال فتره كلامهم وهما مسافرين 


يوسف / والله وحشني جدا 


ادم / يبتسم وانت اكتر يا چو 


يوسف / يبتسم اخبارك اي حصلك اي 


ادم / أنا كويس بعد ما شوفت روحي من جديد ويمسك في ايد حور لما لقيت نفسي من تاني أصبحت كويس جدا 


يوسف / بابتسامة ربنا يسعدكم مش عايز فراق تاني عشان انا زهقت منكم وفي الاخر تفضلوا تسألوني حور اخبارها اي يا يوسف ممكن تفتح الكاميرا عشان اشوفها حتي لو نايمه 


ادم / يبرق الي يوسف 


حور / ترفع حاجبها كاميرا اي 


يوسف/ الاستاذ مكنش بينام غير لما يشوفك وانتي نايمه طبعا بالمساعده مني 


ادم / يضربه في كتفه 


حور / تبتسم بجد وليه مش قولتلي 


يوسف / علي اساس هتعملي غلبانه انتي كمان طول ما كنت بتكلم معاه كنتي لازم تخليني افتح المكبر حتي تسمعي كلامه ..ولما بنتكلم واتساب كنتي بتخدي التلفون تكلمي علي أساس انا 


حور / يا ابن الا وتديلوا بوكس بمرح 


ادم / ينظر إلي حور كانوا لازم نحتاج لغلس ده لو مكنتيش مغيره رقمك ومحدش عارف رقمك كنت كلمتك انتي من غير ما احتاج لذلك الغلس 


يوسف / يصطنع الحزن دلوقتي چو بقا كوخه 


تتضحك ادم وحور بقوة 


ادم / انا اقدر انا بجد استجدعتك اوي يا يوسف واتمني انت كمان تفوق لنفسك وتشوف حياتك وتبص لجانب اخر هتشوف مين بيحبك وعايز رضاك يا يوسف 


يوسف / يغلق عيونه بوجع ويفتكر مايا يبتسم غصب عنه عندما يفتكر ذكرياتهم مع بعض وحبهم 


ادم / حاول بفرصه انك تعيش حاول يا يوسف 


يوسف / بعدين الكلام ده 


حور / نفذ وعدك اللي وعدته لمايا قبل ما تموت


يوسف / يفتكر ذلك الوعد جوزه من ليله 


يخبط الباب ويدخل حد 


كان / يوسف سرحان وليست شايف مين اللي دخل 


ليله / اول ما تشوف يوسف كانت عايزه تجري عليه تحضنه وتترمي جوه حضنه قد اي وحشها لكن مش من حقها تلمسه مش من حقها تجري علي حضنه وتقوله انا مشتاقه اليك حبيبي لم انساك ولا ثانيه لم ابطل احبك ولا لحظه واحده لم اقدر اعيش من غيرك اللي كان مصبرني مايا لأنها من رائحتك 


ليله / تبص الي يوسف وبصوت مليان بالحب والحنين والاشتياق وحشتوني اوي 


حور / تتسع عيونها وتلف تشوف ليله تقوم تجري تحتضنها بقوه 


ليله / تحضن حور بقوه 


حور / وحشتيييييييني 


ليله / انتي كمان وحشاني اوي مش قادره اوصفلك قد اي وحشاني وتنظر الي يوسف التي كانت نفسها تقوله ذلك الكلمه 


يوسف / ينظر إلي ليله ونظرات الاشتياق اللي في عيونها ونظرات الحب يستغرب معقول لسه بتحبه لحد الان وعائشه علي امل رجوعه معقول 


يوسف / يبتسم ويقوم ويلاقي نفسه بيقرب من ليله ويمد ايده الي ليله 


ليله / تمد يدها وهيه بتترعش وقلبها بيدق بقوة جدا وحاسه أن قلبها هيقف وصوتها محشور وبيترعش 


ليله / تلمس ايد يوسف وتفضل ايدهم في ايد بعض من غير ما حد فيهم يحس ..وعيونهم تتقابل في نظره طويله 

نظره عيون ليله كانت كلها اشتياق وحب ومش قادره تشيل عيونها من عليه نظرات يوسف كانت غريبه 


ادم / وحور بصوا لبعض 


ليله / في سرها محتاجه دلوقتي اترمي جوه حضنك وقولك قد اي وحشتني يا يوسف قد اي محتاجه اوصفلك حبي ليك قد اي محتاجه اكون في حضنك وبين ايدك هل سايحس قلبك يوم ما بيا ولا هفضل كده عايشه في الاوهام يا حبيبي 


يوسف / يبلع ريقه ويطلع صوته اخبارك اي يا ليله 


ليله / كانت عايزه تقول من غيرك كنت بموت كانت عايزه تقوله مكنتش عايشه اصلا ..ولكن لما شوفتك رجعت الحياه ليا من تاني ورجعت ليا الروح يا روح الروح 


ليله / صوتها محشور ولكن يطلع فيه كل معاني الحب والمشاعر ..لازم اكون كويسه طالما شوفتكم كل ده كان ايدهم في ايد بعض ومش واخدين بالهم 


يوسف / يأخذ باله يروح يشد ايده من أيدها 


ليله / تتوجع لكنها تخبي ذلك الوجع المؤلم 


ويدخلوا الكل الي غرفه ادم ويفضلوا يضحكون مع بعض ليله عماله تبص علي يوسف من تحت لتحت 


يوسف / يشوف نظراتها ويتوجع أنه بيوجع قلبها وهو جرب الوجع وعارف الوجع ده إحساسه اي 


حور / وادم عيونهم لم تبعد عن بعض 


يدخل الدكتور يعمل نفسه بيكشف علي ادم ويقولهم ممكن يخرج لكن محتاج راحه وبلاش ضغط علي نفسيه المريض 


ويخرج من المستشفى ويروح البيت تقعد حور مع شويه وكان لازم تمشي عشان امها لحد الان لم تعرف أنهم رجعوا مصر وتمشي حور ولكن قلبها مع حبيبها وتوصي أم ادم علي حبيبها وأنها هتيجي اول ما يطلع النهار ويرجعوا البيت فعلا لكن الكل كان نايم ومحدش يعرف أنهم رجعوا 


ليله / تخش الغرفه تلاقي مايا نايمه علي سرير ليله تغير هدومها وتبتسم وتروح تنام جنب مايا وتخدها جواه حضنها بحب 


يوسف يخش الغرفه مكنش عايز يخش ذلك الغرفه لان فيها ذكرياتهم هو ومايا اول ما يخش تنزل دموعه اول ما يفتكر أيامه وحياته معاها يبص علي كل حته في الغرفه كانت فيها ذكريات ليهم مع بعض .يبص علي التسريحه ويفتكر عندما كانت بتقعد هنا تسرح شعرها ويقرب من الدلاوب بتاعها ويفتحه ويقع في وشه فستان فرحهم يتحصر قلب يوسف يخد هدوم من هدومها ويقعد علي السرير ويأخذ الهدوم في حضنه ودموعه بتنزل منه بغزاره وقوه ولا قادر ينساها ولا قادر يعيش من غيرها 


حور / تخش غرفتها واخير فرحانه بعد ذلك السنين العذاب اللي مريت علي الكل وحضنت المخده ونامت 


ادم / ينام علي السرير ويفرح اخيرا أن حبيبت قلبه رجعت إليه من جديد ويحضن المخده وينام هو الآخر 


نور / نايمه في الغرفه ولكن كل ما تقفل عيونها تشوف قدومها فهد وصوره فهد 


نور / اي مالك يا انا خلاص انتي مش هتشوفيه تاني اصلا وتنام بحزن 


ويمر ذلك اليوم وفي صباح يوم جديد علئ لابطال جميعا صباح ملئ بالمفاجات صباح جديد ليست نعرف اذا كان يوم سيئ أو مشرق لكن كل حاجه هتبان 


يقوم يوسف من ذلك الحلم اللي كان بيحلم فيه بمايا يقوم يوسف يغير هدومه وينزل يروح المقابر ويقرب من قبر مايا 


يوسف / اه ياحبيبتي وحشاني اوي بتعذب من غيرك حياتي ليست حياه ولا ليها اي طعم نفسي تكوني في حضني انا حتي بنتنا مش قادر اشوفها مش قادر اشوفها ولا قادر اقرب منها لانها السبب في بعدك عني يارتنا كنت خليتك نزلتي البيبي كان هيكون زمانك في حضني يا مايا انا اسف انا السبب انا تعبان من غيرك نفسي افتح عيني الاقي كل ده حلم وانك جنبي نفسي يا مايا تكوني جنبي مش قادر اعيش ولا قادر اشوف حياتي يارب صبرني من عندك ورغبتك وي وعدي ليكي مش عارف هنفذه ازاي ازاي اظلمها معايا وانا مش حاسس بيها وهيه بتموت فيا اه يارب انا تعبان ويقول بصوت عالي ياااااااااااااارب وتنزل دموعه 

يلاقي يوسف حد بيحط ايده علي كتفه 


يلف يوسف يشوف ؟


ياتري مين ؟


ياتري هيقدر يعيش مع بنته ويشوفها ؟


هل هيقع في حب ليله ولا مش هيقدر ؟


واي مصيره 


__________________________________________


نروح عند رغد 


رغد / تقوم تنزل المطبخ حتي تشرب بعض الماء تخبط في حد وتصدم ؟


ياتري رغد هتقبل علاقه ادم وحور ولا لا 


هل حاجه هترجع تفرق ما بين حور وادم من تاني واي مصيرهم من وجهه نظركم ؟


___________________________________________


نروح عند جميله 


جميله / تصحي كم من النوم وتحس بخوف تخش غرفه محمد ولكن ؟


ياتري اي ؟


ممكن كريم يأخذ محمد منهم ؟


محمد هيقدر يقبل فكره ان مش أبوه مراد ولا لا ؟


وياتري اي المصير ؟


____________________________________


علي جانب آخر خالص 


يوصل شاب من الطائره ويركب عربيته الفخمه ويسوق بسرعه جنونيه لا درجه أنه كان هيموت كذا حد ولم يفرق معاه ويمشي بسرعه جنونيه


ياتري مين ذلك الشاب ويكون اي دوره في القصه ؟


ياريت توقعات حلوة ؟


__________________________________


نروح عند نور تنزل تروح المستشفى وتخش المستشفى وهيه داخله تخبط في حد كانت هتقع ولكن حد يلحقها في اخر لحظه ؟


ياتري مين ؟


توقعات حلوة بقا ؟بقلمي يوكا 


~البارت (٤٩+٥٠ ) من قصه ما بين الانتقام والعشق~ يوكا 

بقلمي يوكا⁦♥️⁩. الحلقه الاخيره من الجزء الاول الي إلقاء في الجزء الثاني بقلمي يوكا


نروح عند يوسف 


يوسف / قاعد وماسك التراب اللي علي قبر مايا 


يوسف / وحشاني اوي يا حبيبتي بعدك عني عذاب تعرفي كل يوم بتخيل انك نايمه جنبي كل يوم بشوفك جنبي وبخدك في حضني عارفه حالي في بعدك اي عذاب يا حبيبتي اه عذاب يا مايا حبيبك بيتعذب في بعدك حبيبك موجوع محتاجك اوي الفتره دي بذات جنبي محتاج وجودك جنبي محتاج اني احس في حضنك بالحنان والحب من تاني كده هونت عليكي تبعدي عني كل ده هان عليكي قلبي ياقلبي اه يا مايا حضنك وحشني صوتك الدافئ وحشني كلامك ضحكتك لمستك جنونك كده كل ده بعد عني ساعات وايام واسابيع وشهور وسنين لم اهون عليكي انا بحبك انا محتاجك حبي ليكي لم ينقص ولا حاجه حبي ليكي بيكبر بس انتي فين عشان تشوفي حالتي اي في بعدك نفس في حضن عنيكي انا عارف انك حاسه بيا اتمني ليكي تكوني مبسوطه ويرحمك برحمته الواسعة يارب انا عارف انك بتتعذبي عشاني لكن انا مش عارف ازاي هقدر اوفي وعدي ليكي انا هظلمها لان انا مش شايف ولا هشوف غيرك يا مايا 

وتنزل دموع يوسف علي قبر مايا بحزن وي وجع 

يلاقي يوسف حد حط ايده علي كتفه يلف يوسف ويلاقي طفله صغيره جميله اوي 


يوسف / ينظر إلي ذلك الطفله بقوة قد اي هيه جميله وقد اي تشبه مايا تتضحك الطفله ونفس ضحكه مايا وغمازات مايا 


يوسف / يسرح فيها وبصوت ضعيف انتي مين 

صح يوسف لم يعرف بنته لانه مش شافها من ساعه ما اتولدت تظهر ليله من وراها 


ليله / مايا وتبرق ليوسف اكيد معرفتهاش لانها اصبحت احلي بكتير وفي الحقيقه احلي من الصور اللي كنت ببعتها ليك 


يوسف / في سره صور اي 


ليله / في سرها استر يارب 


مايا / تترمي في حضن ابوها علفكرة انت وحشتني اوي يا داد كان نفسي اشوفك من زمان اوي بشوفك كل يوم مع ليله في الصور ليله قالتلي انك مسافر عشان تجيب ليا الالعاب كتيره وهدوم صح 


يوسف / نزل عليه حاله سكوت مش عارف ينطق ومش عايز ينظر علي ذلك الطفله التي نسخه طبق الاصل من امها كلامها حركاتها ابتسامتها لم نظره إليها أتوجع وافتكر مايا بكل تفصيله فيها 


مايا / ببراءة انت مش فرحان انك شوفتني 


ليله / بسرعه لا طبعا ازاي هو فرحان جدا ودي من تأثير الفرحه وتبص ليوسف جامد 


مايا / عارف يا بابي ليله كانت بتحكيلي كتير عنك وانك قد اي حلو وقد اي طيب. وقد اي انت كويس انا كنت زعلانه عشان كل الناس عندها بابي ومامي وانا لا لكن ليله كانت دائما جنبي في كل لحظه وكنت بحس انها امي وابي ليله مافيش زيها ينظر يوسف الي ليله التي نظرت في الأرض 


مايا / تزعل عندما تلاقي ابوها لم يرد عليها ولا كأنها موجوده 


مايا / انت مش بترد عليا ليه انا مش بكلمك مينفعش حد يكلم حد ومش يرد عليه لأن عيب مش انتي بتقوليلي كده يا ليله 


ليله / تبتسم وتلمس شعرها وتنزل الي مستوي مايا بصي ياحبيبتي بابا جاي من السفر وتعبان اوي وكان بيتكلم مع مامي زي ما انتي بتيجي هنا عشان تكلمي معاها وتحكيلها اي رأيك تحكي لمامي انتي عايزه اي دلوقتي 


مايا / تبتسم ماشي 


مايا / ممكن تقوم 


يوسف / ينظر لها باستغراب ليه 


مايا / قوم بس مش هخطفك علفكرة


يوسف / يكتم ضحكته ويقوم يقف 


مايا / ممكن تقفي جنبي يا ليله

ليله تقف جنب مايا 


مايا / وانت اقف جنبي كمان يقف يوسف جنبها وتكون مايا في النص وتبص الي قبر امها 


مايا / اخبارك ايه مامي كنت عايزه اشوفك واشوف انتي شكلي ازاي عشان الكل بيقولي أن انا اشبهك بس يلا مش مهم بصي بقا يا مامي دول احلي حاجه ليله وبابي وتمسك مايا في ايد ابوها مما يخلي يوسف يتوتر من حركات مايا ويحس احساس غريب عندما لمست مايا ايده وتمسك مايا في ايد ليله 


مايا / شايفه احنا حلوين ازاي مع بعض يا مامي انا عايزه اقولك اني بحب ليله اوي بحسها امي ودائما بتكون جنبي يا مامي انا مبسوطه عشان عارفه ليله 

وبابي كان نفسي اشوفه وشوفته وتحط مايا ايد يوسف في ايد ليله 


مايا / انا عايزاكم مع بعض ممكن


ليله / تصدم من حركه ذلك الطفله الصغيره وتتوتر جامد ويوسف يتصدم ويحس احساس غريب ويتوتر وينظر الي ليله التي نظرت في الأرض ترفع ليله وشها وتتقابل عيونهم في نظره طويله قالت كلام كتير اوي 


يوسف / مستغرب من أفعال ذلك الطفله ..ولا كأنها بنت كبيره وليست طفله لما تجاوز السادسه من عمرها 


ليله / في سرها عملتي اللي كان نفسي اعمله يا مايا عملتي اللي كان بقالي عمر مش عارفه اعمله عملتي اللي كان لساني مربوط عليه قولتي اللي كان نفسي اقوله وتنظر الي يوسف جامد


يوسف / ينظر لها وفي سره حتي انتي عايزه اكون معاها طب اعمل اي في قلبي اللي مع حبيبتي التي تحت التراب 


عقله / اديك قولت تحت التراب يعني لازم تفوق لنفسك بقا اللي راح مش بيرجع عمرك شوفت ميت قام من الموت لا يعني لازم تفوق لنفسك ولازم تربي بنتك في حضن ام مش هتكون محرومه من امها الحقيقه وتتحرم من امها اللي ربتها ولا كأنها بنتها وضيعت حياتها عليها كل ده علي امل رجوعك كل ده علي امل انك ترجع وتخدها في حضنك وانت بكل قسوه بتجرح فيها 


قلبه / لكن قلبي مع مايا ازاي يعني 


عقله / مش شايف نفسك لما شوفتها فرحت ازاي بلاش تكذب نفسك انت حبيتها ولكن لم تحس بذلك المشاعر 


قلبه / ازاي يعني هو في حد بيحب اتنين


عقله / اه ممكن تحب اتنين لكن حبك ليها مختلف انت حبيتها حبيت وجودها جنبك حبيت انها دائما جنبك من وانتم صغار عشان كده مش حاسس بحبك إليها عشان مش حاسس ان ممكن تكون فعلا من حبيتها معني انك فكرت فيها في يوم من الايام معني كده أن انت كنت مشدود إليها 


قلبه / اديك قولت مشدود لكن مش حب 


عقله / مش عايز تعترف لكن يوم ما تعرف هتندم علي كل لحظه كنت بعيد فيها عنها 


قلبه / يوه بقا اعمل اي اديلي اشاره يا الله 


ينزل المطر عليهم 


تتسع عيون يوسف معقول هيه دي الاشاره 


عقله / محتاج اي تاني عشان تصدق 


مايا / بابي بابي انت رحت فين 


يوسف / يفوق من شروده هاه 


مايا / انت مش معايا خالص 


يوسف / يتعصب عليها من غير قصد يوه بقا ناقصه لعب عيال كمان 


مايا / تبص إليه بعيون حزينه 


ليله / تزعل وتشيل مايا علي أيدها وتبوسها نقرأ الفاتحه لمامي عشان نمشي 


مايا / تهز راسها بمعني اه 


ويقرا كل من يوسف وليله ومايا الفاتحه الي مايا 


ويركبوا السياره مع يوسف التي كان سرحان ويتعصب يوسف علي ليله 


يوسف / ممكن اعرف ازاي تخلي طفله زي دي تروح المقابر ويتكلم بصعبيه 


ليله / تتوجع من كلامه وعصبيته عليها 


مايا / انت بتزعق ليها ليه ليله كل اسبوع تخدني اشوف مامي واتكلم معاها عشان مش انساها ليله كل ما تيجي معايا  تبكي جنب مقابره اني وتقول كلام مش مفهوم اللي بتزعق ليها دي وانت مش موجود كانت هيه امي وابي وانت كنت فين متزعقش ليها مره تانيه انت كنت فين اصلا انت بابي بالاسم 


يوسف / يتوجع من كلام ذلك الطفله التي فهمه كل شئ وكأنها اكبر من عمرها هو فعلا ابوها بالاسم هو كان فين طول ما ليله كانت هيه سهرانه جنبها كان فين طول ما هيه كانت الأم والاب ليها هيه الابوه ليست اب بالاسم فقط لا الابوه شئ كبير جدا 


ليله / تنظر في الأرض بحزن 


مايا / تمسك أيدها مش حايزه تزعلي لو هيزعلك انا مش عايزه بابي يفضل هنا لو هيزعلك خليه يرجع مكان ما جي انا مش اعرفه اصلا 


يوسف / يتوجع من كلام ذلك الطفله التي جي علي الوجع 


ليله / بزعل لا عيب تقولي كده دي بابي اللي كان نفسك تشوفيه وتترمي في حضنه صح قولي لداد اسفه يلا 


مايا / لا مش هقول لانه زعلك 


ليله / لا لو بتحبي ليله قولي اسفه ولا عايزه بابي يقول إن انا معرفتش اربيكي ويتريق عليا يرضيكي يعني 


مايا / تهز راسها لا مش يرضيني اسفه يا بابا وتنط علي ابوها تبوسه من خده 


تتسع عيون يوسف من ذلك حركتها البريئه وانا كمان اسف اني اتعصبت عليكي وعلي ليله 


مايا / أيوة كده انا احبك 


ليله / تبتسم هيه ويوسف علي مايا 


يوسف / يبص علي ليله من المرايا وهيه وخده مايا في حضنها وكأنها خايفه أن الهوا يزعجها 


يوسف / يفضل يبص علي ليله وعلي اهتمامها بذلك الطفله ولا كأنها امها اللي جبتها 


يوسف / بشكرك يا ليله 


ليله / بعدم فهم علي اي


يوسف / انك فضلتي جنب مايا وأنك كنتي ليها ام وضيعتي حياتك عليها 


ليله / بزعل اوعي تقول كده انا عمري ما حسيت ان مايا غريبه بالعكس أنا حاسه انها بنتي انا وحته مني انا حاسه انها فعلا بنتي مش مجرد اسم وخلاص 


يوسف / يبتسم لانك انسانه طيبه اوي يا ليله وجدعه اوي دائما واقفه جنب الكل حتي ماما 


ليله / مكانتش عشره سنين طويله العشره مش بتهون غير علي ولاد الحرام يا يوسف 


يوسف / يبتسم عندك حق وانتي فعلا حفظتي علي ذلك العشره ولا لم تنسي يوم العشره دي 


ليله / انتو أهلي يا يوسف 


يوسف / يبتسم طبعا يا ليله وتنظر ليله الي يوسف بكل حب كانت عايزه تقوله بحبك اوي يا يوسف ارجوك حس بيا وحس بحبي وحس بكل احساس جوايا امتا تحس بيا هل في امل من حبك ولا العشم هايخدني  يا حبيبي ولا شكلي تفضل عايشه في الاوهام 


يوسف / شاف ذلك الكلام في عيونها شاف قد محتاجه تقوله علي كل المشاعر اللي جواها شاف قد اي محتاجه تحكي إليه عن حبها اللي عايش جواها بقالها سنين طويله شاف قد اي هو وحشها ونفسها تترمي في حضنه شاف قد اي هيه موجوعه ونفسها بنظره حتي لو شفقه منه ويحزن يوسف من ذلك النظرات لانه عمره ما حب يشوف ليله بذات حزينه وتكون حزينه بسببه هو لأنها انسانه عزيزه اوي عليه وينظر ليها بحزن وعيونه تقول حظك وقع قلبك في انسان مش بيحس ويوم ما حس حس بواحده تانيه وليست بيكي مع انك كنتي قدوم عيونه 


ليله / تنظر في عيونه وترد بعيونها صابره حتي لو فاض الكيل صابره وهفضل مستنيه لحد ما الاقي قلبك حس بيا صابره واثقه في يوم انك هتحس بيا يا يوسف ولحد ما يجي اليوم ده صابره وهصبر عليك لحد ما تشوف حبي واشوف حبك ليا صابره رغم الجروح اللي في قلبي صابره رغم اني نفسي اقولك دلوقتي بحبك يا يوسف 


يوسف / يرد بنظرات عيونه تفتكري هيجي اليوم ده اللي احس بيكي واقدر اشفي ذلك الجروح اللي في قلبك وانسيكي كل جرح وكل وجع كنتي عايشه فيه بس امتا تفتكري ذلك اليوم 


ليله/ افتكر لان انا احببتك بنيه صافيه وفي كل لحظه كنت بتمني من ربنا وجودك في حياتي وعارفه أن اليوم ده جاي يعني جاي لكن امتا معرفش لكن عارفه أن اكيد في يوم من ذلك الايام المتعبه هسمع الكلمه اللي نفسي اسمعها من ما بين شفايفك الكلمه التي تتكون من اربع حروف بحبك يا ليله 


يوسف / يبتسم ليها واستحاله ربنا يضيع ذلك المشاعر الصافيه ويعذبك أكثر 


ليله / تبتسم إليه وانا مستنيه يا يوسف 

كل ده كانت نظرات عيونهم اللي بتكلم وليست لسانهم ويبتسموا لبعض 


مايا / تنظر ليهم وتبتسم وتقول في سرها 


مايا / عايزاكي تكوني انتي مامي يا ليله وتكوني جنب بابي وتحضن مايا ليله جامد 


ليله / تبتسم عليها 


ليله / اي رأيك نودي مايا الملاهي


يوسف / بتوتر هو اصلا مش عايز ينظر في وجهها لان كل ما ينظر عليها يشوف ذلك الحبيبه التي تحت التراب 


يوسف / لازم انهارده 


ليله / تقلد صوت مايا بليززز بابي ممكن نروح الملاهي حتي نفرح ذلك القمر وتتضحك 


يوسف / يضحك عليها وعلي اي بليزز نروح الملاهي منروحش ليه ويأخذ يوسف مايا وليله ويروحوا الملاهي تنزل مايا وتمسك في ايد يوسف وليله وتمشي في النص ومبسوطه أن واخيرا أصبح عندها ام و اب زي ما بتشوف أصحابها 


ويلعبوا مايا ويوسف بيحاول يهرب من شعور الابوة ومن شعور ان دي بنته وشبيه حبيبته 


ليله / عملت كده حتي تقدر تقرب يوسف من مايا وتتحسن علاقه يوسف بي بنته التي لا ذنب ليها أنها جت ذلك الحياه لم تجد أم أو أب بجانبها


_____________________________________________

نروح عند نور 


نور / وهيه داخله المستشفى تخبط في حد


نور / ترفع وشها وتنظر الي ذلك الشاب التي مسكها قبل ما تقع 


نور /.تتسع عيونها انت تاني 


فهد/ لا شكلي كده متراقب ولا اي 


نور / ترفع حاجبها وتشاور بأيدها وانا ارقبك انت ليه أن شاء الله


فهد / بمرح لا يوجد مقاومه مني صح 


نور / تتعصب مغرور علفكرة بالعكس غليظ جدا 


فهد / يرفع حاجبه عيني في عينك كده 


نور / وابص في عيونك ليه أن شاء الله


فهد / عشان اعرف اذا كنتي صادقه واني غليظ فعلا ولا لا 


نور / كان قلبها بيدق بقوة اصلا وكانت متحكمه في مشاعرها وفي دقات قلبها السريعه التي وشكت علي الانفجار في اي لحظه وأنه سامع صوت قلبها 


فهد / بتعملي اي هنا يا صغيره 


نور / بغضب قولتلك انا مش صغيره وانا اللي مفروض أسألك بتعمل اي هنا يا شحط انت


فهد / يضحك عليها بقوة انا شحط ماشي ياستي انا هنا كنت بدفع فلوس المستشفى عشان صاحبي كان هنا امبارح وكنت بدفع الفاتوره 


نور / الف سلامه وانا اكون دكتوره جراحه هنا 


فهد / يستعجب انتي دكتوره 


نور / بغرور اه انا اكيد مصدوم أن واحده في جمالي دكتوره يضحك عليها فهد شكلك لمضه 


نور / ثانكس يا كابتن 


فهد / العفو يا دكتوره نور بقا محدش يقدر يتكلم معاكي ياستي 


نور / لا عادي انا متواضعه علي فكره 


فهد / يبتسم اتشرفت بيكي


نور / الشرف ليا 

يمد ايده فهد الي نور تمد أيدها الشرف ليا انا وتتوتر اكتر عندما لمست ايده الدافئه 


فهد / ده الكارت بتاعي لو احتاجتي حاجه في اي وقت 


نور / مع اني مش هحتاج بس يلا وماله 


فهد / يبتسم يلا اسيبك تشوفي شغلك احسن في الاخر تقولي معرفه سوده من اولها 


نور / تتضحك ببراءة لا ياعم متقلقش 


فهد / يبتسم لا اقلق 


نور / يلا من هنا احسن أرش مياه 


فهد / ونبي ده كلام دكتوره 


نور / انا دكتوره بيئه ياعم 


فهد / عم امشي يابت من هنا 


نور / ما انا ماشيه اهوه متزقش طاه 


فهد / يبتسم هتوديني في داهيه انا لمستك اصلا 


نور / امشي احسن الم الناس واقول انك عايز تغرغر بيا 

فهد يضحك بقوة وعلي اي الطيب احسن عن اذنك يمشي فهد من قدوم نور 


نور / تأخذ نفس طويل بقوة وتحط أيدها علي قلبها مالك ياقلبي مش علي بعضك شكلك ياقلبي حالك اتشقلب من ساعه ما شوفته حالك مش علي بعضه ياقلبي اقوي كده بقا مش عايزين جرح اول ما يشوفها بتوتر مع اني عايزه افضل قدومه لكن بتوتر وبكون عايزه اجري من قدومه مع اني نفسي يفضل قدوم عنيا دائما ونفسي اتكلم معاه اكتر واعرف عنه اكتر يارب بقا مالي كده مش عارفه مالي 

وتبدأ شغلها وهيه سرحانه وتخش غرفه العمليات وتبدأ في إجراء عملية جراحية 


__________________________________________


نروح عند رغد 


رغد / تنزل حتي تشرب بعض الماء وهيه خارجه تخبط في ؟وتصدم عندما تشوف بنتها 


رغد /. تصرخ حور 


حور / بحب ماما 


رغد / انتي هنا ولا بحلم 


حور / لا هنا يا امي انا هنا وتحضن امها جامد 


رغد / تحضن بنتها بقوة وتنزل دموعها كده يا حور اهون عليكي كده هونت عليكي تغيبي عني كل .ده من غير ما اشوفك 


حور / اسفه يا امي وحشاني اوي اوي يا ماما 


رغد / مش مصدقه نفسها انها شايفه بنتها قدوم عيونها 


رغد / يوسف فين 


حور / هنا بردوا 


رغد / ده وحشني اوي تعالي نشوفه تخرج حور ورغد من المطبخ يشوفوا يوسف داخل ومعاه مايا وليله 


يوسف / اول ما يشوف أمه يطلع يجري عليها ويحضنها بقوة ويلف بيها وحشاني اوي ياست الكل 


رغد / بدموع وحشتوني اوي يا عيالي


يوسف / مش عايز دموع من العيون الحلوة دي احنا اهوه 


رغد / مش هتسافر تاني صح 


حور / بسرعه طبعا صح خلاص كفايه غربه بقا 


يوسف / ينظر إلي ليله التي كانت مستنيه جواب يوسف وينظر الي بنته اللي نظرت إلي ابوها بقوة 


يوسف / هفضل قاعد هنا بس اوعوا حد يزهق مني بقا 


رغد / تحضن ابنها مين دول اللي يزهقوا منكم 


تنزل ام مايا علي الصوت اول ما تشوف حور ويوسف تفرح وتقرب منهم 


ام مايا / الغالي


يوسف / يجري عليها يبوس أيدها ليكي وحشه ياست الكل 


ام مايا / ترتب علي شعره انت اكتر يابني حور تقرب منها والله وحشتوني اوي 


ام مايا/ وانتو كمان مش مصدقه عيوني والله 


يوسف / وحور / لا صدقوا احنا اهوه بشحمنا بلحمنا 


يضحك الكل عليهم ويقضوا وقت مع بعض ما بين ضحكاتهم وهزارهم مع بعض وتقول حور ورايا شغل ولازم اروحه حتي تقدر تروح الي حبيب قلبها العاشق 


الام / انتي جايه علي الشغل خليكي معايا انهارده وبلاش شغل 


يوسف / بسرعه في شغل مهم عشان كده احنا رجعنا ولازم حور تروح


الام / بحزن ماشي يابنتي تقوم حور تغير هدومها وتنزل تركب عربيتها وتروح الي بيت ادم تخبط وتفتح ليها ام ادم 


الام / بابتسامة صباح الخير يا حبيبتي 


حور / تقابل ام ادم اخبار ادم اي يا امي 


الام / اول ما شاف وشك ورجع ابني زي الاول 


حور / تبتسم ممكن ادخل 


الام / بتوتر اه طبعا 


الام / بصوت عالي حور وصلت يا ادم 


ادم / يتوتر ويلبس الرقابه ويقعد علي السرير بسرعه تخبط حور ممكن ادخل ولا لا 


ادم / مش محتاجه إذن علي فكره يعني 


حور / تخش وتقعد جنب ادم البطل بتاعي أخباره اي انهارده 


ادم / يحضن وشها بأيده طالما شايف الوش ده هكون اي غير كويس يعني 


حور / تبتسم فطرت ولا لسه 


ادم / ويجيلي نفس ازاي وانتي بعيده عني 


حور / دقيقه وارجع تقوم حور تخش المطبخ تجهز بعض الطعام الي ادم وترجع الي ادم 


ادم / يبتسم عليها ويفضل يراقب فيها بعيونه ولم يشيل عيونه عنها 


حور / تقرب منه وتحط الاكل قدوم ادم وتبدأ تأكل ادم بأيدها بكل حب وحنان 


ادم / ينظر في عيونها بحب ويأكلها هو الآخر 


حور / خد دي كمان 


ادم /. تؤ شبعت مش قادر خلاص 


حور /. كده 


ادم / يبوس أيدها صدقيني اول مره اكل بنفس كده من سنين 


حور / تحزن اسفه يا ادم 


ادم / مش بقولك كده عشان ازعلك 


حور / تبتسم انا مش بعرف ازعل منك اصلا 


ادم / يشيل الاكل من قدومهم ويقرب حور عليه علي فكرة وحشتيني اوي يا حور 


حور / تتوتر جامد وقلبها بيدق بقوة جدا وحاسه روحها بتروح من قوه دقات قلبها 


ادم / يسند دماغ حور علي دراعه ويتنفس في وجهها بحب 


حور / قلبها يدوب من ذلك النفس وبصوت ضعيف ادم ممكن امك تخش علينا وانت مريض وتعبان 


ادم / يحط صوابعه علي شفايفها هششش ولا كلمه عايز افضل أتأمل فيكي وبس 


حور / تبتسم طب لازم تتعدل في جلستك وتقعد كويس عشان متتعبش 


ادم / عمري ما بحس بتعب ولا وجع طول ما انا جنبك 


حور / بتوتر تبلع ريقها بصعوبه مش وقته علي فكره بعدين ماما تدخل شكلنا هيكون اي تيجي تقوم حور يشدها ادم وترجع كما كانت 


حور / وبعدين معاك 


ادم / يلعب في شعرها وبعدين معاكي انتي قولتلك اوعي تخرجي من حضني 


حور / تتضربه بخفه في قلبه انت ناسي أننا مش لوحدنا 


ادم / تؤ مش ناسي 


حور / يبقي اتلم بقا 


ادم/ اكتر من كده اي خمس سنوات واربع شهور واسبوع ويومين و٥ ساعات اي تاني اصبرهم 


حور / انت كنت بتعد الايام زي 


ادم / كل يوم كان بيعدي كنت بحسبه وكان بيمر بسنين طويله اليوم الواحد بسنه شوفي كام يوم في البعد مر عليا بسنه وسنين طويله 


حور / تحزن تفتكر المعاناه اللي كانت بتعاني بيها في غيابه 


ادم / مش عايز حزن احنا ولاد انهارده يا حوريتي 


حور / عندك حق يا ادم اللي راح مش بيرجع واحنا ولاد انهارده 


ادم / يقرب منها اكتر ويحضن وشها عشان كده محتاجك جنبي الايام دي اكتر من اي وقت تاني كفايه اللي ضاع والسنين اللي فاتت كفايه الفراق اللي مر علينا كفايه عذاب وعذاب قلوبنا كفايه وجع 


حور / فعلا كفايه كسره قلوبنا وفرحتنا كفايه كل يوم عدي عليا وانا بعيده عنك 


ادم / وهو بيخطف منها قبله تقطع أنفاسها 


ادم / بحبك اوي يا حور 


حور / بموت فيك يا ادم


______________________________________


نروح علي جانب آخر عند ذلك الشاب التي نزل من الطائره وركب عربيته بسرعه جنونيه وماشي يدوس علي كل الناس وكأن لم يكن غيره علي الارض 


كان هيخبط حد كذا مره 


يوصل قدوم فيلا فخمه وينزل من العربيه ويفتح الفيلا ويخش ويلف فيها وحشتيني يا ڤيلاتي ايام طفولتي كانت في ذلك المكان يسلام ويرمي نفسه علي الاريكه يسلام المكان هنا جميل جدا وشكلي هستمتع جدا بذلك المكان  جدا 


ويخرج الجنينه يغير هدومه وينزل حمام السباحه ويفضل يعوم 


ياتري هيكون اي دوره هنعرف بعدين 


____________________________________


نروح عند جميله 


جميله / تقوم من نومها تخش غرفه محمد تفتح الباب ولم تلاقي محمد. في الغرفه تتخض جميله وتفضل تدور عليه في الشقه 


مراد / يقوم علي صوتها في اي ياحبيبتي 


جميله / بدموع محمد مش في الغرفه يا مراد 


مراد / يعني اي مش غرفه تعالي نشوف برا يمكن بيلعب برا ولا حاجه شوفتي برا 


جميله / بدموع هاه لا مشوفتش انا خايفه اوي يا مراد يكون كريم خد ابنه 


مراد / انا ادفنه حي ده ابنك انتي يفتح مراد الباب عشان يشوف محمد ويدور عليه في الجنينه يلاقي محمد قاعد بيلعب بعربيه لعبه كبيره وعمال يمشي بيها في الجنينه ومبسوط 


جميله / اول ما اشوف ابنها تتطلع تجري علي ابنها تحضنه مش قولتلك مش تخرج برا عشان في ناس وحشه كتير كده توقع قلب مامي عليك وجبت منين العربيه دي 


محمد / ببراءة الباب خبط وانتو كنتو نايمين رحت فتحت الباب ملقتش حد ولقيت العربيه دي وانتي كنتي نايمه يا مامي محبتش اصحيكي قولت اللعب بيها لحد ما تصحي حلوه اوي العربيه دي 


جميله / تتنفس الصعداء بقوة وتشيل ابنها وتخش بيه جواه قولتلك بلاش تخرج لوحدك غير لما اكون معاك 


محمد / يبص في الأرض اسف يا مامي


جميله / تحضن وشه ابنها انا خايفه عليك ياحبيبتي 


مراد / ينفع توقع قلوبنا عليك كده يا محمد 


محمد / انا اسف ابي اسف امي 


مراد / وجميله يحضنوا ابنهم بخوف علي أنهم يفقدون ابنهم 


مراد / لم يحس لثانيه أن محمد مش ابنه بلا هو شايف أن هو ابنه هو وحته منه هو ليست من شخص آخر 


مراد / بعد كده لما تكون عايز تخرج تقول لمامي أو ليا ماشي 


محمد / ينظر في الأرض حاضر ابي 


مراد / يبتسم علي ابنه ويحضنه انت عارف احنا بنحبك قد اي صح 


محمد / اه عارف عشان كده فرحان أن عندي اب زيك وعندي ام زيك 


جميله / تبتسم بحب وانا عندي طفل يأخذ العقل والقلب كمان 


مراد / عندنا سبع


محمد / يضحك 


مراد / يلا نجهز الفطار مع بعض 


محمد / يلا بينا يخشوا المطبخ مع بعض ويعملون الطعام مع بعض وفضلوا يلعبون مع بعض بالكاتشب  ومع ضحكات صوتهم العاليه 


برا عند ذلك الشخص الذي بيراقب بيت جميله 


كريم / لازم اخذ ابني كفايه فضل بعيد عني كل ده كفايه بيقول لراجل غيري بابا ومش بيقول ليا انا بابا لازم اخده بعد ما حالتي الماديه أصبحت كويسه ولو فضلت طول عمري اصرف في الفلوس مش هتخلص ولا هتقل  لازم ابني يتمتع بفلوس أبوه ويقول ليا انا بابا مش لواحد غريب


قلبه / وتحرق قلب امه عليه يرضيك تأخذ طفل من أمه بعد ما تعبت فيه 


عقله / وانا اتحرمت من ابني سنين دي كلها 


قلبه / لكن جميله ممكن يحصلها حاجه لو خدت منها ابنها انت شوفت أن روحها فيها 


عقله / هيحصلها اكتر من اللي حصلي انا اتعذبت بكفايه 


قلبه / دي جميله يا كريم 


عقله / وانا نسيتني وعاشت هيه 


قلبه / انت عارف عملت فيها اي كان لازم تبطل تحبك 


عقله / وانا لسه بموت من حبها 


قلبه / انت اختارت الطريق السهل وسبتها ومشيت 


عقله / عشان تعيش 


قلبه / كان فيك تتغير 


عقله / قرار نهائي ابني من حقه يكون مع أبوه الحقيقي ويتكتب علي اسمي انا


ينتصر العقل علي القلب 


____________________________________________


نرجع عند يوسف وليله 


يوسف / قاعد في الغرفه بتاعته وماسك صوره مايا يوم فرحهم 


يلاقي الباب بيخبط 


يوسف / ادخل 


يرجع الباب يخبط


يوسف / ادخل 

الباب يخبط تاني يقوم بغضب يفتح الباب يلاقي مايا واقفه 


يوسف / مش قولت ادخل كذا مره مش قولتلك ادخلي مدخلتيش ليه يعني كان وش يوسف كله غضب وعصبيه 


مايا / تكوين الدموع في عيونها 


مايا / كنت جايبه ليك ده وببراءه مش بعرف افتح الباب عشان انا قصيره وكان في أيدي الكوب ده خد 


يوسف / يشوف دموعها اللي بتلمع في عيونها مثل مايا عندما تزعل أو تحزن وشاف براءه بنته قد اي وحس أنه كان عصبي اوي لدرجه خوفها بيها 


مايا / تمد ايده بالكوب وماسكه نفسها عشان مش تعيط خد انا عملت عصير مانجا مع ليله وعارفه انك بتحبه ليله قالتلي كده وانا جبتلك كوب تمد ايده بأيدي مرتعشه يأخذ منها الكوب 


يوسف / انا اسف مكنش قصدي ازعقلك 


مايا / لا عادي انت داد ومن حقكك تزعقلي لانك داد 


يوسف / يستغرب من ذلك الطفله البريئه كان في احاسيس عكس بعض احساس أنه عايزه يخدها جواه حضنه وإحساس الآخر أنه مش طايق يشوفها ولا يشوف شكلها اللي بيخليه يفتكر مايا ويفتكر أنها السبب في موتها 


يوسف / يتحكم في أعصابه ويشرب من كوب المانجا ويلاقي مايا مهتمه تسمع الرد 


يوسف / لم ينظر ليها ويبص الاتجاه الآخر جميل اوي يسلام طيب جدا


مايا / تبتسم بجد ليله علمتني اعمله وانت اول حد حبيت اخليه يدوقه 


يوسف / يتحكم في أعصابه حتي لا يكسر بخاطر ذلك الطفله جميل اوي 


مايا / تبتسم ويظهر غمازات مايا ينظر لها يشوف مايا عندما كانت تبتسم يغلق عيونه بوجع 


مايا / تعدل شعرها بنفس حركه امها 


يوسف / حس أنه سيبدأ ينهار 


يوسف / ممكن تجيبي ليا كوب تاني 


مايا / بفرحه حاضر وتنزل تجري اول ما تنزل يغلق الباب ويسند علي الباب ورجله لم تقدر تحمله ويترمي علي الارض وتنزل دموعه كلها انتي يا مايا ازاي اقسي عليها وانا شايف انها انت ضحكتك رسمه عيونك شكلك شعرك بياضك انا حاسس ان انتي اللي قدومي وتنزل دموعه بحزن وألم شديد اه ياقلبي ويقوم بضعف يمسح دموعه ويبص لنفسه في المرايا لامتا هتعمل كده في ذلك الطفله البريئه ذنبها اي تلاقي نفسها من غير ام لا ومن غير اب كمان ذنبها اي يعني الطفله دي انها جت الحياه يتيمه ليست لها أم ليها اب لكن سابها وسافر حتي لم يعرف شكلها اي غير بالصدفه 

يرجع الباب يخبط يفتح يوسف بوجع ودموعه كانت بتلمع في عيونه


مايا / تنظر الي ابوها وتشاور أيدها ممكن تنزلي وانت طويل كده 


يوسف / يبتسم وينزل ليها اهوه 


مايا / تحط أيدها علي وش ابوها وتمسح ذلك الدموع مامي وحشتك مش كده ساعات انا بعمل كده لكن اما بشوف ليله بنسي اجبلك ليله عشان تنسي ومش تعيط وتنادي ليله يا ليله 


ليله / تيجي 


مايا / تعالي اقفي قدوم بابي عشان كان بيعيط شكل مامي وحشته وأنا لما بشوفك بنسي خليه يشوفك عشان ينسي 


ليله / يدق قلبها بقوة وتصدم من كلامها وتنظر الي يوسف التي نظر لها وشاف براءه وشها وعيونها اللي بتلمع بالحب ودقات قلبها التي تؤدي الانفجار وأنه سامع صوت دقات قلبها وتتقابل عيونهم في نظره طويله جدا 


مايا / تبتسم شوفت وشك ضحك ازاي ليله الدواء بتاعي 


ليله / تحط أيدها علي شعر مايا ياحبيبتي انتي اللي كل حياتي نورتي حياتي 


مايا / انتي حياتي 


يوسف / يجي يقوم ايده تلمس ايد ليله من غير قصد وكل منهم جسمه يتنفض ويبصوا لبعض


مايا / تبص وتضحك عليهم 


مايا / هو انت ليه طويل اوي كده 


يوسف / يبتسم الزمن يابنتي 


مايا / انا مش ظاهره قدومك 


يوسف / بكره تكبري وتكوني كده 


مايا / انا عايز اكون زي ليله عشان مافيش حد زيها 


يوسف / ينظر ليها حتي بنته الصغيره بتقول كده عن ليله 


مايا / بابي عجبه عصير المانجا يا ليله 


ليله / تبتسم عشان احلي بنوته هيه اللي عامله ذلك العصير ياحبيتي


يوسف / ينظر ليهم من تحت لتحت قد اي هما الاتنين حلوين مع بعض كأن ام وبنتها 


وتفضل حور قاعده مع ادم لحد ما ينام وتمشي وتسيبه ترجع حور الفيلا وتقعد مع اهلها 


______________________________________


ويمر اليوم وفي صباح يوم جديد علئ لابطال جميعا تقوم حور مبكرا وتلبس مايوه وتنزل حمام السباحة وتفضل تعوم تخرج حور من حمام السباحه وتنشف جسمها من الماء 

تلف تلاقي وراها ؟


ياتري مين ؟


____________________________________


نروح عند ذلك الشاب كان بيلعب بالكلب بتاعه يطلع الكلب يجري منه ويروح الفيلا اللي جنبه وتكن؟


ياتري اي 


________________________________


عند يوسف يصحي من النوم يلاقي جنبه ؟


ياتري اي 


________________________________________


نروح علي جانب آخر تتطلع بنت تجري من ناس بيجروا وراها وتفضل البنت تجري تلاقي بيت حد تخبط ويفتح لها ؟


ياتري مين 


ومين ذلك البنت ؟


اي دور ذلك البنت ؟


وياتري اي دور ذلك الشاب الجديد في القصه ؟


_____________________________________


نروح عند نور تنزل تروح المستشفى 

وهيه ماشيه كذا شاب يرخم عليها وعايزين يركبوها معاهم السياره 


وفجاه ؟


__________________________________


ياتري اي عايزه توقعات حلوه ورايكم اي  اخر حلقه في الجزء الاول الي إلقاء في الجزء الثاني  


يوكا 

وبكده خلص الجزء الاول مع أحداث مشوقه جدا في الجزء الثاني تحت اسم (مازلت احبك) ما بين الانتقام والعشق الجزء الثاني يوكا 

بقلمي يوكا⁦♥️⁩

الي إلقاء في الجزء الجديد يا حبايبي



إرسال تعليق

أحدث أقدم